Αγγελίες    Επικοινωνία

«Με το νομοσχέδιο που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, ολοκληρώνεται ο νέος χάρτης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας», ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό News 247.

Παρουσιάζοντας σημεία του νομοσχεδίου «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις», ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στη νέα αρχιτεκτονική του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, του Διεθνούς Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και του Μεσογειακού Πανεπιστημίου της Κρήτης, αλλά και στις ρυθμίσεις για τη νέα Γ’ Λυκείου και τον νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

 «Τελειώνει ένας δυισμός που είχε κλείσει τον ιστορικό του κύκλο στην Ανώτατη Εκπαίδευση»

Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι με τη μεταρρυθμιστική προσπάθεια που άρχισε πριν από δυο χρόνια «τελειώνει ένας δυισμός που έχει κλείσει, που είχε ολοκληρώσει τον ιστορικό του κύκλο στην Ανώτατη Εκπαίδευση». Και συμπλήρωσε: «Είμαστε εξαιρετικά ικανοποιημένοι επειδή μάθαμε και πολλά πράγματα από τις ρυθμίσεις που έχουμε ήδη κάνει στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Οπότε πιστεύουμε ότι αυτά που έχουμε προτείνει στο νομοσχέδιο θα είναι πάρα πολύ στέρεα».

«Η αρχιτεκτονική της Ανώτατης Εκπαίδευσης περιλαμβάνει τέσσερα στοιχεία» ανέφερε ο Υπουργός. «Πρώτον, τη δημιουργία τμημάτων σε νέα γνωστικά πεδία. Οι επιστήμες προχωρούν και πολλές φορές πρέπει να εκφραστούν αυτόνομα μέσα από νέα τμήματα. Το δεύτερο είναι οι συνέργειες με τα ΤΕΙ που έχουν ορισμένα τμήματα εξαιρετικής ποιότητας, όπως έχουν και εκπαιδευτικούς εξαιρετικής ποιότητας. Τα τμήματα αυτά αποκτούν έναν πανεπιστημιακό χαρακτήρα γιατί de facto ήταν πανεπιστήμια. Το τρίτο είναι η δημιουργία πανεπιστημιακών ερευνητικών κέντρων με ερευνητικά ινστιτούτα -ένας νέος θεσμός- και το τέταρτο είναι τα διετή προγράμματα σπουδών όπου οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα μπορούν να μπαίνουν χωρίς εξετάσεις και θα παίρνουν επαγγελματικό πιστοποιητικό ευρωπαϊκών προσόντων. Αυτός είναι ο νέος χάρτης, αυτή είναι η νέα αρχιτεκτονική που με αυτό το νομοσχέδιο ολοκληρώνεται για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ».

«Ζητώ από την ΟΛΜΕ να απαντήσει αν ακυρώνεται ή όχι το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί με τη σημερινή Γ΄ Λυκείου και τι προτείνουν»

Σε ερώτηση για τις αντιδράσεις της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) σχετικά με τη νέα Γ’ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής, ο κ. Γαβρόγλου απάντησε: «Έχει ενδιαφέρον ότι όταν φωνάξαμε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ στο Υπουργείο, δυστυχώς δεν είχαν να προτείνουν κάτι συγκεκριμένο. Το να λέμε γενικά ότι πρέπει να έχουμε ένα σχολείο που να μορφώνει το θεωρώ μια ταυτολογία που δεν βοηθάει τη συζήτηση. Η συζήτηση πρέπει να γίνεται επί συγκεκριμένων ζητημάτων. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον ότι εδώ και δυο χρόνια έχουμε το ίδιο πρόβλημα με τα συνδικαλιστικά όργανα. Πριν από δυόμιση χρόνια, έπρεπε να επαναπροκηρυχθούν οι θέσεις των Διευθυντών  των Σχολείων. Ζητήσαμε, λοιπόν, τότε να μας πουν συγκεκριμένες προτάσεις και η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ. Δεν μας είπαν καμία. Τώρα, κάποιο διάστημα, δυο μήνες πριν, ψηφίσαμε το Νόμο για τα κριτήρια διορισμού, των 15.000 εκπαιδευτικών που πρόκειται να διορίσουμε. Πάλι τους ζητήσαμε να μας πουν συγκεκριμένες προτάσεις -όχι γενικά και αόριστα- και πάλι η απάντηση δεν ήρθε ποτέ. Κι εδώ, τους καλούμε ανεξαρτήτως των όποιων αντιδράσεων τους να μας πουν επί του συγκεκριμένου: Δηλαδή, είναι ευχαριστημένοι με την Γ’ Λυκείου, όπως είναι σήμερα, ναι ή όχι; Συνιστά αυτό ένα τεράστιο πρόβλημα σε μία χώρα, δηλαδή το να μην έχει Γ’ Λυκείου επί της ουσίας; Ακυρώνονται ή όχι οι εκπαιδευτικοί καθημερινά;

Για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, υπάρχουν παρατάξεις που αντιπολιτεύονται, υπάρχουν παρατάξεις που είναι απολύτως κομματικοποιημένες. Να σας πω όμως και κάτι κατά την γνώμη μας εξαιρετικά σοβαρό. Μέσα από την κρίση που βιώσαμε με τον εξαιρετικά δύσκολο τρόπο που βιώσαμε, το πολιτικό σύστημα άρχισε λίγο να σκέφτεται για τον εαυτό του. Δηλαδή να αναρωτιέται τι κάναμε λάθος, ποιες είναι οι συνήθειες που πρέπει να αποβάλουμε, ποιες είναι οι αδράνειες που μας  οδήγησαν σε αδιέξοδα. Αυτή είναι μια συζήτηση η οποία άρχισε να γίνεται και στα κόμματα και στο πολιτικό κόσμο στο σύνολό του. Εκείνο που κατά τη γνώμη μας δεν έχει γίνει, είναι μία τέτοια εκ βαθέων συζήτηση στο συνδικαλιστικό κίνημα γενικότερα -όχι μόνο των εκπαιδευτικών- για να δει κι αυτό που βρίσκεται. Βλέπετε τι γίνεται με τη ΓΣΕΕ. Πράγματα, κατά τη γνώμη μας, εξαιρετικά θλιβερά. Αν δεν αναστοχαστεί το συνδικαλιστικό κίνημα και δεν αναστοχαστούμε όλοι, θα χάσουμε μία τεράστια ευκαιρία ως προς τους δημοκρατικούς θεσμούς στην κοινωνία. Εμείς καλούμε την ΟΛΜΕ να μας πει πολύ συγκεκριμένες προτάσεις ως προς το σχέδιο που έχουμε κάνει και προφανώς είμαστε ανοιχτοί να τις ακούσουμε».

Ο Υπουργός αναφέρθηκε στο κλίμα που εισπράττει σε επισκέψεις του σε σχολεία, σε συναντήσεις με εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς: «Δεν μπορεί να υπάρχει μία… γενική συνομωσία σε κάθε σχολείο που πάω, και θέλω να ξέρετε ότι πάω σε πολλά σχολεία. Μιλάω και με καθηγητές και καθηγήτριες και με γονείς και κηδεμόνες και με παιδιά. Απλώς δεν το δημοσιοποιώ, γιατί δεν θέλω να θεωρήσουν ότι το εκμεταλλεύομαι και το αξιοποιώ για άλλους λόγους. Να ξέρετε ότι εκεί υπάρχει ένα άλλο κλίμα. Το κλίμα που υπάρχει εκεί είναι ή αποδοχή ή δυσπιστία, όμως η οποία αντίδραση είναι αποτέλεσμα μιας πολύ ώριμης αντιμετώπισης του παρελθόντος».

«Η κοινωνία πρέπει να εμπιστευθεί το δημόσιο σχολείο»

Αναφερόμενος στην στόχευση των αλλαγών για την Γ’ Λυκείου και στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε: «Εδώ και 2 χρόνια έχουμε ένα σχέδιο που έχει συζητηθεί πολλές φορές και καλώ την αντιπολίτευση να τοποθετηθεί για ένα μόνο πράγμα: μπορούν να μας πουν ποια είναι τα τρία πιο σοβαρά προβλήματα που έχει το Λύκειο σήμερα; Κατά τη γνώμη μας είναι ότι ουσιαστικά δεν υπάρχει Γ’ Λυκείου. Υπάρχει στα χαρτιά αλλά όχι στην πραγματικότητα. Αυτό τινάζει στον αέρα την εκπαιδευτική διαδικασία και υπονομεύει τον ρόλο των εκπαιδευτικών που εμείς θέλουμε να προστατέψουμε. Δεύτερον, τα παιδιά μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με ένα απάνθρωπο σύστημα που τους εξαντλεί και όταν μπαίνουν το πανεπιστήμιο ξεχνάνε όλα όσα έμαθαν για να μπουν, γιατί τα φροντιστήρια και η παραπαιδεία τους προετοιμάζουν με τεχνικές για να μπουν στο πανεπιστήμιο, δεν τα μορφώνουν. Υπάρχει ένα μέρος της κοινωνίας έχει εμπιστευθεί τα φροντιστήρια για να μπαίνουν τα παιδιά στο Πανεπιστήμιο. Αυτό πρέπει να σπάσει. Πρέπει να εμπιστευτούν το δημόσιο σχολείο. Το φροντιστήριο δίνει τις τεχνικές για να μπουν στο Πανεπιστήμιο. Τη μόρφωση, όμως, τη δίνει το σχολείο».

«Τα Πανεπιστήμια είναι για να μορφωνόμαστε και τα τελευταία δύο χρόνια η κυβέρνηση τα έχει ενισχύσει με θέσεις καθηγητών και επιπλέον χρηματοδότηση»

Ο κ. Γαβρόγλου ερωτήθηκε σχετικά με τις αντιδράσεις ενώσεων επιστημόνων ως προς τη νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων και απάντησε: «Όταν λένε ότι δημιουργούμε ανέργους, εγώ θα ήθελα να τους ρωτήσω και να μας πουν αν κάποιος πρέπει να πηγαίνει στο Πανεπιστήμιο αποκλειστικά και μόνο για να βρει δουλειά. Γιατί αν είναι έτσι τα πράγματα, τότε πρέπει πρώτον να μειωθεί δραματικά ο αριθμός των παιδιών που πάνε στα πανεπιστήμια και δεύτερον να αναζητήσουμε τα αίτια για τα οποία οι νέοι δεν βρίσκουν δουλειά. Να το δούμε και από την πλευρά της παραγωγής; Να δούμε ότι τόσα χρόνια έπαιρναν παιδιά των ΤΕΙ επειδή τους κόστιζε λιγότερο στις επιχειρήσεις απ’ ό,τι παιδιά του Πολυτεχνείου; Εδώ, λοιπόν, λέμε ότι είχαμε και μια πάρα πολύ στρεβλή επιχειρηματικότητα. Δεν είναι ότι υπάρχουν άπειρες δουλειές και τα παιδιά δεν είναι καλά καταρτισμένα. Αυτό είναι το ένα. Το δεύτερο είναι ότι τα πανεπιστήμια είναι για να μορφωνόμαστε. Ειδικά με την Ψυχολογία, υπάρχει μεγάλη ζήτηση από τα νέα παιδιά. Γιατί δεν πρέπει η Πολιτεία να αντιμετωπίσει θετικά μια έφεση αυτών των ανθρώπων να σπουδάσουν Ψυχολογία» και συμπλήρωσε: «Δεν είναι μια παροχολογία από την πλευρά της κυβέρνησης. Έχουμε ήδη κάνει. Έχουμε ήδη δώσει καινούργιες θέσεις καθηγητών στη διάρκεια αυτών των δύο ετών. Ήδη έχουμε ενισχύσει με πρόσθετο κονδύλι».

«Με απλό τρόπο λύνεται το πρόβλημα της αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων»

Για την κατάργηση του ΣΑΕΠ, ο κ. Γαβρόγλου είπε: «Το ΣΑΕΠ είχε θεωρητικά ιδρυθεί για να υλοποιήσει μια ευρωπαϊκή οδηγία που έλεγε ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ελεύθερη η μεταφορά των επαγγελμάτων. Το ΣΑΕΠ υποτίθεται ότι θα πιστοποιούσε αυτό, αλλά έτσι όπως το έκαναν έπρεπε να πιστοποιεί και την ισοτιμία την ακαδημαϊκή. Εμείς λοιπόν, τι κάνουμε; Καταρχάς, βλέπουμε την Οδηγία και λέμε ότι η Ευρωπαϊκή Οδηγία μιλάει αποκλειστικά για επαγγελματικά δικαιώματα. Προτείνουμε λοιπόν μια εξαιρετικά απλή διαδικασία με βάση την οποία θα αποδεσμευτούν και θα απελευθερωθούν από αυτόν τον κυκεώνα χιλιάδες παιδιά που ταλαιπωρούνται τόσο καιρό. Δηλαδή, τα παιδιά αυτά πρέπει να μας προσκομίσουν το πτυχίο του κολεγίου. Σε ένα μεγάλο ποσοστό, τα κολέγια αυτά στην Ελλάδα, συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού. Θα μας φέρουν και ένα έγγραφο από την Αρχή Πιστοποίησης της χώρας του Πανεπιστημίου με το οποίο συνεργάζονται. Μόλις μας το φέρει αυτό, εμείς θα πούμε ότι δεν είναι ένα πλαστό χαρτί, πάρτε το και είτε ασκήστε στο επάγγελμα είτε πηγαίνετε στο αντίστοιχο επιμελητήριο για να σας δώσει άδεια ασκήσεως εργασίας. Είναι τόσο απλό και με τόσο απλό τρόπο θα γίνει. Εκείνοι που περιμένουν σήμερα αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων από το ΣΑΕΠ είναι περίπου 6 - 7 χιλιάδες άτομα, κατά τις εκτιμήσεις μας. Είναι τεράστιος αριθμός ανθρώπων που έχουν ταλαιπωρηθεί. Και να ξέρουν ότι το κάνουμε αυτό γιατί έτσι όπως ήταν το προηγούμενο νομικό καθεστώς ήταν τόσο μπλεγμένο που έπρεπε να το μελετήσουμε πάρα πολύ συστηματικά για να μην έχουν αυτά τα παιδιά το όποιο πρόβλημα».

«Πριν από το Πάσχα ανοίγει η πλατφόρμα αιτήσεων για τους πρώτους 4.500 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών»

Για τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, ο Υπουργός Κώστας Γαβρόγλου ανέφερε: «Το πρόγραμμα είναι για 15.000 διορισμούς στη δημόσια εκπαίδευση για την επόμενη τριετία. Η πλατφόρμα για να γίνουν οι αιτήσεις για τους 4.500 διορισμούς εντός του 2019 θα ανοίξει εντός ελάχιστων ημερών από τον ΑΣΕΠ, δηλαδή πριν από το Πάσχα. Επίσης, θα γίνει προκήρυξη για τους υπόλοιπους 10.500.  με τον νόμο που ψηφίστηκε με πρωτοβουλία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, μπορεί στο πλαίσιο του τριετούς προγραμματισμού να προχωράμε σε τέτοιου είδους δεσμεύσεις. Η αντιπολίτευση κρατά για τον εαυτό της διάφορα μυστικά. Ας μας πει η Ν.Δ. θέλει διορισμούς εκπαιδευτικών, ναι ή όχι; Αυτό δεν μπορείς να το απαντήσεις με αστερίσκο. Αν θέλεις, πες ναι. Αν δεν θέλεις πάλι πες το για να το ξέρουν οι άνθρωποι. Ο κ. Μητσοτάκης, βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι το έχει πει ο άνθρωπος. Δεν θέλει διορισμούς. Τώρα έχουμε 1 προς 1. Ο κ. Μητσοτάκης θέλει 1 προς 5. Εμείς κάναμε μια μελέτη και αυτό είναι το πρώτο κύμα νέων θέσεων, το είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ. Με το που βγήκαμε από την επιτροπεία, είναι αυτό που είπαμε εδώ και καιρό: ότι, δηλαδή, θα προχωρήσουμε σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Δεν μπορεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα να βασίζεται σε τόσο μεγάλο βαθμό σε αναπληρωτές. Άρα, 4.500 για το 2019, 5.250 για το 2020, άλλοι 5.250 για το 2021. Μπορούμε, όμως, να κάνουμε την προκήρυξη από τώρα γιατί το επιτρέπει η νέα νομοθεσία. Αυτή η προκήρυξη θα γίνει μετά το Πάσχα».

Ο Υπουργός επεσήμανε επίσης: «Ακόμη και στο μικρό ενδεχόμενο να μην προλάβουμε να γίνουν οι μόνιμοι διορισμοί τον Σεπτέμβριο, θα ισχύσουν οι υπάρχοντες πίνακες αναπληρωτών. Βέβαια εμείς είμαστε 100% σίγουροι ότι μέσα από τη διαδικασία που έχουμε επιλέξει θα γίνουν οι μόνιμοι διορισμοί. Το σύνολο των αναπληρωτών που έχουμε φέτος θα είναι και του χρόνου, αλλά θα έχουν αφαιρεθεί οι 4.500. Δηλαδή, οι μόνιμοι, συν οι πρόσθετοι αναπληρωτές».

«Δεν θα είμαι υποψήφιος στις εκλογές»

Ερωτώμενος, τέλος, αν θα είναι υποψήφιος στις προσεχείς εθνικές εκλογές, ο κ. Γαβρόγλου απάντησε: «Είμαι 72 ετών και νομίζω ότι κάποια στιγμή τα άτομα δεν είναι ανάγκη να συνεχίζουν. Υπάρχουν οι νεότεροι. Έχω μεγάλη ανάγκη να είμαι σε πιο κανονική φάση με την οικογένειά μου και τους φίλους μου. Νομίζω ότι όποιος είναι Υπουργός Παιδείας, ειδικότερα, τη στιγμή των εκλογών, δεν πρέπει να κατεβαίνει υποψήφιος διότι οι πειρασμοί στο να μπορέσει να κάνει κάποια πράγματα που τα θεωρεί, μεν, σωστά αλλά που μπορεί χωρίς να το θέλει και ο ίδιος να ευνοούν κάποιους έναντι άλλων (δεν εννοώ προφανώς οικονομικά και δεν εννοώ προφανώς προσλήψεις), αλλά επειδή είναι τόσο σύνθετο το έργο του Υπουργείου Παιδείας, κανείς δεν πρέπει να έχει την παραμικρότερη τέτοια πρόκληση στην καθημερινότητά του. Για αυτούς τους λόγους νομίζω ότι δεν πρέπει να είμαι υποψήφιος. Θέλω να είναι σαφές ότι αυτό δεν είναι αιχμή εναντίον κανενός, αλλά είναι μια προσωπική στάση απέναντι στην κοινωνία και στην πολιτική».

Σε υλοποίηση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου σύμφωνα με την οποία εξουσιοδοτήθηκε ο Δήμαρχος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου Νικόλαος Καραπάνος να συστήσει Επιτροπή αποτελούμενη από τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων καθώς επίσης εκπροσώπους Φορέων και Συλλόγων,  πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στην Αθήνα, η επιδιωκόμενη συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας Κων/νο Γαβρόγλου. Παρά τις αρχικές αντιρρήσεις που προβλήθηκαν από την πλευρά του Υπουργείου αναφορικά με την συνάντηση (η οποία ωστόσο είχε γνωστοποιηθεί γραπτώς στο γραφείο του κ. Υπουργού), η Επιτροπή εν τέλει επέδωσε στον κ. Γαβρόγλου τα δυο ομόφωνα ψηφίσματα του Δημοτικού Συμβουλίου που περιλαμβάνουν τις θέσεις αλλά και τις προτάσεις Δήμου και Φορέων για τον υπό διαμόρφωση  ακαδημαϊκό «χάρτη» της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Αιτωλοακαρνανία. Ταυτόχρονα, ο Δήμαρχος και τα μέλη της Επιτροπής μετέφεραν κι ενημέρωσαν τον κ. Υπουργό για τη βούληση αλλά και την αίσθηση που επικρατεί στην τοπική κοινωνία την οποία προκάλεσαν  πρόσφατα δημοσιεύματα του Τύπου, όπου διακρίνεται έντονη ασάφεια ως προς τις τελικές αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας.

Ο κ. Γαβρόγλου περιορίσθηκε στην διατύπωση πιθανών σκέψεων αναφορικά με το ζήτημα και την εξέλιξή του, καθώς – όπως είπε – αναμένονται σύντομα οι τελικές προτάσεις της Επιτροπής του Πανεπιστημίου Πατρών.  Μετά την εξέλιξη αυτή, ο Δήμαρχος, οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων που συμμετείχαν και οι εκπρόσωποι των φορέων  ζήτησαν και προγραμμάτισαν νέα συνάντηση εργασίας, προκειμένου να συζητήσουν εκ νέου με τον κ. Υπουργό επί των προτάσεων που θα έχουν υποβληθεί.

Στην συνάντηση παρευρέθηκε ο βουλευτής Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, ενώ «ηχηρή» ήταν η απουσία των βουλευτών που ανήκουν στην κυβερνητική παράταξη. Εκτός του Δημάρχου Ν. Καραπάνου, στην Επιτροπή συμμετείχαν ο Αντιδήμαρχος Σπυρ. Καρβέλης και οι επικεφαλής των παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου κ.κ. Νικόλαος Μουρκούσης και Ιωάννης Τέγας. Οι κ.κ. Παναγιώτης Κατσούλης, Θ. Μαργαρίτης και Δ. Μακρής δεν προσήλθαν δικαιολογημένα λόγω υποχρεώσεων. Επίσης συμμετείχαν οι Πρόεδροι του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου Ι.Π. Μεσολογγίου Βασίλειος Σπυρόπουλος του Δικηγορικού Συλλόγου Χρήστος Παϊσιος, του Φαρμακευτικού Συλλόγου Πέτρος Πετρόπουλος, εκπρόσωποι των Φοιτητών του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας (Τμημάτων που λειτουργούν στο Μεσολόγγι), καθώς επίσης ο κ. Λάμπρος Φλώρος ως μέλος επιτροπής πολιτών.

Αξιότιμε κ. Κώστα Γαβρόγλου, Υπουργέ Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Πληροφορηθήκαμε ότι επετεύχθη η συνένωση του Πανεπιστημίου Πατρών με το Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδος, χωρίς να έχουμε ενημέρωση για το ποιες Σχολές και ποια Τμήματα θα ιδρυθούν στην πόλη μας αλλά και για το μέλλον των Σχολών που λειτουργούν πολλά χρόνια με επιτυχία.

Επειδή το θέμα θα βγει στη διαβούλευση και στη συνέχεια στην Επιτροπή της Βουλής παρακαλούμε να μας επιτραπεί να παρευρεθούμε κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής της Βουλής προκειμένου να ενημερωθούμε αλλά και να προβάλουμε τοι δίκαιο αίτημα για την αποκατάσταση της αδικίας που υπέστη η πόλη μας, από το "Σχέδιο ΑΘΗΝΑ"

Ι.Π. Μεσολογγίου 14/03/2019

Με τιμή

Η Συντονιστική Επιτροπή

Λάμπρος Φλώρος

Σταμάτης Κατσαβός

Σωκράτης Στέλλιος

Γεώργιος Κουτσοσπύρος

Μετά την συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου και τον Γ. Γραμματέα Ηλία Γεωργαντά η Πρύτανις του Πανεπιστημίου Πατρών Βενετσάνα Κυριαζοπούλου ενημέρωσε εγγράφως τα μέλη της Συγκλήτου για την γενική κατεύθυνση του Σχεδίου συγχώνευσης του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας με το Πανεπιστήμιο Πατρών Πατρών.

Η Πρύτανις απευθυνόμενη στους Συγκλητικούς τονίζει:

  • Σχολές και Τμήματα αποφασίζουν αν επιθυμούν να συμμετέχουν στο εγχείρημα.
  • Σεβαστή η απόφαση όσων δεν επιθυμούν και συνεχίζουμε με όσους συμμετέχουν.
  • Η Σύγκλητος με πλειοψηφία αποφασίζει τελικά ως αρμόδιο θεσμικό όργανο με Ακαδημαϊκά κριτήρια και λογική και με στρατηγικό στόχο για την ανάπτυξη του Πανεπιστημίου μας.

Ειδικότρεα η κ. Κυριαζοπούλου επισημαίνει τα εξής:

1.Τα μέλη ΔΕΠ

Τα μέλη ΔΕΠ του ΤΕΙ θα ενταχθούν σε Γενικό Τμήμα του Πανεπιστημίου. Θα συνεχίσουν την εκπαίδευση των φοιτητών ΤΕΙ μέχρι την λήψη του πτυχίου τους. Όσοι απόφοιτοι ΤΕΙ επιθυμούν να φοιτήσουν σε Πανεπιστημιακά Τμήματα, θα συμμετέχουν σε κατατακτήριες εξετάσεις όπως ο νόμος ορίζει. Τα μέλη ΔΕΠ του ΤΕΙ που θα ενταχθούν στο Γενικό Τμήμα του Πανεπιστημίου, μπορούν να ζητήσουν μετακίνηση σε άλλο Τμήμα του Πανεπιστημίου που επιθυμούν ανάλογα της συνάφειας του γνωστικού τους αντικειμένου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

  1. Αριθμός εισακτέων

Παραμένει σταθερός και δεν θα αυξηθεί ο αριθμός των εισαγομένων φοιτητών

  1. Μετακινήσεις

Θα δοθεί δυνατότητα μετακίνησης, από Τμήματα που πιθανά θα αλλάξουν Σχολές η θα μετεξελιχθούν.

  1. Σχολές
     
    Δημιουργούνται οι εξής

Α. Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών (Αγρίνιο –Μεσολόγγι) όπου συζητούνται ακόμα τα Τμήματα

Β. Σχολή Επιστημών Αποκατάστασης της Υγείας για τα Τμήματα ΤΕΙ Επαγγελμάτων Υγείας.

Γ. Σχολή Νομικών και Πολιτικών Επιστημών με ένα Τμήμα Νομικής

  1. Προτεινόμενες Αλλαγές

Δ. Το Τμήμα της Πολυτεχνικής Σχολής , Διαχείρισης Περιβάλλοντος και φυσικών πόρων, να μετεξελιχθεί σε Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος με καθαρά Ακαδημαϊκά κριτήρια. Παραμένει πρόβλημα 5νταετίας που δεν τιμά το Πανεπιστήμιο και οφείλουμε από κοινού με την Πολιτεία να δώσουμε λύση. Το πρόγραμμα Σπουδών του θα προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και θα προκηρυχθούν θέσεις μελών ΔΕΠ συναφών γνωστικών αντικειμένων με το νέο χαρακτήρα του Τμήματος. Μέλη ΔΕΠ του Τμήματος μπορούν να μετακινηθούν.

Ε. Το Τμήμα κοινωνικής εργασίας να μετακινηθεί στη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, όπου υπάρχει πρόθεση δημιουργίας επί πλέον Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας καθώς και Ψυχολογίας.

Οι υπόλοιπες Σχολές παραμένουν ως έχουν.

Η Πρύτανις του Πανεπιστημίου Πατρών υπενθυμίζει για πολλοστή φορά ότι το Υπουργείο περιμένει προτάσεις για Ίδρυση Τμημάτων και Ινστιτούτα για το ΠΕΚ με τεκμηριωμένη Ακαδημαϊκή προσέγγιση.

 Πηγή: esos.gr

Ανακοίνωση εξέδωσαν οι φοιτητές της ΣΤΕ του ΤΕΙ δυτ. Ελλάδας για τις δηλώσεις του Υπ. Παιδείας σχετικά με την συγχώνευση του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας:

Ο υπουργός Παιδείας μετά τις ανακοινώσεις για το ΕΑΠ σε απάντηση σε δημοσιογράφο για το μέλλον του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας απάντησε πως προχωράει η συγχώνευση του με το Πανεπιστήμιο Πατρών. Πιο συγκεκριμένα για την σχολή της ΣΤΕ είπε πως θα προχωρήσει όπως και το ΤΕΙ Θεσσαλίας και ότι θα ανακοινωθεί επίσημα την επόμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο για το ΤΕΙ Θεσσαλίας προχωράνε στην συγχώνευση των τριών τμημάτων της ΣΤΕ σε ένα ενιαίο τμήμα που ονομάζεται μηχανικών Ενέργειας και Περιβάλλοντος. Δεν περιμέναμε κάτι καλύτερο από την κυβέρνηση που είναι ο πιο άξιος συνεχιστής των προηγούμενων, με τα μέτρα που έχει πάρει για την Παιδεία, με την συνεχόμενη υποβάθμισης της. Με την παγίωση της υποχρηματοδότησης των Ιδρυμάτων, είναι η πρώτη κυβέρνηση που φέρνει δίδακτρα σε προπτυχιακό επίπεδο. Είναι αυτή που εμπλέκει ακόμα περισσότερο τις εταιρίες μέσα στις σχολές μας, που προχωρά τα διετή προγράμματα σπουδών για να βγάλει ακόμα πιο φθηνούς μηχανικούς.

Ας μας απαντήσει λοιπόν η Κυβέρνηση τι Πανεπιστημιοποίηση είναι αυτή που φέρνει; Με τα μεταβατικά τμήματα που θα υπολειτουργούν; Γιατί έχουμε πείρα από τέτοια τμήματα και τι κατάσταση επικρατεί. Με το πτυχίο μας που δεν θα έχει κανένα αντίκρισμα καθώς δεν θα υπάρχει το τμήμα που σπουδάζαμε; Είναι αναβάθμιση η αντιεπιστημονική συγχώνευση των τμημάτων μας σε ένα γενικό τμήμα; Ποιον εξυπηρετούν τα διετή προγράμματα που θα φτιάξει, την επιστήμη;

Από όλα τα παραπάνω καταλαβαίνουμε τις στοχεύσεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την Παιδεία. Με γνώμονα την εξασφάλιση ακόμα πιο φθηνού εργατικού δυναμικού, την μείωση της χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων, την όξυνση της εμπορευματοποίησης της μόρφωσης προχωρά και την συγχώνευση των τμημάτων μας. Γιατί σε καμία περίπτωση αυτή δεν εξυπηρετεί τις δικές μας ανάγκες.

Εφόσον η κυβέρνηση θέλει να προχωρήσει σε πανεπιστημιοποίηση της σχολής μας γιατί δεν υιοθετεί τα δικά μας αιτήματα όπως:

Όχι στο νέο Νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Όχι στην συγχώνευση και κατάργηση τμημάτων.

Σε κάθε επιστημονικό αντικείμενο να υπάρχει ένα και μοναδικό πτυχίο, πανεπιστημιακού επιπέδου.

Το πτυχίο είναι η μοναδική προϋπόθεση για την πρόσβαση στο επάγγελμα και εμπεριέχεται σε αυτό όλη η απαραίτητη γνώση για την κατανόηση και αφομοίωση του επιστημονικού αντικειμένου και για την άσκηση του αντίστοιχου επαγγέλματος.

Όχι στην κατηγοριοποίηση ιδρυμάτων, πτυχίων και αποφοίτων, που διευρύνεται σήμερα με τα διετή και μονοετή προγράμματα σπουδών.

Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των αναγκών. Αποκλειστικά δωρεάν σπουδές. Δωρεάν σίτιση - στέγαση - μετακίνηση - αναλώσιμα - υλικά. Προσλήψεις μόνιμου διοικητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού ώστε να καλύπτονται με επάρκεια όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες και οι υπηρεσίες του ιδρύματος.

Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας του ιδρύματος. Έξω οι εταιρείες από τις σχολές.

Πλήρη και σταθερή εργασία με δικαιώματα για όλους τους αποφοίτους. Κανένας απόφοιτος με μισθό κάτω από 751 ευρώ». Πρακτική άσκηση με ευθύνη του Ιδρύματος με εργασιακά δικαιώματα και μισθό 751 ευρώ.

 

Αυτό σημαίνει για εμάς πανεπιστημιοποίηση και αναβάθμιση των σπουδών μας. Αυτές είναι οι ανάγκες των σπουδαστών το 2019

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αποτελεί αιτία πολέμου.

Γιατί καταστρέφει τα όνειρα μας να δουλέψουμε στο αντικείμενο που σπουδάζουμε, γιατί πάνε στράφι οι δικοί μας κόποι και των γονιών μας για να περάσουμε σε αυτή την σχολή.

Τώρα δίνουμε την μάχη για να μην περάσει αυτό το Νομοσχέδιο που καταστρέφει τις σπουδές μας

Προχωράμε πιο μαζικά δίνουμε απάντηση στην Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Οι σπουδαστές της ΣΤΕ του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας δεν είναι στο τσεπάκι σας. Εμείς παλεύουμε για πραγματική αναβάθμιση των σπουδών μας για δουλειά με δικαιώματα.

Προχωράμε σε:

Κατάληψη της Κεντρικής Διοίκησης την Παρασκευή 8/3

Κινητοποίηση στην Σύγκλητο την Τρίτη 12/3 στις 10:30

Συνάντηση με τον Δήμαρχο Πάτρας την Τρίτη 12/3 στις 12:00

Γενικής Συνέλευση του Συλλόγου την Τρίτη 12/3 στις 14:00 στο Μεγάλο Αμφιθέατρο για την συνέχιση του αγώνα μας

Συνέχεια των περιοδειών μας στα περιφερειακά τμήματα για τον κοινό συντονισμό μας

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΤΕφ ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ

Με αφορμή δημοσιεύματα ιστοσελίδων που βασίζονται σε δήθεν οριστική απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου για έναρξη των μαθημάτων στις 9 το πρωί το Υπουργείο, επισημαίνει:

Η ερώτηση του δημοσιογράφου κατά τη συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη ήταν εάν θα ισχύσει το κουδούνι στις 9:00 στα σχολεία από Σεπτέμβριο.

Η απάντηση του Υπουργού στη ερώτηση ήταν σαφής: «Περιμένουμε την επόμενη εβδομάδα το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής».

Συνεπώς, σε καμία οριστική απόφαση δεν αναφέρθηκε στην απάντηση του ο υπουργός, όπως ψευδώς γράφτηκε. Συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ έσπευσαν όχι μόνο να πάρουν θέση αλλά και να ασκήσουν κριτική για μια δήλωση που ποτέ δεν έγινε.

Η συγκεκριμένη σκέψη που εξαγγέλθηκε κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν μπορεί να οριστικοποιηθεί εάν δεν προηγηθεί, όπως έχει πολλές φορές δηλώσει ο κ. Γαβρόγλου, η επιστημονική τεκμηρίωση από την επιτροπή που μελετά το θέμα και, φυσικά, η διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα και τους εκπροσώπους της.

Σελίδα 1 από 9

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία