Αγγελίες    Επικοινωνία

Σύντομη επίσκεψη στο ΤΕΙ Μεσολογγίου θα πραγματοποιήσει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου συνοδευόμενος από τον συμπατριώτη μας γενικό γραμματέα Δια Βίου Μάθησης, Παυσανία Παπαγεωργίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΑΙΧΜΗΣ, οι δύο πολιτικοί έχουν κατεύθυνση το ΤΕΙ Άρτας, αλλά θεωρήθηκε σκόπιμο να αποκτήσει εικόνα ο υπουργός για τις μεγάλες και αναξιοποίητες εγκαταστάσεις του ΤΕΙ Μεσολογγίου, ένα από τα δύο που καταργήθηκαν με το σχέδιο «Αθηνά» της συγκυβέρνησης ΝΔ- ΠΑΣΟΚ.

Για το θέμα της επανασύστασης του καταργηθέντος ΤΕΙ είχε υπάρξει στο παρελθόν κινητικότητα, αλλά και δεσμεύσεις της σημερινής κυβέρνησης όταν βρισκόταν στην αντιπολίτευση. Εκτός αυτού πάει πολύς καιρός από τότε που ανακοινώθηκαν προθέσεις δημιουργίας Γεωπονικής Σχολής στο Μεσολόγγι, κάτι που η κοινή γνώμη ανέμενε να είχε ήδη υλοποιηθεί. Προς τούτο και όλοι ευελπιστούν σε καλά νέα από τον επικεφαλής του χαρτοφυλακίου της Παιδείας.

«Για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια, αυξήθηκε φέτος κατά 45% ο προϋπολογισμός των Πανεπιστημίων. Το αναγνωρίζουν όλοι αυτό. Αυτές είναι ενδείξεις και ότι βγαίνουμε από το πολύ δύσκολο οικονομικό πλαίσιο των προηγούμενων ετών και ότι η πρώτη μας προτεραιότητα είναι να κανονικοποιήσουμε τη ζωή στα πανεπιστήμια και στις φοιτητικές εστίες», τόνισε o Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Σταύρου Τάσσου με θέμα την κατάσταση στις φοιτητικές εστίες.

«Παραλάβαμε μια κατάσταση πέραν του χάους, με αδιαφανή οικονομικά, ακόμη και με κτήρια που δεν είχαν καν οικοδομικές άδειες. Αυτά είναι μέρος μιας κατάστασης που παραλάβαμε. Κινούμαστε, λοιπόν, σε δύο κατευθύνσεις: Η μια είναι ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός. Για πρώτη φορά έχει γίνει μια Επιτροπή με τη συμμετοχή του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, του Υπουργείου και εκπροσώπων της Συνόδου των Πρυτάνεων για τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Η δεύτερη κατεύθυνσή μας είναι οι παρεμβάσεις άμεσου χαρακτήρα», ανέφερε ο Υπουργός στην απάντησή του και συμπλήρωσε:

«Φέτος εγγράψαμε στον προϋπολογισμό 47 εκατ. ευρώ για το στεγαστικό επίδομα των φοιτητών. Ουδέποτε 47 εκατομμύρια διατέθηκαν για επιδότηση φοιτητικού ενοικίου και αυτό είναι για το καλό της κοινωνίας. Το ποσό είναι πολύ μεγάλο σε σχέση με τα οικονομικά δεδομένα της χώρας. Η φοιτητική μέριμνα, όμως, απορροφά πολύ μεγάλα κονδύλια, συνολικά περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ».

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς εύχομαι καλή δύναμη σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, στις μαθήτριες και τους μαθητές.

Το Υπουργείο κατέβαλε και θα συνεχίσει να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η φετινή χρονιά να πάει ακόμα καλύτερα από τις προηγούμενες. Είμαι βέβαιος ότι και σεις, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, θα κάνετε το ίδιο.

Φέτος θέλω να σταθώ ιδιαίτερα στο θέμα της βίας και του σχολικού εκφοβισμού, του γνωστού σε όλους μας bullying, που δυστυχώς επανήλθε πρόσφατα με ιδιαίτερα τραυματικό τρόπο στην επικαιρότητα. Καλώ τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις μαθήτριες, αλλά και τους γονείς σε συστράτευση και εγρήγορση απέναντι σ’ αυτό το εξαιρετικά δύσκολο στην αντιμετώπισή του φαινόμενο, αφού το σχολείο είναι ένας από τους χώρους εκδήλωσής του.

Η αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού από την εκπαιδευτική κοινότητα δεν μπορεί παρά να κινείται στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης μιας παιδαγωγικής στρατηγικής για την πρόληψη και την εξάλειψη της επιθετικότητας και της βίας. Γνωρίζουμε πως καθοριστικός παράγοντας που οδηγεί στην έκφραση βίαιων, απαξιωτικών και ρατσιστικών συμπεριφορών είναι η έλλειψη αυτοεκτίμησης. Σε αυτό το πλαίσιο, οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών είναι σημαντικό να εστιάσουν τις προσπάθειές τους στη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος αλληλοσεβασμού, επικοινωνίας, διαλόγου, υπευθυνότητας, μέσα από την ενημέρωση, την καθοδήγηση αλλά κυρίως την ενδυνάμωση των μαθητών και των μαθητριών τους: άνθρωποι που έχουν ανακαλύψει, αποδεχτεί και εκτιμήσει τον εαυτό τους, είναι πιο έτοιμοι να αποδεχτούν και να εκτιμήσουν τον διπλανό τους. Αξιοποιώντας και τις δυνατότητες που προσφέρει το «Πλαίσιο οργάνωσης Σχολικής Ζωής», που πρόσφατα θεσμοθετήθηκε από το Υπουργείο μας, ας προσπαθήσουν να ενθαρρύνουν     την ανάπτυξη της συλλογικότητας και την καλλιέργεια του αισθήματος του ανήκειν στη σχολική κοινότητα για όλα τα παιδιά.

Οι γονείς και οι σύλλογοι γονέων, από την πλευρά τους, ας σταθούν δίπλα στους εκπαιδευτικούς, ας συνεργαστούν στενά με το σχολείο υποστηρίζοντας την προσπάθεια για πρόληψη, έγκαιρο εντοπισμό και άμεση παρέμβαση σε περίπτωση εκδήλωσης περιστατικών εκφοβισμού στο σχολικό περιβάλλον.

Τις προσπάθειες αυτές πιστεύουμε ότι θα ενισχύσουν και θα διευκολύνουν οι νέες δομές συμβουλευτικής και υποστήριξης των σχολικών μονάδων, για την έγκαιρη στελέχωση των οποίων με εξειδικευμένο προσωπικό εργαζόμαστε συστηματικά.

Το πρόβλημα της σχολικής βίας που έχει πάρει ιδιαίτερα ανησυχητικές διαστάσεις και σε άλλες χώρες, δεν θα λυθεί ούτε με ευχολόγια, ούτε και με γραφειοκρατικές διαδικασίες. Είμαστε όλοι και όλες – και λόγω της επικράτησης νέων τεχνολογιών και νέων μορφών επικοινωνίας- εκτεθειμένοι σε βία πολλών μορφών. Χρειάζεται όλοι και όλες να ξαναδούμε την καθημερινότητα μας, το όριο των ανοχών μας, ακόμη και αυτό το αξιακό μας σύστημα. Κι αυτό γιατί συστατικό στοιχείο του εκφοβισμού είναι ένας ιδιόμορφος ρατσισμός. Είναι η μη ανοχή στη διαφορετικότητα.

Και τώρα θα ήθελα να απευθυνθώ ιδιαίτερα στους μαθητές και τις μαθήτριες:

Η αντιμετώπιση του εκφοβισμού δεν σημαίνει πως πρέπει να βγάλουμε από την καθημερινότητά μας τα αστεία ή τα πειράγματα, την «πλάκα». Αστείο όμως δεν είναι η μαγκιά. Δεν είναι η συμμορία. Δεν είναι η βία και η κοροϊδία. Αν μας διασκεδάζει να επιβάλουμε τη δύναμή μας πάνω σε άλλους, σημαίνει ότι απλά δεν εκτιμάμε αρκετά τον εαυτό μας. Είναι απαράδεκτο     για μια δημοκρατική κοινωνία, να πιστεύουμε ότι «κανονικό» είναι μόνον αυτό που εμείς είμαστε ή εμείς πιστεύουμε, αδιαφορώντας για το «κανονικό» του άλλου. Γιατί η κοινωνία μας είναι ακριβώς το σύνολο των διαφορετικοτήτων: στην εμφάνιση, στη σωματική διάπλαση, στο χρώμα του δέρματος, στους σεξουαλικούς προσανατολισμούς, στις θρησκευτικές πεποιθήσεις, στις πολιτιστικές αξίες και σε πολλά άλλα.

Μπορεί αρκετοί από εσάς να θεωρείτε ότι όλα αυτά είναι ηθικολογίες των μεγάλων που δεν καταλαβαίνουν τα παιδιά, που δεν καταλαβαίνουν τους νέους. Ακόμη, όμως, και αν είναι έτσι, ας συμφωνήσουμε σε δύο πράγματα:

Το πρώτο είναι η καθεμιά και ο καθένας να σκεφτεί με τον εαυτό του τα παραπάνω. Και ας προσπαθήσει να βρει επιχειρήματα που τα αντικρούουν ή επιχειρήματα που τα ενισχύουν. Και να συζητήσετε μεταξύ σας τα επιχειρήματα αυτά.    

Το δεύτερο, είναι να βρούμε τρόπους να συζητάμε σε κάθε σχολείο: οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθήτριες και οι μαθητές. Να συζητάμε, όμως. Όχι απλά να εντοπίζουμε το πρόβλημα, και να πηγαίνουμε σπίτι. Να συζητάμε, και οι μεγάλοι να ακούνε τους νεότερους και οι νεότεροι τους μεγάλους. Να ακούνε. Να μία σημαντική πτυχή του σχολείου. Να μάθουμε να ακούμε όλοι όλους. Να ακούμε δεν σημαίνει αναγκαστικά να συμφωνήσουμε και να δεχτούμε ό,τι λέει ο άλλος. Να ακούμε σημαίνει να καταλάβουμε τι ακριβώς λέει ο άλλος, και, κυρίως, γιατί το λέει. Να προσπαθήσουμε, δηλαδή, να μπούμε στη θέση του άλλου ώστε να καταλάβουμε και εμείς αν όσα πιστεύουμε και κάνουμε, είναι σωστά. Κι αν στο τέλος της σχολικής χρονιάς, έχουμε κατακτήσει το να μπορούμε να συζητάμε και για τα δύσκολα, και τα δυσάρεστα, θα έχουμε κάνει ένα μεγάλο βήμα προς ένα σχολείο που μας περιλαμβάνει αντί να μας αποκλείει, ένα σχολείο με λιγότερη βία, τελικά μία κοινωνία με λιγότερη βία.

Και πάλι εύχομαι σε όλους και όλες μία δημιουργική σχολική χρονιά.

 

Σε βαρύ κλίμα, εξαιτίας των τραγικών γεγονότων των τελευταίων ημερών, διεξήχθη η συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης της Μαρίας Τριανταφύλλου με τον Υπουργό Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, για τις συγχωνεύσεις σχολείων στο νομό Αιτωλοακαρνανίας.

Η κ. Τριανταφύλλου κατά τη διάρκεια της ομιλίας της αναφέρθηκε θετικά στο γεγονός, ότι υπάρχουν πλέον κριτήρια, βάσει των οποίων γίνονται οι συγχωνεύσεις, τονίζοντας, ότι οι περισσότερες από όσες προκρίθηκαν για το νομό Αιτωλοακαρνανίας ήταν ορθολογικές.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις τρεις περιπτώσεις συγχωνεύσεων, που εγείρουν αντιδράσεις στο νομό Αιτ/νιας (Ναύπακτος, Αγρίνιο, Βόνιτσα).

Ζήτησε επανεξέτασή τους και περαιτέρω διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες έτσι, ώστε, να παρθούν οι πιο ορθές αποφάσεις, που δε θα δημιουργούν προσκόμματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Επιπλέον, αναφέρθηκε στα κτιριακά προβλήματα, που υπάρχουν στο νομό Αιτ/νιας και ζήτησε συνεργασία Υπουργείου και Τοπικής Αυτοδιοίκησης για τη θεραπεία τους.

Τέλος, υπεραμύνθηκε της προσπάθειας της κυβέρνησης για ουσιαστική στήριξη της δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης και τόνισε, πως οι όποιες εισηγήσεις γίνονται από τοπικούς και περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης πρέπει, να έχουν την ανάλογη τεκμηρίωση, και οι όποιες αποφάσεις, να παίρνονται, ύστερα από διαβούλευση και βεβαίως με ευθύνη λαμβάνοντας υπόψη το καλό των μαθητών.

Ο Υπουργός κατά την απάντησή του επεσήμανε, ότι αυτή η κυβέρνηση δεν έχει «μανία» συγχωνεύσεων και τόνισε, πως οι όποιες συγχωνεύσεις, γίνονται βάσει κριτηρίων, ύστερα από πρόταση των καθ’ ύλην αρμόδιων Διευθυντών, στους οποίους βασίζεται το Υπουργείο και σημείωσε, πως δε γίνεται να παρακαμφθούν αυτοί οι θεσμοί.

Για την περίπτωση του Αγρινίου, ο Υπουργός απάντησε, πως η αναστολή θα ισχύσει ακόμη έναν χρόνο, ενώ όσον αφορά στο κτιριακό ζήτημα της Βόνιτσας υπογράμμισε, πως θα πρέπει και η Τοπική Αυτοδιοίκηση ,να επωμισθεί τις ευθύνες της ,καθώς είναι η μόνη αρμόδια για τις παρεμβάσεις στα κτίρια, ώστε να υπάρχει ενημέρωση και προγραμματισμός.

Τέλος, ο κ. Γαβρόγλου είπε, πως θα κοιτάξει τα ζητήματα με τον απαιτούμενο σεβασμό.

Παρακολουθήστε όλη τη στιχομυθία στο παρακάτω βίντεο.

Το γραφείο τύπου

Κ. Γαβρόγλου: Περιµένουµε τις προτάσεις της ακαδηµαϊκής κοινότητας και µετά θα παρθούν πολιτικές αποφάσεις

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 12/07/2018

Της Βάσως Βήττα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Συγκρατηµένος εµφανίστηκε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, σχετικά µε την δηµιουργία Γεωπονικής - Γεωτεχνικής Σχολής στην Αιτωλοακαρνανία, παρόλο που κάτι τέτοιο ανακοινώθηκε τόσο από τον ίδιο, όσο και από τον Πρωθυπουργό, στο Αναπτυξιακό Συνέδριο στην Πάτρα.

Ο κ. Γαβρόγλου βρέθηκε στη Ναύπακτο, ανοίγοντας τις εργασίες του Διεθνούς Συνεδρίου Μαθηµατικών, που πραγµατοποιήθηκε στην πόλη. Μιλώντας στην ΑΙΧΜΗ για το συγκεκριµένο θέµα, µετά από δηµοσιογραφική ερώτηση, είπε χαρακτηριστικά: "Δε θέλω να πάρω θέση για προτάσεις που γίνονται από κάτω. Εµείς ως υπουργείο ενισχύουµε πάρα πολύ τις πρωτοβουλίες αυτές, οι οποίες θα πρέπει να συζητιούνται ανάµεσα στα ιδρύµατα, να µας δώσουν µετά ένα πόρισµα αυτών των συζητήσεων και τότε εµείς να πάρουµε θέση. Δε θέλουµε να το κάνουµε όπως παλιά, που τα πράγµατα οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο. Άρα, προτάσεις από τους ακαδηµαϊκούς µε ακαδηµαϊκά κριτήρια και πολιτικές αποφάσεις από το υπουργείο και όχι το αντίστροφο. Πρέπει να λάβουµε υπόψιν και τοπικές ιδιαιτερότητες. Εποµένως περιµένουµε από τους ακαδηµαϊκούς προτάσεις. Ήδη έχουµε καταθέσει στη Βουλή το νοµοσχέδιο για το Ιόνιο Πανεπιστήµιο και τις ενέργειες µε το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, το ίδιο και για το Πανεπιστήµιο Ιωαννίνων, µαζί µε το ΤΕΙ Ηπείρου, ιδρύουµε νέα τµήµατα και έχουµε πολύ πλατιές συναινέσεις. Αν δεν εξασφαλιστούν αυτές, κανένα εγχείρηµα δεν µπορεί να προχωρήσει»...

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 12/07 σε όλα τα περίπτερα του νομού

 

 

 

Η Λογιστική έχει πάρει το δρόµο προς το Μεσολόγγι

 Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 21/06/2018

Της Βάσως Βήττα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Την υπόσχεση ότι το Τµήµα Λογιστικής θα µεταφερθεί στο Μεσολόγγι όπως προβλέπει το σχέδιο «Αθηνά» και το σχετικό Προεδρικό Διάταγµα, πήρε η βουλευτής, Μαρία Τριανταφύλλου, από τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου.

Η κα Τριανταφύλλου, συναντήθηκε µε τον υπουργό, θέτοντάς του µια σειρά ζητηµάτων που αφορούν στην εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό έγινε εκτενής αναφορά στην µεταφορά του τµήµατος Λογιστικής από την Πάτρα όπου λειτουργεί ακόµα σε µεταβατικό στάδιο, στο Μεσολόγγι, όπως προβλέπεται από το Π.Δ. Το γεγονός ότι η εισήγηση της Συγκλήτου του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας προς το υπουργείο, ήταν να παραταθεί η παραµονή του Τµήµατος για ένα χρόνο ακόµα στην Πάτρα, προκάλεσε αναστάτωση στο Μεσολόγγι και υπήρξαν οι σχετικές αντιδράσεις. Για να γίνει δεκτό το αίτηµα της Συγκλήτου θα έπρεπε να αλλάξει το περιεχόµενο του Π.Δ., µετά από συναίνεση του υπουργού, πράγµα που ο κ. Γαβρόγλου δεν σκοπεύει να κάνει. Σύµφωνα µε την βουλευτή: «είναι σηµαντική η µεταφορά, διότι αυτή η παράµετρος του σχεδίου «Αθηνά», ήταν η µοναδική που, κατά κάποιο τρόπο, δεν ήταν απέναντι στο ΤΕΙ Μεσολογγίου, το οποίο κατακρεουργήθηκε. Δεν είναι αρκετό να έρθει το τµήµα και 1.000 φοιτητές, αλλά θα πρέπει να ενισχυθεί µε εκπαιδευτικό προσωπικό για να λειτουργήσει απρόσκοπτα».

«Θα προχωρήσει κανονικά η Γεωπονική Σχολή στην Αιτ/νία»
Επιπλέον συζητήθηκε και το θέµα της δηµιουργίας Σχολής Γεωπονικών και Θαλασσίων Επιστηµών, την οποία είχε εξαγγείλει ο κ. Γαβρόγλου στο Περιφερειακό Συνέδριο Δυτικής Ελλάδας που είχε γίνει στην Πάτρα. Η πρόταση του Υπουργείου είναι...

Την διεκδικεί η Ηλεία...
Ωστόσο η πλευρά της Ηλείας διεκδικεί ως φαίνεται το γεωπονικό τµήµα, φοβούµενη µήπως ξαναµεταφερθει στο Μεσολόγγι το ΘΕΚΑ που έφυγε εν µία νυκτί για την Αµαλιάδα και βρίσκεται ακόµα στον αέρα χωρίς εγκαταστάσεις και υποδοµές...

Έξι εκατοµµύρια για υποδοµές που υπήρχαν…
Οι βουλευτές Ηλείας πάντως ήταν στο πλευρό του δήµου, που ουσιαστικά καταφέρθηκε κατά του Γ. Βαρεµένου, λέγοντας ότι η δηµιουργία Γεωπονικής Σχολής στην Αιτ/νία είναι δικό του σχέδιο που δεν θα περάσει...

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 21/06 σε όλα τα περίπτερα του νομού

 

Σελίδα 7 από 11

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία