Αγγελίες    Επικοινωνία

Υπογράφτηκε η Υπουργική Απόφαση σχετικά με τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση των ιατρών και τη διεξαγωγή συνεδρίων, καθώς επίσης και η σχετική Εγκύκλιος που αφορά στις λεπτομέρειες της διοργάνωσης και χρηματοδότησης των δραστηριοτήτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης.

Βασικά σημεία των αποφάσεων αυτών είναι:

Δρομολογείται η εξυγίανση του τοπίου των υφιστάμενων Επιστημονικών Εταιρειών μέσα από μία σαφώς καθορισμένη διαδικασία πιστοποίησης.

Πιο συγκεκριμένα: δημιουργείται Επιτροπή Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στο Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.), έργο της οποίας θα είναι:

Η πιστοποίηση των Ιατρικών Εταιρειών που αντιστοιχούν σε κάθε αναγνωρισμένη ειδικότητα και εξειδίκευση (οι Εταιρείες αυτές μετονομάζονται σε Επιστημονικές Ιατρικές Κοινότητες και Επιστημονικές Οδοντιατρικές Κοινότητες), καθώς και η πιστοποίηση επιστημονικά διασυνδεόμενων Ιατρικών Εταιρειών με τις Επιστημονικές Ιατρικές Κοινότητες, σύμφωνα με συγκεκριμένα επιστημονικά κριτήρια. Κάθε Επιστημονική Εταιρεία που θα πιστοποιείται με τη διαδικασία που προβλέπει η Υπουργική Απόφαση, θα εγγράφεται σε επίσημο μητρώο που τηρείται στο Υπουργείο Υγείας και στο ΚΕ.Σ.Υ. Σε κάθε Επιστημονική Ιατρική Κοινότητα δημιουργείται Επιτροπή Εκπαίδευσης και Επιτροπή Επαγγελματικών Θεμάτων.

Η πιστοποίηση και έγκριση όλων των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που διοργανώνονται από τις Επιστημονικές Εταιρείες (συνέδρια, ημερίδες, σεμινάρια κλπ.) και υποστηρίζονται οικονομικά από χορηγούς – ιδιωτικούς φορείς.

Ο ορισμός των μορίων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (CME) για όσους γιατρούς παρακολουθούν τις παραπάνω δραστηριότητες και των ορίων κόστους εγγραφής για κάθε μία από αυτές τις δραστηριότητες, ανάλογα με τη μορφή και τη διάρκεια τους.

Ο καθορισμός αυστηρού πλαισίου για τη διοργάνωση συνεδρίων, τη χρηματοδότησή τους, καθώς και για τη συμμετοχή των ιατρών σε αυτά.

Θεσπίζονται σαφείς κανόνες που αφορούν στη διάρκεια των συνεδρίων, στο ύψος των χορηγιών, καθώς επίσης και στη διαδικασία επιλογής των ιατρών για την παρακολούθηση συνεδρίων, με τις Επιστημονικές Κοινότητες να διαδραματίζουν σαφή ρόλο διαμεσολάβησης μεταξύ χορηγών και ιατρών και με σαφή κριτήρια για την επιλογή αυτή.

Τέλος, περιγράφεται με λεπτομέρεια κάθε τι σχετικό με τη διαδικασία χρηματοδότησης των συνεδρίων από τους χορηγούς και το ρόλο των γραφείων διοργάνωσης.

Αγαπητοί γονείς,

Μια σχολική χρονιά έρχεται στο τέλος της, όμως η εκπαίδευση ποτέ δεν σταματά…

Σεβόμενοι τον καθημερινό σας αγώνα και αναγνωρίζοντας την ανησυχία σας για την εξέλιξη των παιδιών σας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για το τμήμα «Μαθησιακών Δυσκολιών» που λειτουργεί στην ΕΛΕΠΑΠ.

Ορισμένα παιδιά, παρόλο που δεν παρουσιάζουν νοητικά, συναισθηματικά ή άλλα προβλήματα στην ανάπτυξη, δεν είναι σε θέση να επωφεληθούν από την τυπική διδασκαλία.

Η ΕΛΕΠΑΠ επί σειρά ετών υλοποιεί πρόγραμμα ειδικής διαπαιδαγώγησης για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες:

Ανάγνωση: διαβάζει με αργό, συλλαβιστό ή κομπιαστό ρυθμό και δεν σταματάει στις τελείες - δυσκολία στην αναγνώριση γραμμάτων, αντιμετάθεση γραμμάτων ή και συλλαβών.

Γραφή: πολλά ορθογραφικά λάθη, άσχημος γραφικός χαρακτήρας, αντιστροφή και παράλειψη γραμμάτων, δυσκολία στη διάκριση γραμμάτων και στη σύνθεση ιδεών σε μια έκθεση.

Κατανόηση: δυσκολία στην κατανόηση νοήματος – προφορικών ή γραπτών πληροφοριών.

Μαθηματικά: σύγχυση προσήμων ( +, - ), δυσκολία στην εκμάθηση της προπαίδειας, της ‘ώρας, της διαδοχής ημερών, μηνών και αριθμών.

Επιτελικές λειτουργίες: δυσκολία στην απομνημόνευση, στη συγκέντρωση, στον σχεδιασμό και στην αναστολή μιας αντίδρασης.

 

Γιατί στην ΕΛΕΠΑΠ ;

Ενδελεχή αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών βασισμένη σε αναγνωρισμένα από το Υπουργείο Παιδείας διαγνωστικά εργαλεία – παιδαγωγική εκτίμηση.

Άμεση, βιωματική, πολυαισθητηριακή, διαθεματική (μουσικοθεραπεία, πρόγραμμα φιλαναγνωσίας) και διεπιστημονική παρέμβαση με εξατομικευμένο πρόγραμμα για το κάθε παιδί.

 

Τα παιδιά ανταποκρίνονται θετικά όταν τους δίνεται η σωστή υποστήριξη και ενθάρρυνση. Η πρόληψη και η πρώιμη παρέμβαση είναι δυνατόν να δώσουν στα παιδιά πολλές ευκαιρίες για μαθησιακή και κοινωνική επιτυχία.

Κάθε παιδί έχει δικό του ρυθμό μάθησης και μπορεί να μάθει!!!

Το τμήμα λειτουργεί 12:00 – 4:00 μ.μ

ΕΛΕΠΑΠ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΓΡΙΝΙΟΥ-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΑΓ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ, ΠΕΡΙΟΧΗ ΓΚΕΝΟΒΑ, ΑΓΡΙΝΙΟ 30133

ΤΗΛ 26410-55035/26400-email: info_agr@elepap.gr

 

 

Η ΤΔ.Ε.

Η Πρόεδρος                                                  Η Γραμματέας

 

 Λαμπρινή Κολοβού                                        Θεοδώρα Τρομπούκη

Την Παρασκευή 10 και το Σάββατο 11 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί στο Μεσολόγγι το Α´και το Β΄ Επίπεδο της Εκπαίδευσης Προηγμένης Οδήγησης από το Ελληνικό Ινστιτούτο Μοτοθέσις της Μοτοσυκλετιστικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΜΟΤ.Ο.Ε.).

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Μοτοθέσις, «Η δράση εκπαίδευσης και βελτίωσης οδικής ασφάλειας απευθύνεται σε κάθε μοτοσυκλετιστή, ο οποίος επιθυμεί να βελτιώσει την ασφάλειά του. Στόχος της δράσης είναι να προσφέρει θεωρητική και εξατομικευμένη πρακτική εκπαίδευση σε όσους θέλουν να βελτιώσουν την ασφάλειά τους. Περιλαμβάνει προσωπική αξιολόγηση του τρόπου που ο ενδιαφερόμενος ήδη οδηγεί, συζήτηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και προτάσεις για λύση. Μπορούν να ακολουθήσουν πρακτικές συμβουλές για την ανάπτυξη ενός διαφορετικού τρόπου οδήγησης - ενός τρόπου διαχείρισης του δρόμου με γνώμονα την ασφάλεια.»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί σε δύο μέρη: το θεωρητικό μέρος την Παρασκευή, στον Πολυχώρο του Γραφείου Κοινωνικής Διακονίας της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας και του Ανοικτού Κέντρου Αγωγής και Προαγωγής της Υγείας της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου στο Μεσολόγγι και το πρακτικό μέρος, το οποίο είναι η προβλεπόμενη παρατηρούμενη διαδρομή σε οικείους δρόμους της περιοχής, θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο.

Την Κυριακή 12 Μαΐου στις 11.00, τα στελέχη του Ινστιτούτου Μοτοθέσις θα παραστούν στα εγκαίνια του νέου χώρου της Μοτολέσχης Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, η οποία από φέτος είναι μέλος της ΜΟΤ.Ο.Ε.

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 25/04/2019

Της Βάσως Βήττα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Χειρότερο και από το σχέδιο «Αθηνά», σε ό,τι αφορά στο Μεσολόγγι, είναι το νέο νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το Μεσολόγγι χάνει τρία τμήματα που κρατούσαν κάποιους φοιτητές και παίρνει άλλα που δεν είναι βέβαιο αν θα είναι ψηλά στις προτιμήσεις των υποψηφίων σπουδαστών. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, στο Μεσολόγγι γίνονται 3 τμήματα: Ζωικής παραγωγής Αλιείας & Υδατοκαλλιεργειών, Επιστήμης Βιοσυστημάτων & Γεωργικής Μηχανικής και Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής.

Στο Αγρίνιο ιδρύονται: Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων, Γεωργικής Βιοτεχνολογίας και Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Το τμήμα Γεωπονίας παραμένει στην Αμαλιάδα. Το Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο ιδρύεται στη...

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 25/04 σε όλα τα περίπτερα του νομού

 

Το νομοσχέδιο του ΥΠΠΕΘ που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας σελίδας στο χώρο της Δευτεροβάθμιας και της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που έχει στόχο την ενδυνάμωση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, δηλαδή ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση όλων των μαθητών και των φοιτητών.

 Ο υπουργός Παιδείας ,Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε:

«Το μεταρρυθμιστικό σχέδιο της κυβέρνησης στην Παιδεία ήταν αναγκαίο και έγινε πράξη.

Με σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών επιλύσαμε προβλήματα δεκαετιών που οι προηγούμενες κυβερνήσεις δημιούργησαν είτε με πράξεις είτε με παραλείψεις.

Ταυτόχρονα, προχωρήσαμε σε μεταρρυθμίσεις, παρά τη λυσσαλέα αντίδραση των κομμάτων της αντιπολίτευσης και την παραπληροφόρηση που επιδόθηκαν και επιδίδονται τα φιλικά προς αυτά ΜΜΕ. Στο μεγάλο μεταρρυθμιστικό μας εγχείρημα βρήκαμε σύμμαχο την μεγάλη πλειονότητα της ακαδημαϊκής και εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και της κοινωνίας .

Δεν είναι τυχαίο που τους γύρισαν την πλάτη σε όλα τα καλέσματα κινητοποιήσεων.

Αυτό το πετύχαμε γιατί εδώ και δύο χρόνια είχαμε έναν συνεχή και εξαντλητικό διάλογο και όχι διάλογο κωφών. Ακούσαμε και ενσωματώσαμε τις προτάσεις της ακαδημαϊκής και εκπαιδευτικής κοινότητας, πολλές από τις οποίες αποτελούσαν αιτήματα δεκαετιών.

Επιδιώξαμε και τη συναίνεση των κομμάτων ενημερώνοντάς τα με ξεχωριστές συναντήσεις για το πλαίσιο των αλλαγών που προτείναμε. Ζητήσαμε τις δικές τους προτάσεις αλλά επέλεξαν τον δρόμο της στείρας αντιπαράθεσης και της υποκρισίας. Τώρα που αρχίζει η υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων θα είναι υποχρεωμένα να λογοδοτούν διαρκώς στην κοινωνία.

Εμείς θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για τα επόμενα βήματα που θα οδηγήσουν σε ποιοτικότερη δημόσια εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. Πλέον η χώρα μετά την έξοδο από την μνημονιακή καταιγίδα, έχει τις οικονομικές ανάσες να πετύχει την ποιοτική αναβάθμιση της Παιδείας που αποδεδειγμένα αποτελεί κυβερνητική προτεραιότητα.

Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στους καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Πανεπιστημίων ότι θα συμβάλλουν δημιουργικά για την θεμελίωση της νέας Γ’ Λυκείου όπως και της νέας αρχιτεκτονικής των Πανεπιστημίων».

Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή προβλέπει συνοπτικά:

  • Πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης οι μαθητές θα κληθούν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό όπου θα υπάρχουν ΜΟΝΟ πανεπιστημιακά τμήματα.
  • Για το 2019-2020 τα τμήματα στο νέο ακαδημαϊκό χάρτη από 451 γίνονται 432
  • Η χώρα αποκτά πανίσχυρους ερευνητικούς και πανεπιστημιακούς πόλους που την ευθυγραμμίζουν με τις εξελίξεις στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο. Το ισχυρό δικτυωμένο πανεπιστήμιο που λειτουργεί ως κόμβος έρευνας και γνώσης είναι το μέλλον.

 

  • Η επαγγελματική και η τεχνολογική εκπαίδευση συναρθρώνεται εντός του πανεπιστημιακού συστήματος και τίθεται υπό την εποπτεία του. Για πρώτη φορά τα πανεπιστήμια γίνονται οι ενορχηστρωτές της απαιτούμενης γνώσης που θα μας οδηγήσει στο δρόμο της παραγωγικής ανασυγκρότησης της εθνικής οικονομίας. Το πανεπιστήμιο γίνεται ο εθνικός φορέας ενός ήπιου συντονισμού μεταξύ της οικονομίας και της απασχόλησης.

 

  • Δίνεται η δυνατότητα στα Τμήματα Σχολών Μηχανικών Πανεπιστημίων να οργανώσουν πενταετή προγράμματα σπουδών και να αναγνωριστούν ως αντίστοιχα – υπό προϋποθέσεις - με Τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών.

 

  • Προβλέπεται διαδικασία ώστε απόφοιτοι Τμημάτων Μηχανικών ΤΕΙ να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα, με δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα, ικανοποιώντας έτσι ένα χρόνιο και δίκαιο αίτημα των αποφοίτων αυτών.

 

Η νέα αρχιτεκτονική της Ανώτατης Εκπαίδευσης, στηρίχτηκε στους τέσσερις βασικούς άξονες: νέα τμήματα, συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα με ερευνητικά ινστιτούτα και διετή προγράμματα σπουδών για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ.

Για την ενίσχυση της νέας αρχιτεκτονικής στην Ανώτατη Εκπαίδευση :

  • Έχουν δοθεί ήδη 150 θέσεις ΔΕΠ για τα ιδρύματα.

 

  • Δίνονται άλλες 500 θέσεις ΔΕΠ.

 

  • Για πρώτη φορά μετά το 2010 νομοθετήθηκε η επαναπροκήρυξη όλων των κενών θέσεων οι οποίες είναι αποτέλεσμα συνταξιοδοτήσεων.

 

  • Επιπλέον 1.500 θέσεις που έχουν ήδη προκηρυχθεί για νέους επιστήμονες και για ακαδημαϊκή εμπειρία, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να διδάξουν μέχρι 3 μαθήματα τον χρόνο.

 

  • Και τέλος 15.000.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ για τα πανεπιστήμια ώστε να γίνει πράξη η νέα αρχιτεκτονική της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

 

Για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

  • Αναβαθμίζεται το Πανεπιστήμιο με την Πολυτεχνική Σχολή στην Κοζάνη και με τα πρόσθετα Τμήματα και Ινστιτούτα στην Φλώρινα, Καστοριά, Πτολεμαΐδα, Γρεβενά και στην Κοζάνη.

 

  • Δίνεται η δυνατότητα μετατροπής του Ατμοηλεκτρικού Σταθμού ΑΗΣ της Πτολεμαΐδας σε Διεθνές Κέντρο Κινηματογράφου και σε αυτό το πλαίσιο θα προχωρήσουμε στην ίδρυση Τμήματος Κινηματογράφου και Τμήματος Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων.

Για το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας

  • Νέα Τμήματα και συνέργειες του Διεθνούς Πανεπιστημίου, του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

 

  • Θα είναι ένα δυναμικό εξωστρεφές Ίδρυμα, με πολλά μαθήματα και προγράμματα και σε ξένη γλώσσα.

Για το Πανεπιστήμιο Πατρών

  • Το Πανεπιστήμιο Πατρών αποκτά τέσσερις νέες Σχολές, μεταξύ των οποίων μία Γεωπονική Σχολή και τη Σχολή Νομικών Επιστημών, στην οποία εντάσσεται το νεοϊδρυόμενο τέταρτο Τμήμα Νομικής στην Ελλάδα.

 

  • Συνολικά στο Πανεπιστήμιο Πατρών ιδρύονται δεκαπέντε νέα Τμήματα και Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο, μεταξύ των ινστιτούτων του οποίου είναι και το Ινστιτούτο Κυτταρικών Θεραπειών, στο οποίο θα ενσωματωθεί το κέντρο δοτών μυελού των οστών.

 

Για το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

  • Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ενδυναμώνεται σημαντικά με την ένταξη σε αυτό τόσο του ΤΕΙ Πελοποννήσου όσο και μέρους του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.

 

  • Με τη σημαντική ενίσχυσή του σε ανθρώπινο δυναμικό ιδρύονται σε αυτό δεκαέξι νέα Τμήματα, εκ των οποίων τα δεκατρία θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος (2019-2020).

 

Για το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

  • Το ΤΕΙ Κρήτης αναβαθμίζεται σε Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο με νέα τμήματα και μετεξέλιξη των υπαρχόντων σε πανεπιστημιακά. Για πρώτη φορά το Λασίθι μπαίνει ισότιμα στον πανεπιστημιακό χάρτη της Κρήτης.

 

  • Ιδρύεται σε αυτό Πρότυπο Αγροδιατροφικό Τεχνολογικό Πάρκο για την ανάπτυξη καινοτόμων παραγωγικών δραστηριοτήτων.

 

H Μεταρρύθμιση του Λυκείου έρχεται να συναντήσει την Μεταρρύθμιση στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Νέα Γ’ Λυκείου

Με τις διατάξεις για την αναμόρφωση της νέας Γ’ Λυκείου, με τέσσερα 6ωρα μαθήματα κάθε εβδομάδα (+ Θρησκευτικά για 1 ώρα, Γυμναστική για 2 ώρες και Μάθημα Επιλογής για 2 ώρες), δίνουμε εκπαιδευτική ουσία και νόημα στην ακυρωμένη σήμερα Γ’ Λυκείου.

Ο εκπαιδευτικός της τάξης έχει την άνεση χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες εκπαιδευτικές μεθόδους να εμβαθύνει στο αντικείμενο του μαθήματος προετοιμάζοντας τον μαθητή – υποψήφιο για την εισαγωγή του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Με τον τρόπο αυτό, επιχειρούμε να σπάσουμε τη νοοτροπία δεκαετιών για την αναγκαιότητα του φροντιστηρίου και της παραπαιδείας. Είναι το πρώτο αναγκαίο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση της ενδυνάμωσης της αυτοτέλειας του δημόσιου Λυκείου.

Η νέα Γ’ Λυκείου αποκτά έναν προπαρασκευαστικό χαρακτήρα καθώς οι εγκύκλιες σπουδές θα ολοκληρώνονται στη Β’ Λυκείου χωρίς συρρίκνωση των γνωστικών αντικειμένων αφού παράλληλα θα αναμορφωθούν και τα Προγράμματα Σπουδών.

Για όσους μιλούν για εντατικοποίηση των εξετάσεων στην Γ’ Λυκείου, ένα μόνο στοιχείο είναι αρκετό για να καταρρίψει το ψεύδος: σήμερα οι μαθητές της Γ’ Λυκείου εξετάζονται σε 4 μαθήματα. Με το νέο σύστημα πάλι θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα προκειμένου να πάρουν το απολυτήριό τους και αυτά τα 4 μαθήματα είναι τα ίδια στα οποία θα εξεταστούν για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Απολυτήριο Λυκείου και διασφάλιση του αδιάβλητου των ενδοσχολικών εξετάσεων

Ο στόχος ενός ισχυρού Απολυτηρίου Λυκείου, επιτυγχάνεται καθώς οι ενδοσχολικές – απολυτήριες εξετάσεις για την απόκτησή του θα γίνονται με αδιάβλητο και παιδαγωγικά ορθό τρόπο.

Οι απολυτήριες εξετάσεις θα είναι αδιάβλητες, πολύ περισσότερο από ότι είναι σήμερα. Και αυτό διότι:

-     Τα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά, θα χωριστούν σε ομάδες ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

-     Πριν την εξέταση κάθε μαθήματος, θα επιλέγονται με κλήρωση στις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πέντε καθηγητές της ομάδας σχολείων που δίδαξαν το μάθημα.

-     Η ομάδα καθηγητών θα προετοιμάζει θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας σύμφωνα με τις υπάρχουσες οδηγίες του ΙΕΠ.

-     Το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος και θα είναι κοινά ανά ομάδα σχολείων.

-     Τα θέματα θα στέλνονται στους μαθητές των σχολείων μέσω ηλεκτρονικής κωδικοποιημένης μετάδοσης, με προδιαγραφές που θα ορίσει το Υπουργείο Παιδείας.

-     Η εξέταση παραμένει δίωρη.

-     Επιτηρητές θα είναι καθηγητές από διαφορετικά σχολεία αλλά και διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος.

-     Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από το δημόσιο σχολείο και ένας από το ιδιωτικό σχολείο.

-     Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου σχολείου.

Νέο Σύστημα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Καθιερώνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μόνο με το Απολυτήριο.

Είναι το πρώτο βήμα για την πλήρη καθιέρωση της ελεύθερης πρόσβασης σε βάθος χρόνου και με σταδιακή ετήσια αύξηση της βαρύτητας του βαθμού του Απολυτηρίου.

Κατά την πρώτη χρονιά εφαρμογής δεν θα προσμετρηθεί ο βαθμός του Απολυτηρίου για την πρόσβαση, προκειμένου να υπάρξει η αναγκαία προσαρμογή στο νέο σύστημα. Τη δεύτερη χρονιά ο βαθμός του Απολυτηρίου θα συμμετέχει κατά 10% στον τελικό βαθμό πρόσβασης, ποσοστό το οποίο θα αυξάνει κάθε χρόνο.

Ως προς την ελεύθερη πρόσβαση, οι μαθητές θα δηλώνουν τις προτιμήσεις τους σε 10 τμήματα, αφού σύμφωνα με στατιστικά μοντέλα ο αριθμός αυτός (10 τμήματα) είναι ικανός να οδηγήσει σημαντικό αριθμό υποψηφίων σε σχολές της προτίμησής τους μόνο με τον βαθμό του Απολυτηρίου.

Για τους υπόλοιπους υποψηφίους η εισαγωγή θα γίνεται με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις σε 4 εξεταζόμενα μαθήματα.

Πρόσβαση αποφοίτων ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Αυξάνεται το ποσοστό θέσεων σε σχολές και τμήματα των Πανεπιστημίων που θα διατίθενται στους αποφοίτους ΕΠΑΛ από 5% σε 10% μέσα από τις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις. Παραμένει το 5% των θέσεων σε σχολές και τμήματα: πολυτεχνικές, ιατρικές, οδοντιατρικές, φαρμακευτικές, κτηνιατρικές, φυσικής, βιολογίας και γεωλογίας. Διατηρείται το 20% σε ΑΣΠΑΙΤΕ και ΑΣΤΕ. Επίσης προβλέπεται η πρόσβαση σε στρατιωτικές σχολές με ποσοστό θέσεων που θα καθορίζεται με κοινή υπουργική απόφαση.

Παραμένει επίσης το 1% επιπλέον θέσεων για τα εσπερινά ΕΠΑΛ που διευρύνεται με όλες τις πανεπιστημιακές σχολές. Επίσης παραμένει το δικαίωμα επιλογής των αποφοίτων τους να συμμετέχουν στις εξετάσεις με τα ημερήσια ΕΠΑΛ για περισσότερες επιλογές. Η πρόσβαση γίνεται σε σχολές και τμήματα που είναι συναφή ή αντίστοιχα με τους τομείς των ΕΠΑΛ.

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΑΕΠ

Με τη διαδικασία που θεσμοθετείται με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις θα επιτελείται πλέον ο επιδιωκόμενος σκοπός της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ και του π.δ. 38/2010. Με τις εν λόγω τροποποιήσεις επανέρχεται η δυνατότητα της αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ταχύτερα και χωρίς χρονοτριβές, έτσι ώστε οι ενδιαφερόμενοι μετά τη λήψη της βεβαίωσης από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.), να την προσκομίζουν στον οικείο επαγγελματικό σύλλογο ή φορέα, ο οποίος θα αποφαίνεται επί της διαδικασίας εγγραφής των ενδιαφερομένων σε αυτόν, προκειμένου να ασκήσουν το αντίστοιχο επάγγελμα.

Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα σε όσους φοιτούν κατά το τρέχον έτος να λάβουν βεβαίωση από το ΣΑΕΠ, το οποίο θα συνεχίσει να λειτουργεί μεταβατικά έως την 31.12.2022.

Ιδιωτικά Σχολεία

Η νομοθέτηση της διάρκειας της διδακτικής ώρας σε 45 λεπτά (από 60 που αυθαίρετα όριζαν οι περισσότεροι εργοδότες) για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών επαναφέρει την κανονικότητα στις συνθήκες εργασίας και στις οικονομικές απολαβές των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων που εργάζονται λιγότερο από 8 ώρες εβδομαδιαίως θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να εργάζονται σε φροντιστήρια που εδρεύουν σε διαφορετική Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Στην ολομέλεια της Βουλής επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» τοποθετήθηκε η βουλευτής του νομού Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ, Μαρία Τριανταφύλλου.

Στην τοποθέτησή της, άσκησε κριτική στον τρόπο που χειρίζονταν οι προηγούμενες κυβερνήσεις τα ζητήματα της τριτοβάθμιας παιδείας με γνώμονα τη μικροπολιτική και τα πελατειακά συμφέροντα ,ενώ ,κατακεραύνωσε το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» ,που σε μια νύχτα διαμέλισε ιδρύματα, όπως το ΤΕΙ Μεσολογγίου χωρίς κριτήρια και χωρίς σχέδιο.

Για τις προτεινόμενες αλλαγές και την ίδρυση Γεωπονικής σχολής στο νομό Αιτωλοακαρνανίας τόνισε ,πως γίνεται μια προσπάθεια να ιδρυθούν ισχυρά περιφερειακά πανεπιστήμια ,τα οποία θα είναι συνδεδεμένα με τις ανάγκες και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της εκάστοτε περιοχής ,ώστε, να μείνει ο νέος κόσμος στον τόπο του και να εργαστεί για την αναβάθμιση της παραγωγής.

Τέλος, η κυρία Τριανταφύλλου πρόσθεσε, ότι θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα, ώστε τα τμήματα ,που ιδρύονται να μην είναι «άδεια πουκάμισα», αλλά να πραγματοποιηθούν όλες εκείνες οι νομοθετικές και πρακτικές διαδικασίες ,ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση και λειτουργία.

Σελίδα 1 από 8

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία