Αγγελίες    Επικοινωνία

Οι ρυθμίσεις της προηγούμενης κυβέρνησης θα προκαλούσε ανατιμήσεις σε 1.774 φάρμακα.

Με τροπολογία που κατέθεσε χθες σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για το ΚΕΘΕΑ, ορίζει ότι για να λάβει τιμή ένα φάρμακο θα λαμβάνεται ως τιμή αναφοράς ο μέσος όρος των δύο χαμηλότερων τιμών κρατών-μελών της ευρωζώνης, κάτι που είχε νομοθετηθεί από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υγείας.

Ωστόσο, ενώ το δίδυμο Ανδρέα Ξανθού και Παύλου Πολάκη όριζε πως για όσα υπάρχοντα φάρμακα οι τιμές τους είναι κάτω από τη χαμηλότερη τιμή της ευρωζώνης θα αυξάνονταν σταδιακά 10% κάθε χρόνο μέχρι να τη φτάσουν, η τωρινή τροπολογία την οποία υπογράφει ο υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, προτείνει κατά την ανατιμολόγηση των τιμών να μην επιτρέπονται αυξήσεις. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με στοιχεία του ίδιου του τέως υπουργού Υγείας, Ανδρέα Ξανθού, από τους 4.845 κωδικούς φαρμάκων που οι πολίτες συμμετέχουν στο κόστος, οι 1.774 θα παρουσίαζαν αύξηση.

Οσον αφορά στις μειώσεις όσων φαρμάκων έχουν τιμή μεγαλύτερη του μέσου όρου των δύο χαμηλότερων της ευρωζώνης, θα μειώνονται κατά 7% επί της τιμής του αμέσως προηγούμενου δελτίου τιμών, σε σχέση με το 10% που όριζε η απόφαση της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υγείας.

Παραμένει ως τιμή αναφοράς ο μέσος όρος των δύο χαμηλότερων τιμών της ευρωζώνης σε σχέση με τις τρεις χαμηλότερες τιμές της Ευρωπαϊκής Ενωσης που ίσχυε πριν από την απόφαση των κ.κ. Ξανθού και Πολάκη και πρακτικά ισχύει μέχρι σήμερα, καθώς μετά την απόφαση της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υγείας δεν έχει εκδοθεί δελτίο τιμών. Το δελτίο τιμών πρέπει να εκδοθεί μέχρι το τέλος του έτους, επομένως αναμενόταν ο καθορισμός του συστήματος τιμολόγησης.

Σύμφωνα με την προτεινόμενη τροπολογία του υπουργείου Υγείας, για να λάβει τιμή για πρώτη φορά ένα φάρμακο θα πρέπει να έχει τιμολογηθεί σε τουλάχιστον τρία κράτη-μέλη της ευρωζώνης, ενώ οι τιμές των γενοσήμων θα διαμορφώνονται στο 65% της τιμής του αντίστοιχου προϊόντος αναφοράς.

Για το συγκεκριμένο θέμα έχει προγραμματιστεί συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου με τον υπουργό Υγείας, Βασίλη Κικίλια, θα έχει στις 10:30 ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Πηγή: eleftherostypos.gr

Εμβρόντητη η τοπική κοινωνία παρατηρεί τις τελευταίες δύο ημέρες τις εξαιρετικά δυσμενείς εξελίξεις για δύο μείζονα θέματα της περιοχής: την αφαίμαξη της χρηματοδότησης για την αξιοποίηση του Παλαιού Νοσοκομείου Αγρινίου και την αναστολή έναρξης λειτουργίας της Πανεπιστημιακής σχολής του Αγρινίου!

Σε ό,τι αφορά το πρώτο θέμα: ο Υπουργός Υγείας Β. Κικίλιας μειώνει το ποσό για την αναμόρφωση των κτιρίων του Παλαιού Νοσοκομείου Αγρινίου από 1.000.000 ευρώ σε 50.000 ευρώ! Το αίτημα της τοπικής κοινωνίας για αναμόρφωση του Παλαιού Νοσοκομείου και αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής , υπήρξε αίτημα χρόνων και χρειάστηκε η κινητοποίηση φορέων, κυβερνητικών και αυτοδιοικητικών παραγόντων και κυρίως της ίδιας της τοπικής κοινωνίας, ώστε να επιτευχθεί η πολυπόθητη υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης την οποία εν μια νυκτί και ελαφρά τη καρδία καταργεί στην πράξη ο σημερινός Υπουργός Υγείας.

Το δεύτερο μεγάλο αίτημα πολλών χρόνων και ο διακαής πόθος του συνόλου της κοινωνίας του νομού για τη λειτουργία Πανεπιστημιακής σχολής στο Αγρίνιο, είδαμε να ικανοποιείται μόλις πέρυσι μετά από πρόταση Πανεπιστημιακών αρχών και φορέων της περιοχής και διαβούλευση στο Περιφερειακό συνέδριο. Η κ. Κεραμέως δηλώνει ανερυθρίαστα πως η ίδρυση του τμήματος αυτού, μαζί με άλλα 37 της χώρας, έγινε «προεκλογικά για ψηφοθηρικούς λόγους από την προηγούμενη Κυβέρνηση, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση» (!) απαξιώνοντας τις προσπάθειες και τις μελέτες χρόνων και ματαιώνοντας με απίστευτο κυνισμό τις προσδοκίες της τοπικής κοινωνίας για μια ακτίδα ανάπτυξης σ’ αυτήν την τόσο ταλαιπωρημένη περιοχής της χώρας.

Ήρθε η στιγμή η άτυπη «περίοδος χάριτος» στην ανεκδιήγητη κυβέρνηση και στους υπουργούς της να λήξει εδώ. Το σύνολο της κοινωνίας δεν θα αφήσει τους κόπους και τις ελπίδες χρόνων για αναβάθμιση της περιοχής μας να θυσιαστούν στο βωμό της ανικανότητας και του ρεβανσισμού μιας κυβέρνησης που πήρε την εξουσία -πόσο ειρωνικό- με σημαία την ανάπτυξη…

Θα τους σταματήσει πριν τα γκρεμίσουν όλα!

ΣΥΡΙΖΑ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
το γραφείο τύπου

Με τις αποφάσεις του ΣτΕ κρίθηκαν αντισυνταγματικές και αντίθετες με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου οι νομοθετικές ρυθμίσεις που είχαν γίνει επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τη διδασκαλία των Θρησκευτικών σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.
Οι νομοθετικές ρυθμίσεις κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την Ολομέλεια του Ανωτάτου Δικαστηρίου με σειρά αποφάσεων (1749-1752 του 2019, με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο του ΣτΕ Αθανάσιο Ράντο και εισηγητή τον σύμβουλο Π. Μπράμη), και είχαν γίνει το 2017, όταν και καθορίστηκαν τα προγράμματα διδασκαλίας των Θρησκευτικών σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο.
Το Ανώτατο Δικαστήριο με τις αποφάσεις της Ολομέλειάς του έκρινε ότι με τη διδασκαλία των Θρησκευτικών «πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης και ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές».
Στις αποφάσεις σημειώνεται ότι για τους ετερόδοξους ή άθεους ή αλλόδοξους μαθητές δίδεται η ευχέρεια της απαλλαγής από το μάθημα και ως εκ τούτου δεν υποχρεώνονται να το παρακολουθήσουν.
«Οι ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι ή άθεοι μαθητές -αναφέρεται στις αποφάσεις- έχουν δικαίωμα πλήρους απαλλαγής από το μάθημα με την υποβολή σχετικής δήλωσης, η οποία θα μπορούσε να γίνει με μόνη την επίκληση λόγων θρησκευτικής συνείδησης, η δε Πολιτεία οφείλει, εφόσον συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών που απαλλάσσονται, να προβλέψει τη διδασκαλία ισότιμου μαθήματος προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος "ελεύθερης ώρας"».

Τι αναφέρει η απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά στα σχολεία
Τα προγράμματα σπουδών του 2017 κρίθηκαν αντισυνταγματικά κατά πλειοψηφία, καθώς υπήρχαν και δικαστές που διατύπωσαν αντίθετη γνώμη.
«Τα επίδικα προγράμματα σπουδών -αναφέρεται στις αποφάσεις- όπως προκύπτει από τους σκοπούς και το περιεχόμενό τους, δεν αποβλέπουν στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των ορθόδοξων μαθητών, διότι τα μεν προγράμματα του Δημοτικού και του Γυμνασίου δεν περιέχουν ολοκληρωμένη -και διακριτή έναντι άλλων δογμάτων και θρησκειών- διδασκαλία των δογμάτων, ηθικών αξιών και παραδόσεων της ορθόδοξης εκκλησίας, το δε πρόγραμμα του Λυκείου είναι αποσυνδεδεμένο από τη διδασκαλία αυτή. Αντιθέτως, δίδεται ιδιαίτερη έμφαση είτε στην προβολή στοιχείων κοινών με τη διδασκαλία άλλων δογμάτων και θρησκειών (Δημοτικό-Γυμνάσιο) είτε στη διδασκαλία διαφόρων ηθικών και κοινωνικών ζητημάτων, τα οποία είτε είναι αντικείμενο κυρίως άλλων μαθημάτων (Δημοτικό-Γυμνάσιο) είτε είναι άσχετα ή και αντίθετα με την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία (Λύκειο)».
Και καταλήγει η απόφαση ότι μετά από όλα αυτά «κρίθηκε ότι τα επίδικα προγράμματα σπουδών έρχονται σε αντίθεση με τα άρθρα 16 παρ. 2 και 13 παρ. 1 του Συντάγματος, με το άρθρο 2 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ και με την αρχή της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, άρθρα 14 και 9 της ΕΣΔΑ)».

Πηγή: iefimerida.gr

Ο Κ. Μητσοτάκης, στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ντύθηκε οικολόγος και μας ανακοίνωσε, για μια ακόμη φορά, την εκτροπή του Αχελώου.

Τώρα όμως για περιβαλλοντολογικούς λόγους όπως είπε.

Δεν έμαθε τίποτε για τις επανειλημμένες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που σταμάτησαν το φαραωνικό αυτό έργο για περιβαλλοντολογικούς λόγους;

Δεν άκουσε τίποτε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση απέκλεισε την χρηματοδότηση του έργου γι αυτούς ακριβώς τους λόγους;

Δεν έμαθε τίποτε εκεί στο Χάβαντ για την κλιματική αλλαγή και την προστασία του περιβάλλοντος ότι δεν επιτυγχάνεται με εκτροπές ποταμών;

Δεν ξέρει ότι τέτοια έργα θεωρούνται ξεπερασμένα και δεν γίνονται πια πουθενά στο κόσμο;

Δεν έμαθε ότι για τον θεσσαλικό κάμπο συμφωνήθηκε ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαχείρισης της ύδρευσης του χωρίς την εκτροπή των νερών του Αχελώου;

 Ο λαός μας, οι φορείς της περιοχής μας, το οικολογικό κίνημα, θα ακυρώσουν πάλι κάθε προσπάθεια πισωγυρίσματος που ίσως κρύβει πίσω του συμφωνημένα επιχειρηματικά σχέδια.

Με ενδιαφέρον περιμένουμε βέβαια την θέση των νέων Δημοτικών Αρχών και του νέου Περιφερειάρχη. Ακόμα δεν ακούσαμε κανένα σχόλιο.

Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 05/09/2019

Στο εδώλιο του κατηγορουμένου βρέθηκαν έξι αγρότες από την περιοχή Οινιαδών με την κατηγορία της πρόκλησης φθοράς στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ.

Η υπόθεση αυτή έρχεται από το 2016 όταν τον Φεβρουάριο οι αγρότες βρίσκονταν σε κινητοποιήσεις. Στο πλαίσιο αυτό είχαν κάνει  πορεία με τρακτέρ και γεωργικά μηχανήματα στο Μεσολόγγι, διαμαρτυρόμενοι για το φορολογικό και άλλα θέματα που τους αφορούσαν. Τότε είχαν μάλιστα ρίξει και πορτοκάλια στην...

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 05/09 σε όλα τα περίπτερα του νομού

Η διόγκωση των εισροών στα νησιά του Αιγαίου επανέφερε την παράνομη μετανάστευση στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας το πρόβλημα, το οποίο είχε περάσει στα "ψιλά" μετά την ευρωτουρκική συμφωνία των αρχών του 2016. Και τούτο παρά το γεγονός ότι κάθε τόσο είχαμε εκτεταμένα επεισόδια σε δομές φιλοξενίας με αποτέλεσμα μεγάλες ζημιές και τραυματισμούς.

Η κυβέρνηση Τσίπρα παρέμενε προσηλωμένη στο ιδεολόγημά της ότι μέσω της παράνομης μετανάστευσης θα επιλυθεί με ένα είδος κοινωνικής μηχανικής το δημογραφικό πρόβλημα. Δεν είναι, βεβαίως, άσχετο ότι ο πρώην πρωθυπουργός είχε συμφωνήσει με τη Γερμανίδα καγκελάριο να δέχεται πίσω η Ελλάδα παράνομους μετανάστες, οι οποίοι εισήλθαν στην Ευρώπη από τη χώρα μας, αλλά στη συνέχεια μετέβησαν με κάποιον τρόπο στη Γερμανία.

Η παράνομη μετανάστευση, όμως, που τροφοδοτήθηκε και από τα κύματα προσφύγων, έχει προκαλέσει εκτεταμένες κοινωνικές παρενέργειες σε πολλά επίπεδα και σ' όλη την Ευρώπη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να έχει μετατραπεί σε κεντρικό πολιτικό πρόβλημα, ακόμα και σε χώρες που δεν έχουν δεχθεί μεγάλους αριθμούς. Είναι αξιοσημείωτο, πάντως, ότι σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει περισσότερο ή λιγότερο στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές κοινωνίες, στην Ελλάδα το μεταναστευτικό ήταν τα τελευταία τρία χρόνια χαμηλά στην ατζέντα της δημόσιας συζήτησης.

Οι μόνοι που κατά καιρούς αντιδρούν είναι οι τοπικές κοινωνίες, οι οποίες υφίστανται το πρόβλημα, αλλά κι αυτές αντιδρούν, έχοντας πάνω από το κεφάλι τους τον πέλεκυ ότι θα κατηγορηθούν για ξενοφοβία και ρατσισμό! Η ιδεολογική τρομοκρατία που ασκήθηκε σ' αυτό το επίπεδο από τον ΣΥΡΙΖΑ έπαιξε οπωσδήποτε τον ρόλο της, όπως επίσης και η υπαρκτή ανθρωπιστική διάσταση του προβλήματος.

Κατά την εκτίμησή μου, όμως, ο σημαντικότερος λόγος είναι ότι στα χρόνια της κρίσης η ελληνική κοινωνία κατακερματίστηκε και τα αντανακλαστικά συλλογικής αντίδρασης αμβλύνθηκαν, εάν δεν ισοπεδώθηκαν. Με την εξαίρεση του Μακεδονικού, κυριάρχησε το δόγμα "ο καθένας για την πάρτη του". Αυτό όχι μόνο στο μέτωπο των εργασιακών δικαιωμάτων, αλλά και σε ζητήματα όπως το μεταναστευτικό.

Οι πρόσφατες αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ δείχνουν ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη εγκαταλείπει την πολιτική της κυβέρνησης Τσίπρα. Επιχειρεί αφενός να θέσει ένα φραγμό στις διογκωμένες εισροές, αφετέρου να αποφορτίσει τα νησιά, με τη μεταφορά προσφύγων-μεταναστών σε δομές στην ηπειρωτική Ελλάδα. Αν και οι εν λόγω αποφάσεις κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, δεν αρκούν από μόνες τους για να λύσουν με στρατηγικούς όρους το πρόβλημα.

 

Το κύμα από Ανατολική Ευρώπη

Ας αρχίσουμε, όμως, από την αρχή. Αμέσως μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και λόγω των γεωπολιτικών ανακατατάξεων, η Ευρώπη γνώρισε σημαντικές εσωτερικές μεταναστευτικές ροές, οι οποίες κατά κανόνα προέκυψαν αφενός για εθνοτικούς λόγους, αφετέρου ως αποτέλεσμα του πολέμου. Στη δεκαετία του 1950 και του 1960 η Δυτική Γερμανία δέχθηκε νόμιμους μετανάστες από την Ιταλία, την Ελλάδα, την τότε Γιουγκοσλαβία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Τουρκία, προκειμένου να τροφοδοτήσει την ταχέως αναπτυσσόμενη βιομηχανία της.

Αλλά και χώρες της Ευρώπης με αποικιοκρατική παράδοση (Βρετανία, Γαλλία, Ολλανδία κ.ά.) δέχθηκαν σημαντικές μεταναστευτικές ροές κυρίως από τις (τότε ή πρώην) αποικίες τους στην Αφρική και στην Ασία. Οι ροές αυτές ήταν αποτέλεσμα αφενός των δεσμών της μητρόπολης με τις αποικίες, αφετέρου της ανάγκης για φθηνά εργατικά χέρια σε μια περίοδο που οι ευρωπαϊκές οικονομίες βρίσκονταν σε ανοδική τροχιά. Γι' αυτούς τους λόγους, αλλά και επειδή οι ροές ήταν κατανεμημένες στον χρόνο, δεν προκάλεσαν ισχυρές κοινωνικές παρενέργειες.

Το επόμενο ισχυρό μεταναστευτικό κύμα προέκυψε μετά την κατάρρευση των καθεστώτων της Ανατολικής Ευρώπης το 1989-1990. Επρόκειτο, επίσης, για ενδοευρωπαϊκή μετανάστευση, αλλά με μονόδρομη ροή από την Ανατολική προς τη Δυτική Ευρώπη. Αυτή τη φορά οι λόγοι ήταν οικονομικοί και όχι εθνοτικοί, όπως κατά κανόνα ήταν στη δεκαετία του 1940. Φτωχοποιημένοι Ανατολικοευρωπαίοι εισέρχονταν κατά κανόνα παρανόμως στις γειτνιάζουσες χώρες της καπιταλιστικής Ευρώπης, αναζητώντας "μια θέση στον ήλιο".

 

Τα κράτη που σέβονται τον εαυτό τους

Αυτό το μεταναστευτικό κύμα πλημμύρισε και την Ελλάδα, η οποία μέχρι τότε φιλοξενούσε αμελητέο αριθμό οικονομικών μεταναστών. Από το 1990 και τα επόμενα χρόνια μυριάδες Αλβανών διέσχισαν με τα πόδια παρανόμως τα σύνορα από αφύλακτες διαβάσεις. Μόνο κατά ένα ελάχιστο ποσοστό εισήλθαν νομίμως με βίζα, αλλά όταν αυτή έληξε δεν επέστρεψαν, βεβαίως, πίσω. Εκείνα τα χρόνια εισήλθαν με διάφορους τρόπους στην Ελλάδα και οικονομικοί μετανάστες από άλλες ανατολικές χώρες, όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Ουκρανία, η Ρωσία, η Μολδαβία, η Πολωνία, η Γεωργία κ.α.

Οι μετανάστες από την Ανατολική Ευρώπη έχουν πια σε μεγάλο βαθμό αποκτήσει άδεια παραμονής και εργασίας με τις τρεις μαζικές νομιμοποιήσεις. Οι δύο πρώτες έγιναν από την κυβέρνηση Σημίτη (1997 και 2001). Στην πρώτη είχαν υποβάλει αιτήσεις 372.000 παράνομοι μετανάστες. Στη δεύτερη είχαν υποβληθεί 370.000 αιτήσεις. Η τρίτη πραγματοποιήθηκε από την κυβέρνηση Καραμανλή το 2005 και είχαν υποβληθεί 92.000 αιτήσεις.

Τα κράτη που σέβονται τον εαυτό τους σ’ όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου εξετάζουν κάθε μετανάστη ξεχωριστά. Παραχωρούν άδεια παραμονής και εργασίας σε αλλοδαπό μόνο εάν διαπιστώσουν ότι δεν συνιστά απειλή για την εθνική και τη δημόσια ασφάλεια. Αντιθέτως, το ελληνικό πολιτικό σύστημα παραχώρησε μαζικά άδειες παραμονής και εργασίας σε μετανάστες που είχαν εισέλθει παρανόμως με βάση κυρίως τον χρόνο παραμονής και το εάν είχαν εργασία. Και μόνο το γεγονός αυτό καταδεικνύει την αβάσταχτη ελαφρότητά του. Από το 2005 υπάρχει ένα σταθερό σύστημα νομιμοποίησης αλλοδαπών σε ad hoc βάση και όχι μαζικά.

 

Το κύμα από Ασία-Αφρική

Οι οικονομικοί μετανάστες από την Ανατολική Ευρώπη, λόγω συμβατής πολιτισμικής ταυτότητας, εισήλθαν γρήγορα σε τροχιά κοινωνικής ενσωμάτωσης. Υπήρξαν κοινωνικές παρενέργειες (σημαντική αύξηση της εγκληματικότητας, του λαθρεμπορίου, της "μαύρης" εργασίας κτλ.), αλλά δεν υπήρξε γκετοποίηση. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι εκείνα τα χρόνια στην Ελλάδα υπήρχαν θέσεις εργασίας.

Το 2000 οι ροές από την Ανατολική Ευρώπη είχαν περιορισθεί, αλλά άρχισαν να διογκώνονται ταχύτατα οι ροές παράνομων μεταναστών από το Αφγανιστάν, το Ιράκ, το Πακιστάν, το Μπανγκλαντές, την Παλαιστίνη, τη Σομαλία, τη Νιγηρία, το Μαρόκο κτλ. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, συνελήφθησαν για παράνομη είσοδο 51.031 άτομα το 2003, 44.987 το 2004, 66.351 το 2005, 95.239 το 2006, 112.364 το 2007 και 146.337 άτομα το 2008.

Σ’ αυτούς τους αριθμούς πρέπει να προστεθεί και ο απροσδιόριστος αριθμός εκείνων που δεν συλλαμβάνονταν. Ως στοιχείο σύγκρισης αναφέρω ότι την ίδια περίοδο ο ανά έτος αριθμός των συλληφθέντων για παράνομη είσοδο στην Ιταλία, με εξαπλάσιο πληθυσμό από την Ελλάδα, ήταν περίπου 30.000 άτομα. Σε αντίστοιχα επίπεδα κινήθηκαν οι μεταναστευτικές ροές και τα επόμενα χρόνια.

 

Η τάση γκετοποίησης

Σε αντίθεση με τους Ανατολικοευρωπαίους, οι μουσουλμάνοι από την Ασία και την Αφρική κατά κανόνα γκετοποιήθηκαν. Επιβεβαιώθηκε και στην περίπτωση της Ελλάδας πως, λόγω της θρησκευτικής-πολιτισμικής ταυτότητάς τους, ωθούνται να αναπαράγουν στο δυτικό περιβάλλον τον τρόπο που ζούσαν στις χώρες προέλευσής τους. Ως εκ τούτου δύσκολα ενσωματώνονται. Εξ ού και η τάση δημιουργίας γκέτο. Συνέβαλε και το γεγονός ότι σε λίγα χρόνια εισήλθαν μεγάλοι αριθμοί.

Στο σημείο αυτό είναι χρήσιμο να τεθεί το εξής ερώτημα: Γιατί οι μουσουλμάνοι πρόσφυγες και οικονομικοί μετανάστες προσπαθούν με κόστος να διεισδύσουν στην Ευρώπη και δεν προτιμούν να μεταβούν προς εγκατάσταση ή προστασία στις πλούσιες μουσουλμανικές χώρες του Κόλπου; Το θρησκευτικό-πολιτισμικό περιβάλλον στα Εμιράτα, στο Κατάρ, στο Μπαχρέιν, στο Κουβέιτ και στη Σαουδική Αραβία είναι πολύ πιο οικείο και συμβατό γι’ αυτούς.

Ένας λόγος που προτιμούν την Ευρώπη είναι για το Κοινωνικό Κράτος και για την ευημερία που θεωρούν πως μπορεί να τους εξασφαλίσει. Προσδοκούν ότι θα επωφεληθούν από τα κάθε είδους επιδόματα και θα βρουν ευκολότερα εργασία. Εκτός αυτού, φαίνεται να έλκονται και από το καθεστώς ελευθερίας και σχετικής ανοχής που υπάρχει στην Ευρώπη. Τα πλούσια μουσουλμανικά κράτη, άλλωστε, έχουν όλα αυταρχικά καθεστώτα. Δεν δίνουν εύκολα άδεια εισόδου και δεν ανέχονται τις μαζικές παράνομες εισόδους, ακόμα και εάν πρόκειται για πρόσφυγες.

Σταύρος Λυγερός

Πηγή: slpress.gr

Σελίδα 1 από 45

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία