Αγγελίες    Επικοινωνία

Στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών απονεμήθηκαν τα ετήσια Ποιητικά Βραβεία “Jean Moreas” 2018.

Η επιτροπή κρίσης, ομόφωνα, απένειμε στον Νάσο Βαγενά το “μεγάλο βραβείο για το σύνολο του ποιητικού του έργου και τη συνολική προσφορά του στα ελληνικά γράμματα”. Το βραβείο για την “καλύτερη ποιητική συλλογή που εκδόθηκε το 2018”, απονεμήθηκε στον Δημήτρη Κοσμόπουλο για το «Θέριστρον», εκδόσεις «Κέδρος» και το βραβείο “πρωτοεμφανιζόμενου ποιητή”, στον Αλέξανδρο Κορδά, για την ποιητική συλλογή «Το Τυφλό Άλογο»», εκδόσεις «Σμίλη».

Ο Τριαντάφυλλος Κωτόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής της Ελληνικής Λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, πρόεδρος της επιτροπής κρίσης, αναφέρθηκε στα κριτήρια επιλογής των έργων. Ο Βαγγέλης Τασιόπουλος, ποιητής και γραμματέας της Εταιρείας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης, μέλος της επιτροπής, αναφέρθηκε στον τρόπο προσέγγισης των ποιητικών συλλογών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και στη διαδικασία συγκρότησης της βραχείας λίστας σε κάθε κατηγορία, καθώς και στην τελική επιλογή των βραβευθέντων. Ο ποιητής και προεδρεύων του Γραφείου Ποιήσεως, Αντώνης Δ. Σκιαθάς, αφού ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση, ανακοίνωσε τις επόμενες δράσεις του Γραφείου Ποιήσεως και συγκεκριμένα τη Διεθνή Συνάντηση Ποίησης “Ars Poetica Mediterranean” που θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα παράλληλα με τους Παράκτιους Μεσογειακούς Αγώνες και η οποία θα φιλοξενήσει ποιητές και ποιήτριες από τη Μεσόγειο.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τη μουσική παρέμβαση του Ωδείου της Πολυφωνικής Χορωδίας Πατρών με έργα των Ελύτη και Σαπφούς σε σύνθεση των συνθετών Δημητρίου Λάγιου και Γιώργου Αθανασακόπουλου.

Την εκδήλωση που συνδιοργάνωσε το Γραφείο Ποιήσεως και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, υπό την αιγίδα της Στέγης Γραμμάτων «Κωστής Παλαμάς», με τη στήριξη της εφημερίδας «Πελοπόννησος», του Ελληνικού Κύκλου Βιβλιόφιλων Λονδίνου, της Πολυφωνικής Χορωδίας Πατρών, του Συνδέσμου Φιλολόγων Περιοχής Πατρών και χορηγούς τα Εκπαιδευτικά Κέντρα «ΟΡΜΗ – ΑΡΙΣΤΑ» και την εταιρεία “DUR A.E.”, παρακολούθησε πλήθος βιβλιόφιλων και φιλότεχνων καθώς και το πολιτικό δυναμικό της ευρύτερης περιοχής των Πατρών.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό το ότι τόσο οι πολιτικοί ύμνησαν την αγάπη τους στον ποιητικό λόγο και με αυτή την ιδιότητα συνομίλησαν με το πολυπληθές ακροατήριο, όσο και η παρουσία του προέδρου της Στέγης Γραμμάτων «Κωστής Παλαμάς», Αθανάσιου Στεφανόπουλου και ευεργέτη της πόλης των Πατρέων, ο οποίος μολονότι ζει στην Αμερική, δήλωσε ότι η γενέτειρά του του δίνει μεγάλες χαρές καθώς υπάρχουν θεσμοί όπως αυτός του Γραφείου Ποιήσεως, ο οποίος υπηρετεί με ουσιαστικό τρόπο τη λογοτεχνία και ιδιαίτερα την ποίηση.

Κοντά στους πολίτες και επαγγελματίες των νότιων συνοικιών της Πάτρας βρέθηκε το Σάββατο ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Φαρμάκης βρέθηκε στην περιοχή των Εργατικών Κατοικιών Ταραμπούρα, όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με επιχειρηματίες της περιοχής, εμπόρους της λαϊκής αγοράς, αλλά και πολίτες που υπό βροχή έκαναν τα ψώνια τους, ενώ στη συνέχεια συνέχισε τις επισκέψεις του σε καταστήματα της οδού Ακρωτηρίου και της πλατείας Παπανδρέου.

Σε όλη τη διάρκεια των επαφών του, ο υποψήφιος Περιφερειάρχης, είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εκατοντάδες πολίτες και να επιβεβαιώσει την εικόνα που συναντάει σε κάθε περιοχή της Αχαίας και γενικότερα της Δυτικής Ελλάδας και ιδιαίτερα στις λαϊκές γειτονιές και στα χωριά, των απλών ανθρώπων: Την απογοήτευση που υπάρχει από την μεγάλη απώλεια εισοδημάτων και αγοραστικής δύναμης, αλλά και από την ανεργία που κατατρώει τα σωθικά της τοπικής κοινωνίας και ιδιαίτερα, των πιο παραγωγικών ηλικιών.

«Ανεργία και φτώχεια, δυστυχώς, πάνε χέρι – χέρι στον τόπο μας» σχολίασε ο κ. Φαρμάκης, που σε όλες τις επαφές του τόνισε πως η Περιφέρεια, μπορεί να μην καθορίζει την οικονομική και φορολογική πολιτική του κράτους, όμως καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την αναπτυξιακή στρατηγική της Δυτικής Ελλάδας, η οποία, όπως τόνισε «δυστυχώς, είναι… ανύπαρκτη».

«Δεν είμαστε θαυματοποιοί. Είμαστε όμως άνθρωποι που θέλουμε και ξέρουμε να δουλέψουμε για να ξεκολλήσει ο τόπος μας από την υπανάπτυξη που τον μαστίζει. Είμαστε αυτοί που θα μετατρέψουν την περιφερειακή διοίκηση σε πραγματική τοπική διακυβέρνηση, που θα συνθέσουμε και θα διεκδικήσουμε, αλλά και δεν θα χαριστούμε σε κανέναν που κινείται κόντρα στα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας» πρόσθεσε ο κ. Φαρμάκης, καταλήγοντας: «Θα σπάσουμε τη μιζέρια και την απογοήτευση, θα σταθούμε δίπλα στο πρόβλημα του πολίτη και θα ξεκινήσουμε από την αρχή το χτίσιμο ενός καλύτερου μέλλοντος για όλους!»

Τον τραυματισμό ανήλικου αγοριού, είχε ως αποτέλεσμα τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης στα Βραχνέϊκα Πατρών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του tempo24.news, Ι.Χ αυτοκίνητο που οδηγούσε 62χρονος παρέσυρε 7χρονο (Ρομά), την ώρα που το παιδί επιχειρούσε να διασχίσει το οδόστρωμα.

Στο σημείο κλήθηκε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που μετέφερε τον ανήλικο στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων, οπου διαπιστώθηκε πως τα τραύματα που φέρει είναι ελαφρά.

Προανάκριση για το συμβάν διενεργεί το Ανακριτικό Τμήμα της Τροχαίας Πατρών.

Πηγή: tempo24.news

Τη Δευτέρα (δεύτερη μέρα του Πάσχα) στο Άνω Καστρίτσι αναβιώνει ένα έθιμο που έρχεται από τα βάθη των αιώνων.

Η παράδοση θέλει τους κατοίκους του Άνω Καστριτσίου να τελούν θρησκευτική δέηση στην προσπάθεια τους να προφυλάξουν το χωριό από κάποια καταστροφή. Άλλοι λένε από λοιμό ή διάφορες επιδημίες και άλλοι από κατολισθήσεις.

Στη «Λέηση» αποδίδουν οι κάτοικοι και το ότι δεν υπήρξαν θύματα μεταξύ των χωριανών, παρά το ότι το χωριό ήταν το κέντρο του εμφυλίου.

Οι κάτοικοι λοιπόν, κατόπιν προτροπής των ιερωμένων, πραγματοποιούν θρησκευτική λιτανεία και δέηση, περιφέροντας τις άγιες εικόνες περιμετρικά σε όλα τα υψώματα γύρω από το χωριό. Έτσι κι εφέτος, τηρώντας την παράδοση, τη Δευτέρα το πρωί άρχισε η δέηση ή «Λέηση» (στην τοπική διάλεκτο), από την κεντρική εκκλησία (Άγιοι Σαράντα).

Η εικόνα της Ανάστασης προηγείτο της πομπής και ακολουθούσαν σημαίες, εξαπτέρυγα και εικόνες που κρατούσαν οι κάτοικοι του χωριού ντυμένοι με παραδοσιακές στολές.

Καθ' όλη τη διάρκεια της πομπής οι κάτοικοι φώναζαν με στεντόρεια φωνή «Κύριε Ελέησον» (Εξ ου και η ονομασία «Λέηση). Η πομπή σταματούσε σε κάθε ένα, από τα πολλά ξωκλήσια του χωριού, αλλά και σε προκαθορισμένα δέντρα. Εκεί οι ιερείς "σηκώνουν ύψωμα" και το τοποθετούν (αντίδωρο) στα συγκεκριμένα υπεραιωνόβια δέντρα, στα οποία με «αρίδα» (τρυπάνι) έχουν ανοιχτεί τρύπες, σφραγίζοντας ταυτόχρονα την τρύπα του δέντρου με πέτρα (που σε λίγο χρονικό διάστημα την καλύπτει το ίδιο το δέντρο) και φέτος κατέληξαν στο ξωκλήσι του Αγίου Γεωργίου (στους πρόποδες του Παναχαϊκού), όπου τελέστηκε Θεία Λειτουργία.

Στη συνέχεια, όλοι όσοι συμμετείχαν στην πομπή, μικροί, μεγάλοι, ντόπιοι και επισκέπτες, αφού διένυσαν πεζοπορία πέντε ωρών περίπου, κατέληξαν στην κεντρική πλατεία. Εκεί ο παπάς έσυρε πρώτος το χορό με όλους τους φουστανελάδες και ακολουθησε γλέντι με ψητά αρνιά, κόκκινα αυγά, κουλούρια και κρασί.

Πηγή: dete.gr

Αντιμέτωπος με τις βίαιες διαθέσεις πολυπληθούς ομάδας βρέθηκε το βράδυ της Μ. Τρίτης ιδιοκτήτης μίνι μάρκετ επί της οδού Ηρακλέως, στην περιοχή της Εγλυκάδας Πατρών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του tempo24.news, περίπου 10 άτομα μεταξύ των οποίων και ανήλικοι - Ρομά - έχοντας καλυμμένα τα χαρακτηριστικά των προσώπων τους με κουκούλες, κρατώντας ξύλα και πετώντας πέτρες, κινήθηκαν απειλητικά.

Κάποιοι, νωρίτερα είχαν επιχειρήσει να μπουν στο κατάστημα, όμως η παρουσία του ιδιοκτήτη λειτούργησε αποτρεπτικά. 

Οι κινήσεις τους έχουν καταγραφεί από τις κάμερες ασφαλείας που διαθέτει η επιχειρηση

Στο σημείο κλήθηκε αστυνομία, καταγγέλθηκε το περιστατικό, ωστόσο δεν έγινε καμιά σύλληψη, αφού οι δράστες τράπηκαν σε φυγή. 

Το συγκεκριμένο κατάστημα δεν είναι η πρώτη φορά που μπαίνει στο στόχαστρο. Κατά το παρελθόν τραυματίστηκε η γυναίκα του ιδιοκτήτη, στην προσπάθεια της να ακινητοποιήσει ανήλικα Ρομά που διαμένουν στον καταυλισμό στο Ριγανόκαμπο, τα οποία είχαν αφαιρέσει διάφορα προϊόντα.

 

Μαρία Παπαγιαννακοπούλου

Πηγή: tempo24.news

Το Παλαιό Δημοτικό Νοσοκομείο της Πάτρας, κάτω από το κάστρο της πόλης, κατασκευάστηκε το 1857 και αποτελεί αξιόλογο και αντιπροσωπευτικό δείγμα νεοκλασσικής αρχιτεκτονικής και ένα ιστορικό, πολεοδομικό τοπόσημο της πόλης. Το Παλιό Δημοτικό Νοσοκομείο Πατρών βρίσκεται ανάμεσα στον Παντοκράτορα και το κάστρο στην Πλατεία Κορυλλού 2.

Είναι έργο του Δανού αρχιτέκτονα Ch. Hansen και λειτούργησε σαν νοσοκομείο από το 1872 έως το 1973 . Ωστόσο, το κτίριο έχει αφεθεί στη μοίρα του εδώ και χρόνια, με αποτέλεσμα να καταρρέει μέρα με τη μέρα. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι η πίσω πλευρά του κτιριακού συγκροτήματος να έχει κλείσει και μην χρησιμοποιείται.

Οι παλαιότεροι θυμούνται ότι η τελευταία φορά που είχαν γίνει εργασίες επισκευής του κτιρίου, ήταν την δεκαετία του 2000, στην πίσω πλευρά του ακινήτου. Μάλιστα και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Πολιτισμού που αναφέρεται στο Παλαιό Δημοτικό Νοσοκομείο της Πάτρας, υπάρχει και η σχετική φωτογραφία από τις εργασίες που είχαν γίνει τότε και την οποία δημοσιεύουμε.

Έκτοτε δεν έχει γίνει καμία εργασία στο ακίνητο – στολίδι της Πάτρας, με αποτέλεσμα τα σημάδια της φθοράς του χρόνου να είναι ορατά πάνω του. Το Παλαιό Δημοτικό Νοσοκομείο στέγασε για 12 χρόνια το Εικαστικό Εργαστήρι του Δήμου Πατρέων, λειτουργώντας παράλληλα και σαν εκθεσιακός χώρος. Από τον Ιούνιο του 2013 μεταφέρθηκε και στεγάζεται σε αυτό το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης.

Το Παλαιό Δημοτικό Νοσοκομείο στην Άνω πόλη της Πάτρας ξαναβρίσκει τη χαμένη του αίγλη και μετατρέπεται σε Κέντρο Οπτικοακουστικής Κληρονομιάς. Πρόσφατα το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας, ενέκρινε την ένταξη του έργου «Μετατροπή Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου σε Εκθεσιακό - Μουσειακό χώρο» προϋπολογισμού 10.696.860 ευρώ, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Για την έγκριση της χρηματοδότησης του έργου ανάπλασης του Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου, υπήρξε όλο το προηγούμενο διάστημα συνεργασία ανάμεσα στο Δήμο Πατρέων, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το Υπουργείο Οικονομικών. Πλέον ο δρόμος έχει ανοίξει για την κατασκευή του Ψηφιακού Κέντρου Οπτικοακουστικής Κληρονομιάς της Πάτρας στο κτίριο του Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου.

Σύμφωνα με τη μελέτη που έχουν κάνει οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Πατρέων, το Ψηφιακό Κέντρο Οπτικοακουστικής Κληρονομιάς θα είναι ένας χώρος ανοιχτός στην κοινωνία, σύγχρονος και φιλικός προς τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης, θα διαφυλάξει με εγκυρότητα και αξιοπιστία την ατομική και συλλογική μνήμη των πολιτών και θα αποτελέσει ένα σημείο αναφοράς για την σχέση της πόλης με το παρελθόν της και πύλη ανάπτυξης του ψηφιακού της παρόντος και μέλλοντος.

Πλέον των ανωτέρω χρήσεων το Παλαιό Δημοτικό Νοσοκομείο σχεδιάζεται από τον Δήμο και ως Εκθεσιακός και Συνεδριακός χώρος, ενώ θα αξιοποιηθεί ο αύλειος χώρος των 1.200,00 μ2 ως χώρος διαλέξεων, μουσικών εκδηλώσεων, προβολών κ.λπ.

Πηγή: dete.gr

Σελίδα 10 από 176

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία