
Ο Ιερός Ναός Αγίας Παρασκευής, Ι.Π.Μ., υπό την αιγίδα της Ι.Μ.Α.Α., προγραμμάτισε και υλοποίησε Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, απαρχής του μηνός Φεβρουαρίου, ως και το τέλος Μαρτίου 2026, για μαθητές των ανωτέρων τάξεων των Σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και όχι μόνο, στα πλαίσια του επετειακού έτους για την Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου, με τη συμπλήρωση των 200 ετών από την ηρωική Έξοδο της Φρουράς των Ελεύθερων Πολιορκημένων(10 Απριλίου 1826).
Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, με τίτλο, «ΟΣΑ ΜΟΥ’ΠΕ Ο ΑΝΕΜΟΜΥΛΟΣ», πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού της Αγίας Παρασκευής και υλοποιήθηκε με επιτυχία από την Εκπαιδευτικό, κα Φωτεινή Τσιτσώνη-Καβάγια, στοχεύοντας να έρθουν οι συμμετέχοντες σ’αυτό, σε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά, την παραδοσιακή τεχνολογία και τη σημασία της αειφορίας, μέσα από βιωματικό και διαθεματικό πλαίσιο μάθησης. Ήταν ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στο χρόνο, μέσω του οποίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες, γνώρισαν αξίες διαχρονικές. Συνδέθηκαν μέσα από μαθησιακό υλικό, με το ιστορικό χθες του Ανεμόμυλου, κατανόησαν τη λειτουργία του, τόσο στα ειρηνικά, όσο και στα χρόνια του πολέμου, και βίωσαν τη σημασία του στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων στην παλιότερη εποχή, καθώς, και το ρόλο του στην τοπική οικονομία, ενώ, μέσα από την αφήγηση και την προφορική έκφραση, καλλιεργήθηκαν η φαντασία και η κριτική σκέψη των μαθητών.
Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, «ΟΣΑ ΜΟΥ’ΠΕ Ο ΑΝΕΜΟΜΥΛΟΣ», ήταν μια εκπαιδευτική δράση, που, ουσιαστικά, μέσω αυτής, οι μαθητές κατανόησαν, πως, οι άνθρωποι που έζησαν στον τόπο τούτο, εκείνα τα χρόνια, ήταν απόλυτα συνδεδεμένοι με την παράδοση, την τεχνολογία, τη φύση κι αγωνίστηκαν για την πατρίδα τους, έναντι των κατακτητών (Α΄, Β΄, Γ΄ Πολιορκία-Έξοδος), συσχετιζόμενοι πάντα με εμβληματικές φυσιογνωμίες που διέπρεψαν στην περιοχή και ιδιαίτερα με τη θρυλική μορφή του Αγιασμένου Επισκόπου, Ιωσήφ Ρωγών. Επιπλέον, μέσω των εντύπων, που τους δόθηκαν, ενισχύθηκαν οι δεξιότητές τους της επικοινωνίας, της συνεργασίας και της δημιουργικής έκφρασης για περαιτέρω ανάπτυξη του θέματος, στην αίθουσα διδασκαλίας του Σχολείου τους.
Δηλαδή, ο Ανεμόμυλος, ως φορέας ιστορικής μνήμης, αξιοποιήθηκε ως εργαλείο παιδαγωγικό και ως μια ζωντανή διαδικασία της πολιτικής και κοινωνικής ιστορίας του τόπου και ως αναπόσπαστο κομμάτι του σύγχρονου τοπίου και της σημερινής κοινωνικής ζωής.
Το ως άνω Πρόγραμμα, παρακολούθησαν συνολικά 982 μαθητές από τα Σχολεία: 2ο , 3ο, 4ο , 5ο , 6ο ,της Ι.Π.Μ.,1οΔημοτικό Σχολείο Κατοχής Ξηρομέρου, Γυμνάσιο Κατοχής, 2ο Γυμνάσιο Ι.Π.Μ., 1ο Δημοτικό Σχολείο Αιτωλικού, 3ο Δημοτικό Σχολείο Αιτωλικού, 21ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου, ενώ, παρουσιάστηκε και στο Πνευματικό Κέντρο του Ι.Ν.Αγίας Παρασκευής Ι.Π.Μ., και στους συμμετέχοντες στους αγιογραφικούς κύκλους του Ι.Ν., που πραγματοποιούνται εκεί, από δεκαπενταετίας και πλέον, από τον πρωτοπρεσβύτερο. Αιδεσιμολογιώτατο, π.Ανδρέα Καππέ.
Φωτεινή Τσιτσώνη – Καβάγια
Εκπαιδευτικός






























