Αγγελίες    Επικοινωνία

Διαδοχικές συναντήσεις με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου και την υφυπουργό Παιδείας Μερόπη Τζούφη είχε η Μαρία Τριανταφύλλου. 

Κύρια θέματα της συνάντησης με τον υπουργό ήταν ζητήματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (συγχωνεύσεις, στελέχωση  και κτιριακά προβλήματα) αλλά και το ζήτημα της μεταφοράς του τμήματος Λογιστικής από την Πάτρα στο Μεσολόγγι.

Η βουλευτής τόνισε, ότι για πρώτη φορά υπάρχουν κριτήρια για τις συγχωνεύσεις, που θα πρέπει, να τηρούνται. Έκανε ιδιαίτερη αναφορά  στις συγχωνεύσεις,  που έχουν απασχολήσει το νομό, όπου υπήρξαν ενστάσεις και μέσω αποφάσεων Δημοτικών Συμβουλίων. Επεσήμανε, ότι θα πρέπει, να επανεξεταστούν τα δεδομένα και οι αποφάσεις, που θα ληφθούν,  να διασφαλίζουν την απρόσκοπτη εκπαιδευτική λειτουργία.

Όσον αφορά στη μεταφορά του τμήματος Λογιστικής,  η βουλευτής ανέφερε πως θα πρέπει  η διαδικασία  να  ολοκληρωθεί κανονικά.  Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα γίνει κατορθωτό, να ενισχυθεί και με επιπλέον  προσωπικό το τμήμα και θα αξιοποιηθεί προς όφελος της φοιτητικής κοινότητας  πολύτιμος κτιριακός χώρος και εγκαταστάσεις. Ο υπουργός δεσμεύτηκε για την άμεση υλοποίηση του ΠΔ.94/2013, που σημαίνει τη μεταφορά του τμήματος της Λογιστικής από την Πάτρα στο Μεσολόγγι.

Τέλος, συζητήθηκε η επικείμενη αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που προχωρά και θα ολοκληρωθεί άμεσα με νομοθετική ρύθμιση σύμφωνα με το σχεδιασμό, που εξαγγέλθηκε στο Περιφερειακό Συνέδριο Δυτικής Ελλάδας.

Η Μαρία Τριανταφύλλου συναντήθηκε, επίσης, με την υφυπουργό Μερόπη Τζούφη και συζήτησαν για ζητήματα ειδικής αγωγής, που αφορούν στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας αλλά και ζητήματα Εκπαίδευσης, που αφορούν τη Διασπορά και κυρίως τις ομογένειες της Ευρώπης.

Το γραφείο τύπου

Την ένταξη μαθητών από την Παραβόλα, το Ζευγαράκι και τα Κλεισορεύματα σε καθεστώς εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ με ευνοϊκότερους όρους ζητά ο δήμαρχος Αγρινίου Γ. Παπαναστασίου από τον υπουργό Κ. Γαβρόγλου. Αναλυτικά:

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Όπως γνωρίζετε, ο Δήμος Αγρινίου έχει κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης καθώς τα έντονα καιρικά φαινόμενα, που έπληξαν την περιοχή το Δεκέμβριο του 2017, προξένησαν εκτεταμένες καταστροφές από πλημμύρες σε όλο το γεωγραφικό πλάτος του Δήμου. Οι μεγάλες ποσότητες νερού σε σύντομο χρονικό διάστημα προκάλεσαν πρωτοφανείς ζημίες σε υποδομές αλλά και στις ιδιοκτησίες πολλών δημοτών. Ως συνέπεια της πρωτοφανούς κακοκαιρίας προκλήθηκαν σοβαρά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία ολόκληρου του Δήμου καθώς και στην πρόσβαση, από και προς το Αγρίνιο, στο σημείο της Κλεισούρας και πολλές κατολισθήσεις στους δρόμους των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων.

Ειδικότερα, στη Τοπική Κοινότητα Παραβόλας και στις Τοπικές Κοινότητες Ζευγαρακίου και Κλεισορρευμάτων η καταστροφή ήταν «βιβλική». Από την πλευρά του Δήμου γίνεται καθημερινή προσπάθεια για αποκατάσταση των υλικών ζημιών. Αντιλαμβάνεστε ότι οι κάτοικοι, οι εργαζόμενοι στο Δήμο και οι Εθελοντές δίνουν καθημερινά μια πραγματική μάχη να διευκολυνθεί η καθημερινότητα αυτών των ανθρώπων.

Κύριε Υπουργέ,

Θα σας παρακαλούσα να στηρίξετε, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας, τους μαθητές αυτών των Κοινοτήτων που μετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και να   τους εντάξετε στην διάταξη του Υπουργείου Παιδείας που ορίζει την εισαγωγή των υποψηφίων, οι οποίοι προέρχονται από πληγείσες περιοχές, στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με ευνοϊκότερους όρους.                                                          

ΜΕ ΤΙΜΗ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ

 

 

 

 

 

 

Μια νέα συγχώνευση ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης βρίσκεται προ των πυλών της Βουλής, καθώς το υπουργείο Παιδείας έθεσε σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο για τη συγχώνευση του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με το ΤΕΙ Ηπείρου.

Οπως ανέφερε ο υπουργός για το συγκεκριμένο εγχείρημα, «στις 15-11-2017 συγκροτήθηκε από το Υπουργείο Επιτροπή, στην οποία μετείχαν ακαδημαϊκοί εγνωσμένου κύρους και εκπρόσωποι των διοικήσεων των δύο ιδρυμάτων. Ύστερα από συστηματικές συνεδριάσεις και διεξοδικές συζητήσεις καταρτίσθηκε και παραδόθηκε τον Ιανουάριο του 2018 στο Υπουργείο ομόφωνο πόρισμα, το οποίο και αποτέλεσε τη βάση για τη σύνταξη του νομοσχεδίου».

Για το νομοσχέδιο υπήρξαν βέβαια ενστάσεις, ωστόσο, αυτές καλύπτονται από τις τελικές αποφάσεις των οργάνων.  

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο:

Στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ιδρύονται την 1η-10-2018 οι κάτωθι Σχολές:

α) Σχολή Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, με έδρα την πόλη της Άρτας,

β) Σχολή Γεωπονίας, με έδρα την πόλη της Άρτας.

γ) Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων. 

Επίσης, στο πλαίσιο των σχολών:

Στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ιδρύονται την 1η-10-2018 τα κάτωθι Τμήματα τα οποία θα δεχθούν φοιτητές το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020:

- Τμήμα Νοσηλευτικής, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,

- Τμήμα Λογοθεραπείας, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,

- Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών,

- Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, με έδρα την πόλη της Πρέβεζας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών,

- Τμήμα Μουσικών Σπουδών, με έδρα την πόλη της Άρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Καλών Τεχνών,

- Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, με έδρα την πόλη της Άρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών,

- Τμήμα Γεωπονίας, με έδρα την πόλη της Άρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονίας.

- Τμήμα Ψυχολογίας, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών.

Σε δεύτερη φάση εάν και εφόσον υπάρχει προσωπικό θα ιδρυθούν από τον Οκτώβριο του 2019 τα εξής τμήματα:

- Τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, με έδρα την πόλη της Άρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονίας,

- Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στην Πολυτεχνική Σχολή,

- Τμήμα Ειδικής Αγωγής, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Αγωγής,

- Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας, με έδρα την πόλη της Ηγουμενίτσας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. 

Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί τη Δευτέρα 14 Μαΐου 2018 και ώρα 09:00.

Επισυνάπτεται όλο το σχέδιο νόμου.

Απόστολος Λακασάς - Καθημερινή

Την πεποίθηση ότι από το 2020 η εισαγωγή στα περισσότερα τμήματα των ΑΕΙ θα γίνεται με το βαθμό του απολυτηρίου, εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου προσθέτοντας ότι τη φετινή χρονιά ο αριθμός των εισακτέων θα ανακοινωθεί μέχρι τις 15 Μαρτίου.

Ο κ. Γαβρόγλου, ανέφερε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ ότι μέχρι το 2020, που θα ισχύσει το νέο σύστημα, θα έχει αρχίσει να ισχύει ο ανοικτός αριθμός εισακτέων σε ορισμένα τμήματα και η εισαγωγή σε αυτά να γίνεται με το βαθμό απολυτηρίου, ώστε «προοδευτικά» να περάσουμε στον ανοικτό αριθμό εισακτέων σε όλες τις σχολές, εκτός από εκείνες της μεγάλης ζήτησης.

«Κάνουμε τώρα μία μελέτη, ένα-ένα τα τμήματα», ανέφερε και συμπλήρωσε: «Ας ανοίξουμε τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ μας να σπουδάσουν τα παιδιά αυτό που θέλουν. Ποιος είναι ο λόγος να μη σπουδάζουν αυτό που θέλουν;». Για φέτος, ο αριθμός εισακτέων, όπως είπε θα έχει ανακοινωθεί μέχρι τις 15 Μαρτίου.

 

Νέα ρύθμιση για τις μετεγγραφές

Επίσης, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι, η ρύθμιση για τις μετεγγραφές φοιτητών που είναι αδέρφια σε διαφορετικές πόλεις περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, το οποίο θα συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής την ερχόμενη εβδομάδα και στη συνέχεια θα ψηφιστεί. Πρόσθεσε επίσης, ότι οι πρώτες αιτήσεις θα μπορούν να κατατεθούν με την ψήφιση του νομοσχεδίου, αφού είναι έτοιμο το ηλεκτρονικό σύστημα, οπότε οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα μετεγγραφής από το τρέχον εξάμηνο.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Το πρωί της Δευτέρας 5 Φεβρουαρίου 2018 ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου επισκέφθηκε 7 σχολικές μονάδες καθώς και το Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο Πάτρας προ της έναρξης των εργασιών του 9ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση «ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ: ΠΥΛΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ».

Στις 11:00 π.μ. ο Υπουργός Παιδείας κ. Κώστας Γαβρόγλου βρέθηκε στην Αχαϊκή Πρωτεύουσα ο οποίος μαζί με τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Δημήτρη Μπαξεβανάκη, τον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Κωνσταντίνο Γιαννόπουλο, την Προϊσταμένη Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σοφία Χριστοπούλου, τον Προϊστάμενο Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Θεόδωρο Μπαρή, το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας κ. Γεώργιο Αφράτη και το Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας κ. Βαγγέλη Πασσά επισκέφθηκαν σχολικές μονάδες της περιοχής.

Ο υπουργός συγκεκριμένα συνομίλησε με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς του 1ου Λυκείου Πατρών, του 15ου Γυμνασίου Πατρών, του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Πατρών, του 3ου Νηπιαγωγείου Παραλίας, του 3ου Δημοτικού Σχολείου Παραλίας, του Γυμνασίου Παραλίας και του ΕΠΑΛ Παραλίας Πατρών με στόχο τη γνωριμία με τις σχολικές μονάδες και την ανταλλαγή απόψεων επί του συνόλου των θεμάτων της σχολικής ζωής με τους άμεσα ενδιαφερόμενους, ενώ τις εντυπώσεις έκλεψαν οι μαθητές των δημοτικών σχολείων οι οποίοι έκαναν εξαιρετικά στοχευμένες, καλοδιατυπωμένες και ευφάνταστες ερωτήσεις συμμετέχοντας με ωριμότητα ενηλίκων σε έναν εποικοδομητικό διάλογο χωρίς αυτό να υποβαθμίζει την εξαιρετική διαλεκτική ικανότητα που επέδειξαν οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων. Τέλος έκλεισε τον κύκλο των επισκέψεών του στο ΠΕΚ Πάτρας στο οποίο είχε εκτενή συζήτηση με στελέχη της εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας αλλά και τον Διευθυντή του Περιφερειακού Επιμορφωτικού Κέντρου Πάτρας κ. Σπυρίδωνα Παπαδάκη.

Στις εντυπώσεις που αποκόμισε ο Υπουργός κ. Γαβρόγλου, αναφέρθηκε τόσο στην εισήγησή του όσο και κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο πλαίσιο των εργασιών του 9ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος στη δική του παρέμβαση στο συνέδριο, στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη υλοποίησης ενός συνολικότερου σχεδίου ενίσχυσης των εκπαιδευτικών δομών με αιχμές την αναβάθμιση του εργαστηριακού εξοπλισμού των ΕΠΑΛ, του τεχνολογικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού του συνόλου των σχολικών μονάδων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, καθώς και στην ανάγκη δημιουργίας ενός ποιοτικότερου δικτύου μεταξύ των σχολικών μονάδων.

Συμπερασματικά, η επίσκεψη του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κρίνεται επιτυχημένη από κάθε άποψη.

Αντίθετος με τη λογική της συγκέντρωσης των τμημάτων σε ένα αστικό κέντρο και εν προκειμένω στην Πάτρα, εμφανίστηκε ο Μεσολογγίτης βουλευτής της Β΄ Αττικής Γ. Δημαράς, στην ομιλία του στο Αναπτυξιακό Συνέδριο στην Πάτρα.

Η λογική της βιωσιμότητας, κατά τον κ. Δημαρά, δεν στηρίζεται σε μια παιδεία με βάση τις καφετέριες και τις γκαρσονιέρες, αλλά με βάση τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και την λογική της αποκέντρωσης, διότι ιδρύοντας Πανεπιστήμια και ΤΕΙ ή ακόμα και Αγροτικές Σχολές, που είναι απαραίτητες αποτελούν στοιχεία της βιωσιμότητας. Ουσιαστικά υποστήριξε με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο, την δημιουργία ενός αυτοτελούς ιδρύματος στην Αιτωλοακαρνανία, το οποίο φυσικά θα είναι αυτοδιοικούμενο στην λογική της αποκέντρωσης και της βιωσιμότητας. Αναφέρθηκε σε μια σειρά συγκριτικών πλεονεκτημάτων που διαθέτει ο νομός και τα οποία μπορούν να αποτελέσουν κριτήριο για την κατανομή των Σχολών. «Θέλουμε ένα Πανεπιστήμιο ή Τεχνολογικό Ίδρυμα, που να συνδυάζει την αγροτική παραγωγή, την ιχθυοκαλλιέργεια και την προστασία του περιβάλλοντος», είπε καταλήγοντας ο κ. Δημαράς.

Την υποστήριξή της στην δημιουργία της Γεωπονικής Σχολής στην Αιτωλοακαρνανία εξέφρασε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Μαρία Τριανταφύλλου, συστήνοντας όμως στον υπουργό Παιδείας προσοχή, σε ότι αφορά στη νομοθετική ρύθμιση της δημιουργίας του, δεδομένου ότι ο σχεδιασμός των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων γενικότερα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής, αλλά και τα ακαδημαϊκά κριτήρια. «Σε ότι αφορά στο σχέδιο «Αθηνά», μας εγκλώβισε σε μια συζήτηση για την χωροταξία, διασπείροντας τμήματα όπως και παλιότερα. Όμως υπήρχαν τμήματα τα οποία ήταν σημαντικά, ρίζωσαν δηλαδή στις τοπικές κοινωνίες. Τέτοιο είναι και το ΤΕΙ Μεσολογγίου, το οποίο κυριολεκτικά διαμελίστηκε και ήταν από τα λίγα που υπέστησαν τόσες φθορές. Ο σκανδαλώδης τρόπος που έφυγαν τα τμήματα και πήγαν στην Ηλεία, δείχνει ότι ήταν πολιτική επιλογή συνολικά ο σχεδιασμός, την οποία καταγγείλαμε και δεσμευτήκαμε ότι θα αλλάξουμε», υποστήριξε η βουλευτής. Στο βωμό αυτής της αλλαγής καλωσόρισε το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, αλλά ζήτησε προσεκτικό σχεδιασμό, διότι σε περίπτωση που θα θέσει σε κίνδυνο οποιαδήποτε σχολή, δεν θα γίνει αποδεκτός από την ίδια και από την κοινωνία της Αιτωλοακαρνανίας. «Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στη νομοθέτηση, διότι αυτή η κυβέρνηση, ο υπουργός Παιδείας και εμείς οι βουλευτές που στηρίζουμε την κυβέρνηση, δεν θα αδικήσουμε τον εαυτό μας και τους αγώνες μας για μια δημόσια εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες», είπε καταλήγοντας.

«Ακαδημαϊκό και πολιτικό ριφιφί» χαρακτήρισε το ξήλωμα του ΤΕΙ Μεσολογγίου που έγινε «μέσα σε μια σκοτεινή και ασέληνο νύχτα», με το σχέδιο «Αθηνά» ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Βαρεμένος. Ο κ. Βαρεμένος τόνισε ότι η μεταφορά των τμημάτων του Αγρινίου στην Πάτρα, ήταν μια μεθόδευση εξόντωσης, εξουθένωσής τους. Απευθυνόμενος στον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, τον διαβεβαίωσε, ότι η μεταφορά των τμημάτων δεν θα γίνει αποδεκτή από την Αιτωλοακαρνανία, ζητώντας την θεσμοθέτηση της μη μεταφοράς τμημάτων, στηρίζοντας παράλληλα την Γεωπονική σχολή στο νομό.

ΒΑΣΩ ΒΗΤΤΑ

Σελίδα 8 από 11

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία