Αγγελίες    Επικοινωνία

Το νομοσχέδιο του ΥΠΠΕΘ που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας σελίδας στο χώρο της Δευτεροβάθμιας και της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που έχει στόχο την ενδυνάμωση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, δηλαδή ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση όλων των μαθητών και των φοιτητών.

 Ο υπουργός Παιδείας ,Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε:

«Το μεταρρυθμιστικό σχέδιο της κυβέρνησης στην Παιδεία ήταν αναγκαίο και έγινε πράξη.

Με σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών επιλύσαμε προβλήματα δεκαετιών που οι προηγούμενες κυβερνήσεις δημιούργησαν είτε με πράξεις είτε με παραλείψεις.

Ταυτόχρονα, προχωρήσαμε σε μεταρρυθμίσεις, παρά τη λυσσαλέα αντίδραση των κομμάτων της αντιπολίτευσης και την παραπληροφόρηση που επιδόθηκαν και επιδίδονται τα φιλικά προς αυτά ΜΜΕ. Στο μεγάλο μεταρρυθμιστικό μας εγχείρημα βρήκαμε σύμμαχο την μεγάλη πλειονότητα της ακαδημαϊκής και εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και της κοινωνίας .

Δεν είναι τυχαίο που τους γύρισαν την πλάτη σε όλα τα καλέσματα κινητοποιήσεων.

Αυτό το πετύχαμε γιατί εδώ και δύο χρόνια είχαμε έναν συνεχή και εξαντλητικό διάλογο και όχι διάλογο κωφών. Ακούσαμε και ενσωματώσαμε τις προτάσεις της ακαδημαϊκής και εκπαιδευτικής κοινότητας, πολλές από τις οποίες αποτελούσαν αιτήματα δεκαετιών.

Επιδιώξαμε και τη συναίνεση των κομμάτων ενημερώνοντάς τα με ξεχωριστές συναντήσεις για το πλαίσιο των αλλαγών που προτείναμε. Ζητήσαμε τις δικές τους προτάσεις αλλά επέλεξαν τον δρόμο της στείρας αντιπαράθεσης και της υποκρισίας. Τώρα που αρχίζει η υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων θα είναι υποχρεωμένα να λογοδοτούν διαρκώς στην κοινωνία.

Εμείς θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για τα επόμενα βήματα που θα οδηγήσουν σε ποιοτικότερη δημόσια εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. Πλέον η χώρα μετά την έξοδο από την μνημονιακή καταιγίδα, έχει τις οικονομικές ανάσες να πετύχει την ποιοτική αναβάθμιση της Παιδείας που αποδεδειγμένα αποτελεί κυβερνητική προτεραιότητα.

Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στους καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Πανεπιστημίων ότι θα συμβάλλουν δημιουργικά για την θεμελίωση της νέας Γ’ Λυκείου όπως και της νέας αρχιτεκτονικής των Πανεπιστημίων».

Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή προβλέπει συνοπτικά:

  • Πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης οι μαθητές θα κληθούν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό όπου θα υπάρχουν ΜΟΝΟ πανεπιστημιακά τμήματα.
  • Για το 2019-2020 τα τμήματα στο νέο ακαδημαϊκό χάρτη από 451 γίνονται 432
  • Η χώρα αποκτά πανίσχυρους ερευνητικούς και πανεπιστημιακούς πόλους που την ευθυγραμμίζουν με τις εξελίξεις στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο. Το ισχυρό δικτυωμένο πανεπιστήμιο που λειτουργεί ως κόμβος έρευνας και γνώσης είναι το μέλλον.

 

  • Η επαγγελματική και η τεχνολογική εκπαίδευση συναρθρώνεται εντός του πανεπιστημιακού συστήματος και τίθεται υπό την εποπτεία του. Για πρώτη φορά τα πανεπιστήμια γίνονται οι ενορχηστρωτές της απαιτούμενης γνώσης που θα μας οδηγήσει στο δρόμο της παραγωγικής ανασυγκρότησης της εθνικής οικονομίας. Το πανεπιστήμιο γίνεται ο εθνικός φορέας ενός ήπιου συντονισμού μεταξύ της οικονομίας και της απασχόλησης.

 

  • Δίνεται η δυνατότητα στα Τμήματα Σχολών Μηχανικών Πανεπιστημίων να οργανώσουν πενταετή προγράμματα σπουδών και να αναγνωριστούν ως αντίστοιχα – υπό προϋποθέσεις - με Τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών.

 

  • Προβλέπεται διαδικασία ώστε απόφοιτοι Τμημάτων Μηχανικών ΤΕΙ να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα, με δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα, ικανοποιώντας έτσι ένα χρόνιο και δίκαιο αίτημα των αποφοίτων αυτών.

 

Η νέα αρχιτεκτονική της Ανώτατης Εκπαίδευσης, στηρίχτηκε στους τέσσερις βασικούς άξονες: νέα τμήματα, συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα με ερευνητικά ινστιτούτα και διετή προγράμματα σπουδών για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ.

Για την ενίσχυση της νέας αρχιτεκτονικής στην Ανώτατη Εκπαίδευση :

  • Έχουν δοθεί ήδη 150 θέσεις ΔΕΠ για τα ιδρύματα.

 

  • Δίνονται άλλες 500 θέσεις ΔΕΠ.

 

  • Για πρώτη φορά μετά το 2010 νομοθετήθηκε η επαναπροκήρυξη όλων των κενών θέσεων οι οποίες είναι αποτέλεσμα συνταξιοδοτήσεων.

 

  • Επιπλέον 1.500 θέσεις που έχουν ήδη προκηρυχθεί για νέους επιστήμονες και για ακαδημαϊκή εμπειρία, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να διδάξουν μέχρι 3 μαθήματα τον χρόνο.

 

  • Και τέλος 15.000.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ για τα πανεπιστήμια ώστε να γίνει πράξη η νέα αρχιτεκτονική της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

 

Για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

  • Αναβαθμίζεται το Πανεπιστήμιο με την Πολυτεχνική Σχολή στην Κοζάνη και με τα πρόσθετα Τμήματα και Ινστιτούτα στην Φλώρινα, Καστοριά, Πτολεμαΐδα, Γρεβενά και στην Κοζάνη.

 

  • Δίνεται η δυνατότητα μετατροπής του Ατμοηλεκτρικού Σταθμού ΑΗΣ της Πτολεμαΐδας σε Διεθνές Κέντρο Κινηματογράφου και σε αυτό το πλαίσιο θα προχωρήσουμε στην ίδρυση Τμήματος Κινηματογράφου και Τμήματος Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων.

Για το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας

  • Νέα Τμήματα και συνέργειες του Διεθνούς Πανεπιστημίου, του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

 

  • Θα είναι ένα δυναμικό εξωστρεφές Ίδρυμα, με πολλά μαθήματα και προγράμματα και σε ξένη γλώσσα.

Για το Πανεπιστήμιο Πατρών

  • Το Πανεπιστήμιο Πατρών αποκτά τέσσερις νέες Σχολές, μεταξύ των οποίων μία Γεωπονική Σχολή και τη Σχολή Νομικών Επιστημών, στην οποία εντάσσεται το νεοϊδρυόμενο τέταρτο Τμήμα Νομικής στην Ελλάδα.

 

  • Συνολικά στο Πανεπιστήμιο Πατρών ιδρύονται δεκαπέντε νέα Τμήματα και Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο, μεταξύ των ινστιτούτων του οποίου είναι και το Ινστιτούτο Κυτταρικών Θεραπειών, στο οποίο θα ενσωματωθεί το κέντρο δοτών μυελού των οστών.

 

Για το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

  • Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ενδυναμώνεται σημαντικά με την ένταξη σε αυτό τόσο του ΤΕΙ Πελοποννήσου όσο και μέρους του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.

 

  • Με τη σημαντική ενίσχυσή του σε ανθρώπινο δυναμικό ιδρύονται σε αυτό δεκαέξι νέα Τμήματα, εκ των οποίων τα δεκατρία θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος (2019-2020).

 

Για το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

  • Το ΤΕΙ Κρήτης αναβαθμίζεται σε Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο με νέα τμήματα και μετεξέλιξη των υπαρχόντων σε πανεπιστημιακά. Για πρώτη φορά το Λασίθι μπαίνει ισότιμα στον πανεπιστημιακό χάρτη της Κρήτης.

 

  • Ιδρύεται σε αυτό Πρότυπο Αγροδιατροφικό Τεχνολογικό Πάρκο για την ανάπτυξη καινοτόμων παραγωγικών δραστηριοτήτων.

 

H Μεταρρύθμιση του Λυκείου έρχεται να συναντήσει την Μεταρρύθμιση στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Νέα Γ’ Λυκείου

Με τις διατάξεις για την αναμόρφωση της νέας Γ’ Λυκείου, με τέσσερα 6ωρα μαθήματα κάθε εβδομάδα (+ Θρησκευτικά για 1 ώρα, Γυμναστική για 2 ώρες και Μάθημα Επιλογής για 2 ώρες), δίνουμε εκπαιδευτική ουσία και νόημα στην ακυρωμένη σήμερα Γ’ Λυκείου.

Ο εκπαιδευτικός της τάξης έχει την άνεση χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες εκπαιδευτικές μεθόδους να εμβαθύνει στο αντικείμενο του μαθήματος προετοιμάζοντας τον μαθητή – υποψήφιο για την εισαγωγή του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Με τον τρόπο αυτό, επιχειρούμε να σπάσουμε τη νοοτροπία δεκαετιών για την αναγκαιότητα του φροντιστηρίου και της παραπαιδείας. Είναι το πρώτο αναγκαίο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση της ενδυνάμωσης της αυτοτέλειας του δημόσιου Λυκείου.

Η νέα Γ’ Λυκείου αποκτά έναν προπαρασκευαστικό χαρακτήρα καθώς οι εγκύκλιες σπουδές θα ολοκληρώνονται στη Β’ Λυκείου χωρίς συρρίκνωση των γνωστικών αντικειμένων αφού παράλληλα θα αναμορφωθούν και τα Προγράμματα Σπουδών.

Για όσους μιλούν για εντατικοποίηση των εξετάσεων στην Γ’ Λυκείου, ένα μόνο στοιχείο είναι αρκετό για να καταρρίψει το ψεύδος: σήμερα οι μαθητές της Γ’ Λυκείου εξετάζονται σε 4 μαθήματα. Με το νέο σύστημα πάλι θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα προκειμένου να πάρουν το απολυτήριό τους και αυτά τα 4 μαθήματα είναι τα ίδια στα οποία θα εξεταστούν για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Απολυτήριο Λυκείου και διασφάλιση του αδιάβλητου των ενδοσχολικών εξετάσεων

Ο στόχος ενός ισχυρού Απολυτηρίου Λυκείου, επιτυγχάνεται καθώς οι ενδοσχολικές – απολυτήριες εξετάσεις για την απόκτησή του θα γίνονται με αδιάβλητο και παιδαγωγικά ορθό τρόπο.

Οι απολυτήριες εξετάσεις θα είναι αδιάβλητες, πολύ περισσότερο από ότι είναι σήμερα. Και αυτό διότι:

-     Τα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά, θα χωριστούν σε ομάδες ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

-     Πριν την εξέταση κάθε μαθήματος, θα επιλέγονται με κλήρωση στις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πέντε καθηγητές της ομάδας σχολείων που δίδαξαν το μάθημα.

-     Η ομάδα καθηγητών θα προετοιμάζει θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας σύμφωνα με τις υπάρχουσες οδηγίες του ΙΕΠ.

-     Το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος και θα είναι κοινά ανά ομάδα σχολείων.

-     Τα θέματα θα στέλνονται στους μαθητές των σχολείων μέσω ηλεκτρονικής κωδικοποιημένης μετάδοσης, με προδιαγραφές που θα ορίσει το Υπουργείο Παιδείας.

-     Η εξέταση παραμένει δίωρη.

-     Επιτηρητές θα είναι καθηγητές από διαφορετικά σχολεία αλλά και διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος.

-     Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από το δημόσιο σχολείο και ένας από το ιδιωτικό σχολείο.

-     Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου σχολείου.

Νέο Σύστημα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Καθιερώνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μόνο με το Απολυτήριο.

Είναι το πρώτο βήμα για την πλήρη καθιέρωση της ελεύθερης πρόσβασης σε βάθος χρόνου και με σταδιακή ετήσια αύξηση της βαρύτητας του βαθμού του Απολυτηρίου.

Κατά την πρώτη χρονιά εφαρμογής δεν θα προσμετρηθεί ο βαθμός του Απολυτηρίου για την πρόσβαση, προκειμένου να υπάρξει η αναγκαία προσαρμογή στο νέο σύστημα. Τη δεύτερη χρονιά ο βαθμός του Απολυτηρίου θα συμμετέχει κατά 10% στον τελικό βαθμό πρόσβασης, ποσοστό το οποίο θα αυξάνει κάθε χρόνο.

Ως προς την ελεύθερη πρόσβαση, οι μαθητές θα δηλώνουν τις προτιμήσεις τους σε 10 τμήματα, αφού σύμφωνα με στατιστικά μοντέλα ο αριθμός αυτός (10 τμήματα) είναι ικανός να οδηγήσει σημαντικό αριθμό υποψηφίων σε σχολές της προτίμησής τους μόνο με τον βαθμό του Απολυτηρίου.

Για τους υπόλοιπους υποψηφίους η εισαγωγή θα γίνεται με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις σε 4 εξεταζόμενα μαθήματα.

Πρόσβαση αποφοίτων ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Αυξάνεται το ποσοστό θέσεων σε σχολές και τμήματα των Πανεπιστημίων που θα διατίθενται στους αποφοίτους ΕΠΑΛ από 5% σε 10% μέσα από τις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις. Παραμένει το 5% των θέσεων σε σχολές και τμήματα: πολυτεχνικές, ιατρικές, οδοντιατρικές, φαρμακευτικές, κτηνιατρικές, φυσικής, βιολογίας και γεωλογίας. Διατηρείται το 20% σε ΑΣΠΑΙΤΕ και ΑΣΤΕ. Επίσης προβλέπεται η πρόσβαση σε στρατιωτικές σχολές με ποσοστό θέσεων που θα καθορίζεται με κοινή υπουργική απόφαση.

Παραμένει επίσης το 1% επιπλέον θέσεων για τα εσπερινά ΕΠΑΛ που διευρύνεται με όλες τις πανεπιστημιακές σχολές. Επίσης παραμένει το δικαίωμα επιλογής των αποφοίτων τους να συμμετέχουν στις εξετάσεις με τα ημερήσια ΕΠΑΛ για περισσότερες επιλογές. Η πρόσβαση γίνεται σε σχολές και τμήματα που είναι συναφή ή αντίστοιχα με τους τομείς των ΕΠΑΛ.

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΑΕΠ

Με τη διαδικασία που θεσμοθετείται με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις θα επιτελείται πλέον ο επιδιωκόμενος σκοπός της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ και του π.δ. 38/2010. Με τις εν λόγω τροποποιήσεις επανέρχεται η δυνατότητα της αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ταχύτερα και χωρίς χρονοτριβές, έτσι ώστε οι ενδιαφερόμενοι μετά τη λήψη της βεβαίωσης από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.), να την προσκομίζουν στον οικείο επαγγελματικό σύλλογο ή φορέα, ο οποίος θα αποφαίνεται επί της διαδικασίας εγγραφής των ενδιαφερομένων σε αυτόν, προκειμένου να ασκήσουν το αντίστοιχο επάγγελμα.

Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα σε όσους φοιτούν κατά το τρέχον έτος να λάβουν βεβαίωση από το ΣΑΕΠ, το οποίο θα συνεχίσει να λειτουργεί μεταβατικά έως την 31.12.2022.

Ιδιωτικά Σχολεία

Η νομοθέτηση της διάρκειας της διδακτικής ώρας σε 45 λεπτά (από 60 που αυθαίρετα όριζαν οι περισσότεροι εργοδότες) για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών επαναφέρει την κανονικότητα στις συνθήκες εργασίας και στις οικονομικές απολαβές των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων που εργάζονται λιγότερο από 8 ώρες εβδομαδιαίως θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να εργάζονται σε φροντιστήρια που εδρεύουν σε διαφορετική Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 18/04/2019 

 

Την υποστήριξή του στην προοπτική δημιουργίας Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας στην Αιτωλοακαρνανία, δήλωσε μεταξύ άλλων ο υποψήφιος βουλευτής της Ν.Δ., Σπήλιος Λιβανός, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.

Ο κ. Λιβανός, στην πρώτη του συνάντηση με τους δημοσιογράφους στο Αγρίνιο, μετά την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του, αναφέρθηκε αρχικά στο όραμά του για την ανασυγκρότηση και την ανάπτυξη της Αιτ/νίας, αλλά και στους λόγους που τον οδήγησαν στην απόφαση να ασχοληθεί ξανά με την πολιτική. Επισημαίνοντας πως αν και προσωπικοί, επαγγελματικοί και οικογενειακοί λόγοι τον οδήγησαν να αφοσιωθεί στην εργασία του, κυρίως στο εξωτερικό, ξεκαθάρισε πως ποτέ δεν έπαψε να βρίσκεται κοντά στον νομό και να ενημερώνεται για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Μίλησε επίσης και για την προσωπική επαφή που διατηρεί από τα παιδικά χρόνια με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, αλλά και στον ρόλο που έπαιξε ο Πρόεδρος της Ν.Δ. στην απόφασή του να πολιτευτεί. Εξαπολύοντας επίθεση στην κυβέρνηση για την πολιτική της και κατηγορώντας την πως τσάκισε την οικονομία στοχοποιώντας τη μεσαία τάξη, ο κ. Λιβανός επεσήμανε την ανάγκη να υπάρξει αλλαγή νοοτροπίας και στην πολιτική, τονίζοντας πως χρειάζονται πλέον καλές ιδέες με νέους ανθρώπους που θα έχουν όρεξη για δουλειά αλλά και δυνατότητες. Άνθρωποι που, όπως είπε «θα μπορούν να ανοίξουν πόρτες στην Αθήνα και το εξωτερικό και να μιλήσουν ως ίσοι προς ίσο με αυτούς που παίρνουν αποφάσεις».

Ο Σπήλιος Λιβανός παρουσίασε το κεντρικό σύνθημα της καμπάνιας του, το «Αιτωλοακαρνανία με δύναμη!», τονίζοντας πως στόχος του είναι, ο νομός να αποκτήσει δύναμη. Το όραμά του, όπως είπε, είναι να γίνει η Αιτ/νία, ο πράσινος οικολογικός παράδεισος, που όλοι θα θέλουν να ζουν και να εργάζονται. Θέτοντας ως βασικούς πολιτικούς στόχους τη μείωση της ανεργίας και την αύξηση των θέσεων εργασίας, τον εκσυγχρονισμό του πρωτογενούς τομέα, την επένδυση στην εξωστρέφεια, την καινοτομία, την ποιότητα, αλλά και την επένδυση στη μεταποίηση και την επιχειρηματικότητα, ο υποψήφιος βουλευτής μίλησε για την ανάγκη αύξησης του τοπικού ΑΕΠ, αλλά και της παραγωγικότητας και των επενδύσεων, ενώ έθεσε ως προτεραιότητα τη βελτίωση του τρόπου ζωής των πολιτών, την ασφάλεια, τη βελτίωση της παιδείας, των δομών υγείας αλλά και την αύξηση του ιατρικού και του νοσηλευτικού προσωπικού. Αναφερόμενος στο πρόγραμμά του, παρουσίασε τους 6 βασικούς άξονες που είναι η Παιδεία, οι Υποδομές, η Αγροτική Ανάπτυξη, η Οικονομική Ανάπτυξη, ο Τουρισμός και η Ποιότητα Ζωής ενώ παρουσίασε και το σχέδιο δράσεών του το επόμενο διάστημα, με την κεντρική προεκλογική του ομιλία στις 3 Μαΐου στο Μεσολόγγι.

Στην συνέχεια δέχθηκε ερωτήσεις από τους δημοσιογράφους με την πρώτη να αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στο νομό. Απαντώντας, αφού ξεκαθάρισε ότι στηρίζει την δημιουργία Παν/μίου Δυτικής Ελλάδας, τόνισε: «Η προσπάθεια για συμμάζεμα των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων στη χώρα βάσει του σχεδίου «Αθηνά» εξελίχθηκε σε ένα φιάσκο και για την Αιτ/νία σε μια καταστροφή. Λυπάμαι που θα το πω, αλλά η αντίσταση εκείνη την εποχή από το πολιτικό μας προσωπικό δεν ήταν η ενδεδειγμένη. Κάναμε βέβαια μια μεγάλη πορεία στην Αθήνα, κυρίως για το θέμα του ΤΕΙ Μεσολογγίου, αλλά είχε μέσα και το θέμα του Πανεπιστημίου Αγρινίου, χωρίς αποτέλεσμα. Κάποιοι άλλοι από τους γύρω νομούς επέβαλλαν την δική τους άποψη, αποδεκατίστηκε το ΤΕΙ Μεσολογγίου, παρασύροντας και το αυτόνομο Παν/μιο στο Αγρίνιο. Εδώ έχει δίκιο η σημερινή κυβέρνηση να λέει ότι δεν είναι δική της ευθύνη αλλά από ένα σημείο και μετά θα πρέπει να δούμε τι έγινε λάθος στο παρελθόν και να το διορθώσουμε. Η σημερινή πρόταση της κυβέρνησης δεν διορθώνει τα λάθη των προηγούμενων ετών. Οι εκλογές θα γίνουν γρήγορα και η δική μας κυβέρνηση θα δικαιώσει το αίτημα για αυτόνομο, ανεξάρτητο Παν/μιο στην Αιτ/νία», υπογράμμισε χαρακτηριστικά, εκφράζοντας και την στήριξή του στην υποψηφιότητα του Νεκτάριου Φαρμάκη, ο οποίος θα παλέψει και προς αυτή την κατεύθυνση.        

Μπορείτε να προμηθευτείτε την εφημερίδα στα περίπτερα του νομού

«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας δεν μπορεί να παραμένει βουβός παρατηρητής των εξελίξεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και να παρακολουθεί από… απόσταση ασφαλείας τις θλιβερές εξελίξεις που δρομολογεί το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, ειδικά από τη στιγμή που το συγκεκριμένο νομοθέτημα ήδη εγείρει την αντίδραση της Ακαδημαϊκής Κοινότητας και των τοπικών φορέων, στο πλευρό των οποίων πρέπει να σταθεί η Περιφέρεια» υπογραμμίζει ο υποψήφιος Περιφερειάρχης, Δυτικής Ελλάδος, Νεκτάριος Φαρμάκης, που με επιστολή του προς τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου – και κοινοποίηση προς τον Περιφερειάρχη – ζητάει την έκτακτη σύγκληση του Περιφερειακού Συμβουλίου για να συζητηθεί το θέμα, με την παρουσία του συνόλου των εμπλεκομένων φορέων.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Το κείμενο της επιστολής (εστάλη την περασμένη Παρασκευή), που υπογράφει ο κ. Φαρμάκης ως επικεφαλής της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο, είναι το ακόλουθο:

«Κύριε Πρόεδρε,

Το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις», προκαλεί ήδη σοβαρές αναταράξεις και δημιουργεί μεγάλες αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία, καθώς μεταξύ άλλων, οι μνείες του για τη συγχώνευση του Πανεπιστημίου Πατρών και του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας συναντούν την άρνηση της Ακαδημαϊκής Κοινότητας και των τοπικών φορέων.

Πρόκειται για ένα νομοθέτημα άκρως προβληματικό, το οποίο επί της ουσίας φαλκιδεύει τη λειτουργία του Πανεπιστημίου Πατρών και «εξαϋλώνει» το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.

Η Δυτική Ελλάδα, αντί να μετατρέπεται σε μητροπολιτικό κέντρο εκπαίδευσης, υποβαθμίζεται. Σχολές και Τμήματα με αυταπόδεικτη ποιότητα και παραγωγή έργου, κλείνουν ή αλλοιώνονται. Πτυχία που έχουν ήδη δοθεί υποβαθμίζονται και χιλιάδες νέες και νέοι βρίσκονται αντιμέτωποι με μία πρωτόγνωρη εκπαιδευτική και επαγγελματική απαξίωση. Το Πανεπιστήμιο Πατρών καλείται να σηκώσει ένα τεράστιο ακαδημαϊκό και διοικητικό βάρος χωρίς καμία εγγύηση και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου αποκτάει… παράρτημα στην Πάτρα!

Και όλα αυτά συμβαίνουν, έναντι κάποιων θολών και αβάσιμων υποσχέσεων για Σχολές που θα δημιουργηθούν στο μέλλον, για τις οποίες καμία επίσης εγγύηση δεν παρέχεται, με το βάρος της ίδρυσης και λειτουργίας τους να πέφτει εξολοκλήρου και πάλι στην Ακαδημαϊκή Κοινότητα.

Σημειώνω δε, ότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που προτίθεται να φέρει η κυβέρνηση προς ψήφιση στη Βουλή κατά παράβαση του άρθρου 5 του νόμου 4485/2017, σύμφωνα με οποίο, οποιαδήποτε ίδρυση, συγχώνευση ή αλλαγή σε ΑΕΙ απαιτείται σύμφωνη γνώμη της Συγκλήτου των οικείων Ιδρυμάτων, κάτι που δεν υφίσταται στην παρούσα φάση.

Καθώς το συγκεκριμένο ζήτημα έχει εξεγείρει το σύνολο της τοπικής κοινωνίας, εκ μέρους της παράταξης «Μαζί να φτιάξουμε τον τόπο μας», ζητάω με πρωτοβουλία δική σας και του κ. Περιφερειάρχη, να πραγματοποιηθεί έκτακτη σύγκληση του Περιφερειακού Συμβουλίου, με την συμμετοχή εκπροσώπων της Ακαδημαϊκής Κοινότητας, των Δήμων και του συνόλου των Τοπικών Φορέων, προκειμένου να συζητηθεί το συγκεκριμένο ζήτημα και το Περιφερειακό Συμβούλιο ως ανώτατο πολιτικό όργανο της Δυτικής Ελλάδας να εκφράσει άποψη και θέση, στο πλευρό της κοινωνίας της Δυτικής Ελλάδας».

Το «Επύλλιον» Εκπαιδευτικό Κέντρο Ανθρωπιστικών Σπουδών διοργανώνει εκδήλωση επαγγελματικού προσανατολισμού με τίτλο: «Οι δρόμοι για το Πανεπιστήμιο», το Σάββατο 13 Απριλίου και ώρα 17:30, στην αίθουσα εκδηλώσεων π. Δημαρχείου Νεοχωρίου.

Ομιλητές θα είναι οι Πάνος Σταυρόπουλος (εκπαιδευτικός ανάλυσης) και ο Νίκος Παπαγεωργίου (μαθηματικός, διευθυντής σπουδών φροντιστηρίων «Φάσμα»).

Μετά την πρόταση του Υπουργού Παιδείας να καταργήσει το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής του ΤΕΙ που στεγάζεται στο Αντίρριο , συνήλθε σήμερα Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019 το Κεντρικό Συμβούλιο της Ο.ΣΥ.Ν και  αποφάσισε να στηρίξει το παρακάτω  ψήφισμα που ενέκρινε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ναυπακτίας που συγκλήθηκε εκτάκτως την Κυριακή 24 Μαρτίου με μοναδικό θέμα συζήτησης την παραμονή του τμήματος ΤΕΙ στην Ναύπακτο.
 
Το ψήφισμα
 
1. Το Δημοτικό συμβούλιο εκφράζει την αντίθεσή του στην πρόταση του υπουργού παιδείας να καταργήσει το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας που στεγάζεται στο Αντίρριο.
2. Το Τμήμα θεωρείται από τα πλέον επιτυχημένα και κατά συνέπεια η κατάργησή του και η μετακίνησή του δεν εξυπηρετεί εκπαιδευτικούς σκοπούς.
3. Στηρίζουμε το αίτημα για ίδρυση πανεπιστημίου στην Αιτωλ/νία.
4. Να ληφθούν μέτρα για τη δημιουργία μόνιμων εγκαταστάσεων στη Ναύπακτο.
5. Ο Δήμος και η επιτροπή για το ΤΕΙ να διοργανώσουν για τις κινητοποιήσεις και την αντίδραση της κοινωνίας για την αδικία που γίνεται σε βάρος του δήμου μας.
6. Στις θέσεις του δήμου προσθέτουμε την ομόφωνη απόφαση της Συνέλευσης του τμήματος ΤΕΙ για την παραμονή του στη Ναύπακτο.


Για το Κεντρικό Συμβούλιο της Ο.ΣΥ.Ν.
 
Η Πρόεδρος

Δήμητρα Δημαδάμα

Η Γραμματέας

Πια Ιωάννα

Επιτέλους, ας σταματήσει η υποκρισία! Πολιτικές δυνάμεις, φορείς και πρόσωπα που στήριξαν ή ανέχθηκαν διά της σιωπής τους τη διάλυση των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων του νομού μας το 2013, με το διαβόητο Σχέδιο Αθηνά, να εμφανίζονται τώρα ανικανοποίητοι ή και επικριτικοί προς την ανασυγκρότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την ώσμωσή της με την επιστημονική έρευνα, που επιχειρείται με το υπό διαμόρφωση νομοσχέδιο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Τώρα, που φαίνεται να επουλώνονται οι πληγές που άνοιξαν οι χωρίς αρχές ακροβασίες της κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ, και που διαμορφώνονται οι βάσεις για μια ορθολογική, ακαδημαϊκά συνεπή και βιώσιμη λύση του προβλήματος.

Ανήκουμε σε αυτούς που έχουν αγωνιστεί για μια τέτοια λύση - και όχι τώρα, όχι τους τελευταίους μήνες, όχι τον τελευταίο χρόνο, αλλά ήδη από το 2013. Σε διαρκή διάλογο -συχνά δύσκολο αλλά πάντοτε παραγωγικό- με όλους τους εμπλεκόμενους και ενδιαφερομένους. Και συνδέοντας σταθερά την προσπάθειά μας αυτή με την παραγωγική ανασυγκρότηση του νομού μας, την αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού του και το μέλλον της νεολαίας του, και όχι με την προσωπική πολιτική μας διαδρομή.  

Η λύση που διαμορφώνεται σήμερα, ικανοποιεί κατ’ αρχήν αυτούς τους στόχους: Ίδρυση Σχολής Γεωπονικών και Θαλασσίων Επιστημών με τρία τμήματα στο Μεσολόγγι και τρία στο Αγρίνιο, προσανατολισμένα στην πρωτογενή παραγωγή και συμβατά με τις αντίστοιχες ιδιαιτερότητες των δύο περιοχών. Ίδρυση Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών και ένταξη σε αυτό του διδακτικού προσωπικού και των φοιτητών του Τμήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, απόφαση ιστορική, θα λέγαμε, που απαντά θετικά και στις διεκδικήσεις των ίδιων των φοιτητών. Δημιουργία διετών τμημάτων για τους αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων. Και δημιουργία Ερευνητικού Κέντρου, που θα συμβάλει στη διαμόρφωση ενός πόλου εκπαίδευσης και έρευνας στην περιοχή μας, σύμφωνα και με τις ακαδημαϊκές τάσεις στον υπόλοιπο ευρωπαϊκό χώρο.

Απέναντι σε εξελίξεις τόσο σημαντικές για το παρόν και το μέλλον του νομού μας, θεωρούμε τουλάχιστον μικροψυχία το να υποβαθμίζεται και να εξαντλείται η όλη συζήτηση στον τόπο της μελλοντικής έδρας της καινούργιας Σχολής. Ένα ζήτημα, που θα αντιμετωπισθεί ώριμα στον κατάλληλο χρόνο και με την ευρύτερη δυνατή συναίνεση. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι δεν ανήκουμε σε εκείνους που επένδυσαν την πολιτική τους σταδιοδρομία στην κολακεία του τοπικισμού. Δεν θα το κάνουμε ούτε τώρα. Και όσοι ανακαλύπτουν δήθεν διαφορές μεταξύ των βουλευτών, θα πιούν ένα ένα τα πικρά ποτήρια, μαζί με εκείνους που βλέπουν να διαψεύδονται οι ελπίδες τους για διάλυση κάθε πανεπιστημιακής δομής στην Αιτωλοακαρνανία. Ό,τι κατακτήθηκε, κατακτήθηκε με αγώνα και θα ριζώσει, είτε το θέλουν, είτε όχι. Η αλήθεια είναι πολύ λαμπερή για να τη θολώσουν τα ψεύδη και οι διαστρεβλώσεις. 

 

Γιώργος Βαρεμένος και Μαρία Τριανταφύλλου

Βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας ΣΥΡΙΖΑ

 

Σελίδα 1 από 12

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία