Αγγελίες    Επικοινωνία

ΙΟΝΙΑ οδός και «ΠΕΛΑΓΟΣ» τα προβλήματα

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Αναφέρομαι σε ένα θέμα που αφορά τις συγκοινωνίες και τη πρόσβαση σε αυτές, στην ευρύτερη περιοχή του Μεσολογγίου.

Τα υπεραστικά λεωφορεία, τόσο το ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας όσο και τα λεωφορεία με έδρα την βορειοδυτική Ελλάδα όπως και αυτά που έχουν αφετηρία την Αλβανία, διέρχονται πλέον από την Ιόνια οδό για ευνόητους λόγους.
Διασχίζοντας τον Δήμο Μεσολογγίου, στο μοναδικό σημείο που μπορούν να αποβιβάσουν τους ταξιδιώτες που έχουν προορισμό το Μεσολόγγι και τα άλλα παραευήνια χωριά, είναι ο Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Ευηνοχωρίου. Όμως ενώ ο σχεδιασμός του σταθμού προβλέπει τη στάση των λεωφορείων και προς τις δύο κατευθύνσεις (αυτά που έρχονται από Αθήνα και αυτά που έρχονται από Ιωάννινα), δεν υπάρχει η μέριμνα πώς θα μπορέσει κάποιος να παραλάβει με ευκολία τους επιβάτες από τα λεωφορεία. Θα χρησιμοποιήσω το παράδειγμα κάποιος που θα ξεκινήσει από το κέντρο του Ευηνοχωρίου για να πάει στο ΣΕΑ Ευηνοχωρίου και να επιστρέψει πάλι στο χωριό του. Ενώ θα μπορούσε να πάει με δρόμο απευθείας κάνοντας απόσταση δύο χιλιομέτρων, τώρα θα πρέπει να διανύσει 30 χιλιόμετρα, θα πρέπει δηλαδή να μπει στον κυκλικό κόμβο της Ζεστής, να περάσει από τα ΣΕΑ, να βγει στον κόμβο της Γαυρολίμνης και να επιστρέψει στο Ευηνοχώρι από τη παλιά πλέον εθνική οδό.

Το πρόβλημα είναι έντονο και για τους ανθρώπους που θέλουν να επιβιβαστούν στα λεωφορεία και να ταξιδέψουν προς Αθήνα και προς Ιωάννινα όπως επίσης και για τους εργαζομένους στα καταστήματα του σταθμού της Ιόνιας οδού.
Επειδή λοιπόν δεν υπάρχει απευθείας πρόσβαση από το Ευηνοχώρι προς τα σημεία της Ιόνιας Οδού που κάνουν στάση τα λεωφορεία και αντίστροφα, όλοι αυτοί οι οδηγοί που προανέφερα, στις μετακινήσεις τους, κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα με μεγάλο κόστος σε καύσιμα και διόδια. Το χειρότερο είναι ότι προκειμένου οι οδηγοί να φτάσουν άμεσα στο προορισμό τους κάνουν σοβαρές παραβάσεις του κ.ο.κ, για παράδειγμα οδηγούν ανάποδα σε μονόδρομο.
Επίσης επικίνδυνο είναι όταν άνθρωποι, συνήθως ηλικιωμένοι, ανήμποροι, ασθενείς που επιστρέφουν από νοσοκομεία, προσπαθούν να βρούνε την έξοδο της Ιόνιας οδού περπατώντας με τις αποσκευές τους κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου εφόσον οι οικείοι τους αδυνατούν να τους παραλάβουν στον χώρο στάσης του λεωφορείου. Να σημειώσω πως δεν υπάρχει ούτε πεζοδρόμιο.

Επιβάλλεται λοιπόν η κατασκευάστρια εταιρεία του δρόμου και οι φορείς του δημοσίου που ελέγχουν την λειτουργία του, να δώσουν άμεσα λύση σε αυτό το πρόβλημα. Το Ιόνιο πέλαγος απ' το οποίο δανείστηκε το όνομα η Ιόνια οδός, είναι μια θάλασσα που ενώνει τα παράλια της Δυτικής Ελλάδας μεταξύ τους αλλά και με τα Επτάνησα. Σύμφωνα με την εμπειρία μου ως αυτοκινητιστής, παρόμοιο ρόλο μπορεί να διαδραματίσει και η Ιόνια οδός. Να αποτελέσει δηλαδή την οδική αρτηρία που θα συνδέεται αρμονικά με τους δρόμους που προϋπήρχαν, εξυπηρετώντας και τις τοπικές κοινωνίες. Σήμερα μοιάζει με ένα "κλειστό κανάλι" που το μοναδικό της μέλημα είναι τα έσοδα από τα διόδια.

ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Εκπρόσωπος ένωσης αυτοκινητιστών ταξί Ευηνοχωρίου και Αγίου Γεωργίου

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία