
Στην κιβωτό του πολιτισμού και το συλλεκτήριο μνήμης του Μεσολογγίου, στο Κέντρο Λόγου και Τέχνης «Διέξοδος» της Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, άνοιξε απόψε το βράδυ η αυλαία των φετινών εορταστικών εκδηλώσεων για την 199η επέτειο της Εξόδου της Φρουράς των Ελεύθερων Πολιορκημένων, με τα εγκαίνια της καθηλωτικής και εντυπωσιακής έκθεσης γλυπτικής «Ελλήνων Αίμα» που φιλοτέχνησε ο γνωστός Αγρινιώτης γλύπτης Ευάγγελος Τύμπας.
Την εκδήλωση άνοιξε ο Διευθυντής της «Διεξόδου» Νίκος Κορδόσης, ο οποίος ευχαρίστησε αρχικά τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ. Δαμασκηνό, τον Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Θανάση Παπαθανάση, τον Δήμαρχο Ι.Π. Μεσολογγίου Σπύρο Διαμαντόπουλο, τους Δημάρχους Αγρινίου Γιώργο Παπαναστασίου, Θέρμου Βασίλη Κωνσταντάρα, Ξηρομέρου Γιάννη Τριανταφυλλάκη, την πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, τους άρχοντες του τόπου και τους διαχρονικούς φίλους του Μουσείου για την αποψινή τους παρουσία.

Όπως σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Κορδόσης: «φέτος η «Διέξοδος» εισήλθε στο δεύτερο τέταρτο του αιώνος. 26 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας για την διατήρηση της ιστορικής μνήμης και προβολής της Τέχνης και των Γραμμάτων. 26 χρόνια οραματισμών και δημιουργίας. 26 χρόνια δράσεων που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από ανάλογες που πραγματοποιούν εύρωστα μουσεία του Αθηναϊκού κέντρου και του εξωτερικού. 26 χρόνια ρήξης με το μέτριο και τις μειωμένες προσδοκίες. Και αυτό γιατί η «Διέξοδος» δεν έγινε με περίσκεψη και λογικούς υπολογισμούς, έγινε με παράλογη αισιοδοξία, αγάπη, πάθος και έρωτα…».
Εν συνεχεία ο Δήμαρχος Μεσολογγίου κήρυξε την έναρξη των 15θήμερων καλλιτεχνικών και πνευματικών εκδηλώσεων για την 199η επέτειο της Φρουράς της Εξόδου των Ελεύθερων Πολιορκημένων, σημειώνοντας πως «το Μεσολόγγι απόψε στέκεται ξανά μπροστά στην ιστορία του. Όχι σαν μάρμαρο αλλά σαν φλόγα που δεν έσβησε ποτέ. Ξεκινάμε τις φετινές Γιορτές Εξόδου με έναν τρόπο ξεχωριστό, όπως τους πρέπει. Με μια έκθεση γλυπτικής που δεν παρουσιάζει απλώς μορφές αλλά αφουγκράζεται παλμούς… Κάθε φιγούρα, κάθε προτομή, κάθε βλέμμα από μάρμαρο ή γύψο μας κοιτά όχι σαν ήρωας αλλά σαν πατέρας, σαν μητέρα, σαν παιδί που κάποτε έδωσε ό,τι πολυτιμότερο είχε, το αίμα του για να υπάρχουμε εμείς σήμερα…».

Μάλιστα τόνισε πως ο Δήμος Μεσολογγίου ετοιμάζεται παράλληλα και για τον εορτασμό της 200ης επετείου της Εξόδου του Μεσολογγίου το 2026, με μια σειρά από δράσεις και έργα φροντίζοντας το σώμα της πόλης, με αναπλάσεις που θα σεβαστούν την ιστορικότητα και θα αλλάξουν την καθημερινότητα, αλλά και θα απαντούν στις ανάγκες του σήμερα. Αποκαταστάσεις και ανακαινίσεις ιστορικών χώρων, για να γίνει το Μεσολόγγι φως και σημείο αναφοράς.
Ακολούθως τον λόγο πήρε ο καλλιτέχνης της βραδιάς κ. Ευάγγελος Τύμπας, ο οποίος χαιρέτισε και ευχαρίστησε τους παρευρισκόμενους με την σειρά του, τονίζοντας πως για τον ίδιο η Έξοδος του Μεσολογγίου κατέχει σημαντική θέση στην καρδιά του από τότε που ήταν μαθητής γυμνασίου, ενώ τόνισε πως η Τέχνη έχει όρια, επειδή είναι ιερή.

Εν συνεχεία πλήθος κόσμου ξεναγήθηκε στην έκθεση η οποία αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα. Στο πρώτο του ισογείου, ένας εντυπωσιακός ανδριάντας ύψους 2,20 μέτρων της Ελένης Στάικου, υποδέχεται τους επισκέπτες. Στο δεύτερο του ανωγείου, μία σειρά προτομών αγωνιστών, τοποθετημένων σε βάθρα μεγάλων διατάσεων, «αγκαλιάζουν» τους πεσόντες Μεσολογγίτες ήρωες ενώ στο τρίτο επίπεδο που αναπτύσσεται στο αίθριο του Μουσείου δεσπόζει η «Ελευθερία» την οποία ο καλλιτέχνης αποδίδει σε μορφή νεαράς κοπέλας που κρατάει την σημαία και κινείται προς τα εμπρός οραματιζόμενη το μέλλον της Ελλάδος.
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 4 Μαΐου, η λειτουργία της θα είναι καθημερινή και η είσοδος παραμένει ελεύθερη.
ΑΝΝΑ ΛΥΡΟΥ




























































































































































