Αγγελίες    Επικοινωνία

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 04/07/2019

Της Βάσως Βήττα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων την περασμένη εβδομάδα, τελείωσε και η αγωνία των μαθητών που έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις. 

Τα χαμόγελα στα χείλη των επιτυχόντων είναι φωτεινά και τεράστια, αφού ανταμείφθηκαν οι κόποι μιας ολόκληρης χρονιάς. Και οι γονείς φυσικά έχουν την ίδια χαρά με τα παιδιά τους και καμαρώνουν τους αυριανούς φοιτητές. Κάποια από τα παιδιά που κατάφεραν να συγκεντρώσουν υψηλή βαθμολογία, μοιράζονται τη χαρά τους με όλους τους αναγνώστες της ΑΙΧΜΗΣ, στην οποία μίλησαν.

Η Βασιλική Χαραλάμπους από το 1ο Λύκειο Μεσολογγίου συγκέντρωσε 18.449 μόρια με στόχο να...

Με στόχο την Ιατρική ο Πέτρος Ζόγκαϊ, από το Λύκειο Νεοχωρίου, μπήκε για δεύτερη χρονιά στην διαδικασία των εξετάσεων και κατάφερε να φθάσει στο στόχο του, συγκεντρώνοντας 18.997 μόρια...

Το μεγάλο όνειρο της Ζώλιας Παναγιωτοπούλου (2ο Λύκειο Μεσολογγίου), που είναι η Νομική, φαίνεται να πραγματοποιείται με τα 18.364 μόρια που κατάφερε να συγκεντρώσει...

Ανοικτός είναι ο δρόμος και για την Κωνσταντίνα Σταθάτου, από το 1ο Λύκειο Μεσολογγίου, που έφθασε τα 18.209 μόρια...

Ο Κώστας Δραγγανάς από το 2ο Λύκειο Μεσολογγίου, «έπιασε» 18.388 μόρια με προσήλωση στο στόχο και υποστήριξη από τους γονείς του, όπως λέει ο ίδιος...

Σε μια πολύ καλή σχολή Νοσηλευτικής θα φοιτήσει η Παρασκευή Γεωργούση - Γούργαρη, από το Λύκειο Αιτωλικού, που συγκέντρωσε 17.800 μόρια...

Η Νομική Αθηνών περιμένει τον Γιάννη Λαχανά, που συγκέντρωσε αρκετά μόρια για να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα και μετά από πολύ κόπο να μπορεί να πει ότι...

Η Νάνσυ Κούρου από το Λύκειο Αιτωλικού, είναι ένα ακόμη χαρούμενο παιδί των φετινών πανελλαδικών. Και όπως τονίζει η ίδια...

Η επιτυχία της Ευφροσύνης Βαλτογιάννη (1o Λύκειο), οφείλεται κατά ένα μέρος στους δικούς της ανθρώπους που την στήριξαν σε αυτή την προσπάθεια...

Από την Α’  Λυκείου διάβαζε συστηματικά, αλλά χωρίς πίεση, ο Θάνος Λουκανάρης καταφέρνοντας φέτος στην Γ’  Λυκείου που έδωσε πανελλαδικές εξετάσεις να συγκεντρώσει 17.960 μόρια...

Φοιτήτρια στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, που ήταν και ο μεγάλος της στόχος, θα είναι από τον Οκτώβριο η Μαίρη Αποστολοπούλου, με τα 18.958 μόρια που συγκέντρωσε...

Στο επόμενο φύλλο θα φιλοξενήσουμε και όσα άλλα παιδιά τυχόν παραλείφθηκαν χωρίς πρόθεση φυσικά και επικοινωνήσουν μαζί μας για να μας ενημερώσουν.

Όλοι οι πρωτεύσαντες βρίσκονται στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ, που κυκλοφορεί από σήμερα στα περίπτερα

 

Είναι κάποιες φιλίες... Είναι κάποιες φιλίες που μυρίζουν ομορφότερα από τις άλλες. Είναι κάποιες φιλίες που μοιάζουν με χάδι. Είναι κάποιες φιλίες που κάνουν πλατύτερο το χαμόγελό μας. Είναι κάποιες φιλίες - αγκαλιές. Είναι κάποιες φιλίες που δροσίζουν την ψυχή και ζεσταίνουν το νου. Είναι κάποιες φιλίες που μας κάνουν να νιώθουμε ψηλότεροι κι ομορφότεροι.

Είναι κάποιες φιλίες που μας κάνουν καλύτερους ανθρώπους. Είναι κάποιες ΦΙΛΙΕΣ που δε θέλουμε να χάσουμε... Μα, με τίποτα... Είναι η φιλία της Κατερίνας, του Πέτρου, της Πολυξένης, του Γιώργου, της Νικολέτας,.......και των άλλων παιδιών του Δημητρούκειου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου. Τρίτη 14 Μαΐου και ως Β1 τμήμα πήγαμε επίσκεψη στο σχολείο τους. - Θα μάς θυμούνται; ρωτούσαν κάποιοι. Και βέβαια μας θυμούνται. Και βέβαια, δώσαμε και πήραμε αγκαλιές και Χαμόγελα, δώσαμε τα δωράκια μας, πήγαμε στις τάξεις τους, μας τραγούδησαν το Γιάννη μου το μαντήλι σου και το Τζιβαέρι, παίξαμε σκάκι και, φυσικά, ανανεώσαμε το ραντεβού μας για τη νέα σχολική χρονιά. Ναι, είναι κάποιες φιλίες που ανανεώνονται διαρκώς. Ναι, είναι κάποιες φιλίες που η ύπαρξή τους μας τιμά!!

Οι μαθητές του Β1 τμήματος του 2ου Λυκείου Μεσολογγίου

 

Πριν λίγες εβδομάδες το νομοσχέδιο που περιέχει αλλαγές στις λυκειακές τάξεις και καθορίζει νέα μέθοδο εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δόθηκε στο κοινοβούλιο προς διαβούλευση.

Από εκείνη τη στιγμή δεν έχει υπάρξει ούτε μία ημέρα που η πανελλήνια μαθητική κοινότητα να μην έχει εκφράσει τη δυσαρέσκεια, την απογοήτευση και κυρίως την ανησυχία της για τούτη τη νομοθετική πρωτοβουλία που σίγουρα θα επιφέρει σοβαρές επιπτώσεις στη μελλοντική μας σταδιοδρομία ως νέοι. Δυστυχώς, όμως, φαίνεται πως στην παρούσα συγκυρία οι φωνές μας δεν έχουν εισακουστεί. Παρόλες τις προσπάθειές μας να συσταθεί ένας δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών αρχών και μαθητών μέσω επιστολών και αναρτήσεων σε ηλεκτρονικές δημόσιες διαβουλεύσεις, δρομολογείται ακόμη αυτό το πραγματικά καταστροφικό για τη δημόσια εκπαίδευση μεταρρυθμιστικό σχέδιο.

Καταφεύγουμε, λοιπόν, σήμερα, στο έσχατο μέτρο κατά την ύστατη στιγμή. Αποφασίσαμε ομοφώνως οι μαθητές τόσο της πρώτης, όσο και της δευτέρας και της τρίτης τάξης, ευελπιστώντας πως αυτή μας η πράξη, όντας συντονισμένη με πολλά άλλα σχολεία ανά τη χώρα, θα οδηγήσει σε περίσκεψη τον υπουργό Παιδείας, να καταλάβουμε τον σχολικό χώρο και να εμποδίσουμε την κανονική διεξαγωγή των μαθημάτων εωσότου οι κυβερνητικές αρχές αρμόδιες για την παιδεία λάβουν επιτέλους υπόψη τους προβληματισμούς μας όσον αφορά το κοινώς λεγόμενο “Νέο Λύκειο”.

Πρώτα απ’ όλα, είναι αποδεκτό πως η αύξηση των διδακτικών ωρών στα μαθήματα προσανατολισμού της τρίτης λυκείου και η παράλληλη μείωσή τους στα μαθήματα γενικής παιδείας στοχεύει στην καλύτερη εμβάθυνση των μαθητών στο αντικείμενο που τους ενδιαφέρει και στη προπαρασκευή τους για ανώτερες σπουδές. Ωστόσο, το δυσανάλογο της αύξησης των διδακτικών ωρών σε σχέση με την αύξηση της ύλης σε μαθήματα όπως η Βιολογία, η Ιστορία και τα Μαθηματικά, οδηγεί σε άτοπο την παραπάνω στόχευση. Ουσιαστικά, με την προσθήκη κεφαλαίων διαφορετικής θεματικής προσέγγισης όχι μόνο δεν επιτυγχάνεται εμβάθυνση, αλλά αυξάνεται κατακόρυφα η πιθανότητα απόσπασης του μαθητή εξαιτίας της ακόμη μεγαλύτερου πλάτους ύλης που θα κληθεί να καλύψει. Σε καμία περίπτωση το αναδιαμορφωμένο λύκειο, που και εμείς οραματιζόμαστε, δεν θα πρέπει να συντηρεί και να ενισχύει την παθητική στάση του μαθητή απέναντι στη γνώση.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την υποτιθέμενη ενίσχυση του ρόλου του εθνικού απολυτηρίου, θεωρούμε πως οι ισχυρισμοί του Υπουργού και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής δεν έχουν ερείσματα στην πραγματικότητα. Ζούμε σε μία εποχή όπου η αγορά εργασίας έχει γίνει δαιδαλώδης και υπερβολικά ανταγωνιστική. Οι ανοικτές θέσεις εργασίας έχουν χωριστεί σε εκείνες που απαιτούν την υψηλότερη κατάρτιση και εξειδίκευση και σε εκείνες που απαιτούν την ελάχιστη. Το εθνικό απολυτήριο, καθώς αντιπροσωπεύει τη μέση κατάρτιση, δεν συμβάλλει στην κάλυψη θέσεως εργασίας ή απλά δεν είναι απαραίτητο, ενώ δεν αποτελεί σκοπός του μαθητή στο τέλος της φοίτησής του στο λύκειο, αλλά ένα δευτερεύον μέσο-μακράν κατώτερο των πανελλήνιων εξετάσεων-που εξυπηρετεί την επιθυμία του διδασκόμενου για συνέχιση στις ανώτερες σπουδές.

Φυσικά, το κομμάτι της εκπαιδευτικής μεταρρυθμιστικής αυτής προτάσεως που μας προξενεί την περισσότερη ανησυχία είναι οι αλλαγές στη μέθοδο εισαγωγής στα ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Πρώτον, η ταυτόχρονη εξέταση των μαθημάτων της Έκθεσης και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας θα έχει ως αποτέλεσμα αδυναμία του μαθητή να δώσει την απαραίτητη και ίδια σημασία στη μελέτη των δύο μαθημάτων. Δεύτερον, ο μέσος μαθητής, κατά τη διαδικασία σύνταξης του πρώτου μηχανογραφικού, θα βρεθεί αντιμέτωπος με το ιδιαίτερα κρίσιμο για τη ζωή του δίλημμα εάν αφού το καταθέσει θα επιλέξει ένα, τρόπος του λέγειν, “πράσινο” ή “κόκκινο” τμήμα. Στην πρώτη περίπτωση θα προχωρήσει στη διαδικασία των πανελλήνιων εξετάσεων με την ελπίδα ίσως να αποκτήσει τα απαραίτητα μόρια. Στην δεύτερη περίπτωση, θα επιλέξει μια “πράσινη σχολή” με την πιθανότητα, βέβαια, να χάσει ένα χρόνο από την σχολική του πορεία έχοντας αλλάξει γνώμη και να θελήσει να συμμετέχει στις Πανελλήνιες τον επόμενο χρόνο. Μετά την θεσμοθέτηση αυτού του παράλληλου συστήματος εισαγωγής το μόνο σίγουρο είναι πως πολλά τμήματα θα συγχωνευθούν, καθώς στα χρόνια μέχρι την απόλυτη προσαρμογή των μαθητών στο νέο σύστημα η προτίμηση των εξετάσεων θα είναι συντριπτικά μεγαλύτερη από αυτή της άμεσης πρόσβασης, γιατί ο αριθμός των αιτούντων σε αυτά τα τμήματα θα είναι μικρότερος του αναμενόμενου. Κατά πάσα πιθανότητα, τα τμήματα που δεν θα τύχουν συγχώνευσης θα εμφανίσουν χαμηλότερη μέση επίδοση μιας και όσοι μαθητές λάβουν υπόψη τα συσσωρευμένα γνωστικά κενά τους δεν θα θελήσουν να συμμετάσχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις προκειμένου να μην αντικρίσουν την αποτυχία.

Βέβαια, είναι κοινή διαπίστωση ολόκληρης της σχολικής κοινότητας πως το υπάρχον σύστημα δεν είναι σε καμία περίπτωση άρτιο και ικανοποιητικό. Ως εκ τούτου, υπάρχει ανάγκη για αλλαγές οι οποίες, όμως, θα διαμορφωθούν σε βάθος χρόνου και θα είναι καρπός συνεργασίας τόσο των διδασκόμενων, όσο και των διδασκόντων και των κυβερνητικών αρχών.

Πεποίθησή μας είναι πως για να καταστεί δυνατή η εμβάθυνση του μαθητή στο γνωστικό πεδίο που έχει επιλέξει, ο όγκος της διδακτέας ύλης θα πρέπει να παραμείνει στα προ φετινής αυξήσεως επίπεδα, μολαταύτα θα πρέπει να διατηρηθεί η πρόσφατη αύξηση των διδακτικών ορών στα μαθήματα της κατευθύνσεως. Επιπρόσθετα, θα ήταν συνετή και η απόσυρση των Κειμένων από εξεταζόμενο μάθημα ή αλλιώς η ξεχωριστή τους εξέταση σε επίπεδο Πανελληνίων μιας και είναι ένα μάθημα που συμβάλλει στην πνευματική ολοκλήρωση του μαθητή. Ύστερα, το εθνικό απολυτήριο θα πρέπει να γίνει καθαρά συμβολικό και ταυτόχρονα να καταργηθεί το διπλό σύστημα εισαγωγής με ή χωρίς εξετάσεις και στη θέση του να εδραιωθεί μία μέθοδος εξέτασης που θα είναι αξιοκρατική, δε θα συντελεί στη συγχώνευση και υποβάθμιση πολλών τμημάτων, θα επιβραβεύει τους επιτυχόντες δίνοντάς τους περισσότερα κίνητρα για να προχωρήσουν και θα προβλέπει ώστε όσοι μαθητές αποτύχουν να τους δίνεται η ευκαιρία να αναθεωρήσουν και να βγουν από τη διαδικασία έχοντας υπερκαλύψει τα κενά τους.

Εν κατακλείδι, οι μαθητές, είμαστε νέοι ενεργοί, με σθένος και ορθολογική σκέψη που προτάσσουν το γενικό συμφέρον και προπαντός δεν τρέφουν αυταπάτες, αναγνωρίζουμε, επομένως, πως η κατάληψη ενός τόσο σημαντικού χώρου όσο το σχολείο δεν είναι σε καμία περίπτωση η ιδανική λύση. Μολαταύτα, είναι η πιο κατάλληλη δεδομένων των συνθηκών, είναι η πιο κατάλληλη γιατί κανείς δεν θέλουμε να πει πως είδαμε τη δημόσια παιδεία-το μέλλον μας να αποδομείται και δεν κάναμε τίποτε, δεν αντιδράσαμε. Ευελπιστούμε, λοιπόν, πως η φωνή μας θα εισακουστεί γνωρίζοντας πως η κάθε αλλαγή μέσα στην ιστορία της ανθρωπότητας επιβλήθηκε από τα κάτω προς τα επάνω. Καλούμε τους καθηγητές μας, τη δημοτική αρχή μαζί και όλους τους υποψήφιους βουλευτές, δημάρχους και περιφερειακούς συμβούλους του τόπου μας να υποστηρίξουν τον αγώνα για την προάσπιση του μέλλοντός μας.

 

Με ιδιαίτερη εκτίμηση,
Οι μαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Μεσολογγίου

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 03/01/2019

 

Αρκετοί από τους επαγγελµατίες και ερασιτέχνες Μεσολογγίτες ζωγράφους τιµήθηκαν σε εκδήλωση που πραγµατοποίησε το 2ο Λύκειο, για την προσφορά τους στο εν λόγω σχολείο.

Η ιδέα που είχε πριν από ενάµιση χρόνο περίπου, η καθηγήτρια, Αφροδίτη Τρυφιάτη, υλοποιήθηκε, µετά από αρκετή δουλειά των εκπαιδευτικών και µαθητών, αλλά κυρίως των ζωγράφων της πόλης. Η κα Τρυφιάτη, απηύθυνε κάλεσµα στους ντόπιους καλλιτέχνες που ανταποκρίθηκαν δωρίζοντας εξαιρετικά έργα τους στο σχολείο, που τώρα, «ζεσταίνουν» τους ψυχρούς τοίχους του σχολικού κτιρίου. Εκτός από την αισθητική αναβάθµιση του διδακτηρίου, στόχος ήταν να στραφούν οι µαθητές προς τις τέχνες και τον πολιτισµό. Η κα Τρυφιάτη, ασχολείται µε την θεατρική οµάδα του σχολείου, το οποίο χαρακτηρίζει τυχερό, καθώς έχει λάβει βοήθεια από πολλούς ανθρώπους, που θέλει να ευχαριστήσει. Η µεγάλη ανταµοιβή των εκπαιδευτικών αλλά σίγουρα και των ίδιων των καλλιτεχνών και όλων όσων βοήθησαν για το καλό αποτέλεσµα, ήταν ο ενθουσιασµός των παιδιών όταν είδαν τα έργα κρεµασµένα στους τοίχους του σχολείου. Για την τοποθέτηση βοήθησαν οι Ασηµάκης Βούρβαχης και Βαγγέλης Ρόµπολας.

Η προσφορά των Μεσολογγιτών ζωγράφων, κάποιοι από τους οποίους µπορεί να είναι άγνωστοι στο ευρύ κοινό, δεν προσέφεραν απλά ένα ή δύο έργα ο καθένας, αλλά προσέφεραν την οµορφιά του Μεσολογγίου που θα µείνει για να την γνωρίζουν και οι επόµενες γενιές µαθητών, διότι, όπως τόνισε η κα Τρυφιάτη: «Οι εκπαιδευτικοί θα φύγουµε κάποια στιγµή από το σχολείο, οι σηµερινοί µαθητές επίσης θα φύγουν για να προχωρήσουν στη ζωή τους, όµως το σχολείο θα µείνει µαζί µε τους πίνακες για να τους βλέπουν όλες οι γενιές µαθητών».

Οι Μεσολογγίτες ζωγράφοι:

Πάνος Αθανασίου. Γεννήθηκε στο Μεσολόγγι το 1944. Μέσα από τους πίνακές του καταγράφεται η ιστορία µιας ολόκληρης εποχής, η ψυχολογία των ανθρώπων και η καθηµερινότητά τους. Εµπνεύστηκε από τα µισογκρεµισµένα σπίτια, από τα εµπορικά καταστήµατα του κέντρου που δεν υπάρχουν πια, από την κίνηση στους δρόµους τα πολλά ποδήλατα, τα πρώτα αυτοκίνητα, ακόµη και λεπτοµέρειες από το ντύσιµο – φιγούρες µε παλτό και καπέλο εποχής, σηµάδι οικονοµικής ανάκαµψης για κάποιους. Παλιά αστικά και φτωχικά σπίτια, γειτονιές, ταβέρνες στο Μεσολόγγι του ’40 και του ’50, η κεντρική πλατεία του ’60 και σινεµά που δυστυχώς δεν υπάρχουν πιά, αποτυπώνονται στους πίνακές του.

Χρήστος Αθανασίου. Γεννήθηκε στο Μεσολόγγι στις αρχές της δεκαετίας του 1940. Το ταλέντο του στη ζωγραφική φάνηκε από την παιδική του ηλικία, όταν και άρχισε να αποτυπώνει τις εικόνες που κέντριζαν την φαντασία του. Αυτοδίδακτος, πειραµατίστηκε µε πολλά είδη ζωγραφικής και ειδικότερα την τοπιογραφία, την θαλασσογραφία, αλλά και προσωπογραφίες και αγιογραφία. Μεγάλη του αγάπη παραµένει πάντα η λιµνοθάλασσα και η καθηµερινότητα των ψαράδων και της ζωής τους. Έργα του βρίσκονται σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Βασίλης Αρτίκος. Γεννήθηκε το 1958 στη Γαβαλού. Σπούδασε οικονοµικές επιστήµες και εργάστηκε ως οικονοµολόγος και καθηγητής στο ΤΕΙ. Παράλληλα ασχολήθηκε µε τη φωτογραφία ως ερασιτέχνης, που τελικά τον κέρδισε και έτσι πλέον ασχολείται επαγγελµατικά. Έχει κάνει πολλές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διοργανώνει εργαστήρια φωτογραφίας και έχει προσωπική γκαλερί στο Μεσολόγγι.

Γιάννης Καράτσαλος. Γεννήθηκε στο Χαρτούµ το 1963 από γονείς µε καταγωγή από την Αιτωλ/νία. Ακολούθησε την ειδικότητα του πατέρα του που µετέβη στο τότε εργοστάσιο της Πειραϊκής Πατραϊκής στο Σουδάν, ως κλωστοϋφαντουργός. Σπούδασε στο Μάντσεστερ κλωστοϋφαντουργία, βαφική και τυποβαφική, µε εξειδίκευση στην παραγωγή σχεδίων για υφάσµατα. Δούλεψε για ένα διάστηµα στα σχεδιαστήρια µεγάλων κλωστοϋφαντουργικών οργανισµών, προτού τον απορροφήσει αποκλειστικά η ζωγραφική, χρησιµοποιώντας στοιχεία της ειδικότητας του στην τεχνική του. Η θεµατογραφία του προέρχεται από τον υδάτινο κόσµο της περιοχής µας, όπου είναι εγκατεστηµένος µε την Ιρλανδέζα σύζυγό του.

Μαρία Κοττά. Γεννήθηκε στην Πάτρα, 16 ετών ήρθε στο Μεσολόγγι και η λιµνοθάλασσα έγινε η πατρίδα της ψυχής της. Η βραβευµένη ζωγράφος σπούδασε βυζαντινή τέχνη, ενώ από το τρίτο έτος σπουδών της βρέθηκε να εργάζεται διπλά στον δάσκαλό της Κων/νο Γεωργιάδη για την αγιογράφηση του Ι.Ν. Γρηγορίου Παλαµά. Στο ενεργητικό της έχει πολλές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ έργα της υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, στις ΗΠΑ, τον Καναδά κ.α..

Μιχάλης Κότσαρης. Γεννήθηκε στο Αιτωλικό. Σπούδασε Φιλολογία και Ιστορία Τέχνης στο Παν/µιο Κρήτης. Εκτός από την ζωγραφική, έχει ασχοληθεί µε την αγιογραφία και έργα του βρίσκονται σε όλους τους ναούς της ευρύτερης περιοχής του Αιτωλικού. Έργα του βρίσκονται επίσης στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, στο Art Center της Νέας Βιβλιοθήκης Αλεξάνδρειας, στην «Διέξοδο», στην Πινακοθήκη του Παν/μίου της Τιμισοάρα, στο Van Abbe Museum (Αϊντχόβεν) κ.α.

Βαγγέλης Ρόμπολας. Γεννήθηκε στην Κατοχή. Τα πρώτα μαθήματα τα πήρε στο Ελεύθερο Εργαστήριο Ζωγραφικής του καθηγητή, Βρασίδα Βλαχόπουλου, στην Αθήνα. Παράλληλα μαθήτευσε κοντά στον αγιογράφο, Στέλιο Λαπούρτα, ενώ το 1977 γράφτηκε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας. Έχει κάνει πολλές εκθέσεις από το 1977 μέχρι και σήμερα, σε πολλές ελληνικές πόλεις, αλλά και στο εξωτερικό. Από το 1981 είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας.

Σαλβίνα Τζιαρακά. Γεννήθηκε στις Συρακούσες της Ιταλίας. Είναι απόφοιτη της Αρχιτεκτονικής Σχολής των Συρακουσών και έχει μεταπτυχιακό στην διακόσμηση εσωτερικού και εξωτερικού χώρου. Σπούδασε επίσης ζωγραφική και ελεύθερο σχέδιο. Από το 1994 εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα, όπου εργάζεται ως επιμορφώτρια και παράλληλα διδάσκει ζωγραφική. Η κα Τζιαρακά, δίδαξε αφιλοκερδώς ζωγραφική στους μαθητές του 2ου Λυκείου, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Μεσολογγίτες Ζωγράφοι: Από τον Μαντά μέχρι σήμερα».

Γιώργος Τσάτσος. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μεσολόγγι. Είναι απόφοιτος της ΑΣΚΤ, στο εργαστήριο ζωγραφικής του καθηγητή, Γιάννη Ψυχοπαίδη. Από το 2005 εργάζεται ως εκπαιδευτικός στο μάθημα των Εικαστικών. Η Ακακία Κορδόση, έχει γράψει για τον κ. Τσάτσο: «Ανάμεσα στους 50 περίπου πίνακες - άλλους που έψαχναν το θέμα, άλλους που υπερίπταντο ή περιίπταντο κι άλλους που το προσχηματοποιούσαν για να κάνουν τις δικές τους αφαιρέσεις και ακροβασίες- υπήρχαν δυο πίνακες που ηχούσαν γλυκά σαν μελωδικές νότες κιθάρας ανάμεσα σε φθόγγους ή φωνές άναρθρες γιατί η αληθινή τέχνη ηχεί γλυκά ακόμα και αν κλαίει».

Σοφία Κωνσταντίνου. Γεννήθηκε στο Μεσολόγγι, όπου και ζει, είναι παντρεμένη και μητέρα δυο παιδιών. Από τα πρώτα μαθητικά της χρόνια αγάπησε τη ζωγραφική, όταν ανακάλυψε ότι με ένα απλό μολύβι μπορούσε να μεταφέρει εικόνες από το περιβάλλον σε ένα λευκό χαρτί. Από τότε δεν έπαψε ποτέ να ζωγραφίζει, να διαβάζει για τους παλιούς και σύγχρονους ζωγράφους και να επισκέπτεται εκθέσεις, πινακοθήκες και μουσεία τέχνης. Ξεκίνησε να δημιουργεί, με πρότυπα κλασικούς ζωγράφους, αλλά ακόμη μαθαίνει, εξελίσσεται και αναζητά νέους δρόμους στην τέχνη.

Μαρία Τσακαλώζου. Είναι συνταξιούχος ιδιωτική υπάλληλος, ασχολείται ερασιτεχνικά με την ζωγραφική από το Φθινόπωρο του 2014. Ξεκίνησε σαν μαθήτρια του εργαστηρίου ζωγραφικής της «Διεξόδου», με υπεύθυνο τον Βαγγέλη Ρόμπολα και του καλλιτεχνικού εργαστηρίου Μεσολογγίου, με υπεύθυνο τον Γιώργο Τσάτσο. Κάνοντας τα πρώτα της βήματα στο χώρο αναπαράγει έργα γνωστών και αγνώστων ζωγράφων που την εντυπωσιάζουν, καθώς και συνθέσεις στα πλαίσια των μαθημάτων του εργαστηρίου.

Παρασκευή Φωτοπούλου. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ευηνοχώρι. Σπούδασε στην Αθήνα και την Θεσ/νίκη. Εργάστηκε ως Τεχνολόγος Μηχανικός στο ΥΠ.ΟΙΚ. και ως Νηπιαγωγός. Διδάχτηκε σχέδιο αλλά στο σχολείο αγάπησε το χρώμα και έτσι ξεκίνησε την προσπάθεια να ζωγραφίζει. Συνταξιούχος πια τα δύο τελευταία χρόνια παρακολουθεί μαθήματα στη «Διέξοδο», το Καλλιτεχνικό Εργαστήρι και τον Σύλλογο Ελεύθερων Πολιορκημένων.

ΒΑΣΩ ΒΗΤΤΑ

Μπορείτε να προμηθευτείτε την εφημερίδα στα περίπτερα του νομού

Η σχολική κοινότητα του 2ου Γενικού Λυκείου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, εκπαιδευτικοί και μαθητές, επιθυμούμε να εκφράσουμε τις θερμότερες ευχαριστίες μας και την ειλικρινέστερη ευγνώμονη διάθεση για την ιδιαίτερη τιμή να προσφέρουν εικαστικά ποιήματά τους, τα οποία κοσμούν το ισόγειο του σχολείου μας, οι συμπολίτες μας καλλιτέχνες: Παναγιώτης Αθανασίου, Χρήστος Αθανασίου, Βασίλειος Αρτίκος, Ιωάννης Καράτσαλος, Μαρία Κοττά, Μιχάλης Κότσαρης, Ευάγγελος Ρόμπολας, Σαλβίνα Τζιαρακά, Γεώργιος Τσάτσος, Παρασκευή Φωτοπούλου, Σοφία Κωνσταντίνου και Μαρία Τσακαλόζου.

Τους ευχόμαστε ολόψυχα να είναι πάντα ακμαίοι και δημιουργικοί.

Επίσης, ένα μεγάλο "ευχαριστώ" στο μαέστρο της πόλης μας κ. Σπύρο Χολέβα για την επιτυχημένη εκγύμναση της χορωδίας και της ορχήστρας μαθητριών και μαθητών μας.

Η φετινή Χριστουγενιάτικη γιορτή του 2ου ΓΕ.Λ., στην οποία η σχολική κοινότητα είχε τη δυνατότητα να γνωριστεί με τους χαρισματικούς συμπολίτες μας, λαμπρύνθηκε από την παρουσία τους και την αφιλοκερδή σπουδαίας αισθητικής αξίας προσφορά τους ! Μαζί με ένα ακόμη μεγάλο "ευχαριστώ" τις εγκάρδιες ευχές μας για χαρούμενα και ευλογημένα Χριστούγεννα σε όλες και όλους!!

"Θα κάνουμε ένα δέντρο με γάλα", μας ανακοίνωσε προ δεκαημέρου η δασκάλα μας. 

- Με γάλα;;;; Εύλογη η απορία μας. 

- Ναι, με γάλα και πολλά χαμόγελα, για να τα δώσουμε στο "Χαμόγελο του Παιδιού ". Γάλα' βασική τροφή παιδιού. Γάλα- από παιδιά για παιδιά. Και χαμόγελα!!!!! από παιδιά για παιδιά. Κι αρχίσαμε να φέρνουμε "το υλικό", για να στηθεί το δέντρο μας. Σακούλες πηγαινοέρχονταν. Παντού άκουγες τη λέξη ΓΑΛΑ.

- Έφερα τα γάλατα- φέρτε τα γάλατα- αύριο, κυρία, θα φέρω τα γάλατα. Και κάπως έτσι. ..πήραμε το δρόμο του γάλακτος. Σήμερα, το στήσαμε και το στολίσαμε. Σχέδια, ομάδες, αστεία, χαμόγελα. Άλλοι ξεχώριζαν τα κουτιά, άλλοι έστηναν, ο Κωνσταντίνος επιμελήθηκε το σχέδιο και ανέλαβε το χτίσιμο με την ομάδα του, η δασκάλα μας αγωνιούσε και... Στήθηκε- στολίστηκε - φωτογραφήθηκε- χειροκροτήθηκε. Κρατάμε τον επίλογο της δασκάλας μας "δώστε χαμόγελα, για να πάρετε χαμόγελα. Δεν υπάρχει ακριβότερο δώρο".

Υ.γ. Αρχές Δεκεμβρίου θα έρθουν να πάρουν το γαλο-δέντρο μας από το Χαμόγελο του παιδιού. Μαζί θα στείλουμε και 75 χαμόγελα.

Ομάδα φιλαναγνωσίας 2ου Λυκείου Μεσολογγίου

Σελίδα 1 από 11

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία