Αγγελίες    Επικοινωνία

Κατάσχεση λογαριασµών!

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 19/09/2019

 

Αντιµέτωπη µε κατάσχεση λογαριασµών «µε το καληµέρα» βρέθηκε η δηµοτική αρχή.

Ο εργολάβος Θόδωρος Μυλωνάς προέβη σε δέσµευση των λογαριασµών του δήµου επικαλούµενος δικαστικές αποφάσεις για χρέη, άκουσον - άκουσον, από εποχής Πρεβεζάνου, δηλαδή 4 θητείες πριν!

Σύµφωνα µε πληροφορίες µας το χρέος ανέρχεται σε...

Μπορείτε να προμηθευτείτε την εφημερίδα στα περίπτερα του νομού

Του Θεόδωρου Μυλωνά

Λίγες σκέψεις για τα τεράστια θέματα που ενέσκηψαν στην πατρίδα μας για την ονομασία των Σκοπίων και τα επακόλουθα της συμφωνίας των Πρεσπών. Το θέμα ξεκίνησε επί Τίτο όταν το 1946 συνένωσε διάφορες εθνότητες στο όνομα της Γιουγκοσλαβίας. Η νότια περιοχή, του νέου κράτους, των Σκοπίων στα σύνορα με την Ελλάδα είχε παλαιότερα την ονομασία Vardarska Banovina (Επαρχία του Βαρδαρίου). Ο Τίτο έδωσε στην περιοχή το όνομα αρχικά «Λαϊκή Δημοκρατία της Μακεδονίας» και μετά το όνομα «Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Μακεδονίας», με απώτερο σκοπό την συνένωση όλων των εδαφών από τα Οθωμανικά Βιλαέτια των περιοχών Μακεδονίας που διασπάσθηκαν το 1912-1913, σε ένα ξεχωριστό κράτος με το όνομα Μακεδονία. Έκτοτε και όσο κρατούσε το ενιαίο κράτος της Γιουγκοσλαβίας ουδέποτε από Ελληνικής πλευράς τέθηκε θέμα διαμαρτυρίας για την ονομασία. Αυτό ήταν το πρώτο πολιτικό λάθος. Το 1991 πλέον με τον διαμελισμό του κράτους της Γιουγκοσλαβίας, στο κρατίδιο αυτό με πρωτεύουσα τα Σκόπια, δεν έδωσαν το αρχικό ιστορικό τους όνομα, της προέλευσής τους, δηλαδή Vardarska Banovina. Για τους ίδιους λόγους, με του πρώην Γενικού Γραμματέα τους Τίτο, περιέκοψαν τα προσθετικά «Λαϊκή Δημοκρατία ή Σοσιαλιστική Δημοκρατία» και κράτησαν μόνο το όνομα «Μακεδονία». Συνάμα ξεκίνησαν εθνικιστές της μικρής αυτής νέας χώρας μια ξέφρενη προπαγάνδα παραποίησης της ιστορίας με την σύνταξη νέου συντάγματος, έκδοση σχολικών βιβλίων και χαρτών, ονομασίες οδών, πλατειών και αεροδρομίου, ψευδεπίγραφων πινακίδων και κιτς αγαλμάτων, κτιρίων με σκοπό να δημιουργήσουν νέα ιστορία την ονομαζόμενη Σλαυομακεδονική Ιστορία με βάση την λαμπρή αρχαία Ελληνική Μακεδονία των Φιλίππου Β΄ και Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Στις 16 Δεκεμβρίου 1991 η ΕΟΚ πήρε απόφαση μετά τις ενέργειες της Ελληνικής πλευράς να μην εισαχθεί η νέα αυτή χώρα των Σκοπίων στους κόλπους της με την ονομασία «Μακεδονία». Η ίδια θέση διατυπώθηκε και μετά την κοινή σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών υπό του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Καραμανλή στις 13 Απριλίου 1992. Έτσι κινήθηκαν και οι Ελληνοαμερικάνοι με τον Πρόεδρο τότε Κλίντον για το νέο κρατίδιο, να μην πάρει το όνομα «Μακεδονία» αλλά και ούτε παράγωγο με το όνομα αυτό. Όμως σε όλες τις αναφορές μας, από τότε για το κρατίδιο αυτό, υιοθετήσαμε να το ονομάζουμε FYROM (πΓΔΜ) που περιείχε το όνομα Macedonia. Αυτό ήταν το δεύτερο ολέθριο λάθος. Ακόμη και το 2009, μετά ένα χρόνο από τη συνάντηση του ΝΑΤΟ στο Βουκουρέστι, αντί να κάνουν προσπάθειες εφαρμογής των αποφάσεων του ΝΑΤΟ, αυτοί εκδίδουν βιβλία της ΣΤ΄ Δημοτικού και Α΄ Γυμνασίου, που παραπλανούν την παιδική ηλικία. Είναι π.χ. σαν να ήθελαν οι νεότουρκοι μετά την καταστροφή και τον ξεριζωμό της Σμύρνης, που κατέλαβαν και εποίκισαν στην πόλη, να ονομαστούν Ίωνες. Οι κάτοικοι του κρατιδίου των Σκοπίων έχουν ποτιστεί πλέον με φανατισμό από την παιδική τους ηλικία, ότι είναι απόγονοι του μεγάλου Αλεξάνδρου. Τόσα Αρχαία ευρήματα, αγάλματα, πινακίδες-νομίσματα με την ελληνική γλώσσα, Μακεδονικά ανάκτορα, στην κατασκευασμένη ιστορία τους τα ξεπερνούν. Ανασκαφές στο χώρο όπου σήμερα ζουν θα αποδείκνυε την αλήθεια.

Το τρίτο πολιτικό λάθος ήταν όταν στο Βουκουρέστι το 2008 σε κοινή σύσκεψη χωρών του ΝΑΤΟ η Ελληνική πλευρά αποδέχθηκε μια σύνθετη ονομασία των Σκοπίων με το όρο «Μακεδονία», αλλά βέβαια με τη λήψη μιας σειράς μέτρων καλής θελήσεως και καλής γειτονίας από την πλευρά των Σκοπίων. Από αυτά, τα κυριότερα είχαν να κάνουν με την τροποποίηση του Συντάγματός τους, την άρση των σχολικών ιστορικών βιβλίων που περιλάμβαναν χάρτες μιας Σλαβικής Μακεδονίας με όρια μέχρι τη Θεσσαλονίκη και γενικά σε πολιτικό επίπεδο τη σύναψη σχέσεων καλής γειτονίας με την ξεκάθαρη απάλειψη αλυτρωτικών βλέψεων προς την βόρεια εδαφική μας έκταση, την Ελληνικότατη Μακεδονία. Και ερχόμαστε στο 2018 που μέχρι τον Ιούλιο έπρεπε, απαίτηση του ΟΗΕ, να λήξει το θέμα της ονομασίας κοινά αποδεκτό και από τις δύο πλευρές, της Ελλάδας και των Σκοπίων. Έτσι υπογράφτηκε άρον-άρον η συμφωνία των Πρεσπών λες και δεν είχαμε άλλη εναλλακτική λύση για το κρατίδιο αυτό από την ονομασία «Βόρειος Μακεδονία». Έλειπε όμως από ην Ελληνική πλευρά το αισθητήριο να προβλέψει τα επακόλουθα που θα αξίωναν οι Σκοπιανοί, όπως το θέμα της γλώσσας και της Εθνότητας.

Κύριε Μπουτάρη, λίγο πριν την υπογραφή των Πρεσπών, αναφερθήκατε σε κάποια ποσοστά της Μακεδονίας. Είπατε ότι μετά τους βαλκανικούς πολέμους του 12΄-13΄δόθηκε στη Ελλάδα από την ονομαζόμενη Μακεδονία ποσοστό 51% και τα υπόλοιπα στις τρεις χώρες Αλβανία Γιουγκοσλαβία και Βουλγαρία. Από ποια Μακεδονία εννοούσατε κύριε Μπουτάρη; Ρωτήσατε ιστορικούς ποια ήταν τα όριά της Μακεδονίας; Για ποιους αιώνες λέγατε; Για τον 7ο αιώνα π.Χ. του βασιλιά Περδίκα Α΄ των Μακεδνών –Μακεδόνων που ξεκίνησαν από την Θεσσαλία προς Βορρά; Μήπως για τα όρια που δημιούργησαν στους μεταγενέστερους αιώνες, ορισμένοι από τους βασιλείς τους, όπως ο Φίλιππος Α΄ (621-588 π.Χ.), ο Περδίκας Β΄(448-413 π.Χ), ο Αμύντας Α΄(393-369π.Χ), ο Φίλιππος Β΄(359-339π.Χ) ως ο συνημμένος χάρτης ή ο υιός του Μέγας Αλέξανδρος (336-323π.Χ) με τη απέραντη μακεδονική αυτοκρατορία; Για όλους αυτούς σε όλα τα νομισματικά μουσεία του κόσμου τις πιο περίοπτες θέσεις κοσμούν μόνο τα Ελληνικότατα νομίσματα με Ελληνική γραφή.

(εικ.1)

Για πέντε αιώνες μέχρι που ανέλαβε ο φίλιππος Β΄ τα όρια της Μακεδονίας αυξάνονταν ή μειώνονταν ανάλογα με τις επιδρομές που έκανε ή δέχονταν από βόρειους λαούς κυρίως τους Ιλλυρίους ή Σλάβους. Και σε αυτή τη περίπτωση, όπως φαίνεται στον χάρτη (εικ.1), η σημερινή Μακεδονία που μας ανήκει κατέχει έκταση πάνω από 80%. Ή μήπως εννοούσατε την Μακεδονία του Μεγάλου Αλέξανδρου που κατελάμβανε όλες τις βαλκανικές χώρες; Τότε και οι τρεις χώρες στη επικράτεια του, Αλβανία , Σερβία (Σκόπια) και Βουλγαρία σήμερα θα αντιμάχονταν ποια θα έπαιρνε το όνομα της Μακεδονίας. Τα όρια κ. Μπουτάρη ήταν ρευστά. Το 51% του 12΄-13΄ που αναφερθήκατε προήλθε από το Βιλαέτι (περιφέρεια) της οθωμανικής Αυτοκρατορίας και όχι από τα όρια της Αρχαίας Μακεδονίας, έστω και αυτής του Φιλίππου Β΄. Οι Οθωμανοί από το 1800 μέχρι το 1912 έβαλαν για διοικητικούς τους λόγους, ως όρια μέχρι τα Σκόπια (πόλη που έγινε πολύ μεταγενέστερα, επί Ρωμαϊκής εποχής). Έτσι προέκυψαν τα ποσοστά από την Οθωμανική διαίρεση και όχι από το κράτος των αρχαίων Μακεδόνων. Εάν οι Τούρκοι συμπεριλάμβαναν στο βιλαέτι της Μακεδονίας τις προηγούμενες αναφερόμενες χώρες (Αλβανία Γιουγκοσλαβία Βουλγαρία) όπως αυτές βρίσκονταν στα όρια του κράτους του Μεγάλου Αλεξάνδρου τότε θα μιλούσαμε για ποσοστό της Μακεδονίας στην Ελλάδα λιγότερο από 20%.

Οι βόρειοι γείτονές μας στα Σκόπια από το 1946 και μετά προσπαθούν με απίθανους τρόπους να πλαστογραφήσουν την αληθινή ιστορία της περιοχής, ιστορία που στηρίζεται σε ευρήματα 2.500 χρόνων.

Εκμεταλλευόμενοι οι σκοπιανοί τη συμφωνία των Πρεσπών με τον «αρχιτέκτονά» τους Ζάεφ και τον δικό μας «ανιστόρητο» Πρωθυπουργό, βαυκαλίζονται ότι η σλαβική γλώσσα τους, όπως την ονόμασαν, είναι η Μακεδονική και το έθνος τους το Μακεδονικό, ξένα προς την Ελλάδα.

Που την βρήκαν την γλώσσα τους, οι πρόγονοι του Ζάεφ, για να είναι υπερήφανοι οι σύντροφοί του; Θα τρίζουν τα κόκαλά τους με αυτά που ισχυρίζονται σήμερα οι απόγονοί τους. Η Μακεδονική γλώσσα είναι μία και είναι η Ελληνική. Δεν υπάρχει ιδιαίτερη γλώσσα που να την βαφτίζουν Μακεδονική και συγκεκριμένα η σλαβική γλώσσα που ομιλούν. Η Μακεδονική γλώσσα είναι η γλώσσα όλου του αρχαίου κόσμου από την Ιβηρική χερσόνησο μέχρι Ινδίες και από το Ρουμανία-Πόντο μέχρι την Αίγυπτο. Η γλώσσα όλης της αυτοκρατορίας του μεγάλου Αλεξάνδρου, η Ελληνική γλώσσα.

 

(εικ.2). Νόμισμα «Κοινόν Μακεδόνων» 185-168π.Χ. επί του τελευταίου Μακεδόνα Βασιλέως Περσέως, με Ελληνική γραφή.

Ας μας δείξουν οι σκοπιανοί μόνο ένα νόμισμα της Μακεδονίας με την γραφή που μιλάνε, από τα χιλιάδες νομίσματα που έχουν χαραχθεί και εκτυπωθεί σε όλο τον Μακεδονικό χώρο ακόμα και στην περιοχή όπου ζούνε.

 

(εικ.3) Κοινόν Μακεδόνων 3ος αιών μ.Χ. επί Ρωμαϊκής εποχής.

Από τότε που έχουν εμφανιστεί οι Μακεδόνες στον Ελλαδικό χώρο έχει βρεθεί πουθενά κάτι άλλο με άλλη γραφή εκτός από την Ελληνική; Ας μας απαντήσουν οι Σλάβοι Σκοπιανοί.

Δεν υπάρχει καλύτερο, ιστορικό τεκμήριο, από το νόμισμα. Έχουν βρεθεί νομίσματα με αποτυπωμένες τις λέξεις ΚΟΙΝΌΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ.

 

(εικ.4) Κοινόν Μακεδόνων επί Γορδιανού Γ΄238-244μ.Χ.

Οι Ρωμαίοι επί της δικής τους Ρωμαϊκής εποχής από σεβασμό προς τον Ελληνικό πολιτισμό μέσα στην επικράτειά τους, στον Μακεδονικό χώρο, εκτύπωναν νομίσματα με Ελληνική γραφή. Παράδειγμα τα συνημμένα δύο νομίσματα με την γραφή ΚΟΙΝΟΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ. Το ένα (εικ.3) του 3ου αιώνα μ.Χ. και το δεύτερο επί αυτοκράτορα Γορδιανού το 238-244μ.Χ. Τα νομίσματα που προβάλλονται και λαμπρύνουν περισσότερο από οποιαδήποτε άλλα στις καλύτερες θέσεις, σε όλα τα μουσεία του κόσμου, είναι τα Ελληνικά νομίσματα και ανάμεσα σε αυτά τα Μακεδονικά νομίσματα, με Ελληνική γραφή.

Όσον αφορά το θέμα που προβάλουν ότι το Μακεδονικό Έθνος δεν ήταν Ελληνικό και οι Μακεδόνες δεν ήταν Έλληνες ένα μόνο να λεχθεί. Ο Φίλιππος Β΄ έλαβε μέρος στις τρεις συνεχόμενες Ολυμπιάδες στους ιππικούς αγώνες το 356 π.Χ. το 352 π.Χ. και το 348 π.Χ. όπου αναδείχθηκε νικητής, γιαυτό τα περισσότερα νομίσματά που έκοψε, παριστάνουν στον οπισθότυπό τους έναν ίππο (εικ.5). Αν το Μακεδονικό Έθνος δεν ήταν Ελληνικό και ο ίδιος προσωπικά δεν ήταν Έλληνας δεν ήταν δυνατόν να λάβει μέρος στους αγώνες.

 

(εικ.5). Φιλίππου 359-336π.Χ.

Τι αλήθεια να μας πουν οι σκοπιανοί;. Ακόμα στην χώρα όπου ζουν, την εποχή των αρχαίων Μακεδόνων υπήρχε το βασίλειο της Παιονίας όπου γλώσσα ήταν η Ελληνική. Έχει βρεθεί νόμισμα του αρχαίου βασιλιά τους του Αυδωλέοντα με αναγραφή «ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΑΥΔΩΛΕΟΝΤΟΣ» (315-286π.Χ.) με ελληνικότατη γραφή, όπως παρουσιάζεται στο νόμισμα (εικ.6), το οποίο ανήκει στην Άλφα Τράπεζα.

(εικ.6). ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΑΥΔΩΛΕΟΝΤΟΣ

Ποια τέλος πάντων είναι η επιθυμία των Σλάβων Σκοπιανών; Η διαγραφή και καταστρατήγηση της ιστορίας; Εάν μιλούσαν την Ελληνική γλώσσα όπως οι αρχαίοι Μακεδόνες ή οι πρόγονοί τους Παίονες, τότε θα είχαν κάθε λόγο να ζητούν να ονομαστεί η χώρα τους Βόρεια Μακεδονία ως απόγονοι των Μακεδόνων.

Αξίας περίεργο είναι πως η Ακαδημία Αθηνών και το Υπουργείο πολιτισμού δεν πήραν ακόμη θέση σε αυτούς τους ανήκουστους, ανιστόρητους και πρωτοφανείς σκοπιανούς ισχυρισμούς.

Το όνομα που πρέπει να διεκδικήσουν για την χώρα τους είναι ή το όνομα Παιονία που είχαν οι αρχαίοι πρόγονοί τους ή το όνομα που χρησιμοποιούσαν οι πρόσφατοι προγονοί τους, του προηγούμενου αιώνα και ήταν υπερήφανοι γιαυτό, Vardarska, (Κράτος του Βαρδαρίου, του Αξιού) που είναι και ο πραγματικός γεωγραφικός προσδιορισμός και τίποτε άλλο.

Περισσότερα χρήµατα για το καταφύγιο πρότειναν πολλοί δηµοτικοί σύµβουλοι

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 23/08/2018

Της Βάσως Βήττα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Σε µείζον, για το Μεσολόγγι, έχει εξελιχθεί το θέµα των αδέσποτων και των επιθέσεών τους σε κάθε ηλικίας ανθρώπους που περπατούν στους δρόµους ακόµα και στο κέντρο της πόλης.

Το πρόσφατο περιστατικό της επίθεσης που δέχθηκε ο γνωστός Μεσολογγίτης πολιτικός µηχανικός, Θεόδωρος Μυλωνάς, που κατέληξε στην εντατική του νοσοκοµείου Ρίου, έδωσε αφορµή στον ανεξάρτητο δηµοτικό σύµβουλο, Σπύρο Διαµαντόπουλο, να θέσει το θέµα στο δηµοτικό συµβούλιο, λέγοντας ότι στην τοπική κοινωνία επικρατεί µεγάλη ανησυχία, αφού το πρόβληµα δεν φαίνεται να αντιµετωπίζεται...

 

Ν. Καραπάνος: Θα δεσµευτεί ένα σεβαστό ποσό για καταφύγιο
Ο δήµαρχος, Νίκος Καραπάνος, στην τοποθέτησή του, επανέλαβε, προς ενηµέρωση του Σώµατος, τις ενέργειες που έχει κάνει η δηµοτική αρχή ως τώρα και αφορούν στην κατασκευή του καταφυγίου που όταν ξεκίνησε δέχθηκε καταγγελία και µε Εισαγγελική εντολή σταµάτησαν οι εργασίες, επειδή δεν διέθετε άδεια...

 

«Κάποιοι διαταραγµένοι εµποδίζουν την προσπάθεια…»
Ο αντιδήµαρχος, Σπύρος Καρβέλης, έδωσε κάποια στοιχεία, που, κατά την γνώµη του, αποδεικνύουν την δουλειά και τις προθέσεις του δήµου σχετικά µε τα αδέσποτα, λέγοντας ότι πρόκειται για ένα θέµα που η νυν δηµοτική αρχή κληρονόµησε...

 

Να τηρηθεί η νομιμότητα
Ούτε λίγο ούτε πολύ πάντως οι περισσότεροι συμφώνησαν με την άποψη του κ. Μακρή, όμως ο ανεξάρτητος σύμβουλος, Ντίνος Γιαννόπουλος, έκανε ορισμένες παρατηρήσεις που έχουν σχέση με το ότι στο κτήμα Πετούνη δεν προβλέπεται, από τις χρήσεις γης...

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 23/08 σε όλα τα περίπτερα του νομού

 

 

 

 

«Ὁ συγγράφων τὴν ἱστορίαν τῆς ἑαυτοῦ πατρίδος θεῖον ἐπιτελεῖ ἔργον» ἔχει πεῖ ὁ μεγάλος Γερμανὸς ἱστορικὸς Νίμπουρ (Niebuhr). Πάμπολλοι ἦσαν οἱ Μεσολογγίτες – ἀλλὰ ὄχι μόνον αὐτοὶ- ποὺ ἐπετέλεσαν τοῦτο τὸ θεῖο ἔργο. Διότι τὸ νὰ γράφεις – ὅ,τι κι ἂν γράφεις – γιὰ τὸ Μεσολόγγι εἶναι σὰν νὰ ἁγιογραφεῖς.

 Μιὰ τέτοια «ἁγιογραφία» μᾶς ἔδωσε φέτος ὁ τοπογράφος μηχανικὸς κ. Θεόδωρος Μυλωνὰς μὲ τὸ βιβλίο «Μεσολόγγι, Χῶμα, Αἷμα καὶ Φωτιὰ – Χαρτογραφία τῆς Ἐξόδου». Ἕνα ἔργο σπουδαῖο ποὺ μᾶς δίνει τὴν τοπογραφία τῆς Ἱερᾶς Πόλεως, ὅπως ἦταν στὸ παρελθόν, κυρίως στὰ χρόνια τῆς Ἐπαναστάσεως. Μὲ φιλοπονία μέλισσας ὁ συγγραφέας συγκέντρωσε ὅλο τὸ χαρτογραφικὸ ὑλικὸ καὶ τὶς σχετικὲς πληροφορίες πάνω σ΄αὐτὸ ἔτσι ποὺ ὁ ἀναγνώστης νὰ ἔχει μιὰ πλήρη εἰκόνα γιὰ τὸ πῶς ἦταν καὶ πῶς ἔγινε μετὰ τὸ Μεσολόγγι. Οἱ παλαιότεροι χάρτες ἔχουν σχεδιασθεῖ ἀπὸ ξένους ποὺ εἶδαν τὸν χῶρο κατὰ τὴ διάρκεια τοῦ Ἀγώνα. Προέχουσα σημασία ἔχουν τὰ διάφορα σκαριφήματα καὶ σχεδιαγράμματα, ὅπως γιὰ παράδειγμα αὐτὸ τοῦ μηχανικοῦ Κοκκίνη, ὁ ὁποῖος εἶχε ἐπωμιστεῖ τὸ βάρος τῆς εὐθύνης τῆς ὀχυρώσεως τοῦ Μεσολογγίου στὰ χρόνια ποὺ προηγήθηκαν τῆς Μεγάλης Πολιορκίας. Πάντως γιὰ τὸν ἱστορικὸ ἔχουν ἀνάλογη σημασία ἀκόμη καὶ καλλιτεχνικὰ σκίτσα, ὅπως αὐτὸ τοῦ David Burkli καὶ ἕνα ἄλλο ποὺ κοσμοῦσαν ἑλβετικὸ ἡμερολόγιο τοῦ 1827, ἔστω καὶ ἂν τὰ ἐν λόγῳ σκίτσα ἔχουν (ἰδίως τὸ δεύτερο) πολλὰ στοιχεῖα φανταστικά. Τὸ Μεσολόγγι εἶχε μπεῖ βαθειὰ στὴν ψυχὴ τῶν καλλιτεχνῶν τῆς τότε ἐποχῆς καὶ αὐτὸ φαίνεται κι ἀπὸ τὸν διάσημο πίνακα τοῦ Ντελακρουὰ ποὺ φυλάσσεται στὴν πινακοθήκη τοῦ Μπορντὼ καὶ φέτος εἶχα τὴ χαρὰ νὰ τὸν ἀπολαύσω ἀπὸ κοντά.

Ὁ κ. Θεόδ. Μυλωνὰς δὲν ξεκίνησε ἀπὸ τὸ μηδέν. Ὁ χαράσσων τὶς γραμμὲς αὐτὲς στὶς πολλὲς μελέτες του γιὰ τὸ Μεσολόγγι εἶχε ὡς ὁδηγὸ τὸ δυσεύρετο πλέον φυλλάδιο τοῦ στρατηγοῦ Μαρούλη (εἶναι ὁ τελευταῖος ἀξιωματικὸς ποὺ ἔφυγε ἀπὸ τὴ Μικρὰ Ἀσία) ἀλλὰ καὶ τὴ μνημειώδη ἒκδοση, ὑπὸ μορφὴ πολυτελοῦς λευκώματος, τῆς Ἐθνικῆς Τράπεζας 1976 μὲ πρόλογο τοῦ Χριστόφ. Στράτου καὶ κείμενα τῶν Γ. Γιακουμῆ, Π. Γιακουμῆ καὶ Π. Κατσένη. Ὁπωσδήποτε οἱ πληροφορίες του θὰ ἦσαν πληρέστερες, ἂν εἶχε στὴ διάθεσή του καὶ τὸ ἔργο τοῦ κ. Θεοδ. Μυλωνᾶ ποὺ περιλαμβάνει ὄχι μόνον ὅ,τι ἔχει σχεδιαστεῖ γιὰ τὸ Μεσολόγγι ἀλλὰ καὶ «ἑρμηνεία» τῶν σχεδιασμάτων αὐτῶν. Τοῦτο προϋποθέτει μελέτη ὅλων τῶν ὑπαρχουσῶν μαρτυριῶν. Οἱ ἀγωνιστὲς δὲν ἀρκέστηκαν νὰ πολεμήσουν σ΄ αὐτό. Μερικοί, ὅπως ὁ πολύτιμος Κασομούλης, ὁ Ἀρτέμης Μίχος, ὁ Σπυρομήλιος, ὁ Νικ. Δημ. Μακρῆς θέλησαν καὶ νὰ γράψουν γι’ αὐτό. Σὲ συνάρτηση μὲ τὰ ὅσα περιπτωσιακῶς γράφει στὰ «Ἑλληνικὰ Χρονικὰ» ὁ Μάγερ γιὰ διάφορους τόπους καὶ ποικίλες θέσεις, μπορεῖ ὁ ἐπιμελὴς ἐρευνητὴς νὰ ἀναπαραστήσει τὸν χῶρο, ὅπως ἦταν στὴν τότε ἐποχή. Καὶ τοῦτο πράττει ὁ κ. Θεόδ. Μυλωνάς. Κάθε σχεδίασμα ἐξετάζεται σχολαστικὰ καὶ προσδιορίζεται μὲ τοπογραφικὴ ἀκρίβεια κάθε γωνιὰ τοῦ κάποτε Μεσολογγίου. Διότι τὸ πρὸ τῆς Ἐξόδου Μεσολόγγι δὲν εἶναι ὅ,τι ἔγινε στὰ μετέπειτα χρόνια τὸ Μεσολόγγι. Τὰ πάντα εἶχαν ἰσοπεδωθεῖ, ὅταν τὸ «πάτησαν» οἱ πασάδες Κιουταχὴς καὶ Ἰμπραήμ. Ὅταν ἀπελευθερώθηκε, ἔπρεπε νὰ ξαναφτιαχτεῖ. Κι αὐτὸ ποὺ φτιάχτηκε δὲν ἦταν ἴδιο μὲ ἐκεῖνο ποὺ ὑπῆρχε. Ἰδίως τὸ τεῖχος καὶ οἱ ντάπιες εἶχαν ἐξαφανιστεῖ καὶ αὐτὸ ποὺ δείχνεται σήμερα εἶναι νεώτερη «ἀναπαραστατικὴ» κατασκευή.

 Καὶ κάτι ἄλλο ποὺ πρέπει νὰ ἐπισημανθεῖ. Λόγῳ τῶν ἐρειπίων καὶ τῶν νέων κατασκευῶν ἄλλαξε ἡ μορφὴ τῆς πόλης ἀλλὰ καὶ τῆς λιμνοθάλασσας. Οἱ τεράστιες ποσότητες ἀπὸ τὰ «μπάζα» ἀπομάκρυναν τὸ νερό. Ἴσως αὐτὸ ἔγινε καὶ γιὰ νὰ κερδηθεῖ γῆ κι ἔτσι ἡ πόλη νὰ ἐπεκταθεῖ σὲ βάρος τοῦ νεροῦ. Σήμερα βλέπουμε μιὰ «καρικατούρα» τοῦ Ἀνεμόμυλου. Ἀλλ΄ ὁ Ἀνεμόμυλος δὲν ἦταν ἔτσι. Τὸ πῶς ἦταν μᾶς τὸ δίνει μὲ ἀκρίβεια ὁ κ. Μυλωνάς.

Ὅσοι ἔχουμε γράψει γιὰ τὴν Ἔξοδο, ἔχουμε «πονοκεφαλιάσει» γιὰ τὸ πῶς ἔγινε, ἀπὸ ποῦ ἔγινε καὶ ποιὲς κατευθύνσεις πῆραν οἱ «Ἐξοδίτες». Ὅσο κι ἂν στηριζόμαστε στὶς πηγές, οἱ ἀπόψεις εἶναι κάπως θολές. Γιατί θολὰ ἦταν τὰ πράγματα καὶ τότε. Ὁ κ. Θεόδ. Μυλωνάς, ὡς τοπογράφος, ξέρει νὰ «διαβάζει» καλύτερα ἀπὸ τὸν ἱστορικό τοὺς τόπους, τὶς θέσεις, τὶς πύλες, τὰ περάσματα. Δὲν αὐθαιρετεῖ. Ἀκολουθεῖ, ἀλλὰ ξεκαθαρίζει τὶς πληροφορίες τῶν ἀγωνιστῶν. Ὅσοι ἔχουν βρεθεῖ σὲ κατάσταση μάχης, ἔχουν μιὰ συγχυτικὴ εἰκόνα γιὰ τὰ ὅσα ἔζησαν. Στὴν «Ἔξοδο» προεῖχε τὸ πέρασμα μέσα ἀπὸ τὶς γραμμὲς τοῦ ἐχθροῦ καὶ ὄχι ἡ ἀπομνημόνευση τοῦ δρομολογίου. Αὐτὸ ἐξηγεῖ καὶ κάποιες ἀντιφάσεις. Καθένας γράφει γιὰ τὸ πῶς πέρασε καὶ σπάνια θυμᾶται ἀπὸ ποῦ ἀκριβῶς πέρασε. Αὐτὸ τὸ «ξεψάχνισμα» κάνει ὁ κ. Θεόδ. Μυλωνάς, ἔχοντας στὴ διάθεσή του μιὰ ἀφθονία ὑλικοῦ ποὺ γιὰ νὰ συγκεντρωθεῖ ἀπαίτησε χρόνο πολύ. Ἔτσι σήμερα ὁ ἐπισκέπτης -καλύτερα προσκυνητὴς- τοῦ Μεσολογγίου μπορεῖ νὰ δεῖ μὲ τὰ μάτια τῆς ψυχῆς καὶ τοῦ πνεύματος τὸ πῶς ἦταν τὸ ἄλλοτε Μεσολόγγι πάνω καὶ πέρα ἀπὸ τὸ ὁποῖο φτιάχτηκε τὸ νεώτερο Μεσολόγγι. Πάντως εἶναι συγκινητικὸ τὸ γεγονὸς ὅτι μετὰ τὴν ἀπελευθέρωση κάποιοι ἀγωνιστὲς φρόντισαν νὰ ἀνορθώσουν ἐκ τῶν ἐρειπίων τὰ οἰκήματά τους ἢ νὰ ἐπανακατοικήσουν στὰ ἐλάχιστα διασωθέντα. Ἔτσι στὸ τωρινὸ Μεσολόγγι συνυπάρχει τὸ νέο καὶ τὸ παλιό. Νιώθεις ὅτι ζεῖς σὲ μιὰ σύγχρονη πόλη μὲ ρίζες βαθιὲς καὶ ὅπου τὸ παλιὸ δὲν εἶναι ἀπόβλητο. Χωρὶς νὰ εἶναι μουσειακὰ κυριαρχικό, εἶναι ἀπόλυτα σεβαστό.

 Πιστεύω ὅτι ὅσοι μελλοντικὰ θὰ ἔρχονται στὸ Μεσολόγγι μὲ «ξεναγὸ» τὸ βιβλίο τοῦ κ. Θεόδ. Μυλωνᾶ, δὲν θὰ ἔχουν τὴν αἴσθηση ὅτι πατοῦν σὲ terro incognito (=ἄγνωστη γῆ). Ὁ κ. Μυλωνὰς ἔγινε γιὰ τὸ Μεσολόγγι ὅ,τι εἶναι γιὰ τοὺς ἀρχαίους χώρους ὁ περιηγητὴς Παυσανίας. Εὔχομαι τὸ βιβλίο του νὰ εἶναι καλοπερπάτητο. Νὰ βρεῖ Ἔξοδο στὸ ἀδιέξοδο τῆς μεγάλης κρίσης ποὺ περνᾶ τὸ βιβλίο.

ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΡΓΑΚΟΣ
Ἱστορικὸς Συγγραφέας

 

…ἐδῶ δὲν περίσσεψε τὸ βόλι..

…ἐδῶ δὲν περίσσεψε τὸ λιθάρι…

…ἐδῶ δὲν περίσσεψε ὁ φόβος….

…ἐδῶ δὲν περίσσεψε ὅ,τι τρώγεται ἀπὸ ζῶο…

…ἐδῶ δὲν ἀναστήθηκε κανένας γιὰ νὰ θάψει τοὺς ἄλλους…

…ἐδῶ καὶ ὁ θάνατος ποὺ περίσσεψε ἔκανε πέρα…

…καί…Ἀναγεννήθηκε ἡ Ἑλλάδα

 

Τιμὴ βιβλίου: 6 €
σελ. 320
Κεντρικὴ διάθεση:

«ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ»
Θεσσαλονίκη:
Μοναστηρίου 225, Μενεμένη, ΤΚ 54628
τηλέφωνο: 2310552207, τηλεομοιότυπο: 2310552209
Ἀθήνα:
Ἰακωβίδου 45, Ἅγιος Ἐλευθέριος, ΤΚ 11143
τηλέφωνο: 2106930355
www.enromiosini.gr
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Βιβλία τῆς σειρᾶς πού ἐκδόθηκαν

Δημήτρης Μακρῆς: Ὁ Κλέφτης τοῦ Ζυγοῦ
Μνῆμες τοῦ Ποντιακοῦ Ἔπους 1913-1922
Ἀριστοτέλους Βαλαωρίτου: Ἡρωϊκά Ποιήματα
Ἀντώνιος Παπαδόπουλος – Διδάσκαλος τοῦ Πόντου
Ἡ Ἑλληνικότητα τῆς Μακεδονίας μέσα ἀπὸ τὸν ἀλάνθαστο λόγο τῆς Ἱστορίας

 Του Σπύρου Συμεών

 

Λίγους μήνες πριν το σωματείο της Ενωμένης Ρωμιοσύνης προχώρησε στην έκδοση ενός ιστορικού ως προς περιεχόμενο βιβλίου, το 6ο κατά σειρά της εκδοτικής σειράς "Ιστοριομνημοσύνη".

Σκοπός της εκδοτικής αυτής σειράς είναι η προβολή της ιστορίας ως προς το ιστορικό και πνευματικό της βάθος και αυτό αποδεικνύεται και από το χαμηλό αντίτιμο των βιβλίων.

Το νέο βιβλίο της σειράς αυτής είναι του Θεόδωρου Μυλωνά, Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού με τίτλο «ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ, ΧΩΜΑ ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΦΩΤΙΑ Χαρτογραφία της Εξόδου» και είναι όπως γίνεται προφανές αφιερωμένο στο σημαντικότερο ίσως γεγονός της Εθνικής Παλιγγενεσίας αυτό της Εξόδου των Ηρώων Προμάχων της απόρθητης πόλης του Μεσολογγίου, το οποίο άλλαξε την ροή της ιστορίας, κίνησε τα εντονότερα φιλελληνικά ρεύματα από ποτέ και αποτέλεσε την κύρια αφορμή της αλλαγής του χάρτη της Ευρώπης. Η πτώση του Μεσολογγίου χαρακτηρίζεται από Έλληνες αλλά κυρίως και από ξένους ιστορικούς ως πύρρειος νίκη των Τούρκων δηλαδή μια νίκη που ισοδυναμεί με ήττα το οποίο και αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος.

Ύστερα από έρευνα και επιστημονική μελέτη στο βιβλίο αυτό συγκεντρώνεται πληθώρα υλικού, κειμένων, των προμάχων της πόλεως, των τότε σύγχρονων ιστορικών, παραπομπή σε αυτούσια κείμενα της εποχής εκείνης. Γίνεται μνεία αλλά και λεπτομερής αναφορά στους κύριους υπερασπιστές της πόλεως και στα ιστορικά δρώμενα που αυτοί μετείχαν και το σημαντικότερο υπάρχουν αναλυτικοί χάρτες με λεπτομερέστατες καταγραφές και επεξηγήσεις των θέσεων της Φρουράς του Μεσολογγίου αλλά και των πολιορκητών της Ιερής Πόλης σε κάθε φάση της πολιορκίας αλλά και κατά την Έξοδο όπως επίσης και την διαδρομή που οι Εξοδίτες ακολούθησαν έως και τα Σάλωνα.

Εμπεριέχονται αεροφωτογραφίες με την σημερινή απεικόνιση της πόλεως του Μεσολογγίου πάνω στις οποίες γίνεται και η αποτύπωση των σημείων των μαχών, της Εξόδου και του δρομολογίου των Εξοδιτών Ηρώων.

Μέσα σε 300 και πλέον σελίδες συγκεντρώνονται τα ιστορικά στοιχεία τα κείμενα και οι θέσεις των υπερασπιστών μια πόλης περιφρουρημένης από έναν παλιοφράχτη ο οποίος την έκανε απόρθητη στους χιλιάδες των κατακτητών που την πολιορκούσαν. Το βλέμμα ολάκαιρης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας είχε στραφεί στην μικρή πόλη του Μεσολογγίου όπου έμελλε να αποτελέσει έναν ακόμη ζωντανό θρύλο της ιστορίας μιας και στην Β’ Πολιορκία Τούρκοι και Αιγύπτιοι αλλά και μισθοφόροι Τουρκαλβανοί την πολιορκούσαν επί ένα χρόνο κάνοντας την θυσία των προμάχων και πολιορκούμενων να τραβήξει τα βλέμματα ολόκληρης της ανθρωπότητας από εκείνη την εποχή μέχρι και σήμερα.

Τριακόσιες σελίδες που χαρτογραφούν και εξυμνούν τους προμάχους που οι ιστορικοί "τολμούν" να συγκρίνουν και να εξισώνουν την θυσία τους με αυτή των 300 του Λεωνίδα. Σελίδες που εμπεριέχουν και αυτούσιες αναφορές των διασωθέντων προμάχων που δημιουργούν ρίγος και περηφάνια.

Σημαντικό είναι να τονισθεί ότι την έκδοση του βιβλίου αυτού "αγκάλιασε" και εμπράκτως συμμετέχοντας οικονομικά και ο δήμος της Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου.

Τιμή βιβλίου 6 ευρώ.
Κεντρική διάθεση «ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ» τηλ.: 2310 55 22 07

Για την ονομασία των Σκοπίων

Γράφει ο
Θεόδωρος Μυλωνάς

Λίγες σκέψεις για το τεράστιο τελευταία θέμα που ενέσκηψε στην πατρίδα μας λες και δεν έχουμε άλλα προβλήματα στην κοινωνία μας. Το θέμα ξεκίνησε επί Τίτο όταν το 1946 συνένωσε διάφορες εθνότητες στο όνομα της Γιουγκοσλαβίας. Η νότια περιοχή του νέου κράτους των Σκοπίων στα σύνορα με την Ελλάδα είχε παλαιότερα την ονομασία Vardar Banovina από το όνομα του ποταμού Αξιού (Vardar).

Ο Τίτο έδωσε στην περιοχή το όνομα αρχικά «Λαϊκή Δημοκρατία της Μακεδονίας» και μετά το όνομα «Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Μακεδονίας», με απώτερο σκοπό την συνένωση όλων των εδαφών της Μακεδονίας που διασπάσθηκαν το 1912-1913, σε ένα ξεχωριστό κράτος με το όνομα Μακεδονία. Έκτοτε και όσο κρατούσε το ενιαίο κράτος της Γιουγκοσλαβίας ουδέποτε από Ελληνικής πλευράς τέθηκε θέμα διαμαρτυρίας για την ονομασία. Αυτό ήταν το πρώτο πολιτικό λάθος. Το 1991 πλέον με τον διαμελισμό του κράτους της Γιουγκοσλαβίας στο κρατίδιο αυτό με πρωτεύουσα τα Σκόπια δεν έδωσαν το αρχικό ιστορικό τους όνομα, της προέλευσής τους, δηλαδή Vardar Banovina. Για τους ίδιους λόγους, με του πρώην Γενικού Γραμματέα τους Τίτο, περιέκοψαν τα προσθετικά «Λαϊκή Δημοκρατία ή Σοσιαλιστική Δημοκρατία» και κράτησαν μόνο το όνομα «Μακεδονία». Συνάμα ξεκίνησε μια ξέφρενη προπαγάνδα παραποίησης της ιστορίας με την σύνταξη νέου συντάγματος, έκδοση σχολικών βιβλίων και χαρτών, ονομασίες οδών, πλατειών και αεροδρομίου, ψευδεπίγραφων πινακίδων και κιτς αγαλμάτων, κτιρίων με σκοπό να δημιουργήσουν νέα ιστορία την ονομαζόμενη Σλαυομακεδονική Ιστορία με βάση την λαμπρή αρχαία Ελληνική Μακεδονία των Φιλίππου Β΄ και Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Στις 16 Δεκεμβρίου 1991 η ΕΟΚ πήρε απόφαση μετά τις ενέργειες της Ελληνικής πλευράς να μην εισαχθεί η νέα αυτή χώρα των Σκοπίων στους κόλπους της με την ονομασία «Μακεδονία». Η ίδια θέση διατυπώθηκε και μετά την κοινή σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών υπό του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Καραμανλή στις 13 Απριλίου 1992. Έτσι κινήθηκαν και οι Ελληνοαμερικάνοι με τον Πρόεδρο τότε Κλίντον για το νέο κρατίδιο, να μην πάρει το όνομα «Μακεδονία» αλλά και ούτε παράγωγο με το όνομα αυτό.                          

Όμως σε όλες τις αναφορές μας, από τότε για το κρατίδιο αυτό, υιοθετήσαμε να το ονομάζουμε FYROM (πΓΔΜ) που περιείχε το όνομα Macedonia. Αυτό ήταν το δεύτερο ολέθριο λάθος. Στο Βουκουρέστι το 2008 σε κοινή σύσκεψη χωρών του ΝΑΤΟ και η Ελληνική πλευρά αποδέχθηκε μια σύνθετη ονομασία των Σκοπίων με το όρο «Μακεδονία», αλλά με τη λήψη μιας σειράς μέτρων καλής θελήσεως και καλής γειτονίας από την πλευρά των Σκοπίων. Από αυτά τα κυριότερα είχαν να κάνουν με την τροποποίηση του Συντάγματός τους, την άρση των σχολικών ιστορικών βιβλίων που περιλάμβαναν χάρτες μιας Σλαβικής Μακεδονίας με όρια μέχρι τη Θεσσαλονίκη και γενικά σε πολιτικό επίπεδο τη σύναψη σχέσεων καλής γειτονίας με την ξεκάθαρη απάλειψη αλυτρωτικών βλέψεων προς την βόρεια εδαφική μας έκταση, την Ελληνικότατη Μακεδονία.                             

Και ερχόμαστε σήμερα στο 2018 που μέχρι τον Ιούλιο πρέπει, απαίτηση του ΟΗΕ, να λήξει το θέμα της ονομασίας κοινά αποδεκτό και από τις δύο πλευρές, της Ελλάδας και των Σκοπίων.

Κύριε Μπουτάρη πριν λίγες μέρες αναφερθήκατε σε κάποια ποσοστά της Μακεδονίας. Είπατε ότι στη Ελλάδα μετά τους βαλκανικούς πολέμους του 12΄-13΄δόθηκε ποσοστό 51% από την Μακεδονία και τα υπόλοιπα στις τρεις χώρες Αλβανία Γιουγκοσλαβία και Βουλγαρία. Από ποια Μακεδονία εννοούσατε κύριε Μουτάρη; Ρωτήσατε ιστορικούς της Μακεδονίας ποια ήταν τα όριά της; Για ποιους αιώνες λέγατε;

Για τον 7ο αιώνα του βασιλιά Περδίκα Α΄ των Μακεδνών –Μακεδόνων που ξεκίνησαν από την Πίνδο προς Βορρά; Μήπως για τα όρια που δημιούργησαν στους μεταγενέστερους αιώνες, ορισμένοι από τους βασιλείς τους, όπως Φίλιππος Α΄(621-588 π.Χ.), Περδίκας Β΄(448-413 π.Χ), Αμύντας Α΄(393-369π.Χ), Φίλιππος Β΄(359-339π.Χ) ως ο συνημμένος χάρτης ή ο υιός του Μέγας Αλέξανδρος (336-323π.Χ) με τη απέραντη μακεδονική αυτοκρατορία; Για πέντε αιώνες μέχρι που ανέλαβε ο φίλιππος Β΄ η Μακεδονία αυξάνονταν ή μειώνονταν ανάλογα με τις επιδρομές που έκανε ή δέχονταν από βόρειους λαούς κυρίως τους Ιλλυρίους ή Σλάβους. Και σε αυτή τη περίπτωση, όπως φαίνεται στον χάρτη, η σημερινή Μακεδονία που μας ανήκει κατέχει έκταση πάνω από 80%. Ή μήπως εννοούσατε την Μακεδονία του Μεγάλου Αλέξανδρου που κατελάμβανε όλες τις βαλκανικές χώρες; Τότε και οι τρεις χώρες Αλβανία , Σερβία (Σκόπια) και Βουλγαρία σήμερα θα αντιμάχονταν ποια θα έπαιρνε το όνομα της Μακεδονίας. Τα όρια κ. Μπουτάρη ήταν ρευστά. Το 51% του 12΄-13΄προήλθε από το Βιλαέτι (περιφέρεια) της οθωμανικής Αυτοκρατορίας και όχι από τα όρια της Αρχαίας Μακεδονίας, έστω και αυτής του Φιλίππου Β΄. Οι Οθωμανοί από το 1800 μέχρι το 1912 έβαλαν για διοικητικούς τους λόγους, ως όρια μέχρι τα Σκόπια (πόλη που έγινε πολύ μεταγενέστερα επί Ρωμαϊκής εποχής). Έτσι προέκυψαν τα ποσοστά από την Οθωμανική διαίρεση και όχι από το κράτος των αρχαίων Μακεδόνων. Και πάλι καλά. Εάν οι Τούρκοι συμπεριλάμβαναν στο βιλαέτι της Μακεδονίας τις προηγούμενες αναφερόμενες χώρες (Αλβανία Γιουγκοσλαβία Βουλγαρία) όπως αυτές βρίσκονταν στα όρια του κράτους του Μεγάλου Αλεξάνδρου τότε θα μιλούσαμε για ποσοστό της Μακεδονίας στην Ελλάδα λιγότερο από 20%, οπότε άντε να αποδεικνύαμε στα 100 τόσα κράτη που μέχρι στιγμής αποδέχθηκαν τα Σκόπια με το όνομα Μακεδονία, την Ελληνικότητα της Μεγάλης αυτής Περιφέρειας.

Οι βόρειοι γείτονές μας στα Σκόπια από το 1946 και μετά προσπαθούν με απίθανους τρόπους να πλαστογραφήσουν την αληθινή ιστορία που στηρίζεται σε ευρήματα 2.500 χρόνων. Ακόμη και το 2009, μετά ένα χρόνο από τη συνάντηση του ΝΑΤΟ το 2008 στο Βουκουρέστι αντί να κάνουν προσπάθειες εφαρμογής των αποφάσεων του ΝΑΤΟ αυτοί εκδίδουν βιβλία της ΣΤ΄ Δημοτικού και Α΄ Γυμνασίου που παραπλανούν την παιδική ηλικία. Είναι π.χ. σαν να ήθελαν οι νεότουρκοι μετά την καταστροφή και τον ξεριζωμό της Σμύρνης, που κατέλαβαν και εποίκισαν την πόλη, να ονομαστούν Ίωνες. Οι κάτοικοι του κρατιδίου των Σκοπίων έχουν ποτιστεί πλέον με φανατισμό από την παιδική τους ηλικία ότι είναι απόγονοι του μεγάλου Αλεξάνδρου. Αρχαία ευρήματα, αγάλματα, πινακίδες με την ελληνική γλώσσα, Μακεδονικά ανάκτορα, στην κατασκευασμένη ιστορία τους τα ξεπερνούν.  Θεωρώ πως ο καλύτερος προσδιορισμός του κρατιδίου των Σκοπίων μιας και οι πολίτες του, νοιώθουν περήφανοι να πιστεύουν και να λένε ότι έχουν σχέση με τους Μακεδόνες είναι, όχι το όνομα New Macedonia γιατί υποκρύπτει άλλες βλέψεις, αλλά εφόσον επιθυμούν τόσο πολύ το «Μακεδονία», με έναν συνδυασμό που να ενέχει έναν όρο ταυτόχρονα γλωσσικό, γεωγραφικό και συνάμα ιστορικό. Η ονομασία σήμερα όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα και με την ευθύνη την δική μας, είναι η σύνθετη ονομασία «Vardar Macedonia». Η προϋπόθεση είναι όπως σημειώθηκε τα γράμματα «Vardar» να καταχωρούνται με 2 ή τουλάχιστον 1.5 φορές μεγαλύτερα των γραμμάτων της λέξης «Macedonia». Αυτό να υποστηρίξετε κύριε Μπουτάρη, να επισημαίνεται σαφώς η θέση του κρατιδίου αυτού με το πρόσθετο όνομα Vardar (γεωγραφικά το Vardar, από την παλαιά του ονομασία Vardarska) αφενός και αφετέρου η αποφυγή μιας ενδόμυχης σκέψης τους για μια άλλη αντίστοιχη αναγραφή με διάκριση των μεγεθών «Vardar Macedοnia»

Ιερή Πόλη Μεσολογγίου

Θεόδωρος Μυλωνάς

Σελίδα 1 από 4

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία