Αγγελίες    Επικοινωνία

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το προς συζήτηση σχέδιο νόμου στο πρώτο μέρος περιλαμβάνει την κύρωση της  σύμβασης Macolin για την καταπολέμηση της χειραγώγησης των αθλητικών αγώνων.
Τίθεται ένα πλαίσιο λειτουργίας και συνεργασίας για την αποτροπή του φαινομένου της χειραγώγησης των αγώνων που αφορά και τις στοιχηματικές εταιρίες.
 
Συγκεκριμένα, η σύμβαση περιλαμβάνει διατάξεις για  τη χρηματοδότηση των αθλητικών οργανισμών, την καταπολέμηση του παράνομου αθλητικού στοιχήματος, τις ποινικές και διοικητικές κυρώσεις για τους παραβάτες, τη συνεργασία δημόσιων αρχών για ανταλλαγή πληροφοριών και τη διεθνή συνεργασία για τις δικαστικές διαδικασίες.
 
Πρόκειται για μία διεθνή σύμβαση μεγάλης σημασίας, που με την κύρωσή της από την Ελλάδα και τη διαμόρφωση όλων των κατάλληλων εφαρμοστικών διατάξεων μπορεί να καταπολεμηθεί στον πυρήνα της η χειραγώγηση των αγώνων και ο παράνομος στοιχηματισμός που μόνο κακό κάνουν στον αθλητισμό.
Κανείς λοιπόν δεν είναι αντίθετος με τις αρχές που πρεσβεύει η Σύμβαση.
 
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Στο δεύτερο μέρος του Νομοσχεδίου, περιλαμβάνονται οι διατάξεις που ρυθμίζουν ζητήματα σχετικά με την καταπολέμηση της αθλητικής βίας.
 
Δειγματοληπτικοί έλεγχοι εντός και εκτός αθλητικών εγκαταστάσεων για την εφαρμογή της ρύθμισης περί προμήθειας ονομαστικών εισιτηρίων, ταυτοποίηση και εντοπισμός εμπλεκομένων σε πράξεις βίας, ποινικές κυρώσεις και άλλες ρυθμίσεις.
Ναι σε κανόνες λοιπόν ώστε να καταπολεμήσουμε τη βία στους αθλητικούς χώρους.
 
Και περνάω στο τρίτο μέρος του Νομοσχεδίου.
Για το θαλάσσιο σκι, την τοξοβολία και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, εισάγετε εξαίρεση από το κώλυμα που υπάρχει στο να ταυτίζονται οι διαιτητές και οι κριτές με τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, της εξελεγκτικής επιτροπής και τους αντιπροσώπους των αντίστοιχων σωματείων.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, βάση για την εξαίρεση αυτή αποτελεί ο περιορισμένος αριθμός των προσώπων που είναι διαθέσιμα για την διοργάνωση των αγώνων λόγω ακριβώς των κωλυμάτων αυτών.
Έτσι, σύμφωνα με το άρθρο 46 θα επιτρέπεται σε διαιτητές του μηχανοκίνητου αθλητισμού να μετέχουν σε Διοικητικά Συμβούλια πρωτοβάθμιων σωματείων καθώς και της ομοσπονδίας τους.
Κάτι τέτοιο, όπως ισχυρίζονται αθλητές, στελέχη με μακρά παρουσία στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά και μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων αντιβαίνει σε βασική αρχή του Χάρτη του Ολυμπιακού Ιδεώδους και ακυρώνει την αρχή της αμεροληψίας.
Με ποια λογική ο ελεγκτής θα είναι και ελεγχόμενος ;
Με ποια λογική οι διαιτητές θα έχουν σχέση με αθλητές και Διοικήσεις ανταγωνιστικών Σωματείων;
 
Αναμένουμε λοιπόν και την ακρόαση των φορέων για να διευκρινισθεί γιατί υπάρχει αυτή η ιδιαιτερότητα και να δούμε αν δημιουργούνται κίνδυνοι ή όχι.
 
Ως προς τις διατάξεις για τις θητείες των μελών των διοικητικών συμβουλίων των αθλητικών ομοσπονδιών στις οποίες μπαίνει και ένας ηλικιακός περιορισμός.
 
Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε αν πράγματι μας ενδιαφέρει η ανανέωση.
Αν ό,τι λέμε το εννοούμε και αν είμαστε σε θέση να το κάνουμε πράξη.
Αυτό συνεπάγεται και η θέσπιση θητειών και φυσικά η λειτουργία τους.
Χωρίς βέβαια, να επιβάλλεται ηλικιακός ρατσισμός.
Παρότι βέβαια η διάταξη για το όριο των 70 ετών, δεν αποστερεί το δικαίωμα στους αθλητικούς παράγοντες να μετέχουν στις αρχαιρεσίες και να εκλέγονται στα ΔΣ των ομοσπονδιών χωρίς ηλικιακό όριο.
 
