
Την προηγούμενη Τρίτη, 5 Μαΐου, πραγματοποιήθηκε στο 2/39 Σύνταγμα Ευζώνων η τελετή παράδοσης – παραλαβής της διοίκησης της μονάδας. Μετά από τριετή θητεία, ο Συνταγματάρχης Παντελής Μπερτσιάς παρέδωσε τη διοίκηση του Κέντρου Νεοσυλλέκτων στον επίσης Συνταγματάρχη Δημήτριο Πλούμη.
Ο Δήμαρχος της πόλης έλαμψε διά της απουσίας του. Λόγω… ‘’ανειλημμένων υποχρεώσεων’’ και εκπροσωπήθηκε δι άλλου αυτοδιοικητικού. Στην κορυφαία εκδήλωση της στρατιωτικής μονάδας δεν παρέστη.
Άλλωστε, δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας ότι κατά τη διάρκεια του 2025, σε συνολικά έξι ορκωμοσίες νεοσυλλέκτων, ο Δήμαρχος έδωσε το «παρών» μόλις στις δύο. Το γεγονός αυτό αποτυπώνει μια σταθερή τακτική και συγκεκριμένη πολιτική συμπεριφορά, η οποία δεν συνάδει με το κύρος και τις υποχρεώσεις του δημαρχιακού αξιώματος.
Η στάση αυτή, βεβαίως, δεν εκπλήσσει πλέον τους πολίτες. Ίσως ο κ. Σπύρος Διαμαντόπουλος θεωρεί δεδομένη τη διαρκή οικονομική και κοινωνική προσφορά του στρατοπέδου προς την πόλη. Οι περίπου 900 νεοσύλλεκτοι και περισσότερα από 100 στελέχη της μονάδας στηρίζουν ουσιαστικά την τοπική οικονομία και την εμπορική ζωή του Μεσολογγίου.
Η απουσία του Δημάρχου από την τελετή αντικειμενικά εκλαμβάνεται ως απαξίωση μιας σημαντικής στρατιωτικής εκδήλωσης. Δεν βρήκε ούτε για λόγους θεσμικής ευπρέπειας αναγκαίο να παραστεί, ώστε να εκφράσει, εκ μέρους της τοπικής κοινωνίας και των επιχειρηματιών της πόλης, ένα ευχαριστώ προς έναν σεμνό αξιωματικό και γνήσιο τέκνο του Μεσολογγίου, τον Συνταγματάρχη Παντελή Μπερτσιά, για την προσφορά του κατά τη διάρκεια της θητείας του.
Ταυτόχρονα, θεώρησε περιττό ακόμη και το αυτονόητο: να καλωσορίσει τον νέο διοικητή της μονάδας, Συνταγματάρχη Δημήτριο Πλούμη.
Πρόκειται για πρωτοφανείς πρακτικές για τα δεδομένα της πόλης. Αντίστοιχες συμπεριφορές δεν καταγράφονται σε προηγούμενες δημοτικές περιόδους. Και για να έχει πλήρη εικόνα ο αναγνώστης, αξίζει να επισημανθεί και το εξής: Σε ορκωμοσίες του 2025 παρευρέθηκαν Δήμαρχοι, όπως του Αγρινίου, της Ναυπάκτου και του Θέρμου, καθώς και οι Αντιπεριφερειάρχες Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας, ενώ ο Δήμος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου εκπροσωπούνταν με εκπρόσωπο του Δημάρχου.
Το αποκορύφωμα, όμως, είναι άλλο. Στο Μεσολόγγι λειτουργούν τρεις μουσικοί όμιλοι, ωστόσο η ορκωμοσία πραγματοποιήθηκε υπό τους ήχους της δημοτικής φιλαρμονικής του Αγρινίου. Αν αυτό δεν συνιστά εικόνα απόλυτης παρακμής και θεσμικής αδιαφορίας, τότε πώς μπορεί να χαρακτηριστεί;
Ο κ. Διαμαντόπουλος όχι μόνο δεν ανταποδίδει, έστω συμβολικά, την προσφορά του 2/39 Σύνταγμα Ευζώνων προς την πόλη, αλλά ταυτόχρονα παραγνωρίζει και τη μακρά ιστορική διαδρομή και εθνική προσφορά της μονάδας. Η στάση του αποπνέει αδιαφορία απέναντι τόσο στην τοπική στρατιωτική ηγεσία όσο και σε έναν ιστορικό θεσμό που συνδέεται άρρηκτα με την πόλη μας.
Γ.Λ.






























