Αγγελίες    Επικοινωνία

Απίστευτο κι όμως αληθινό! Το 10% των φορολογούμενων – οφειλετών της Εφορίας ή πιο συγκεκριμένα 367.253 άτομα έχουν χρέη που δεν υπερβαίνουν το 1 ευρώ!

Οι οφειλές αυτές παρά το γεγονός ότι δεν αναζητούνται από τις φορολογικές αρχές και δεν μπλοκάρουν την έκδοση φορολογικής ενημερότητας δεν διαγράφονται αυτόματα. Προέκυψαν κυρίως από ελλιπές πληρωμές φόρων. Δηλαδή οι φορολογούμενοι άφησαν απλήρωτα υπόλοιπα δόσεων της τάξης των 10, 20, 30, 50 σεντς.

Τα στοιχεία αυτά αποκαλύπτονται στην τριμηνιαία έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής τα οποία δείχνουν ακόμα ότι η γενιά των οφειλετών του 500άρικου μεγαλώνει όπως επίσης και η λίστα των μεγαλοοφειλετών της Εφορίας. Οι μεγαλοοφειλέτες προσθέτουν κάθε μήνα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην τεράστια δεξαμενή των ληξιπρόθεσμων οφειλών τα οποία έχουν εκτοξευτεί στα 104,1 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με την επεξεργασία των στοιχείων οι φορολογούμενοι που χρωστούν στην Εφορία ποσά που δεν υπερβαίνουν τα 500 ευρώ αυξήθηκαν κατά 24.051 άτομα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Ο αριθμός τους έχει φθάσει πλέον στα 2.036.005 σε σύνολο 3.750.195 οφειλετών ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2018 οι πολύ μικροί οφειλέτες ανέρχονταν σε 2.011.954 ΑΦΜ. Δηλαδή, πάνω από τους μισούς οφειλέτες της Εφορίας χρωστούν μικροποσά έως 500 ευρώ.

Και ενώ η «μαρίδα» των οφειλετών του 500αρικου χρωστάει συνολικά στο Δημόσιο 271,6 εκατ. ευρώ οι 8.080 μεγαλοοφειλέτες έχουν χρέη πάνω από 1.000.000 ευρώ ο καθένας και συνολικά χρωστούν περισσότερα από 84 δισ. ευρώ ή το 80% των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών. Μάλιστα στο δεύτερο τρίμηνο του 2019 ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 196 ΑΦΜ οι οποίοι άφησαν χρέη στην Εφορία συνολικού ύψους 1,874 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, τα στοιχεία του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής σκιαγραφούν την εικόνα των οφειλετών και των χρεών τους στο δεύτερο τρίμηνο του 2019:

Τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την Εφορία διαμορφώθηκαν στα 104,1 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 2,8 δισ. ευρώ σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2018. Ωστόσο, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019 διαπιστώνεται μείωση του συνολικού ποσού των ληξιπρόθεσμων οφειλών κατά 204,3 εκατ. ευρώ. Αυτή η μείωση οφείλεται στο γεγονός ότι μέχρι το τέλος του δευτέρου τριμήνου του τρέχοντος έτους οι εισπράξεις και διαγραφές ληξιπρόθεσμων οφειλών ανήλθαν σε 3,7 δισ. ευρώ, ενώ οι νέες οφειλές που δημιουργήθηκαν ήταν 3,5 δισ. ευρώ.

Ο ρυθμός δημιουργίας φρέσκων ληξιπρόθεσμων οφειλών κατέβασε ταχύτητα. Τα νέα ληξιπρόθεσμα της περιόδου 1/12/2018-31/5/2019 ανέρχονται σε 3,6 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 1,6 δις ευρώ σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους.

Το συνολικό ποσό των εισπράξεων και των διαγραφών διαμορφώθηκε στα 3,7 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 69 εκατ. ευρώ σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2018, γεγονός που οφείλεται στην αύξηση των διαγραφών κατά 436,6 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, οι συνολικές εισπράξεις έναντι ληξιπρόθεσμων οφειλών μέχρι το τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2019 εμφανίζονται μειωμένες κατά 367,7 εκατ. ευρώ σε σχέση με αυτές της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

Ο συνολικός αριθμός των οφειλετών ανήλθε σε 3.750.195 σημειώνοντας αύξηση κατά 22.779 πρόσωπα (φυσικά και νομικά) ή κατά ποσοστό 0,61% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2018. Ωστόσο, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019 ο συνολικός αριθμός των οφειλετών μειώθηκε κατά 189.903 πρόσωπα

Οι φορολογούμενοι που χρωστούν στη Φορολογική Διοίκηση κάτω από 500 ευρώ ανέρχονταν σε 2.036.005 ή στο 54,29% του συνόλου των οφειλετών. Σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2018 αυξήθηκαν κατά 1,19% ή κατά 24.051.

Με χρέη άνω του 1.000.000 ευρώ εμφανίζονται 8.080 φορολογούμενοι,

Οι οφειλέτες με χρέη από 501 έως 10.000 ευρώ ανήλθαν σε 1.421.814. Ο αριθμός τους είναι μειωμένος κατά 14.408 σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2018. Ωστόσο, το συνολικό ποσό των χρεών τους αυξήθηκε κατά 23,7 εκατ. ευρώ, από 3,369 δισ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο του 2018 σε 3,393 δισ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο του 2019.

Οι οφειλέτες ποσών από 10.001 έως 100.000 ευρώ ανέρχονταν σε 249.208 και είναι περισσότεροι κατά 10.837 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018. Το σύνολο των οφειλών τους αυξήθηκε κατά 328,7 εκατ. ευρώ μεταξύ δευτέρου τριμήνου 2018 και δευτέρου τριμήνου 2019 (από 6,55 δισ. ευρώ σε 6,879 δισ. ευρώ).

Οι φορολογούμενοι με χρέη από 100.001 έως 1.000.000 ευρώ είχαν φθάσει τους 35.088 ή το 0,93% του συνόλου των οφειλετών της Φορολογικής Διοίκησης. Σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2018 ήταν περισσότεροι κατά 2.103.

Πηγή: dikaiologitika.gr

Μείωση του ελάχιστου ποσού δόσης στα ρυθμιζόμενα χρέη προς το Δημόσιο, δρομολογεί το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να διευκολυνθεί η ένταξη ακόμη περισσότερων οφειλετών στη ρύθμιση.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ποσό της ελάχιστης δόσης πληρωμής, για όσους ενταχθούν στη ρύθμιση των 120 δόσεων, θα μειωθεί στα 20 ευρώ, από 30 ευρώ που είναι σήμερα. Το επιτόκιο με το οποίο επιβαρύνεται η εκάστοτε εναπομένουσα οφειλή, σχεδιάζεται να περιορισθεί από 5% σε 3%.

Στο πλαίσιο αυτό, οι οφειλέτες με χρέη έως 3.000 ευρώ θα μπορούν να φτάσουν έως τις 120 δόσεις, θα έχουν μικρότερες και αυξημένες δόσεις αποπληρωμής.
Με τον τρόπο αυτό, ευνοούνται οι μικροοφειλέτες, κυρίως με οφειλές έως 3.000 ευρώ, για τις οποίες οι δόσεις θα εκτείνονται μέχρι και σε 100 δόσεις. Δηλαδή:-Η οφειλή των 3.000 ευρώ, σήμερα εξοφλείται σε 100 δόσεις (3.000/30 ευρώ) και με το νέο σύστημα οι δόσεις θα αυξηθούν σε 120 με το ποσό κάθε δόσης να ανέρχεται σε 25 ευρώ.
-Η οφειλή των 2.500 ευρώ, σήμερα εξοφλείται σε 83 δόσεις των 30,12 ευρώ τον μήνα. Με τη νέα ρύθμιση, οι δόσεις θα αυξηθούν σε 120 και κάθε δόση θα είναι 20,83 ευρώ.
-Η οφειλή των 2.000 ευρώ, σήμερα εξοφλείται σε 66 δόσεις των 30,3 ευρώ. Με τη βελτίωση του πλαισίου, η οφειλή θα εξοφληθεί σε 100 δόσεις των 20 ευρώ κάθε μία.
-Η οφειλή των 1.500 ευρώ σήμερα ρυθμίζεται σε 50 δόσεις των 30 ευρώ. Με το νέο σύστημα, ο συγκεκριμένος οφειλέτης, θα μπορεί να ρυθμίσει την εξόφληση του χρέους του, σε 75 μηνιαίες δόσεις των 20 ευρώ, κάθε μία.

-Η οφειλή των 1.000 ευρώ σήμερα αποπληρώνεται σε 33 δόσεις των 30,3 ευρώ τον μήνα. Με το νέο σύστημα η οφειλή των 1.000 ευρώ, θα μπορεί να ρυθμιστεί σε 50 δόσεις των 20 ευρώ, κάθε μία.
Επίσης εξετάζονται και παρεμβάσεις στον τρόπο υπολογισμού των μηνιαίων δόσεων για τις περιπτώσεις κατά τις οποίες υφίστανται οφειλές του ίδιου φορολογούμενους σε περισσότερες της μιας υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. όπου με το ισχύον καθεστώς δεν προβλέπεται άθροιση των οφειλών αλλά ξεχωριστή ρύθμιση για κάθε οφειλή με αποτέλεσμα να προκύπτει για τον οφειλέτη μικρός αριθμός και μεγάλα ποσά δόσεων.


Πηγή: newmoney.gr

Την Εφορία και την υπηρεσία Κτηματογράφησης στο Μεσολόγγι επισκέφθηκε ο Σπήλιος Λιβανός.

Συνεχίζοντας τις επισκέψεις του σε δημόσιες υπηρεσίες ο υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ ζήτησε από το προσωπικό να του καταθέσουν ένα υπόμνημα με συγκεκριμένες προτάσεις για τη σωστή λειτουργία των υπηρεσιών τόσο στο Αγρίνιο όσο και στο Μεσολόγγι με στόχο την προώθηση των αιτημάτων και την υλοποίησή τους. Ο κ. Λιβανός τόνισε πως η Εφορία στο Μεσολόγγι θα πρέπει να στελεχωθεί με το απαραίτητο προσωπικό καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν αποχωρήσει αρκετοί υπάλληλοι για το Αγρίνιο.

Την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου αναμένεται να λάβουν επιστροφή φόρου εισοδήματος πάνω από μισό εκατομμύριο Έλληνες φορολογούμενοι, όπως προκύπτει από τα έως τώρα εκκαθαριστικά της εφορίας.

«Τυχεροί» είναι όσοι έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση και δεν έχουν ξεχάσει να δηλώσουν τον αριθμό ΙΒΑΝ για να εισπράξουν τα χρήματα τους. Ωστόσο διευκρινίζεται ότι, για να λάβουν επιστροφή φόρου οι φορολογούμενοι θα πρέπει να έχουν το πιστωτικό εκκαθαριστικό και να μην χρωστάνε στο δημόσιο.

Επιπλέον επισημαίνεται ότι, το μέσο ποσό επιστροφής για τον 1 στους 10 φορολογούμενους που έχουν πιστωτικό εκκαθαριστικό και περιμένουν επιστροφή είναι μόλις 287 ευρώ.

Τι ισχύει για όσους δεν έχουν δηλώσει IBAN

Όσοι δεν έχουν δηλώσει IBAN ή είναι λάθος τα στοιχεία, τότε θα πρέπει να επισκεφτούν ένα τραπεζικό κατάστημα και να πάρουν την επιστροφή φόρου, προσκομίζοντας τη σχετική ειδοποίηση.

Πηγή: aftodioikisi.gr

ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

1) Ποιες κατηγορίες υπάγονται στη ρύθμιση;

H ρύθμιση έχει πεδίο εφαρμογής το σύνολο των φυσικών προσώπων και το σύνολο των βεβαιωμένων οφειλών τους, που έγιναν ληξιπρόθεσμες έως 31.12.2018. Προαιρετικά, ο οφειλέτης θα μπορεί να υπαγάγει στη ρύθμιση και ρυθμισμένες με τις πάγιες ρυθμίσεις οφειλές (12-24 δόσεις), οφειλές από ρυθμίσεις λόγω φυσικών καταστροφών και οφειλές που είναι σε αναστολή.

2) Με ποιες προϋποθέσεις;

Για να μπει κάποιος στη ρύθμιση θα πρέπει να έχει υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος για την τελευταία 5ετία, δηλαδή από το φορολογικό έτος 2013 έως και το 2017, εκτός αν δεν ήταν υπόχρεος για κάποιο ή κάποια έτη, οπότε θα δηλώνει αυτό στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

3) Πού μπορούν να κάνουν αίτηση οι πολίτες για να υπαχθούν στη ρύθμιση;

Η αίτηση θα γίνεται σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα Taxisnet. Μόνο σε περιπτώσεις τεχνικής αδυναμίας διαδικτυακής υποστήριξης θα απαιτείται η παρουσία του πολίτη στην αρμόδια για την είσπραξη υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε. (π.χ. Δ.Ο.Υ.).

Η αίτηση θα μπορεί να υποβληθεί έως και την 28.6.2019.

4) Σε πόσες δόσεις ρυθμίζει κανείς τα χρέη του και από τι εξαρτάται;

Ο αριθμός των δόσεων που προβλέπεται στη νέα ρύθμιση φτάνει έως και τις 120, με ελάχιστο αριθμό δόσεων τις 18, υπό τον περιορισμό της ελάχιστης μηνιαίας δόσης των 30 ευρώ.

Για εισόδημα έως 10.000 ευρώ, χορηγείται δυνατότητα ρύθμισης σε έως 120 δόσεις με περιορισμό την ελαχίστη των 30 ευρώ.

Για εισοδήματα άνω των 10.000 ευρώ οι δόσεις μπορούν να φτάσουν και πάλι έως τις 120. Για τα εισοδήματα αυτά, εφαρμόζεται προοδευτικός συντελεστής, προκειμένου να προσδιοριστεί η δυνατότητα αποπληρωμής του κάθε οφειλέτη και ο αριθμός των δόσεων, σε συνάρτηση με το χρέος του. Επίσης, προβλέπεται μείωση των συντελεστών ανάλογα με τον αριθμό των τέκνων.

5) Ποια είναι τα ευεργετήματα που απολαμβάνει κανείς από την υπαγωγή στη ρύθμιση;

Με μόνη την υπαγωγή στη ρύθμιση, θα μειώνονται οι προσαυξήσεις των οφειλών σε ποσοστό 10%.

Περαιτέρω, προβλέπεται μείωση προσαυξήσεων και τόκων μέχρι 90% (συμπεριλαμβανομένου του αρχικού 10%), εφόσον ο οφειλέτης επιλέξει μικρότερο αριθμό δόσεων από αυτό που του προτείνεται από την φορολογική διοίκηση.

Η εφάπαξ καταβολή θα οδηγεί σε απαλλαγή προσαυξήσεων σε ποσοστό 100%.

Σε περίπτωση που ο οφειλέτης επιλέξει σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης την εφάπαξ εξόφληση ή τη μείωση του αριθμού των υπολειπόμενων δόσεων, θα προβλέπεται ανάλογη απαλλαγή από τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.

Με την υπαγωγή στη ρύθμιση, θα αναστέλλεται η εκτέλεση της ποινής για χρέη προς το Δημόσιο, θα αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων (δηλ. κατασχέσεις/πλειστηριασμοί) και θα χορηγείται φορολογική ενημερότητα.

Για οφειλέτες που τους έχει επιβληθεί κατάσχεση τραπεζικών λογαριασμών, η υπαγωγή στη νέα ρύθμιση θα είναι δυνατή, καθότι θα δίνεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης της ρύθμισης από το δεσμευμένο λογαριασμό. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, δίνεται ούτως ή άλλως δυνατότητα στο φορολογούμενο να ζητήσει τον περιορισμό της κατάσχεσης έως και 70%, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Επιπλέον, οι φορολογούμενοι που τηρούν τις ρυθμίσεις τους, με αίτησή τους προς τη φορολογική διοίκηση, μπορούν να κερδίζουν σε μηνιαία βάση τη μερική άρση του κατασχεμένου λογαριασμού τους, σε ύψος ανάλογο με το ποσό που καταβάλλουν για την εξόφληση των ρυθμίσεών τους. Η διαδικασία αυτή θα γίνεται ηλεκτρονικά.

6) Με ποιο τρόπο χάνεται η ρύθμιση;

Η ρύθμιση χάνεται αν δεν καταβληθούν 2 συνεχόμενες δόσεις ή αν καθυστερήσει η καταβολή των δύο τελευταίων δόσεων. Επίσης, αν δεν υποβληθούν οι προβλεπόμενες δηλώσεις εισοδήματος και Φ.Π.Α. σε όλη τη διάρκεια της ρύθμισης εντός 3 μηνών από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής τους. Τέλος, η ρύθμιση θα χαθεί αν κατά τη διάρκειά της δεν εξοφληθούν ή τακτοποιηθούν κατά νόμιμο τρόπο εντός 2μήνου από τη λήξη προθεσμίας καταβολής τους, οι οφειλές που θα γεννηθούν μετά την υπαγωγή στη ρύθμιση, ενώ το ίδιο αποτέλεσμα θα επέλθει και αν δεν τακτοποιηθούν οι οφειλές που έχουν γεννηθεί από την αρχή του έτους εντός 2μήνου από την υπαγωγή στη ρύθμιση. Εξυπακούεται ότι τη ρύθμιση θα χάνουν όποιοι υποπέσουν καθ’ υποτροπή σε φορολογικές παραβάσεις, ιδίως όσον αφορά τη μη έκδοση φορολογικών παραστατικών κλπ.

Αν η ρύθμιση χαθεί, τότε ο οφειλέτης υποχρεούται σε άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής, με όλες τις προβλεπόμενες προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής και επιδιώκεται η άμεση είσπραξη με όλα τα προβλεπόμενα αναγκαστικά μέτρα.

7) Ποιοι εξαιρούνται από την υπαγωγή στη ρύθμιση;

Από τη ρύθμιση εξαιρούνται όσοι απώλεσαν τη ρύθμιση των 100 δόσεων ή του εξωδικαστικού συμβιβασμού μετά τις 06.05.2019, όσοι έχουν καταδικαστεί αμετάκλητα για φοροδιαφυγή ή λαθρεμπορία, καθώς και οφειλές που αφορούν σε ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων ή που απαγορεύεται η ρύθμισή τους από άλλους νόμους (π.χ. Ε.Φ.Κ.)

ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ

Για νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου εισάγεται ρύθμιση ανάλογη με αυτήν για τα φυσικά πρόσωπα, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαίτερη φύση των νομικών αυτών προσώπων.

ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

1) Ποιες κατηγορίες υπάγονται στη ρύθμιση;

Η ρύθμιση θα έχει πεδίο εφαρμογής για όλα τα κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα και για το σύνολο των βεβαιωμένων οφειλών τους, που έγιναν ληξιπρόθεσμες έως 31.12.2018. Προαιρετικά, ο οφειλέτης θα μπορεί να υπαγάγει στη ρύθμιση και ρυθμισμένες με τις πάγιες ρυθμίσεις οφειλές (12-24 δόσεις), οφειλές από ρυθμίσεις λόγω φυσικών καταστροφών και οφειλές που είναι σε αναστολή.

2) Με ποιες προϋποθέσεις;

Για να μπει κάποιος στη ρύθμιση θα πρέπει να έχει υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος για την τελευταία 5ετία, δηλαδή έως και το 2017, εκτός αν το νομικό πρόσωπο έχει προβεί σε παύση εργασιών, οπότε η 5ετία υπολογίζεται έως το έτος διακοπής εργασιών.

3) Πού μπορούν να κάνουν αίτηση τα νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού χαρακτήρα για να υπαχθούν στη ρύθμιση;

Η αίτηση θα γίνεται σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα Taxisnet. Μόνο σε περιπτώσεις τεχνικής αδυναμίας διαδικτυακής υποστήριξης θα απαιτείται η παρουσία του πολίτη στην αρμόδια για την είσπραξη υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε. (π.χ. Δ.Ο.Υ.).

Η αίτηση θα μπορεί να υποβληθεί έως και την 28.6.2019.

4) Σε πόσες δόσεις ρυθμίζουν τα χρέη τους και από τι εξαρτάται;

Εισάγονται δύο ειδών ρυθμίσεις, ανάλογα με το είδος της οφειλής.

Α) Για οφειλές από τακτική αιτία (δηλαδή π.χ. από φόρο εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ κλπ.), η ρύθμιση θα περιλαμβάνει έως 24 δόσεις.

Β) Για οφειλές από έκτακτη αιτία ή από φόρους που καταβάλλονται εφάπαξ, θα περιλαμβάνει έως 36 δόσεις.

Η ελάχιστη μηνιαία δόση ορίζεται και για τα νομικά πρόσωπα στα 30 ευρώ.

5) Ποια είναι τα ευεργετήματα που απολαμβάνουν τα νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού χαρακτήρα από την υπαγωγή στη ρύθμιση;

Με μόνη την υπαγωγή στη ρύθμιση, θα μειώνονται οι προσαυξήσεις των οφειλών σε ποσοστό 10%.

Η εφάπαξ καταβολή θα οδηγεί σε απαλλαγή προσαυξήσεων σε ποσοστό 100%. Επίσης, προβλέπεται μείωση προσαυξήσεων και τόκων, εφόσον ο οφειλέτης επιλέξει μικρότερο αριθμό δόσεων από το μέγιστο προβλεπόμενο αριθμό (24 ή 36, ανά περίπτωση).

Σε περίπτωση που ο οφειλέτης επιλέξει σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης την εφάπαξ εξόφληση ή τη μείωση του αριθμού των υπολειπόμενων δόσεων, θα προβλέπεται ανάλογη απαλλαγή από τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.

Με την υπαγωγή στη ρύθμιση, θα αναστέλλεται η εκτέλεση της ποινής για χρέη προς το Δημόσιο, θα αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων (δηλ. κατασχέσεις/πλειστηριασμοί) και θα χορηγείται φορολογική ενημερότητα.

Για οφειλέτες που τους έχει επιβληθεί κατάσχεση τραπεζικών λογαριασμών, η υπαγωγή στη νέα ρύθμιση θα είναι δυνατή, καθότι θα δίνεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης της ρύθμισης από το δεσμευμένο λογαριασμό. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, δίνεται ούτως ή άλλως δυνατότητα στο φορολογούμενο να ζητήσει τον περιορισμό της κατάσχεσης έως και 70%, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Επιπλέον, τα νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού χαρακτήρα που τηρούν τις ρυθμίσεις τους, με αίτησή τους προς τη φορολογική διοίκηση, μπορούν να κερδίζουν σε μηνιαία βάση τη μερική άρση του κατασχεμένου λογαριασμού τους, σε ύψος ανάλογο με το ποσό που καταβάλλουν για την εξόφληση των ρυθμίσεών τους. Η διαδικασία αυτή θα γίνεται ηλεκτρονικά.

6) Με ποιο τρόπο χάνεται η ρύθμιση;

Η ρύθμιση χάνεται αν δεν καταβληθούν 2 συνεχόμενες δόσεις ή αν καθυστερήσει η καταβολή των δύο τελευταίων δόσεων. Επίσης, αν δεν υποβληθούν οι προβλεπόμενες δηλώσεις εισοδήματος και Φ.Π.Α. σε όλη τη διάρκεια της ρύθμισης εντός 3 μηνών από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής τους. Τέλος, η ρύθμιση θα χαθεί αν κατά τη διάρκειά της δεν εξοφληθούν ή τακτοποιηθούν κατά νόμιμο τρόπο εντός 2μήνου από τη λήξη προθεσμίας καταβολής τους οι οφειλές που θα γεννηθούν μετά την υπαγωγή στη ρύθμιση, ενώ το ίδιο αποτέλεσμα θα επέλθει και αν δεν τακτοποιηθούν οι οφειλές που έχουν γεννηθεί από την αρχή του έτους εντός 2μήνου από την υπαγωγή στη ρύθμιση. Εξυπακούεται ότι τη ρύθμιση θα χάνουν όποιοι υποπέσουν καθ’ υποτροπή στις φορολογικές παραβάσεις, ιδίως όσον αφορά τη μη έκδοση φορολογικών παραστατικών κλπ.

Αν η ρύθμιση χαθεί, τότε ο οφειλέτης υποχρεούται σε άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής, με όλες τις προβλεπόμενες προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής και επιδιώκεται η άμεση είσπραξη με όλα τα προβλεπόμενα αναγκαστικά μέτρα.

7) Ποιοι εξαιρούνται από την υπαγωγή στη ρύθμιση;

Από τη ρύθμιση εξαιρούνται όσοι απώλεσαν τη ρύθμιση των 100 δόσεων ή του εξωδικαστικού συμβιβασμού μετά τις 06.05.2019, όσοι έχουν καταδικαστεί αμετάκλητα για φοροδιαφυγή ή λαθρεμπορία, καθώς και οφειλές που αφορούν σε ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων ή που απαγορεύεται η ρύθμισή τους από άλλους νόμους (π.χ. Ε.Φ.Κ.).

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

(αφορούν και τα νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με την εξαίρεση του παραδείγματος 6 που περιλαμβάνει έκπτωση λόγω τέκνων)

  1. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 10.000 € και συνολική οφειλή 3.600 €.

Η ρύθμιση γίνεται σε 120 δόσεις των 30 € (γιατί το εισόδημα είναι έως 10.000 €).

  1. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 13.000 € και συνολική οφειλή 3.000 €.

Η ρύθμιση γίνεται ως εξής:

Έως τα 10.000 €, ο συντελεστής είναι 0.

Για τις επόμενες 3.000 € Χ 4% = 120 € (ετήσια ικανότητα αποπληρωμής)

Άρα, μηνιαία ικανότητα 120 / 12 = 10 €

Λόγω της ελάχιστης καταβολής 30 € ανά μήνα, προκύπτει αριθμός δόσεων 3.000 € / 30 = 100. Άρα, η ρύθμιση ορίζεται στις 100 δόσεις.

  1. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 21.000 € και συνολική οφειλή 30.000 €.

Η ρύθμιση γίνεται ως εξής:

Έως τα 10.000 €, ο συντελεστής είναι 0.

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 4% = 200 €

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 6% = 300 €

Για τις τελευταίες επιπλέον 1.000 € Χ 8% = 80 €

Άρα, σύνολο ετήσιας ικανότητας αποπληρωμής: 580 €

Άρα, μηνιαία ικανότητα 580 / 12 = 48,33 €

Άρα, προκύπτει αριθμός δόσεων 30.000 € / 48,33 = 620.

Άρα, η ρύθμιση είναι στο μέγιστο δυνατό αριθμό, στις 120 δόσεις.

  1. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 51.000 € και συνολική οφειλή 3.000 €.

Η ρύθμιση γίνεται ως εξής:

Έως τα 10.000 €, ο συντελεστής είναι 0.

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 4% = 200 €

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 6% = 300 €

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 8% = 400 €

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 10% = 500 €

Για τις επόμενες επιπλέον 20.000 € Χ 12% = 2.400 €

Για τις τελευταίες επιπλέον 1.000 € Χ 15% = 150 €

Άρα, σύνολο ετήσιας ικανότητας αποπληρωμής: 3.950 €

Άρα, μηνιαία ικανότητα 3.950/ 12 = 329,17 €

Άρα, προκύπτει αριθμός δόσεων 3.000 € / 329,17 = 9,11, άρα 9 δόσεις.

Άρα, η ρύθμιση ορίζεται στις ελάχιστες 18 δόσεις.

  1. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 30.000 € και οφειλή 6.000 €.

Η ρύθμιση γίνεται ως εξής:

Έως τα 10.000 €, ο συντελεστής είναι 0.

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 4% = 200 €

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 6% = 300 €

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 8% = 400 €

Για τις τελευταίες επιπλέον 5.000 € Χ 10% = 500 €

Άρα, σύνολο ετήσιας ικανότητας αποπληρωμής: 1.400 €

Άρα, μηνιαία ικανότητα 1.400 / 12 = 116,67 €

Άρα, προκύπτει αριθμός δόσεων 6.000 € / 116,67 = 51,42, άρα 51 δόσεις.

Άρα, η ρύθμιση ορίζεται στις 51 δόσεις.

  1. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 30.000 €, οφειλή 6.000 € και ένα (1) τέκνο.

Η ρύθμιση γίνεται ως εξής:

Έως τα 10.000 €, ο συντελεστής είναι 0.

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ (4-1)=3% = 150 €

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ (6-1)=5% = 250 €

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ (8-1)=7% = 350 €

Για τις τελευταίες επιπλέον 5.000 € Χ (10-1)=9% = 450 €

Άρα, σύνολο ετήσιας ικανότητας αποπληρωμής: 1.200 €

Άρα, μηνιαία ικανότητα 1.200 / 12 = 100 €

Άρα, προκύπτει αριθμός δόσεων 6.000 € / 100 = 60 δόσεις.

Άρα, η ρύθμιση ορίζεται στις 60 δόσεις.

Από τα συνολικά χρέη προς το Δημόσιο έχουν ήδη διαγραφεί 18,1 δισ. ευρώ, και το ποσό σταδιακά θα φτάσει στα 95 δισ. ευρώ, επί συνολικών χρεών ύψους 104,4 δισ. ευρώ.

Η εφορία διαγράφει χρέη δεκάδων δισ. ευρώ, τα οποία αδυνατεί να τα εισπράξει με τη συντριπτική πλειοψηφία εξ αυτών να αφορά σε μεγαλοοφειλέτες. Ήδη έχει διαγράψει οφειλές άνω των 18 δις. ευρώ, και φέτος σκοπεύει να διαγράψει επιπλέον 4,5 δις. ευρώ.

Σταδιακά, το συνολικό ποσό των χρεών που θα διαγραφεί, αναμένεται θα φτάσει στο ποσό των 95 δισ. ευρώ, καθώς απλά δεν πρόκειται να εισπραχθεί ποτέ!

Άλλωστε όπως αποκάλυψε το Σin, μόλις 79 ΑΦΜ (ιδιώτες ή εταιρείες) χρωστούν ποσό ύψους 34,2 δις. ευρώ! Ακόμη, 8.014 ΑΦΜ, με οφειλές έκαστος πάνω από 1 εκατ. ευρώ, χρωστάνε στο δημόσιο συνολικό ποσό ύψους 84 δισ. ευρώ, από το συνολικό ποσό των 104,4 δισ. ευρώ!

Αντίθετα, συνεχίζει να διεκδικεί και πυκνώνει τα μέτρα εναντίον των σχετικά μικρών οφειλετών, καθώς η είσπραξη των μικρών χρεών είναι ευκολότερη. Οι μεγάλες οφειλές προέρχονται βασικά από επιχειρήσεις που χρεοκόπησαν και άφησαν τεράστια φέσια στο δημόσιο, ενώ βέβαια, δεν χρεοκόπησαν και σε προσωπικό επίπεδο οι επιχειρηματίες.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΑΑΔΕ, που προέρχονται από τον απολογισμό του 2018, το συνολικό ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο χρέος των ιδιωτών προς το δημόσιο την 01/01/2019 διαμορφώθηκε σε 104.365,0 εκατ. ευρώ. Όμως, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, το πραγματικό ληξιπρόθεσμο χρέος, αφαιρούμενων των χαρακτηρισμένων ως ανεπίδεκτων είσπραξης οφειλών, διαμορφώνεται σε 86.255,9 εκατ. ευρώ.

Δηλαδή, έχει διαγραφεί, χαρακτηριζόμενο ως ανεπίδεκτο είσπραξης ποσό ύψους 18,1 δις. ευρώ. Επίσης, για το 2019, έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για τον χαρακτηρισμό ως ανεπίδεκτων είσπραξης, χρεών ύψους 4,5 δις. ευρώ, με αποτέλεσμα, το συνολικό ποσό που θα έχει διαγραφεί στο τέλος του 2019, να φτάσει στο ποσό των 22,6 δις. ευρώ. Το 2018 διαγράφηκε ποσό ύψους 4,6 δισ. ευρώ και το 2017 οι διαγραφές έφτασαν σε 4,5 δισ. ευρώ.

Η ΑΑΔΕ διατυπώνει και μια «ρεαλιστική» εκτίμηση σύμφωνα με την οποία, «το συνολικό «αποτελεσματικό» ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο, δηλαδή το πλέον εισπράξιμο μέρος αυτού, ανήλθε την 01/01/19 σε 8,484 δισ. ευρώ και αποτελεί το 8,1% του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου της 01/01/19, που ήταν 104,365 δισ. ευρώ.

Δηλαδή από το συνολικό ποσό των 104, 4 δισ. ευρώ, εισπράξιμο θεωρείται μόλις το ποσό των 8,5 δισ. ευρώ! Ενδεικτικό είναι ότι από το ποσό των 4,5 δισ. ευρώ που θα διαγράψει φέτος η εφορία από τα συσσωρευμένα ληξιπρόθεσμα χρέη, το ποσό των 4,3 δισ. ευρώ προέρχεται από την Επιχειρησιακή Μονάδα Είσπραξης (ΕΜΕΙΣ), η οποία κυνηγά κυρίως τους μεγαλοοφειλέτες με χρέη άνω των 150.000 ευρώ.

Γιατί διαγράφονται τα χρέη

Τυπικά δεν πρόκειται για διαγραφή χρεών απλά «παρκάρονται» στην άκρη, ώστε οι φοροεισπρακτικές υπηρεσίες να ασχοληθούν με τα εισπράξιμα χρέη.

Ωστόσο αν δεν εισπράχθηκαν όταν θεωρούνται εισπράξιμα πως είναι δυνατόν να εισπραχθούν τώρα που έχουν ατονήσει τα αναγκαστικά μέτρα; Οπότε ο χαρακτηρισμός ως «ανεπίδεκτων είσπραξης» ισοδυναμεί με διαγραφή τους.

Η ΑΑΔΕ εξηγεί ότι σκοπός της διαδικασίας χαρακτηρισμού των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης είναι η επιτάχυνση της διαδικασίας εκκαθάρισης των επί σειρά ετών σωρευμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο, από εκείνες που πραγματικά και εμπεριστατωμένα θεωρούνται επισφαλείς, προκειμένου το Δημόσιο να διαθέτει μια ολοκληρωμένη, διαφανή, αποτελεσματική και ελέγξιμη διαδικασία είσπραξης των οφειλών, με στόχο οι εισπρακτικοί μηχανισμοί να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους στις οφειλές που παρουσιάζουν αυξημένες πιθανότητες είσπραξης.

Επίσης αναφέρει ότι ο χαρακτηρισμός οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης γίνεται εφόσον πληρείται το σύνολο των αναφερόμενων στο νόμο προϋποθέσεων και τηρηθεί η ειδική διαδικασία, η οποία προβλέπει ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ). Ειδικά για τις περιπτώσεις οφειλών μεγάλου ύψους (άνω του 1,5 εκατ. €) η απόφαση του Διοικητή εκδίδεται, κατόπιν εισήγησης του Προϊσταμένου της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης και μετά από σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Ο σχετικός έλεγχος διενεργείται από ειδικά οριζόμενο για το σκοπό αυτό ελεγκτή, ο οποίος πιστοποιεί με βάση τεκμηριωμένη έκθεση ελέγχου ότι αποδεδειγμένα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για τον εντοπισμό πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων κινητών, ακινήτων, απαιτήσεων στα χέρια τρίτων ή τυχόν άλλης πηγής εσόδων.

Η ΑΑΔΕ αναφέρει ότι η υφιστάμενη διαδικασία χαρακτηρίζεται από υψηλής ποιότητας έλεγχο των σχετικών υποθέσεων. Τονίζει, δε, ότι ο χαρακτηρισμός των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης δεν συνεπάγεται και την οριστική διαγραφή τους. Το Δημόσιο διατηρεί ακέραιο το δικαίωμα του για την είσπραξη της οφειλής ή συμψηφισμού της και μετά την καταχώριση της στα ειδικά βιβλία των ανεπίδεκτων είσπραξης, ενώ οφειλή που έχει καταχωρηθεί ως ανεπίδεκτη είσπραξης επαναχαρακτηρίζεται ως εισπράξιμη, εάν διαπιστωθεί ότι υπάρχει δυνατότητα μερικής ή ολικής ικανοποίησης της είτε από τον οφειλέτη είτε από συνυπόχρεο πρόσωπο.

Με τον χαρακτηρισμό των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης αναστέλλεται η παραγραφή τους για μια δεκαετία, ενώ επέρχονται άμεσα οι προβλεπόμενες από το νόμο συνέπειες για τον οφειλέτη και τα συνυπόχρεα πρόσωπα, όπως η μη χορήγηση αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας και η δέσμευση των περιουσιακών τους στοιχείων.

Ειδικότερα, το συνολικό χαρτοφυλάκιο της ΕΜΕΙΣ για το έτος 2018, περιλάμβανε 4.010 υποθέσεις μεγάλων οφειλετών (άνω του 1,5 εκατ. €). Από τις υποθέσεις αυτές επιλέχθηκαν βάσει κριτηρίων και ανατέθηκαν στους ελεγκτές 263 υποθέσεις. Από την παρακολούθηση των υποθέσεων και τη λήψη όλων των αναγκαστικών μέτρων το 2018, οι εισπράξεις ανήλθαν σε 846,7 εκατ. €. Μέσω των στοχευμένων δράσεων είσπραξης (ανεξαρτήτως οφειλής) της ΕΜΕΙΣ κατά το έτος 2018 εισπράχθηκαν 5,3 εκατ. €, και μέσω των ρυθμίσεων 0,5 εκατ. € (εξωδικαστικός).

Περαιτέρω, η ΕΜΕΙΣ απέστειλε κατά το έτος 2018 στο Ελεγκτικό Συνέδριο 232 εισηγήσεις, ύψους κεφαλαίου 3.911.225.606,44 €, για το χαρακτηρισμό οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης ενώ το υπόλοιπο υποθέσεων στο Ελεγκτικό Συνέδριο από το 2017 ανερχόταν σε 69, ύψους κεφαλαίου 1.308.282.054,39 €.

Από το σύνολο των 301 υποθέσεων στο Ελεγκτικό Συνέδριο, συνολικού ύψους κεφαλαίου 5.219.507.660,83 €, χαρακτηρίστηκαν έως τις 31/12/2018 ως ανεπίδεκτες είσπραξης οφειλές ύψους 4.432.871.328,01 € (243 υποθέσεις), σημειώνοντας αύξηση κατά 2,8% σε σχέση με το αντίστοιχο ποσό των οφειλών που χαρακτηρίστηκαν ως ανεπίδεκτες είσπραξης κατά το έτος 2017 ύψους 4.312.842.319,7 ευρώ.

Πηγή: aftodioikisi.gr 

Σελίδα 1 από 25

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία