Αγγελίες    Επικοινωνία

Οι µισοί συντελεστές της ελληνικής γεωργίας παρατηρούν σηµαντική µείωση τζίρου, δεινή αύξηση κόστους παραγωγής, µείωση των τιµών, ανύπαρκτη πρόσβαση στη χρηµατοδότηση, κινούνται µε δανεικά από φίλους και όλα αυτά στον µέγιστο βαθµό σε σχέση µε τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους, σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, που σημειώνει την επιτάχυνση της συγκέντρωσης των εκμεταλλεύσεων στην Ελλάδα και την έξοδο των μικρομεσαίων.

Μέσα από 7.659 συνεντεύξεις σε αγρότες (εκ των οποίων οι 350 Ελλήνων) η ΕΤΕπ, προσπάθησε να καταγράψει συγκεκριµένα τις ανάγκες χρηµατοδότησης του πρωτογενή τοµέα, επιβεβαιώνοντας όσα έχει γράψει κατά καιρούς η Agrenda πως η συγκέντρωση σε επίπεδο αγροτικών εκµεταλλεύσεων επιταχύνεται, ο αριθµός των καλλιεργητών περιορίζεται και οι λεγόµενοι µικροµεσαίοι αγρότες παίρνουν µε τον έναν ή τον άλλο τρόπο το δρόµο της αποχώρησης από την ενεργό δράση.

Το πρώτο ενδιαφέρον στοιχείο έχει να κάνει µε το µέγεθος των εκµεταλλεύσεων και τον τζίρο αναφέρει η Τράπεζα, σηµειώνοντας τη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκονται Έλληνες αγρότες, µε το 43% των εκµεταλλεύσεων να σηµειώνουν µείωση του κύκλου εργασιών (εκ του οποίου το 25% σηµαντική µείωση και το 14% µείωση). Σε συνδυασµό τώρα µε το γεγονός ότι περίπου οι µισές εκµεταλλεύσεις στη χώρα µας παρατήρησαν σηµαντική αύξηση του κόστους παραγωγής και πάνω από το 40% µείωση σηµαντική ή λιγότερο σηµαντική στην τιµή παραγωγού, το πρόβληµα διογκώνεται και αποτυπώνεται σαφώς στο είδος της χρηµατοδότησης που ζητούν οι αγρότες στη χώρα µας.

Συγκεκριμένα, το 78% των αγροτών που ζήτησαν δάνειο στη χώρα µας, έκαναν αίτηση για κεφάλαιο κίνησης και µόλις το 22% (το µικρότερο ποσοστό πανευρωπαϊκά) για επένδυση σε νέα µηχανήµατα, εξοπλισµό και εγκαταστάσεις. Παράλληλα για την αγορά γης ένα 6% των Ελλήνων ενδιαφέρθηκε. Συνολικά, από τους συνεντευξιαζόµενους, µόλις ένας στους δέκα χτύπησε την πόρτα της τράπεζας για κάποιο δάνειο, ενώ ένας στους πέντε ζήτησε δανεικά από «φίλους και συγγενείς» όπως τονίζει η έρευνα.

Πηγή: agronews

Ψηφίζεται σήμερα το νέο πλαίσιο, στο οποίο, για πρώτη φορά πανευρωπαϊκά, εντάσσονται και επιχειρηματικά δάνεια. Ο νέος νόμος στοχεύει στην προστασία των πραγματικά αδύναμων δανειοληπτών και όχι στη δημιουργία νέας γενιάς προβληματικών δανείων.

Ο παλαιός ν. Κατσέλη διάβρωσε την κουλτούρα πληρωμών. Στο 25% των "κόκκινων" δανειοληπτών οι στρατηγικοί κακοπληρωτές, συμφωνούν κυβέρνηση και τράπεζες.

Πηγή: capital.gr

Μήνας τραπεζών ο Μάρτιος καθώς η κυβέρνηση δίνει αγώνα δρόμου πλέον - αν και όψιμα ενδεχομένως - για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των «κόκκινων» δανείων. Με τηλεδιασκέψεις και μέσα στο Σαββατοκύριακο προσπαθεί να πείσει την ΕΚΤ να εγκρίνει το νέο σύστημα προστασίας για τα σπίτια όσων χρωστάνε στις τράπεζες, καθώς η προστασία που πρόσφερε επί χρόνια στα νοικοκυριά ο νόμος Κατσέλη είναι παρελθόν πια, ήδη από χθες. Μέσα στο μήνα θέλει η κυβέρνηση και μια συμφωνία για σχέδιο εκκαθάρισης των τραπεζών από τα «κόκκινα δάνεια».

Όλα γίνονται με στόχο την ελάφρυνση του χρέους, αλλά στο οικονομικό επιτελείο παραδέχονται πλέον ότι μόνον με συναίνεση στην μεταρρυθμιστική ατζέντα, μπορεί η χώρα να έχει ελπίδες για να δώσουν οι ευρωπαίοι δανειστές «το κάτι παραπάνω» που χρειάζεται, για να χαλαρώσει στη χώρα η λιτότητα και να θεωρείται διαχειρίσιμο το δημόσιο χρέος χωρίς να απαιτούνται θηριώδη πρωτογενή πλεονάσματα ως το 2022 και πολύ υψηλά ως το 2060.

«Μόνον εάν ένα χρόνο μετά τις εκλογές και με όποια κυβέρνηση η χώρα συνεχίζει τις μεταρρυθμίσεις και αναβαθμιστεί στην επενδυτική βαθμίδα από τους οίκους αξιολόγησης, μπορεί να συζητήσουν ξανά σοβαρά οι Ευρωπαίοι για περαιτέρω ελάφρυνση του ελληνικού χρέους» τονίζουν τώρα. Δείχνουν έτσι πως μείωση του στόχου για πλεονάσματα δεν φαίνεται πριν τα τέλη του 2020 το νωρίτερο, αλλά και ότι η έλλειψη συναίνεσης για μεταρρυθμίσεις κόστισε πολύ χρόνο και κόπο στη χώρα, καθώς οι δανειστές για 6 χρόνια δεν έδιναν την ελάφρυνση χρέους που υποσχέθηκαν στη χώρα μας από τον Νοέμβριο του 2012, μέχρι να υπογραφεί και εφαρμοστεί αυστηρά ένα ακόμα 3ο Μνημόνιο.

Όλα ανοικτά

Άμεσος στόχος της κυβέρνησης είναι να μη χάσει στις 11 Μαρτίου τα 970 εκατ. ευρώ της δόσης ελάφρυνσης από τα κέρδη των ευρωπαϊκών τραπεζών (ANFA’s και SMP’s). «Θα ήταν κακό μήνυμα και για τις αγορές» λένε στο οικονομικό επιτελείο που σχεδιάζει άμεσα (μεταξύ 5-11 Μαρτίου) μια νέα περιορισμένη έκδοση ομολόγου δεκαετούς διάρκειας, ύψους 2-2,5 δισ. ευρώ και με επιτόκιο περίπου 3,7%. Μετά το 1 δισ. ευρώ, η Αθήνα προσβλέπει και σε ακύρωση του «προστίμου» (επιτοκιακό πέναλτυ) που ακόμα πληρώνει η χώρα γιατί διέκοψε μονομερώς το δεύτερο Μνημόνιο, πριν υπογράψει και τρίτο.

Απώτερος στόχος είναι η χαλάρωση του στόχου για τα πλεονάσματα. Μετα την σύγκλιση κυβέρνησης και αντιπολίτευσης στον «εθνικό στόχο» αυτό, και ο επίτροπος Πιέρ Μοσκοβισί υποσχέθηκε πως η Κομισιόν θα σταθεί αρωγός στην προσπάθεια αυτή, υπό προϋποθέσεις όμως και πάλι.

Με την έγκριση των Θεσμών

Η μάχη τώρα δίνεται σε δύο πεδία:

1. Νέο σύστημα προστασίας δανειοληπτών: Καθώς από χθες ήδη οι δανειολήπτες έχασαν την «ομπρέλα προστασίας» του Νόμου Κατσέλη και η κυβέρνηση ακόμα δεν έχει καταλήξει πώς θα λειτουργεί το διάδοχο σχήμα. Οι τηλεδιασκέψεις και το «ράβε-ξήλωνε» συνεχίζονται και μέσα στο Σαββατοκύριακο, καθώς την επόμενη εβδομάδα θέλει να καταθέσει το τελικό σχέδιο στη Βουλή (Δευτέρα ή Τρίτη) για να ψηφιστεί με την διαδικασία του κατεπείγοντος την Πέμπτη και να ισχύσει αναδρομικά από 1ης Μαρτίου. Ωστόσο μετά και την χθεσινή τηλεδιάσκεψη με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα από το υπουργείο Οικονομικών, στελέχη των τραπεζών έλεγαν πως «έχουμε ακόμα δρόμο».

2. Τέλος του μηνός θα πρέπει να έχει καταλήξει και η διαβούλευση με την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν, για να εγκρίνει το σχέδιο του ΤΧΣ για τα «κόκκινα δάνεια» (APS). Το υπουργείο Οικονομικών απέστειλε το σχέδιο από την περασμένη εβδομάδα στην DG Comp και σύμβουλοι του Τσακαλώτου εκτιμούν ότι απαιτούνται περίπου 15 μέρες για να το εξετάσει και να απαντήσει στην Αθήνα. Θα επακολουθήσουν 2-3 εβδομάδες ζυμώσεων και αλλαγών στο αρχικό σχέδιο, πριν μπορέσει η Αθήνα να λάβει την έγκριση τελικα, πως δεν αποτελεί παράνομη «κρατική βοήθεια» (state aid) εκ μέρους της στις τράπεζες. Το «παιχνίδι» παίζεται κυρίως στο κουπόνι που θα πληρώνουν οι τράπεζες, εν συγκρίσει με τις κρατικές εγγυήσεις που θα χρησιμοποιήσουν για να καλύψουν κεφαλαιακά τα ανοίγματα από «κόκκινα δάνεια». Αν πληρώνουν χαμηλό κουπόνι (σε «καθαρή παρούσα αξία» συγκριτικά με τις εγγυήσεις που θα παίρνουν) τότε η Ιταλία –επειδή ήταν η πρώτη και η μόνη ως τώρα που έκανε χρήση τέτοιου συστήματος- είναι βέβαιον πως θα αντιδράσει. Αλλά αν το κουπόνι είναι πολύ ακριβό, τότε μπορεί να μην κρίνουν ασύμφορο να το αξιοποιήσουν οι ελληνικές τράπεζες και έτσι το σχέδιο να ναυαγήσει και εάν ακόμα εγκριθεί. Μετά θα αποφασιστεί το τελικό ύψος των κρατικών εγγυήσεων που θα λάβουν οι τράπεζες (για παράδειγμα 4-5 δισ. ευρώ με επιτόκιο 3%). Σε κάθε περίπτωση -και παρά την αρχική άρνηση της κυβέρνησης- το σχέδιο APS θα συδυαστεί και με το σχέδιο Στουρνάρα καθώς, όπως τονίζουν και στο οικονομικό επιτελείο, κανένα μέτρο από μόνο του δεν επαρκεί πλέον για να επιτευχθεί η επιδιωκόμενη εξυγίανση των τραπεζών από τα κόκκινα δάνεια.

Πηγή: protothema.gr

Ασφυκτικό είναι το πλαίσιο λειτουργίας που έχει δημιουργηθεί για δεκάδες συνεταιριστικές οργανώσεις και αγροτικές επιχειρήσεις, οι οποίες βρίσκονται σε διαδικασία ρύθμισης των δανείων που είχαν συνάψει με την Αγροτική Τράπεζα.

Ο εκκαθαριστής (PQH), βασιζόμενος στο πλαίσιο που ορίζει η 221/3/17.3.2017 ΕΠΑΘ της Τράπεζας της Ελλάδος, αντί να συμβάλλει στη βιώσιμη λειτουργία όσων συνεταιρισμών και αγροτικών επιχειρήσεων διαθέτουν ισχυρά μεγέθη και μπορούν να υλοποιήσουν ένα μακροπρόθεσμο business plan, τους οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε λουκέτο.

Ο εκκαθαριστής πιέζει τις οργανώσεις ζητώντας από αυτές προκαταβολές κατά το δοκούν, χωρίς να τους γνωστοποιεί το συνολικό ύψος της οφειλής τους και το κυριότερο, χωρίς να προχωράει σε μία οριστική συμφωνία για τη ρύθμιση των χρεών.

Πως μπορεί να είναι βιώσιμη μία οργάνωση όταν τα δάνεια που δεν έχουν ρυθμιστεί, εκτοκίζονται από το 2012 μέχρι σήμερα με επιτόκια της τάξης 12%-14%;

Παράλληλα, σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο, ο εκκαθαριστής δεν μπορεί να εφαρμόσει περίοδο εξόφλησης πέραν των 7-10 ετών, περίοδος η οποία για τις περισσότερες περιπτώσεις κρίνεται εξαιρετικά μικρή, προκειμένου να αποπληρωθούν δάνεια εκατομμυρίων ευρώ.

Επίσης το πλαίσιο αδυνατεί να υλοποιήσει το σύνολο των μέτρων που προβλέπονται στον κώδικα δεοντολογίας (νόμος 4224/2013). Για παράδειγμα, δεν μπορεί να ανταλλάξει ακίνητα με χρέος, να συμμετέχει σε πλειστηριασμούς για την απόκτηση ακινήτων με σκοπό τη διαγραφή χρέους, να ανταλλάξει με μετοχικό κεφάλαιο, να προχωρήσει σε διαχωρισμό οφειλής (split balance), να διαγράψει κεφάλαιο, να περιορίσει την απαίτησή της στο ύψος των καλυμμάτων της.

Αποτέλεσμα όλης αυτής της κατάστασης είναι το ύψος του χρέους για πολλές επιχειρήσεις και συνεταιρισμούς, εξαιτίας αυτών των επιτοκίων να έχει πολλαπλασιαστεί, μεταξύ άλλων και των δανείων των ίδιων των αγροτών και των συνεταιρισμών, και να είναι πια αδύνατη η ρύθμιση αυτών των δανείων.

Σε πρώτη φάση, ο ΣΑΣΟΕΕ ζητάει να σταματήσει κάθε κίνηση της PQH προς την κατεύθυνση παραχώρησης της περιουσίας του αγροτικού κόσμου που συνδέονται με αυτά τα δάνεια σε εταιρείες διαχείρισης και αγοράς χαρτοφυλακίων μη εξυπηρετούμενων δανείων. Μια τεράστια περιουσία, απαραίτητη για την άσκηση της αγροτικής δραστηριότητας σε ακίνητα, εγκαταστάσεις και εξοπλισμούς, έχει συνδεθεί με αυτές τις οφειλές κι αν δεν υπάρξει παρέμβαση θα χαθεί.

Κυρίως όμως ζητάει από την ΤτΕ την άμεση αλλαγή του πλαισίου που διέπει την εκκαθάριση των δανείων που συνάφθηκαν με την Αγροτική Τράπεζα, εξομοιώνοντας ουσιαστικά το πλαίσιο λειτουργίας της PQH όσον αφορά τους όρους ρύθμισης, με το πλαίσιο λειτουργίας των υπόλοιπων τραπεζών.

«Πολύ καλό για να είναι αληθινό» αποδείχθηκε το «πυροτέχνημα» των 250.000 ευρώ για το όριο προστασίας της πρώτης κατοικίας.

Μετά τη μαξιμαλιστική πρόταση που -προς στιγμήν- εκτόξευσε την περασμένη Παρασκευή, αλλά και την …απειλή για νέα παράταση στον νόμο Κατσέλη (μέχρι τις εκλογές ενδεχομένως) η κυβέρνηση δείχνει να εγκαταλείπει τις ιδέες της αυτές. «Προσγειώνεται» ανώμαλα στα μισά σχεδόν από όσα ζητούσε, και συνθηκολογεί τελικώς στα 120.000-140.000 ευρώ, δηλαδή σε μια πρόταση που εξ αρχής δέχονταν σιωπηρώς οι τράπεζες και οι θεσμοί, σε αντίθεση με τις -σκοπίμως χαμηλές- αρχικές θέσεις τους, για μόλις 70.000-100.000 ευρώ.

Μέχρι την Παρασκευή ή το αργότερο στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, πρέπει η κυβέρνηση να αποκαλύψει το διάδοχο σύστημα του «νόμου Κατσέλη» και πώς θα λειτουργήσει. Προς το παρόν παραμένει άγνωστο ακόμα και για εκείνην, αλλά κυρίως για τους δανειολήπτες που θα χάσουν την δοκιμασμένη και απλή ως σύστημα «οριζόντια» προστασία που είχαν για μια οκταετία.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει η κυβέρνηση να δείξει πως «τρέχει» να κάνει σε λίγες μέρες όσα δεν έκανε σε τρία χρόνια. Και σήμερα ενδεχομένως ακόμη, επιδιώκεται να υπάρξει νέα σύσκεψη μεταξύ της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών και των κ.κ. Δραγασάκη, Φλαμπουράρη και Λιάκο, με τη συμμετοχή πιθανότατα των κ.κ. Τσακαλώτου και Χουλιαράκη που επιστρέφουν το απόγευμα από τις Βρυξέλλες. Για τις εξελίξεις αυτές φέρεται να προϊδέασε το Eurogroup και ο υπουργός Οικονομικών, κύριος Ευκλείδης Τσακαλώτος.


Όπισθεν ολοταχώς

Αν και στην κυβέρνηση δοκίμασαν τις ανοχές και αντοχές των δανειστών με την μαξιμαλιστική πρόταση για όριο προστασίας α΄κατοικίας στα 250.000 ευρώ για όλους (και όχι 150.000-250.000 ευρώ κλιμακωτά όπως έλεγε), την «φόρα» τους την έκοψαν το Eurogroup και οι προειδοποιήσεις του επικεφαλής του ESM Κλάους Ρέγκλινγκ ότι η Αθήνα θα χάσει το 1 δισ. ευρώ από τα κέρδη των ευρωπαϊκών τραπεζών (ANFA’s και SMP’s) εάν η έκθεση των θεσμών είναι αρνητική.

Με πολλές δεσμεύσεις να έχουν μείνει πίσω και για να μη «θυσιάσει» το αφήγημα της επιστροφής στις αγορές αλλά και τη ρύθμιη των 120 δόσεων για τα χρέη προς την εφορία (για την οποία ακόμη δεν έχει λάβει την έγκριση των δανειστών) η κυβέρνηση δείχνει να συνθηκολόγησε στο μέτωπο των «κόκκινων δανείων».

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, το μαξιμαλιστικό σενάριο εγκαταλείπεται και η συζήτηση χθες βράδυ στο Μέγαρο Μαξίμου με τις τράπεζες - παρουσία και του Αλέξη Τσίπρα αρχικώς- έγινε σε καλό κλίμα. Συμφωνία δεν υπήρξε, υπήρξε όμως διάθεση για συμβιβασμούς.

Μέχρι την Παρασκευή θα πρέπει να υπέρξουν αποφάσεις ή, τουλάχιστον, μεγάλη πρόοδος, καθώς και η αίσθηση που απεκόμισαν οι εκπρόσωποι των τραπεζών είναι πως ο πρωθυπουργός θέλει να τελειώνει το θέμα και δεν επιθυμεί ρήξη με την ΕΚΤ.

Πηγή της κυβέρνησης που μετείχε στην χθεσινή έλεγε πως «είμαστε σε καλό σημείο, υπήρξε πρόοδος σε όλα τα θέματα, αλλά υπάρχουν τεχνικές και σημαντικές λεπτομέρειες τις οποίες θα δούμε τις επόμενες μέρες για να καταλήξουμε».

Με τα χθεσινά δεδομένα πάντως, άλλες πηγές απέρριπταν το ενδεχόμενο να υπάρξει τελικώς παράταση νόμου Κατσέλη. Υπό τις παρούσες συνθήκες μάλιστα, τυχόν παράταση «θα φάνταζε χειρότερη ακόμα και από …μονομερή ενέργεια». Παραδέχονταi έτσι στην κυβέρνηση ότι η κυβέρνηση πρέπει είτε να επιμείνει σε μια γενναία ρύθμιση χρεών προς τις τράπεζες μονομερώς, είτε να εγκαταλείψει την προσπάθεια αυτή και να επιδιώξει την ρύθμιση για τις 120 δόσεις, χωρίς να διακινδυνεύσει ρήξη με τους δανειστές και ειδικά την ΕΚΤ και τον SSM.

 

Σε δημόσια διαβούλευση η οποία θα διαρκέσει μέχρι και την Τετάρτη 23/01 δόθηκε το NOMOΣΧΕΔΙΟ που ανοίγει τον δρόμο για τη χορήγηση μικροχρηματοδοτήσεων σε φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες. Το ύψος των μικροδανείων, μπορεί να φτάνει τα 25.000 ευρώ ενώ η διάρκεια αποπληρωμής τους δεν μπορεί να ξεπερνά τα 10 χρόνια.

Τα μικροδάνεια, κατατάσσονται σε δύο κατηγορίες: τα επιχειρηματικά και τα προσωπικά. Δυνατότητα εκταμίευσης των επιχειρηματικών μικροδανείων τα οποία θα χορηγούνται μόνο από αδειοδοτημένες επιχειρήσεις –και οι οποίες θα τελούν υπό την εποπτεία της ΤτΕ- έχουν :

α) πολύ μικρές οντότητες,
β) φυσικά πρόσωπα για τη σύσταση πολύ μικρών οντοτήτων,
γ) ελεύθεροι επαγγελματίες ή αυτοαπασχολούμενοι
δ) Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας

Από την άλλη, υπάρχουν και οι δικαιούχοι των προσωπικών μικροχρηματοδοτήσεων οι οποίοι είναι οι εξής:

α) φυσικά πρόσωπα για την κάλυψη δαπανών σχετιζόμενων άμεσα ή έμμεσα με την εκπαίδευση ή μετεκπαίδευσή τους ή σχέση μαθητείας,
β) δικαιούχοι προγραμμάτων εφαρμογής δημόσιας πολιτικής,
γ) ευάλωτες κοινωνικά ομάδες.

Ο ίδιος δικαιούχος μπορεί να λαμβάνει από ένα ή περισσότερα ιδρύματα μικροχρηματοδοτήσεων νέα μικροχρηματοδότηση σε ποσό που προστίθεται στο υπόλοιπο υπό την προϋπόθεση ότι το συνολικό ποσό της αρχικής και της νέας μικροχρηματοδότησης, ανεξαρτήτως του ιδρύματος χορήγησης, δεν υπερβαίνει το όριο των 25.000 ευρώ.

Κάθε ίδρυμα μικροχρηματοδοτήσεων διαφημίζει τις χορηγούμενες μικροχρηματοδοτήσεις που διαθέτει, παρέχοντας τις ακόλουθες τυποποιημένες πληροφορίες κατά τρόπο σαφή, συνοπτικό και ευδιάκριτο:

α) το επιτόκιο της μικροχρηματοδότησης, επισημαίνοντας αν πρόκειται για σταθερό ή κυμαινόμενο ή συνδυασμό και των δύο, καθώς και πληροφορίες για τυχόν επιβαρύνσεις που περιλαμβάνονται στο συνολικό κόστος της πίστωσης για τον καταναλωτή,
β) το συνολικό κόστος της μικροχρηματοδότησης,
γ) τη διάρκεια αποπληρωμής της μικροχρηματοδότησης,
δ) τον αριθμό και το ποσό των δόσεων,
ε) το περιεχόμενο των συμβουλευτικών υπηρεσιών και το κόστος τους ως ποσοστό επί του συνολικού ύψους της χρηματοδότησης.

Το ίδρυμα μικροχρηματοδοτήσεων μπορεί να απαιτεί την ύπαρξη τριτεγγυητή πριν τη χορήγηση επιχειρηματικής μικροχρηματοδότησης.

Η ελάχιστη διάρκεια αποπληρωμής της χορηγηθείσας μικροχρηματοδότησης είναι δώδεκα (12) μήνες ενώ η μέγιστη διάρκεια αποπληρωμής των προϊόντων μικροχρηματοδοτήσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει, τα δέκα (10) έτη.

Τα ιδρύματα μικροχρηματοδοτήσεων απαγορεύεται να ασκούν τις ακόλουθες δραστηριότητες:
α) να προσελκύουν από το κοινό καταθέσεις,
β) να εκδίδουν ομόλογα, εκτός από τα ομόλογα που εκδίδονται σύμφωνα με τη νομοθεσία περί ανωνύμων εταιριών,
γ) να λειτουργούν με ενσώματα και άυλα περιουσιακά στοιχεία, εκτός από εκείνα που σχετίζονται με την πιστωτική δραστηριότητα ή εκείνα που είναι απαραίτητα για την επαρκή λειτουργία της οντότητας,
δ) να χορηγούν πιστώσεις, οι οποίες εξαρτώνται από την πώληση ή την αγορά των μετοχών ή των εταιρικών μεριδίων του ιδρύματος μικροχρηματοδοτήσεων,
ε) να χορηγούν πιστώσεις, με αντάλλαγμα από τον δικαιούχο την αγορά ή/και αποδοχή υπηρεσιών που δεν σχετίζονται με τη μικροχρηματοδότηση και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες, στ) να παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς χρημάτων

 Πηγή: aftodioikisi.gr

Σελίδα 1 από 12

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία