
Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 09/05/2024
Της Βάσως Βήττα
Σε πέντε ανθρώπους χάρισε ζωή ο 25χρονος Δημήτρης Τσιλιμέκης, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής των Βαΐων, όταν η μοτοσυκλέτα στην οποία ήταν συνεπιβάτης ενεπλάκη σε τροχαίο.
Ο Δημήτρης Τσιλιμέκης χτύπησε σοβαρά στο κεφάλι και διακομίστηκε αρχικά στο νοσοκομείο «Άγιος Ανδρέας». Επειδή η κατάστασή του ήταν πολύ κρίσιμη διασωληνώθηκε και μεταφέρθηκε στην Εντατική του Ρίου. Ο φίλος του στάθηκε πιο τυχερός και γλύτωσε με ελαφρά τραύματα. Ο Δημήτρης είχε χτυπήσει θανάσιμα και από την αρχή η προσπάθεια ήταν άνιση. Οι γιατροί έκαναν ότι μπορούσαν, αλλά την Μεγάλη Πέμπτη ενημέρωσαν την οικογένειά του ότι το παιδί ήταν κλινικά νεκρό.
Η οικογένειά μέσα στον βαθύ πόνο της έδειξε το μεγαλείο που την διακατέχει και αποφάσισε να γίνει δωρεά οργάνων ώστε ο Δημήτρης να δώσει ζωή σε άλλους συνανθρώπους του. Κρίθηκαν κατάλληλα προς μεταμόσχευση η καρδιά, το ήπαρ, οι νεφροί καθώς και οι κερατοειδείς και μεταφέρθηκαν με ειδικό βαν ή αεροπλάνο σε μεταμοσχευτικά κέντρα. Οι κερατοειδείς θα μεταμοσχευθούν σε ασθενή στην Πάτρα, το ήπαρ μεταφέρεται στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, η καρδιά στο Ωνάσειο των Αθηνών και οι νεφροί στο Λαϊκό Νοσοκομείο. Έτσι λοιπόν μαζί με την Ανάσταση του Κυρίου Αναστήθηκαν και άλλοι πέντε άνθρωποι που ίσως είχαν χάσει τις ελπίδες τους.
Ο Δημήτρης ήταν αδελφός της Φωτεινής Τσιλιμέκη η οποία διετέλεσε επί χρόνια ειδική συνεργάτης του πρώην δημάρχου Κώστα Λύρου. Η οικογένειά του είναι πολύ γνωστή στο δήμο Μεσολογγίου. Διέμεναν στην Πάτρα, αλλά πάντα ο νους και η καρδιά της οικογένειας ήταν στην γενέτειρα Ευρυτανία. Τόσο ο πατέρας του παιδιού όσο και η αδελφή του διετέλεσαν πρόεδροι του Συλλόγου Ευρυτάνων Πατρών. Ο Δημήτρης εργαζόταν και σπούδαζε παράλληλα στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Η απώλεια του Δημήτρη έχει συγκλονίσει την Ευρυτανία, την Πάτρα, αλλά και την περιοχή Μεσολογγίου όπου διαμένει τα τελευταία χρόνια η αδελφή του Φωτεινή και κατάγεται η μητέρα του.
Το μεγαλείο ψυχής και αυτής της οικογένειας έδειξε για μια ακόμη φορά τον δρόμο της προσφοράς και της ζωής μέσα από τον θάνατο. Όπως είπε η αδελφή του, ούσα η ίδια ευαισθητοποιημένη με την δωρεά οργάνων, είχε μεταδώσει και στους γονείς της την ίδια ευαισθησία. Επιπλέον και ο ίδιος ο Δημήτρης, όπως ανέφερε η αδελφή του, είχε εκφράσει και την δική του ευαισθησία για την δωρεά οργάνων και στους φίλους του. «Ο Δημήτρης με αγαπούσε με την καρδιά του και ήθελα αυτή η καρδιά να συνεχίσει να χτυπά», είπε μεταξύ άλλων η Φωτεινή.
Το ίδιο μεγαλείο ψυχής έδειξαν και άλλες οικογένειες από το Μεσολόγγι που μεγάλωσαν παιδιά – ήρωες. Η οικογένεια του…
Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 09/05 σε όλα τα περίπτερα του νομού




























