Αγγελίες    Επικοινωνία

×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 65
JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 917

του Σπύρου Δημητρέλη

Κάνοντας χρήση του περιεχομένου εγκυκλίου της φορολογικής διοίκησης που χρονολογείται από το 1989 η φορολογική διοίκηση ξεκαθαρίζει ότι ακόμη και στις περιπτώσεις που ένα όχημα έχει ταξινομηθεί στο εξωτερικό, δηλαδή φέρει ξένες πινακίδες, βαρύνει τον ιδιοκτήτη του με τεκμήριο διαβίωσης και φόρο πολυτελούς διαβίωσης, εφόσον το όχημα κυκλοφορεί στην Ελλάδα και ο ιδιοκτήτης του είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδας.

Το θέμα που βάζει ουσιαστικά ένα μεγάλο φράγμα στην πρακτική της κυκλοφορίας οχημάτων κυρίως με πινακίδες Βουλγαρίας στους ελληνικούς δρόμους ξεκαθαρίζεται από απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών στην οποία προσέφυγε φορολογούμενος ο οποίος είχε εντοπισθεί στη Βόρεια Ελλάδα να κυκλοφορεί με όχημα υψηλού κυβισμού (τύπου SUV) και πινακίδες της γειτονικής χώρας.

Κατά τον έλεγχο επιβλήθηκαν στον ιδιοκτήτη του οχήματος συνολικοί πρόσθετοι φόροι που ξεπερνούν τις 20.000 ευρώ και αφορούν τεκμήριο, φόρος εισοδήματος, φόρο πολυτελούς διαβίωσης, πρόστιμο και εισφορά αλληλεγγύης για τα φορολογικά έτη 2012 και 2013.

Ο ιδιοκτήτης του οχήματος προσέφυγε στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών κατά των αποτελεσμάτων του ελέγχου με επιχείρημα ότι διέθετε μονοπρόσωπη επιχείρηση στη Βουλγαρία καθώς και ότι το όχημα βρισκόταν κατά την επίμαχη περίοδο σε ακινησία στη γειτονική χώρα.

Η ΔΕΔ αφού εξέτασε συνολικά το φάκελο της υπόθεσης και τα επιχειρήματα του προσφεύγοντα έλαβε υπόψη της τα εξής:

- με την εγκύκλιο 1094/1989 ερμηνευτικές οδηγίες, διευκρινίστηκε ότι το τεκμήριο αυτό εφαρμόζεται και για τα πρόσωπα που έχουν στην κυριότητα ή στην κατοχή τους αυτοκίνητα με ξένους αριθμούς κυκλοφορίας

- την αλληλογραφία της Διεύθυνσης Διεθνών Σχέσεων της ΑΑΔΕ με τις φορολογικές αρχές της Βουλγαρίας από την οποία προέκυψε ότι κατά τις χρήσεις 2012 και 2013 η μονοπρόσωπη επιχείρηση του ιδιοκτήτη του οχήματος δεν είχε καμία επιχειρηματική δραστηριότητα στη γειτονική χώρα

- το γεγονός ότι δεν προέκυψε από κανένα επίσημο έγγραφο που προσκόμισε ο ιδιοκτήτης ότι το όχημα ήταν σε ακινησία κατά την επίμαχη περίοδο.

Με βάση τα παραπάνω, η φορολογική αρχή έκρινε ότι το τεκμήριο διαβίωσης βαρύνει κανονικά τον ιδιοκτήτη του οχήματος και έτσι του καταλογίστηκε τεκμαρτό εισόδημα από το οποίο προέκυψε πρόσθετος φόρος και φόρος πολυτελείας που εμφανίζεται στους παρακάτω πίνακες:

Οριστική φορολογική υποχρέωση με βάση την παρούσα απόφαση:

Φορολογικό έτος 2012

Κύριος Φόρος

4.709,39€

Πρόστιμο άρθρου 58 και τόκοι άρθρου 53 ν.4174/2013

4.211,14€

Εισφορά αλληλεγγύης

544,33€

Φόρος τεκμηρίου πολυτελούς διαβίωσης

2.086,00€

Σύνολο για καταβολή

11.550,86€

 Φορολογικό έτος 2013

Κύριος Φόρος

4.376,02€

Πρόστιμο άρθρου 58 και τόκοι άρθρου 53 ν.4174/2013

3.913,04€

Εισφορά αλληλεγγύης

280,64€

Σύνολο για καταβολή

8.569,70€



Πράξη επιβολής προστίμου φορολογικού έτους 2017

 

250,00€

     

Εν ολίγοις, η κυκλοφορία οχημάτων με ξένες πινακίδες από φορολογικούς κατοίκους Ελλάδας επιτρέπεται μόνο στις περιπτώσεις που το όχημα ανήκει σε φορολογικό κάτοικο Εξωτερικού ή φορολογικό κάτοικο Ελλάδας εφόσον αυτός διαθέτει στη χώρα όπου έχει ταξινομηθεί το όχημα πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητα.

Πηγή: capital.gr

Διαβούλευση εξπρές δύο εβδομάδων για τις ανατροπές στη φορολογικό καθεστώς των αυτοκινήτων προκειμένου να μην «παγώσει» η αγορά εξήγγειλε ο υπουργός Οικονομικών Γ. Βαρουφάκης.

Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει την καθιέρωση ως βάση φορολόγησης την εμπορική αξία των οχημάτων και όχι τον κυβισμό «που είναι ένα αναχρονιστικό και παρωχημένο» όπως υπογράμμισε ο υπουργός. Σύμφωνα με τον υπουργό, στη διαβούλευση θα εξεταστούν όλες οι προτάσεις που θα υποβάλουν οι φορείς και οι πολίτες ενώ μεθαύριο Παρασκευή πραγματοποιείται το πρώτο ραντεβού της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών με τους φορείς της αγοράς του αυτοκινήτου.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Βαρουφάκης το σημερινό σύστημα φορολόγησης με βάση τον κυβισμό των Ι.Χ. είναι αναχρονιστικό και στόχος των αλλαγών είναι να υπάρξει ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης των ΙΧ το οποίο θα βασίζεται στην αξία. Η πρόταση της κυβέρνησης προβλέπει ότι όσο μεγαλύτερη είναι η αξία του αυτοκινήτου τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η φορολογική επιβάρυνσή του. Για τον υπολογισμό της θα λαμβάνεται υπόψιν ο μέσος όρος της τιμής της στην ΕΕ και όχι η αξία που θα δίνει το εργοστάσιο ώστε να αποφεύγεται η υποτιμολόγηση.

Ο κ. Βαρουφάκης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας με την επιβολή τέλους κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας όπως τα ηλεκτροκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα που σήμερα έχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Επίσης, προανήγγειλε την παροχή κάποιας επιβράβευσης σε όσους έχουν ήδη προχωρήσει ή θα προχωρήσουν σε μετατροπή του οχήματός τους από βενζίνη σε υγραέριο.

Πηγή: Ημερησία

Αλλαγές σε ό,τι αφορά το θέμα της φορολόγησης των αυτοκινήτων δρομολογεί το υπουργείο Οικονομικών.

Οπως ανακοινώθηκε, το υπουργείο, στην προσπάθειά του για τη δημιουργία και παγίωση μιας δικαιότερης και αποτελεσματικότερης φορολόγησης των αυτοκινήτων και ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης, σχεδιάζει:

1. Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.

2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.

3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».

4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.

5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.

6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).

Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.

imerisia.gr

Νέους φόρους σε έχοντες αλλά και στην τουριστική δραστηριότητα των νησιών του Αιγαίου και πλήθος φοροεισπρακτικών μέτρων στα οποία έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση με τους δανειστές περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο-«σκούπα» που παρουσιάζει «Το Βήμα της Κυριακής» και στόχο έχει να «ξεκλειδώσει» η διαπραγμάτευση.

Η κυβέρνηση με το ίδιο νομοσχέδιο θα θεσπίσει κίνητρα για τον επαναπατρισμό αδήλωτων - αφορολόγητων κεφαλαίων που βρίσκονται σε τράπεζες του εξωτερικού αλλά και βαριές ποινές για κατά σύστημα φοροφυγάδες.

Η χρήση αποκλειστικά πλαστικού χρήματος για συναλλαγές άνω των 70 ευρώ σε νησιά του Αιγαίου με πληθυσμό άνω των 4.100 κατοίκων, η αύξηση του φόρου πολυτελείας σε ΙΧ και πισίνες και η επιβολή φόρου σε σκάφη αναψυχής, τα κίνητρα για επαναπατρισμό καταθέσεων με ελάχιστο φόρο 10%, ο φόρος 3% σε μπαρ - νυχτερινά κέντρα - πολυτελή εστιατόρια και 6% σε κοσμηματοπωλεία, καταστήματα ειδών ρουχισμού, έργων τέχνης κ.τ.λ. που βρίσκονται στα παραπάνω νησιά είναι μερικά μόνο από τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο.
Μάλιστα, ενώ στο άρθρο 3 του προσχεδίου έχει συμπεριληφθεί διάταξη που προβλέπει την επιβολή φόρου στη διαμονή σε ξενοδοχεία άνω των 3 αστέρων, το μέτρο αυτό σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Βήματος» θα αποσυρθεί ή θα αλλάξει σημαντικά, διότι νομικοί παράγοντες έχουν εντοπίσει στοιχεία αντισυνταγματικότητας. Κατά πάσα πιθανότητα θα επιβληθεί μόνο στα ξενοδοχεία 5 αστέρων και στα ελάχιστα υπερπολυτελή καταλύματα που υπάρχουν στη χώρα.
«Αμνηστία» για ΚΤΕΟ Επίσης στο ίδιο νομοσχέδιο υπάρχει πρόβλεψη να δοθεί η δυνατότητα σε περίπου 2 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ώστε να το πράξουν εντός 10 ημερών από την ψήφιση του νομοσχεδίου και να μην πληρώσουν κανένα πρόστιμο παρά μόνο το τέλος που αναλογεί.
Παράλληλα υπάρχουν κίνητρα για να ζητούν οι πολίτες αποδείξεις, με βασικότερο αυτό της κλήρωσης - λοταρίας όπου οι τυχεροί θα κερδίζουν δώρα και μετρητά.
Αξίζει να τονιστεί ότι για πρώτη φορά η Εφορία θα μπορεί να κατάσχει το περιεχόμενο τραπεζικών θυρίδων σε περίπτωση που διαπιστώσει εκτεταμένη φοροδιαφυγή των ελεγχομένων.
Στο πλαίσιο αυτό χαρακτηρίζεται πλέον κακούργημα η συστηματική μη απόδοση ΦΠΑ, ενώ αυτονομείται πλήρως η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, με την κυρία Κατερίνα Σαββαΐδου να λογοδοτεί μόνο στη Βουλή. Στο κυνήγι των εσόδων εντάσσονται και τα μέτρα για το λαθρεμπόριο καυσίμων - τσιγάρων.
Τελευταία ευκαιρία Εξάλλου το υπουργείο Οικονομικών δίνει τελευταία ευκαιρία σε χιλιάδες φορολογουμένους να προχωρήσουν σε υποβολή «ξεχασμένων» φορολογικών δηλώσεων χωρίς πρόστιμα και προσαυξήσεις. Οσοι όμως δεν το πράξουν θα βρεθούν αντιμέτωποι ακόμη και με ποινικά δικαστήρια.
Στο 1ο άρθρο του νομοσχεδίου περιλαμβάνεται το μέτρο που βασικό στόχο έχει να μειωθεί η φοροδιαφυγή στα νησιά του Αιγαίου, ιδιαίτερα σε αυτά στα οποία ενώ παρουσιάζεται αύξηση του τουρισμού, ταυτόχρονα οι εισπράξεις από ΦΠΑ παρουσιάζουν πτώση.
Σύμφωνα με την προτεινόμενη διάταξη, στα νησιά των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων με πληθυσμό άνω των 4.100 κατοίκων καθώς και στη Λέσβο, στη Χίο, στη Σάμο, στη Θάσο και στις Βόρειες Σποράδες το ανώτατο όριο συναλλαγών σε μετρητά ορίζεται σε 70 ευρώ ανά συναλλαγή εκτός από εκείνες που γίνονται με δημόσιο φορέα.
Το ποσό του ΦΠΑ που αναλογεί στο σύνολο των εν λόγω συναλλαγών και διενεργούνται με οποιονδήποτε τρόπο και ιδίως μέσω χρήσης πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking), τραπεζικής κατάθεσης σε εξόφληση τιμολογίου ή τραπεζικής επιταγής, δεσμεύεται από την τράπεζα και αποδίδεται κατευθείαν στο Δημόσιο εντός πέντε ημερών από τη διενέργεια της πληρωμής.
Σε επιχειρήσεις, όπως νυχτερινά κέντρα, μπαρ, εστιατόρια και λοιπές επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος επιβάλλεται ποσοστό 3% επί των εκδιδόμενων αποδείξεων και τιμολογίων λιανικής για τη χρονική περίοδο από 1η Απριλίου ως 31 Οκτωβρίου κάθε έτους. Σε εμπορικές επιχειρήσεις, όπως κοσμηματοπωλεία, επιχειρήσεις πώλησης ειδών ένδυσης και υπόδησης, έργων τέχνης, επιβάλλεται ποσοστό 6% επί αποδείξεων και τιμολογίων λιανικής. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι θα μπει φόρος στον φόρο, καθώς στις αποδείξεις περιλαμβάνεται και ο ΦΠΑ.
ΙΧ, πισίνες, σκάφη Στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπονται σημαντικές αλλαγές στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, με σημαντικότερη την επιβολή φόρου στους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής από 5 μέτρα και άνω. Ο φόρος θα είναι κλιμακωτός ως ακολούθως:
- Σκάφη αναψυχής από 5 ως 7 μέτρα 5% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης.
- Σκάφη αναψυχής από 8 ως 9 μέτρα 10% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης.
- Σκάφη αναψυχής μεγαλύτερα των 10 μέτρων 13% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης.
- Για τους ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων άνω των 1.929 κυβικών και ως 2.500 κυβικών παραμένει ο φόρος στο 5% επί της τεκμαρτής δαπάνης, ενώ για υψηλότερου κυβισμού ο φόρος αυξάνεται από 10% που είναι σήμερα σε 13%. Ο ίδιος συντελεστής θα ισχύσει και για όσους διαθέτουν πισίνες.
Αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι ότι οι συγκεκριμένοι φόροι θα επιβαρύνουν τα εισοδήματα του 2014 που θα δηλωθούν εφέτος και κάθε επόμενη χρονιά. Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες θα επιβληθεί έκτακτη συμβολική εισφορά στους 500 πιο πλούσιους έλληνες βάση των φορολογικών τους δηλώσεων.
Δύο συντελεστές Φυσικά ή νομικά πρόσωπα φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας θα μπορούν σύμφωνα με το άρθρο 14 του νομοσχεδίου να μεταφέρουν ή να δηλώσουν εντός μήνα από τη δημοσίευση του νομοσχεδίου στο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, κεφάλαια για τα οποία συνέτρεχε είτε υποχρέωση δήλωσής τους είτε υποχρέωση καταβολής φόρου σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις στην ημεδαπή και τα οποία βρίσκονται στην αλλοδαπή, σε προθεσμιακό λογαριασμό στην Ελλάδα, διάρκειας τουλάχιστον ενός έτους εφόσον καταβάλουν φόρο με συντελεστή που αναμένεται να μην ξεπεράσει το 10% επί της αξίας των καταθέσεων που μεταφέρουν. Αν τα κεφάλαια παραμείνουν κατατεθειμένα στην αλλοδαπή, θα οφείλεται φόρος με συντελεστή που αναμένεται να κυμανθεί από 15% ως 20%. Τις οριστικές αποφάσεις θα τις λάβει το Υπουργικό Συμβούλιο.

 

Πηγή: Το Βήμα

Μόνο... πολυτελείας δεν είναι ο φόρος στα περισσότερα αυτοκίνητα. Οι πληροφορίες ότι θα υπάρξει εκ νέου αύξηση προκαλει αναταράξεις στην αγορά ενώ εκτιμάται ότι χιλιάδες πινακίδες θα κατατεθούν εφόσον το μέτρο τεθεί σε ισχύ.

Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης επιβάλλεται στα αυτοκίνητα άνω των 1.928 κυβικών και παλαιότητας ως και 10 ετών αυξάνεται από 10% ως και 13%. Ετσι εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες μετά τις αυξήσεις φωτιά στα τέλη θα δουν τώρα νέα αύξηση στους φόρους. Η αδικία όπως λένε ιδιοκτήτες ΙΧ είναι πως θα έρθει ίδια αύξηση στο φόρο για ένα αυτοκίνητο αξίας 15.000 και ένα αυτοκίνητο αξίας 50.000 ευρώ.

Υπάρχουν άλλωστε χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. τα οποία δεν κοστίζουν περισσότερο από 4-5 χιλιάδες ευρώ και θα κληθούν να πληρώσουν ένα υπέρογκο φόρο ο οποίος μαζί με τα τέλη θα τους κοστίσει όσο... το αυτοκίνητο. Από την άλλη, καινούργια και πανάκριβα αυτοκίνητα κάτω των 1.928 κ.ε. δεν υπόκεινται στη φορολόγηση αυτή και την «γλιτώνουν» σε αντίθεση με όσους διαθέτουν ακόμη κι ένα παλαιό Ι.Χ. το οποίο έχει μεν πολλά κυβικά αλλά εμπορικά δεν έχει αξία και πολλές φορές είναι παροπλισμένο.

Πηγή: Ημερησία

Έρχεται ο νέος Φόρος Ακινήτων

Ειδική Επιτροπή που θα αναλάβει το... εκτελεστικό μέρος του νόμου για τον Ενιαίο φόρο ακινήτων, δηλαδή την επεξεργασία των αναγκαίων Υπουργικών Αποφάσεων, συγκρότησε το υπουργείο Οικονομικών, μπαίνοντας στην τελική ευθεία για την αποστολή των ειδικών εκκαθαριστικών από τον Ιούνιο.

Όπως ορίζεται στη σχετική Απόφαση του Χρήστου Σταϊκούρα, η οκταμελής Επιτροπή που θα λειτουργεί στο ΓΛΚ, θα πρέπει να ολοκληρώσει το έργο της- δηλαδή να παραδώσει τα σχέδια των αναγκαίων Υπουργικών Αποφάσεων- έως το τέλος Μαΐου.

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Οικονομικών αναμένει από το νέο Φόρο ακινήτων τουλάχιστον 2,650 δισ ευρώ, που θα πρέπει να πληρωθούν έως το τέλος Δεκεμβρίου. Ο αποκαλούμενος Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας ακινήτων αποτελεί ουσιαστικά έναν συνδυασμό φόρου ανά τετραγωνικό με μια παραλλαγή του ΦΑΠ.

Ο κύριος φόρος για τα κτίρια κυμαίνεται από 2 έως 13 ευρώ/τ.μ. όντας μειωμένος κατά 16% μεσοσταθμικά από το Έκτακτο Τέλος, ενώ απαλλάσσονται πλήρως τα αγροτικά κτίσματα. Στα οικόπεδα κυμαίνεται από 3 έως 9.000 ευρώ/στρέμμα, όντας μειωμένος κατά 83% μεσοσταθμικά από το σχέδιο του Ενιαίου Φόρου.

Στα αγροτεμάχια ο βασικός φόρος είναι 1 ευρώ/στρέμμα και 2 ευρώ/στρέμμα για τα όλα καλλιεργούμενα, ενώ διαμορφώνεται στα 2,2 ευρώ/στρέμμα για τα αρδευόμενα. Ο συμπληρωματικός φόρος, δηλαδή ο νέος ΦΑΠ, δεν επιβάλλεται στα αγροτεμάχια και προβλέπει ατομικό αφορολόγητο 300.000 ευρώ. Ο πρώτος συντελεστής είναι 0,1%, ενώ ο ανώτατος συντελεστής είναι 1% αντί 2% για περιουσίες πάνω από 800 χιλιάδες ευρώ και πάνω.

ΠΗΓΗ: iefimerida.gr

Σελίδα 1 από 2

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία