Αγγελίες    Επικοινωνία

Συνάντηση για τα αντιπλημμυρικά έργα που πρέπει να γίνουν στον νομό Αιτωλοακαρνανίας πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και  Μεταφορών.

Συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, οι βουλευτές Μαρία Τριανταφύλλου και Γιώργος Βαρεμένος, η αντιπεριφερειάρχης Αιτωλοακαρνανίας Χριστίνα Σταρακά, ο πρόεδρος και μέλη του ΓΟΕΒ Αχελώου, εκπρόσωποι των ΤΟΕΒ και υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου.

Ο Γενικός Γραμματέας έκανε γνωστό ότι στη διάθεση του Υπουργείου βρίσκονται 2,4 εκατ. ευρώ για αντιπλημμυρικά έργα που θα προωθηθούν αμέσως. Έκανε αναφορά στις μελέτες που έχουν ήδη ετοιμασθεί, μεταξύ των οποίων και σε αυτές που έγιναν αδαπάνως από την κατασκευάστρια εταιρεία της Ιόνιας Οδού, και τόνισε ότι τις επόμενες ημέρες και ιεραρχώντας με βάση τις παραγωγικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες της περιοχής, το Υπουργείο θα έχει έτοιμο ένα άμεσο πρόγραμμα, αλλά και θα βάλει τις βάσεις για ένα μακροπρόθεσμο master plan, σύμφωνα με το οποίο θα προωθηθεί η αντιπλημμυρική θωράκιση του νομού.

Το γραφείο τύπου

Με ερώτησή τους  προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αιτωλοακαρνανίας, Μαρία Τριανταφύλλου και Γιώργος Βαρεμένος, ρωτούν, τι προτίθεται να πράξει ο αρμόδιος Υπουργός, και με ποιο χρονοδιάγραμμα, ώστε να υπάρξουν διευκολύνσεις για την εβδομαδιαία ή μηνιαία χρήση της Ιόνιας Οδού. Επισημαίνουν ότι καθημερινά, αρκετοί πολίτες όπως αγρότες, εκπαιδευτικοί, στρατιωτικοί, χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο για να μειώσουν τον χρόνο προσέγγισης του τόπου της εργασίας τους και το κόστος της χρήσης του είναι δυσβάστακτο έως απαγορευτικό.

 

 Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της απάντησης:

Από τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2018, αναπροσαρμόστηκαν προς τα πάνω τα διόδια της Ιονίας Οδού. Οι οδηγοί πληρώνουν, πλέον, από 0,05 έως 0,10 ευρώ περισσότερα τις διελεύσεις τους από τους σταθμούς σε διάφορα σημεία του αυτοκινητοδρόμου. Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται αναλυτικά οι νέες τιμές στους αντίστοιχους σταθμούς διοδίων. Με έντονη γραφή και υπογράμμιση, εμφανίζονται τα διόδια όπου έχει γίνει αύξηση:

 

Η Ιόνια Οδός είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για τη Δυτική Ελλάδα, που τη βγάζει από την απομόνωση και αποτελεί αναπτυξιακό εργαλείο για τον πρωτογενή τομέα, τη μεταποίηση και τις υπηρεσίες. Καθημερινά, ωστόσο, αρκετοί πολίτες όπως αγρότες, εκπαιδευτικοί, στρατιωτικοί, χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο για να μειώσουν τον χρόνο προσέγγισης του τόπου της εργασίας τους. Το κόστος αυτό είναι δυσβάστακτο έως απαγορευτικό, καθώς για τη μηνιαία διέλευσή τους απαιτούνται εκατοντάδες ευρώ. Μέχρι τώρα δεν έχουν προβλεφθεί μέτρα κοινωνικής πολιτικής που να μειώνουν το κόστος της τακτικής διέλευσης. Απουσιάζει μια εκπτωτική τιμολογιακή πολιτική για την εβδομαδιαία ή μηνιαία χρήση του αυτοκινητοδρόμου.

Επειδή είναι δικαίωμα των πολιτών να έχουν σύγχρονους, φθηνούς και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους,

Επειδή οι υψηλής ποιότητας σύγχρονες υποδομές της Ιονίας Οδού πρέπει να χρησιμοποιούνται από όσο το δυνατόν περισσοτέρους πολίτες,

Επειδή αρκετές ομάδες πολιτών της Δυτικής Ελλάδας χρησιμοποιούν την Ιόνια Οδό τακτικά προκειμένου να φτάσουν γρήγορα και με ασφάλεια στον τόπο εργασία τους,

Ερωτάται  ο κ. Υπουργός:

  1. Τι προτίθεται να πράξει, και με ποιο χρονοδιάγραμμα, ώστε να υπάρξουν διευκολύνσεις για την εβδομαδιαία ή μηνιαία χρήση της Ιόνιας Οδού;
  2. Οι διευκολύνσεις αυτές μπορούν να υλοποιηθούν με τη χρήση εβδομαδιαίας ή μηνιαίας εκπτωτικής κάρτας ή με την εφαρμογή του πλήρως αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Τριανταφύλλου Μαρία
Βαρεμένος Γιώργος

Αντίθετος με τη λογική της συγκέντρωσης των τμημάτων σε ένα αστικό κέντρο και εν προκειμένω στην Πάτρα, εμφανίστηκε ο Μεσολογγίτης βουλευτής της Β΄ Αττικής Γ. Δημαράς, στην ομιλία του στο Αναπτυξιακό Συνέδριο στην Πάτρα.

Η λογική της βιωσιμότητας, κατά τον κ. Δημαρά, δεν στηρίζεται σε μια παιδεία με βάση τις καφετέριες και τις γκαρσονιέρες, αλλά με βάση τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και την λογική της αποκέντρωσης, διότι ιδρύοντας Πανεπιστήμια και ΤΕΙ ή ακόμα και Αγροτικές Σχολές, που είναι απαραίτητες αποτελούν στοιχεία της βιωσιμότητας. Ουσιαστικά υποστήριξε με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο, την δημιουργία ενός αυτοτελούς ιδρύματος στην Αιτωλοακαρνανία, το οποίο φυσικά θα είναι αυτοδιοικούμενο στην λογική της αποκέντρωσης και της βιωσιμότητας. Αναφέρθηκε σε μια σειρά συγκριτικών πλεονεκτημάτων που διαθέτει ο νομός και τα οποία μπορούν να αποτελέσουν κριτήριο για την κατανομή των Σχολών. «Θέλουμε ένα Πανεπιστήμιο ή Τεχνολογικό Ίδρυμα, που να συνδυάζει την αγροτική παραγωγή, την ιχθυοκαλλιέργεια και την προστασία του περιβάλλοντος», είπε καταλήγοντας ο κ. Δημαράς.

Την υποστήριξή της στην δημιουργία της Γεωπονικής Σχολής στην Αιτωλοακαρνανία εξέφρασε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Μαρία Τριανταφύλλου, συστήνοντας όμως στον υπουργό Παιδείας προσοχή, σε ότι αφορά στη νομοθετική ρύθμιση της δημιουργίας του, δεδομένου ότι ο σχεδιασμός των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων γενικότερα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής, αλλά και τα ακαδημαϊκά κριτήρια. «Σε ότι αφορά στο σχέδιο «Αθηνά», μας εγκλώβισε σε μια συζήτηση για την χωροταξία, διασπείροντας τμήματα όπως και παλιότερα. Όμως υπήρχαν τμήματα τα οποία ήταν σημαντικά, ρίζωσαν δηλαδή στις τοπικές κοινωνίες. Τέτοιο είναι και το ΤΕΙ Μεσολογγίου, το οποίο κυριολεκτικά διαμελίστηκε και ήταν από τα λίγα που υπέστησαν τόσες φθορές. Ο σκανδαλώδης τρόπος που έφυγαν τα τμήματα και πήγαν στην Ηλεία, δείχνει ότι ήταν πολιτική επιλογή συνολικά ο σχεδιασμός, την οποία καταγγείλαμε και δεσμευτήκαμε ότι θα αλλάξουμε», υποστήριξε η βουλευτής. Στο βωμό αυτής της αλλαγής καλωσόρισε το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, αλλά ζήτησε προσεκτικό σχεδιασμό, διότι σε περίπτωση που θα θέσει σε κίνδυνο οποιαδήποτε σχολή, δεν θα γίνει αποδεκτός από την ίδια και από την κοινωνία της Αιτωλοακαρνανίας. «Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στη νομοθέτηση, διότι αυτή η κυβέρνηση, ο υπουργός Παιδείας και εμείς οι βουλευτές που στηρίζουμε την κυβέρνηση, δεν θα αδικήσουμε τον εαυτό μας και τους αγώνες μας για μια δημόσια εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες», είπε καταλήγοντας.

«Ακαδημαϊκό και πολιτικό ριφιφί» χαρακτήρισε το ξήλωμα του ΤΕΙ Μεσολογγίου που έγινε «μέσα σε μια σκοτεινή και ασέληνο νύχτα», με το σχέδιο «Αθηνά» ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Βαρεμένος. Ο κ. Βαρεμένος τόνισε ότι η μεταφορά των τμημάτων του Αγρινίου στην Πάτρα, ήταν μια μεθόδευση εξόντωσης, εξουθένωσής τους. Απευθυνόμενος στον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, τον διαβεβαίωσε, ότι η μεταφορά των τμημάτων δεν θα γίνει αποδεκτή από την Αιτωλοακαρνανία, ζητώντας την θεσμοθέτηση της μη μεταφοράς τμημάτων, στηρίζοντας παράλληλα την Γεωπονική σχολή στο νομό.

ΒΑΣΩ ΒΗΤΤΑ

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Μαρία Τριανταφύλλου, Γιώργος  Βαρεμένος και Πάνος Σκουρολιάκος, θέτουν προς τους Υπουργούς Πολιτισμού, Τουρισμού, Οικονομικών και Οικονομίας και Ανάπτυξης, το ζήτημα ενός συνολικού σχεδίου καταρχήν διάσωσης και μετέπειτα αξιοποίησης κτηρίων, που έχουν συνδεθεί με την περίοδο που ευδοκιμούσε η καλλιέργεια του καπνού στην ευρύτερη περιοχή του Αγρινίου.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν σε σχετική ερώτησή τους στο κοινοβούλιο, οι καπναποθήκες και άλλα κτήρια που συνδέθηκαν με την καλλιέργεια του καπνού, είναι χώροι με ιστορική, αρχιτεκτονική και πολιτιστική αξία για την πόλη. Και ενώ φαίνεται να αναπτύσσεται ένα ενδιαφέρον και μια συζήτηση γύρω από αυτά τα κτήρια, αλλά και να δρομολογούνται προγράμματα και δράσεις, αυτά δεν φτάνουν στο ευρύ κοινό για το οποίο παραμένουν «ερμητικά κλειστά». Δυστυχώς, δεν φαίνεται να συνδέονται με ένα συνολικότερο σχέδιο αποκατάστασης, αναστήλωσης και αξιοποίησής τους.

Στην παρέμβασή τους κάνουν  ενδεικτικά αναφορά στο κτήριο των καπναποθηκών των αδελφών Ηλιού , το οποίο όπως αναφέρουν αποτελεί εξόφθαλμο παράδειγμα έλλειψης συντονισμού και συνολικότερου σχεδιασμού διάσωσης και αναστήλωσης τέτοιων κτηρίων.

Τέλος, ζητούν, από τους  αρμόδιους Υπουργούς, να ενημερώσουν για  τα κτήρια που συνδέθηκαν με την παραγωγή, την επεξεργασία και την εμπορία του καπνού στον Δήμο Αγρινίου και έχουν χαρακτηριστεί ως ιστορικά διατηρητέα μνημεία, για το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς καθώς και για το σχέδιο διάσωσης και αξιοποίησης τους.

 

Ακολουθεί το κείμενο τη ερώτησης αναλυτικά.

Προς τους κ. κ. Υπουργούς:

Πολιτισμού και Αθλητισμού
Τουρισμού
Οικονομικών
Οικονομίας και Ανάπτυξης

ΘΕΜΑ: «Αναγκαίο ένα συνολικό σχέδιο διάσωσης και αξιοποίησης των κτηρίων που έχουν συνδεθεί με την περίοδο που ευδοκιμούσε η καλλιέργεια του καπνού στην ευρύτερη περιοχή του Αγρινίου».

Το Αγρίνιο και άλλες περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας από το 1860 πραγματοποίησαν στροφή προς τις εμπορευματικές καλλιέργειες, κυρίως του καπνού που ευδοκιμούσε στην περιοχή, λόγω της αυξημένης ζήτησης και των υψηλών τιμών που προσφέρονταν τόσο από την εσωτερική κατανάλωση όσο και από τη διεθνή αγορά. Η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της πόλης διαφαίνεται τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα όταν επί πρωθυπουργίας Χαριλάου Τρικούπη έγιναν μεγάλα τεχνικά έργα που συντέλεσαν στην έξοδο της πόλης από την απομόνωση και στη σύνδεσή της με τα λιμάνια του εξαγωγικού εμπορίου (σιδηροδρομική γραμμή Αγρίνιο - Κρυονέρι - Λιμάνι Πάτρας).

Από τις αρχές του 20ου αιώνα η πόλη εξελίσσεται σε σημαντικό κέντρο παραγωγής, επεξεργασίας και εμπορίας καπνού. Σε αυτό συνέβαλε και η εισροή εργατικού δυναμικού προερχόμενου από τους πρόσφυγες της Μ. Ασίας. Το νέο κοινωνικό και πολιτισμικό δυναμικό συνέβαλε στη μεταβολή της φυσιογνωμίας της πόλης, με αλλαγές να συντελούνται σε επίπεδο κοινωνικών συμπεριφορών και νοοτροπιών, στην καθημερινότητα της πόλης και στον τοπικό πολιτισμό.
Η Αιτωλοακαρνανία ακολουθεί τη μεγάλη ακμή του καπνεμπορίου που παρατηρείται σε όλη την Ελλάδα (Ξάνθη, Καβάλα, Δράμα) την περίοδο 1900 - 1930 λόγω της διάδοσης του καπνίσματος από τις ανώτερες εισοδηματικές τάξεις στις μεσαίες και κατώτερες. Τα «τσεμπέλια» των περιοχών Ζαπαντίου, Παραβόλας και Ξηρομέρου αγοράζονταν από τις ελληνικές καπνοβιομηχανίες που είχαν δημιουργηθεί σε Πειραιά, Βόλο και Θεσσαλονίκη. Τα «μυρωδάτα Αγρινίου» αγοράζονταν σε υψηλές τιμές από ελληνικές και ξένες καπνοβιομηχανίες της Αιγύπτου, οι οποίες αργότερα εγκατέστησαν μόνιμους αντιπροσώπους στο Αγρίνιο.
Η ανάπτυξη του εξωτερικού εμπορίου έδωσε ώθηση στην ανάπτυξη του δευτερογενούς τομέα, δηλαδή της επεξεργασίας του καπνού. Η διαλογή, η επεξεργασία και η δεματοποίηση γίνονταν σε μεγάλες καπναποθήκες (σημαντικότερες από αυτές ήταν οι αποθήκες Παπαστράτου, Παπαπέτρου, Παπαβασιλείου, Κόκκαλη, Παναγοπούλου και Ηλιού) της πόλης του Αγρινίου. Γίνεται έτσι αντιληπτό πως οι καπναποθήκες και άλλα κτήρια που συνδέθηκαν με την καλλιέργεια του καπνού, είναι χώροι με ιστορική, αρχιτεκτονική και πολιτιστική αξία για την πόλη. Και ενώ φαίνεται να αναπτύσσεται ένα ενδιαφέρον και μια συζήτηση γύρω από αυτά τα κτήρια, αλλά και να δρομολογούνται προγράμματα και δράσεις, αυτά δεν φτάνουν στο ευρύ κοινό για το οποίο παραμένουν «ερμητικά κλειστά». Δυστυχώς, δεν φαίνεται να συνδέονται με ένα συνολικότερο σχέδιο αποκατάστασης, αναστήλωσης και αξιοποίησής τους.

Ένα εξόφθαλμο παράδειγμα έλλειψης συντονισμού και συνολικότερου σχεδιασμού διάσωσης και αναστήλωσης τέτοιων κτηρίων, αποτελεί το κτήριο των καπναποθηκών των αδελφών Ηλιού. Το κτήριο αυτό, σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού, έχει χαρακτηρισθεί από το 1992 ως ιστορικό και διατηρητέο μνημείο. Για πολλές δεκαετίες, ωστόσο, έχει αφεθεί στην τύχη του, με εμφανή πλέον τον κίνδυνο κατάρρευσής του. Ένα μεγαλοπρεπές κτήριο της δεκαετίας του ‘30, θαυμάσιο δείγμα βιομηχανικής αρχιτεκτονικής, που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως χώρος εκδηλώσεων, πινακοθήκη, μουσείο κλπ και που με την ανακαίνισή του θα αναβάθμιζε όλη την περιοχή, δυστυχώς καταστρέφεται μέρα με τη μέρα και μοιάζει πλέον με ερείπιο.

Σήμερα, η κατάσταση του κτηρίου των καπναποθηκών Ηλιού επιβάλλει την άμεση συνεργασία και συντονισμό μεταξύ των αρμόδιων φορέων. Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού (ΦΕΚ 350/Β/28-5-1992), ο Δήμος Αγρινίου φέρεται ως ο τότε ιδιοκτήτης του. Χρειάζεται, προφανώς, να ξεκαθαριστεί αμέσως αν υπάρχουν νεότερα στοιχεία γύρω από το ιδιοκτησιακό καθεστώς και να δρομολογηθούν επειγόντως μέτρα για την προστασία του από ενδεχόμενη κατάρρευση. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εγκαταλελειμμένα, αναξιοποίητα και «κλειστά» για το ευρύ κοινό παραμένουν και άλλα βιομηχανικά κτήρια καπνού στην πόλη, όπως οι αποθήκες Παπαπέτρου και Παπαστράτου, και ο Καπνικός Σταθμός Έρευνας Αγρινίου.

Επειδή η Πολιτεία έχει καθήκον απέναντι στις επερχόμενες γενιές να κρατήσει «ζωντανά» αυτά τα κτήρια, που αποτελούν σημαντικότατο κομμάτι της ιστορίας του Αγρινίου,

Επειδή η αξιοποίηση τέτοιων κτηρίων μπορεί και πρέπει να συνδεθεί με την αναβάθμιση του πολιτιστικού περιβάλλοντος και «προϊόντος» της περιοχής,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  1. Ποια κτήρια που συνδέονται με την παραγωγή, την επεξεργασία και την εμπορία του καπνού στον Δήμο Αγρινίου, έχουν χαρακτηριστεί ως ιστορικά διατηρητέα μνημεία και ποιο το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς σήμερα;
  2. Ποιο το σχέδιο διάσωσης και αξιοποίησης με νέες χρήσεις των κτηρίων αυτών, που σηματοδότησαν την οικονομική και κοινωνική ζωή της πόλης του Αγρινίου και διατηρούν αξιόλογα αρχιτεκτονικά και μορφολογικά χαρακτηριστικά στοιχεία;

 Οι ερωτώντες βουλευτές

Τριανταφύλλου Μαρία

Βαρεμένος Γιώργος

Σκουρολιάκος Πάνος

 Το γραφείο τύπου.

Με ερώτησή τους προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομίας και Ανάπτυξης οι βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ Τριανταφύλλου Μαρία και Βαρεμένος Γιώργος επισημαίνουν την ανάγκη σχεδιασμού για τα επόμενα τμήματα του έργου για την Βελτίωση της Ε.Ο. Αγρινίου-Καρπενησίου.

Όπως αναφέρουν, σήμερα, προχωράει χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και με κανονική ροή χρηματοδότησης το πρώτο τμήμα, μήκους 7,5 περίπου χλμ. και μέχρι τις αρχές του 2019 αναμένεται να δοθούν προς χρήση τα πρώτα 5,5 χλμ.

Για την κατασκευή, όμως, του επόμενου τμήματος του έργου, των επόμενων δηλαδή 21 χλμ. (από τη χ. θ. 7+500 ως τη χ. θ. 28+500), είναι επιτακτικό να προετοιμάζονται οι όροι για τη δημοπράτησή του, όσο το πρώτο τμήμα θα ολοκληρώνεται.

Οι δύο βουλευτές ζητούν να ενημερωθούν για το ποσοστό υλοποίησης του πρώτου τμήματος του έργου, το οποίο έχει ενταχθεί στο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας και για τα επόμενα βήματα, που θα εξασφαλίζουν την ωριμότητα για τη δημοπράτηση και συμβασιοποίηση των υπόλοιπων τμημάτων του έργου.

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης.

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ. κ. Υπουργούς:

- Υποδομών και Μεταφορών

- Οικονομίας και Ανάπτυξης


Θέμα: Ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος και προώθηση των επόμενων τμημάτων του έργου «Βελτίωση Ε.Ο. Αγρινίου - Καρπενησίου»

Από το 1995 ο οδικός άξονας Πλατυγιάλι - Αγρίνιο - Καρπενήσι - Λαμία είναι ενταγμένος στα διευρωπαϊκά δίκτυα. Οι μελέτες για το έργο «Βελτίωση της Οδού Αγρινίου - Καρπενησίου» άρχισαν να εκπονούνται από τον Μάιο 2000 και από το 2010 το έργο μπήκε σε φάση υλοποίησης.
Αφού ξεπεράστηκαν με μια βελτιωμένη χάραξη τα προβλήματα που αφορούσαν τα πρώτα χιλιόμετρα του έργου (χ. θ.0+00 ως χ. θ.1+950), αυτό μεταφέρθηκε και εντάχθηκε στον άξονα 3 του ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας για την προγραμματική περίοδο 2014 - 2020 και ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη. Έτσι, σήμερα, προχωρεί χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και με κανονική ροή χρηματοδότησης το πρώτο τμήμα μήκους 7,5 περίπου χλμ. (χ. θ. 0+00 ως χ. θ. 7+500) και μέχρι τις αρχές του 2019 αναμένεται να δοθούν προς χρήση τα πρώτα 5,5 χλμ. Για την κατασκευή, όμως, του επόμενου τμήματος του έργου, των επόμενων δηλαδή 21 χλμ. (από τη χ. θ. 7+500 ως τη χ. θ. 28+500), είναι επιτακτικό να προετοιμάζονται οι όροι για τη δημοπράτησή του όσο το πρώτο τμήμα θα ολοκληρώνεται.

Επειδή η βελτίωση του οδικού δικτύου και της συνδεσιμότητας Αιτωλοακαρνανίας και Ευρυτανίας είναι αναγκαία για την απρόσκοπτη επικοινωνία των ανθρώπων και την ενίσχυση της παραγωγικής και εμπορικής δραστηριότητας στους δύο νομούς, 
Επειδή η αναβάθμιση των περιφερειακών υποδομών και του οδικού δικτύου ενθαρρύνει την επιστροφή και παραμονή των νέων στην ύπαιθρο και την παραγωγική ανασυγκρότηση και ανάπτυξή της,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

  1. Σε ποιο ποσοστό έχει υλοποιηθεί το έργο «Βελτίωση Ε.Ο. Αγρινίου - Καρπενησίου» (κατά τμήματα) στο τμήμα Αγρίνιο - Α. Βλάσης, το οποίο έχει ενταχθεί στο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας ως υποέργο [ΑΑ1] της Πράξης με νέο τίτλο «Αναβάθμιση τμήματος της οδού Αγρίνιο - Α. Βλάσης της Εθνικής Οδού Αγρίνιου - Καρπενησίου»;
  2. Σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί ώστε να εξασφαλιστεί η ωριμότητα των υπόλοιπων τμημάτων του έργου και ειδικότερα του επόμενου τμήματος χ. θ. 7+500 ως χ. θ. 28+500;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Τριανταφύλλου Μαρία
Βαρεμένος Γιώργος

Το γραφείο τύπου

Με παρέμβασή τους προς τους αρμόδιους Υπουργούς: Εσωτερικών, Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αιτωλοακαρνανίας, Μαρία Τριανταφύλλου, Γιώργος Βαρεμένος καθώς και ο βουλευτής Τριαντάφυλλος Μηταφίδης ρωτούν, σχετικά με το χρονίζον πρόβλημα των χώρων των εργαστηριών της τεχνικής εκπαίδευσης στην περιοχή της Ναυπάκτου.

Επισημαίνουν ότι είναι πρόδηλη η ανάγκη της αποκατάστασης και ανακαίνισης των χώρων του ΣΕΚ του ΕΠΑΛ Ναυπάκτου, που χρησιμοποιούνται από περίπου 500 μαθητές, αφού Τεχνική Εκπαίδευση χωρίς εργαστήρια, απλώς δεν είναι Τεχνική Εκπαίδευση.

 

 Ακολουθεί η ερώτησης αναλυτικά:

Το κτίριο όπου στεγάζεται το Τεχνικό Λύκειο της Ναυπάκτου, μοναδικό στην πόλη, κατασκευάστηκε το 1964 σε οικόπεδο 8 στρεμμάτων, το οποίο δόθηκε ως δωρεά. Από τότε έγιναν μερικές προσθήκες κτιρίων για τις μεγάλες ανάγκες που προέκυψαν από τις απαιτήσεις της Τεχνικής Εκπαίδευσης.

Το έτος 2004 το κτίριο όπου στεγάζονταν τα εργαστήρια του Τεχνικού Λυκείου, συνολικής έκτασης περίπου 2.500 τετραγωνικών μέτρων, κρίθηκε ακατάλληλο. Εκείνη την περίοδο φοιτούσαν περίπου 700 μαθητές, οι οποίοι βρέθηκαν χωρίς εργαστήρια, και η σχολική μονάδα μπήκε στη διαδικασία αναζήτησης και διαμόρφωσης χώρων που θα κάλυπταν αυτές τις ανάγκες. Τελικά, βρέθηκε η λύση της ενοικίασης εξωτερικών χώρων (150 τ.μ.), η οποία θεωρήθηκε προσωρινή, καθώς υπήρχε η πρόθεση και η προοπτική να κατεδαφιστούν τα πιο ακατάλληλα τμήματα των εργαστηρίων (περίπου τα 1.000 τ.μ. της βόρειας πτέρυγας) και οι υπόλοιποι χώροι, το Μηχανουργείο (700 τ.μ.) και το Ξυλουργείο (400 τ.μ.), να ανακαινισθούν.

Έπειτα από αρκετές κινητοποιήσεις και δημοσιεύσεις του θέματος στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, το 2009 βρέθηκε κονδύλι ύψους 900.000 ευρώ, μέσω της τότε δημοτικής αρχής, προκειμένου αρχικά να κατεδαφιστεί το χαρακτηρισμένο ως ακατάλληλο κτίριο της βόρειας πτέρυγας, κατόπιν να γίνουν οι απαραίτητες μελέτες (στατικές, αρχιτεκτονικές, ηλεκτρομηχανολογικές) και, τέλος, να ανακαινισθούν οι προαναφερθέντες χώροι. Τον Νοέμβριο του 2012 ολοκληρώθηκε η κατεδάφιση του κτιρίου της βόρειας πτέρυγας, χωρίς όμως να προχωρήσουν οι μελέτες για την επόμενη φάση. Οι διαδικασίες έχουν παγώσει επί πέντε χρόνια, το υπόλοιπο ποσόν των 700.000 ευρώ παραμένει αχρησιμοποίητο, τα εργαστήρια συνεχίζουν να πραγματοποιούνται σε εξωτερικό μισθωμένο χώρο, το μίσθωμα ύψους χιλιάδων ευρώ ετησίως επιβαρύνει πάντοτε τον Δήμο Ναυπάκτου, οι εικόνες εγκατάλειψης αλλά και η απογοήτευση των μαθητών που δεν μπορούν να κάνουν μάθημα σε κατάλληλες συνθήκες, φιγουράρουν, για μια ακόμη φορά, στα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Είναι πρόδηλη η ανάγκη της αποκατάστασης και ανακαίνισης των χώρων των εργαστηρίων, που χρησιμοποιούνται από περίπου 500 μαθητές (300 του ΕΠΑΛ και 200 του ΙΕΚ), αφού Τεχνική Εκπαίδευση χωρίς εργαστήρια, απλώς δεν είναι Τεχνική Εκπαίδευση. Πολύ περισσότερο που η αναβάθμιση της Τεχνικής - Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις σχετικές εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας, αποτελεί προτεραιότητα, έτσι ώστε να αντιστραφεί το κλίμα απαξίωσης του Επαγγελματικού Λυκείου και να αναδειχθεί σε συνειδητή και όχι «αναγκαστική» επιλογή από ένα διευρυμένο ποσοστό μαθητών.

Επειδή ένα σύγχρονο επαγγελματικό λύκειο πρέπει να περιλαμβάνει άρτια εξοπλισμένες εργαστηριακές αίθουσες, ώστε να εκπληρώνει την αποστολή του,

Επειδή οι υπάρχουσες αίθουσες στο ΕΠΑΛ Ναυπάκτου δεν πληρούν τις προϋποθέσεις, ώστε να καλύπτουν τις εξειδικευμένες ανάγκες των μαθητών,

Επειδή  η έννοια του ενιαίου σχολικού χώρου αμφισβητείται, καθώς οι μαθητές μεταφέρονται αλλού για την εργαστηριακή τους εκπαίδευση,

Επειδή η μεταφορά αυτή, σε μεγάλες αποστάσεις, δημιουργεί προβλήματα ασφάλειας και απώλειας χρόνου,

Επειδή, τέλος, πρόκειται για ένα χρονίζον πρόβλημα της εκπαίδευσης στην περιοχή,

 

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

  1. Γιατί το έργο της αποκατάστασης των κτιρίων του ΕΠΑΛ Ναυπάκτου έχει «παγώσει» επί 5 χρόνια, αν και αποτελεί ζωτική ανάγκη για την ποιότητα της Επαγγελματικής - Τεχνικής Εκπαίδευσης στην περιοχή;
  2. Τι προτίθενται να πράξουν, και με ποιο χρονοδιάγραμμα, ώστε να δοθεί λύση στο κτιριακό πρόβλημα του Εργαστηριακού Κέντρου του ΕΠΑΛ Ναυπάκτου;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Τριανταφύλλου Μαρία

Βαρεμένος Γιώργος

Μηταφίδης Τριαντάφυλλος

Το γραφείο τύπου

Σελίδα 7 από 26

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία