Αγγελίες    Επικοινωνία

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 29/11/2018

Της Βάσως Βήττα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Προβληματική είναι η μετακίνηση των κατοίκων των Τσαγκρινέικων προς το Αιτωλικό, μετά την κατασκευή της Ιόνιας Οδού που ουσιαστικά έκοψε στη μέση την περιοχή.

Πρόκειται για έναν οικισμό του πρώην δήμου Αιτωλικού, που επικοινωνούσε απευθείας με την πόλη μέσω της περιοχής «Μέσα Πηγάδι». Όταν όμως κατασκευάστηκε η Ιόνια Οδός, αποκόπηκε η σύνδεση και έτσι τώρα οι κάτοικοι, αλλά και οι αγρότες που έχουν κτήματα στις δυο πλευρές, αναγκάζονται να κάνουν μια διαδρομή περίπου 6 χιλιομέτρων για να φθάσουν στον προορισμό τους. Τα δίκυκλα και οι πεζοί χρησιμοποιούν ως διάβαση το υπόγειο πέρασμα που κατασκευάστηκε για την απορροή των ομβρίων υδάτων, που, επί της ουσίας, αποστραγγίζει την ευρύτερη περιοχή. Βέβαια και αυτό...

 

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 29/11 σε όλα τα περίπτερα του νομού

Στην επέκταση των οδικών αξόνων τοποθέτησε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, το οδικό τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά στην ομιλία του κατά την 3η Σύνοδο «Thessaloniki Summit 2018».

Είναι για μία ακόμα φορά μία επιβεβαίωση των προθέσεων του Υπουργείου να βγάλει στην επιφάνεια μία νέα γενιά μεγάλων οδικών έργων που θα έρθουν μέσα από τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων της χώρας. Αναφορικά με το Ιωάννινα-Κακαβιά, που θεωρείται η φυσική επέκταση της Ιόνιας Οδού και φτάνει μέχρι το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς προς Αλβανία, είναι ίσως από αυτή τη γενιά έργων (που περιλαμβάνει τμήματα όπως το Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα, σύνδεση Ιόνιας με Αγρίνιο και Πρέβεζα, Καλαμάτα-Πύλος-Ριζόμυλος κ.α.) το σημαντικότερο καθώς θα ολοκληρώσει τον άξονα της Ιόνιας Οδού αλλά θα συνδέσει και τη χώρα μέσω του σημαντικότερου περάσματος στην Αλβανία μέσω ενός αυτοκινητόδρομου.

Το Ιωάννινα-Κακαβιά έχει περάσει από πολλά ...κύμματα αλλά μέχρι τώρα δεν έχει βρει τον δρόμο της υλοποίησης. Αρκεί να θυμίσουμε ότι είχε αρχικά επιλεγεί ως ένα από τα μεγάλα έργα υποδομής του ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ αλλά τελικά αποσύρθηκε, ενώ στη συνέχεια είχαν γίνει συζητήσεις για την υλοποίησης του μέσω χρηματοδότησης από την ΕΤΕπ.

To μεγάλο προσόν του Ιωάννινα-Κακαβιά είναι πως στο σύνολο της η Ιόνια Οδός από την Κακαβιά μέχρι την Ηγουμενίτσα αποτελεί το νότιο άκρο του του Mediterranean corridor (Κροατία (Rijeka – Ploce), Μοντενέγκρο (Bar), Αλβανία (Tirana – Durres – Lezhe), Ελλάδα (Σύνορα-Ηγουμενίτσα).

Μελετητικά ώριμο είναι το τμήμα από την Πεδινή (περιοχή Ιωαννίνων) μέχρι τις Καρυές μήκους περίπου 34χλμ που έχει κοστολογηθεί σε περίπου 340εκατ.ευρώ. Στο σύνολο του το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά έχει μήκος 64χλμ.

 

Νίκος Καραγιάννης

ypodomes.com

Αναφέρομαι σε ένα θέμα που αφορά τις συγκοινωνίες και τη πρόσβαση σε αυτές, στην ευρύτερη περιοχή του Μεσολογγίου.

Τα υπεραστικά λεωφορεία, τόσο το ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας όσο και τα λεωφορεία με έδρα την βορειοδυτική Ελλάδα όπως και αυτά που έχουν αφετηρία την Αλβανία, διέρχονται πλέον από την Ιόνια οδό για ευνόητους λόγους.
Διασχίζοντας τον Δήμο Μεσολογγίου, στο μοναδικό σημείο που μπορούν να αποβιβάσουν τους ταξιδιώτες που έχουν προορισμό το Μεσολόγγι και τα άλλα παραευήνια χωριά, είναι ο Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Ευηνοχωρίου. Όμως ενώ ο σχεδιασμός του σταθμού προβλέπει τη στάση των λεωφορείων και προς τις δύο κατευθύνσεις (αυτά που έρχονται από Αθήνα και αυτά που έρχονται από Ιωάννινα), δεν υπάρχει η μέριμνα πώς θα μπορέσει κάποιος να παραλάβει με ευκολία τους επιβάτες από τα λεωφορεία. Θα χρησιμοποιήσω το παράδειγμα κάποιος που θα ξεκινήσει από το κέντρο του Ευηνοχωρίου για να πάει στο ΣΕΑ Ευηνοχωρίου και να επιστρέψει πάλι στο χωριό του. Ενώ θα μπορούσε να πάει με δρόμο απευθείας κάνοντας απόσταση δύο χιλιομέτρων, τώρα θα πρέπει να διανύσει 30 χιλιόμετρα, θα πρέπει δηλαδή να μπει στον κυκλικό κόμβο της Ζεστής, να περάσει από τα ΣΕΑ, να βγει στον κόμβο της Γαυρολίμνης και να επιστρέψει στο Ευηνοχώρι από τη παλιά πλέον εθνική οδό.

Το πρόβλημα είναι έντονο και για τους ανθρώπους που θέλουν να επιβιβαστούν στα λεωφορεία και να ταξιδέψουν προς Αθήνα και προς Ιωάννινα όπως επίσης και για τους εργαζομένους στα καταστήματα του σταθμού της Ιόνιας οδού.
Επειδή λοιπόν δεν υπάρχει απευθείας πρόσβαση από το Ευηνοχώρι προς τα σημεία της Ιόνιας Οδού που κάνουν στάση τα λεωφορεία και αντίστροφα, όλοι αυτοί οι οδηγοί που προανέφερα, στις μετακινήσεις τους, κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα με μεγάλο κόστος σε καύσιμα και διόδια. Το χειρότερο είναι ότι προκειμένου οι οδηγοί να φτάσουν άμεσα στο προορισμό τους κάνουν σοβαρές παραβάσεις του κ.ο.κ, για παράδειγμα οδηγούν ανάποδα σε μονόδρομο.
Επίσης επικίνδυνο είναι όταν άνθρωποι, συνήθως ηλικιωμένοι, ανήμποροι, ασθενείς που επιστρέφουν από νοσοκομεία, προσπαθούν να βρούνε την έξοδο της Ιόνιας οδού περπατώντας με τις αποσκευές τους κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου εφόσον οι οικείοι τους αδυνατούν να τους παραλάβουν στον χώρο στάσης του λεωφορείου. Να σημειώσω πως δεν υπάρχει ούτε πεζοδρόμιο.

Επιβάλλεται λοιπόν η κατασκευάστρια εταιρεία του δρόμου και οι φορείς του δημοσίου που ελέγχουν την λειτουργία του, να δώσουν άμεσα λύση σε αυτό το πρόβλημα. Το Ιόνιο πέλαγος απ' το οποίο δανείστηκε το όνομα η Ιόνια οδός, είναι μια θάλασσα που ενώνει τα παράλια της Δυτικής Ελλάδας μεταξύ τους αλλά και με τα Επτάνησα. Σύμφωνα με την εμπειρία μου ως αυτοκινητιστής, παρόμοιο ρόλο μπορεί να διαδραματίσει και η Ιόνια οδός. Να αποτελέσει δηλαδή την οδική αρτηρία που θα συνδέεται αρμονικά με τους δρόμους που προϋπήρχαν, εξυπηρετώντας και τις τοπικές κοινωνίες. Σήμερα μοιάζει με ένα "κλειστό κανάλι" που το μοναδικό της μέλημα είναι τα έσοδα από τα διόδια.

ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Εκπρόσωπος ένωσης αυτοκινητιστών ταξί Ευηνοχωρίου και Αγίου Γεωργίου

 

Ξεχάστηκε ο κόµβος «Χαλαζιά»…

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 15/11/2018

Της Βάσως Βήττα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Κόµβο στο Μενίδι υποσχέθηκε ο υπουργός Υποδοµών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την επίσκεψή του στην Πάτρα πριν από λίγες ηµέρες.

Πιο συγκεκριµένα ο κ. Σπίρτζης, έκανε αποδεκτή την πρόταση του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Απόστολου Κατσιφάρα, για εκπόνηση µελέτης από την παραχωρησιούχο εταιρεία και στη συνέχεια την υλοποίηση του έργου. Επειδή το Μενίδι έχει αποµονωθεί µετά την κατασκευή της Ιόνιας Οδού και έχει πληγεί η τουριστική του κίνηση, θεωρείται απαραίτητη η κατασκευή κόµβου για την είσοδο και έξοδο των αυτοκινήτων κοντά στην πόλη...

 

Στα χαρτιά ακόμα τα αντιπλημμυρικά της Ιόνιας
Η κατασκευή ενός νέου, έργου,  αν και  αφορά στην Ιόνια, θα πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή και  σίγουρα θα  είναι χρονοβόρα, παρά τις υπουργικές υποσχέσεις. Αν λάβει κανείς υπόψη του ότι ούτε καν τα, εδώ και τρία χρόνια, υπεσχημένα αντιπλημμυρικά  έργα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει, καταλαβαίνει τι πρόκειται να συμβεί με το Μενίδι...

 

Ουδέν νεώτερον για τον κόμβο «Χαλαζιά»
Υπόσχεση για σύντομη υλοποίηση, έδωσε ο κ. Σπίρτζης και για την σύνδεση του Αγρινίου, καθώς η μελέτη, που ήδη είναι έτοιμη, πρέπει να περάσει από τους απαιτούμενους ελέγχους. Εκείνο που δεν αναφέρθηκε ξανά, είναι η είσοδος του Μεσολογγίου στον κόμβο «Χαλαζιά»...

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 15/11 σε όλα τα περίπτερα του νομού

 

Η πρόταση του υπουργείου Υποδομών για την λειτουργία του φράγματος Πείρου – Παραπείρου στην Αχαΐα, κατατέθηκε σε ευρεία σύσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος Απόστολο Κατσιφάρα, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2018, στα γραφεία της Περιφέρειας στην Πάτρα. Όπως ανακοινώθηκε, εντός του Νοεμβρίου θα γίνει η έμφραξη του φράγματος, ενώ σε Ημερίδα που πρόκειται να διεξαχθεί θα παρουσιαστεί η δομή του Φορέα Διαχείρισης του έργου, μετά την κατάθεση απόψεων, επί της πρότασης, από τους φορείς.

Ο κ. Σπίρτζης παρέδωσε τον φάκελο με την πρόταση του Υπουργείου, για τον τρόπο λειτουργίας και διαχείρισης του φράγματος, στον κ. Κατσιφάρα και στους Δημάρχους Πατρέων Κώστα Πελετίδη, Ερύμανθου Θάνου Καρπή και τον Αντιδήμαρχο Δυτικής Αχαΐας Θανάση Ραυτακόπουλο.

Ειδικότερα, η πρόταση περιλαμβάνει, την οικονομική και στελεχιακή συνδρομή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τα τρία πρώτα χρόνια, για την εύρυθμη λειτουργία του Φορέα. Στη συνέχεια με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τους τοπικούς φορείς, θα συζητηθεί ο τρόπος συνέχισης της λειτουργίας και της μετοχικής σύνθεσης.

Σε πρώτη φάση, στο Φορέα Διαχείρισης θα μετέχουν, το Υπουργείο Υποδομών, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και οι Δήμοι Πατρέων, Ερύμανθου και Δυτικής Αχαΐας.

«Το φράγμα Πείρου – Παραπείρου, είναι μια μεγάλη πρόκληση για εμάς και τη χώρα. Ένα έργο που έρχεται από πολύ παλιά. Είναι η ώρα να γίνει η έμφραξη και ταυτόχρονα να συσταθεί ο Φορέας Διαχείρισης. Είναι μια πολύ καλή ευκαιρία, η Περιφέρεια, μαζί με τους Δήμους που εκφράζουν και την τοπική κοινωνία, να ανοίξουν την ατζέντα, να είναι γνώστες της προετοιμασίας που έχει κάνει το Υπουργείο και σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, να απαντήσουμε. Στόχος, να έχουμε ένα έργο ολοκληρωμένο, λειτουργικό, αλλά και ένα έργο που θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής, γιατί αφορά στην ύδρευση της Πάτρας, των όμορων Δήμων, αλλά και τη ΒΙΠΕ, είναι ένα έργο του μέλλοντος», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Απόστολος Κατσιφάρας.

Στη συνέχεια, η Δήμαρχος Ερυμάνθου κατέθεσε στον Υπουργό μελέτη για τη β΄ φάση του φράγματος, η οποία αφορά επέκτασή του, την οποία παρέλαβε ο Υπουργός, προκειμένου να εξεταστεί από τις υπηρεσίες του Υπουργείου και εφόσον υπάρχουν οι προϋποθέσεις να συνεχιστεί.

 

Ολυμπία οδός, Πατρών - Πύργου

Επίσης, σε ό,τι αφορά το θέμα της ολοκλήρωσης της Ολυμπίας Οδού και κυρίως το μέρος κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, ο κ. Σπίρτζης ενημέρωσε πως, αμέσως μετά την έγκριση των 6 τμηματικών εργολαβιών από το Ελεγκτικό Συνέδριο, σε εκδήλωση στον Πύργο, θα παρουσιαστούν η πορεία υλοποίησης του έργου και η επιλογή των διαγωνιστικών διαδικασιών του.

«Για εμάς, είναι το μεγαλύτερο θέμα και ιδιαίτερα σημαντικό έργο», ανέφερε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας, προσθέτοντας ότι «ακόμα και μία ώρα μετά από κάθε συνάντηση θα μπαίνει το ίδιο θέμα». Επίσης, ενημέρωσε τον Υπουργό για την Επιτροπή για την παρακολούθηση του έργου, που ήδη έχει συσταθεί και εκπρόσωπός της θα παρευρίσκεται πλέον σε κάθε συνάντηση. Στη συνάντηση συμμετείχε η Περιφερειακή Σύμβουλος Εύη Βεργοπούλου, η οποία εκπροσωπούσε την Επιτροπή.

 

Η σιδηροδρομική σύνδεση Πάτρα - Πύργος

Σχετικά με τη χρηματοδότηση της Σιδηροδρομικής Γραμμής Πάτρα – Πύργος, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει εξασφαλίσει ήδη το 50% της χρηματοδότησης, έχοντας στις προτεραιότητές της τη λειτουργία του τρένου. Ο προαστιακός μέχρι την Κάτω Αχαΐα, η επαναλειτουργία της θεματικής σιδηροδρομικής γραμμής Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία και η σύνδεση της Πάτρας με τον Πύργο, συνιστούν έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τον οποίο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει εξασφαλίσει ένα σημαντικό μέρος των πόρων.

 

Η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια οδό και ο κόμβος στο Μενίδι

Για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια οδό, αναμένεται η ολοκλήρωση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενώ για το έργο του κόμβου στο Μενίδι, έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Υποδομών, η πρόταση του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Απόστολου Κατσιφάρα, για εκπόνηση μελέτης από την παραχωρησιούχο εταιρεία και στη συνέχεια η υλοποίησή του.

«Είναι μια σειρά από υποδομές στη Δυτική Ελλάδα που αποτελούν προτεραιότητα και για την Κυβέρνηση, πρωτίστως για την τοπική κοινωνία, για την παραγωγική ανασυγκρότηση που πρέπει να γίνει, στη χώρα και στη Δυτική Ελλάδα. Είναι μια περιοχή που έχει υποφέρει πάρα πολλά χρόνια, από την έλλειψη και την καθυστέρηση ολοκλήρωσης κάποιων κρίσιμων υποδομών», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, προσθέτοντας «Ο Περιφερειάρχης, η  υπομονή και η εμμονή για την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της Δυτικής Ελλάδας, είναι αξιοζήλευτη και ανταποκρινόμαστε σε αυτή».

 

Ποιοι συμμετείχαν

Στη σύσκεψη συμμετείχαν, επίσης, οι Βουλευτές Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ Σία Αναγνωστοπούλου και Κώστας Σπαρτινός, ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας Γιώργος Αγγελόπουλος ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας Γιώργος Γεωργιόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακού Συντονισμού και Διοίκησης Δημήτρης Δριβίλας, οι Δήμαρχοι Πατρέων Κώστας Πελετίδης, Ερύμανθου Θάνος Καρπής, ο Αντιδήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Θανάσης Ραυτακόπουλος, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αϊβαλής, ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΠ Ανδρέας Παπανικήτας, η Περιφερειακή Σύμβουλος Εύη Βεργοπούλου ως Εκπρόσωπος της Επιτροπής για την Ολυμπία Οδό, η Εκτελεστική Γραμματέας της ΠΔΕ Διονυσία Μαράτου, ο ειδικός συνεργάτης της ΠΔΕ Βαγγέλης Καραχάλιος.

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας ενημερώνει τους πολίτες ότι, στο πλαίσιο εκτέλεσης εργασιών στη σήραγγα Καλυδώνα, στο Ευηνοχώρι Μεσολογγίου, θα πραγματοποιηθούν προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με σκοπό την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, από το βράδυ της 24-10-2018 και ώρα 21:00 μέχρι το πρωί της επόμενης ημέρας 25-10-2018 και ώρα 07:00 θα πραγματοποιηθούν:
• αποκλεισμός του Αυτοκινητοδρόμου μεταξύ των Ανισόπεδων Κόμβων Μεσολογγίου και Ανισόπεδων Κόμβων Γαβρολίμνης και στις δύο κατευθύνσεις με διοχέτευση - εκτροπή της κυκλοφορίας αμφίπλευρα μέσω της Παλαιάς Εθνικής Οδού.
• αποκλεισμός του κλάδου εισόδου στον Ανισόπεδο Κόμβο Μεσολογγίου και στον Ανισόπεδο Κόμβο Ευηνοχωρίου με κατεύθυνση προς Αντίρριο.
• αποκλεισμός του κλάδου εισόδου στον Ανισόπεδο Κόμβο Γαβρολίμνης με κατεύθυνση προς Ιωάννινα.
Τα Τμήματα Τροχαίας Ναυπακτίας και Μεσολογγίου συνιστούν στους οδηγούς να τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Γραφείο Τύπου Αστ. Δ/νσης Περ. Δυτικής Ελλάδας

Σελίδα 8 από 93

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία