Αγγελίες    Επικοινωνία

Στο Λόφο του Στράνη

Για την Ειρήνη και την Ελευθερία

Στο Λόφο του Στράνη ανηφορίσανε κατά το δείλι, μήνα Ιούλιο στις 20 και βαδίζοντας αργά στο πλακόστρωτο εμπήκανε στον τόπο που σιγάζει. Μέσα στα λιόφτα. Στο πλάτωμα αριστερά, το θεατράκι υποδεχόταν σε μια και μοναδική παράσταση τον θεατρικό μονόλογο ‘’Ο Τζόνι πήρε το όπλο του’’ του Αμερικανού συγγραφέα JamesDaltonTrumbo (1905 -1976). Το έργο αν και γράφτηκε το 1939, παραμονές του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου αναφέρεται στα εκατομμύρια νεκρούς και σακατεμένους του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Ένας Ύμνος για την Ειρήνη και τη Ζωή.

Στον ίδιο τόπο δεξιά, πίσω από τη σημαία και στην απουσία του δένδρου, ο Ποιητής αφουγκραζόταν το Μισολόγγι με

″πάντα ανοιχτά πάντ` άγρυπνα

τα μάτια της ψυχής του″.

Καθώς δεν ημπορούσε να στέκει αμέτοχος στον ιερό ετούτο αγώνα της απέναντι στεριάς και η ψυχρότης ήταν αταίριαστη στη σκέψη του, αποφασίζει πως ήρθε η στιγμή να πάρει κι εκείνος το όπλο του. Τουφέκι γίνεται η πένα του και σχεδιάζει Ύμνο προς την Ελευθερία (1823).

Διονύσιος Σολωμός

Το φυσικό φως γλυκά έσβησε και στη σκηνή ακούστηκε ο Τζο Μπόναμ, ο νεαρός στρατιώτης που ανταποκρίθηκε όπως και τόσοι άλλοι, στο κάλεσμα- παγίδα για τη νεότητα. Ο σκοπός της πρόσκλησης ήταν η ενθάρρυνση νέων αμερικανών για στρατολόγηση. Η ετοιμοπόλεμη Αμερική, τέλη 19ου και αρχές 20ου αιώνα έχτιζε το ‘’όνειρό’’ της. Όταν ο Τζο κατάλαβε ότι του σκάρωσαν άσχημο παιχνίδι ήταν πια ξαπλωμένος στο κρεβάτι ενός νοσοκομείου. Κάτι σαν άνθρωπος.

‘’ Το μόνο που ήξερε ήταν πως ο χρόνος είχε σταματήσει μια μέρα του Σεπτέμβρη του 1918. Ακούστηκε κάπου ένα σφύριγμα κι αυτός βούτηξε μέσα σ` ένα χαράκωμα κι` όλα έσβησαν κι έχασε το χρόνο… Απ` τη στιγμή της έκρηξης μέχρι τη στιγμή που ξύπνησε και συνειδητοποίησε πως ήτανε κουφός δεν θυμόταν τίποτα’’.

Η κραυγή του διέρρηξε το σκοτάδι. Οι θεατές σκιάχτηκαν. Στη σιγαλιά μόνο το θρόϊσμα των φύλλων ακουγόταν σε αρμονία με την εσωτερική φωνή του ζωντανού - νεκρού στρατιώτη. Τα παραγγέλματα, ο ήχος από τις χειροβομβίδες, τα πρόσωπα του οικογενειακού περιβάλλοντος ,του προκαλούσαν ερωτήματα για το πριν και το μετά όταν άρχισε να καταλαβαίνει ότι ανέπνεε ανήμπορος.

Αντικριστά, ο Διονύσιος Σολωμός, παρακολουθούσε την αγωνία- αγώνα του νεαρού στρατιώτη. Ολίγες γραμμές σχεδιασμένες από τον Ποιητή έφερναν στον αέρα τη μυρωδιά από το μπαρούτι ενός άλλου πολέμου. Την πολιορκία του Μεσολογγίου.

″Και εσυνέβηκε αυτές τες ημέρες οπού οι Τούρκοι επολιορκούσαν το Μεσολόγγι και συχνά ολημερνίς, και κάποτε ολονυχτίς, έτρεμε η Ζάκυνθο από το κανόνισμα το πολύ...″

Και τότε εμφανιζότανε μπροστά του η κόρη πικραμένη, Μεσολογγίτισσα, όμοια με την Ελευθερία και τίποτα δεν σταματούσε την αντάρα στα στήθη του. Έγραφε:

1 ″Σε γνωρίζω από την κόψη

του σπαθιού την τρομερή,

σε γνωρίζω από την όψη

που με βία μετράει τη γη’’.

Στο πλάτωμα, ο Τζο νεκροζώντανος μονολογεί τυλιγμένος με λευκό σεντόνι. Σαβανωμένος. Το λευκό της αθωότητας σεντόνι σκέπασμα εντροπής για την αθλιότητα του πολέμου. Ότι απόμεινε από το σώμα του φαντάζει θέατρο σκιών του παραλόγου. Λίγο από πόδι, λίγο από χέρι, πρόσωπο παραμορφωμένο, καμένη όραση και ανύπαρκτη ακοή. Υπολογίσιμο είδος μόνο για πειράματα. Το όνειδος της ανθρωπότητας. Ωστόσο, η ξεγραμμένη αξιοπρέπεια του στρατιώτη δείχνει να επανέρχεται όταν ο εγκέφαλος δίνει σήματα επικοινωνίας με το περιβάλλον. Τραγική φιγούρα με αυτοσυνειδησία που αφυπνίζει και πυρπολεί.. Παγιδευμένος πολυτραυματίας ,ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα, αγωνίζεται να μη χάσει το μυαλό του κάνοντας ασκήσεις μνήμης…

Ο Τζόνι πήρε το όπλο του

’’Αυτός μπορούσε να μιλήσει στο όνομα των νεκρών, γιατί ήταν ένας απ` αυτούς. Ήταν ο πρώτος στρατιώτης που `χε σκοτωθεί, αλλά του `χε μείνει μυαλό για να συλλογίζεται.’’ Θέλει να ξαναζήσει. Όλη η κραυγή του, ένα κατηγορώ στις ισχυρές και παράλογες πολιτικές αυτού του κόσμου.

Απέναντι, ο Ποιητής συγκλονισμένος από την Πολιορκία, με ολοφάνερη εσωτερική αγωνία για τη σκλαβιά και τη δυστυχία του τόπου έγραφε, καθώς η γη έτρεμε κάτω απ` τα πόδια του. Κατακαλόκαιρο, του Αη-Λιός , ο τόπος φλεγόταν για την Ειρήνη και τη Λευτεριά. Ετούτη η αντάρα δεν είχε τελειωμό στο Λόφο του Στράνη.

44 ‘"Ακούω κούφια τα τουφέκια,

ακούω σμίξιμο σπαθιών,

ακούω ξύλα, ακούω πελέκια,

ακούω τρίξιμο δοντιών.

45 Ά, τι νύκτα ήταν εκείνη

που την τρέμει ο λογισμός!

Άλλος ύπνος δεν εγίνη,

πάρεξ θάνατου πικρός."

Στο θέατρο του παραλόγου η ιστορία του Τζο Μπόναμ αποκάλυπτε την άγρια εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Τη σπατάλη μιας ζωής. Οι σκιές μέσα απ` το σεντόνι, ό,τι απόμεινε από τον νεαρό στρατιώτη κραύγαζαν για να βγει η ζωή στο φως. Η Ζωή εν Τάφω. Ο μονόλογος του άλαλου Τζόνι έξυνε τις πληγές του πολέμου… Γιατί; Γιατί;. Νιώθει πιο μόνος από κάθε άλλη φορά.

Στην άλλη μεριά του Λόφου, ο Διονύσιος Σολωμός θα συναντήσει και θα υμνήσει την ολόσωμη Ελευθερία που τη θωρεί ν` αντριεύει στο Μεσολόγγι.

94  "Ά, το φως που σε στολίζει,

σαν ηλίου φεγγοβολή

και μακρόθεν σπινθηρίζει,

δεν είναι, όχι, από τη γη! ‘’

Οι θεατές με κομμένη την ανάσα παρακολουθούν τον ανήμπορο στρατιώτη να ελέγχει τη σκέψη του ενώ κύματα οργής θεριεύουν μέσα του για τον πόλεμο που τον καταδίκασε στη σιωπή...

Αν και ″Οι Μεγάλες Χίμαιρες″ καθησυχάζανε τον κόσμο για το τέλος των πολέμων, ο πόλεμος έγινε. Οι Μεγάλες Δυνάμεις θα ρίξουν εκατομμύρια στρατιώτες στις μάχες. Για τα καλά και συμφέροντα του Ιμπεριαλισμού. Ο Τζο Μπόναμ θα ενηλικιωθεί με το πέρασμα από την ″επάργυρη εποχή″, όπως ονομάστηκε η BelleEpoque των ΗΠΑ, στην εποχή της φρίκης του Α Παγκοσμίου Πολέμου.

Ο Ποιητής συλλογισμένος και συγκλονισμένος και από τα δεινά του Αμερικανού στρατιώτη στοχάζεται

64 "Κοίτα χέρια απελπισμένα

πως θερίζουνε ζωές!

Χάμου πέφτουνε κομμένα

χέρια, πόδια, κεφαλές,

66 Προσοχή καμία δεν κάνει

κανείς, όχι, εις τη σφαγή

πάνε πάντα εμπρός. Ω, φθάνει,

φθάνει! έως πότε οι σκοτωμοί;″

Ο Τζο Μπόναμ όταν συνειδητοποιεί τον ακρωτηριασμό της ύπαρξης ουρλιάζει για την παράνοια του πολέμου. Ενός πολέμου που δελεαστικά τον καλούσε να γίνει ήρωας.

"’Όταν δεν πολεμούσανε για την ελευθερία, πολεμούσανε για την ανεξαρτησία ή για τη δημοκρατία ή για την αξιοπρέπεια ή για την τιμή ή για την πατρίδα ή για κάτι άλλο που επίσης δεν σήμαινε τίποτα. Αλλά για ποιο είδος δημοκρατίας; Και για πόση δημοκρατία; Και για ποιανού τη δημοκρατία; … Τι διάβολο σου προσφέρει η πατρίδα σου άμα πεθάνεις; Ποιανού πατρίδα είναι άμα πεθάνεις; Πας και σκοτώνεσαι για την πατρίδα σου κι` έχεις αγοράσει γουρούνι στο σακί. Πληρώνεις για κάτι που δεν θα δεις ποτέ, κι` ούτε θα πάρεις ποτέ."

Απεναντίας ο Ποιητής ατενίζοντας τους Ελεύθερους Πολιορκημένους συναντά την Ελευθερία να περπατά ματωμένη στον κάμπο, λουσμένη στο φως.

95 ″Λάμψιν έχει όλη φλογώδη

χείλος, μέτωπο, οφθαλμός,

φως το χέρι, φως το πόδι,

κι` όλα γύρω σου είναι φως.″

Ο σταυρωμένος Τζο δεν θα παραδώσει το όπλο του αλλά θα αγωνιστεί κι` αυτός ως το τέλος, να βγει στο φως. Για την Ειρήνη και την Ελευθερία ενάντια στ` αφεντικά των ανθρώπων.

Ο Τζο στο φως

"Βάλτε τα όπλα στα χέρια μας και θα τα χρησιμοποιήσουμε. Δόστε μας τα συνθήματα και θα τα κάνουμε πραγματικότητα. Τραγουδήστε τα πολεμικά εμβατήρια και εμείς θα τα συνεχίσουμε από κει που θα τα σταματήσετε εσείς… Μη γελιέστε θα ζήσουμε… Σχεδιάστε τους πολέμους αφέντες των ανθρώπων, σχεδιάστε τους πολέμους και δείξτε το δρόμο κι` εμείς θα σας δείξουμε τα όπλα μας.’’

Υ.Γ Στη Ζάκυνθο (Λόφος του Στράνη), 20 Ιουλίου 2019, η Λέσχη "Γέρανος’’ και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μπόχαλης διοργάνωσαν και παρουσίασαν τον Θεατρικό μονόλογο "Ο Τζόνι πήρε το όπλο του’’ του Ντάλτον Τράμπο. Θεατρική απόδοση: Σοφία Αδαμίδου, Σκηνοθεσία: Θάλεια Ματίκα. Στον ρόλο του Τζο: Τάσος Ιορδανίδης, Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης, Σκηνογραφία- Κοστούμι: Ηλένια Δουλαδήρη. Μουσική: Τάσος Σωτηράκης

Ανδριανή Στράνη

Η διασυνοριακή παράσταση «Hubu Re» θα παρουσιαστεί το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου, στις 8.30 το βράδυ, στον Πολυχώρο Πολιτισμού του Δήμου Ήλιδας, στην Αμαλιάδα, στο πλαίσιο υλοποίησης του Ευρωπαϊκού έργου «CROSS THE GAP: Accessibility for social and cultural inclusion / ΔΙΑΣΧΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΕΝΟ: Προσβασιμότητα για κοινωνική και πολιτιστική ένταξη».

Μια ομάδα νέων ιταλών και ελλήνων ηθοποιών, με αναπηρία ή χωρίς, συμμετέχουν σε ένα έργο που γράφτηκε από ένα αγόρι, τον Jarry στην ηλικία των 16 ετών. Ένα είδος τραγικής και παροδικής εποχής, όπου η τυραννία και η τυφλή κατάκτηση της εξουσίας συμβαδίζουν με τον ηρωισμό εκείνων, που ξεπερνώντας τα προσωπικά τους όρια, θυσιάζονται για να διατηρήσουν την ελευθερία.

Το θεατρικό έργο «Hubu Re» (Ο Βασιλιάς Hubu), είναι το αποτέλεσμα ενός εκπαιδευτικού θεατρικού σεμιναρίου που πραγματοποιήθηκε στο Λέτσε της Ιταλίας, από τον εταίρο του έργου, την εταιρία «Factory Association - Trans Adriatic Company», απευθυνόμενη σε ομάδες νέων με αναπηρίες ή χωρίς, που κατοικούν στην Περιφέρεια της Απουλίας της Ιταλίας και στην Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας.

Η παράσταση στρέφεται γύρω από το αριστούργημα «Ubu Re» του Alfred Jarry, το οποίο μετονομάζεται σε «Hubu Re» για να δώσει πρόσθετη αξία στην έννοια της αναπηρίας (που ορίζεται στην κοινή φαντασία με το γράμμα Η).

Μετά το τέλος της παράστασης θα προβληθεί το βίντεο που απέσπασε το Κέντρο Πληροφόρησης Europe Direct Patras Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, στον Διαγωνισμό για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Συνεργασίας 2019, με τίτλο «Why Europe is You» και θα ακολουθήσει η τελετή βράβευσης των συμμετεχόντων.

Η Τελετή βράβευσης θα πραγματοποιηθεί το προσεχές Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2019 στις 8.30 το βράδυ, στον Πολυχώρο Πολιτισμού του Δήμου Ήλιδας της Π.Ε. Ηλείας, στην Αμαλιάδα, στο πλαίσιο της δεύτερης εκδήλωσης εορτασμού για την Ημέρα Ευρωπαϊκής Συνεργασίας.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό, με ηλεκτρονική προεγγραφή : https://forms.gle/Yr44DJpjgiVDsnhr6

 

Το έργο «CROSS THE GAP»

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συμμετέχει ως εταίρος στο έργο CROSS THE GAP του διακρατικού Προγράμματος Interreg Ελλάδα – Ιταλία 2014 – 2020, το οποίο εντάσσεται στον Άξονα Προτεραιότητας 2: Ολοκληρωμένη Περιβαλλοντική Διαχείριση (Integrated Environmental Management) και συγκεκριμένα στον ειδικό στόχο 2.1: Αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και των φυσικών πόρων ως εδαφικό πλεονέκτημα της περιοχής του προγράμματος (Valorisation of cultural heritage and natural resources as a territorial asset of the Programme Area).

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (85%) και από Εθνικούς Πόρους των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα (15%). Στο έργο συμμετέχει, χωρίς προϋπολογισμό ως συνδεδεμένος εταίρος, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας. Επίσης, στο Εταιρικό Σχήμα συμμετέχουν ο Δήμος Μπιτόντο της Ιταλίας, ως Επικεφαλής εταίρος, ο Δήμος Λέτσε, εταίρος από την Ιταλία, ο δήμος Θέρμου Αιτωλοακαρνανίας, και η εταιρία Factory Association - Trans Adriatic Company».

Κύριος στόχος του έργου είναι η δημιουργία νέων μοντέλων παρέμβασης για τη διατήρηση της κοινωνικής ένταξης των ατόμων με αναπηρία, συνδυάζοντας τη φυσική προσβασιμότητα και την ευρύτερη υλοποίηση πολιτιστικών δραστηριοτήτων.

Από τη μία, το έργο θέλει να εξασφαλίσει πλήρη πρόσβαση σε πολιτιστικούς και ιστορικούς χώρους, μέσω συγκεκριμένων έργων υποδομής, με στόχο την εξάλειψη κάθε φραγμού στην ελεύθερη κυκλοφορία των επισκεπτών. Από την άλλη, το πρόγραμμα θα ευνοήσει την ενεργό κοινωνική ένταξη των ατόμων με αναπηρία, διευκολύνοντας την υπέρβαση των ψυχικών φραγμών που παρεμποδίζουν τη συμμετοχή αυτών των ατόμων στην πολιτιστική ζωή, σε τοπικό και διεθνές επίπεδο.

Αγαπητοί φίλοι,

 Η πρόταση που εφέτος έχουμε για εσάς και ιδιαίτερα για την περίοδο των εορτών είναι ένα έργο το οποίο κατέχει την δική του ξεχωριστή θέση στην καρδιά των παιδιών.!

- Ο Κ Α Ρ Υ Ο Θ Ρ Α Υ Σ Τ Η Σ -

Είναι ένα έργο ύμνος στην φαντασία και στα ευχάριστα όνειρα, που δημιουργεί όμορφες εικόνες, σπουδαία συναισθήματα, γλυκές αναμνήσεις …. κάνει τα παιδιά να ονειρεύονται, να μάχονται, να ελπίζουν …….

Το έργο εκτυλίσσεται την παραμονή των Χριστουγέννων και διαδραματίζεται μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας!!!

Το Όνειρο… η Φαντασία … οι Μελωδίες … ό λ α μαζί και καθένα ξεχωριστά ταιριάζουν απόλυτα με την Χ ρ ι σ τ ο υ γ ε ν ν ι ά τ ι κ η ατμόσφαιρα ……..

 Η ιστορία του έργου με λίγα λόγια …..

….Παραμονή Χριστουγέννων στο σπίτι της μικρής Κλάρας … Όταν το ρολόι χτυπήσει μεσάνυχτα … τα παιχνίδια ζωντανεύουν και γιορτάζουν τα δικά τους Χριστούγεννα….

Ο Καρυοθραύστης – δώρο του θείου των παιδιών – γίνεται ένας όμορφος πρίγκιπας που ταξιδεύει μαζί με την Κλάρα και με την βοήθεια των παιδιών – θεατών στην ΟΝΕΙΡΟΧΩΡΑ… - το έργο είναι διαδραστικό, τα παιδιά συμμετέχουν όλα μαζί αλλά και κατά ομάδες!!!

Εμπόδιο στο όμορφο ταξίδι τους είναι ο βασιλιάς των ποντικών … και τα ποντικάκια του !!!

Τι θα γίνει όμως όταν ξημερώσουν Χριστούγεννα … Που θα βρεθεί η μικρή Κλάρα και ο Καρυοθραύστης – πρίγκιπας;

Ο Καρυοθραύστης έργο του Χόφμαν το οποίο έκανε λιμπρέτο ο Αλέξανδρος Δουμάς και πλαισίωσε μουσικά ο μεγάλος Ρώσος συνθέτης Τσαϊκόφσκι, παρουσιάζεται κάθε χρόνο την περίοδο των εορτών σε όλες τις πόλεις του κόσμου….

Και είναι για τα παιδιά το ωραιότερο Χ ρ ι σ τ ο υ γ ε ν ν ι ά τ ι κ ο δώρο !!!!!!

Το έργο είναι πλούσιο σε συναισθήματα, πλαισιωμένο με πολλή μουσική, χορό και τραγούδια, θα συναρπάσει τα παιδιά, θα τα κάνει να διασκεδάσουν, να ονειρευτούν, να συγκινηθούν, να γελάσουν, να περάσουν όμορφα…

Η σκηνοθετική γραμμή έλαβε υπόψιν και σεβάστηκε διακριτικά τους κανόνες της εκπαιδευτικής διαπαιδαγώγησης.

Ελπίζοντας στην συνεργασία σας θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε να δηλώσετε έγκαιρα το ενδιαφέρον σας ώστε να γίνει ο ανάλογος προγραμματισμός από εσάς αλλά και από εμάς!

Για κλείσιμο παραστάσεων και για όποιες πληροφορίες απευθυνθείτε στην υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων Ζαχαριουδάκη Τούλα 210-6046926 & 698 1017808

 Με Εκτίμηση

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα της παράστασης «ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΠΡΑΛΟΣ: ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ», στο αίθριο χώρο της Βιβλιοθήκης Παπαστράτου.

Το Δη.Πε.Θε. Αγρινίου επέλεξε να παρουσιάσει την θεατρική διασκευή από το πρώτο μέρος της αυτοβιογραφίας του μεγάλου εικαστικού μας, Χρήστου Καπράλου. Η παράσταση γοήτευσε τους Αγρινιώτες που, παρά τις υψηλές θερμοκρασίες, επέλεξαν να την παρακολουθήσουν. Μία παράσταση, που προκάλεσε έντονα συναισθήματα για τη ζωή του μεγάλου γλύπτη.Οι ηθοποιοί μάγεψαν τους θεατές με τις εξαιρετικές ερμηνείες τους,και δικαίως απέσπασαν το θερμό και παρατεταμένο χειροκρότημα των θεατών.

Λίγα λόγια για την παράσταση:

Είναι μια αναδρομή στα πρώτα βήματά του στην τέχνη και σ' όλη τη δύσβατη και δύσκολη καλλιτεχνική πορεία του γλύπτη, με αναφορές στα κεντρικά καλλιτεχνικά και μη πρόσωπα της εποχής. Μια παράσταση που επικεντρώνεται στα γεγονότα που τον επηρέασαν την περίοδο που ζούσε στο Παναιτώλιο και στο Αγρίνιο, τα ερεθίσματα που είχε από τους πρώτους δασκάλους του, την επιρροή από τον μέντορά του και ερευνά τους παράγοντες και τις ζυμώσεις που συνθέτουν και διαμορφώνουν μια καλλιτεχνική μεγαλοφυΐα.

διασκευή για το θέατρο: ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ / ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΚΗΣ
σκηνοθεσία: ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ 
σκηνικό: ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΕΛΙΜΑΣ
κοστούμια: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΨΑΛΑ
φωτισμοί: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΜΠΟΣ
βοηθός σκηνοθέτη:ΚΑΤΙΑ ΖΑΡΚΑΔΑ 
φωτογραφίες: ΛΕΝΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΗ

στον ρόλο του Χρήστου Καπράλου ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΚΗΣ
στο ρόλο της Mάνας – Μνήμης η ΚΑΤΙΑ ΖΑΡΚΑΔΑ

Λίγα λόγια για τον γλύπτη:

Ο Χρήστος Καπράλος, ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες γλύπτες του 20ου αιώνα, γεννήθηκε το 1909 στο χωριό Παναιτώλιο Αγρινίου και πέθανε στην Αθήνα το 1993. Είναι της γενιάς του Γιάννη Τσαρούχη, του Γιάννη Μόραλη, του Νίκου Νικολάου, του Οδυσσέα Ελύτη, ενώ συνδέθηκε στενά με τον Σικελιανό και τον Μπουζιάνη. Η μνημειώδης Ζωφόρος του, μήκους σαράντα μέτρων, που ονομάστηκε "Μνημείο της Μάχης της Πίνδου" και φιλοτεχνήθηκε στην Αίγινα από το 1952 έως το 1956, αγοράστηκε πρόσφατα από τη Βουλή των Ελλήνων.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ:
5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ: ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΟΛΟΥ [ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ],ώρα 9.15 μ.μ
7,8,9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ: ΑΘΗΝΑ [ΜΟΥΣΕΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ],ώρα 9.00 μ.μ.
13,14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ: ΠΑΤΡΑ [ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ+], ώρα 9.15 μ.μ.

21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ: ΑΙΓΙΝΑ [ΛΑΟΓΡΑΦΕΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ], ώρα 8.00 μ.μ.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Από το Δη.Πε.Θε. Αγρινίου

Το Θέατρο Τέχνη & Όραμα Παιδική Σκηνή "Δελφινάκι" παρουσιάζει την θεατρική παράσταση “Η Μάσα και ο αρκούδος”  την Τρίτη 13 Αυγούστου 2019 στο Θεατράκι Λιμανιού στο Μεσολόγγι και ώρα 20:30.

“Η Μάσα και ο αρκούδος” είναι ένα κλασσικό ρωσικό παραμύθι για παιδιά όπου μέσα από τη δράση, τις διάφορες κωμικές καταστάσεις, το σκηνικό διάκοσμο, τη μουσική και τα τραγούδια βγαίνει όλη εκείνη η ομορφιά των αισθημάτων που γεννά ένα παραμύθι.

Μέσα από τον κόσμο του παραμυθιού δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να ανακαλύψουν αξίες όπως η αγάπη, η ελπίδα, η φιλία, η ειρήνη, η οικολογική συνείδηση και να τις διαφυλάξουν.

Δουλέψαμε σε αυτόν τον σπουδαίο μύθο με κέφι και μεράκι και είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι που θα τον μοιραστούμε μαζί σας. 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ:

ΣΚΗΝΙΚΑ- ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: Γεώργιος Λαμπριανίδης

ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Τζένη Αρκούδη

ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ: Ειρήνη Κοτζάσοβα

ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ: Βαλερή Παπαδημητρίου

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΥΗ: Ειρήνη Κοτζάσοβα

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γεώργιος Γρηγοριάδης

ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ:

Σοφιάννα Γρηγοριάδη, Γιάννης Κωστάρας, Πάτρικ Τοχουμίδης, Ιωάννα Προσμίτη, Ειρήνη Κοτζάσοβα και ο Θανάσης Λιούνης

O "Oιδίπους Τύραννος" στις Οινιάδες

Τα Αθηναϊκά Θεάτρα παρουσιάζουν τον «Οιδίποδα Τύραννο», την αριστουργηματική τραγωδία του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, σε καλοκαιρινή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.

Πρωταγωνιστούν ο Δημήτρης Λιγνάδης στο ρόλο του Οιδίποδα και η Αμαλία Μουτούση στο ρόλο της Ιοκάστης. Στη σκηνή μαζί τους ο Νίκος Χατζόπουλος (Κρέων), ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Τειρεσίας), ο Γιώργος Ζιόβας (Άγγελος), ο Γιώργος Ψυχογιός (Θεράπων), ο Νικόλας Χανακούλας (Εξάγγελος) κι ένας χορός 10 επιπλέον ηθοποιών και μουσικών.

Η υπόθεση: Το έργο ξεκινά με ένα μυστήριο. Η πόλη της Θήβας πλήττεται από λοιμό και ο βασιλιάς Οιδίποδας ζητά να εξακριβώσει τον λόγο. Ο χρησμός του Απόλλωνα παραγγέλνει ότι για να καθαρίσει η πόλη πρέπει πρώτα να τιμωρηθεί ο φόνος του Λάιου. Ο βασιλιάς αποφασίζει να εξιχνιάσει το αίνιγμα και ξετυλίγει ένα κουβάρι φρικτών αποκαλύψεων.

Υπάρχουν δύο άξονες στο έργο αυτό, το τελειότερο του αρχαίου δράματος, τουλάχιστον απ’ τα σωζόμενα, που δρουν συμπληρωματικά:

Ο ένας είναι η τέλεια πλοκή του: το έργο αυτό είναι το πρώτο στην παγκόσμια δραματουργία θρίλερ με σασπένς (whodunitplay τα αποκαλούν οι Αγγλοσάξωνες). Ξετυλίγοντας το κουβάρι των γεγονότων, ο ήρωας, με αριστοτεχνικό τρόπο, φτάνει στο κέντρο του λαβυρίνθου, όπου διώκτης και διωκόμενος είναι ο ίδιος. Κι αν συχνά υποτιμούμε τον άξονα αυτόν, γυρεύοντας δίκαια άλλες ποιότητες, η φράση «Ο Πόλυβος δεν ήτανε πατέρας σου» πάντα προκαλεί ρίγος στο κοινό που παρακολουθεί. Και το παιχνίδι της μοίρας είναι ακόμα στα μισά.

Ο δεύτερος άξονας, αυτός που κάνει τον Οιδίποδα το πρώτο υπαρξιακό έργο στην παγκόσμια δραματουργία, είναι η ίδια η ερώτηση που θέτει: «Ποιος είμαι;». Και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο ήρωας για να την απαντήσει: τα εργαλεία που ο άνθρωπος –ειδικά ο Δυτικός– έχει θεοποιήσει: τον ορθό λόγο, τη σκέψη, τη λογική. Είναι τα μόνα που έχουμε, έχουν εκτοξεύσει το είδος μας, όμως δεν αρκούν. Γιατί αν αποφασίσεις να θέσεις τη συγκεκριμένη ερώτηση, οφείλεις να είσαι έτοιμος και για την απάντηση. Και η αλήθεια, όπως λέει ο ποιητής, «μόνον έναντι θανάτου δίδεται».

Ο Οιδίποδας είναι ο πρώτος Άνθρωπος της δραματουργίας μας, ο Αδάμ της. Και η μοίρα του μας κάνει ταπεινούς.

Ταυτότητα παράστασης:

Μετάφραση: Γιάννης Λιγνάδης

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

Σκηνικά - Κοστούμια: Πάρις Μέξης

Μουσική: Μίνως Μάτσας

Κίνηση: Κική Μπάκα

Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος

Βοηθοί σκηνοθέτη: Δήμητρα Δερμιτζάκη, Έλενα Σκουλά

Φιλολογικός Σύμβουλος: Νίκος Μανουσάκης

Βοηθός Μουσικού:Δήμητρα Αγραφιώτη

Φωνητική Διδασκαλία: Κατερίνα Κοζαδίνου

Φωτογραφίες παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας

Παραγωγή: Αθηναϊκά Θέατρα

Πρωταγωνιστούν:

Δημήτρης Λιγνάδης: Οιδίποδας              
Αμαλία Μουτούση: Ιοκάστη
Νίκος Χατζόπουλος: Κρέων
Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης: Τειρεσίας
Γιώργος Ζιόβας: Άγγελος
Γιώργος Ψυχογιός: Θεράπων
Νικόλας Χανακούλας: Εξάγγελος

Χορός: Μιχάλης Αφολαγιάν, Δημήτρης Γεωργαλάς, Δημήτρης Καραβιώτης, Κώστας Κοράκης, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Δημήτρης Μαύρος, Βασίλης Παπαδημητρίου, Γιάννης Πολιτάκης, Γιωργής Τσουρής, Βαγγέλης Ψωμάς.

Ώρα έναρξης: 9.30 μμ

Τιμές εισιτηρίων: 20 € κανονικό & 15 € (φοιτητικό, άνεργοι, ΑΜΕΑ κλπ)

Προπώληση: Εκδοτήρια Φεστιβάλ & viva.gr

Σελίδα 1 από 32

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία