Αγγελίες    Επικοινωνία

Σε απάντηση στην ερώτηση που κατέθεσε ο Πρόεδρος της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ & βουλευτής Λάρισας κ. Κυριάκος Βελόπουλος, σχετικά με την έλλειψη πληρωμάτων στα ασθενοφόρα της χώρας, με αφορμή και τον τραγικό θάνατο 19χρονου στην Σάμο από ανακοπή, το Υπουργείο Υγείας ενημερώνει:

Από τη διερεύνηση του συμβάντος στο Καρλόβασι Σάμου δεν προέκυψε αιτιολογική σχέση του θανάτου του 19χρονου με τις δυσλειτουργίες διακομιδής, ωστόσο έχει ασκηθεί πειθαρχικός έλεγχος, για την κακή συνεννόηση που υπήρξε μεταξύ Τηλεφωνικού Κέντρου, Νοσοκομείου, ΕΚΑΒ και Κ.Υ. Καρλοβασίου.

Επιπλέον και σε ό,τι αφορά την έλλειψη πληρωμάτων, αυτή αποδίδεται στο απομακρυσμένο κάποιων νησιών, στην έλλειψη αποφοίτων ΙΕΚ με καταγωγή από τα νησιά γεγονός επομένως και σε μειωμένη ζήτηση των σχετικών θέσεων και στην μεγάλη εποχιακή διακύμανση των υπηρεσιακών αναγκών που οφείλεται κυρίως στον τουρισμό.

Όπως αναφέρει το Υπουργείο, έχουν αναζητηθεί θερινές προσωρινές (μηνιαίες) ενισχύσεις από άλλα Παρατήματα, αν και εφόσον υπάρχει η σχετική προσφορά καταλυμάτων από τοπικούς φορείς, ενώ σημειώνεται πως σε αρκετές περιοχές λειτουργεί επικουρικό ασθενοφόρο για έκτακτες περιστάσεις υπό την ευθύνη του Τοπικού Δήμου και με εξοπλισμό – δαπάνες – επιτήρηση του ΕΚΑΒ, ενώ εντός του 2019, προωθείται η πρόσληψη 104 διασωστών/πληρώματος ασθενοφόρου, με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, για όλες τις επιχειρησιακές μονάδες του ΕΚΑΒ.

Η ερώτηση του προέδρου της ελληνικής λύσης κ. Βελόπουλου είχε ως θέμα την έλλειψη πληρωμάτων στα ασθενοφόρα της χώρας.

Ακολουθεί η απάντηση στην ερώτηση του Βουλευτή:

Σε απάντηση της με αριθμ. πρωτ. 342/22-8-2019 ερώτησης, που κατατέθηκε στη Βουλή από τον Βουλευτή κ. Κυριάκο Βελόπουλο, με θέμα σχετικά με έλλειψη Πληρωμάτων

Ασθενοφόρου/Διασωστών στο ΕΚΑΒ, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Επί των ιατρικών δεδομένων της τραγικής απώλειας του αθλούμενου στο Γυμναστήριο Καρλοβασίου η διερεύνηση δεν ανέδειξε αιτιολογική σχέση του θανάτου με τις δυσλειτουργίες της διακομιδής. Έχει ωστόσο ασκηθεί πειθαρχικός έλεγχος για την κακή συνεννόηση που υπήρξε μεταξύ Τηλεφωνικού Κέντρου, Νοσοκομείου, ΕΚΑΒ και Κ.Υ. Καρλοβασίου. Αναλυτική ενημέρωση επί των ιατρικών δεδομένων έχει υπάρξει προς τον Γενικό Γραμματέα κ. Ι. Κωτσιόπουλο.

Όσον αφορά στο γενικότερο πρόβλημα σας γνωστοποιούμε τα παρακάτω:

Στο Παράρτημα Αιγαίου (Μυτιλήνης) υπηρετούν συνολικά 251 Πληρώματα Ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ, καλύπτοντας συνολικά 17 νησιά ενώ σε 3 νησιά ακόμα υπηρετεί από ένας (1) μεμονωμένος υπάλληλος που εντάσσεται στην αντίστοιχη υπηρεσία των τοπικών Κ.Υ. Ειδικότερα στη Σάμο υπηρετούν δεκατέσσερις (14) υπάλληλοι του ΕΚΑΒ.

Πρόκειται για το πλέον πρόσφατο Παράρτημα (Μυτιλήνης) με σημαντικά ελλείμματα αλλά και εγγενείς δυσλειτουργίες. Οι κυριότερες από αυτές είναι:

α) η αντικειμενική απομόνωση που δημιουργεί αυξημένες απαιτήσεις αυτονομίας ανά νησί.

β) η έλλειψη αποφοίτων ΙΕΚ με καταγωγή από τα νησιά γεγονός που οδηγεί σε μειωμένη ζήτηση των σχετικών θέσεων (άγονες προκηρύξεις, μειωμένη προσφορά επικουρικών, ανεπάρκεια αιτημάτων μεταθέσεων, κ.λπ) λόγω αυξημένου κόστους ζωής.

γ) η μεγάλη εποχιακή διακύμανση των υπηρεσιακών αναγκών που οφείλεται κυρίως στον τουρισμό.

Στα μεγαλύτερα νησιά (π.χ. Χίο, Σάμο, Κω, Νάξο, Σαντορίνη) σημαντικό πρόβλημα δημιουργείται με την προφανή αδυναμία 2ου διαθέσιμου ασθενοφόρου, όταν μάλιστα σε πολλές

περιπτώσεις η Υπηρεσία αδυνατεί να διασφαλίσει ακόμα και τη σταθερή παρουσία του 1ου.

Από την άποψη αυτή, υπήρξε δραματική επιβάρυνση λόγω καθυστέρησης των προγραμμάτων Philos II μέσω ΕΟΔΥ που στη περίπτωση της Σάμου θα οδηγούσε στην πρόσληψη επτά (7) Πληρωμάτων Ασθενοφόρου, γεγονός που θα οδηγούσε σχεδόν σε διπλασιασμό των υπαλλήλων. Επίσης, υπό τις παρούσες συνθήκες, η έλλειψη συντονισμού με τα ασθενοφόρα των Κ.Υ. και η κατ' επανάληψη καταχρηστική πρακτική στην εκπόνηση του σχετικού προγράμματός τους, δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους.

Στην περίπτωση του Καρλοβασίου, το Κέντρο Υγείας διέθετε για τον μήνα Αύγουστο περισσότερες από 60 βάρδιες τις οποίες κατένειμε όμως κακώς (ανά δύο και κυρίως νυχτερινές) έτσι ώστε να υπάρχει κενό στις πρωινές και απογευματινές βάρδιες, οι οποίες έχουν επιβάρυνση.

Ας σημειωθεί ότι, αν εξαντλούντο τα νόμιμα περιθώρια, οι εν λόγω βάρδιες θα ήταν πλήρεις και η Σάμος θα διέθετε, παρά τις ελλείψεις, ένα δεύτερο διαθέσιμο ασθενοφόρο (πρωί - απόγευμα).

Με δεδομένο ότι τα Κέντρα Υγείας ανήκουν στη διοικητική αρμοδιότητα των Υ.ΠΕ., προτείνεται η έκδοση κατευθυντηρίων εντολών σε σχέση με τη στελέχωση και τη λειτουργία των ασθενοφόρων τους.

Υπό τις παρούσες συνθήκες, άλλες λύσεις που έχουν αναζητηθεί είναι:

Οι θερινές προσωρινές (μηνιαίες) ενισχύσεις από άλλα Παρατήματα, αν και εφόσον υπάρχει η σχετική προσφορά καταλυμάτων από τοπικούς φορείς, πράγμα που δεν ισχύει στη Σάμο.

Επίσης, σε άλλες περιοχές λειτουργεί επικουρικό ασθενοφόρο για έκτακτες περιστάσεις υπό την ευθύνη του Τοπικού Δήμου και με εξοπλισμό – δαπάνες – επιτήρηση του ΕΚΑΒ (πρόσφατη παρόμοια περίπτωση στην Κόρωνο της ορεινής Νάξου).

Επιπρόσθετα, έχει προβλεφθεί νομοθετικά και έχει ενεργοποιηθεί στο παρελθόν, η επικούρηση σε έκτακτες συνθήκες από στρατιωτικά ασθενοφόρα των μονάδων των παραμεθορίων περιοχών.

Άρα, μέχρις ότου υπάρξουν επαρκείς προσλήψεις που θα αποτελέσουν οριστική και μόνιμη λύση θα πρέπει να αξιοποιηθούν οι παραπάνω δυνατότητες.

Ακόμη, στο πλαίσιο του προγράμματος PHILOS II αναμένεται, εντός του έτους 2019, η πρόσληψη 104 διασωστών/πληρώματος ασθενοφόρου για όλες τις επιχειρησιακές μονάδες του ΕΚΑΒ.

Οι ανωτέρω εργαζόμενοι θα υπογράψουν σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου και θα απασχοληθούν για δεκαοκτώ (18) μήνες με δυνατότητα παράτασης για ακόμη έξι (6) μήνες.

Τέλος σας ενημερώνουμε ότι, είμαστε σε αναμονή ολοκληρωμένης πρότασης από τη Διοίκηση του Φορέα για την έγκριση του νέου επικαιροποιημένου Οργανισμού του, όπου πέραν των άλλων, προβλέπεται και η ανακατανομή κενών οργανικών θέσεων σε κατηγορίες και κλάδους, με στόχο την πιο ορθολογική κατανομή του προσωπικού του, ειδικότερα στη βάση της επιτακτικής ανάγκης ενίσχυσης του κλάδου ΔΕ Πληρωμάτων Ασθενοφόρων.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
Β. ΚΟΝΤΟΖΑΜΑΝΗΣ

Στον στρατηγικό συντονισμό του ΕΚΑΒ περνά -με το πρώτο νομοσχέδιο που έρχεται την ερχόμενη εβδομάδα στη Βουλή- η διαχείριση των διαθέσιμων κλινών Εντατικής Θεραπείας, που μαζί με την επείγουσα προνοσοκομειακή φροντίδα και τη Διαχείριση Κρίσεων βρίσκονται στο επίκεντρο των πρώτων αλλαγών που θεσπίζει το Υπουργείο Υγείας.

Με εργαλείο την ηλεκτρονική τεχνολογία και κάτω από τον συντονισμό του έμπειρου Νίκου Παπαευσταθίου, προέδρου του νέου ΕΚΑΒ, η συνένωση των δύο Οργανισμών αναμένεται να οδηγήσει σε καλύτερη διασύνδεση σχετικών υπηρεσιών, που μέχρι σήμερα, παρουσίαζαν φαινόμενα δυσλειτουργίας, εξαιτίας κατακερματισμού αρμοδιοτήτων.

Το νέο ... Υπερ - ΕΚΑΒ, μετονομάζεται σε Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο ΕΚΑΒ (ΕΣΚΕ – ΕΚΑΒ)

Έχει ήδη δρομολογηθεί, και από τον Οκτώβριο θα αρχίσει να εφαρμόζεται πιλοτικά στην Αττική, το νέο σύστημα διαλογής περιστατικών σε κρεβάτια Εντατικής Θεραπείας. Διαδικασία που απαίτησε όχι μόνο τη νομοθέτηση της μετάθεσης αρμοδιοτήτων από το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΕΠΥ) στο ΕΚΑΒ, αλλά και τη μετακόμιση των υπηρεσιών του ΕΚΕΠΥ στα κτίρια του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας.

Στόχο αυτών των αλλαγών αποτελεί η καλύτερη συνεργασία μεταξύ των δύο υπηρεσιών, η πιο αξιόπιστη αξιολόγηση περιστατικών του χρήζουν νοσηλείας σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), και Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών (ΜΕΝΝ), αλλά και η ταχύτερη μεταφορά τους σε κενά κρεβάτια.

Τι αλλάζει στη διαχείριση των κλινών ΜΕΘ

Η διαχείριση των κλινών εντατικής θεραπείας περνά πλέον από το ΕΚΕΠΥ στα χέρια του ΕΚΑΒ. Αυτό επί της ουσίας δεν αλλάζει κάτι σε επίπεδο προσώπων στους δύο Οργανισμούς, αλλάζει, όμως, σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο διαχείρισης.

Μια σημαντική καινοτομία μπαίνει σε λειτουργία για πρώτη φορά στη χώρα μας. Είναι η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα, που δημιούργησε η διεύθυνση πληροφορικής του ΕΟΠΥΥ και παρέδωσε τον Ιούλιο του 2019. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό σύστημα επικοινωνίας, το οποίο θα απλοποιεί τον συντονισμό μεταξύ των τριών πλευρών που εμπλέκονται στη διαχείριση των κλινών ΜΕΘ: του ΕΚΑΒ, των γιατρών νοσοκομείων που αναζητούν κρεβάτι για ασθενή και των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας που έχουν διαθέσιμα κρεβάτια.

Η πλατφόρμα είναι εύκολη στη χρήση της και ήδη έχουν εκπαιδευτεί σ' αυτήν, γιατροί από 10 νοσοκομεία, οι οποίοι στη συνέχεια θα λειτουργήσουν ως εκπαιδευτές των συναδέλφων τους. Στην εκπαίδευση για τη χρήση της πλατφόρμας περιλαμβάνονται γιατροί όλων των ιατρικών ειδικοτήτων (παθολόγοι, καρδιολόγοι, ουρολόγοι, χειρουργοί κ.α.)

Υπολογίζεται ότι μέχρι τα μέσα του Οκτώβρη θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εκπαίδευσης των γιατρών σε όλα τα δημόσια νοσοκομεία και θα αρχίσει η πιλοτική εφαρμογή του νέου προγράμματος, αρχικά στα νοσοκομεία του νομού Αττικής.

Πως θα λειτουργήσει η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα για τη διαχείριση κρεβατιών ΜΕΘ

Το σύστημα θα λειτουργήσει ως εξής: Όταν ο γιατρός μιας οποιαδήποτε κλινικής, π.χ. ένας χειρουργός χρειαστεί να διασωληνώσει έναν ασθενή, μέσα σε λίγα λεπτά, μπορεί να μπει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και να δει σε πραγματικό χρόνο όλα τα διαθέσιμα κρεβάτια ΜΕΘ που θα υπάρχουν στο λεκανοπέδιο. Στη συνέχεια θα δηλώσει τα στοιχεία του ασθενή και το ιατρικό του ιστορικό, το οποίο θα δουν άμεσα μέσω του συστήματος οι γιατροί της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας που μπορούν να ανταποκριθούν, γιατί διαθέτουν κενό κρεβάτι. Τα κριτήρια επιλογής του ασθενούς για μεταφορά σε συγκεκριμένη ΜΕΘ, θα πρέπει να είναι απόλυτα αιτιολογημένα και τεκμηριωμένα. Δηλαδή, για ποιο λόγο επιλέγεται το συγκεκριμένο περιστατικό, έναντι άλλων. Το ΕΚΑΒ στη συνέχεια, θα πληροφορείται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος ότι υπάρχει ανάγκη επείγουσας μεταφοράς ασθενούς και θα φροντίζει για την έγκαιρη διακομιδή του στη ΜΕΘ.

Τι αλλάζει στη διαχείριση των κλινών ΜΕΘ

Η διαχείριση των κλινών εντατικής θεραπείας περνά πλέον από το ΕΚΕΠΥ στα χέρια του ΕΚΑΒ. Αυτό επί της ουσίας δεν αλλάζει κάτι σε επίπεδο προσώπων στους δύο Οργανισμούς, αλλάζει, όμως, σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο διαχείρισης.

Μια σημαντική καινοτομία μπαίνει σε λειτουργία για πρώτη φορά στη χώρα μας. Είναι η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα, που δημιούργησε η διεύθυνση πληροφορικής του ΕΟΠΥΥ και παρέδωσε τον Ιούλιο του 2019. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό σύστημα επικοινωνίας, το οποίο θα απλοποιεί τον συντονισμό μεταξύ των τριών πλευρών που εμπλέκονται στη διαχείριση των κλινών ΜΕΘ: του ΕΚΑΒ, των γιατρών νοσοκομείων που αναζητούν κρεβάτι για ασθενή και των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας που έχουν διαθέσιμα κρεβάτια.

Η πλατφόρμα είναι εύκολη στη χρήση της και ήδη έχουν εκπαιδευτεί σ' αυτήν, γιατροί από 10 νοσοκομεία, οι οποίοι στη συνέχεια θα λειτουργήσουν ως εκπαιδευτές των συναδέλφων τους. Στην εκπαίδευση για τη χρήση της πλατφόρμας περιλαμβάνονται γιατροί όλων των ιατρικών ειδικοτήτων (παθολόγοι, καρδιολόγοι, ουρολόγοι, χειρουργοί κ.α.)

Υπολογίζεται ότι μέχρι τα μέσα του Οκτώβρη θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εκπαίδευσης των γιατρών σε όλα τα δημόσια νοσοκομεία και θα αρχίσει η πιλοτική εφαρμογή του νέου προγράμματος, αρχικά στα νοσοκομεία του νομού Αττικής.

Πως θα λειτουργήσει η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα για τη διαχείριση κρεβατιών ΜΕΘ

Το σύστημα θα λειτουργήσει ως εξής: Όταν ο γιατρός μιας οποιαδήποτε κλινικής, π.χ. ένας χειρουργός χρειαστεί να διασωληνώσει έναν ασθενή, μέσα σε λίγα λεπτά, μπορεί να μπει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και να δει σε πραγματικό χρόνο όλα τα διαθέσιμα κρεβάτια ΜΕΘ που θα υπάρχουν στο λεκανοπέδιο. Στη συνέχεια θα δηλώσει τα στοιχεία του ασθενή και το ιατρικό του ιστορικό, το οποίο θα δουν άμεσα μέσω του συστήματος οι γιατροί της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας που μπορούν να ανταποκριθούν, γιατί διαθέτουν κενό κρεβάτι. Τα κριτήρια επιλογής του ασθενούς για μεταφορά σε συγκεκριμένη ΜΕΘ, θα πρέπει να είναι απόλυτα αιτιολογημένα και τεκμηριωμένα. Δηλαδή, για ποιο λόγο επιλέγεται το συγκεκριμένο περιστατικό, έναντι άλλων. Το ΕΚΑΒ στη συνέχεια, θα πληροφορείται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος ότι υπάρχει ανάγκη επείγουσας μεταφοράς ασθενούς και θα φροντίζει για την έγκαιρη διακομιδή του στη ΜΕΘ.

Το νέο σύστημα καταργεί το “χαλασμένο τηλέφωνο” ή τον “χαρτοπόλεμο” μεταξύ των γιατρών και υπηρεσιών, ενώ διασφαλίζει ταχύτερους χρόνους, καλύτερα επιστημονικά κριτήρια επιλογής ασθενών, αλλά και Μονάδων Εντατικής Θεραπείας. Παράλληλα ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο λάθους από ασυνεννοησία.

Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι το συγκεκριμένο σύστημα θα λειτουργήσει με τον ίδιο ελλειμματικό αριθμό των 230 ανοιχτών κλινών ΜΕΘ των δημόσιων νοσοκομείων της Αττικής, ενώ αναζητείται λύση για το άνοιγμα ακόμη 22 κλειστών κρεβατιών. Αυτό σημαίνει ότι όσο κι αν βελτιστοποιηθεί η διαχείριση των κλινών, αν δεν συνοδευτεί και από πρόσληψη προσωπικού για την αύξηση του συνολικού αριθμού κλινών ΜΕΘ -κυρίως ενόψει της χειμερινής περιόδου και της αύξησης των αναγκών λόγω της αναμενόμενης έξαρσης της εποχικής γρίπης- δεν θα έχει σημαντικά μετρήσιμο αποτέλεσμα.

Σε πανελλαδικό επίπεδο, οι ανεπτυγμένες κλίνες Εντατικής Θεραπείας στο ΕΣΥ είναι περίπου 620, ενώ από αυτές σε λειτουργία είναι οι 560. Ο μέσος όρος της ημερήσιας λίστας αναμονής για κρεβάτι εντατικής θεραπείας είναι 50 με 60 ασθενείς.

Καλύτερη διαχείριση σε περιπτώσεις κρίσεων και εκτάκτων περιστατικών

Στη λογική ότι ο προνοσοκομειακός χώρος είναι ενιαίος και θα πρέπει να έχει κοινή διοίκηση, συστήνεται στο ΕΚΑΒ Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας, το οποίο είναι επιφορτισμένο με την άσκηση των αρμοδιοτήτων διαχείρισης και αντιμετώπισης κρίσεων και εκτάκτων καταστάσεων και όλων των επιχειρησιακών αρμοδιοτήτων του αυτοτελούς Τμήματος Επιχειρήσεων Υγείας.

Αυτό σημαίνει ότι το ΕΚΑΒ -εκτός από τις γνωστές του αρμοδιότητες για την επείγουσα διακομιδή ασθενών στα νοσοκομεία,- θα επιφορτιστεί και με τον κεντρικό συντονισμό της διαχείρισης κρίσεων και μεγάλων έκτακτων γεγονότων (διακομιδές ασθενών σε περίπτωση σεισμού, πυρκαγιάς, πολέμου, πλημμυρικών φαινομένων κ.α.). Στην αρμοδιότητά του εμπίπτουν και ζητήματα που άπτονται του προσφυγικού.

Η βελτίωση που φιλοδοξεί να επιφέρει η ρύθμιση είναι προφανής: Η συστέγαση των δύο κέντρων επιχειρήσεων (ΕΚΑΒ-ΕΚΕΠΥ), αλλά και η απλούστευση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων από μία ομάδα συντονισμού με έναν επικεφαλής, θα συμβάλλει στον καλύτερο και ταχύτερο συντονισμό των δύο υπηρεσιών σε έκτακτες καταστάσεις κρίσεων. Το μέτρο θα συμβάλει κυρίως στη μείωση της ασυννενοησίας, αλλά και στην πιο γρήγορη ενημέρωση, καθώς στις περιπτώσεις μεγάλων έκτακτων γεγονότων η ταχύτητα και ο σωστός συντονισμός σώζουν κυριολεκτικά ζωές. Η υπηρεσία θα διασυνδέεται και με το αντίστοιχο Κέντρο Επιχειρήσεων της γεν. γραμ. Πολιτικής Προστασίας, σε περίπτωση φυσικών καταστροφών μεγάλης κλίμακας.

Άλλες αρμοδιότητες του ΕΣΚΕ – ΕΚΑΒ

  • την αρμοδιότητα παρακολούθησης και συντονισμού της εύρυθμης λειτουργίας του υγειονομικού συστήματος της χώρας από επιχειρησιακής απόψεως σε καθημερινή βάση,
  • την αρμοδιότητα του γενικού συντονισμού των καθημερινών επιχειρησιακών δράσεων σε όλον τον τομέα της υγείας, δημόσιο και ιδιωτικό, όπου και όταν απαιτείται,
  • τη ρύθμιση τυχόν δυσλειτουργιών στο σύστημα εφημέρευσης των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και την αντιμετώπιση κάθε μορφής κρίσεων και εκτάκτων καταστάσεων,
  • την κατάρτιση, παρακολούθηση και το συντονισμό των συστημάτων εφημερίας των νοσοκομείων και την επιμέλεια κοινοποίησής τους στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο,
  • την εκπόνηση, μετά από εισήγηση των αρμοδίων Υ.ΠΕ., του ετησίου προγράμματος αναστολής λειτουργίας ορισμένου χρόνου, των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας της χώρας,
  • την ευθύνη λειτουργίας του συστήματος Τηλεϊατρικής.

 Πηγή: iatropedia.gr

Άνδρας έπεσε από τον Άγιο Γεώργιο στον Λυκαβηττό.

Ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό αν πρόκειται για ατύχημα ή για κάτι άλλο.

Όλα έγιναν λίγο πριν τις δυο το μεσημέρι. Ο άνδρας περίπου 50 ετών έπεσε από άγνωστη αιτία από μεγάλο ύψος.

Μετά από προσπάθειες των πυροσβεστών ο άνδρας ανασύρθηκε τραυματισμένος από το σημείο που είχε πέσει. Παραλήφθηκε από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ έχοντας τις αισθήσεις του και μεταφέρεται στο νοσοκομείο.

Επί τόπου έσπευσαν και συμμετείχαν στην διαδικασία ανάσυρσης, 10 πυροσβέστες με 3 οχήματα.

Πηγή: newsit.gr

Συγκλονιστική η είδηση στην σελίδα του Facebook του Αγίου Νικήτα από Άγγλο τουρίστα ο οποίος έπαθε οξύ έμφραγμα και το ασθενοφόρο δεν κατάφερε να φθάσει ποτέ….

Η ανάρτηση στο fb έχει ως εξής:

Σήμερα 04/08/19 στον Άγιο Νικήτα χάθηκε ένας συνάνθρωπός μας που είχε ανάγκη για πρώτες βοήθειες.

Είχε έρθει από την Αγγλία με την οικογένειά του για διακοπές στον «όμορφο» Άγιο Νικήτα.

Το ασθενοφόρο μαζί με την ομάδα του ΕΚΑΒ έμεινε εγκλωβισμένο στα διπλό παρκαρισμένα αυτοκίνητα σε δρόμο που απαγορεύεται η στάθμευση στο χωριό μας.

Σαν απλοί πολίτες θέλουμε να καταλάβουμε ποιο είναι οι άνθρωποι και υπηρεσίες που θα πρέπει να ελέγχουν και να τιμωρούν τους παραβάτες.

Ο καθένας κάνει ό,τι θέλει, παρκάρει όπου βρει και δεν τιμωρείται σχεδόν ποτέ. Αυτό τον τουρισμό θέλουμε….

Καλούμε τον δήμο, την αστυνομία-τροχαία, την δημοτική αστυνομία να συνεργαστούν και να βρουν λύση σε ένα πρόβλημα που προσβάλει τον τόπο μας.

 

Πηγή: lefkadatoday.gr

Η κατάσταση, σε ό,τι αφορά τις αυξημένες ανάγκες του ΕΚΑΒ στο νησί μας, βρίσκεται και πάλι στο «κόκκινο», αφού απέμειναν να λειτουργούν και να εξυπηρετούν τις έκτακτες ανάγκες υγείας των 150.000 – 200.000 ατόμων (τουριστών και μόνιμων κατοίκων) που βρίσκονται στο νησί μας αυτή την εποχή, μόνο 3 ασθενοφόρα!

Το γεγονός αυτό, όπως αναφέρει η rodiaki έχει φέρει σε απόγνωση τα στελέχη και τους εργαζόμενους του ΕΚΑΒ στο νησί μας, αφού οι ίδιοι γνωρίζουν καλά πως αν δεν βάλουν «πλάτη» και αν δεν υπερβούν τις δυνατότητές τους σε 24ωρη βάση, τότε οι καταστάσεις που θα προκύψουν θα είναι εξαιρετικά επικίνδυνες.

Το ΕΚΑΒ στη Ρόδο λειτουργεί επειδή όλοι εμείς οι εργαζόμενοι έχουμε συναίσθηση της αποστολής και του λειτουργήματός μας – δήλωσε μιλώντας στη “Ροδιακή” ο αντιπρόεδρος του εργασιακού σωματείου στη Ρόδο κος Βασίλης Λαππάκης.

«Χρειάζονται 11 άτομα για να στελεχώσουν σωστά ένα ασθενοφόρο σε 24ωρη βάση. Αυτή τη στιγμή έχουμε 3 ασθενοφόρα όλο το 24ωρο κι ένα ακόμα, δύο φορές την εβδομάδα, αποκλειστικά για να εξυπηρετούμε τους ασθενείς του νοσοκομείου που μπαίνουν και βγαίνουν με αιμοκαθάρσεις, εξιτήρια και επανεξετάσεις. Αυτοκίνητα έχουμε, μας λείπει βεβαίως το προσωπικό. Χρόνια φωνάζουμε και τα επισημαίνουμε, αλλά δυστυχώς το πρόβλημα δεν λύνεται.

Μας είχαν υποσχεθεί ότι θα μας έδιναν 4 διασώστες από το ΚΕΕΛΠΝΟ από το περασμένο Πάσχα, αλλά από τότε η διαδικασία έχει «παγώσει». Η Ρόδος, χρειάζεται για να λειτουργήσει με ασφάλεια στον τομέα αυτό, 5 ασθενοφόρα τους καλοκαιρινούς μήνες που ο πληθυσμός του νησιού διπλασιάζεται. Δεν το λέμε εμείς, το λένε οι στατιστικές των ειδικών σε όλη την Ευρώπη» – δήλωσε μιλώντας στη “ΡΟΔΙΑΚΗ” ο αντιπρόεδρος του σωματείου κος Βασίλης Λαππάκης.

 

«Να μην τα βάζει μαζί μας ο κόσμος»

Ο αντιπρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ στη Ρόδο κος Βασίλης Λαππάκης, είναι ξεκάθαρος όταν παρουσιάζει την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στην υπηρεσία. «Με αυτά τα δεδομένα, σημειώνει, είναι απολύτως σίγουρο ότι θα υπάρξουν και προβλήματα και καθυστερήσεις. Αυτό θα πρέπει να το γνωρίζει ο κόσμος. Όταν το ασθενοφόρο αργεί, όλοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι διασώστες, δεν κάθονται ούτε σε καφετέριες και πίνουν καφέ, ούτε στα σπίτια μας.

Δίνουμε μάχη, πολλές ώρες καθημερινά, με τεράστιους κινδύνους, με τρομερό άγχος, για να είμαστε εντάξει με τους συμπολίτες μας και τους επισκέπτες μας. Εμείς γνωρίζουμε πολύ καλύτερα από τον καθένα, πόση σημασία έχει ο χρόνος, τα λεπτά και τα δευτερόλεπτα.

Είμαστε αγκαλιά με τη ζωή και το θάνατο καθημερινά. Δεν είναι απλή η δουλειά μας. Τιμούμε το μεροκάματο και την απoστολή μας. Να το ξέρουν όλοι αυτό. Κι έτσι θα συνεχίσουμε. Καλούμε τον κόσμο να καταλάβει τι γίνεται και να μας στηρίξει.

Και για να μην το ξεχάσω, μας χρωστούν εκατοντάδες ρεπό όλους μας. Δουλεύουμε μέρα και νύχτα για να τα φέρουμε σε πέρας. Θα παλέψουμε μέχρι να αντέχουμε, αλλά δεν ξέρουμε για πόσο ακόμα», κατέληξε ο κος Βασίλης Λαππάκης.

 

«Πληγή» το αεροδρόμιο Ρόδου

«Το αεροδρόμιο της Ρόδου» – υπογράμμισε στις δηλώσεις του προς τη «ΡΟΔΙΑΚΗ», ο αντιπρόεδρος του εργασιακού σωματείου του ΕΚΑΒ στη Ρόδο, «εξακολουθεί να έχει ιατρείο όχι όμως και γιατρό. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και για ένα απλό, λιποθυμικό περιστατικό που θα μπορούσε να ελεγχθεί άμεσα από γιατρό και να δοθούν επιτόπου οδηγίες, καλούμαστε εμείς να μεταφέρουμε το άτομο στο νοσοκομείο.

Στα περισσότερα περιστατικά έχουμε άρνηση μεταφοράς. Που σημαίνει πιο απλά ότι πάμε εκεί χωρίς λόγο, αφήνοντας πίσω μας άλλα περιστατικά. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο, γιατί όλοι καταλαβαίνουν τι κίνδυνοι δημιουργούνται πλέον. Κι απορούμε πως είναι δυνατό σε ένα αεροδρόμιο, όπως αυτό της Ρόδου με συνολική διακίνηση επιβατών που φθάνει τα 4.500.000 να μην υπάρχει ένας γιατρός.

Και περισσότερο ακόμα, ανησυχούμε επειδή μάλλον ανησυχούμε μόνο… εμείς».

 

Υπάρχουν κρίσιμα κενά και προβλήματα

Η Ρόδος αυτή τη στιγμή έχει δύο ασθενοφόρα που εδρεύουν στο νοσοκομείο κι ένα τρίτο που εδρεύει στον Αρχάγγελο. Όπως καταλαβαίνετε, αν κάτι συμβεί έκτακτο σε έναν κάτοικο των Σιαννών, της Κρητηνίας, του Μονολίθου ή του Έμπωνα, θα μεταβεί εκεί ασθενοφόρο του Αρχαγγέλου, αν δεν είναι σε κάποιο άλλο περιστατικό. Δυστυχώς, η κατάσταση είναι πιο σοβαρή απ’ ό,τι την περιγράφουν οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ στη Ρόδο, που δίνουν καθημερινά μάχη στους δρόμους του νησιού μας.

Εργάζονται ευσυνείδητα, με υπευθυνότητα, με κινδύνους για την ίδια τους τη ζωή, προκειμένου να διασώσουν τους συμπολίτες μας που κινδυνεύουν.

Παλαιότερα, η Ρόδος είχε 2 ασθενοφόρα στην πόλη, ένα στο ΚΥ Αρχαγγέλου, ένα στο ΚΥ Έμπωνα κι ένα στο περιφερειακό ιατρείο του Αρχαγγέλου, καλύπτοντας έτσι καλύτερα ολόκληρο το νησί.

 

Μας κάλεσαν για λιποθυμία κι όταν φτάσαμε η… ασθενής έτρωγε γύρο

«Πολλές φορές μπαίνουμε στη διαδικασία να κάνουμε άσκοπες διακομιδές. Μας καλούν για ψύλλου πήδημα. Τους εξηγούμε ότι δεν μπορεί το ΕΚΑΒ να έρχεται και να μεταφέρει άτομα που δεν είναι απολύτως αναγκαίο να μεταφερθούν στο νοσοκομείο.

Ειδικά από τουριστικές περιοχές, πολλοί επικοινωνούν μαζί μας και μας ζητούν επιτακτικά να διακομίσουμε στο νοσοκομείο εμείς, άτομο που στραμπούλιξε το πόδι του, που ζαλίστηκε, που ανέβασε πυρετό κλπ. «Είναι τουρίστες μας λένε και… τι θα πούν στη χώρα τους»! Τους εξηγούμε ότι και στη χώρα τους γίνονται διακομιδές με ασθενοφόρα άμεσης βοήθειας, για τέτοια περιστατικά, αλλά δυστυχώς δεν το καταλαβαίνουν.

Να σας αναφέρω λοιπόν, ότι εγώ κλήθηκα να μεταβώ πριν μερικά χρόνια σε περιστατικό στην Παλιά Πόλη. Λιποθυμικό περιστατικό για την ακρίβεια, μιας γυναίκας τουρίστριας. Ξέρετε τι αντικρύσαμε όταν φτάσαμε εκεί στο γυράδικο στην Παλιά Πόλη με τεράστιες δυσκολίες και κινδύνους μέσα από τα στενά;

Την τουρίστρια να έχει συνέλθει και να τρώει γύρο με πίτα! Ναι καλά ακούσατε, γύρο με πίτα! Το έχουμε αναφέρει και το έχουμε καταγράψει αυτό επισήμως και να ξέρετε δεν είναι το μοναδικό. Υπάρχουν εκατοντάδες.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι ένα τέτοιο περιστατικό που δεν αξιολογείται σωστά, και απασχολεί ασθενοφόρο και διασώστες άσκοπα πολλές φορές, μπορεί να κοστίσει τη ζωή σε έναν άλλο τουρίστα ή μόνιμο κάτοικο του νησιού μας που θα παρουσιάσει καρδιακό πρόβλημα και το ένα από τα ασθενοφόρα θα βρίσκεται σε τέτοιου είδους περιστατικό άρα θα υπάρξει καθυστέρηση».

 

Η Παλιά Πόλη χρειάζεται ειδικό όχημα
«Το έχουμε πει, το έχουμε φωνάξει προς κάθε κατεύθυνση: Η Παλιά Πόλη, η Λίνδος και άλλες περιοχές χρειάζονται ειδικά οχήματα. Δεν μπορεί μέσα στο καλοκαίρι, στο φουλ της σεζόν με χιλιάδες επισκέπτες στα σοκάκια μέρα και νύχτα να κινηθεί το μεγάλο σε όγκο ασθενοφόρο. Χρειαζόμαστε μικρά και ηλεκτροκίνητα οχήματα, αλλιώς και κίνδυνοι και καθυστερήσεις και άλλα χειρότερα είχαμε και θα έχουμε.

Ας το κρατήσουν υπόψη τους και αυτό όσοι θέλουν πραγματικά να αλλάξουν κάτι και να συνεισφέρουν σε αυτό τον τόπο», κατέληξε ο αντιπρόεδρος του σωματείου των εργαζομενων του ΕΚΑΒ στη Ρόδο.

Σήμερα, η κατάσταση είναι πραγματικά οριακή: Για παράδειγμα, στον προχθεσινό πνιγμό των δύο κοριτσιών στην Ιαλυσό, χρειάστηκε να μεταβεί για να μεταφέρει τη δεύτερη κοπέλα, το ίδιο ασθενοφόρο, καθώς τα άλλα δύο ήταν απασχολημένα σε άλλα περιστατικά.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Μεροκάματο θανάτου αποδείχθηκε η χθεσινή βάρδια ενός 48χρονου. Εργαζόταν ως φύλακας σε εργοστάσιο της Φυλής, όταν ξέσπασε φωτιά πολύ κοντά και τελικά έχασε τη ζωή του...
Τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν πως ο θάνατος του άτυχου άνδρα, πατέρα ενός παιδιού, προήλθε από τις αναθυμιάσεις, αφού δεν εντοπίστηκαν εγκαύματα στο σώμα του.

Την ίδια ώρα συνάδελφοί του καταγγέλλουν πως το ΕΚΑΒ άργησε πάρα πολύ για να φθάσει στο σημείο ώστε να παραλάβει τον 48χρονο ενώ από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ κ. Μιχάλης Γιαννάκος αναφέρει ότι το ΕΚΑΒ κλήθηκε ύστερα από αρκετή ώρα. Μάλιστα αναφέρει πως οι πυροσβέστες που ήταν στο σημείο έκαναν μαλάξεις στον 48χρονο για 50 λεπτά!
«Όταν έφτασε στις 17.20 το ΕΚΑΒ οι πυροσβέστες που ήταν εκεί , είπαν στα παιδιά του ΕΚΑΒ ότι επί 50 λεπτά έκαναν μαλάξεις στον άτυχο εργαζόμενο. Αυτό σημαίνει ότι ο άνθρωπος ήταν πεσμένος πιο πολύ και αφού ήταν 50 λεπτά κάτω στο έδαφος γιατί το ΕΚΑΒ ειδοποιήθηκε 17.05; Ο άτυχος πατέρας ήταν φύλακας σε ένα διπλανό εργοστάσιο. Όταν πήρε φωτιά η περιοχή ο άνθρωπος ήταν εκεί και δούλευε. Αρχικά έπρεπε να εκκενώσουν την περιοχή. Ο άνθρωπος έπεσε κάτω, περίμενε μιάμιση ώρα κάτω και η κλήση στο ασθενοφόρο έγινε 17.05 και 17.20 ήταν εκεί το ΕΚΑΒ. Του έκαναν μαλάξεις οι πυροσβέστες. Γιατί λοιπόν δεν κλήθηκε το ΕΚΑΒ έγκαιρα να μεταφερθεί ο άνθρωπος στο Θριάσιο, που ήταν και κοντά το νοσοκομείο; Γιατί δεν εκκενώθηκε η περιοχή; Γιατί όταν πλησίαζε η φωτιά, αυτός ήταν εκεί;» επισημαίνει ο κ. Γιαννάκος.

Όταν έφθασε το ασθενοφόρο ο άτυχος φύλακας μεταφέρθηκε στο Θριάσιο νοσοκομείο όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Από την εξέταση διαπιστώθηκε ότι δεν έφερε εγκαύματα ενώ αιτία θανάτου όπως όλα δείχνουν ήταν η αναπνευστική ανεπάρκεια λόγω των αναθυμιάσεων που υπήρχαν στην περιοχή εξαιτίας της πυρκαγιάς.

Πηγή: protothema.gr

Σελίδα 1 από 10

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία