Αγγελίες    Επικοινωνία

Το 1ο γυμνάσιο Μεσολογγίου καθώς και του Αιτωλικού βρίσκονται ανάμεσα στα 304 σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας όπου θα λειτουργήσουν τάξεις υποδοχής εκπαίδευσης προσφυγόπουλων για το σχολικό έτος 2019-2020. Με απόφαση της υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφίας Ζαχαράκη καθορίστηκαν οι σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που εντάσσονται στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητητας (ΖΕΠ), όπου δύνανται να λειτουργήσουν τάξεις μαθητών/τριών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ή με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες κυρίως όμως προσφυγόπουλων.

Στην Περιφερειακή Διεύθυνσης της Δυτικής Ελλάδας θα λειτουργήσουν 7 γυμνάσια και λύκεια, μεταξύ των οποίων και τα δυο προαναφερόμενα. Το πρόγραμμα αυτό που θέλει να εφαρμόσει το υπουργείο Παιδείας αφορά στη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μαθητών/τριών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες και “αποσκοπεί στην εκπαίδευση και στην ομαλή προσαρμογή των προσφυγοπαίδων.

Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται ο εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης των παραπάνω μαθητών/τριών (οριζόντια παρέμβαση σε όλα τα Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια που εμφανίζουν σχετικούς πληθυσμούς μαθητών/τριών). Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί που θα απασχοληθούν στο πλαίσιο της Πράξης θα στελεχώσουν τις Τάξεις Υποδοχής με κύριο αντικείμενο την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας αλλά και τη διδακτική στήριξη σε άλλα αντικείμενα, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή προσαρμογή και η παραμονή στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών/τριών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, των μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και των προσφυγοπαίδων".

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 10/10/2019

Της Βάσως Βήττα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Μεγάλη μείωση του πληθυσμού παρατηρείται στην Αιτωλοακαρνανία, αν λάβει κανείς υπ' όψιν του την μείωση των μαθητών στα σχολεία του νομού.

Από το 2010 - 2011 ξεκίνησε η σταδιακή μείωση των εγγραφών στα σχολεία, πράγμα που δηλώνει ότι λιγόστεψαν και οι γεννήσεις. Έτσι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ά/θμιας Εκπαίδευσης, φθάσαμε σε ένα ποσοστό μείωσης που φθάνει το 15% και μεταφράζεται σε 700 - 800 μαθητές, συμπεριλαμβανομένων φυσικά και των παιδιών αλλοδαπών που ζουν και εργάζονται στην περιοχή μας. Φέτος σε όλο τον νομό γράφτηκαν 1592 παιδιά ενώ πέρυσι έφθασαν τα...

 

Κρατιέται λόγω... Ρομά!
Η μικρότερη μείωση παρατηρείται στο Μεσολόγγι, κυρίως στην πόλη, δεδομένου ότι εγγράφονται πολλά παιδιά Ρομά. Για παράδειγμα στο 5ο δημοτικό σχολείο το ποσοστό των παιδιών Ρομά φθάνει το...

 

Η εικόνα στους άλλους δήμους
Ο δήμος Θέρμου φαίνεται να κρατάει την δυναμικότητά του, αλλά οι εγγραφές είναι ελάχιστες αν λάβει κανείς υπ' όψιν του ότι σε ολόκληρο τον δήμο φέτος γράφτηκαν 22 παιδιά ενώ πέρυσι είχαν γραφτεί 21. Η μεγαλύτερη μείωση που φθάνει...

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 10/10 σε όλα τα περίπτερα του νομού

Με τις αποφάσεις του ΣτΕ κρίθηκαν αντισυνταγματικές και αντίθετες με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου οι νομοθετικές ρυθμίσεις που είχαν γίνει επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τη διδασκαλία των Θρησκευτικών σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.
Οι νομοθετικές ρυθμίσεις κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την Ολομέλεια του Ανωτάτου Δικαστηρίου με σειρά αποφάσεων (1749-1752 του 2019, με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο του ΣτΕ Αθανάσιο Ράντο και εισηγητή τον σύμβουλο Π. Μπράμη), και είχαν γίνει το 2017, όταν και καθορίστηκαν τα προγράμματα διδασκαλίας των Θρησκευτικών σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο.
Το Ανώτατο Δικαστήριο με τις αποφάσεις της Ολομέλειάς του έκρινε ότι με τη διδασκαλία των Θρησκευτικών «πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης και ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές».
Στις αποφάσεις σημειώνεται ότι για τους ετερόδοξους ή άθεους ή αλλόδοξους μαθητές δίδεται η ευχέρεια της απαλλαγής από το μάθημα και ως εκ τούτου δεν υποχρεώνονται να το παρακολουθήσουν.
«Οι ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι ή άθεοι μαθητές -αναφέρεται στις αποφάσεις- έχουν δικαίωμα πλήρους απαλλαγής από το μάθημα με την υποβολή σχετικής δήλωσης, η οποία θα μπορούσε να γίνει με μόνη την επίκληση λόγων θρησκευτικής συνείδησης, η δε Πολιτεία οφείλει, εφόσον συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών που απαλλάσσονται, να προβλέψει τη διδασκαλία ισότιμου μαθήματος προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος "ελεύθερης ώρας"».

Τι αναφέρει η απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά στα σχολεία
Τα προγράμματα σπουδών του 2017 κρίθηκαν αντισυνταγματικά κατά πλειοψηφία, καθώς υπήρχαν και δικαστές που διατύπωσαν αντίθετη γνώμη.
«Τα επίδικα προγράμματα σπουδών -αναφέρεται στις αποφάσεις- όπως προκύπτει από τους σκοπούς και το περιεχόμενό τους, δεν αποβλέπουν στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των ορθόδοξων μαθητών, διότι τα μεν προγράμματα του Δημοτικού και του Γυμνασίου δεν περιέχουν ολοκληρωμένη -και διακριτή έναντι άλλων δογμάτων και θρησκειών- διδασκαλία των δογμάτων, ηθικών αξιών και παραδόσεων της ορθόδοξης εκκλησίας, το δε πρόγραμμα του Λυκείου είναι αποσυνδεδεμένο από τη διδασκαλία αυτή. Αντιθέτως, δίδεται ιδιαίτερη έμφαση είτε στην προβολή στοιχείων κοινών με τη διδασκαλία άλλων δογμάτων και θρησκειών (Δημοτικό-Γυμνάσιο) είτε στη διδασκαλία διαφόρων ηθικών και κοινωνικών ζητημάτων, τα οποία είτε είναι αντικείμενο κυρίως άλλων μαθημάτων (Δημοτικό-Γυμνάσιο) είτε είναι άσχετα ή και αντίθετα με την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία (Λύκειο)».
Και καταλήγει η απόφαση ότι μετά από όλα αυτά «κρίθηκε ότι τα επίδικα προγράμματα σπουδών έρχονται σε αντίθεση με τα άρθρα 16 παρ. 2 και 13 παρ. 1 του Συντάγματος, με το άρθρο 2 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ και με την αρχή της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, άρθρα 14 και 9 της ΕΣΔΑ)».

Πηγή: iefimerida.gr

Δεν θα γίνουν μαθήματα στα σχολεία την Παρασκευή με σκοπό την ενεργοποίηση των μαθητών/τριών για συμμετοχή τους σε οργανωμένες αθλητικές δράσεις.

Η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας εναρμονίζει την 6η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2019 με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2019 η οποία θα εορταστεί την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019.

Κεντρικός στόχος είναι η ενεργοποίηση των μαθητών/τριών για συμμετοχή τους σε οργανωμένες αθλητικές δράσεις εντός του σχολείου, μέσω της ενημέρωσης της μαθητικής κοινότητας για τα ευεργετικά οφέλη της άθλησης σε συνδυασμό με την υγιεινή διατροφή, με στόχο την απόκτηση ενός υγιούς τρόπου ζωής.

Με σύνθημα «Αγαπώ την Άθληση – Αγαπώ την Υγεία μου» προτείνεται οι σχολικές μονάδες να υλοποιήσουν εντός του σχολικού ωραρίου τις παρακάτω αθλητικές δράσεις (μεμονωμένα ή συνδυαστικά): αερόβιες κινητικές δραστηριότητες: βάδην, τρέξιμο, σκυταλοδρομία, ποδηλασία, σχοινάκι, χορός κ.ά., ομαδικά – ατομικά αθλήματα: καλαθοσφαίριση 3Χ3, ποδόσφαιρο 5Χ5, χειροσφαίριση, πετοσφαίριση, αντισφαίριση, επιτραπέζια αντισφαίριση κ.ά. (με δυνατότητα δημιουργίας και μικτών ομάδων).

Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, δύναται να αναπτυχθούν δράσεις σε συνεργασία με όμορες σχολικές μονάδες ή αθλητικά κέντρα- αθλητικές Ομοσπονδίες και αθλητικούς Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με την προϋπόθεση ότι εάν απαιτηθούν μετακινήσεις πρέπει να τηρηθούν τα οριζόμενα στις κείμενες διατάξεις

Πηγή: aftodioikisi.gr

Σας ενημερώνουμε ότι τέθηκε σε λειτουργία η ιστοσελίδα του νεοσύστατου Καλλιτεχνικού Σχολείου Μεσολογγίου. Η ηλεκτρονική της διεύθυνση είναι http://gymkallm.mysch.gr/.

Το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει τρεις κατευθύνσεις: α) Εικαστικών Τεχνών, β) Θεάτρου-Κινηματογράφου γ) Χορού.

Καλύπτουν 16 από τις 40 συνολικά ώρες του ωρολογίου προγράμματος. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με διδακτικά αντικείμενα όπως Κλασσικό, Σύγχρονο χορό, Θεατρική κίνηση, υποκριτική, αυτοσχεδιασμό, καθώς και να δημιουργήσουν στο εικαστικό εργαστήρι. 

Οι εγγραφές συνεχίζονται έως και 6 Σεπτεμβρίου. Αναλυτικά στην ιστοσελίδα του σχολείου.

 Αναλυτικά το πρόγραμμα των μαθημάτων έχει ως εξής:

 

Α. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΤΑΞΕΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ / ΜΑΘΗΜΑ

Α'

Β'

Γ'

 

Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

Γλωσσική Διδασκαλία

3

2

2

 

Νεοελληνική Λογοτεχνία

2

2

2

 

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα

2

2

2

 

Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση

2

2

2

 

Μαθηματικά

4

4

4

 

Φυσικές Επιστήμες

Φυσική

1

2

2

 

Χημεία

-

1

1

 

Βιολογία

1

1

1

 

Γεωγραφία

1

1

-

 

Ιστορία

2

2

2

 

Κοινωνική και πολιτική Αγωγή

-

-

1

 

Θρησκευτικά

1

1

1

 

Αγγλικά

2

2

2

 

Γαλλικά/Γερμανικά

2

2

2

 

Πληροφορική

 

1

1

1

 

Φυσική Αγωγή

 

2

1

2

 

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ

 

26

26

27

 

Β. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ / ΜΑΘΗΜΑ

Α'

Β'

Γ'

 

Εικαστικών Τεχνών

Εικαστικό εργαστήρι

8

9

8

 

Ιστορία Τέχνης

2

2

2

 

Χορός

1

1

1

 

Θέατρο

2

1

1

 

Μουσική

1

1

1

 

Θεάτρου - Κινηματογράφου

Υποκριτική - Αυτοσχεδιασμός

4

-

3

 

Υποκριτική

-

3

-

 

Αγωγή Προφορικού Λόγου

1

1

1

 

Θεατρολογία

1

1

1

 

Θεατρική Κίνηση - Χορός

1

2

1

 

Κινηματογράφος

3

3

3

 

Εικαστικά

1

1

1

 

Μουσική

1

1

1

 

Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής

2

2

2

 

Χορού

Κλασικός Χορός

4

4

3

 

Σύγχρονος Χορός

4

4

4

 

Παραδοσιακός Χορός

2

2

2

 

Μουσική

2

2

2

 

Θέατρο

1

1

1

 

Εικαστικά

1

1

1

 

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

14

14

13

 

ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

40

40

40

Αντικεραυνική ασπίδα στα σχολικά συγκροτήματα τοποθετεί ο Δήμος Αγρινίου.

Στο πλαίσιο αυτό ο Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου υπέγραψε σύμβαση για το έργο: «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΝΤΙΚΕΡΑΥΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ».

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 70.000,00 Ευρώ (με Φ.Π.Α.), περιλαμβάνει  τα Δημοτικά Σχολεία στη Λεπενού και Γραμματικού.

Ο Γιώργος Παπαναστασίου εξέφρασε την ικανοποίησή του τονίζοντας ότι το ζήτημα της ασφάλειας και της προστασίας των πολιτών αποτελεί προτεραιότητα της Δημοτικής Αρχής: «Συνεχίζουμε το έργο μας με  παρεμβάσεις στα σχολεία του Δήμου μας. Δίνουμε ιδιαίτερη σημασία  στον τομέα των σχολικών εγκαταστάσεων και την  προστασία των μαθητών από κάθε είδους κίνδυνο. Μέλημα μας είναι να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες υποδομές στα σχολεία  ώστε να λειτουργούν με όλες τις προδιαγραφές και κυρίως  με ασφάλεια. Θα επακολουθήσει η αντικεραυνική θωράκιση σε άλλα σχολεία και δημοτικά κτίρια».  

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σελίδα 1 από 47

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία