Αγγελίες    Επικοινωνία

ΑΝΑΔΟΧΟΣ: ΜΠΑΚΑΛΑΡΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.
ΕΡΓΟ: «ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΡΟΥ (ΠΑΛΑΙΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ ΟΔΩΝ ΠΑΛΑΙΡΟΥ)»
Η παρούσα μελέτη αφορά εργασίες που πρόκειται να γίνουν στον Παραλιακό και στους εσώτερους, κάθετους και παράλληλους δρόμους, στην Νότια πλευρά της πόλης της Παλαίρου.
Οι δρόμοι στην τωρινή κατάσταση είναι ασφαλτοστρωμένοι ή τσιμεντοστρωμένοι και δεν συνάδουν με το ύφος και την αρχιτεκτονική της πόλης της Παλαίρου. Ο οικισμός της Παλαίρου έχει οριοθετηθεί με το Φ.Ε.Κ. 37Δ/22-01-1982. Η παρούσα μελέτη έχει στόχο τη βιώσιμη αναβάθμιση του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος, την αναβάθμιση της ποιότητας του τρόπου ζωής την μείωση της χρήσης των οχημάτων από τους κατοίκους της πόλης και άρα τη μείωση των ρύπων.
Με την αντικατάσταση οδοστρώματος που ζητείται να γίνει, θα δοθεί ένα πιο φιλικό ύφος προς την αρχιτεκτονική της πόλης ενώ συνάμα θα συμβάλει στην ηπιότερη κίνηση οχημάτων επί των δρόμων το οποίο είναι το ζητούμενο εντός πόλης Παλαίρου και ιδιαίτερα στην παραλιακή περιοχή όπου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες υπάρχει έντονο το τουριστικό στοιχείο. Επίσης θα γίνει τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού σε διάφορα σημεία των δρόμων, όπως παγκάκια, κάδοι απορριμμάτων και πληροφοριακές πινακίδες για την ενημέρωση των επισκεπτών και των τουριστών.
Επίσης θα γίνει αντικατάσταση των υπαρχόντων στύλων μετά των φωτιστικών με νέα προηγμένης τεχνολογίας φωτιστικών (LED), πέραν της αισθητικής και για εξοικονόμηση ενέργειας. Με τις εργασίες που θα γίνουν θα αποξηλωθούν οι δρόμοι από τις υπάρχουσες στρώσεις ασφάλτου και σκυροδέματος, και θα αντικατασταθούν από κυβόλιθους. Θα διατηρηθούν τα πλάτη και τα υψομετρικά των δρόμων ώστε να μην αλλοιωθούν οι υπάρχουσες κλίσεις και να υπάρχει ομαλή απορροή των όμβριων υδάτων στους αποδέκτες οι οποίοι υπήρχαν μέχρι και σήμερα.
Οι εργασίες που πρόκειται να γίνουν είναι οι εξής:
• Καθαιρέσεις, εκσκαφές και απομάκρυνση των προϊόντων καθαίρεσης και εκσκαφής.
• Επιχώσεις με θραυστό υλικό κατηγορίας Ε1 - Ε4.
• Κατασκευή τοπικών δικτύων αποχέτευσης ομβρίων υδάτων με σωλήνες από PVC.
• Κατασκευή φρεατίων και εσχάρων αποχέτευσης ομβρίων.
• Σκυροδέτηση οδοστρωσίας με σκυρόδεμα C12/15 οπλισμένο με δομικό πλέγμα T131,για την τελική επίστρωση με κυβολίθους από σκυρόδεμα Επίστρωση με κυβολίθους από σκυρόδεμα επί άμμου
• Ανυψώσεις ή ταπεινώσεις φρεατίων αποχέτευσης ή ύδρευσης στην τελική επιφάνεια του οδοστρώματος, αποκαταστάσεις ζημιών σε παροχές ύδρευσης, αποχέτευσης και αποκατάσταση ζημιών έμπροσθεν των κατοικιών κ.τ.λ. Αντικατάσταση στύλων μετά φωτιστικών σωμάτων
• Αντικατάσταση και προθήκη νέων παγκακιών
• Τοποθέτηση κάδων απορριμμάτων
• Τοποθέτηση πληροφοριακών πινακίδων
Το χρώμα και το σχήμα των κυβόλιθων από σκυρόδεμα θα επιλεγούν από την επίβλεψη του Δήμου Ακτίου – Βόνιτσας καθώς και το σχέδιο που θα εφαρμοστεί καθώς και οι στύλοι με τα φωτιστικά σώματα για τον φωτισμό.
Οι πιο πάνω εργασίες θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τις οδηγίες του Επιβλέποντα Μηχανικού και τις Τεχνικές Προδιαγραφές που ισχύουν. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των 696.000,00 € μαζί με το Φ.Π.Α.

ΕΚ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Συνεχίζεται το αφιέρωμα του ypodomes.com για τα σημαντικά έργα του ΕΣΠΑ 2014-2020 που έχουν ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών -Περιβάλλον, Αειφόρος Ανάπτυξη (ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ).

Μετά τη λίστα των σιδηροδρομικών έργων σήμερα θα δούμε τα οδικά έργα. Μέσα σε αυτά τα δύο μεγάλα έργα του Πάτρα-Πύργος και Λαμία-Ξυνιάδα και άλλα άκομα. Η μία παρατήρηση που μπορούμε να κάνουμε είναι πως πέρα από την Παράκαμψη Χαλκίδας που αναμένεται όλα τα άλλα έργα είναι είτε σε διαδικασία προχωρημένου διαγωνισμού, είτε κατασκευάζονται.

Πιο συγκεκριμένα, τα οδικά έργα που χρηματοδοτούνται από το τρέχων ΕΣΠΑ είναι:

  1. Η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος που θα αναβαθμίσει το οδικό ΔΕΔ-Μ και θα συμβάλει στην άνετη, αξιόπιστη και ασφαλή οδική μετακίνηση στη βορειοδυτική Πελοπόννησο. Η λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα Πάτρα – Πύργος σε συνέργεια με την αναβάθμιση του οδικού άξονα στο τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα μέσω εστιασμένων παρεμβάσεων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, θα συμβάλει στην προώθηση της υλοποίησης του αναλυτικού διευρωπαϊκού οδικού δικτύου στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου για μια ολοκληρωμένη οδική διασύνδεση των περιοχών της χώρας.
  2. Λαμία-Ξυνιάδα. Η υλοποίηση νέων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου Ε-65 στοχεύει στην ανάπτυξη του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας με την κατασκευή του νότιου τμήματος και τη διασύνδεσή του με τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ.
  3. Αμβρακία Οδός. Με την υλοποίηση των παρεμβάσεων που αφορούν τη σύνδεση της περιοχής Ακτίου με την Ιόνια οδό ολοκληρώνεται ένας σημαντικός κλάδος του αναλυτικού ΔΟΔ που έχει πολλαπλό συγκοινωνιακό ρόλο για τη Δυτική Ελλάδα και την Περιφέρεια Ιόνιων Νήσων, καθώς ενισχύει τη συνδεσιμότητα με τα Ευρωπαϊκά Α/Δ και βελτιώνει την προσπελασιμότητα των περιοχών του Αμβρακικού από/προς το Βασικό Οδικό Δίκτυο της χώρας.
  4. Με την ολοκλήρωση του τελευταίου τμήματος του Κάθετου Άξονα Σιάτιστα–Ιεροπηγή–Κρυσταλλοπηγή (VA-45.0), τμήμα Κορομηλιά – Κρυσταλλοπηγή, η Εγνατία οδός αποκτά ένα ακόμη κάθετο άξονα, που αναμένεται να αναβαθμίσει τόσο τις διεθνείς μεταφορές όσο και την ασφάλεια των μετακινήσεων, ενώ θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του νομού Καστοριάς αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας της Δυτικής Μακεδονίας.

5-6. Η ολοκλήρωση των συνήθων, συνεχιζόμενων από την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013, έργων στις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Κεντρικής Μακεδονίας που αφορά σε τμήματα των ΕΟ Λαμίας-Καρπενήσι και του καθέτου άξονα της Εγνατίας Οδού «Θεσσαλονίκη –Κασσάνδρεια», θα συμβάλει στη βελτίωση της προσπελασιμότητας και του επιπέδου οδικής ασφάλειας με αποτέλεσμα την αρτιότερη εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων και της αυξημένης, κατά περιόδους, τουριστικής κίνησης.

  1. Παράκαμψη Χαλκίδας. Με την κατασκευή της οδικής παράκαμψης της πόλης της Χαλκίδας, βελτιώνεται ένα σημείο κορεσμού του αναλυτικού ΔΟΔ που έχει σημαντικό ρόλο στη διασύνδεση του άξονα βορρά – νότου της νησιωτικής περιοχής της Εύβοιας με το βασικό ΔΟΔ (ΠΑΘΕ) και βελτιώνεται η προσπελασιμότητα της βόρειας Εύβοιας από/προς την περιοχή της Αθήνας και τη λοιπή χώρα.
  2. Σύνδεση 6ου Προβλήτα ΟΛΘ με οδικό δίκτυο. Με την κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης επιτυγχάνεται η σύνδεση του λιμένα με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Η ολοκλήρωση της σύνδεσης είναι σημαντική, δεδομένου ότι θα συμβάλει ιδιαίτερα στην περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του λιμανιού, με την διευκόλυνση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων, τη μείωση του απαιτούμενου χρόνου προσέγγισης και απομάκρυνσης από τους χώρους του λιμένα και την ανακούφιση της τοπικής κυκλοφορίας.

9-10. Αναβάθμιση οδικού άξονα ΒΟΑΚ, τμήμα Γούρνες – Χερσόνησος και αναβάθμιση ΒΟΑΚ κατά τμήματα (Άγιος Νικόλαος – Ηράκλειο και λοιπά τμήματα και Σύνδεση αστικών περιοχών με τον ΒΟΑΚ (Μουρνιές) που ενισχύουν τόσο τη διασυνδεσιμότητα / συμπληρωματικότητατου οδικού δικτύου της Κρήτης με τα άλλα μεταφορικά δίκτυα του νησιού, όσο και τη σύνδεση σημαντικών πόλεων/τουριστικών πόλων της Κρήτης.

  1. Κατασκευή/αναβάθμιση του οδικού άξονα Σίγρι – Καλλονή στη Λέσβο.
  2. Οδική σύνδεση της Εγνατίας Οδού με τον Λιμένα Αλεξανδρούπολης.

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Συνεχίζεται το αφιέρωμα του ypodomes.com για τα σημαντικά έργα του ΕΣΠΑ 2014-2020 που έχουν ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών -Περιβάλλον, Αειφόρος Ανάπτυξη (ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ). Μετά τη λίστα των σιδηροδρομικών έργων σήμερα θα δούμε τα οδικά έργα. Μέσα σε αυτά τα δύο μεγάλα έργα του Πάτρα-Πύργος και Λαμία-Ξυνιάδα και άλλα άκομα. Η μία παρατήρηση που μπορούμε να κάνουμε είναι πως πέρα από την Παράκαμψη Χαλκίδας που αναμένεται όλα τα άλλα έργα είναι είτε σε διαδικασία προχωρημένου διαγωνισμού, είτε κατασκευάζονται.

Πιο συγκεκριμένα, τα οδικά έργα που χρηματοδοτούνται από το τρέχων ΕΣΠΑ είναι:

Η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος που θα αναβαθμίσει το οδικό ΔΕΔ-Μ και θα συμβάλει στην άνετη, αξιόπιστη και ασφαλή οδική μετακίνηση στη βορειοδυτική Πελοπόννησο. Η λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα Πάτρα – Πύργος σε συνέργεια με την αναβάθμιση του οδικού άξονα στο τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα μέσω εστιασμένων παρεμβάσεων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, θα συμβάλει στην προώθηση της υλοποίησης του αναλυτικού διευρωπαϊκού οδικού δικτύου στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου για μια ολοκληρωμένη οδική διασύνδεση των περιοχών της χώρας.

Λαμία-Ξυνιάδα. Η υλοποίηση νέων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου Ε-65 στοχεύει στην ανάπτυξη του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας με την κατασκευή του νότιου τμήματος και τη διασύνδεσή του με τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ.

Αμβρακία Οδός. Με την υλοποίηση των παρεμβάσεων που αφορούν τη σύνδεση της περιοχής Ακτίου με την Ιόνια οδό ολοκληρώνεται ένας σημαντικός κλάδος του αναλυτικού ΔΟΔ που έχει πολλαπλό συγκοινωνιακό ρόλο για τη Δυτική Ελλάδα και την Περιφέρεια Ιόνιων Νήσων, καθώς ενισχύει τη συνδεσιμότητα με τα Ευρωπαϊκά Α/Δ και βελτιώνει την προσπελασιμότητα των περιοχών του Αμβρακικού από/προς το Βασικό Οδικό Δίκτυο της χώρας.

Με την ολοκλήρωση του τελευταίου τμήματος του Κάθετου Άξονα Σιάτιστα–Ιεροπηγή–Κρυσταλλοπηγή (VA-45.0), τμήμα Κορομηλιά - Κρυσταλλοπηγή, η Εγνατία οδός αποκτά ένα ακόμη κάθετο άξονα, που αναμένεται να αναβαθμίσει τόσο τις διεθνείς μεταφορές όσο και την ασφάλεια των μετακινήσεων, ενώ θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του νομού Καστοριάς αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας της Δυτικής Μακεδονίας.

 Η ολοκλήρωση των συνήθων, συνεχιζόμενων από την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013, έργων στις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Κεντρικής Μακεδονίας που αφορά σε τμήματα των ΕΟ Λαμίας-Καρπενήσι και   του καθέτου άξονα της Εγνατίας Οδού «Θεσσαλονίκη –Κασσάνδρεια», θα συμβάλει στη βελτίωση της προσπελασιμότητας και του επιπέδου οδικής ασφάλειας με αποτέλεσμα την αρτιότερη εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων και της αυξημένης, κατά περιόδους, τουριστικής κίνησης.

Παράκαμψη Χαλκίδας. Με την κατασκευή της οδικής παράκαμψης της πόλης της Χαλκίδας, βελτιώνεται ένα σημείο κορεσμού του αναλυτικού ΔΟΔ που έχει σημαντικό ρόλο στη διασύνδεση του άξονα βορρά – νότου της νησιωτικής περιοχής της Εύβοιας με το βασικό ΔΟΔ (ΠΑΘΕ) και βελτιώνεται η προσπελασιμότητα της βόρειας Εύβοιας από/προς την περιοχή της Αθήνας και τη λοιπή χώρα.

Σύνδεση 6ου Προβλήτα ΟΛΘ με οδικό δίκτυο. Με την κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης επιτυγχάνεται η σύνδεση του λιμένα με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Η ολοκλήρωση της σύνδεσης είναι σημαντική, δεδομένου ότι θα συμβάλει ιδιαίτερα στην περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του λιμανιού, με την διευκόλυνση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων, τη μείωση του απαιτούμενου χρόνου προσέγγισης και απομάκρυνσης από τους χώρους του λιμένα και την ανακούφιση της τοπικής κυκλοφορίας.

Αναβάθμιση οδικού άξονα ΒΟΑΚ, τμήμα Γούρνες – Χερσόνησος και αναβάθμιση ΒΟΑΚ κατά τμήματα (Άγιος Νικόλαος – Ηράκλειο και λοιπά τμήματα και Σύνδεση αστικών περιοχών με τον ΒΟΑΚ (Μουρνιές) που ενισχύουν τόσο τη διασυνδεσιμότητα / συμπληρωματικότητατου οδικού δικτύου της Κρήτης με τα άλλα μεταφορικά δίκτυα του νησιού, όσο και τη σύνδεση σημαντικών πόλεων/τουριστικών πόλων της Κρήτης.

Κατασκευή/αναβάθμιση του οδικού άξονα Σίγρι – Καλλονή στη Λέσβο.

Οδική σύνδεση της Εγνατίας Οδού με τον Λιμένα Αλεξανδρούπολης.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Ακόμη και τούτη την ώρα της προεκλογικής έξαρσης, στο Δήμο Ναυπακτίας αιρετοί και εργαζόμενοι, συνεχίζουμε την καλή προσπάθεια για υλοποίηση των έργων που έχουν εξασφαλίσει χρηματοδότηση, αλλά και την ένταξη νέων σημαντικών έργων σε διάφορα προγράμματα.

Και για του λόγου το αληθές.

  1. Με ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, εγκρίθηκε η συμμετοχή του Δήμου Ναυπακτίας, ως εταίρος, στην πρόταση του ΥΠ. Ενέργειας προς το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Ολοκληρωμένα έργα LIFE 2018». Ο βασικός εταίρος που θα καταθέσει την πρόταση είναι το Υπουργείο Ενέργειας και επέλεξε μόνο οκτώ δήμους σε όλη την Ελλάδα (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, τέσσερεις νησιωτικούς Δήμους και τον Δήμο Ναυπακτίας) για να συμμετέχουν στην εν λόγω πρόταση.

Αν η πρόταση ευδοκιμήσει, ο Δήμος Ναυπακτίας θα εξασφαλίσει χρηματοδότηση 788.336,00 €, ώστε να ολοκληρώσει απολύτως, το Τοπικό Σχέδιο διαχείρισης Απορριμμάτων και να εναρμονιστεί πλήρως με την αντίστοιχη Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Με τη χρηματοδότηση εξασφαλίζεται:

Η δημιουργία μονάδας κινητού πράσινου σημείου για τον ορεινό όγκο του Δήμου Ναυπακτίας (συλλογή στην πηγή ανακυκλώσιμων συσκευασιών - ρουχισμού - επίπλων - παλαιών αντικειμένων κλπ)

Δημιουργία δικτύου συλλογής προδιαλεγμένων οργανικών βιοαπόβλητων με εξοπλισμό οικιακής κομποστοποίησης και εξοπλισμό χωριστής συλλογής βιοαποβλήτων (καφέ κάδοι)

Λειτουργία Βιωματικού Πάρκου Ανακύκλωσης σημείων ανταποδοτικής Ανακύκλωσης που θα πραγματοποιούνται αυτόματα όλες οι αναγκαίες εργασίας συλλογής, διαλογής, επεξεργασίας και αποθήκευσης των υλικών συσκευασίας, με παιδικές χαρές από ανακυκλώσιμα, και μηχανισμό άμεσης ανταποδοτικής ανακύκλωσης .

  1. Άνοιξαν οι οικονομικές προσφορές στην δημοπρασία για το έργο της ανάπλασης του Ιστορικού κέντρου της Ναυπάκτου. Το έργο θα εκτελεστεί με έκπτωση 44% και θα κοστίσει 1.440.000 €, ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν 2.580.000 €. Η χρηματοδότηση είναι από το ΕΣΠΑ και με τη συμμετοχή του Δήμου Ναυπακτίας. Με την ολοκλήρωσή του θα αντικατασταθούν οι αμιαντοσωλήνες στην ύδρευση, από την πλατεία Φαρμάκη μέχρι το ύψος της πλαζ, ενώ διαχωρίζεται το δίκτυο ομβρίων από τα λύματα στο ίδιο τμήμα. Επιπλέον αναπλάθεται το τμήμα από την Πλατεία Παπαχαραλάμπους (αλλάζει και η πλατεία), μέχρι την δυτική είσοδο του Κάστρου, στο ύψος της πλαζ. Το έργο έχει την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής της Αιτωλοακαρνανίας. Θα αλλάξει την όψη των δρόμων περιμετρικά της πλατείας του Λιμανιού, αυξάνει παντού το πλάτος των πεζοδρομίων, χρησιμοποιεί ως κύριο υλικό σε οδόστρωμα και πεζοδρόμιο την φυσική πέτρα, σε αρμονία με τα υλικά που ήδη υπάρχουν στην περιοχή. Το καλοκαίρι αναμένεται η έναρξη των εργασιών.
  2. Από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου ξεκίνησε η δημοπρασία για το έργο της μετατροπής του ΧΥΤΑ Βλαχομάνδρας σε Χ.Υ.Τ. Υπολειμμάτων. Δημοπρατήθηκε το πρώτο υποέργο, η πρόσληψη του Τεχνικού Συμβούλου. Με την ολοκλήρωση του έργου, προϋπολογισμού 15.000.000 €, ο Δήμος Ναυπακτίας, με περιβαλλοντική ευαισθησία, λύνει το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων για τις επόμενες δεκαετίες.
  3. Από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ναυπακτίας, δημοπρατήθηκε και η Εκπόνηση του σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το «Πράσινο Ταμείο». Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του σχεδίου είναι 12 μήνες.

Η ανάπτυξη του ΣΒΑΚ θα ενημερώσει την τοπική κοινότητα για τα οφέλη της βιώσιμης κινητικότητας, θα συντονίσει όλα τα εμπλεκόμενη μέρη, θα αποτιμήσει την υπάρχουσα κατάσταση και θα προτείνει δέσμη μέτρων και δράσεων για την υλοποίηση των στόχων. Τα οφέλη επομένως από την υπηρεσία αυτή θα είναι για τον Δήμο Ναυπακτίας πολλαπλά:

  • καλύτερη λειτουργικότητα του δήμου ως προς τις μεταφορές,
  • περιβαλλοντικά οφέλη μέσω της στροφής προς τη βιώσιμη μετακίνηση και της συνεπαγόμενης εξοικονόμησης ενέργειας,
  • οδική ασφάλεια και εν γένει καλύτερη ποιότητα ζωής.
  • βελτίωση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης
  • δημιουργία υποδομών για την κίνηση των πεζών (και ΑΜΕΑ)
  • τόνωση της τοπικής αγοράς με την αύξηση της επισκεψιμότητας στον δήμο μας.

 Όλα αυτά αποτελούν ένα μικρό κομμάτι των έργων που υλοποιήθηκαν και υλοποιούνται στο Δήμο Ναυπακτίας.

Συνεχίζουμε την καλή δουλειά, προς όφελος των δημοτών και των επισκεπτών της πόλης μας.

ΑλλάΖΟΥΜΕ τη Ναυπακτία

Την υποβολή προτάσεων για την ένταξη σειράς έργων στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ενέκρινε το Περιφερειακό Συμβούλιο που συνεδρίασε σήμερα Τρίτη 12 Μαρτίου 2019, στην Πάτρα.

Στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ των έργων που δρομολογούνται είναι η βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός των δικτύων ύδρευσης των πυρόπληκτων οικισμών Κουνινά, Κερνίτσα, Λόφος και Καλυβίτης στη Δημοτική Κοινότητα Διακοπτού, όπως και στην Τοπική Κοινότητα Άνω Διακοπτού. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 1.1 εκ, ευρώ.

Αντιστοίχως, το Περιφερειακό συμβούλιο ενέκρινε την υποβολή προτάσεων για ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων παρεμβάσεων για βελτιώσεις οδικών αρτηριών και στις τρεις Περιφερειακές Ενότητες Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας. Πρόκειται μεταξύ άλλων για τα έργα:

«Βελτίωση και εκσυγχρονισμός της οδού Κουνινά – Ρακίτα – Λεόντιο, στο τμήμα από διασταύρωση προς Κουνινά, προς Ρακίτα και Λεόντιο», προϋπολογισμού 3,6 εκατ. ευρώ, προκειμένου να γίνουν εργασίες αποκατάστασης της βατότητας της οδού, εργασίες αποκατάστασης τεχνικών έργων κ.α. Με το έργο αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος μεταφοράς των ευπαθών αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων και να εξασφαλιστούν ασφαλείς συνθήκες κυκλοφορίας. Παράλληλα θα εξυπηρετήσει και δραστηριότητες αγροτουρισμού, λόγω της θέσης του καθώς εξυπηρετεί τους ορεινούς οικισμούς των Δήμων Αιγιαλείας και Ερύμανθου.

«Βελτίωση της 3ης Επαρχιακής Οδού στο τμήμα Χάνι Μπάγια – Αγγελόκαστρο – Λυσιμαχία», προϋπολογισμού 2,1 εκατ. ευρώ. Όπως τονίστηκε στη συνεδρίαση, με την κατασκευή του κόμβου Αγγελοκάστρου στην Ιόνια Οδό έχει αυξηθεί σημαντικά η κυκλοφορία της 3ης Επαρχιακής Οδού ως εξόδου προς την ευρύτερη περιοχή του Αγρινίου και το παλαιό Επαρχιακό δίκτυο έχει μεγάλο βαθμό επικινδυνότητας για τα διερχόμενα οχήματα. Με την κατασκευή των νέων τμημάτων με μεγαλύτερο πλάτος οδού και αυξημένες συνθήκες ασφαλείας θα καταστεί ταχύτερη και ασφαλέστερη η μεταφορά οχημάτων και επιβατών.

«Βελτίωση δρόμου Σκάλας – Παλιοσκάλας – Νεόκαστρου» προϋπολογισμού 1,2 εκατ. ευρώ, που αφορά στη βελτίωση της υφιστάμενης οδού από την τοπική κοινότητα Σκάλας έως την είσοδο του οικισμού Νεοκάστρου του Δήμου Ναυπακτίας ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας. Η εκτέλεση των εργασιών κρίνεται απαραίτητη προκειμένου να βελτιωθεί η βατότητα της οδού, να καταστεί όσο το δυνατόν ασφαλέστερη η διέλευση των οχημάτων και να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι ατυχημάτων.

«Βελτίωση δρόμου από Γραμμένη Οξυά έως τα όρια με την Περιφερειακή Ενότητα Φθιώτιδας» προϋπολογισμού 1,2 εκατ. ευρώ. Θα εκτελεστούν παρεμβάσεις προκειμένου να βελτιωθεί η βατότητα της οδού

«Βελτίωση δρόμου Λεύκας – Μανδρινής» προϋπολογισμού 600.000 ευρώ. Προβλέπονται εργασίες βελτίωσης της υφιστάμενης χωμάτινης οδού με τοπικές διαπλατύνσεις, κατασκευή τεχνικών έργων, κατασκευή οδοστρωσίας-ασφαλτικών και τοποθέτηση οριζόντιας και κάθετης σήμανσης, σε μήκος περίπου 2,2 χλμ από το τέλος του ασφαλτοστρωμένου δρόμου μετά την Λεύκα έως την είσοδο της Μανδρινής του Δήμου Ναυπακτίας. Στόχος του έργου είναι η ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της ορεινής Ναυπακτίας. Η εκτέλεση των εργασιών κρίνεται απαραίτητη προκειμένου να βελτιωθεί η βατότητα της οδού, δεδομένου ότι πέραν των μόνιμων κατοίκων, το καλοκαίρι φιλοξενείται στην περιοχή μεγάλος αριθμός παραθεριστών.

«Βελτίωση οδού από εθνική Οδό Πύργου – Αρχαίας Ολυμπίας – Γενικό Νοσοκομείο Πύργου – διασταύρωση Επαρχιακής Οδού Πύργου Αγίου Γεωργίου», με προϋπολογισμό 495.000 ευρώ, προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες για την διαμόρφωση του δρόμου από την Εθνική Οδό μέχρι την Επαρχιακή Οδό Πύργου – Οινόης, μπροστά από το Γενικό Νοσοκομείο Πύργου συνολικού μήκους 1.550 μέτρων. Οι εργασίες που θα εκτελεσθούν, έχουν στόχο την αποκατάσταση και τη γενικότερη βελτίωση της οδού, λόγω του μεγάλου φόρτου κυκλοφορίας που δέχεται.

Βελτιώσεις σε αθλητικές εγκαταστάσεις

Επίσης, κατά τη συνεδρίαση εγκρίθηκαν βελτιωτικές παρεμβάσεις σε αθλητικές εγκαταστάσεις. Συγκεκριμένα προβλέπεται η αναβάθμιση των γηπέδων στο Τραγανό και στις Θίνες Βαρθολομιού του Δήμου Πηνειού, αλλά και η αναβάθμιση του γηπέδου του Παναιτωλικού, με παράλληλη διαμόρφωση εκθεσιακών χώρων.

Ειδικότερα, στο γήπεδο Τραγανού θα γίνουν παρεμβάσεις εντός του Δημοτικού Σταδίου οι οποίες έχουν ως στόχο την αισθητική, και λειτουργική αναβάθμιση του γηπέδου τόσο στο τμήμα του στίβου, όσο και στις κτιριακές εγκαταστάσεις και την περίφραξη του ώστε να καταστεί ένας σύγχρονος και ασφαλής αθλητικός χώρος για αθλούμενους, αθλητικά σωματεία άλλα και πολίτες. Επίσης, στο γήπεδο Βαρθολομιού προβλέπεται η κατασκευή μεταλλικού στεγάστρου για την κάλυψη των κερκίδων του γηπέδου ποδοσφαίρου.

Σε ό,τι αφορά την αναβάθμιση του γηπέδου Παναιτωλικού περιλαμβάνει δύο υποέργα. Το πρώτο αφορά εργασίες για διαμόρφωση - ανάπλαση πρόσοψης επί της οδού Προυσιωτίσσης, για ασφαλή είσοδο και έξοδο φιλάθλων και διερχομένων στο πεζοδρόμιο της οδού, διαμόρφωση εσωτερικού χώρου στην νότια κερκίδα, δημιουργία χώρου εκδηλώσεων, συνελεύσεων, συνεδρίων, προσθήκη κατ' επέκταση διώροφης κερκίδας - κατασκευή στεγάστρου στην ανατολική κερκίδα, κατασκευή πρότυπου χώρου φιλοξενίας Α.Μ.Ε.Α και διαμόρφωση χώρου φιλάθλων της φιλοξενούμενης ομάδας.

Το δεύτερο αφορά τη διαμόρφωση εκθεσιακού χώρου, σχεδιασμό, κατασκευή, εγκατάσταση εκθεσιακών προθηκών, ανοικτών εκθετηρίων, οργάνωση, προμήθεια εξοπλισμού και εγκατάσταση των απαραίτητων οπτικοακουστικών μέσων και διαδραστικών εφαρμογών για τον εκθεσιακό χώρο. Περιλαμβάνει επίσης υπηρεσίες έρευνας, επιστημονικής επιμέλειας και τεκμηρίωσης, συγγραφής εκθεσιακών κειμένων κ.α. Το συγκεκριμένο έργο εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην πολιτιστική, οικονομική, αθλητική και τουριστική ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας με σημαντικά οφέλη για το Αγρίνιο και την ευρύτερη περιοχή.

Παιδική Χαρά Λεσινίου

Oι δημότες της τοπικής κοινότητας Λεσινίου έχουν πλέον στην διάθεσή τους τη νέα παιδική χαρά η οποία ήδη έχει παραδοθεί. Πρόκειται για ένα σύγχρονο και ασφαλή χώρο, ενταγμένο στο ευρύτερο πρόγραμμα του Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου που περιλαμβάνει εκ νέου κατασκευές αντίστοιχων χώρων  παιγνιδιού και ψυχαγωγίας των παιδιών.

Είσοδος Λυκείου Νεοχωρίου

Με τη συνεργασία της Προέδρου της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου Ε. Καλαμάκη, ένα αίτημα μαθητών, εκπαιδευτικών και συλλόγου Γονέων του Λυκείου Νεοχωρίου ικανοποιείται. Πρόκειται για την κατασκευή νέας εισόδου του σχολείου, καθώς αυτή που υπήρχε από κατασκευής του κτηρίου (δεκαετία 1970) όχι μόνο δεν ήταν λειτουργική αλλά κι ως ένα βαθμό επικίνδυνη για την είσοδο και έξοδο μαθητών και εκπαιδευτικών από το χώρο του σχολείου.

Πλακόστρωση δρόμου

Μετά από αίτημα δημοτών, πραγματοποιείται παρέμβαση σε δρόμο του Νεοχωρίου, στον οποίο κρίθηκε απαραίτητη η διόρθωση παλαιότερων κακοτεχνιών. Συγκεκριμένα πρόκειται για στενωπό όπου εκτός από την πλακόστρωση, θα γίνει ταυτόχρονα επιδιόρθωση του αγωγού ομβρίων, καθώς στο σημείο οι κάτοικοι αντιμετώπιζαν σοβαρά προβλήματα πλημμυρισμών.

Σελίδα 6 από 48

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία