Σύστημα παρακολούθησης τοποθετείται σε όλα τα οχήματα
Στόχος είναι η βελτίωση της καθαριότητας & η οικονομία στα καύσιμα

Της ΒΑΣΩΣ ΒΗΤΤΑ
vasovitta@yahoo.gr
Με επιτυχία στέφθηκε η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος παρακολούθησης απορριμματοφόρων στο δήμο Μεσολογγίου, που αρχικά τοποθετήθηκε σε ένα από τα οχήματα.
Επειδή όμως η πράξη έδειξε ότι το σύστημα είναι χρήσιμο, το επόμενο διάστημα θα τοποθετηθεί σε όλα τα οχήματα του δήμου. Το σύστημα δείχνει που βρίσκεται ανά πάσα στιγμή το συγκεκριμένο απορριμματοφόρο, ποιους κάδους αδειάζει, με τι ταχύτητα κινείται, ποια ακριβώς διαδρομή κάνει, κ.λπ. Αυτό σημαίνει ότι η υπηρεσία καθαριότητας είναι ενήμερη κάθε στιγμή, αλλά κυρίως μπορεί να καταγράψει τα προβλήματα που έχουν σχέση με τους κάδους και τις ποσότητες των σκουπιδιών, ώστε να γίνουν αλλαγές στη χωροθέτηση, αν χρειαστεί, ενώ εξετάζεται αν υπάρχει ανάγκη συντόμευσης κάποιων διαδρομών. Όλα τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν μέχρι τώρα αναλύονται και εντός του Σεπτεμβρίου το σύστημα παρακολούθησης θα εγκατασταθεί σε όλα τα οχήματα του δήμου.
Μια από τις βασικές χρησιμότητές του έχει να κάνει και με την καταγραφή των καυσίμων. Καταγράφει δηλαδή την ποσότητα που μπήκε στο ρεζερβουάρ και εκείνη που σπαταλάται για συγκεκριμένες διαδρομές, ενώ διαθέτει και σύστημα προειδοποίησης για τυχόν απότομες αλλαγές στην ποσότητα των καυσίμων. Με λίγα λόγια δηλαδή, αν κάποιος αδειάσει το ρεζερβουάρ το σύστημα θα ενεργοποιηθεί. Η παρακολούθηση των οχημάτων κρίθηκε αναγκαία όχι μόνο για την οικονομία των καύσιμων και του χρόνου αποκομιδής των απορριμμάτων, αλλά και για να καταγράφονται συνεχώς οι ανάγκες και να γίνονται αλλαγές και βελτιώσεις όπου κρίνεται απαραίτητο.
Βελτιώθηκε η εικόνατης καθαριότητας
Η καθαριότητα είναι ένα μεγάλο θέμα, και όσες βελτιώσεις και αν γίνουν πάντα θα υπάρχουν προβλήματα και παράπονα, όπως παραδέχεται και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ν. Χονδρός. Όμως τουλάχιστον φέτος το καλοκαίρι στην περιοχή του Μεσολογγίου έπαψε να παρατηρείται το φαινόμενο των ξεχειλισμένων κάδων. Αυτό συνέβη διότι στα αστικά κέντρα του δήμου η αποκομιδή των απορριμμάτων γίνεται έξι φορές την εβδομάδα, ενώ στην πόλη του Μεσολογγίου γίνεται και τις επτά ημέρες. Έτσι ο πολίτης δεν βλέπει πλέον εκείνη την εικόνα με τα σκόρπια σκουπίδια στους δρόμους, με δεδομένη πάντα και την έλλειψη προσωπικού, που εντοπίζεται κυρίως στους οδοκαθαριστές. Ο δήμος έκανε χρήση του έκτακτου προγράμματος πρόσληψης προσωπικού με δίμηνη σύμβαση προσλαμβάνοντας οκτώ άτομα που διατέθηκαν στον τομέα του οδοκαθαρισμού.
Βέβαια με τόσες λίγες προσλήψεις δεν μπορεί να παρατηρηθεί μεγάλη διαφορά, αφού τα τρία άτομα διατέθηκαν στην πόλη του Μεσολογγίου και τα υπόλοιπα καλούνται να καλύψουν όλο τον υπόλοιπο δήμο. Όμως ήταν μια βοήθεια στο να συμμαζευτεί λίγο η κατάσταση. Εμπόδιο στάθηκε και το γεγονός ότι οι δυο σκούπες που διαθέτει ο δήμος υπέστησαν βλάβη, που άργησε να διορθωθεί λόγω έλλειψης χρημάτων για ανταλλακτικά και συνεργείο. Προς το παρόν ο δήμος έχει καταφέρει να επισκευάσει τη μία, η οποία πλέον βγαίνει στους δρόμους σε διπλή βάρδια. Θετικά ήταν και τα αποτελέσματα με την τοποθέτηση του βυθιζόμενου κάδου στην πλατεία Κέννεντυ που έχει εξαλείψει το φαινόμενο των σκόρπιων σκουπιδιών.
Στόχος του δήμου είναι να τοποθετήσει και άλλους τέτοιους κάδους γι’ αυτό και μπήκε στη διαδικασία εξασφάλισης χρημάτων. Στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο εγκρίθηκε η εκποίηση ενός οικοπέδου, και τα χρήματα που θα εξασφαλιστούν θα διατεθούν για την αγορά βυθιζόμενων κάδων για την πόλη του Μεσολογγίου και πρεσών για άλλα σημεία του δήμου. Αυτό σημαίνει ότι σε επιλεγμένα σημεία θα υπάρχει ένα τέτοιο σύστημα που θα συγκεντρώνει ποσότητες απορριμμάτων που αντιστοιχούν σε σαράντα κάδους και μάλιστα χωρίς να υπάρχει κανενός είδους ρύπανση.


