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Με σεβασμό στο έργο, στην ιστορία , στην προσωπικότητα των Προέδρων των Ομοσπονδιών, θα τους πω ότι πρέπει να καταλάβουν οι ίδιοι οι Πρόεδροι των Ομοσπονδιών, ότι πρέπει να κάνουν την ανανέωση πράξη, να βάλουν οι ίδιοι κανόνες όπως εθιμικά κάνουν στην Ευρώπη οι συνάδελφοί τους.
Δε χρειάζεται να τους δείξουμε εμείς το δρόμο.
Άλλωστε, τα στερνά τιμούν τα πρώτα.
 
Κύριε Υπουργέ,
Είναι ώρα να θεσπισθεί και να εναρμονισθεί η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή.
Πρέπει η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή να εναρμονιστεί με τον καταστατικό χάρτη της ΔΟΕ.
Το ίδιο και οι Ελληνικές Ομοσπονδίες με τις αντίστοιχες διεθνείς Ομοσπονδίες.
Μιας και είπαμε για θητείες, κάντε  πράξη τη λειτουργία τους.
Βέβαια, ναι στις θητείες λοιπόν, χωρίς ηλικιακό ρατσισμό.
Με άμεση εφαρμογή κατά τα διεθνή πρότυπα.
Η κοινωνία θέλει ανανέωση.
Μια ανανέωση διττής σημασίας.
Το παλιό χωρίς το καινούργιο πεθαίνει. Το νέο χωρίς το παλιό είναι άγουρο.
Άρα χρειάζεται όσμωση.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Το κράτος επιχορηγεί τις αθλητικές ομοσπονδίες άρα μπορεί να βάλει κανόνες.
Άλλωστε, ο εμπλουτισμός των Κανονισμών των Ομοσπονδιών πρέπει να είναι διαρκής και αδιάλειπτος ώστε να προσαρμόζεται στην εξέλιξη των αθλητικών δρώμενων
Αναμένουμε βεβαίως να ακούσουμε και τις απόψεις των  φορέων.
 
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Ως προς τον έλεγχο νομιμότητας των κανονισμών των Ομοσπονδιών Αυξάνετε το χρόνο που έχει στη διάθεσή του ο Υπουργός για έλεγχο νομιμότητας και έγκριση των κανονισμών των Ομοσπονδιών από ένα μήνα σε 2 μήνες.
Αυτό που χρειάζεται κ. Υπουργέ, είναι ο έλεγχος να ολοκληρώνεται το ταχύτερο δυνατόν.
Πρέπει να αποτελέσει παρελθόν τα «σωματεία-σφραγίδα» αν υπάρχουν και όπου υπάρχουν.
Να μην βρεθούμε μπροστά σε νέο κύκλο καθυστερήσεων που ποδηγετούν τον αθλητισμό.
Να σημειώσω επίσης ότι στην Αιτιολογική Έκθεση, γίνεται αναφορά σε διάστημα 3 μηνών.
Θα πρέπει να το δείτε.
 
Στο τέταρτο μέρος του Νομοσχεδίου, εισάγετε ρύθμιση για τους αθλητές που έχουν διακριθεί σε Ολυμπιακούς, Παραολυμπιακούς και Ολυμπιακούς Αγώνες Κωφών και υπηρετούν στις Ένοπλες Δυνάμεις, στα Σώματα Ασφαλείας κλπ, ώστε να μπορούν να αποσπασθούν στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και σε φορείς που προάγουν τον Ολυμπισμό.  
Δεν διαφωνούμε. Είναι προς θετική κατεύθυνση.
 
Επίσης, αναστέλλετε διάφορες διατάξεις που είχαν προστεθεί στον αθλητικό νόμο με τον ν. 4603/2019, όπως η υποχρεωτικότητα για συμμετοχή και των δύο φύλων στο ΔΣ των ομοσπονδιών και των αθλητικών ενώσεων, οι διατάξεις για τον τρόπο διενέργειας των αρχαιρεσιών στα σωματεία και τις αθλητικές ενώσεις.
 
Ως προς την αξιοποίηση των ολυμπιακών ακινήτων, με τη διάταξη που φέρνετε κ. Υπουργέ, δίνεται τη δυνατότητα σε αθλητικές ανώνυμες εταιρίες να μπορούν να μισθώσουν τα ακίνητα αυτά με μόνη προϋπόθεση την υποβολή από αυτές επιχειρηματικού σχεδίου που να προβλέπει τη συντήρηση ή επισκευή τους, χωρίς τη διενέργεια διαγωνισμού.
Πράγματι, αυτό που έχει σημασία είναι ότι τα ολυμπιακά ακίνητα αποτελούν περιουσία του Δημοσίου που θα πρέπει να αξιοποιηθεί.
Δεν πρέπει να αφεθούν άλλο στην τύχη τους.
Είναι περιουσία του ελληνικού λαού και χρήζουν το σεβασμό όλων μας.
Η διάταξη ωστόσο, δε θέτει κανένα περιορισμό ως προς την επιλογή του μισθωτή.
Κι εδώ ερωτώ, μπορεί το Υπουργείο να αποκλείσει την πιθανότητα να υπάρξουν περισσότεροι του ενός ενδιαφερόμενοι για το ίδιο ολυμπιακό ακίνητο;
Θα πρέπει να τεθούν συγκεκριμένοι κανόνες και προϋποθέσεις για τις μισθώσεις αυτές, ώστε να διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον.
Άρα, αξιολόγηση και διαφάνεια στην επιλογή.
 
Τέλος, αγαπητοί συνάδελφοι,
Το πέμπτο μέρος του Νομοσχεδίου, αφορά στην κύρωση του νέου καταστατικού της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, η οποία από Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου μετατρέπεται σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου.
Το μείζον είναι, να διαφυλαχθεί η ιστορία, το έργο, η περιουσία, οι άνθρωποι της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, ενός δημόσιου οργανισμού με 125 χρόνια ιστορίας.
 
Σήμερα, υπάρχουν δυσκολίες και καθυστερήσεις στη διαχείριση των οικονομικών της ΕΟΕ και συνακόλουθα στις πληρωμές κλπ.
Κι αυτό γιατί όλες οι χρηματοδοτήσεις της Επιτροπής, κρατικές και μη μπαίνουν σε ένα και μόνο λογαριασμό.
Με τη σωστή νομοθέτηση, θα μπορούσαν να αρθούν τα προβλήματα αυτά, ώστε η Επιτροπή να λειτουργεί καλύτερα.
 
Η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή δεν μπορεί να είναι απλά μια ανώνυμη εταιρεία.
Είναι ο πολιτισμός μας, η ιστορία μας και η κληρονομιά μας.
Η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή έχει μεγάλη ακίνητη περιουσία που θα πρέπει να διασφαλισθεί ότι θα αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
 
Τώρα στο θέμα των εργαζομένων.
Στην Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή εργάζονται 13 δημόσιοι υπάλληλοι και 41 εργαζόμενοι με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Οι άνθρωποι αυτοί, δεν ξέρουν τι τους επιφυλάσσει η επόμενη μέρα.
Οι ρυθμίσεις που περιέχει το Νομοσχέδιο για το προσωπικό είναι γενικές.
Θα πρέπει να διασφαλισθεί με ρητή διάταξη ότι δε θα απολέσουν τα εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά δικαιώματά τους.
Τώρα πριν να είναι αργά.
Σοβαρό λοιπόν το ζήτημα που ανακύπτει. Χρειάζεται ρύθμιση.
 
Τέλος, ως προς το Ταμείο Αλληλοβοηθείας των Υπαλλήλων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
 
Το Ταμείο τίθεται σε λύση και εκκαθάριση και αναμένουμε το πόρισμα του εκκαθαριστή να παραδοθεί στα χέρια της Υπουργού και να υπάρξει πλήρης ενημέρωση των εργαζομένων του Υπουργείου και όλων των εμπλεκομένων.
Διαφάνεια παντού.
Αυτό είναι το μήνυμα της κοινωνίας.
 
Αναμένουμε να ακούσουμε τους φορείς και θα αποφανθούμε επί των άρθρων.
Επιφύλαξη λοιπόν επί της αρχής.

Ερώτηση απηύθυνε  ο Δ. Κωνσταντόπουλος προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο με  θέμα: Μεγάλες καθυστερήσεις στην απόδοση υγειονομικών δαπανών στους υπηρετούντες στις 'Ενοπλες Δυνάμεις

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση

Κύριε Υπουργέ,

Οι υπηρετούντες στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας λαμβάνουν τις υγειονομικές δαπάνες στις οποίες έχουν υποβληθεί οι ίδιοι ή τα μέλη των οικογενειών τους με βάση τα οριζόμενα στη νομοθεσία και τη διαδικασία που προβλέπεται. Η διαδικασία αυτή παγίως ήταν άμεση και χωρίς καθυστερήσεις, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό με δεδομένη τη σημασία των δαπανών αυτών για την υγεία των ασφαλισμένων αλλά και την ανάγκη αυτές να καταβάλλονται άμεσα ώστε οι ασφαλισμένοι να μην επιβαρύνονται υπέρμετρα.

Ωστόσο, το τελευταίο ένα και πλέον έτος η κατάσταση ως προς τις υγειονομικές δαπάνες έχει μεταβληθεί άρδην και οι σχετικές δαπάνες αποδίδονται στους δικαιούχους με μεγάλες καθυστερήσεις που ανέρχονταν αρχικά σε διάστημα 3 μηνών, στη συνέχεια σε διάστημα 6 μηνών και σήμερα σε έτι μεγαλύτερο διάστημα.

Τούτο έχει σαν αποτέλεσμα οι δικαιούχοι να υφίστανται το βάρος καταβολής δαπανών εξ ιδίων πόρων και στη συνέχεια να αναμένουν κάποια στιγμή την απόδοσή τους, γεγονός που ανατρέπει πλήρως τον οικονομικό και οικογενειακό τους προγραμματισμό, ιδίως σε περιπτώσεις καταβολής δαπανών ύψους χιλιάδων ευρώ. Θα πρέπει δε να σημειωθεί ότι κάποιοι δεν έχουν καν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στα έξοδα αυτά, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η υγεία των ίδιων και των οικογενειών τους.

Κατόπιν αυτών ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

1. Που οφείλονται οι μεγάλες καθυστερήσεις στην απόδοση των υγειονομικών δαπανών στους Έλληνες στρατιωτικούς που παρατηρούνται τα τελευταία δύο περίπου έτη;
2. Προτίθεται το Υπουργείο να αναλάβει πρωτοβουλίες ώστε η απόδοση των υγειονομικών δαπανών να γίνεται με ταχύτερους ρυθμούς;

Ο ερωτών Βουλευτής
Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

Κύριε Υπουργέ,
 
Με την υπ'αριθμ. πρωτ. 8527/7-9-2017 ερώτησή μου είχα θέσει στον τότε αρμόδιο Υπουργό Υποδομών το πρόβλημα των καθυστερήσεων στο έργο “Βελτίωση Ε.Ο. Αγρινίου- Καρπενησίου (κατά τμήματα) – τμήμα: Αγρίνιο-Αγ.Βλάσης” που υλοποιείτο στο πλαίσιο του οδικού άξονα που θα συνδέει το Αγρίνιο με το Καρπενήσι. Στο έργο αυτό, περιλαμβανόταν και η κατασκευή παράπλευρων οδών, πέντε γεφυρών, επτά κιβωτοειδών οχετών, σωληνωτών οχετών και λοιπών έργων αποχέτευσης – αποστράγγισης και πέντε ισόπεδων κόμβων (Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων, Νέα Αβοράνη Αγρινίου, Καμαρούλας, Αγίου Νικολάου και Σχίνου) με τις κάθετες οδούς που συμβάλλουν στους κόμβους. Η συνολική προθεσμία για την κατασκευή του έργου είχε ορισθεί αρχικά σε 28 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή μέχρι την 25-8-2016 και στη συνέχεια, με την με αρ.πρωτ. ΚΓ/ΦΚΠΡ17.00/ΟΔ/ΧΡ3/6151/25-8-2016 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, χορηγήθηκε παράταση μέχρι την 30-9-2018.
 
Με την παραπάνω ερώτησή μου ζήτησα συγκεκριμένη πληροφόρηση για την πορεία του έργου, τη σύνδεσή του με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, την αντιμετώπιση των προβλημάτων που είχαν ανακύψει κυρίως λόγω της εμπλοκής του έργου με το εγκεκριμένο Γ.Π.Σ. του Δήμου Αγρινίου και της μη συναίνεσης της πλειονότητας των ιδιοκτητών για την κατάληψη των ακινήτων τους με τη διαδικασία της επίταξης, καθώς και για την χρηματοδότηση του έργου με κοινοτικούς πόρους οι οποίοι κινδύνευαν να χαθούν.
 
Με την υπ'αριθμ. πρωτ. Β-2352/30-10-2017 απάντησή του στην παραπάνω ερώτησή μου, το Υπουργείο Υποδομών ανέφερε ότι οι εργασίες του έργου είχαν επανεκκινήσει το β' τρίμηνο του 2017, μετά από περικοπή -λόγω των παραπάνω προβλημάτων- 1,9 χλμ οδικού τμήματος και ότι είχε προγραμματιστεί ο επανασχεδιασμός και η κατασκευή τμήματος οδού μήκους 2,85 χλμ περίπου με νέα χάραξη, το οποίο θα συνέδεε την Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων στην περιοχή πλησίον του Γενικού Νοσοκομείου Αγρινίου με την υπό κατασκευή οδό Αγρινίου-Καρπενησίου στην περιοχή του κόμβου ΚΟ2 (Νέα Αβόρανη, Αγρίνιο).
 
Όσον αφορά στη χρηματοδότηση του έργου, το Υπουργείο ανέφερε στην απάντησή του ότι λόγω των προβλημάτων που ανέκυψαν και προκάλεσαν καθυστερήσεις στην εξέλιξή του και την απορρόφηση των κοινοτικών πόρων από το προηγούμενο Πρόγραμμα Ενίσχυσης της Προσπελασιμότητας 2007-2013, προβλήματα εξαιτίας των οποίων το έργο απεντάχθηκε, διασφαλίσθηκε η ένταξη της Πράξης στο νέο Πρόγραμμα “Δυτική Ελλάδα 2014-2020” συνολικού προϋπολογισμού 25 εκατομμυρίων ευρώ με 9 Υποέργα.
 
Κατέληγε δε το Υπουργείο, ότι με την ολοκλήρωση της Πράξης, θα δινόταν στην κυκλοφορία συνολικό μήκος αναβαθμισμένης οδού του Οδικού Άξονα Αγρινίου-Καρπενησίου, τουλάχιστον 8,4 χλμ, εκ των οποίων μάλιστα τα 5,55 χλμ μέχρι τις αρχές του 2019.
 
Σήμερα, δύο έτη μετά την ερώτησή μου και τη σχετική απάντηση του Υπουργείου, όχι μόνο το έργο δεν έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία, αντίθετα με τις προσδοκίες και τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου, αλλά έχει σταματήσει η εκτέλεση κάθε εργασίας. Οι σχετικές προθεσμίες έχουν παρέλθει, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για την πορεία του έργου και το μέλλον του διαφαίνεται πλέον αβέβαιο.
 

Ομοίως καμία ενημέρωση δεν υφίσταται για την τύχη της κατασκευής του υπόλοιπου νέου οδικού άξονα Αγρινίου-Καρπενησίου, πέραν των 8,5 περίπου χιλιομέτρων που αφορούσε το εν λόγω έργο. Σημειώνω ότι το υφιστάμενο οδικό δίκτυο χαρακτηρίζεται από μεγάλη επικινδυνότητα, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει εκσυγχρονισθεί ούτε συντηρηθεί όπως θα έπρεπε, μη ανταποκρινόμενο ούτε στο ελάχιστο στις σύγχρονες προδιαγραφές. Η σημασία του ωστόσο είναι μεγάλη, ενώ δεν θα πρέπει να λησμονείται ότι ήταν ο βασικός άξονας που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του μεγάλου έργου του υδροηλεκτρικού φράγματος των Κρεμαστών. Οι πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας και της Ευρυτανίας αναμένουν πλέον συγκεκριμένες απαντήσεις για την κατασκευή του οδικού αυτού άξονα ο οποίος φαίνεται ότι έχει παραμείνει στο επίπεδο των αόριστων υποσχέσεων.
 

Κατόπιν αυτών, ερωτάσθε :

Γιατί έχουν παύσει οι εργασίες κατασκευής του έργου “Βελτίωση Ε.Ο. Αγρινίου- Καρπενησίου (κατά τμήματα) – τμήμα: Αγρίνιο – Αγ. Βλάσης ΚΕ 2550” και πότε εντέλει αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο και να δοθεί στην κυκλοφορία;

Σε ποια φάση βρίσκεται η κατασκευή του τμήματος μήκους 2,85 χλμ η χάραξη του οποίου επελέγη μετά τα προβλήματα που ανέκυψαν στα πρώτο τμήμα του έργου;

Υπάρχει κίνδυνος απώλειας των κοινοτικών πόρων χρηματοδότησης του έργου λόγω της παύσης των εργασιών που έχει συντελεστεί και των προβλημάτων που ανέκυψαν; Με ποιο συγκεκριμένο τρόπο θα διασφαλισθεί η συνέχιση, ολοκλήρωση και χρηματοδότηση του έργου ;

Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου για την κατασκευή σύγχρονου ολοκληρωμένου οδικού άξονα που θα συνδέει το Αγρίνιο με το Καρπενήσι;

 

Ο Ερωτών Βουλευτής
Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

*Άρθρο στην Εφημερίδα ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ

Η ανάγκη να αποκτήσει η χώρα μια σύγχρονη πολιτική αθλητισμού γίνεται ολοένα πιο αισθητή τα τελευταία χρόνια.

Χρειάζεται ο αθλητισμός να προαχθεί ως ένα από τα κορυφαία κοινωνικά φαινόμενα και δημόσια αγαθά της ελληνικής κοινωνίας. Και τούτο διότι δεν προάγει μονάχα την υγεία των πολιτών, αλλά επίσης διαδραματίζει θετικό ρόλο με πολλαπλασιαστικά οφέλη για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Τα επόμενα χρόνια ένας από τους δυναμικότερους κλάδους σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται να αναδειχθεί ο αθλητικός τουρισμός. Η Ελλάδα θα μπορούσε με τη θέσπιση ειδικών πολιτικών, διαδικασιών και εργαλείων να αποκομίσει τεράστιο όφελος. Πως μπορεί όμως να γίνει ελκυστική στους τουρίστες όταν εμείς οι ίδιοι διστάζουμε να παρακολουθήσουμε με τα παιδιά μας στο γήπεδο έναν αγώνα, επειδή η βία και ο χουλιγκανισμός έχουν σπείρει την ανασφάλεια; Στο πλαίσιο αυτό και μετά τα δημοσιεύματα με κάποια κύρια σημεία από το νομοσχέδιο που θα καταθέσει η κυβέρνηση τις επόμενες μέρες στη Βουλή, το φαινόμενο της βίας φαίνεται να έχει τεθεί στο επίκεντρο.

Το ζήτημα είναι να υπηρετηθεί η έννοια της καλής νομοθέτησης και όχι να βρεθούμε στον αντίποδα της πολιτικής διαχείρισης του δικαίου. Αναφέρομαι στον άσκοπο νομοθετικό πληθωρισμό, που ενώ υπάρχει πλαίσιο ρύθμισης είτε αυτό είναι αδρανές είτε δεν υπάρχουν οι απαραίτητες νομοθετικές εξουσιοδοτήσεις για την άσκηση κανονιστικής αρμοδιότητας από την διοίκηση, είτε υπάρχει ένα άλλο πλαίσιο που επικαλύπτει και ακυρώνει το προηγούμενο. Το επισημαίνω αυτό διότι, για παράδειγμα, όσον αφορά στις λέσχες οργανωμένων οπαδών και τις εξαγγελίες για το μητρώο φιλάθλων. Οι λέσχες υπάρχουν στα χαρτιά αλλά δεν έχει ενεργοποιηθεί ο σχετικός νόμος. Μέλημα πριν φορτίσουμε το νομικό οπλοστάσιο της χώρας θα έπρεπε να εφαρμοστεί ο υφιστάμενος νόμος, να κλείσουν όλοι οι σύνδεσμοι που δεν τηρούν τα κριτήρια και μετά να προχωρήσουμε σε περαιτέρω βελτιώσεις.

Επίσης, ως προς τους ελέγχους για την είσοδο στα γήπεδα που διεξάγονται αθλητικά γεγονότα, μην ξεχνάμε ότι την περίοδο 2006-2007 επί διακυβέρνησης Καραμανλή ξεκίνησε η εφαρμογή του θεσμού του Αθλητικού Αστυνομικού Συνδέσμου. Αστυνομικοί με πολιτική περιβολή και συμβουλευτικό ρόλο καλούνταν να συνεργαστούν ως συνδετικός κρίκος μεταξύ του επικεφαλής των Αστυνομικών δυνάμεων, του υπεύθυνου ασφαλείας της κάθε ομάδας και της Διοίκησής της και των υπεύθυνων των ομάδων και των οργανωμένων φιλάθλων. Αξιολογήθηκε ο θεσμός;

Λέγεται σήμερα για ενίσχυση των ελέγχων επί των ονομαστικών εισιτηρίων και για πρόστιμα σε βάρος των νόμιμων κατόχων σε περίπτωση χρήσης από άλλον, αξιοποίηση οπτικών μέσων κλπ. Αναρωτιέμαι, όμως, πρώτον εάν η τιμολογιακή πολιτική που ακολουθείται στους αγώνες επιτρέπει την πρόσβαση σε όλους, με τη σκέψη ότι ο αθλητισμός κατά βάση είναι δημόσιο αγαθό. Και δεύτερον, σε πρακτικό επίπεδο υπάρχουν σε όλα τα γήπεδα που διεξάγονται αθλητικά γεγονότα κλειστά κυκλώματα τηλεόρασης σε λειτουργία; Αν ναι, τηρούν τις προϋποθέσεις που απαιτούνται (πλήρης κάλυψη του χώρου, δυνατότητα αποθήκευσης του υλικού) και εάν όχι, ποιος θα αναλάβει το κόστος για να εγκατάσταση όπου δεν υπάρχει; Θα βγουν συγκεκριμένες προδιαγραφές που πρέπει να έχουν; Διότι, πολλές ομάδες επωμίζονται και σήμερα το κόστος υπηρεσιών ασφαλείας κατά τη διάρκεια των αγώνων χωρίς όμως τα επιθυμητά αποτελέσματα. Στην κατεύθυνση αυτή, λοιπόν, χρειάζεται να επαναπροσδιοριστεί και ο ρόλος της Ελληνικής Αστυνομίας για την αντιμετώπιση της αθλητικής βίας. Πότε θα επεμβαίνει; Εντός γηπέδων θα επεμβαίνει η αστυνομία ή μόνο οι ιδιωτικές εταιρείες ασφαλείας με ευθύνη των σωματείων;

Προέχει, κατά τη γνώμη μου, η υιοθέτηση πολιτικών μηδενικής ανοχής όσον αφορά στη βία και τη διαφθορά σε χώρους αθλητικών διοργανώσεων. Παραδειγματική τιμωρία των σωματείων που δεν τηρούν τον νόμο ή δε συνεργάζονται με τις αρχές. Παραδειγματική τιμωρία όσων εμπλέκονται σε επεισόδια βίας με δια βίου αποκλεισμό. Παραδειγματική τιμωρία των εμπλεκόμενων σε περιστατικά χειραγώγησης αγώνων και παράνομου στοιχηματισμού με ταχεία εξέταση των υποθέσεων από τη δικαιοσύνη. Να συσταθεί ειδικό σώμα στην Ελληνική Αστυνομία με αποστολή τη δίωξη του παράνομου στοιχηματισμού και της χειραγώγησης αγώνων.

Η βία και η διαφθορά, ωστόσο, είναι μία από τις όψεις των προβλημάτων στον ελληνικό αθλητισμό που πρέπει να αντιμετωπισθούν. Υπάρχουν μια σειρά από πολύ σημαντικά θέματα που απασχολούν τον αθλητισμό και στα οποία η ελληνική πολιτεία οφείλει να δώσει λύσεις στέλνοντας και ένα ελπιδοφόρο μήνυμα. Αναφέρομαι στα θέματα υποδομών και τα «αναπτυξιακά» των αθλημάτων. Χρειάζεται να γίνει μια επαναξιολόγηση στα κριτήρια με τα οποία επιχορηγούνται τα σωματεία και τα αθλήματα. Στη χώρα μας συμβαίνει το οξύμωρο να έχουμε πολλά αθλήματα με αθλητές που φέρνουν διακρίσεις στην Ελλάδα και δεν έχουν εγκαταστάσεις. Επίσης, ο σχολικός αθλητισμός είναι σχεδόν ανύπαρκτος, όταν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες επενδύουν σ’ αυτόν. Μια πρόταση θα ήταν κάθε παιδί υποχρεωτικά να συμμετέχει σε ένα άθλημα δωρεάν με μόνο στόχο τη συμμετοχή, όχι τον πρωταθλητισμό, αλλά την τριβή με τον αθλητισμό και όλες τις αξίες που τον διακατέχουν. Το μόνο βέβαιο, λοιπόν, είναι ότι υπάρχουν πολλά ακόμα που χρειάζονται να γίνουν στον ελληνικό αθλητισμό.

Ερώτηση κατέθεσε ο Δημήτρης Κνσταντόπουλος προς την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη με θέμα: "Αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Αιτωλοακαρνανίας"

 

Κυρία Υπουργέ,

Η μεγαλύτερη και πολυτιμότερη προίκα της Αιτωλοακαρνανίας είναι το περιβαλλοντικό και πολιτιστικό απόθεμα που έχει. Διαθέτει πέντε φυσικές λίμνες (Τριχωνίδα, Λυσιμαχία, Αμβρακία, Οζερός, Βουλκαριά) και τρεις τεχνητές (Καστρακίου, Κρεμαστών και Στράτου), τρία μεγάλα ποτάμια (Αχελώο, Εύηνο και Μόρνο - μάλιστα μέσω των τεχνητών λιμνών Ευήνου και Μόρνου υδροδοτείται η Αττική), δύο λιμνοθάλασσες (Μεσολογγίου και Αιτωλικού), εκτεταμένη ακτογραμμή, αρκετά φυσικά λιμάνια, πλούσιους βιότοπους και βεβαίως πολλούς ορεινούς όγκους. Σε επίπεδο πολιτιστικών πόρων, η ύπαρξη έξι αρχαίων θεάτρων και συγκεκριμένα των αρχαίων θεάτρων Μακύνειας, Καλυδώνας, Νέας Πλευρώνας, Οινιαδών, Στράτου και Αμφιλοχικού Άργους, αλλά και πολλών και σημαντικών αρχαιολογικών χώρων και μνημείων αποτελεί το κύριο συγκριτικό πλεονέκτημα του νομού.

Ωστόσο, όλη αυτή η προίκα δεν έχει αξιοποιηθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται η «σύνθεση» των στοιχείων του φυσικού περιβάλλοντος με τα στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς σε ένα εξειδικευμένο τουριστικό «προϊόν» υψηλής προστιθέμενης αξίας. Απόδειξη ότι η Αιτωλοακαρνανία καταφέρνει να παίρνει μόνο το 1% του πανελλαδικού τουρισμού, ενώ θα μπορούσε να συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού, μόνο από την αξιοποίηση και ανάδειξη των έξι αρχαίων θεάτρων, μέσα από μια πρόταση που θα ενσωματώνει παράλληλα και θα αναδεικνύει τη γεωργική, κτηνοτροφική και αλιευτική παραγωγή, τα τοπικά προϊόντα, τη λαογραφία και ηθογραφία, τις θρησκευτικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Ο εκσυγχρονισμός των υποδομών, με τα μεγάλα έργα, όπως η Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης», η Ιόνια Οδός και οι υπόλοιποι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι που υλοποιούνται σε συνδυασμό με τη γειτνίαση με το λιμάνι της Πάτρας και τον διεθνή αερολιμένα στο Άκτιο μετατρέπουν την Αιτωλοακαρνανία σε κόμβο για τη Δυτική Ελλάδα. Αυτό δημιουργεί μια ιδιαίτερα θετική δυναμική (momentum) για την προώθηση ενός στρατηγικού σχεδιασμού όσον αφορά στην πολιτιστική και τουριστική ανάπτυξη της Αιτωλοακαρνανίας, που θα διευρύνει το πεδίο της οικονομικής δραστηριοποίησης των πολιτών και θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή και ευημερία.

Το Σωματείο «ΔΙΑΖΩΜΑ» έχει κάνει σπουδαίο έργο ως προς την τεκμηρίωση και ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων του νομού, όπως επίσης και ως προς τη μελέτη και την επεξεργασία προτάσεων για την αποκατάστασή τους και την «κοινωνικοποίησή» τους. Έχει μάλιστα, διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη πρόταση για τη δημιουργία μιας «Πολιτιστικής Διαδρομής Φύσης και Πολιτισμού της Αιτωλοακαρνανίας» με άξονα τα αρχαία θέατρα, τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μνημεία του νομού. Η «συνένωση» των διάσπαρτων αρχαιολογικών χώρων και διαδρομών της Αιτωλοακαρνανίας, με την αξιοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος, σε μια ενιαία διαδρομή μπορεί να αποτελέσει ένα τουριστικό προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας για την τοπική οικονομία και γενικότερα για τον χώρο του πολιτισμού.

Η πρόταση αυτή προβλέπει τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών, οι οποίες θα έχουν ως στόχο τη βελτίωση της προσβασιμότητας των χώρων, την υλοποίηση, όπου αυτό απαιτείται, των εργασιών προστασίας και αποκατάστασης των μνημείων της, καθώς και τη σύνδεση των μνημείων με την τοπική κοινωνία και παραγωγή.

Σύμφωνα με την πρόταση, η ανάληψη των οργανωτικού χαρακτήρα δράσεων θα καταστήσουν τη διαδρομή επώνυμο τουριστικό προϊόν και θα εξασφαλίσουν την αναγκαία υψηλού επιπέδου τεκμηρίωση και ερμηνεία, την προβολή της σε στοχευμένα κοινά στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ώστε η Διαδρομή να αποτελέσει μια αξέχαστη πολιτιστική-τουριστική εμπειρία. Για την υλοποίηση της Διαδρομής θα απαιτηθούν τα εξής τέσσερα βήματα: α) υποδομές (έρευνες και μελέτες αποκατάστασης θεάτρων Πλευρώνας και Οινιαδών), β) μάρκετινγκ και ψηφιακές εφαρμογές (Μελέτη Ψηφιακής Στρατηγικής για τον Πολιτισμό), γ) επιχειρηματικότητα και δ) διακυβέρνηση.

Το μείζον, ωστόσο, για την υλοποίηση κάθε πρότασης είναι οι δυνατότητες που προσφέρονται για τη χρηματοδότησή της. Εν προκειμένω, το κόστος υλοποίησης αυτής της διαδρομής κατά προσέγγιση ανέρχεται περίπου στο ποσό των 10 εκ. ευρώ. Από αυτά, τα 8 εκ. ευρώ απαιτούνται για τις εργασίες αποκατάστασης των έξι αρχαίων θεάτρων και τα άλλα 2 εκ. ευρώ για τα έργα περιβαλλοντικής υποδομής. Οι πόροι αυτοί μπορούν να αναζητηθούν είτε στο υφιστάμενο ΠΕΠ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (2014-2020), ύστερα από αναμόρφωσή του, είτε από τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2021-2027.

Κατόπιν αυτών ερωτάσθε κυρία Υπουργέ:

Προτίθεται το Υπουργείο να συμβάλει στην υλοποίηση της πρότασης αυτής και στη δημιουργία της παραπάνω Διαδρομής;

Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο για την προώθηση των έργων αποκατάστασης που χρειάζονται στα αρχαία θέατρα και στα μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας;

Ο ερωτών Βουλευτής
Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

Eρώτηση κατέθεσε ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος προς τον κ. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με θέμα: «Υπάρχει κυβερνητικός σχεδιασμός για την παραγωγή και την πώληση του βαμβακιού;»

 

Κύριε Υπουργέ,

Η χώρα μας είναι η κύρια βαμβακοπαραγωγός χώρα ανάμεσα στα τρία μόνο κράτη παραγωγής βαμβακιού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καλύπτοντας το 80% της συνολικής ευρωπαϊκής παραγωγής. Για την Ελλάδα το βαμβάκι είναι μια καλλιέργεια μεγάλης σημασίας αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 8% του συνόλου της γεωργικής παραγωγής, με τη Θεσσαλία, τη Μακεδονία, τη Θράκη και την ηπειρωτική Ελλάδα να αποτελούν τις σημαντικότερες περιοχές παραγωγής βαμβακιού. Με τη στροφή που κάνει η οικονομία σε βιώσιμες μορφές ανάπτυξης και εκμετάλλευσης του παραγωγικού πλούτου της χώρας σε όλες του τις εκφάνσεις, σε ένα διεθνές περιβάλλον όπου το βαμβάκι είναι πρωταγωνιστικό προϊόν εξαγωγής άλλων χωρών, η τιμολόγησή του στην Ελλάδα πρέπει να επανεξεταστεί.
Αγροτικοί συνεταιρισμοί και Ομοσπονδίες παραγωγών βαμβακιού κάνουν λόγο για τιμές που δεν καλύπτουν καν το κόστος παραγωγής, είναι 20% χαμηλότερες σε σχέση με πέρυσι, ενώ, επισημαίνουν, ότι ακόμη μεγαλύτερη θα είναι η απώλεια εισοδήματος, καθώς εμφανίζονται πολύ περισσότερα καλλιεργούμενα στρέμματα βαμβακιού με συνέπεια να μειωθεί ακόμη περισσότερο η συνδεδεμένη ενίσχυση.
Επειδή η 7 η Οκτωβρίου έχει ανακηρυχθεί παγκόσμια ημέρα βαμβακιού και ταυτόχρονα εφέτος συμπίπτει με την έναρξη του διεθνούς συνεδρίου που πραγματοποιείται στη Γενεύη με πρωτοβουλία τεσσάρων βαμβακοπαραγωγών χωρών του ΟΗΕ και του ΠΟΕ,

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε κύριε Υπουργέ:
1) Προτίθεστε να εξετάσετε το θέμα της τιμολόγησης του βαμβακιού ώστε να διασφαλιστεί το εισόδημα και να δικαιωθεί ο μόχθος των παραγωγών και με ποιες συγκεκριμένες ενέργειες;
2) Ποιο είναι από πλευράς Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων το σχέδιο για την ενίσχυση και την τόνωση αυτής της πολύ σημαντικής πλουτοπαραγωγικής πηγής για την εγχώρια οικονομία και τους παραγωγούς;
3) Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ελλάδα μετέχουν στο συνέδριο της Γενεύης; Παρακολουθείτε τις διεθνείς εξελίξεις για το βαμβάκι και πώς;


Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Κωνσταντόπουλος Δημήτρης
Πάνας Απόστολος
Λιακούλη Ευαγγελία
Αρβανιτίδης Γιώργος
Κεγκέρογλου Βασίλης
Κεφαλίδου Χαρά
Μουλκιώτης Γιώργος
Μπιάγκης Δημήτρης
Φραγγίδης Γεώργιος

Σελίδα 1 από 35

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία