Ποιος αποφασίζει για τις Ενεργειακές Κοινότητες;       

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης 25/09/2025

Της Βάσως Βήττα

 

Στις 26 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η Γενική Συνέλευση της Ενεργειακής Κοινότητας Τ2 που αφορά στους ΤΟΕΒ, μετά από αίτημα που κατέθεσαν οι Οργανισμοί ώστε να παρθούν αποφάσεις για το πολυπόθητο έργο του φωτοβολταϊκού πάρκου στο Polder.

Οι ΤΟΕΒ είχαν θέσει συγκεκριμένα ζητήματα προς συζήτηση τα οποία δεν έγιναν δεκτά όπως κατατέθηκαν, αλλά τροποποιημένα, πράγμα που αντιβαίνει στο καταστατικό, αφού η τροποποίηση αυτή δεν πέρασε μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις των ΤΟΕΒ προκειμένου να εγκριθεί από τα μέλη τους.

Από κει και πέρα όμως υπάρχουν πολλά άλλα θέματα που δεν συνάδουν με τις προβλέψεις του καταστατικού της Ενεργειακής των ΤΟΕΒ, αλλά και με τον νόμο 5037 που διέπει τις Ενεργειακές, με το πρώτο και σημαντικότερο να είναι η προοπτική υλοποίησης του έργου με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Αυτή η αναφορά γίνεται στην εισήγηση που πρόκειται να γίνει στην Γ.Σ.. Όμως αν υποθέσουμε ότι το έργο κατασκευάζεται από ιδιώτη – πράγμα που απαγορεύεται – τότε θα ανήκει στον ιδιώτη και όχι στις Ενεργειακές. Κατόπιν αυτού η απλή λογική λέει ότι δεν θα μιλάμε για δωρεάν ενέργεια.

Ένα άλλο σημείο που εντοπίζεται στην όλη υπόθεση και το οποίο προκαλεί προβληματισμό είναι ότι η εταιρεία συμβούλων που έχει οριστεί να προχωρήσει το έργο μιλάει  για προετοιμασία του προγράμματος «Απόλλων». Σε ότι αφορά στις υποχρεώσεις της απέναντι στις Ενεργειακές Κοινότητες μεταξύ άλλων αναφέρει:  «…Ανάλυση, αποδελτίωση τεχνικών απαιτήσεων και σχεδιασμός διαδικασιών προετοιμασίας και υλοποίησης του Προγράμματος «ΑΠΟΛΛΩΝ», βάσει του ν. 5106/2024, περιλαμβάνοντας ανάλυση των ωφελούμενων, των φάσεων υλοποίησης του προγράμματος, και των σχετικών αλληλεπιδράσεων / επιπτώσεων του προγράμματος στη λειτουργία των Ενεργειακών Κοινοτήτων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος…». Όμως εξ όσων γνωρίζουμε οι Ενεργειακές των ΤΟΕΒ, των Δήμων και των Νομικών τους Προσώπων, δεν υπήχθησαν στο πρόγραμμα αυτό, παρά μόνον η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, καθώς  μετά από απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, μετέφερε εκεί τις δικές της παροχές. Συνεπώς οι Ενεργειακές υφίστανται ακόμη ως είχαν. Επιπλέον το καταστατικό τους προβλέπει ότι όποιο μέλος αντιστρατεύεται τα συμφέροντα των Ενεργειακών, διαγράφεται. Αυτό σημαίνει ότι η Περιφέρεια δεν ανήκει πλέον στο έργο του Polder.

Επίσης τον απλό πολίτη τον προβληματίζουν και άλλα θέματα που έχουν να κάνουν με την παραχώρηση του κτήματος Polder από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης καθώς η προθεσμία των πέντε ετών που είχε δοθεί για να ξεκινήσει το έργο, λήγει σύντομα. Για να μην επιστραφεί το ακίνητο στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, αφού το έργο δεν ξεκίνησε ο Περιφερειάρχης ζητά παράταση για άλλα πέντε χρόνια.

Και βέβαια τίθεται το ερώτημα γιατί το έργο δεν προχωρά αφού όπως διαβεβαιώνει ο Περιφερειάρχης ο φάκελος έχει κατατεθεί και εγκριθεί και  είναι πλήρης. Όπως αναφέρεται από την πλευρά της Περιφέρειας το έργο δεν προχωράει επειδή…

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 25/09 σε όλα τα περίπτερα του νομού

Compare Listings

Τίτλος Τιμή Κατάσταση Τύπος Περιοχή Σκοπός υπνοδωμάτια Μπάνια
Γενική Συνέλευση της Τ2 προγραµµατίζεται για την Παρασκευή / Πολλά τα ερωτηµατικά για την θέση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας