Αγγελίες    Επικοινωνία

×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 917

Το έργο της κατασκευής της Ιόνιας Οδού έχει αρχίσει να «ζωντανεύει» ξανά. Τα εργοτάξια που υπάρχουν στην Αιτωλοακαρνανία, στον Εύηνο και στην Αμβρακία, λειτουργούν ξανά και πολύ σύντομα θα δουλεύουν στο 100% καθώς σε εξέλιξη βρίσκονται συμφωνίες με τοπικούς υπεργολάβους.

Μετά την πρόσφατη επίσκεψη του Υπ. Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στην Αιτωλοακαρνανία στα τέλη Ιανουαρίου, έχουμε πλέον μικρές τροποποιήσεις στους κόμβους της Ιόνιας Οδού, έτσι ώστε ο αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται να εξυπηρετεί καλύτερα τις τοπικές κοινωνίες.

Η πρώτη τροποποίηση αφορά την σύνδεση της Ιονίας Οδού με τον άξονα Άκτιο-Αμβρακία ενώ υπάρχουν μικρές τροποποιήσεις την περιοχή του Μενιδίου και της Αμφαιλοχίας. Συγκεκριμένα η χάραξη του αρχικού σχεδιασμού προβλέπει τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον υπό κατασκευή οδικό άξονα «Αμβρακία – Άκτιο» μέσω της υφιστάμενης Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων. Τελικά το Υπ. Υποδομών αποφάσισε την απ’ ευθείας σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον Άξονα «Αμβρακία –Άκτιο» και την τοπική παραλλαγή της Ε.Ο Αντιρρίου –Ιωαννίνων.

Ο σχεδιασμός αυτός υπαγορεύθηκε από τη μελέτη του Άξονα «Αμβρακία – Άκτιο» και εγκρίθηκε περιβαλλοντικά, οπότε η προσαρμογή της Ιόνιας Οδού είναι πλέον υποχρεωτική για λειτουργικούς, κυκλοφοριακούς και περιβαλλοντικούς λόγους. Επίσης το γεγονός ότι συνδέονται απευθείας μεταξύ τους δύο οδικοί άξονες παρόμοιων χαρακτηριστικών χάραξης, ενώ η Ε.Ο. παραμένει ως εναλλακτική διαδρομή, βελτιώνει την ασφάλεια της κυκλοφορίας.

Στην περιοχή του Μενιδίου η τροποποίηση έχει να κάνει με την προσθήκη ημικόμβου για είσοδο-έξοδο, διαφορετικά με τον αρχικό σχεδιασμό για να πάει κάποιος στο Μενίδι θα έπρεπε, είτε να βγει στον Α/Κ Αμφιλοχίας (κάπου πριν το Λουτρό) και να διασχίσει το Μακρυνόρος, είτε να φθάσει στην Άρτα και να γυρίσει… πίσω… Ακόμη μεταξύ Μενιδίου και του οικισμού Ελαιοχωρίου αντί για μικρή σήραγγα που αρχικά προβλέπονταν, αποφασίστηκε παραλλαγή της χάραξης ανατολικά με γεφύρωση της κοιλάδας πλησίον του οικισμού Ελαιοχωρίου μέσω κοιλαδογέφυρας μήκους 500 μ.

Τέλος στην περιοχή του Κρίκελλου παρότι αρχικά προβλέπονταν η διέλευση του αυτοκινητόδρομου στις παρυφές του οικισμού Κρίκελλο με γέφυρα μήκους 520μ. αποφασίστηκε εναλλακτική χάραξη, η οποία απομακρύνεται από τον οικισμό, αφήνοντας ελεύθερη τη ζώνη για την μελλοντική επέκτασή του κατά μήκος της επαρχιακής οδού Κρίκελλο – Λουτρό.

agrinioculture.gr

Το έργο της κατασκευής της Ιόνιας Οδού είναι ένα όνειρο για τους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου εδώ και δεκαετίες.

Ξεκινά από το Αντίρριο, μετά τη μεγάλη γέφυρα και περνά από το Μεσολόγγι, το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία, την Άρτα για να καταλήξει στα Ιωάννινα σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό.

Πρόκειται για ένα έργο που έρχεται να δώσει νέα ώθηση σε όλους τους νομούς της ευρύτερης περιοχής εξυπηρετώντας/ συνδέοντας επαρκέστερα 3 λιμάνια (Πάτρα - Αστακός – Ηγουμενίτσα), 3 Αεροδρόμια (Άραξος, Άκτιο, Γιάννενα) και βελτιώνοντας σε άνεση και ταχύτητα την πρόσβαση γνωστών Τουριστικών και Αρχαιολογικών περιοχών μεγάλης σημασίας κατά μήκος της διαδρομής.

Έχει συνολικό μήκος 196 χλμ. και χρηματοδοτήθηκε με τη μέθοδο της παραχώρησης και προβλέπει εκμετάλλευση από ιδιωτικές εταιρείες για χρονική περίοδο 30 ετών και μερική χρηματοδότηση από το Κράτος και από την παραχωρησιούχο εταιρεία.

Ανάδοχο σχήμα είναι η κοινοπραξία των εταιριών ACS Group, FERROVIAL και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την επωνυμία ΝΕΑ ΟΔΟΣ ενώ το ο συνολικός προϋπολογισμός (που περιλαμβάνει και την κατασκευή της Νέας Οδού) φτάνει στο ποσό των 1,18 δις ευρώ. Από τα 196 χιλιόμετρα δρόμου έχει ολοκληρωθεί η παράκαμψη Αγρινίου μήκους 34 χιλιομέτρων και η παράκαμψη Άρτας μήκους 7 χιλιομέτρων. Και τα δύο έργα κατασκευάστηκαν ως δημόσια έργα.

Το έργο από τα τέλη του 2010 παρέμεινε σταματημένο και η κατασκευή του συμφωνήθηκε και υπεγράφη με νέα σύμβαση τον Νοέμβριο του 2013. Η ολοκλήρωση των έργων οριοθετήθηκε για τα τέλη του 2015 ή τις αρχές του 2016. Με απόφαση για κατασκευή σήραγγας ολοκληρώθηκε και το σήριαλ για την διέλευση το ορεινού όγκου της Κλόκοβας. Αυτή η εκκρεμότητα οριστικοποιεί και την πλήρη κατασκευή του άξονα με την σήραγγα να ολοκληρώνεται κάποιους μήνες αργότερα από το υπόλοιπο αντικείμενο του έργου.

Τα τμήματα που θα κατασκευαστούν είναι τα Αντίρριο-Κουβαράς, Κομπότι-Άρτα και Φιλιππιάδα-Ιωάννινα.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Στα 196 km του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού, περιλαμβάνονται ανάμεσα σε άλλα:

• 24 γέφυρες συνολικού μήκους μονού κλάδου περίπου 7.0 χλμ.,

• 4 σήραγγες συνολικού μήκους ανά κλάδο περίπου 5,600 μ. και την σήραγγα Κλόκοβας μήκους 2,5χλμ ανά κλάδο

• Πάνω από 77 κάτω διαβάσεις συνολικού μήκους περίπου 2,5 χλμ. και

• 24 άνω διαβάσεις συνολικού μήκους 1,4 χλμ. και

• 392 οχετοί διαφόρων τύπων και διατομών συνολικού μήκους πάνω από 17,0 χλμ.

Το έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και η κατασκευή του έργου είναι σε εξέλιξη. Η χρονολογία συνολικής ολοκλήρωσης του είναι το 2016

**Το έργο ανήκει διοικητικά στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Ηπείρου. Διαβάστε αύριο την συνέχεια του Αφιερώματος στα Μεγάλα Έργα Υπό Κατασκευή Στην Ελλάδα.

Πηγή:ypodomes.com

Στην ολοκλήρωση του βασικού οδικού δικτύου της χώρας, με έργα σε Κρήτη, Ανατολική Μακεδονία και Δυτική Ελλάδα προχωρά το υπουργείο Υποδομών. Όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ κ. Νίκου Μωραΐτη, μέσα στο 2014 δημοπρατείται η σύνδεση της Λευκάδας με τον άξονα Άκτιο - Αμβρακία, ένας δρόμος 28 περίπου χλμ., που θα έρθει να προστεθεί στις άλλες ανοιχτές εργολαβίες στους άξονες της Δυτικής Ελλάδας.

Ορισμένες εξ αυτών, είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης, «θα τελειώσουν μέχρι το 2014 - και ήδη κάποιες έχουν τελειώσει - και άλλες μέχρι το 2015», δημιουργώντας έναν «σύγχρονο και ασφαλή δρόμο στον δυτικό άξονα από την Πρέβεζα μέχρι την Ηγουμενίτσα».

 

Όλα τα εργοτάξια στην Ιονία Οδό

Ο υπουργός Υποδομών τόνισε παράλληλα ότι στην Ιόνια Οδό (Αντίρριο - Ιωάννινα) «έχουν στηθεί όλα τα εργοτάξια» και τους «επόμενους δύο με τρεις μήνες θα υπάρχει πλήρης εξέλιξη των έργων». «Ήδη αυτή τη στιγμή όλα τα εργοτάξια δουλεύουν με πάρα πολύ μεγάλη ένταση. Αυξάνεται συνεχώς η απασχόληση στην κατασκευή του δρόμου» είπε και συμπλήρωσε ότι ο αυτοκινητόδρομος θα είναι πραγματικότητα στο τέλος του 2015. Μάλιστα, σημείωσε ότι οι προθεσμίες κατασκευής «θα τηρηθούν με αυστηρότητα, διότι οι νόμοι που ψηφίστηκαν στη Βουλή προβλέπουν πάρα πολύ ασφυκτικές προθεσμίες και πάρα πολύ αυστηρές ποινικές ρήτρες σε περίπτωση μη εφαρμογής των συμβάσεων».

Ο κ. Χρυσοχοΐδης παραδέχθηκε ότι «μεταξύ Αμφιλοχίας και Ακτίου είναι ένας δρόμος με τεράστιες παγίδες και πολλά προβλήματα, που δημιουργούν θέματα ασφάλειας για τους οδηγούς και τα οχήματα», όμως τόνισε ότι στην υπό κατασκευή Αμβρακία Οδό «το επόμενο διάστημα πολύ γρήγορα θα τελειώσει το κομμάτι Βόνιτσα-Άκτιο, όπως επίσης και η παράκαμψη της Αμφιλοχίας».

 

Τι θα γίνει με το παλαιό δίκτυο

Αναφορικά με την τύχη του παλιού οδικού δικτύου, ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι γίνεται προσπάθεια για την ένταξη στο νέο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης 2014-2020 ενός ποσού για την εκπόνηση μελετών οδικής ασφάλειας. «Δεν μπορούμε να εγκαταλείψουμε τον δρόμο. Ο δρόμος αυτός θα υπάρχει και μετά την κατασκευή της Ιόνιας Οδού και είναι προφανές ότι οι άνθρωποι για τις τοπικές μετακινήσεις θα χρησιμοποιούν αυτό τον δρόμο. Άρα δεν πρέπει να είναι αυτός ένας κατεστραμμένος δρόμος πάνω στον οποίο θα σκοτώνονται οι άνθρωποι» τόνισε.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης επισήμανε ότι «βρίσκεται σε εξέλιξη ένα εκτεταμένο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας και σε λίγους μήνες, μέχρι τον Ιούνιο, θα μας παραδοθεί, έτσι ώστε να αρχίσουμε τη συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων σε όλη τη χώρα».

Στην ερώτησή του, ο κ. Μωραΐτης χαρακτήρισε το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της Δυτικής Ελλάδας ως παγίδα και καρμανιόλα, που δεν παρέχει την παραμικρή ασφάλεια στους οδηγούς, ενώ υπογράμμισε τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στην παράδοση των οδικών έργων και ζήτησε συντήρηση του υφιστάμενου οδικού δικτύου.

πηγή: Το Βήμα

Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία είναι το μεγαλύτερο εν ενεργεία δημόσιο οδικό έργο σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Περιλαμβάνει την μετατροπή του δρόμου από την Αμφιλοχία μέχρι το Άκτιο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με συνολικό μήκος 48,5 χλμ και προϋπολογισμό που φτάνει τα 291εκ.ευρώ. Στην πραγματικότητα μιλάμε για την κατασκευή του πρώτου κάθετου άξονα της Ιόνιας Οδού.

Η δημοπράτηση του έργου έγινε το 2009 χωρίζοντας το σε 4 εργολαβίες και η υπογραφή των συμβάσεων έγινε τον Μάρτιο του 2010 με ορίζονται ολοκλήρωσης τους 36 μήνες (3 χρόνια). Όλες οι συμβάσεις κατασκευάζονται από εταιρείες του ομίλου Μαρούλη (ΑΕΓΕΚ, Ιόνιος κλπ). Η έκπτωση που δόθηκε και στα τέσσερα τμήματα πλησιάζει ή ξεπερνά το 50%. Τα έργα παρουσίασαν κατά την εξέλιξη τους σημαντικές καθυστερήσεις που οφείλονται στα μεγάλα οικονομικά προβλήματα των εταιρειών που ανέλαβαν την κατασκευή.

Μάλιστα φτάσαμε στο σημείο να έχουν ξεπεραστεί όλα τα επιμέρους προβλήματα και με μεγάλες προσπάθειες τα έργα ξεκίνησαν και πάλι όμως με νέα χρονοδιαγράμματα που φτάνουν μέχρι το καλοκαίρι του 2015 έχοντας συνολική καθυστέρηση περίπου 2,5 χρόνια από το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Πρόσφατες πληροφορίες μιλούν για συνολική ολοκλήρωση στο τέλος του 2015. Όπως όλα δείχνουν το έργο δεν πρόκειται να συναντήσει άλλες μεγάλες καθυστερήσεις καθώς δεν έχουμε άλλα θέματα με απαλλοτριώσεις ή οικονομικά προβλήματα.

ΟΙ 4 ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ

Οι 4 εργολαβίες του έργου δόθηκαν σε 4 τεχνικές εταιρείες του ομίλου Μαρούλη:

1η εργολαβία από ΧΘ 0-22,5 ΑΕΓΕΚ προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ με έκπτωση 50,4% και παράδοση στις 30 Ιουνίου 2015.

2η εργολαβία από ΧΘ 22,5-26,9 Ιόνιος Τ.Ε συμφερόντων του κ. Μαρούλη προϋπολογισμού 33εκ€ με έκπτωση 50,23%. και παράδοση στις 17 Ιουλίου 2014.

3η εργολαβία από ΧΘ 26,9-35 με προϋπολογισμό 39,4 εκατ. ευρώ, δόθηκε στη «Ιόνιος ΑΤΕ» που αντικατάστησε την αρχική μειοδότρια Μηχανική που είχε δώσει έκπτωση 52,1%. με παράδοση 8 Μαρτίου 2015.

4η εργολαβία από ΧΘ 35-48,435 η Κ/Ξ ConsortiaStabile - Intallipreze, συμφερόντων του κ. Μαρούλη, προϋπολογισμού 52,3 εκατ. ευρώ, με έκπτωση 51,85% και παράδοση 31 Δεκεμβρίου 2014.

Ο Αυτοκινητόδρομος Άκτιο - Αμβρακία θα μειώσει τις αποστάσεις από την Αθήνα για τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας και σε συνδυασμό με την Ιόνια Οδό θα αποκτήσουν ένα σοβαρό και ασφαλές οδικό δίκτυο. Επίσης πέρα από την Υποθαλάσσια σήραγγα θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση και στο Αεροδρόμιο του Ακτίου που μέχρι σήμερα είναι σχετικά ανενεργό. Έμμεσα θα ωφεληθούν και τα νησιά της Κέρκυρας, Παξών και Κεφαλονιάς αφού ο χρόνος προσέγγισης στα Δυτικά Παράλια θα μειωθεί αισθητά.

Συγκεκριμένα η απόσταση Άκτιο - Αμβρακία-  Αντίρριο μήκους περίπου 155 χιλιομέτρων θα διανύεται σε μόλις 70-75 λεπτά από 120 λεπτά που είναι σήμερα (μείωση κατά 50 λεπτά της ώρας). Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Έχει μήκος 48,5 χλμ κα θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές κλειστού αυτοκινηρόδρομου. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο NewJersey. Για το έργο υπάρχουν 4 ταυτόχρονες εργολαβίες και τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι επτά ανισόπεδοι κόμβοι, είκοσι έξι κάτω διαβάσεις, τέσσερις άνω διαβάσεις, τρεις κοιλαδογέφυρες και επτά γέφυρες ρεμάτων.

*Τα έργα περιλαμβάνονται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και η κατασκευή τους είναι σε εξέλιξη έχοντας αφήσει πίσω τα προβλήματα. Η χρονολογία ολοκλήρωσης των 4 εργολαβιών ξεκινά από τον Ιούλιο του 2014 και φτάνει μέχρι το 2015. [/I]

**Το έργο ανήκει διοικητικά στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Διαβάστε αύριο την συνέχεια του Αφιερώματος στα Μεγάλα Έργα Υπό Κατασκευή Στην Ελλάδα:

Πηγή:ypodomes.com

Με γοργούς ρυθμούς τα οδικά έργα

Περισσότερες από 4.000 θέσεις εργασίας εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν μέχρι τις αρχές του φθινοπώρου στην κατασκευή των τεσσάρων παραχωρημένων αυτοκινητοδρόμων.

Το υπουργείο Υποδομών παρακολουθεί στενά την πρόοδο των εργασιών, καθώς το χρονοδιάγραμμα δεν αφήνει περιθώρια για καθυστερήσεις. Η προσοχή των υπηρεσιών εστιάζεται στις λιγοστές μεν αλλά επείγουσες απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές ανασκαφές και περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις.

Ας δούμε πού βρίσκονται τα πράγματα στους τέσσερις άξονες, μετά την καταβολή των πρώτων 866 εκατομμυρίων ευρώ από την πρόσφατη συμφωνία Δημοσίου, τραπεζών και κατασκευαστών.

• Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα
Η κοινοπραξία Απιον Κλέος εργάζεται σήμερα σε τέσσερα εργοτάξια (στο Ζευγολατιό, το Ξυλόκαστρο, την Αιγείρα και το Αίγιο) απασχολώντας περί τα 950 άτομα. Μέχρι τον Σεπτέμβριο εκτιμάται ότι ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων στο έργο θα έχει φθάσει τα 2.300 άτομα.

Οσον αφορά την πρόοδο του έργου, οι χωματουργικές εργασίες βρίσκονται στο 60,7%, η κατασκευή τοίχων αντιστήριξης στο 27%, οδοστρωμάτων στο 22% και ασφαλτικών στο 15%. Οι δέκα διπλές σήραγγες του έργου βρίσκονται συνολικά στο 70%, με τις πιο προχωρημένες κατασκευαστικά να είναι οι σήραγγες Δερβενίου (98%) και Ακράτας (94%). Αρχαιολογικές ανασκαφές πραγματοποιούνται μόνο σε τρία σημεία και θεωρείται ότι βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Να σημειωθεί ότι η δημοπράτηση του τμήματος Πάτρας- Πύργου (που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο) τοποθετείται πλέον τον Μάιο.

• Αντίρριο - Ιωάννινα
Οι ρυθμοί στο έργο είναι ακόμα χαμηλοί (η συνολική πρόοδος του έργου ανέρχεται στο 32,5%), αλλά ανεβαίνουν συνεχώς. Σήμερα απασχολούνται 650 άτομα σε πέντε εργοτάξια (Εύηνος, Αμβρακία, Σύκουλα, Γυμνότοπος, Πέρδικα), τα οποία εκτιμάται ότι τα φθάσουν τα 3.000 μετά το καλοκαίρι. Το χρονοδιάγραμμα του έργου, πάντως, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο, καθώς μεγάλα τεχνικά έργα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει, ιδίως στο βόρειο κομμάτι του. Για παράδειγμα, το έργο έχει 23 μεγάλες γέφυρες, εκ των οποίων οι 8 δεν έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται (οι πιο προχωρημένες είναι οι γέφυρες Ευήνου, στο 90% και Μακύνειας, στο 70%). Επίσης εκκρεμούν ορισμένες απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές ανασκαφές. Η σημαντικότερη των εκκρεμοτήτων πάντως είναι η σήραγγα της Κλόκοβας, που μόλις πρόσφατα αποφασίστηκε ότι θα κατασκευαστεί. Ο εργολάβος πρέπει να καταθέσει το ταχύτερο δυνατόν τις μελέτες για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου (τόσο για την Κλόκοβα, όσο και κάποια άλλα σημεία όπου αποφασίστηκε να γίνουν βελτιώσεις στη χάραξη). Μόλις το ΥΠΕΚΑ δώσει το «πράσινο φως» θα μπορέσει να ξεκινήσει η διαδικασία των απαλλοτριώσεων. Σε κάθε περίπτωση, η ολοκλήρωση της σήραγγας τοποθετείται χρονικά από τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών το καλοκαίρι του 2016.

• Ε65
Σε ό,τι απέμεινε από το «δίδυμο» της Ιονίας Οδού έργο, οι εργασίες ουσιαστικά δεν έχουν ξεκινήσει. Σε τέσσερα εργοτάξια (Τρίκαλα, Καρδίτσα, Ανάβρα, Λιανοκλάδι) απασχολούνται σήμερα περί τα 200 άτομα. Το κομμάτι Ξυνιάδας- Τρικάλων, πάντως, είναι πεδινό, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και συνεπώς δεν επείγει. Οσον αφορά το κομμάτι της εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης που βρίσκεται υπό κατασκευή στον Μαλιακό κόλπο ως δημόσιο έργο (και θα «ενταχθεί» στον Ε65), το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι κινείται και πάλι ικανοποιητικά, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Αύγουστο του 2015.

• Μαλιακός - Κλειδί
Τέλος, ο πιο προχωρημένος από τους τέσσερις άξονες εκτιμάται ότι θα δοθεί στην κυκλοφορία τον Αύγουστο του 2015. Σήμερα στο έργο απασχολούνται περίπου 400 άτομα σε 6 εργοτάξια μέσα και γύρω από τις 3 μεγάλες σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Ο αριθμός των απασχολούμενων εκτιμάται ότι θα φθάσει τους 1.000 μέχρι τον Σεπτέμβριο. Οσον αφορά την πρόοδο των εργασιών, στις δύο σήραγγες των Τεμπών έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού. Ενώ στη σήραγγα Πλαταμώνα η διάνοιξη του πρώτου κλάδου θα ολοκληρωθεί μέσα στον μήνα και του δεύτερου τον Μάιο. Το έργο περιλαμβάνει και 27 γέφυρες, που βρίσκονται στο 54%  (οι 13 από τις 27 είναι έτοιμες σε ποσοστό άνω του 80%). Η μόνη γέφυρα που δεν έχει ξεκινήσει είναι εκείνη της νότιας εισόδου των σηράγγων, λόγω ζητήματος που έπρεπε να λυθεί με την ΕΡΓΟΣΕ.

Γιώργος Λιάλιος

kathimerini.gr

Κατά μήκος των εθνικών οδών, προσλαμβάνοντας προσωπικό, αναπτύσσουν τα εργοτάξια τους οι κοινοπραξίες “Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ”, που ελέγχουν τα μεγάλα οδικά έργα παραχώρησης, στους άξονες Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα και Αντίρριο – Γιάννενα.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, τις μεγαλύτερες ανάγκες σε έμψυχο δυναμικό εμφανίζουν οι αυτοκινητόδρομοι της Νέας Οδού, του αυτοκινητοδρόμου Ε-65 και της Ολυμπίας Οδού, τρία έργα των οποίων το ποσοστό αποπεράτωσης διαμορφώνεται σε επίπεδα χαμηλότερα του 35%.

Συγκεκριμένα, τα έργα έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό της τάξης του 35% στον άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), το τμήμα Αντίρριο έως Ιωάννινα έχει αποπερατωθεί σε ποσοστό περίπου 17%, ενώ στο τμήμα ΠΑΘΕ από την Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν, ως επί το πλείστον, ολοκληρωθεί.

Μηχανικοί όλων των ειδικοτήτων, όπως αναφέρει το patrisnews, εργοδηγοί, οδηγοί, χειριστές, τεχνίτες ηλεκτρολόγοι, εργάτες, υπεργολάβοι, βοηθοί τοπογράφοι, γιατροί, αλλά και διοικητικό προσωπικό αποτελούν τις ειδικότητες με τον μεγαλύτερο βαθμό «απορρόφησης» στα οδικά έργα.

Όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έως το 2015 θα δημιουργηθούν 20.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας και από το 2016, οπότε τα έργα εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί, θα απασχολούνται περίπου 1.700 άτομα.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η Ολυμπία Οδός, η Νέα Οδός και ο άξονας Κεντρικής Ελλάδας θα δημιουργήσουν συνολικά περισσότερες από 6.000 θέσεις εργασίας, με την πλειονότητα αυτών (70%) να αφορούν στα δύο τελευταία έργα.

Ενδεικτικά, αυτή τη στιγμή, στα εργοτάξια του άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα (Ολυμπία Οδός) απασχολούνται 750 άτομα, ενώ έως το τέλος του 2014 θα προσληφθούν, επιπλέον, 1.700 άτομα. Ακόμη, στην εταιρεία λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού προστέθηκαν 75 νέοι υπάλληλοι, με το υφιστάμενο προσωπικό να αριθμεί 355 άτομα.

ΠΗΓΗ: patrasevents.gr

Σελίδα 91 από 92

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία