Αγγελίες    Επικοινωνία

×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 65
JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 917

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μήνα Μαρτίου του έτους 2015, στην εδαφική αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Α. Τροχαία ατυχήματα

Στη εδαφική αρμοδιότητα της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας σημειώθηκαν 39τροχαία ατυχήματα έναντι 36 που είχαν συμβεί τον Μάρτιο του 2014. Ειδικότερα σημειώθηκαν :

  • 6 θανατηφόρα ατυχήματα έναντι 5 τον Μάρτιοτου 2014.
  • 10τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων έναντι 7 τον Μάρτιοτου 2014.
  • 23τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων έναντι 24 τον Μάρτιο του 2014.

 

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 58παθόντες έναντι 54 τον Μάρτιο του 2014:

Ειδικότερα καταγράφηκαν :

  • 6νεκροίέναντι 7 τον Μάρτιοτου 2014.
  • 13σοβαρά τραυματίες έναντι 8 τον Μάρτιοτου 2014.
  • 39ελαφρά τραυματίες έναντι 39 τον Μάρτιοτου 2014.

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων - δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

  • Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
  • Παραβίαση προτεραιότητας

 

Β. Δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων σε όλο το οδικό της δίκτυο.

Ενδεικτικά το μήνα Μάρτιοτου 2015 συγκροτήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας 261συνεργεία αλκοολομέτρησης, ενεργήθηκαν 6755έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 237παραβάσεις.

Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν εκτός των άλλων και 4360 επικίνδυνες παραβάσεις.

Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :

  • 2627

για υπερβολική ταχύτητα

  • 243

για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση

  • 532

για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση

  • 161

για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

  • 100

για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση

  • 45

για την παραβίαση προτεραιότητας

  • 41

για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

  • 251

για αντικανονικό προσπέρασμα

  • 21

για μη χρήση παιδικών καθισμάτων

  • 188

για Κ.Τ.Ε.Ο.

  • 127

για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά

  • 24

για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

 

 

Γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

 

 

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος.
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.
  • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.
  • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.
  • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

«H οδική ασφάλεια αφορά όλους τους πολίτες και όλοι πρέπει να συμβάλουν για να γίνουν οι δρόμοι ασφαλέστεροι».

Αυτό επεσήμανε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας κατά τη διάρκεια κατά τη διάρκεια ημερίδας που διοργανώθηκε από την Περιφέρεια και το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», σήμερα το πρωί στο Μεγάλο Αμφιθέατρο του ΤΕΙ στην Πάτρα.

Πλήθος φοιτητών παρακολούθησαν την εκδήλωση, θέμα της οποίας ήταν η «Ευαισθητοποίηση και Εκπαίδευση Πολιτών – Φοιτητών για την οδική ασφάλεια», ενώ οι περισσότεροι συμμετείχαν και στην πρακτική εκπαίδευση με προσομοιωτές.

«Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, 1,3 εκατομμύρια τροχαία ατυχήματα ετησίως, προκαλούν 43.000 θανάτους και 1,7 εκατομμύρια τραυματισμούς. Κατά μέσο όρο, κάθε μέρα στη χώρα μας, πέντε άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα και δεκάδες άλλοι τραυματίζονται σοβαρά. Πρόκειται για κατ' εξακολούθηση ανθρώπινες τραγωδίες. Η κατάσταση αυτή προκαλεί ένα αβάσταχτο κόστος. Αυτήν την κατάσταση δεν μπορούμε, δεν πρέπει να την ανεχτούμε άλλο. Δεν την αντέχουμε» τόνισε ο κ. Κατσιφάρας και συνέχισε: «Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει κάνει τα δικά της βήματα. Με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου έχει συγκροτηθεί το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, στην πρώτη μας θητεία με Πρόεδρο τον Ευγένιο Μπαλκάμο και τώρα το νέο Περιφερειακό Συμβούλιο έχει επιλέξει ως Πρόεδρο τον Δημήτρη Δριβίλα».

Και κατέληξε: «Σε συνεργασία με το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες, τους φοιτητές, τους αρμόδιους φορείς, σε θέματα ενημέρωσης και προάσπισης της οδικής ασφάλειας. Στόχος μας να ενισχύσουμε την Παιδεία σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής, οδικής ασφάλειας και μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων».

Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Κοινωνικής Πολιτικής Αντώνης Χαροκόπος κατά την ομιλία του ενημέρωσε για την κοινωνική πολιτική της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας λέγοντας πως «στόχος της συγκεκριμένης ημερίδας είναι να ενημερωθούν οι συμπολίτες μας για την επικινδυνότητα των δρόμων, να εκπαιδευτούν ώστε να είναι καλύτεροι και πιο προσεκτικοί οδηγοί, να μπορούν να αντιδράσουν και να έχουν καλύτερα αντανακλαστικά σε περίπτωση ατυχήματος και γενικότερα να μάθουν για την οδική ασφάλεια».

«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στο πλαίσιο του σχεδιασμού της για την προάσπιση, την προαγωγή και τη διαφύλαξη της υγείας, υλοποιεί και έχει προγραμματίσει ήδη και για το 2015, δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα για τους πολίτες και των τριών Περιφερειακών Ενοτήτων, μεταξύ άλλων και για την οδική ασφάλεια των πολιτών» σημείωσε ο Περιφερειακός Σύμβουλος και πρόεδρος του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Δημήτρης Δριβίλας, ο οποίος και συντόνισε την ημερίδα.

Στην ημερίδα συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, εκτός των κ. Κατσιφάρα, Χαροκόπου και Δριβίλα, εκπρόσωπος του Μητροπολίτη Πατρών, ο Διοικητής της Τροχαίας Πατρών Γιώργος Μιχαλόπουλος, η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, ο πρόεδρος του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας Σωκράτης Καπλάνης, ο Αντιδήμαρχος Πατρέων Παύλος Στάμος, καθηγητές του ΤΕΙ, καθώς και στελέχη του Ι.Ο.ΑΣ.

Ημερίδα για την οδική ασφάλεια

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στο πλαίσιο του σχεδιασμού της για την προάσπιση, την προαγωγή και τη διαφύλαξη της υγείας, υλοποιεί και έχει προγραμματίσει ήδη και για το 2015, δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα για τους πολίτες και των τριών Περιφερειακών Ενοτήτων, μεταξύ άλλων και για την οδική ασφάλεια των πολιτών.

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» διοργανώνουν ημερίδα με θέμα «Ευαισθητοποίηση και Εκπαίδευση Πολιτών – Φοιτητών για την οδική ασφάλεια» αύριο Παρασκευή 20 Μαρτίου και ώρα 10 το πρωί στο Μεγάλο Αμφιθέατρο του ΤΕΙ (κεντρικός διάδρομος) στην Πάτρα.

Χαιρετισμούς θα απευθύνουν ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, ο Διοικητής της Τροχαίας Πατρών Γιώργος Μιχαλόπουλος, η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά και ο πρόεδρος του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας Σωκράτης Καπλάνης.

«Στόχος μας» όπως τονίζει ο Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας, «είναι να ενημερωθούν οι συμπολίτες μας για την επικινδυνότητα των δρόμων, να εκπαιδευτούν ώστε να είναι καλύτεροι και πιο προσεκτικοί οδηγοί, να μπορούν να αντιδράσουν και να έχουν καλύτερα αντανακλαστικά σε περίπτωση ατυχήματος και γενικότερα να μάθουν για την οδική ασφάλεια».

Συντονιστής της εκδήλωσης θα είναι ο Περιφερειακός Σύμβουλος και πρόεδρος του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Δημήτρης Δριβίλας, ενώ θα μιλήσουν ο εκπαιδευτής του Ι.Ο.ΑΣ. Δημήτρης Χατζηδοπαυλάκης με θέμα «Παρουσίαση προγράμματος για την Οδική Ασφάλεια ‘Γνώση – Πρόληψη – Ζωή’» και ο Αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αντώνης Χαροκόπος θα ενημερώσει για την κοινωνική πολιτική της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Η ημερίδα θα ολοκληρωθεί με πρακτική εκπαίδευση των συμμετεχόντων σε προσομοιωτές.

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μήνα Ιανουαρίου του έτους 2015, στην εδαφική αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Α. Τροχαία ατυχήματα
Στη εδαφική αρμοδιότητα της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας σημειώθηκαν 32 τροχαία ατυχήματα έναντι 31 που είχαν συμβεί τον Ιανουάριο του 2014. Ειδικότερα σημειώθηκαν :

  • 6 θανατηφόρα ατυχήματα έναντι 10 τον Ιανουάριο του 2014.
  • 3 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων έναντι 2 τον Ιανουάριο του 2014 .
  • 23 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων έναντι 19 τον Ιανουάριο του 2014 .

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 47 παθόντες έναντι 51 τον Ιανουάριο του 2014:

Ειδικότερα καταγράφηκαν :

  • 6 νεκροί έναντι 11 τον Ιανουάριο του 2014.
  • 4 σοβαρά τραυματίες έναντι 5 τον Ιανουάριο του 2014.
  • 37 ελαφρά τραυματίες έναντι 35 τον Ιανουάριο του 2014.

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων - δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν :

  • Υπερβολική ταχύτητα
  • Αντικανονικό προσπέρασμα
  • Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
  • Μη τήρηση απόστασης ασφαλείας
  • Απόσπαση προσοχής

Β. Δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων σε όλο το οδικό της δίκτυο.

Ενδεικτικά το μήνα Ιανουάριο του 2014 συγκροτήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας 265 συνεργεία αλκοολομέτρησης, ενεργήθηκαν 6.683 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 215 παραβάσεις.

Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν εκτός των άλλων και 3.338 επικίνδυνες παραβάσεις.

Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :

  • 2.248

για υπερβολική ταχύτητα

  • 212

για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση

  • 339

για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση

  • 71

για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

  • 72

για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση

  • 36

για την παραβίαση προτεραιότητας

  • 47

για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

  • 98

για αντικανονικό προσπέρασμα

  • 7

για μη χρήση παιδικών καθισμάτων

  • 99

για Κ.Τ.Ε.Ο.

  • 75

για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά

  • 34

για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

 

Γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος.
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.
  • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.
  • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.
  • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Β. Μυλωνά: Με προσοχή η έξοδος των εορτών, η ζωή όλων μας είναι πολύτιμη

 

Στην Πάτρα σε ειδική εκδήλωση που διοργανώνει σήμερα Τρίτη η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Αχαΐας στο Τμήμα Αγωγής Υγείας, παρίσταται η πρόεδρος του «Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας», Βασιλική Δανέλη-Μυλωνά, η οποία σε τροχαίο στην Πατρών-Πύργου έχασε προ ετών τον φοιτητή γιο της στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

Η κα Μυλωνά θα μιλήσει σε μαθητές για τα μέτρα πρόληψης και ασφάλειας για τα τροχαία ατυχήματα, που σε μηνιαία βάση στοιχίζουν σε ανθρώπινες ζωές, αφήνουν δεκάδες τραυματίες, πολλοί από τους οποίους δεν επανέρχονται στην προ του ατυχήματος φυσική τους κατάσταση.

Μιλώντας ωστόσο στο «patrastimes.gr», έκανε λόγο για την έλλειψη παιδείας και πολιτισμού που συνοδεύει τους Έλληνες οδηγούς εντός των διοικητικών ορίων της χώρας, σε αντίθεση με κάθε έξοδο τους στο εξωτερικό, όπου τότε θεωρούνται από τους πιο συμμορφωμένους και τυπικούς οδηγούς σε κάθε διάταξη του Κώδικα Οδικής κυκλοφορίας, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι η τελευταία έρευνα απέδειξε ότι η Ελλάδα διαθέτει τους λεγόμενους «εκνευρισμένους» οδηγούς, που ξεσπούν όταν κρατούν το τιμόνι, από τα νεύρα και την πίεση της κρίσης και της καθημερινότητας τους.

«Δυστυχώς παρά τις προειδοποιήσεις, τις εκδηλώσεις, τις ανακοινώσεις και τα όποια αστυνομικά μέτρα που είναι ελλειπή, ακόμα θρηνούμαι αθώες ψυχές στην άσφαλτο, απευθύνοντας έκκληση ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων και την μεγάλη έξοδο, να σκεφτούμε πως πρέπει και εμείς και οι υπόλοιποι εκδρομείς να επιστρέψουμε με ασφάλεια στα σπίτια μας», επεσήμανε η πρόεδρος του Ινστιτούτου, που έστρεψε το ενδιαφέρον της στην προστασία των παιδιών, κατά τις μετακινήσεις, καλώντας τους γονείς να μην είναι ανεκτικοί στην μη χρήση ζώνης ασφαλείας και παιδικών καθισμάτων, ακόμα και αν κλαίει η γκρινιάζει το παιδί, αρκεί αν αναλογιστούν ότι δεν το στενοχωρούν, αλλά του προσφέρουν το δικαίωμα στη ζωή.

ΠΗΓΗ: patrastimes.gr

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μήνα Σεπτεμβρίου του έτους 2014, στην εδαφική αρμοδιότητα των Αστυνομικών Διευθύνσεων Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Α. Τροχαία ατυχήματα
Στη εδαφική αρμοδιότητα της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας σημειώθηκαν 37 τροχαία ατυχήματα έναντι 39 που είχαν συμβεί τον Σεπτέμβριο του 2013. Ειδικότερα σημειώθηκαν:
•1 θανατηφόρο ατύχημα έναντι 6 τον Σεπτέμβριο του 2013.
•4 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων έναντι 9 τον Σεπτέμβριο του 2013.
•32 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων έναντι 24 τον Σεπτέμβριο του 2013.

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 47 παθόντες έναντι 65 τον Σεπτέμβριο του 2013:

Ειδικότερα καταγράφηκαν:
•1 νεκρός έναντι 7 τον Σεπτέμβριο του 2013.
•4 σοβαρά τραυματίες έναντι 10 τον Σεπτέμβριο του 2013.
•42 ελαφρά τραυματίες έναντι 48 τον Σεπτέμβριο του 2013.

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων - δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:
•Παραβίαση προτεραιότητας
•Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
•Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
•Απόσπαση προσοχής του οδηγού

Β. Δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων σε όλο το οδικό της δίκτυο.

Ενδεικτικά το μήνα Σεπτέμβριο του 2014 συγκροτήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας 260 συνεργεία αλκοολομέτρησης, ενεργήθηκαν 8.525 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 265 παραβάσεις.

Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν εκτός των άλλων και 5.231 επικίνδυνες παραβάσεις.

Ειδικότερα βεβαιώθηκαν:
•2.505  για υπερβολική ταχύτητα
•520     για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση
•649     για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
•427     για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
•104     για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
•39       για την παραβίαση προτεραιότητας
•84       για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
•569     για αντικανονικό προσπέρασμα
•15       για μη χρήση παιδικών καθισμάτων
•194     για Κ.Τ.Ε.Ο.
•76       για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά
•49       για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

Γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:
•Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
•Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος.
•Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
•Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.
•Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.
•Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
•Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.
•Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
•Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
•Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
•Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.
•Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.
•Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Σελίδα 9 από 11

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία