Αγγελίες    Επικοινωνία

Παρουσιάστηκε στην αίθουσα της Δημοτικής Πινακοθήκης Αγρινίου το λεύκωμα ‘προσφορά’, το οποίο περιλαμβάνει αναλυτικά το σύνολο των δωρεών έργων τέχνης (ζωγραφικής, γλυπτικής, κεραμικής, χαρακτικής και φωτογραφίας) από δημιουργούς, κληρονόμους και συλλέκτες που πλέον συγκροτούν τη μόνιμη συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης Αγρινίου.

Τη συλλεκτική έκδοση παρουσίασε ο Χρήστος Γαρουφαλής, Καλλιτεχνικός Διευθυντής της ΔΠΑ, ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η συγκέντρωση τόσων έργων αριθμητικά σίγουρα έχει τη δική της σημασία αφού δημιουργεί ένα σημαντικότατο οικονομικό άθροισμα. Το πνευματικό όμως κεφάλαιο είναι πολλαπλάσιας βαρύτητας. Σ’ αυτό το πνευματικό κεφάλαιο έρχεται να προστεθεί η παρούσα έκδοση. Ένα λεύκωμα του οποίου η πραγματική αξία είναι σαφώς πολλαπλάσια της τιμής του. Μια έκδοση που σηματοδοτείται απ’ την αισθητική και το μέτρο, σε μια εποχή που αγνοεί ή μισεί την αισθητική και το μέτρο. Το έργο τέχνης παραμένει ανενεργό – δεν επιτελεί δηλ. τον προορισμό του – αν δεν είναι θεατό, δεν έχει “ζωή”. Σκοπός είναι να ενεργοποιηθεί η αμφίδρομη σχέση που δημιουργούν τα έργα με τον θεατή, τους καλλιτέχνες, τους φιλότεχνους, τα παιδιά. Η έκδοση αυτού του λευκώματος σίγουρα στοχεύει προς αυτή την κατεύθυνση αφού γίνεται μέσον επικοινωνίας μεταξύ της δημιουργίας και των κοινωνών της».

H Ιστορικός Τέχνης κ. Μίρκα Παλιούρα επισήμανε: «Η παρουσίαση του καλαίσθητου λευκώματος σφραγίζει μια πορεία έξι ετών, κατά την οποία η Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίου απέδειξε ότι ο αρχικός στόχος που τέθηκε από τον καλλιτεχνικό διευθυντή της, επετεύχθη. Ως ζωντανός φορέας προβάλλει τη μοντέρνα και σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και ταυτόχρονα θέτει σαφείς εκπαιδευτικούς στόχους για όλες τις ηλικιακές ομάδες των επισκεπτών. Λειτουργεί σήμερα με σημαντική εκθεσιακή δραστηριότητα που περιλαμβάνει σημαντικά ονόματα της καλλιτεχνικής ζωής της χώρας. Αποκτήματα καταξιωμένων καθώς και νεότερων καλλιτεχνών, με κριτήριο τη διαδρομή και την ποιότητα των δημιουργών τους, καλύπτουν χρονικά κυρίως το β’ μισό του 20ού αιώνα, προτείνοντας πολλαπλές αναγνώσεις του κόσμου: της υπαίθρου και του αστικού τοπίου, του χώρου, των ονείρων, της ανθρώπινης μορφής, της μνήμης, του χρόνου… Το Αγρίνιο στο παρελθόν, διακρίθηκε ως τόπος παραγωγής και εμπορίας καπνού. Η σύγχρονη πόλη, στο πλαίσιο μιας νέας περιφερειακότητας, διεκδικεί μια άλλη ταυτότητα του κοινωνικού σώματος στρεφόμενη προς τον πολιτισμό. Πλέον, η Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίου ως κιβωτός της καλλιτεχνικής έκφρασης του τόπου αλλά και ως χώρος διαμόρφωσης αισθητικής παιδείας είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε ένα νέο όραμα και να στοχοθετήσει το επόμενο βήμα της αποτελώντας ένα ισχυρό τοπόσημο στον ιστό της πόλης».

Ο Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου αναφέρθηκε στην έκδοση σημειώνοντας ότι η ΔΠΑ έγινε η φιλόξενη στέγη για τις δημιουργίες σπουδαίων ελλήνων καλλιτεχνών: «Το λεύκωμα για την «προσφορά» καταγράφει ένα πολυσήμαντο ταξίδι στον χώρο της τέχνης. Ταυτόχρονα μας υπενθυμίζει τη διαχρονική αξία της προσφοράς. Έχω την απόλυτη πεποίθηση ότι ο πνευματικός χώρος του Αγρινίου στάθηκε ευνοϊκός υποδοχέας της γενναιόδωρης προσφοράς όλων αυτών των σπουδαίων δημιουργών, των κληρονόμων τους αλλά και των συλλεκτών που προσέφεραν από τις ιδιωτικές συλλογές. Εκ μέρους όλης της κοινωνίας των Αγρινιωτών τους ευχαριστώ θερμά γιατί, χωρίς την συμβολή τους, δεν θα υλοποιούνταν αυτό το εγχείρημα. Είναι πραγματικά σπουδαίο πώς «χτίστηκε» η καλλιτεχνική κληρονομιά της Πινακοθήκης. Με τον κόπο και την αφοσίωση του καλλιτεχνικού διευθυντή Χρήστου Γαρουφαλή, ο οποίος, αψηφώντας ανυπέρβλητα εμπόδια, κατάφερε να αφουγκραστεί τις επιταγές της κοινωνίας και να συμβάλλει στη δημιουργία της πολιτιστικής μας ταυτότητας. Η «προσφορά» στην τέχνη επιστρέφει ως προσφορά στον άνθρωπο και οπλίζεται η ίδια από την διαρκή αναζήτηση και ανατροφοδότηση. Είμαστε υπερήφανοι για την καλλιτεχνική κληρονομιά και την ανεκτίμητη προίκα που κληροδοτούμε στην πόλη επιβεβαιώνοντας την διαχρονική επιδίωξή μας για διακονία της τέχνης μέσα από την πολιτιστική ανταλλαγή».

Η μαθήτρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Παναιτωλίου Μαρία Κακούρη συμμετείχε στην 8η Bienalle παιδικής ζωγραφικής που είχε θέμα «Τέχνη με γεύσεις και χρώματα».

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν χιλιάδες μαθητές από δεκάδες χώρες. Το έργο της Μαρίας διακρίθηκε και πήρε πρώτο βραβείο.
Η σχολική κοινότητα του 2ου Δημοτικού Σχολείου Παναιτωλίου αισθάνεται υπερήφανη και χαρούμενη για τη μεγάλη επιτυχία της Μαρίας. Χαίρεται μαζί της και της εύχεται να την συνοδεύουν πάντα επιτυχίες!

Πηγή: panaitolionews.blogspot.com

Τον Μάιο του 2018 βραβεύτηκε στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Αστρονομίας για μαθητές της 5ης και 6ης τάξης Δημοτικού, ο 5χρονος μαθητής του 4ου Νηπιαγωγείου της Ι.Π. Μεσολογγίου Κερασιώτης Σεραφείμ του Φωτίου και της Αγγελικής.

Η βράβευση του 5χρονου μαθητή του Μεσολογγίου προκάλεσε αίσθηση και θαυμασμό όχι μόνο στο Μεσολόγγι αλλά και στην υπόλοιπη χώρα και ένα κίνητρο προς τους μαθητές κάθε ηλικίας για μάθηση και πρόοδο. Ο Δήμαρχος κ. Νίκος Καραπάνος μίλησε τότε δημόσια με τα καλύτερα λόγια για τον 5χρονο μαθητή με επιστολή του προς τους γονείς του μαθητή. Σήμερα ο μικρός μαθητής του 4ου Νηπιαγωγείου Κερασιώτης Σεραφείμ, θέλει να προσφέρει δυο πίνακες ζωγραφικής που ζωγράφισε ο ίδιος με θέμα το ηλιακό μας σύστημα, στον αγαπητό του δήμαρχο κ. Νίκο Καραπάνο με πολύ αγάπη. 

Με εκτίμηση
ΟΙ παππούδες
Κερασιώτης Σεραφείμ - Καρακούσης Βασίλης
Οι γιαγιάδες
Κερασιώτη Αγγελική - Καρακούση Μαίρη

Μεγάλη επιτυχία έχει το Παιδικό Τμήμα Ζωγραφικής που δημιούργησε ο Λαογραφικός Σύλλογος Ευηνοχωρίου "ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ" και λειτουργεί στο Ευηνοχώρι.

Τα μαθήματα γίνονται κάθε Δευτέρα απόγευμα στον χώρο του Διοικητηρίου Ευηνοχωρίου με διδάσκαλο τον εκπαιδευτικό εικαστικών κ. Ντούμα Νίκο που κάνει εξαιρετική δουλειά και είναι ιδιαίτερα αγαπητός στους μαθητές του και ήδη λειτουργούν δύο τμήματα...

Μεγάλη βοήθεια για την συγκρότηση των τμημάτων υπήρξε απ' τα μέλη του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου & Νηπιαγωγείου Ευηνοχωρίου κ.κ. Κάτια Παντελή - Ντούνη και Γονή Αθανασία, καθώς επίσης και απ' τον Πρόεδρο της Κοινότητας Ευηνοχωρίου κ. Νίκο Ψεύτη που διέθεσε αίθουσα διδασκαλίας.

Ήδη ο Λαογραφικός Σύλλογος "ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ" έχει στην ατζέντα του να εντάξει στις καλοκαιρινές του εκδηλώσεις και έκθεση όλων των έργων ζωγραφικής των παιδιών...

Πηγή: evinochori.gr

Εδώ και λίγες μέρες έργα του Απόστολου Χαντζαρά φιλοξενούνται στον ολοκαίνουργιο χώρο του 1stdibs στο Μανχάταν.

Στεγάζεται στο 45.000 τετραγωνικών μέτρων...τούβλινο κτίριο του 19ου αιώνα στην 11th Avenue- άλλοτε Τερματικός Σταθμός- και αποτελεί το μεγαλύτερο δημιουργικό hub στην πιο ζωντανή περιοχή της Νέας Υόρκης, όπως αναφέρουν στο άρθρο τους οι New York Times.
Σ’ αυτό το νέο χώρο οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με έργα πενήντα εκθετών, ένας εκ των οποίων και η γκαλερί Decorazon των ΜΚ Semos και Hugo Garcia Urrutia με την οποία πλέον ο γνωστός Έλληνας ζωγράφος διατηρεί σταθερή συνεργασία.

Η ιδιοκτήτρια της γκαλερί MK Semos αναφέρει μεταξύ άλλων για τον δημιουργό: «Συναντήσαμε για πρώτη φορά τον Απόστολο Χαντζαρά το 2013 και αμέσως μπήκαμε στον άγριο, τολμηρό κόσμο μιας δημιουργικής ιδιοφυΐας… Με την πρώτη ματιά μπορεί να δει κανείς την επιρροή των Βυζαντινών και των αρχαίων ηρώων σε πολλούς από τους θαρραλέους χαρακτήρες του, μαζί με στοιχεία και μοτίβα που βασίζονται στη γλώσσα της αρχαίας ελληνικής τέχνης».

Η Νέα Υόρκη είναι μια από τις στάσεις του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη. Σε συνεργασία με την Decorazon Gallery, έργα του Απόστολου Χαντζαρά έχουν ταξιδέψει, επίσης, στο Λονδίνο, τη Στοκχόλμη, τη Σεούλ, τη Σιγκαπούρη, το Λος Άντζελες, αλλά και το Χονγκ Κονγκ. Όπως σημειώνει η MK Semos: «Το ακροατήριό του διαρκώς μεγαλώνει. Το κοινό εμπνέεται όταν βιώνει τα έργα του επειδή οι ιστορίες του έχουν καθολική απήχηση και η μαγεία της απεικόνισής του απλά αιχμαλωτίζει».

Η ποπ εκδοχή της ελληνικότητας
Η μουσειολόγος Αλεξάνδρα Τράντα αναφέρει: «Οι φιγούρες που κοσμούν το έργο του Απόστολου Χαντζαρά μας γνέφουν, σαν γνώριμες από παλιά. Μορφές τους έχουμε συναντήσει σε γνωστά έργα της αρχαίας ελληνικής τέχνης, τα οποία κοσμούν μουσεία σε όλον τον κόσμο.
Μοτίβα όπως η πεταλούδα, που για τους Έλληνες συμβολίζει διαχρονικά την ψυχή, το άφθαρτο ακόμη και μετά θάνατον πνεύμα του ανθρώπου ή οι Σειρήνες, γνωστές από την Οδύσσεια για την πλανεύτρα φωνή τους, καθώς και η κουκουβάγια, σύμβολο σοφίας, μεταμορφώνονται στον χρωστήρα του Χαντζαρά σε μία σύγχρονη –ποπ, και γι΄ αυτό κατανοητή και αναγνώσιμη από το Δυτικό κόσμο- εκδοχή αρχαίων συμβόλων».
Ο Απόστολος Χαντζαράς εμπνέεται από την Ελλάδα, όμως το έργο του ξεπερνά τα σύνορά της, γίνεται καθολικό και αγγίζει τους πάντες. Όπως έχει πει και ο γνωστός εικαστικός Γιώργος Σταθόπουλος αναφερόμενος στη δουλειά του: «Με φυσικά χαρίσματα, ασυμβίβαστος, στην πορεία του φτιάχνει την δική του μυθολογία, που γίνεται και δική μας. Ο Χαντζαράς αναδύεται και ανυψώνεται με σχέδια και χρώματα. Η ζωγραφική του είναι πληθωρική απόλαυση σε ένα σύμπαν δικό του, που το τυχαίο γίνεται αναγκαίο και τότε φέρνει φουρτούνες, φέρνει ταξίδια, φέρνει μνήμες. Ο Χαντζαράς παραμένει αληθινός ζωγράφος, οικείος και άγρυπνος».

Βιογραφικό
Ο Απόστολος Χαντζαράς κατάγεται από το Καινούργιο και γεννήθηκε Αγρινίου το 1977. Από την παιδική του ακόμη ηλικία μαθήτευσε στο εργαστήριο Βυζαντινής Ζωγραφικής του πατέρα του Ελευθέριου Χαντζαρά. Ακολούθησαν οι σπουδές ζωγραφικής στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με καθηγητή τον Χρόνη Μπότσογλου. Το 2004-2005 φοίτησε στο Πανεπιστήμιο Paris 8 στο Παρίσι, ενώ παρακολούθησε το εργαστήριο Φωτογραφίας και Νωπογραφίας στην ΑΣΚΤ.
Το 2008 ζωγράφισε για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) την αναμνηστική σειρά γραμματοσήμων «Ελληνικά Παραδοσιακά Προϊόντα». Το 2011 φιλοτέχνησε το εξώφυλλο του μυθιστορήματος του Μένη Κουμανταρέα: «Βιοτεχνία Υαλικών» για τη σειρά του Βήματος: «Έλληνες Πεζογράφοι», το εξώφυλλο του μυθιστορήματος του Αλέξανδρου Κοτζιά: «Φανταστική Περιπέτεια» (εκδόσεις Κέδρος), το 2013 το εξώφυλλο του μυθιστορήματος της Λητώς Πιτυρή: «Όλγα ή τίποτα» (Κέδρος) και το 2016 το εξώφυλλο του μυθιστορήματος του Μένη Κουμανταρέα: «Βιοτεχνία Υαλικών» (εκδόσεις Πατάκη).
Στο δικό του ζωγραφικό κόσμο χρησιμοποιεί έντονα χρώματα και αδρά περιγράμματα. Ο προσωπικός τρόπος έκφρασής του αποκαλύπτει επιρροές από το θέατρο σκιών, την αρχαία ελληνική ζωγραφική, καθώς και τη βυζαντινή εικονογραφία, τις οποίες συνδυάζει με μια πληθώρα ελληνικών συμβόλων, όπως ο ήλιος, η θάλασσα, τα νησιά, οι κολυμβητές και τα ψάρια.

Πηγή: kainourgiopress.blogspot.com

Έργο μαθήτριας του παιδικού τμήματος ζωγραφικής του Πολιτιστικού Κέντρου Λουτρού Αμφιλοχίας διακρίθηκε ανάμεσα σε 17000 έργα στον διαγωνισμό των Ηνωμένων Εθνών και του Ιδρύματος Gabarron της Ισπανίας για τα ανθρώπινα δικαιώματα «kids4humanrights».

Το έργο αυτό συμμετέχει στην έκθεση που άνοιξε στις 10 Δεκεμβρίου στο Palais Des Νations στη Γενεύη και στην έκθεση που ανοίγει στις 19 Δεκεμβρίου που ανοίγει στο Kanal Centre Pompidou στις Βρυξέλλες.

Επίσης άλλα 3 έργα μαθητριών διακρίθηκαν στον ίδιο διαγωνισμό που για την Ελλάδα διενήργησε η Παιδική Πινακοθήκη Ελλάδας και θα δωριστούν στο Ίδρυμα Ελπίδα Μαριάννας Βαρδινογιάννη σε ειδική τελετή.

Υπεύθυνη Τμήματος : Αλεξάνδρα Λίλη – Φράγκου.

Πηγή: e-maistros.gr

Σελίδα 1 από 4

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία