Αγγελίες    Επικοινωνία

Πράσινο φως άναψε το Υπουργείο Υποδομών για τη συνέχεια του διαγωνισμού για την εργολαβία - σκούπα στο Άκτιο - Αμβρακία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, η ηγεσία του Υπουργείου αποφάσισε να προχωρήσει το διαγωνισμό καθώς υπάρχουν ασφυκτικές χρονικές πιέσεις για την ολοκλήρωση του έργου από το ΕΣΠΑ. Επίσης θεωρείται πως η ολοκλήρωση του θα βοηθήσει στην γεωμετρική βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας μια και στον σημερινό δρόμο έχουμε θρηνήσει αρκετά θύματα.

Η εργολαβία-σκούπα είναι έργο-γέφυρα (χρηματοδοτείται δηλαδή από δύο συνεχόμενα προγράμματα ΕΣΠΑ) και θα πρέπει να έχει αποπερατωθεί μέχρι το τέλος του 2023, που είναι και η καταληκτική προθεσμία για τα έργα της περιόδου 2014-2020.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Η απόφαση να προχωρήσει ο διαγωνισμός δίνει ελπίδες ότι τελικά θα ολοκληρωθεί η διαδικασία και κάποια στιγμή μέσα στους επόμενους 8-10 μήνες θα πέσουν οι πολυπόθητες υπογραφές. Να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός είχε διεξαχθεί στις 26 Ιουνίου 2018 και από τη διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών είχε προκύψει μειοδότρια η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ με ποσοστό έκπτωσης 49,85% το οποίο εγκρίθηκε στις 15 Οκτωβρίου.

Στις 24 Οκτωβρίου υποβλήθηκε προδικαστική προσφυγή η οποία εξετάστηκε στις 31 Οκτωβρίου και έγινε δεκτό το σχετικό αίτημα αναστολής-προσωρινώ μετρών. Στις 11 Δεκεμβρίου έχουμε νέα απόφαση της ΑΕΠΠ με την οποία απορρίφθηκε η προηγούμενη προσφυγή.

Το οριστικό πάγωμα στο έργο έφερε η απόφαση 40/2019 της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία έγινε εν μέρει αποδεκτή η αίτηση αναστολής εκτέλεσης της απόφασης της από 11.1.018 απόφασης της ΑΕΠΠ. Στις 4 Μαρτίου ακολούθησε και αίτηση ακύρωσης της απόφασης για την αναδοχή του έργου από την GD Infrastrutture.

Τελικά το Υπουργείο Υποδομών με απόφαση του στις αρχές Ιουνίου ανακάλεσε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού και έτσι κατά κάποιο τρόπο ξαναγύρισε πίσω ο χρόνος, στην στιγμή που κατατέθηκαν οι προσφορές.

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ

Τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές κοντά στο διαγωνισμό, όπως αναφέρουν στο ypodomes.com, η επιτροπή του διαγωνισμού θα πρέπει να ζητήσει από τα σχήματα που συμμετέχουν, όλα τα απαραίτητα στοιχεία που θα διασφαλίσουν την ακεραιότητα της συμμετοχής τους και στη συνέχεια να προχωρήσει εκ νέου στην ανάδειξη του ανάδοχου σχήματος.

Το έργο έχει διάρκεια 36 μήνες οπότε αν τελικά καταφέρει να ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020 θα καταφέρει οριακά να ολοκληρωθεί μέσα στο 2023, εξασφαλίζοντας την ομαλή ροή των χρημάτων του ΕΣΠΑ. Το έργο έχει κόστος 150 εκατ. ευρώ (και προαίρεση επιπλέον 10 εκατ. ευρώ) και είναι ενταγμένο στο ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.

Νωρίτερα θα παραδοθεί η λεγόμενη Παράκαμψη Αμφιλοχίας, το ανατολικό άκρο του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού. Σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις εκεί θα χρειαστούν έργα περίπου 6-10 μηνών για να μπορέσει να παραδοθεί σε λειτουργία.

Με αυτό τον τρόπο το Υπουργείο Υποδομών θεωρεί ότι θα μπορέσει να παραδώσει σε λειτουργία και αυτόν τον αυτοκινητόδρομο όσο το δυνατόν ταχύτερα, χωρίς να κινδυνεύσουν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ.

Η ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΟΔΟΣ

Πρόκειται για ένα από τα ταλαιπωρημένα έργα της χώρας. Ξεκίνησε σαλαμοποιημένο (βλέπε Πάτρα-Πύργος) σε 4 τμήματα το Μάρτιο το 2010. Η προθεσμία ολοκλήρωσης ήταν για τον Μάρτιο του 2013 (!!). Η κρίση και τα προβλήματα των αναδόχων, ενέπλεξαν το έργο σε συνεχόμενες παρατάσσει. Τελικά 6 χρόνια και 2 μήνες από την οριακή προθεσμία, παραδόθηκαν τα πρώτα 15 χλμ.

Η Αμβρακία Οδός είναι ένας νέος κλειστός αυτοκινητόδρομος με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση που ενώνει την Ιόνια Οδό (στο νότιο άκρο της λίμνης Αμβρακίας) με την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας και την Λευκάδα. Θα έχει μήκος 48,5 χιλιόμετρα και θα διανύεται σε περίπου 25 λεπτά.

Η απόσταση Αντίρριο - Άκτιο και Αντίρριο-Λευκάδα θα μειωθεί σε περίπου 60-70 λεπτά και συνολικά η απόσταση από την Αθήνα θα μειωθεί αισθητά σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά από 4 ώρες που είναι σήμερα.

Ο αυτοκινητόδρομος της Αμβρακίας Οδού μήκους 48,5 χλμ. θα είναι ο πρώτος ολοκληρωμένος κάθετος άξονας της Ιόνιας Οδού. Έπονται εκείνες προς Αγρίνιο, Αστακό, Τζουμέρκα και Πρέβεζα από το Υπουργείο Υποδομών που θα ολοκληρώσουν το αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής.

Πηγή: ypodomes.com

Ξεκίνησαν καλά

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 08/08/2019

 

Λιβανός και Κωνσταντόπουλος έκαναν δύο καίριες παρεµβάσεις τις τελευταίες µέρες σε Κυβέρνηση και Κοινοβούλιο.

Ο πρώτος υιοθέτησε αµέσως τις εισηγήσεις Μεσολογγιτών και ζήτησε από κυβερνητικά στελέχη να εκπαιδευτούν στο 2/39 Σ.Ε. οι Ειδικοί Φρουροί που πρόκειται να προσληφθούν άµεσα.

Ο δεύτερος πιέζει...

Μπορείτε να προμηθευτείτε την εφημερίδα στα περίπτερα του νομού

Τη λήψη απόφασης σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, σχετικά με την εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί μετά την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το καρτέλ στα δημόσια έργα, θα επιδιώξει η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.

Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα ο διαγωνισμός «σκούπα» Ακτίου – Αμβρακίας, που πιθανότατα θα ακυρωθεί λόγω καταδικαστικής απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο κ. Κώστας Καραμανλής θα προτείνει στο υπουργικό συμβούλιο την επίλυση του ζητήματος μέσω νομοθετικής ρύθμισης, το περιεχόμενο της οποίας δεν είναι γνωστό.....

Η απόφαση σε ανώτατο επίπεδο είναι αναγκαία προκειμένου να μην κατηγορηθεί ο νέος υπουργός ότι παίρνει μια απόφαση που ευνοεί ή «καταστρέφει» τις κατασκευαστικές εταιρείες. Σε κάθε περίπτωση, η λήψη απόφασης κρίνεται αναγκαία, καθώς έχει εκ των πραγμάτων δημιουργηθεί μια μόνιμη πηγή εμπλοκής στο σύστημα παραγωγής δημοσίων έργων στη χώρα μας.

Υπενθυμίζεται ότι, πέραν των προστίμων που επέβαλε στις εταιρείες που συμμετείχαν στο καρτέλ, η Επιτροπή Ανταγωνισμού ζήτησε να ληφθούν ουσιώδη μέτρα «αυτοκάθαρσης». Ως αποτέλεσμα, σε κάθε διαγωνισμό που συμμετέχουν οι εταιρείες αυτές, προσφεύγουν οι «αντίπαλοί» τους υποστηρίζοντας ότι δεν έχουν ληφθεί επαρκή μέτρα και, επομένως, δεν θα έπρεπε να γίνει δεκτή η συμμετοχή τους.

Έτσι έχουν ασκηθεί προσφυγές στους διαγωνισμούς της γραμμής 4 του μετρό, αλλά και στην εργολαβία «σκούπα» για την ολοκλήρωση του άξονα Ακτίου – Αμβρακίας. Η δεύτερη περίπτωση είναι και η δυσκολότερη, καθώς όλα δείχνουν ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας θα κάνει δεκτή την προσφυγή κατά του αποτελέσματος του διαγωνισμού (προκρίθηκε η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ, η σύμβαση όμως δεν έχει υπογραφεί λόγω της εμπλοκής).

Προ μηνός, το υπουργείο Υποδομών, διαβλέποντας την εξέλιξη αυτή, ακύρωσε την απόφαση κατακύρωσης του αποτελέσματος, προκειμένου οι συμμετέχοντες να υποβάλουν στοιχεία σχετικά με τα μέτρα αυτοκάθαρσης που έχουν λάβει. Στο υπουργείο Υποδομών σήμερα εκτιμούν πως με μια καταδικαστική απόφαση η μόνη λύση που απομένει θα είναι η ακύρωση και επαναδημοπράτηση του έργου, που επίσης έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ως «γέφυρα».

Αντίθετα, στην περίπτωση του μετρό (γραμμή 4), λόγω του μεγάλου μεγέθους και της τεράστιας σημασίας του έργου, θα εξαντληθεί κάθε περιθώριο προκειμένου να μην ακυρωθεί ο διαγωνισμός, που βρίσκεται σε εξέλιξη.

«Να διεκδικήσουμε με αποφασιστικότητα την ολοκλήρωση σημαντικών έργων υποδομής στην Αιτωλοακαρνανία αλλά και τον σχεδιασμό νέων. Το Άκτιο -Αμβρακία είναι έργο που θα δώσει πνοή στην περιοχή και θα πρέπει να τεθεί προτεραιότητα. Εμείς θα πιέσουμε μέχρι την τελική παράδοσή του», ανέφερε σε συζητήσεις του με κατοίκους των περιοχών του δήμου Ακτίου Βόνιτσας ο υποψήφιος βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας με το ΚΙΝΑΛ, Βασίλης Αντωνόπουλος.

Ο Β. Αντωνόπουλος , το πρωί της  Παρασκευής 21 Ιουνίου , βρέθηκε στην πόλη της Βόνιτσας, ενώ το απόγευμα περιόδευσε στα χωριά Άγιος Νικόλαος ,Πλαγιά, Μοναστηράκι, Πογωνιά και Πάλαιρο. Ο υποψήφιος βουλευτής τόνισε την ανάγκη τουριστικής ανάδειξης των περιοχών αυτών καθώς και στήριξης του πρωτογενούς τομέα, που θα δώσει ώθηση στην  τοπική οικονομία: «Ειδικά η Πάλαιρος και η Πογωνιά είναι μέρη που αδικούνται στον τουριστικό χάρτη της χώρας. Δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από άλλες κοντινές τουριστικές περιοχές και όμως, δεν έχουμε κάνει τίποτα για την προβολή τους», επεσήμανε ο Β. Αντωνόπουλος.

Το πρωί του Σαββάτου, 22 Ιουνίου, η περιοδεία συνεχίστηκε με επίσκεψη στα Παλιάμπελα, το Θύρρειο και τον Δρυμό.

Ανακλήθηκε τελικά η απόφαση του Υπουργείου Υποδομών της έγκρισης του αποτελέσματος του διαγωνισμού για το έργο-σκούπα στον αυτοκινητόδρομο της Αμβρακίας Οδού (Άκτιο-Αμβρακία).

Να θυμίσουμε ότι είχε μειοδοτήσει η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ και αμέσως μετά είχε ξεκινήσει ένα γαϊτανάκι προσφυγών τόσο στην Προδικαστική Αρχή όσο και στο ΣτΕ από την GD Infrastrutture που είχε ως αποτέλεσμα να μπλοκαριστεί η διαγωνιστική διαδικασία του έργου.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, η ανάκληση του αποτελέσματος του διαγωνισμού γίνεται κατ`εφαρμογή της υπ`αρίθμ. 40/2019 απόφασης της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας. Όπως αναφέρουν στο ypodomes.com, πηγές πολύ κοντά στο θέμα, η ανάκληση αναδοχής του έργου, ουσιαστικά κάνει μη απαραίτητη την εκδίκαση της υπόθεσης στο ΣτΕ καθώς πλέον δεν υπάρχει ο βασικός λόγος της προσφυγής.

Με το κοντέρ του διαγωνισμού να… μηδενίζει, αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά. Θα πρέπει να περιμένουμε αν μέσα σε διάστημα 20 ημερών ασκηθούν ένδικα μέσα κατά της απόφασης και αν όχι, τότε το επόμενο βήμα θα έχει πολύ ενδιαφέρον μιας και ουσιαστικά επιστρέφουμε στο περιβάλλον του διαγωνισμού.

Σε κάθε περίπτωση και λόγω της περιπλοκότητας αλλά και της χρονοβόρας διαδικασίας τέτοιων καταστάσεων σε διαγωνισμό, ο πολύκροτος διαγωνισμός θα περιμένουμε να ολοκληρωθεί από την κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου.

Το έργο που έχει κόστος 150εκατ.ευρώ (και άλλα 10εκατ.ευρώ ως προαίρεση) έχει ως αντικείμενο την ολοκλήρωση κατασκευής ενός νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση που ενώνει την Ιόνια Οδό (στο νότιο άκρο της λίμνης Αμβρακίας) με την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας. Σημειώνουμε πως πριν από περίπου 1,5 μήνα είχε ένα πρώτο τμήμα 15χλμ από το Άκτιο μέχρι την πόλη της Βόνιτσας.

Ο διαγωνισμός είχε διεξαχθεί στις 26 Ιουνίου 2018 και από τη διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών είχε προκύψει μειοδότρια η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ με ποσοστό έκπτωσης 49,85% το οποίο εγκρίθηκε στις 15 Οκτωβρίου. Στις 24 Οκτωβρίου υποβλήθηκε προδικαστική προσφυγή η οποία εξετάστηκε στις 31 Οκτωβρίου και έγινε δεκτό το σχετικό αίτημα αναστολής-προσωρινώ μετρών. Στις 11 Δεκεμβρίου έχουμε νέα απόφαση της ΑΕΠΠ με την οποία απορρίφθηκε η προηγούμενη προσφυγή και στις 20 Δεκεμβρίου νέα απόφαση της ΑΕΠΠ αναιρεί την προηγούμενη. Το οριστικό πάγωμα στο έργο έφερε η απόφαση 40/2019 της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία έγινε εν μέρει αποδεκτή η αίτηση αναστολής εκτέλεσης της απόφασης της από 11.1.018 απόφασης της ΑΕΠΠ. Στις 4 Μαρτίου ακολούθησε και αίτηση ακύρωσης της απόφασης για την αναδοχή του έργου από την GD Infrastrutture.

H «καυτή πατάτα» του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού που υπεγράφη (σαλαμοποιημένος σε 4 τμήματα) τον Μάρτιο του 2010, θα απασχολήσει την επόμενη ηγεσία του Υπ.ΥΠΟΜΕ που θα κληθεί να τελειώσει το έργο χωρίς να χαθούν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ που έχουν δεσμευθεί στην τωρινή προγραμματική περίοδο και που έχουν καταναλωθεί από το ΕΣΠΑ 2007-2013 (πρόκειται για έργο-γέφυρα). Σε κάθε περίπτωση το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2023 (η διάρκεια της σύμβασης είναι 36 μήνες).

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Η μετατροπή του οδικού άξονα από το Άκτιο μέχρι την λίμνη Αμβρακία, ήταν ένα σχέδιο που ξεκίνησε να συζητείται από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας.

Αλλαγές επί αλλαγών και σχέδια επί σχεδίων, έφεραν τελικά ως αποτέλεσμα την "σαλαμοποίηση" του δρόμου σε 4 εργολαβίες και η δημοπράτηση τους πραγματοποιήθηκε το 2009. Τελικά στις 16 Μαρτίου 2010 οι 4 εργολαβίες υπογράφονται. Αρχικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου σύμφωνα με τη σύμβαση ήταν 36 μήνες, δηλαδή πλήρης παράδοση του έργου το 2013.

Τα παρατράγουδα με την κατασκευή άρχισαν από νωρίς. Το έργο αντιμετώπισε προβλήματα με τη γεωμορφολογία του εδάφους (υπήρξαν σημαντικές κατολισθήσεις), τις απαλλοτριώσεις και προβλήματα βιωσιμότητας των αναδόχων που κοινό σημείο είχαν την "πατρότητα" καθώς ήταν κάτω από την ομπρέλα της ΑΕΓΕΚ.

Το 2013 το έργο παρέμενε ανώριμο κατασκευαστικά, με τα παραπάνω προβλήματα να το "πνίγουν". Στα επόμενα χρόνια η πρόοδος του έργου παρέμεινε αναιμική και είναι χαρακτηριστικο ότι το 2016 η συνολική πρόοδος δεν ξεπερνούσε το 50% με τις εργολαβίες να καθηλώνουν το έργο. Σε εκείνη τη χρονική στιγμή και με δεδομένη την αδυναμία της ΑΕΓΕΚ να ολοκληρώσει, σε 3 από τις 4 εργολαβίες προστέθηκε η ΑΚΤΩΡ ή η ΤΟΜΗ προκειμένου να διασωθεί το έργο και να μπορέσει να ολοκληρωθεί.

Στο μέτωπο των απαλλοτριώσεων το σκηνικό παρέμεινε το ίδιο, ειδικά στο δυτικό τμήμα του έργου και από το 2017 άρχισε να καλλιεργείται η ιδέα μίας εργολαβίας-σκούπας η οποία θα αναλάμβανε να ολοκληρώσει το έργο. Οι αντίμαχοι αυτής της ιδέας, κυρίως φορείς της περιοχής υποστήριζαν ότι θα έπρεπε τουλάχιστον να δοθεί το δυτικό άκρο προς Άκτιο και το ανατολικό προς την Αμβρακία (με σύνδεση με την Ιόνια) από τις υφιστάμενες εταιρείες.

Τελικά αποφασίζεται οριστικά να γίνει μία συνολική εργολαβία-σκούπα και να δοθούν περίπου 15χλμ από το Άκτιο μέχρι την Βόνιτσα που ήταν σχεδόν ολοκληρωμένα. Τον Μάιο του 2018 το νέο έργο προκηρύσσεται με κόστος 150εκατ.ευρώ και προγραμματίζεται η διάλυση των τριών από τις 4 εργολαβίες. Στον νέο διαγωνισμό προβλέπεται επιπρόσθετα και η σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού, ένας συνδετήριος άξονας 400 μέτρων ο οποίος δεν είχε προβλεφθεί στην αρχική κατασκευή.

Στις 26 Ιουνίου 2018, ο διαγωνισμός πραγματοποιείται και μειοδότης αναδεικνύεται η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ με ποσοστό σχεδόν 50%. Η συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή. Το νέο έργο μπλοκάρεται δικαστικά από την δεύτερη μειοδότρια GD Infrastrutture μέχρι και σήμερα, με το ΣτΕ να κρίνει την τύχη του στις 4 Ιουνίου.

Τελικά μετά από 9 ολόκληρα χρόνια από την έναρξη των έργων, στις 24 Απριλίου 2019, δίδονται στην κυκλοφορία τα πρώτα 15χλμ του άξονα από το Άκτιο μέχρι την Βόνιτσα. Σήμερα το Άκτιο-Αμβρακία αναδεικνύεται ως το νέο αιώνιο έργο καθώς παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι η ολοκλήρωση του φαίνεται θολή.

Η απόφαση του ΣτΕ θα κρίνει ποιος τελικά θα είναι ο ανάδοχος του έργου, όμως σε κάθε περίπτωση δεν περιμένουμε το έργο να ξεκινήσει ακόμα και με τις καλύτερες προϋποθέσεις πριν τις αρχές του 2020. Τώρα, αν προσθέσουμε και το γεγονός ότι η διάρκεια του έργου είναι 36 μήνες, δηλαδή 3 χρόνια, τότε χωρίς να συνυπολογίσουμε ούτε μία μέρα καθυστέρησης (πράγμα απίθανο για δημόσιο έργο) τότε η ολοκλήρωση του θα γίνει το 2023.

Το δυσάρεστο σενάριο είναι η δικαστικές προσφυγές να συνεχίσουν και το έργο να μπλοκαριστεί ακόμα περισσότερο χρονικά. Παρόμοια περίπτωση έχουμε στο σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο με το έργο να υπογράφεται 2 χρόνια μετά την δημοπράτηση του. Σε αυτό το σενάριο η ολοκλήρωση του έργου θα πάει ακόμα πιο πίσω χρονικά.

Η πορεία αυτού του νέου ...αιώνιου έργου, μέχρι σήμερα παραμένει περιπετειώδης και δυστυχώς για το ίδιο το έργο και την περιοχή, η προοπτική να το δούμε σύντομα να ολοκληρώνεται είναι ελάχιστη.

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Σελίδα 1 από 19

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία