Αγγελίες    Επικοινωνία

Με τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Καραμανλή συναντήθηκε χτες 14/10/2019 ο βουλευτής της ΝΔ Κωνσταντίνος Καραγκούνης. Ως αντικείμενο συζήτησης τέθηκαν βασικά ζητήματα της αρμοδιότητας του Υπουργού που αποτελούν εκκρεμότητες για  το νομό Αιτωλοακαρνανίας.

Αναλυτικότερα ο κ. Καραγκούνης κατέθεσε το πάγιο αίτημα της  κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, ένα έργο που θα δώσει ανάσα πνοής στην πόλη του Αγρινίου.

Επίσης τόνισε ότι έργο μείζονος σημασίας είναι και η κατασκευή κόμβου εισόδου και εξόδου της Νέας Οδού στην θέση «Κόμβος Χαλαζιά» για την περιοχή του Μεσολογγίου.

 Ακόμη επεσήμανε ιδιαιτέρως το ζήτημα της ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Ακτίου - Αμβρακίας, όπου ενημερώθηκε από τον Υπουργό ότι βρίσκεται σε αναμονή η καθαρογραφή της απόφασης από το ΣτΕ ώστε να ξεκινήσουν ξανά και με πιο σύντομους ρυθμούς τα έργα για την υλοποίηση του εν λόγου άξονα. Μιλώντας για την ίδια περιοχή ο κ. Καραγκούνης τόνισε και την αναγκαιότητα της άμεσης υλοποίησης  του έργου που αφορά την κατασκευή  κάθετων αξόνων Ακτίου-Αγίου Νικολάου και Λευκάδας-Βόνιτσας, όπου έχει ήδη ενταχθεί στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας και έχει δημοπρατηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Επίσης ο βουλευτής συζήτησε με τον Υπουργό την δυνατότητα χρηματοδότησης του Δήμου Ακτίου - Βόνιτσας με κονδύλι ύψους 2εκ. ευρώ για την βελτίωση του οδικού άξονα Παλαίρου-Πλαγιάς, όπου έλαβε διαβεβαίωση από τον κ. Καραμανλή ότι αν υπάρχει υπόλοιπο από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων θα ενταχθεί άμεσα σε αυτό, διαφορετικά θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να ενταχθεί στον επόμενο προϋπολογισμό του 2020.

Τέλος ο κ. Καραγκούνης αναφέρθηκε και στην ολοκλήρωση του Κόμβου Μενιδίου ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής και απόλυτα εύλογο και δίκαιο, με τον Υπουργό να συμφωνεί ότι το έργο μπορεί να προχωρήσει στην υλοποίηση του από  παραχωρησιούχο εταιρεία.

Τον τραυματισμό του οδηγού και μοναδικού επιβαίνοντα είχε ως αποτέλεσμα το τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε πριν από λίγο στο Μεσολόγγι με ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο που ανετράπη.

Το ατύχημα σημειώθηκε στον δρόμο που οδηγεί από τον κόμβο «Χαλαζιά» προς το ΚΤΕΟ όταν ο 65χρονος οδηγός  έχασε τον έλεγχο του οχήματος που  είχε κατεύθυνση προς Μεσολόγγι, ξέφυγε από την πορεία του και αφού ισορρόπησε διάνυσε αρκετά μέτρα σέρνοντας στην άκρη του τσιμεντένιου τοιχίου. Στην συνέχεια προσέκρουσε σε πινακίδα σήμανσης και ανετράπη σε παρακείμενο χωράφι με την δεξιά πλευρά, πέφτοντας πάνω σε ένα δέντρο, αφού πρώτα έκανε μια περιστροφή σχεδόν στον αέρα.  

Στο άκουσμα του θορύβου πρώτος έσπευσε στο σημείο ένας άντρας που εργαζόταν λίγο μακρύτερα προκειμένου να προσφέρει βοήθεια. Όπως είπε ο ίδιος βρήκε τον  τραυματία ανάμεσα στα καθίσματα του αυτοκινήτου γεμάτο αίματα. Ειδοποίησε άμεσα ασθενοφόρο και την τροχαία Μεσολογγίου. Επίσης κλήθηκε και η πυροσβεστική που έφτασε με δυο οχήματα και απεγκλώβισε τον άνδρα που μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο.

Τα ακριβή αίτια του ατυχήματος διερευνώνται από την Τροχαία Μεσολογγίου.  

Βάσω Βήττα

Σε συνέχεια των συναντήσεων του με υπουργούς της Ελληνικής Κυβέρνησης, ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας κ. Σπήλιος Λιβανός, πραγματοποίησε την Τετάρτη, 25/09/2019, συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή προκειμένου να αναδείξει την άμεση ανάγκη για επενδύσεις στις υποδομές και να παρουσιάσει τις σημαντικές καθυστερήσεις σε μεγάλα έργα υποδομών στον νομό.

Παρόντες στη συνάντηση ήταν και ο κ. Στυλιανός Μπλέτσας, πρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας, καθώς και ο κ. Χρήστος Ράδος, μηχανικός-μελετητής και δωρητής της (προ)μελέτης του έργου σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με το Αγρίνιο.

 Ο κ. Λιβανός ευχήθηκε στον κ. Καραμανλή καλή επιτυχία στο έργο του, σε ένα Υπουργείο με καθοριστικό ρόλο για την οικονομία, αφού μέσω των δημόσιων επενδύσεων στα έργα υποδομής μπορούν να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας αλλά και να ενισχυθούν οι παραγωγικές δυνατότητες της χώρας.
 Συγκεκριμένα, ο κ. Λιβανός ανέπτυξε στον κ. Καραμανλή τα ακόλουθα φλέγοντα για τον νομό μας ζητήματα:

  1. Τα αντιπλημμυρικά έργα πέριξ της Ιόνιας Οδού: Είχαν κεντρική θέση στη συζήτηση, καθώς ο βουλευτής τόνισε την κατεπείγουσα ανάγκη εκτέλεσης των αντιπλημμυρικών έργων που θα έπρεπε να συνοδεύουν την κατασκευή της Ιόνιας Οδού, αναφερόμενος και στην πρόσφατη εμπειρία καταστροφών που είχαμε στην Αιτωλοακαρνανία και συγκεκριμένα στο Αντίρριο. Ο Υπουργός ενημέρωσε τον κ. Λιβανό για τη χτεσινή υπογραφή της δανειακής σύμβασης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για έργα αντιπλημμυρικής προστασίας στην Ελλάδα, και κατ΄ επέκταση για τη διάθεση σημαντικού μέρους του ποσού από το πρόγραμμα αυτό στις ανάδοχες εταιρείες των εθνικών οδικών αξόνων μεταξύ των οποίων και η Νέα Οδός για την άμεση υλοποίηση των σχετικών έργων στην Αιτωλοακαρνανία.
  2. Το επείγον ζήτημα της στατικής θωράκισης των γεφυρών στον δρόμο Μεσολόγγι-Τουρλίδα: Μετά τη σχετική εισήγηση του κ. Λιβανού, ο κ. Καραμανλής από την πλευρά του δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει άμεσα η χρηματοδότηση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας προκειμένου να υλοποιηθεί το σημαντικό αυτό έργο για το Μεσολόγγι.
  3. Τη δημιουργία εξόδου από την Ιόνια Οδό προς την πόλη και το λιμάνι του Μεσολογγίου στη θέση Χαλαζιά: Για το πάγιο αυτό αίτημα των φορέων της πόλης παρουσιάστηκαν συγκεκριμένες ιδέες και προτάσεις από τον κ. Λιβανό, που κατανοήθηκαν και έγιναν καταρχήν αποδεκτές από την πλευρά του κ. Καραμανλή, ο οποίος και επιφυλάχτηκε να τις συζητήσει με τους αρμόδιους συνεργάτες του Υπουργείου και να επανέλθει άμεσα για την υλοποίηση της συγκεκριμένης πρότασης.
  4. Το ζήτημα της κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό: Υπήρξε πλήρης ταύτιση απόψεων του κ. Λιβανού με τον κ. Καραμανλή για την αναγκαιότητα άμεσης υλοποίησης του έργου της κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, κάτι το οποίο άλλωστε αποτελεί και δέσμευση της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.
  5. Τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τη ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου και τον Αστακό: Έγινε εκτενής παρουσίαση προς τον Υπουργό των έργων που έχουν γίνει μέχρι τώρα καθώς και των εκκρεμοτήτων που χρειάζεται να διευθετηθούν προκειμένου να ολοκληρωθεί ο συγκεκριμένος άξονας.
  6. Την Αμβρακία Οδό: Όσον αφορά στην πολύπαθη Αμβρακία Οδό ο κ. Καραμανλής είχε απόλυτη γνώση αλλά και αίσθηση της αναγκαιότητας ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου.
  7. Το ορεινό οδικό δίκτυο του νομού, κυρίως οι δρόμοι Αγρίνιο-Άγιος Βλάσης-Καρπενήσι, Αγρίνιο-Ναύπακτος, Αγρίνιο-Θέρμο και Καστράκι-Εμπεσός: Ο κ. Λιβανός ανέδειξε την ανάγκη ενίσχυσης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος με κονδύλια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), ώστε να επισκευαστεί και συντηρηθεί το ορεινό οδικό δίκτυο του νομού. Ο βουλευτής τόνισε στον Υπουργό πώς η συντήρηση του οδικού δικτύου θα βελτιώσει άμεσα τη ζωή των κατοίκων της περιοχής, καθώς θα καταστήσει ασφαλέστερη την μετακίνηση τους προς τα αστικά κέντρα του νομού και τις υποδομές υγείας αυτών αλλά θα ενισχύσει και το τουρισμό της περιοχής. Η ανταπόκριση του κ. Καραμανλή ήταν καταρχήν θετική.

Τη δημιουργία του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα καθώς και τη διασύνδεση του λιμένα του Πλατυγυαλίου με το Θριάσιο Πεδίο: Ο κ. Υπουργός συμφώνησε στη μεγάλη αξία των ως άνω έργων και τόνισε ότι θα εξεταστεί η πιθανότητα έργα τέτοιας σημαντικότητας και βεληνεκούς να ενταχθούν σε ένα γενικότερο αναπτυξιακό πλάνο για τη Δυτική Ελλάδα με προϋπόθεση ασφαλώς την εκπόνηση σχετικών μελετών βιωσιμότητας.

Μαύρο σκοτάδι στου «Χαλαζιά»

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 16/05/2019

 

Στα σκοτάδια παραµένει ο κόµβος «Χαλαζιά» παρόλο που το δίκτυο φωτισµού είναι έτοιµο να λειτουργήσει. Έχουν τοποθετηθεί οι κολόνες, τα κιβώτια που περιέχουν τους πίνακες και τις ασφάλειες, αλλά το φως ακόµα δεν ήρθε.

Δεν φτάνει που δεν πρόκειται να γίνει είσοδος προς το Μεσολόγγι, αφήνουν τον κόµβο στο σκοτάδι, που κρύβει κινδύνους για τους οδηγούς που...

Μπορείτε να προμηθευτείτε την εφημερίδα στα περίπτερα του νομού

Αξιότιμο κ. Χρήστο Σπίρτζη

Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Κοινοποίηση: Βουλευτές του Νομού Αιτωλ/νίας  

 

Αξιότιμε κ. Υπουργέ

Η κατασκευή της Ιόνιας Οδού είναι ένα μεγάλο έργο που θα πρέπει να αποτελέσει βασικό πυλώνα ανάπτυξης της Δυτικής Στερεάς, της Ηπείρου, των Ιονίων Νήσων και μέσω της Εγνατίας, όλης της Μακεδονίας και Θράκης.

Δυστυχώς όμως ο τρόπος που κατασκευάστηκε στην περιοχή μας απέκλεισε την ιστορική πόλη μας από αυτή την προοπτική.

Πριν την κατασκευή της Ιόνιας Οδού, στην παλαιά εθνική οδό, λειτουργούσε είσοδος – έξοδος στη θέση «ΧΑΛΑΖΙΑ» για τα οχήματα και κυρίως για μεγάλα βαρέως τύπου. Προς τούτο έχει κατασκευασθεί μεγάλη παραλιακή λεωφόρος διπλής κατεύθυνσης με διάζωμα στο μέσον, στη δυτική πλευρά της πόλης που συνδέει το λιμάνι με την εθνική οδό στον κόμβο «ΧΑΛΑΖΙΑ».

Η λεωφόρος αυτή εξυπηρετούσε:

  1. Το Λιμάνι Μεσολογγίου το οποίο έχει σχετικά καλή εμπορική και τουριστική κίνηση και μάλιστα τώρα θα ξεκινήσει ακτοπλοϊκή συγκοινωνία με τα Ιόνια Νησιά, όπου η εμπορευματική και τουριστική κίνηση θα πολλαπλασιασθούν.
  2. Τη Μαρίνα Μεσολογγίου, που έχει 250 θέσεις σκαφών με μεγάλη κίνηση ιδιοκτητών και επισκεπτών, ιδίως το καλοκαίρι.
  3. Τη Δ.Ο.Υ. που εξυπηρετεί το μισό νομό και τη Νομαρχιακή Κτηματική Υπηρεσία που βρίσκεται σε κτίρια στο λιμάνι καθώς και τα σχολικά κτίρια που υπάρχουν εκεί.
  4. Το κεντρικό Τελωνείο του νομού Αιτωλ/νίας, στο οποίο καταφθάνουν πολλά και μεγάλα φορτηγά αυτοκίνητα με εμπορεύματα για εξαγωγές.
  5. Τους χιλιάδες ξένους τουρίστες από την Ευρώπη, που έρχονται από δυτικά καθώς και τους Έλληνες επισκέπτες που έρχονται στην πόλη του πολιτισμού, της ιστορίας και του φιλελληνισμού.
  6. Τους χιλιάδες επισκέπτες που έρχονται μέσω Εγνατίας και Ιόνιας για τα ιαματικά λουτρά Αγίας Τριάδας και τους λουόμενους στις ακτές του Μεσολογγίου, οι οποίοι έρχονται κυρίως με τουριστικά λεωφορεία.
  7. Τις ποδοσφαιρικές ομάδες, τις ομάδες μπάσκετ και βόλεϊ και το Ναυτικό Όμιλο Μεσολογγίου που έχουν τις αθλητικές εγκαταστάσεις στο λιμάνι και που στους αθλητικούς αγώνες έρχονται χιλιάδες φίλαθλοι από το νομό και από άλλες περιοχές της χώρας.

Μετά την κατασκευή της Ιόνιας Οδού έχει αποκοπεί εντελώς η είσοδος – έξοδος οχημάτων προς την πόλη μας στη θέση «ΧΑΛΑΖΙΑ». Η δε κατασκευασθείσα αερογέφυρα στον κόμβο «ΧΑΛΑΖΙΑ», λόγω των μεγάλων κλίσεων και κλειστών στροφών, καθίσταται επικίνδυνη αφού τα μεγάλα φορτηγά – νταλίκες και λεωφορεία δυσκολεύονται να περάσουν, με κίνδυνο να συγκρουστούν με τα μικρά αυτοκίνητα κατά τις διασταυρώσεις.

Έτσι η πόλη μας είναι απομονωμένη και από την Ιόνια και από την παλαιά εθνική οδό με την επικίνδυνη αερογέφυρα.

Οι αρνητικές συνέπειες είναι αυτονόητες και καθοριστικές στην ανάπτυξη και στην οικονομία της περιοχής. Δεδομένου ότι η Ι.Π. Μεσολογγίου είναι πρωτεύουσα και ο μεγαλύτερος όγκος των κατοίκων του νομού Αιτωλ/νίας βρίσκεται στη δυτική πλευρά και η υπάρχουσα είσοδος – έξοδος βρίσκεται ανατολικά και σε απόσταση 10 χιλιομέτρων περίπου δημιουργείται μεγάλη ταλαιπωρία στους επισκέπτες και καταναλωτές και αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα προόδου. Προτάσεις για τη διευθέτηση της εισόδου – εξόδου και επισημάνσεις για την επικίνδυνη αερογέφυρα, σας απέστειλε το Τεχνικό Επιμελητήριο – Παράστημα Αιτωλ/νίας.

Παρακαλούμε και ζητούμε

Στον κόμβο «ΧΑΛΑΖΙΑ» να κατασκευασθεί η κύρια είσοδος – έξοδος της πόλης μας ώστε αφ’ ενός μεν να ωφεληθεί και η πόλη μας των ευεργετημάτων από την λειτουργία της Ιόνιας Οδού και αφ’ ετέρου να αποφευχθούν οι σοβαροί κίνδυνοι που υπάρχουν για ατυχήματα.

Με την ελπίδα ότι το δίκαιο αίτημά μας θα έχει θετική αποδοχή.

Σας ευχαριστούμε

Με τιμή
Η Διοικούσα Επιτροπή
Λάμπρος Φλώρος
Σταμάτης Κατσαβός
Σοφία Γκανιάτσου
Κώστας Σιάμος

Ξεχάστηκε ο κόµβος «Χαλαζιά»…

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 15/11/2018

Της Βάσως Βήττα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Κόµβο στο Μενίδι υποσχέθηκε ο υπουργός Υποδοµών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την επίσκεψή του στην Πάτρα πριν από λίγες ηµέρες.

Πιο συγκεκριµένα ο κ. Σπίρτζης, έκανε αποδεκτή την πρόταση του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Απόστολου Κατσιφάρα, για εκπόνηση µελέτης από την παραχωρησιούχο εταιρεία και στη συνέχεια την υλοποίηση του έργου. Επειδή το Μενίδι έχει αποµονωθεί µετά την κατασκευή της Ιόνιας Οδού και έχει πληγεί η τουριστική του κίνηση, θεωρείται απαραίτητη η κατασκευή κόµβου για την είσοδο και έξοδο των αυτοκινήτων κοντά στην πόλη...

 

Στα χαρτιά ακόμα τα αντιπλημμυρικά της Ιόνιας
Η κατασκευή ενός νέου, έργου,  αν και  αφορά στην Ιόνια, θα πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή και  σίγουρα θα  είναι χρονοβόρα, παρά τις υπουργικές υποσχέσεις. Αν λάβει κανείς υπόψη του ότι ούτε καν τα, εδώ και τρία χρόνια, υπεσχημένα αντιπλημμυρικά  έργα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει, καταλαβαίνει τι πρόκειται να συμβεί με το Μενίδι...

 

Ουδέν νεώτερον για τον κόμβο «Χαλαζιά»
Υπόσχεση για σύντομη υλοποίηση, έδωσε ο κ. Σπίρτζης και για την σύνδεση του Αγρινίου, καθώς η μελέτη, που ήδη είναι έτοιμη, πρέπει να περάσει από τους απαιτούμενους ελέγχους. Εκείνο που δεν αναφέρθηκε ξανά, είναι η είσοδος του Μεσολογγίου στον κόμβο «Χαλαζιά»...

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 15/11 σε όλα τα περίπτερα του νομού

 

Σελίδα 1 από 7

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία