Αγγελίες    Επικοινωνία

Η διοίκηση του ΟΓΑ ανακοινώνει ότι: «…όσοι εισέπραξαν με τη μορφή προκαταβολής τη δόση του Α΄ τριμήνου έτους 2016 και μέχρι σήμερα δεν έχουν υποβάλει αίτηση στον έντυπο Α21 θα πρέπει, εφόσον έχουν τις προϋποθέσεις, να υποβάλλουν το έντυπο Α21 μέχρι την 15-1-2017 προκειμένου να τους χορηγηθεί το οικογενειακό επίδομα που δικαιούνται για το έτος 2016, να συμψηφιστεί με το ποσό που τους χορηγήθηκε προκαταβολικά και να τους καταβληθεί το υπόλοιπο ποσό.

Τα παραπάνω έχουν να κάνουν με όσους εισέπραξαν με τη μορφή προκαταβολής τη δόση του Α΄ τριμήνου έτους 2016 αλλά έχει προστεθεί νέο μέλος στην οικογένειά τους. Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί το Α21 για το έτος 2016 μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία, ή υποβληθεί και το σχετικό αίτημα απορριφτεί, η χορηγηθείσα προκαταβολή πρέπει να επιστραφεί στον ΟΓΑ (Τράπεζα Πειραιώς αρ. Λογαριασμού GR 780171 0170 0060 1703 0022 477) διαφορετικά θα θεωρηθεί ως αχρεωστήτως καταβληθείσα και θα επιδιωχθεί η είσπραξη της μέσω της αρμόδιας ΔΟΥ.

Υπενθυμίζεται ότι στις 21 Δεκεμβρίου 2016 καταβλήθηκαν τα οικογενειακά επιδόματα για το δ’ τρίμηνο του 2016 και αφορούσαν δικαιούχους που είχαν υποβάλλει αίτηση Α21 μέχρι 30/11/2016.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Λήγει σήμερα η προθεσμία διορθώσεων στο Ε9 με μειωμένο πρόστιμο.

Οι αλλεπάλληλες παρατάσεις της προθεσμίας κρίθηκαν απαραίτητες καθώς το υπουργείο Οικονομικών διαπίστωσε ότι στις δηλώσεις Ε9, οι οποίες αποτελούν τη βάση υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ, υπήρξαν φέτος όπως και τα προηγούμενα χρόνια σοβαρά λάθη στην περιγραφή των ακινήτων. Τα λάθη αυτά δεν αποκλείεται να κοστίζουν ακριβά κατά την εκκαθάριση του φόρου, ιδίως στο μέτωπο των αγροτεμαχίων.

Με βάση τις διαπιστώσεις του υπουργείου Οικονομικών, ένα κλασικό λάθος που έχουν κάνει πολλοί ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων είναι η δήλωσή τους «πλάι στο κύμα». Εκ παραδρομής κατά τη συμπλήρωση του Ε9 είχαν επιλέξει ως απόσταση από τη θάλασσα την πρώτη κατηγορία 0-100 μέτρα, ενώ στην πραγματικότητα, όπως διευκρινίζεται αρμοδίως, μπορεί να πρόκειται για χωράφι στο βουνό.

Ενα άλλο λάθος το οποίο συχνά κάνουν οι φορολογούμενοι αφορά τον όροφο στον οποίο βρίσκεται το διαμέρισμα, παράμετρος που μπορεί να φουσκώσει σημαντικά τον φόρο, ενώ δεν λείπουν τα λάθη στη δήλωση βοηθητικών χώρων ως κύριων ή σε θέματα που αφορούν την ψιλή κυριότητα και την επικαρπία του ακινήτου.

λα αυτά οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα να τα διορθώσουν έως και σήμερα καταβάλλοντας το ήμισυ του προβλεπόμενου προστίμου (από τα 100 στα 50 ευρώ).

Οι φορολογούμενοι πρέπει να γνωρίζουν ότι αν από την τροποποιητική δήλωση Ε9 δεν προκύπτει έξτρα ποσό φόρου ακινήτων για καταβολή, ή το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης είναι χρεωστικό, ή αφορά την υποβολή της πρώτης τροποποιητικής δήλωσης και υπάρχει μείωση φόρου έως και 300 ευρώ, η εκκαθάριση πραγματοποιείται άμεσα από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και μπορούν να τυπώσουν τη νέα πράξη προσδιορισμού φόρου ΕΝΦΙΑ.

Αν από την εκκαθάριση της πρώτης τροποποιητικής προκύπτει μείωση φόρου άνω των τριακοσίων ευρώ κατά τη στιγμή της οριστικής υποβολής δήλωσης Ε9, εμφανίζεται μήνυμα ότι η δήλωση υποβλήθηκε επιτυχώς. Για την οριστικοποίησή της, όμως, πρέπει να προσκομίσετε τα απαραίτητα δικαιολογητικά στην αρμόδια ΔΟΥ.

Πηγή: cnn.gr

Οι πολίτες μπορούν να κατάσχουν χρήματα από τις ΔΟΥ για οφειλές του Δημοσίου που δεν εξοφλούνται έκρινε το Συμβούλιο της Επικρατείας, με την την προϋπόθεση ότι δεν δημιουργείται κίνδυνος ανατροπής της εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού.

Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο (πρόεδρος Αθανάσιος Ράντος και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Μαρία Καραμανώφ) έκρινε ότι ήταν νόμιμη η κατάσχεση του ποσού των 22.800 ευρώ που είχε επιδικαστεί στον πολίτη λόγω του τραυματισμού του από στρατιωτικό αυτοκίνητο. Το εν λόγω ποσό επιδικάστηκε από το Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια ο πολίτης κοινοποίησε στο Δημόσιο την δικαστική απόφαση προς εκτέλεση, αλλά το Δημόσιο δεν συμμορφώθηκε.
Κατόπιν αυτού, ο πολίτης με έκθεση αναγκαστικής κατάσχεσης κινητών πραγμάτων, κατάσχεσε μέσω δικαστικού επιμελητή το ποσό των 22.800 ευρώ από το ταμείο της ΔΟΥ Ενσήμων Αθηνών. Αμέσως, το ελληνικό Δημόσιο άσκησε ανακοπή κατά της αναγκαστικής κατάσχεσης και πρόβαλε ότι ήταν παράνομη η κατάσχεση των εσόδων από τη διαχείριση ενσήμων, γιατί πρόκειται για δημόσια περιουσία αφιερωμένη στην εκπλήρωση δημοσίων σκοπών (κρατικός προϋπολογισμός).
Ωστόσο το ΣτΕ σημειώνει ότι «από το άρθρο 95 παράγραφος 5 του Συντάγματος, το οποίο επιτάσσει τη συμμόρφωση προς τις δικαστικές αποφάσεις, σε περίπτωση εκδόσεως δικαστικής αποφάσεως η οποία υποχρεώνει το Δημόσιο σε συμμόρφωση και εφ' όσον η υποχρέωση αυτή συνίσταται στην καταβολή χρηματικού ποσού, ο ιδιώτης διάδικος δύναται, για την ικανοποίηση της απαιτήσεως του, να χρησιμοποιήσει τα μέσα αναγκαστικής εκτελέσεως κατά του Δημοσίου και, ειδικότερα, να προβεί στην αναγκαστική κατάσχεση ταμειακών διαθεσίμων, χρημάτων δηλαδή του Δημοσίου, στην οικεία οικονομική υπηρεσία».
Και αυτό γιατί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (νόμος 3068/2002) «στην περιουσία του Δημοσίου, στην οποία και μόνον επιτρέπεται να γίνει αναγκαστική κατάσχεση, περιλαμβάνονται και τα χρηματικά διαθέσιμα του Δημοσίου, ανεξάρτητα από την πηγή από την οποία προέρχονται». Παράλληλα, το ΣτΕ επικύρωσε την εφετειακή απόφαση που έκρινε ότι δεν είναι ακατάσχετα το σύνολο των χρημάτων που βρίσκονται στα ταμεία των ΔΟΥ, επειδή αποσκοπούν στην πληρωμή των εγγεγραμμένων στο ετήσιο προϋπολογισμό δαπανών και ενώ από την άλλη πλευρά υπάρχει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα δικαστικής προστασίας το οποίο εμφανίζεται με την μορφή αναγκαστική κατάσχεσης κινητής περιουσίας.
Όπως υπογραμμίζουν οι σύμβουλοι Επικρατείας για «να υπερκαμφθεί το συνταγματικά προστατευμένο συνταγματικό δικαίωμα της δικαστικής προστασίας απαιτείται επιπλέον να δημιουργείται κίνδυνος ανατροπής της εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού ως προς την εκπλήρωση των δαπανών», όμως τον τελευταίο αυτό ισχυρισμό δεν τον προέβαλε το Δημόσιο. καταλήγει το ΣτΕ. Τελικά, απορρίφθηκε η αίτηση αναίρεσης του Δημοσίου κατά της εφετειακής απόφασης και νομιμοποιήθηκε η κατάσχεση.

Πηγή: Το Έθνος

Περιθώριο έως 17 Νοεμβρίου 2014 δίνει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων στους υπάλληλους εφοριών προκειμένου να υποβάλλουν υποψηφιότητες για τις θέσεις προϊσταμένων στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες.

Απόφαση της γενικής γραμματέως Δημοσίων Εσόδων Κατερίνας Σαββαΐδου προβλέπει πως οι αιτήσεις θα υποβάλλονται αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά και εντός αποκλειστικής προθεσμίας έξι εργασίμων ημερών που αρχίζει στις 10 Νοεμβρίου 2014 και λήγει στις 17 Νοεμβρίου 2014.

Για να αιτηθεί κάποιος για τη θέση προϊσταμένου εφορίας θα πρέπει να έχει τα απαιτούμενα προσόντα, δηλαδή να έχει ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου διεύθυνσης για τρία έτη τουλάχιστον, να έχει τουλάχιστον δέκα έτη συνολικής πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας και έχουν ασκήσει συνολικά τουλάχιστον για τρία έτη καθήκοντα προϊσταμένου τμήματος ή να έχει τουλάχιστον δώδεκα έτη συνολική πραγματική δημόσια υπηρεσία και να έχει ασκήσει τουλάχιστον ένα έτος συνολικά καθήκοντα προϊσταμένου τμήματος ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας ή αυτοτελούς γραφείου.

Έτσι, έως τις 17 Νοεμβρίου οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση υποψηφιότητας, η οποία θα συνοδεύεται υποχρεωτικά από βιογραφικό σημείωμα.

Η απόφαση της κ. Σαββαϊδου ξεκαθαρίζει πως δεδομένου ότι ο χρόνος υπηρεσίας, ο οποίος διανύθηκε σε θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας με νόμιμη αναπλήρωση, λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας σε θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας, οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσκομίζουν μαζί με το βιογραφικό τους σημείωμα αποφάσεις ή διαταγές που να αποδεικνύουν το χρόνο υπηρεσίας.

Πηγή: tovima.gr

Τις αρμοδιότητες των Γραφείων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΓΕΦ) που λειτουργούν εκτός των ΔΟΥ επεκτείνει με απόφασή του ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χάρης Θεοχάρης, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογούμενων.

ΤΑ ΓΕΦ λειτουργούν εκτός εφοριών στις έδρες ή περιοχές δήμων και εξυπηρετούν τις ανάγκες τοπικών κοινωνιών.

Σύμφωνα με την απόφαση, μεταξύ των αρμοδιοτήτων αυτών περιλαμβάνονται οι ακόλουθες:

 

Για θέματα φορολογίας εισοδήματος

α) Παραλαβή φορολογικών δηλώσεων φυσικών προσώπων (αρχικών, συμπληρωματικών, τροποποιητικών), σε περίπτωση που προβλέπεται χειρόγραφη υποβολή ή δεν υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής, λόγω αποδεδειγμένης τεχνικής αδυναμίας.

β) Παραλαβή φορολογικών δηλώσεων νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων (αρχικών, συμπληρωματικών, τροποποιητικών), σε περίπτωση χειρόγραφης υποβολής.

γ) Παραλαβή δηλώσεων απόδοσης παρακρατούμενων φόρων και αυτοτελούς φορολόγησης σε περίπτωση χειρόγραφης υποβολής.

δ) Χορήγηση στους φορολογουμένους φορολογικών στοιχείων, που αφορούν στους ίδιους και διατηρούνται ηλεκτρονικά στις εφαρμογές του Taxis.

ε) Χορήγηση εντύπων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων και προσωπικών εταιρειών (Ε1, Ε2, Ε3, Ε5 και Ε7), κεφαλαιουχικών εταιρειών και νομικών προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (Φ01010, Φ01013 και Φ01012), στις περιπτώσεις εξαίρεσης από την ηλεκτρονική υποβολή.

στ) Παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων, τόσο για την ηλεκτρονική, όσο και για την χειρόγραφη υποβολή φορολογικών δηλώσεων, τη συγκέντρωση και προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών.

ζ) Παραλαβή φορολογικών αιτημάτων.

η) Παραλαβή υπεύθυνων δηλώσεων.

θ) Ενημέρωση των φορολογουμένων σχετικά με την φορολογική νομοθεσία, τις εκάστοτε ισχύουσες αποφάσεις και τις σχετικές ερμηνευτικές εγκυκλίους.

 

Για θέματα φορολογίας κεφαλαίου

α) Παραλαβή (προσωρινή) δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, κερδών από τυχερά παίγνια και μεταβίβασης ακινήτων, έλεγχος των στοιχείων των δηλούντων, καταχώρηση των δηλώσεων στο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο της ΔΟΥ, χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της δήλωσης, με την καταγραφή επ' αυτής, αναλυτικά, όλων των συνυποβαλλόμενων στοιχείων και δικαιολογητικών, αποστολή των δηλώσεων στη ΔΟΥ και χορήγηση των αντιγράφων αυτών μετά από την επιστροφή τους από την ΔΟΥ.

β) Παραλαβή αιτήσεων με τα τυχόν απαιτούμενα δικαιολογητικά για χορήγηση των πιστοποιητικών του άρθρου 105 του «Κώδικα Διατάξεων Φορολογίας Κληρονομιών, Δωρεών, Γονικών Παροχών Προικών και Κερδών από Λαχεία» (ο οποίος κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του Ν.2961/2001) και του άρθρου 54Α΄ του Ν. 4174/2013 (πιστοποιητικό ΕΝ.Φ.Ι.Α.), καταχώριση των αιτήσεων στο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο της ΔΟΥ, χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της αίτησης, αποστολή της αίτησης στη ΔΟΥ με τηλεομοιοτυπία (Fax), παραλαβή των πιστοποιητικών από τη ΔΟΥ με αντίστοιχο τρόπο (Fax), χορήγηση αντιγράφου αυτών στον νομίμως αιτούντα μετά από έλεγχο των στοιχείων του, το οποίο σφραγίζεται από το ΓΕΦ και αποτελεί πρωτότυπο πιστοποιητικό, και φύλαξη των αιτήσεων και των πιστοποιητικών σε ειδικό φάκελο.

 

Για θέματα ΦΠΑ

α) Παραλαβή οποιασδήποτε αίτησης, δήλωσης, γνωστοποίησης ή άλλων εντύπων που υποχρεούται να παραλαμβάνει η ΔΟΥ, με τα συνημμένα δικαιολογητικά, καθώς και της ειδικής δήλωσης ΦΠΑ για τη μεταβίβαση ακινήτων.

β) Πρωτοκόλληση κάθε εισερχόμενου εγγράφου.

γ) Καταχώριση στις εφαρμογές του νέου TAXIS όλων των ανωτέρω στοιχείων για τα οποία έχουν αναπτυχθεί οι εφαρμογές.

δ) Αποστολή στην ΔΟΥ όλων των παραληφθέντων εγγράφων.

ε) Χορήγηση εντύπων.

στ) Κοινοποίηση πράξεων ή εγγράφων κατόπιν παραγγελίας του προϊσταμένου της οικείας ΔΟΥ.

 

Για θέματα τελών και ειδικών φορολογιών

α) Παραλαβή οποιασδήποτε δήλωσης, αίτησης ή άλλων εντύπων που υποχρεούται να παραλαμβάνει η ΔΟΥ με συνημμένα δικαιολογητικά και καταχώριση στις εφαρμογές του Νέου TAXIS.

β) Αποστολή στη ΔΟΥ όλων των παραληφθέντων εγγράφων.

γ) Χορήγηση εντύπων.

δ) Παραλαβή αιτημάτων, μαζί με όλα τα εκάστοτε προβλεπόμενα δικαιολογητικά, προκειμένου να διαβιβαστούν στην ΔΟΥ προς εξέταση, όπως, ενδεικτικά η αίτηση για χορήγηση απαλλαγών από τέλη κυκλοφορίας (απαλλαγές αναπήρων πολιτών).

ε) Παραλαβή της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας για την θέση των οχημάτων σε ακινησία.

στ) Πρωτοκόλληση κάθε εισερχομένου εγγράφου και καταχώρηση στο Πληροφοριακό Σύστημα Οχημάτων των προβλεπομένων ενημερώσεων.

ζ) Κοινοποίηση πράξεων ή εγγράφων κατόπιν παραγγελίας του προϊσταμένου της οικείας ΔΟΥ.

 

Για θέματα του τμήματος εσόδων

α) Χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας ή βεβαίωσης οφειλής.

β) Επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.

γ) Χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας ή βεβαίωσης οφειλής στις περιπτώσεις που αυτά εκδίδονται από οποιονδήποτε υπάλληλο ΔΟΥ/ Ελεγκτικού Κέντρου.

(δ) Είσπραξη εσόδων, με την έκδοση διπλοτύπου παραστατικού είσπραξης τύπου Α΄, μόνο για τα έσοδα των οποίων η είσπραξη δεν μπορεί να διενεργηθεί σε πιστωτικά ιδρύματα ή στα ΕΛΤΑ.

(ε) Έκδοση μοναδικού κωδικού πληρωμής για τις οφειλές, οι οποίες μπορούν να πληρωθούν σε Πιστωτικά Ιδρύματα ή στα ΕΛΤΑ.

ΠΗΓΗ: imerisia.gr

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία