Αγγελίες    Επικοινωνία

Έχουμε κατά καιρούς αναδείξει την δραστηριότητα, το παρόν και τις προοπτικές του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Κατά πως φαίνεται, η πραγματικότητα, για μια ακόμη φορά, επιβεβαιώνει όσα έχουμε φέρει στο φως της δημοσιότητας. Αν θεωρήσουμε λοιπόν τις διαβεβαιώσεις των πλοιοκτητών αλλά και του Δήμου, ως πραγματικό γεγονός για την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα Ιόνια Νησιά, τότε, αρχές Μαΐου το πλοίο πρέπει να “σφυρίξει”.

Τι έχει μέχρι σήμερα όμως δρομολογήσει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και ο πρόεδρός του κ. Καραπάνος; Συγκεκριμένα ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις:

Υπάρχει μελέτη βιωσιμότητας της γραμμής, τι ακριβώς λέει και πού έχει κατατεθεί;

Πότε θα υπάρξει συντονισμός των συναρμόδιων φορέων για το δέον γενέσθαι; (Λιμενική Αρχή, Αστυνομία, Ναυτικοί Πράκτορες, Σωματείο Φορτοεκφορτωτών κ.ά.)

Πότε θα χωροθετηθούν χώροι στάθμευσης και σημεία εξυπηρέτησης των επιβατών;

Με ποιο τρόπο και με ποιες οδικές σημάνσεις θα κατευθύνονται τα φορτηγά και τα Ι.Χ. κατά την είσοδο – έξοδό τους στο λιμάνι, ώστε να μην υπάρξει κυκλοφοριακό χάος;

Ποια η εμπλοκή του Εμπορικού Συλλόγου στην ενημέρωση των μελών του;

Κατά τα φαινόμενα, πέραν των κάποιων μεμονωμένων ενεργειών και απόψεων από την Τροχαία και το Λιμεναρχείο, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο “κοιμάται” τον ύπνο του δικαίου. Και επειδή τα πράγματα σε αυτόν τον τομέα, είναι άκρως ανταγωνιστικά, ελπίζουμε να μην ξυπνήσουμε ένα πρωί και διαπιστώσουμε ότι το πλοίο, για μια ακόμα φορά, δεν θα “σφυρίξει”… Ούτως ή άλλως οι ιθύνοντες “σφυρίζουν” αδιάφορα. Σε ένα πλοίο θα κολλήσουμε τώρα;…

ΥΓ1. Εκείνη την έρμη την προβλήτα προϋπολογισμού 80.000 ευρώ από επιχορήγηση του Υπουργείου Ναυτιλίας, πότε θα την δημοπρατήσετε; Όταν θα κάνετε καλοκαιρινά καλλιστεία υπό την… αύρα της θάλασσας;

ΥΓ2. Αληθεύει ότι έχουμε σε εξέλιξη το νέο σας προεκλογικό “αφήγημα” ότι η Μαρίνα θα γίνει δημοτική; Με δυο λόγια, τα κάνατε ρόιδο 5 χρόνια τώρα. Καιρός να την αποτελειώσετε…    

       

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ

«Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ»

Μία νέα Πρόσκληση του Προγράμματος «ΦιλόΔημος ΙΙ», με αρχικό προϋπολογισμό 20 εκατ. ευρώ, που αφορά στη χρηματοδότηση των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων για την εκπόνηση/επικαιροποίηση σχεδίων και μελετών για την κατασκευή, τη βελτίωση και τη συντήρηση των λιμενικών υποδομών, παρουσίασαν ο Υπουργός Εσωτερικών, Αλέξης Χαρίτσης και ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, παρουσία των Γενικών Γραμματέων των δύο Υπουργείων, Κώστα Πουλάκη και Χρήστο Λαμπρίδη.

O Υπουργός Εσωτερικών τόνισε ότι το νέο πρόγραμμα αποτελεί μέρος της συνολικότερης στρατηγικής που υλοποιεί η κυβέρνηση για την αναβάθμιση των λιμανιών και των υποδομών τους, επισημαίνοντας ότι ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη δεκάδες έργα σε λιμενικές υποδομές σε όλη τη χώρα, για την αναβάθμιση μαρίνων, για την επέκταση των λιμανιών και τη σύνδεσή τους με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Όπως γίνεται με όλα τα προγράμματα του «ΦιλόΔημου» έτσι και αυτό σχεδιάστηκε για να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες, με συγκεκριμένα κριτήρια και όχι για να μοιραστούν χρήματα δεξιά και αριστερά, όπως γινόταν στο παρελθόν.

Ο κ. Χαρίτσης υπογράμμισε την επιτυχία των προγραμμάτων «ΦιλόΔημος Ι» και «ΦιλόΔημος ΙΙ», τα οποία δημιουργήθηκαν για να καλύψουν τις πολύ μεγάλες ανάγκες σε υποδομές στις τοπικές κοινωνίες και για έργα, που θα έπρεπε να έχουν υλοποιηθεί εδώ και δεκαετίες. Ο αρχικός προϋπολογισμός των 500 εκατομμυρίων ευρώ έχει υπερκαλυφθεί πάνω από τέσσερις φορές και από τα προγράμματα που έχουν προκηρυχθεί μέχρι σήμερα, έχουν ενεργοποιηθεί και είναι διαθέσιμα για τους Δήμους 2 δισ.  ευρώ.

Ο Υπουργός Εσωτερικών παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία οι εντάξεις στον «ΦιλόΔημο» από τις 15 Ιουνίου 2018 έως σήμερα- μέσα σε μόλις επτά μήνες - έφθασαν τα 1,05 δισ. ευρώ και προανήγγειλε ότι τις επόμενες ημέρες θα υπογράψει την ένταξη 85 νέων έργων, με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 172 εκατ. ευρώ. Τις επόμενες ημέρες θα γίνουν και οι πρώτες εντάξεις 21 αντιπλημμυρικών έργων σε όλη τη χώρα, με προϋπολογισμό 52 εκατ. Ευρώ.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε ότι σε μια πολυνησιακή χώρα όπως η Ελλάδα με τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στην Ευρώπη, το λιμάνι είναι αυτό που συνεισφέρει στη βελτίωση της ακτοπλοΐας, της ναυτιλίας και στην ανάπτυξη του τουρισμού. Φιλοδοξία του Υπουργείου είναι τα λιμάνια να γίνουν πυρήνες ανταγωνιστικότητας και καινοτομίας αλλά και κύτταρο ζωής. Η πολιτική του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στοχεύει στην υποστήριξη και στην ανάπτυξη των λιμανιών με όραμα να πρωταγωνιστήσουν την επόμενη μέρα και να γίνουν όχι μόνο βιώσιμα, αλλά και να ενισχυθούν λειτουργικά προκειμένου να βοηθήσουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας μας.

Μέσα από το πρόγραμμα «ΦιλόΔημος ΙΙ» θα υπάρξει μια συγκροτημένη πολιτική ανάπτυξης μελετών για όλα τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, που θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα εκπόνησης masterplan για τα λιμάνια εθνικής σημασίας, τη δυνατότητα εκπόνησης προγραμμάτων έργων ανάπτυξης λιμένων για τα λιμάνια μείζονος σημασίας, αλλά και την εκπόνηση μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τα λιμάνια τοπικής σημασίας, με την ελάχιστη δυνατή γραφειοκρατία.

Ο κ. Σαντορινιός ευχαρίστησε τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Χρήστο Λαμπρίδη, έναν πολύτιμο συνεργάτη σε αυτή την προσπάθεια, αλλά πάνω απ' όλα τον Υπουργό Εσωτερικών Αλέξη Χαρίτση, οποίος έχει αγκαλιάσει τα νησιά και με τη στήριξή του υλοποιήθηκε το ειδικό αναπτυξιακό πρόγραμμα, καθώς και το Μεταφορικό Ισοδύναμο.

Από τα Γραφεία Τύπου

Διαπιστώνεται για μία ακόμη φορά η εμμονή της δημοτικής αρχής σε μη ορθές και παράτυπες λύσεις.

Εκδόθηκε η αριθμ. 256/2018 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) με την οποία για μία ακόμη φορά τίθεται ο δήμος εγγυητής για χρέη Ν.Π. του Δήμου προς την ΔΕΗ, συγκεκριμένα του Λιμενικού Δημοτικού Ταμείου αυτή την φορά. Με τον ίδιο παράνομο και αυτή την φορά, τρόπο. Μέχρι τώρα έχει επιχειρηθεί άλλες τέσσερις φορές το ίδιο, από το Δημοτικό Συμβούλιο. Τις περισσότερες φορές οι αποφάσεις ακυρώθηκαν από τους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς, όταν αυτοί αφέθηκαν να κάνουν την δουλεία τους. Η εμμονική επαναφορά για μία ακόμη φορά της ίδια πρότασης, από την δημοτική αρχή, δεν μπορεί να γίνει κατανοητή και φυσικά δεκτή. Παρ’ όλα αυτά η συγκεκριμένη πρόταση-απόφαση, επανέρχεται συνεχώς, χειρότερη κάθε φορά, ως η μόνη λύση για το οτιδήποτε. Μάλιστα με παραδοχή εντός του Δημοτικού Συμβουλίου από την Δημοτική αρχή, ότι υπάρχει η γνώση του παρανόμου της απόφασης.

Για μία ακόμη φορά επιχειρείται να στερηθούν πολύτιμοι πόροι από τις ανταποδοτικές υπηρεσίες, όπως η καθαριότητα και ο δημοτικός ηλεκτροφωτισμός. Για μία ακόμη φορά έχουμε την ανάγκη να φωνάξουμε, επιτέλους ας σταματήσουν οι ανερμάτιστες παρεμβάσεις χωρίς σχέδιο και στρατηγική. Ο Δήμος έχει ικανότατα στελέχη που μπορούν να βρουν και να εφαρμόσουν τις πρέπουσες και τυπικές λύσεις, αρκεί να τους αφήσετε. Βέβαια αυτές οι λύσεις χρήζουν οργάνωσης και μακροχρόνιου στρατηγικού προγραμματισμού. Δεν είναι λύσεις για το εφήμερο, το εύκολο, το επικοινωνιακό, υποθηκεύουν το μέλλον του Δήμου, εν τέλει.

Να υπενθυμίσουμε ότι ο δήμος είναι ήδη επιβαρυμένος με δικά του δάνεια, αλλά και εγγυητής στα παλιά δάνεια τις ΔΕΥΑΜ και των Αλυκών, τα οποία τουλάχιστον στον Καλλικρατικό δήμο τα εξοφλεί μονομερώς ο Δήμος. Επιπλέον εκτελέστηκαν εις βάρος του δήμου και των Ν.Π. δικαστικές αποφάσεις αποζημιώσεων μεγάλου ποσού και από πληροφορίες, έχουν κοινοποιηθεί και άλλες εις βάρος του Δήμου και των Ν.Π. του. Όλα αυτά στερούν ωφέλιμους και απαραίτητους πόρους από το δήμο, οι οποίοι μάλιστα δεν είναι και προϋπολογισμένοι. Εάν στην παραπάνω εξίσωση προσθέσουμε την μη νομιμότητα των ενεργειών αυτών, αλλά και την μη νόμιμη απαίτηση της ΔΕΗ, τα οποία έχουν επισημανθεί και λυθεί οριστικά με πλείστες αποφάσεις, αρμοδίων ελεγκτικών μηχανισμών, τότε γίνεται κατανοητή για μία ακόμη φορά η αγανάκτηση του Σωματείου μας.

Δυστυχώς τέτοιες λύσεις δεν έχουν αποτέλεσμα. Οι αιρετοί φεύγουν και τελικά οι υπηρεσιακοί παράγοντες, είναι αυτοί που θα κληθούν να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα, όπως θα συμβεί και στην προκειμένη περίπτωση. Άμεσα λοιπόν αναμένουμε όπως, ανακληθεί η αριθμ. 256/2018 απόφαση Δ.Σ. Σε διαφορετική περίπτωση το σωματείο μας είναι αναγκασμένο να προσφύγει σε όλες τις απαραίτητες νόμιμες ενέργειες.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του
Σωματείου Εργαζομένων ΟΤΑ Νομού Αιτωλ/νίας

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 01/11/2018

Για κατάρρευση του Δηµοτικού Λιµενικού Ταµείου, µίλησαν οι δηµοτικοί σύµβουλοι, Σπ. Διαµαντόπουλος και Ντ. Γιαννόπουλος, στο πλαίσιο σχετικής ερώτησης στο δηµοτικό συµβούλιο.

Πιο συγκεκριµένα οι δυο σύµβουλοι τόνισαν µεταξύ άλλων, ότι το Δ.Λ.Τ., από συγκριτικό πλεονέκτηµα που θα έπρεπε να είναι, τείνει να µετατραπεί σε ένα ακόµη πρόβληµα χρέους. Από πηγή εσόδων µετατρέπεται σε δηµοσιονοµικό πρόβληµα και ο δήµος θέλει να...

 

Δεν παρέδωσε ακόµα το Νοµαρχιακό Λ.Τ.

Η απάντηση του κ. Καραπάνου ήταν ότι τα χρέη του Δ.Λ.Τ. προέρχονται από το παρελθόν, ενώ δεν έχει γίνει ακόµα παράδοση και παραλαβή του πρώην Νοµαρχιακού αναγκάζοντας όµως το Δηµοτικό να πληρώνει τα χρέη του χωρίς να έχει παραλάβει τα χρήµατα που υπήρχαν στο ταµείο...

 

Το ταµείο του παλιού Λ.Τ. ανήκει και στους άλλους δήµους

Παίρνοντας το λόγο η πρόεδρος του Δ.Λ.Τ. Βένη Τσέλιου - Παναγοδήµου, ενηµέρωσε ότι στα χρήµατα που υπάρχουν στο ταµείο του Νοµαρχιακού Λ.Τ., δικαιούχος δεν είναι µόνο ο δήµος Μεσολογγίου αλλά και οι δήµοι Ναυπακτίας και Ξηροµέρου που ανήκαν στο παλιό Λ.Τ...

 

Χωρίς επένδυση δεν θα προκύψουν έσοδα

Ο Σπ. Διαμαντόπουλος όμως παρενέβη για να πει ότι αν δεν γίνει μια επένδυση στο λιμάνι, δεν πρόκειται να προκύψουν και έσοδα...

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 01/11 σε όλα τα περίπτερα του νομού

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 06/09/2018

Της Βάσως Βήττα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Εντός των ηµερών αναµένεται ο διαγωνισµός για την τοποθέτηση της πλωτής εξέδρας στο λιµάνι του Μεσολογγίου, η οποία βέβαια θα παραµένει στη θέση της και τον χειµώνα.

Η οικονοµική δυνατότητα του Δηµοτικού Λιµενικού Ταµείου είναι περιορισµένη γι’ αυτό και δεν θα αποµακρύνεται, αφού και οι καιρικές συνθήκες στην λιµνοθάλασσα είναι ευνοϊκές, σε αντίθεση µε άλλες πόλεις, όπως η Ναύπακτος που κατά τη χειµερινή περίοδο οι πλωτές εξέδρες θα αποθηκεύονται. Μάλιστα σύµφωνα µε την ενηµέρωση που είχε η πρόεδρος του Δ.Λ.Τ., Βένη Τσέλιου από το Λιµεναρχείο, έχει παρουσιάσει ενδιαφέρον για αγκυροβόληση στο λιµάνι του Μεσολογγίου µέχρι τον Μάρτιο, η θαλαµηγός «Χριστίνα Ω», το θρυλικό σκάφος του Αριστοτέλη Ωνάση...

 

Μπαίνει γενικότερη τάξη στο λιμάνι λέει η Β. Τσέλιου

Το Δ.Λ.Τ. όπως υπογραμμίζει η πρόεδρος, έχει βάλει μια τάξη στα οικονομικά του, αλλά και γενικότερα στο λιμάνι, καθώς ήδη και το κομμάτι που είχε κατοχυρώσει μετά από δημοπράτηση ένας επιχειρηματίας, που, ποτέ δεν αξιοποίησε, επαναδημοπρατήθηκε...

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 06/09 σε όλα τα περίπτερα του νομού

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 12/07/2018

Της Βάσως Βήττα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Σε δύσκολη οικονοµική κατάσταση βρίσκεται το Δηµοτικό Λιµενικό Μεσολογγίου, καθώς τα χρήµατα που εξασφαλίζει από τα καταστήµατα, αρκούν µόνο για τα λειτουργικά του έξοδα.

Ωστόσο το διάστηµα που η προεδρία βρίσκεται στα χέρια της Βένης Τσέλιου - Παναγοδήµου, έχουν αποπληρωθεί χρέη που αφορούσαν πάγια έξοδα, όπως λέει η ίδια, όπως είναι η καθαριότητα, η µισθοδοσία των υπαλλήλων, κλπ. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια να µπουν σε µια τάξη τα παλιά χρέη που κληρονόµησε το Δ.Λ.Τ. πράγµα δύσκολο βέβαια, αφού είναι αρκετά. Παρόλο που τα καταστήµατα ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στις υποχρεώσεις τους, τα χρήµατα δεν είναι αρκετά για τις παρεµβάσεις που χρειάζεται η περιοχή του λιµανιού. Αγκάθι, κατά την πρόεδρο, αποτελεί και το παλιό χρέος προς τη ΔΕΗ, το οποίο δεν είναι διαχειρίσιµο, παρόλο που ήδη έγινε µια ρύθµιση, προκειµένου να επανασυνδεθεί το ρεύµα που είχε κοπεί πριν από µερικές ηµέρες.

Από κει και πέρα όµως είναι αναγκαίο να γίνουν παρεµβάσεις στο λιµάνι που είναι το πιο αναπτυσσόµενο σηµείο των τελευταίων ετών. Η κα Τσέλιου έχει κάνει ήδη επαφή µε επιχειρηµατία, ο οποίος προτίθεται να...

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 19/07 σε όλα τα περίπτερα του νομού

Σελίδα 1 από 15

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία