Αγγελίες    Επικοινωνία

Αδιάφορος ο δήµος απέναντι στην πρότασή του να εκτεθούν στο Μεσολόγγι
Τα ζητούν από άλλους δήµους
Πώς ξεκίνησε το πάθος της συλλογής παλιών αντικειµένων

 

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 08/02/2018

 

Mια σπάνια και μοναδική συλλογή ποδηλάτων, έχει στην κατοχή του ο Δημήτρης Δημητρόπουλος, που αποτελεί τον κόπο πολλών ετών και η οποία θα μπορούσε να γίνει ένας πόλος έλξης για το Μεσολόγγι.

Πρόκειται για ποδήλατα που δεν υπάρχουν πλέον και προέρχονται από διάφορες χώρες. Ο κ. Δημητρόπουλος τα έχει χωρίσει σε κατηγορίες, όπως είναι τα αγωνιστικά, τα στρατιωτικά, τα γυναικεία, τα εφηβικά και παιδικά. Τα περισσότερα είναι μοναδικά κομμάτια και πλέον δεν υπάρχουν ούτε ως συλλεκτικά. Χρονολογούνται από το 1900 ίσως και παλαιότερα. Για τα περισσότερα είναι καταγεγραμμένη η ιστορία και η προέλευσή τους. Για παράδειγμα, στη συλλογή υπάρχει στρατιωτικό ποδήλατο που έχει ακόμα το φανάρι ασετιλίνης για να φωτίζει τη νύχτα, υπάρχει ταχυδρομικό, ενώ η συλλογή περιλαμβάνει και ένα από τσίρκο, με τη χαρακτηριστική κίνηση εμπρός και πίσω!

 

Πώς ξεκίνησε το πάθος της συλλογής...

Το πάθος της συλλογής, όχι μόνο ποδηλάτων, αλλά και άλλων παλιών αντικειμένων, για τον κ. Δημητρόπουλο ξεκίνησε από την δεκαετία του 1970 όταν ο ίδιος ήταν σε πολύ νεαρή ηλικία.

Βλέποντας πολλά αντικείμενα παλιά να πετιούνται στα σκουπίδια, στην περιοχή καταγωγής του που είναι η Μακρυνεία, θέλησε να διασώσει ότι μπορεί από την παράδοση του τόπου και άρχισε να τα μαζεύει. Τότε, όπως λέει ο ίδιος μιλώντας στην ΑΙΧΜΗ...

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 08/02 σε όλα τα περίπτερα του νομού

Ποδηλάτης παρασύρθηκε από ΙΧΦ αγροτικό στο 5ο χλμ Αμφιλοχίας – Άρτας και ώρα 17:00.

Ο ποδηλάτης μεταφέρθηκε αρχικά στο Κέντρο Υγείας Αμφιλοχίας με τραύματα στο πρόσωπο και στη συνέχεια με ασθενοφόρο στο ΓΝ Αγρινίου.

Η κατάσταση της υγείας του ποδηλάτη δεν εμπνέει ανησυχία.

Πηγή: e-maistros.gr

 

 Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 26/10/2017

 

Συνεχίζουµε ως οµάδα εργασίας την κατάθεση σχεδιαστικών προτάσεων για το οδικό δίκτυο της πόλης µας, ακολουθώντας την πρόταση µε τις προτεινόµενες µονοδροµήσεις του κ. Ματσούκη Συγκοινωνιολόγου Μηχανικού, που κατατέθηκε στο Δήµο το 2015 για την περιοχή «Καλλονής»-«Μάνας».

Μονοδρομημένη οδός μπροστά από το 2ο Γυμνάσιο πλάτους 10μ (άνοδος). Εξυπηρετεί κίνηση αυτοκινήτου, κίνηση ποδηλάτου διπλής πορείας, ασφαλή και άνευ εμποδίων κίνηση στα πεζοδρόμια, στάθμευση αυτοκινήτων με εναλλασσόμενο πράσινο (πριν και μετά το όχημα), στάση αστικού ΚΤΕΛ ή mini bus και κάδους απορριμμάτων. Για την ασφαλή µετακίνηση των µαθητών της «Καλλονής» µε ποδήλατο καταθέτουµε αρχικά το σχεδιασµό µερικών βασικών συλλεκτήριων οδών, που οδηγούν στο 2ο Γυµνάσιο και 2ο Λύκειο. Αυτοί είναι ο δρόµος της διώρυγας της «Καλλονής, η οδός Μάνας, δύο δεκάµετρες ανώνυµες οδοί που λειτουργούν ως ζευγάρι ανόδου - καθόδου µπροστά στην είσοδο του 2ου Γυµνασίου. Οι δρόµοι σχεδιάστηκαν για να παραλάβουν ποδηλατόδροµο, πεζόδροµο, χώρο στάθµευσης µε πράσινο και αστικό εξοπλισµό.

Στο δρόµο της διώρυγας στην πρότασή µας δηµιουργούµε µια υδατοδεξαµενή χωρίς δοκούς συνεχούς ροής, µε δηµιουργία αναβαθµών ανά διαστήµατα για την συγκράτηση των φερτών, η οποία θα έχει συνεχή ροή καθαρού νερού, αφού γίνουν προς κάθε αρµόδιο, όλες οι απαραίτητες ενέργειες που απαιτούνται για το σκοπό αυτό. Στο κέντρο της διώρυγας προτείνουµε να σκεπασθεί ένα µεγάλο κοµµάτι της διώρυγας (ένα ολόκληρο οικοδοµικό τετράγωνο περίπου 70 µ), για χρήση πεζογέφυρας και χώρου καθιστικού που λείπει κεντρικά στο οικιστικό σύνολο. Στην Δυτική περιµετρική (τέλος του οικιστικού συνόλου) προτείνεται η κατασκευή κυκλικής ρυθµιστικής γέφυρας µε ποδηλατόδροµο για την σύνδεση - ρύθµιση των πέντε συµβαλλόµενων δρόµων. Η κατασκευή του τεχνικού έργου αυτής της γέφυρας προηγείται οποιουδήποτε έργου στη περιοχή γιατί καθορίζει και το τελικό υψόµετρο όλων των οδών για τα οποίες κατατέθηκε πρόταση κυκλοφοριακής µελέτης στο Δήµο για το τµήµα της «Καλλονής» - «Μάνας».

Δρόμος της διώρυγας με ασκεπές κανάλι που πλευρικά έχει σχεδιασμένους υδατοφράχτες. Δεξιά του καναλιού υπάρχουν δύο λωρίδες κίνησης οχημάτων, δύο λωρίδες κίνησης ποδηλάτων επαρκή πεζοδρόμια- πεζόδρομοι, στάθμευση με εναλλασσόμενο πράσινο όπου μπορούν να τοποθετηθούν και στάσεις ΚΤΕΛ ή mini bus και κάδοι απορριμμάτων. Αριστερά του καναλιού ο δρόμος είναι ήπιας κίνησης έχει ενιαία στάθμη. Το πεζοδρόμιο διαχωρίζεται με διαφορετικό χρωματισμό από το οδόστρωμα, Εξυπηρετεί την κίνηση του ποδηλάτου και του οχήματος με προτεραιότητα στο ποδήλατο. Το νερό της διώρυγας το αξιοποιούµε στους υδατοφράχτες που προτείνουµε να κατασκευαστούν στα τοιχώµατα της υδατοδεξαµενής, στους καταρράκτες που προτείνουµε να κατασκευαστούν κατά µήκος της πεζογέφυρας και της κυκλικής γέφυρας και για πότισµα του πρασίνου του οικιστικού συνόλου.

Το 2010 είχε εκπονηθεί από το Δήµο µελέτη µε επικάλυψη της διώρυγας. Η πρόταση για επικάλυψη της διώρυγας δεν µας βρίσκει σύµφωνους. Παντού στην Ελλάδα και τον κόσµο όπου υπάρχουν υδάτινες διαδροµές στο σχέδιο πόλης αναδεικνύονται και δεν επικαλύπτονται (π.χ Λιθαίος ποταµός Τρικάλων, ο Ιλισσός στην Αθήνα κ.λ.π). Η απόφαση για πιθανή επικάλυψη της διώρυγας να αποφασιστεί µέσα από διαδικασίες ανοιχτής διαβούλευσης, όπου θα κατατεθούν τεκµηριωµένες προτάσεις.

Μονοδρομημένη οδός παράλληλη της προηγούμενης μπροστά από το 2ο Γυμνάσιο πλάτους 8,50 μ (κάθοδος). Εξυπηρετεί ότι και η οδός του δεκάμετρου πλάτους αλλά δεν επιτρέπεται η στάθμευση. Το µεµονωµένο οδικό πλέγµα σχεδιάστηκε σύµφωνα µε τις ισχύουσες προδιαγραφές µε «νεωτερικού» τύπου δρόµους. Στην συνέχεια στο σχέδιο της επέκτασης θα σχεδιαστούν και τοπικές µονοδροµηµένοι οδοί πλάτους οκτώ και επτά µέτρων µε τις ίδιες λειτουργίες, για να αποτελέσουν ένα συνεχόµενο τόξο εναλλακτικής κίνησης για την ασφαλή µεταφορά των µαθητών της «Καλλονής» στα σχολεία της επέκτασης και στο κέντρο της πόλης.

Επίσης για την περιοχή της Βίγλας σχεδιάστηκαν δύο δεκάµετρου πλάτους οδοί. Είναι η οδός Ραφιέρ και η µερικώς αδιάνοικτη ανώνυµη παράλληλή της, οι οποίες µονοδροµηµένες θα λειτουργούν ως ζευγάρι ανόδου - καθόδου. Οι οδοί είναι παράλληλες µε την οδό Παπαδιαµαντοπούλου και ενώνουν την οδό Κύπρου µε το 2ο Γυµνάσιο. Για την µελλοντική λειτουργία τους θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι διανοίξεις, που αρχίζουν από την οδό Κύπρου και καταλήγουν στο 2ο Λύκειο.

Για να καλλιεργηθεί στην νοοτροπία µας και να µπει στην καθηµερινότητά µας η ασφαλής χρήση του ποδηλάτου, απαιτείται η βούληση τόσο όλων των πολιτών όσο και της Δηµοτικής Αρχής. Τότε µόνον θα µπορέσει, αφού πρώτα σχεδιαστεί και σηµατοδοτηθεί, να δηµιουργηθεί ένα ευρύ δίκτυο ποδηλατοδρόµων στην πόλη µας και να αναπτυχθεί το ποδήλατο ως κύριο και ασφαλές µεταφορικό µέσο στην πόλη µας. Το ποδήλατο διαρκώς κερδίζει έδαφος σε παγκόσµιο επίπεδο. Η πόλη µας προσφέρεται και έχει όλη την απαραίτητη υποδοµή, για να γίνει η πρώτη πόλη της εναλλακτικής κίνησης - πράσινη πόλη. Υπάρχουν πολλά ευρωπαϊκά προγράµµατα για χρηµατοδότηση και υλοποίηση αυτού του στόχου τον οποίο θα πρέπει να απαιτήσουµε ως πολίτες και να σχεδιάσουµε και να διεκδικήσουµε ως Τεχνικές Υπηρεσίες.

Μονοδρομημένες οδοί Ραφιέρ και η ανώνυμη ημιδιανοιγμένη παράλληλός της πλάτους 10μ. Εξυπηρετεί κίνηση αυτοκινήτου, κίνηση ποδηλάτου διπλής πορείας, ασφαλή και άνευ εμποδίων κίνηση στα πεζοδρόμια, στάθμευση αυτοκινήτων με εναλλασσόμενο πράσινο (πριν και μετά το όχημα), στάση αστικού ΚΤΕΛ ή mini bus και κάδους απορριμμάτων. Η επένδυση στη δηµιουργία δικτύου συνεχόµενων ποδηλατοδρόµων είναι όχι µόνο µια σύγχρονη αλλά και µια εξαιρετικά έξυπνη ενέργεια, αφού όλες οι µελέτες δείχνουν τα οφέλη για την υγεία των χρηστών ποδηλάτου. Είναι ένα µέσο απολύτως ασφαλές µε οικονοµικά και περιβαλλοντικά οφέλη. Σε χώρες εξαιρετικά φιλικές απέναντι στο ποδήλατο, έχουν θεσπιστεί κανόνες οδικής κυκλοφορίας εδώ και πολλά χρόνια ενώ εδώ εµείς στερούµαστε ακόµη όλων των σωστών και ασφαλών υποδοµών καθώς και της κυκλοφορικής αγωγής.

Στους δρόµους της πόλης µας θα πρέπει ξεκινώντας τουλάχιστον από σήµερα παράλληλα µε τους αυτοκινητόδροµους να δηµιουργήσουµε και ποδηλατόδροµους, στους οποίους οι οδηγοί οχηµάτων ή οι πεζοί να µάθουν να κινούνται και να µην παραβιάζουν ποτέ την σήµανσή τους. Τα κυκλοφοριακά αυτά µοντέλα αποτελούν την επιτοµή της µοντέρνας ποδηλατικής πρακτικής σε πόλεις της Ευρώπης που κυριαρχεί το ποδήλατο.

Στον αστικό εξοπλισµό στους δρόµους της επέκτασης σχεδίου πόλης που σχεδιάστηκαν περιλαµβάνονται και στάσεις για επέκταση της γραµµής του αστικού ΚΤΕΛ ή δροµολόγησης mini bus δωρεάν διαδροµών για την ασφαλή µεταφορά των µαθητών στις Σχολικές µονάδες καθώς και για την διευκόλυνση των µεταφορών ατόµων της τρίτης ηλικίας από τα οικιστικά σύνολα της επέκτασης για τις καθηµερινές λειτουργίες τους στην πόλη.

Απώτερος στόχος µε την δηµιουργία συνεχόµενων τόξων εναλλακτικής κίνησης είναι να περιοριστεί η κυκλοφορία και η ταχύτητα κίνησης των αυτοκινήτων, καθιστώντας έτσι τον ενοποιηµένο αστικό ιστό της πόλης µας ασφαλή και ευχάριστο για όλους και όχι µόνο για τους οδηγούς των αυτοκινήτων.

  1. Τσακµακλή Σταυρούλα Πολ/κός Μηχ/κός - Επίτιµο µέλος ΤΕΕ-Συγγραφέας.
  1. Δηµήτρης Αράβας Πολ/κός Μηχ/κός Τ.Ε µε µεταπτυχιακό στον περιβαλλοντικό σχεδιασµό έργων
  1. Βασίλης Ράπτης Χηµικός - καθηγητής Ιταλικών - ποδηλάτης

 

Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα εκδηλώσεων του Δήμου Αγρινίου για την «Ευρωπαϊκή ημέρα χωρίς αυτοκίνητο» με το άναμμα του Βωμού της φλόγας των Εθελοντών Αιμοδοτών. Νωρίτερα ποδηλάτες και πεζοί είχαν υποδεχθεί την φλόγα στο Παπαστράτειο Δημοτικό Πάρκο και την συνόδευσαν κατά μήκος της Παπαστράτου μέχρι την  Πλατεία Δημοκρατίας.

Την φλόγα άναψαν ο Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου με τον Διοικητή του Νοσοκομείου Αγρινίου Δημήτρη Μιχάλη.

Ο κ. Παπαναστασίου  στον σύντομο χαιρετισμό του τόνισε μεταξύ άλλων: «Σήμερα είναι μια ξεχωριστή ημέρα για ολόκληρη την Ευρώπη. Χαίρομαι που τα νέα παιδιά επιδεικνύουν περιβαλλοντικό ήθος και ασπάζονται την ιδέα της μετακίνησης  με εναλλακτικούς τρόπους. Σήμερα κάναμε μια πρώτη προσπάθεια για να βελτιώσουμε την ζωή μας. Είμαι διπλά χαρούμενος γιατί η πρωτοβουλία αυτή συνδυάζεται με την σπουδαία δράση των Εθελοντών Αιμοδοτών. Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους όσους συμμετέχουν». 

Ο Δήμος Αγρινίου συμμετέχει για πρώτη φορά στην «Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο» στις 22 Σεπτεμβρίου και καλεί τους πολίτες να αφήσουν για μία ημέρα το αυτοκίνητο και να επιλέξουν να περπατήσουν ή να μετακινηθούν με το ποδήλατο και τα αστικά λεωφορεία δίνοντας μια ανάσα στο αστικό περιβάλλον.

 Η «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» έχει καθιερωθεί από το 2002 ως ο σημαντικότερος θεσμός, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, για την προαγωγή βιώσιμων προτύπων κινητικότητας και κατ’ επέκταση για την διαμόρφωση και ανάπτυξη περιβαλλοντικού ήθους. Σκοπός των δράσεων, που υλοποιούνται το διάστημα 16 με 22 Σεπτεμβρίου, είναι η ενθάρρυνση των ευρωπαϊκών τοπικών αρχών στην εισαγωγή και προώθηση βιώσιμων τρόπων μεταφοράς και η ευαισθητοποίηση των πολιτών στη χρήση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησής στην πόλη τους.

Κορύφωση των εκδηλώσεων είναι η «Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο» κατά τη διάρκεια της οποίας καθορίζονται ειδικές αστικές ζώνες όπου επιτρέπεται η κυκλοφορία μόνο για τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης, την ημέρα αυτή, οι δρόμοι πέριξ της Πλατείας Δημοκρατίας: Αναστασιάδη (στο ύψος της Βότση) - Μπαϊμπά (έως την οδό Κύπρου)- Σούλου- Ι. Σταϊκου (από οδό Κύπρου) και Σαλάκου, θα είναι κλειστοί για μηχανοκίνητη κυκλοφορία και θα επιτρέπεται να εισέρχονται μόνο πεζοί, ποδηλάτες, αστικά λεωφορεία και Υπηρεσίες επείγουσας ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, ασθενοφόρα).

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι πολίτες θα μπορούν να μετακινηθούν χωρίς εισιτήριο στις Γραμμές Μ1 και Μ2 του Αστικού ΚΤΕΛ Α.Ε.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ

Οι δράσεις που έχουν προγραμματιστεί για την ημέρα αυτή έχουν ως εξής:

9:30π.μ. - 13:30μ.μ: ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

  • Μαθητές και πολίτες θα γνωρίσουν και θα οδηγήσουν το ηλιακό τρίκυκλο που έχουν κατασκευάσει οι φοιτητές του Τμήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Πανεπιστημίου Πατρών και ο καθηγητής Φραγκίσκος Κουτελιέρης. Πρόκειται για ένα μοναδικό μέσο οικολογικής μετακίνησης.
  • Οι μαθητές θα ενημερωθούν σε θέματα Κυκλοφοριακής Αγωγής από την Δ/νση Τροχαίας Αγρινίου.
  • Μαθητές Δημοτικών σχολείων της πόλης θα παίξουν με τους δασκάλους τους ομαδικά παιχνίδια στους κλειστούς δρόμους

18:30 - 20:00

Μικροί και μεγάλοι θα συγκεντρωθούν στον Πεζόδρομο της Χαριλάου Τρικούπη και περπατώντας, ποδηλατώντας και πατινάροντας θα διασχίσουν την οδό Παπαστράτου και θα καταλήξουν στις 7:30μ.μ. στο Παπαστράτειο Δημοτικό Πάρκο όπου θα υποδεχθούν την φλόγα των εθελοντών Αιμοδοτών και όλοι μαζί θα επιστρέψουν στην Πλατεία Δημοκρατίας για το άναμμα του Βωμού. Εκεί θα διασκεδάσουν με την Παναγιώτα Θεοδωροπούλου (τραγούδι) και τον Παναγιώτη Ζαχαράκη (κιθάρα).

"Ναύπακτος χωρίς αυτοκίνητα"

Σάββατο βράδυ στη Ναύπακτο, όταν δεν κυκλοφορούσαν αυτοκίνητα στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, τα παιδιά και οι όλοι οι κάτοικοί της βγήκαν στους δρόμους και απόλαυσαν μια ήσυχη και ανθρώπινη πόλη.

Γιάννης Χαλάτσης

Πηγή: e-nafpaktia.gr

Σελίδα 5 από 10

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία