Αγγελίες    Επικοινωνία

Που διαφωνεί με την μελέτη για την Τουρλίδα ο Κώστας Κούστας

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Συνέντευξη στη Βάσω Βήττα

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο aixmi-news.gr εξηγεί το σκεπτικό του σχετικά με την ασφάλεια οχημάτων, πεζών, ποδηλατών και περιπατητών στο δρόμο της Τουρλίδας.

Στο τελευταίο Περιφερειακό Συμβούλιο στις 28 Αυγούστου η παράταξή σας δεν ψήφισε την έγκριση της κυκλοφοριακής μελέτης για το έργο Ανάπλασης Δρόμου Τουρλίδας. Στο δελτίο τύπου καταθέτετε ορισμένα ζητήματα που χρήζουν διευκρίνησης. Πρώτα από όλα, γιατί ένας Περιφερειακός Σύμβουλος γέννημα θρέμμα του Μεσολογγίου δεν ψήφισε μια απόφαση που οδηγεί σε ένα έργο που σχετίζεται με την ποιότητα της ζωής των συμπολιτών μας και μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης επισκεπτών;

Κατά αρχήν να διευκρινίσω ότι η Αντίσταση Πολιτών  δεν καταψήφισε γενικώς την εισήγηση αλλά υπέβαλε πρόταση που περιελάμβανε κρίσιμες διορθώσεις. Όπως ο καθένας θα μπορεί να δει από τα απομαγνητοφωνημένα  πρακτικά  ο Δήμαρχος  συμφώνησε με τις προτάσεις που υποβάλαμε και ο Περιφερειάρχης δεσμεύθηκε ότι θα ληφθούν υπ’ όψη από την κυκλοφοριακή μελέτη,  όπως επίσης και κατά  την εκτέλεση του έργου. Το ερώτημα που γεννάτε είναι ότι  αφού συμφωνήθηκε η αναγκαιότητα των διορθώσεων αυτών γιατί δεν περιλήφθηκαν στην απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ώστε να δεσμεύεται  τόσο  η υπηρεσίες δηλ  που θα δώσει την τελική έγκριση  για την κυκλοφοριακή μελέτη για  να γίνουν οι αναγκαίες διορθώσεις από τους μελετητές όσο και η  τεχνική  υπηρεσία που θα δημοπρατήσει. Με όση καλή πίστη διαθέτουμε περιμένουμε και θα αντιδράσουμε αναλόγως.

 

Στην ανακοίνωσή σας θέτετε θέματα ασφάλειας πολιτών μετά την υλοποίηση του έργου. Η επισήμανση είναι σοβαρή και σας ρωτώ ευθέως. Μήπως πρόκειται για κινδυνολογία;

Αρκετά άτομα σκοτώθηκαν και τραυματίστηκαν από τότε που έγινε ο πεζόδρομος και ο ποδηλατόδρομος στον δρόμο προς Τουρλίδα επειδή  τα αυτοκίνητα παρκάρουν στο οδόστρωμα, ενώ  τα μηχανάκια έχουν περιορισμένο χώρο να φυλαχτούν. Φτάνει πια! Ο υπάρχων δρόμος Τουρλίδας έχει πλάτος κυκλοφορίας αυτοκινήτων μεγαλύτερο των 8 μέτρων. Το προβλεπόμενο με την νέα μελέτη οδόστρωμα έχει πλάτος  6,50 μέτρα και ορισμένα σημεία του διαμορφώνεται σε ακόμα στενότερος  ενώ συγχρόνως προβλέπονται και από της δύο μεριές του δρόμου πεζοδρόμια και από την μία μεριά του ποδηλατόδρομος.  Επιδίωξη των μελετητών είναι να υποχρεώνονται με αυτόν τον τρόπο οι οδηγοί να αναπτύσσουν μειωμένη ταχύτητα και αφετέρου να αναβαθμιστεί η περιοχή σαν χώρος περιπάτου και ποδηλάτου. Προφανώς είμαστε υπέρ της μείωσης της ταχύτητας και της αποτελεσματικής αστυνόμευσης για τον έλεγχο της ταχύτητας όπως είμαστε και υπέρ της δημιουργίας πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων.  Όμως ο δρόμος αυτός δεν είναι μόνο ένας δρόμος αστικού περιβάλλοντος όπως φαίνεται να θεωρεί η μελέτη. Εξυπηρετεί τουριστικά λεωφορεία, φορτώσεις και εκφορτώσεις πάγου και ψαριών στα ιχθυοτροφεία της Κλείσοβας, θέσεις που συγκεντρώνονται λουόμενοι στα ιαματικά λουτρά, ερασιτέχνες ψαράδες στις καμάρες κλπ.. Ιδιαίτερα το καλοκαίρι υπάρχει ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση από και προς την  Τουρλίδα. Παρόλα αυτά η μελέτη προβλέπει ελάχιστες θέσεις παρκινγκ και μάλιστα όχι στην αναγκαία διάσταση και στα σημεία που συγκεντρώνονται δραστηριότητες που είναι δεμένες με την ζωή των μόνιμων κατοίκων της πόλης μας αλλά και πολλών επισκεπτών στα σημεία. Είναι δεσμευτικό και αναγκαίο να γίνουν οι σχετικές διορθώσεις όσον αφορά τα παρκινγκ που να ανταποκρίνονται στην πραγματική λειτουργία του δρόμου. Απορούμε με τους άλλους περιφερειακούς συμβούλους που προέρχονται από την πόλη μας ανεξάρτητα παράταξης γιατί δεν βοήθησαν να περιληφθεί η σχετική δέσμευση στην απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.

 

Στην ανακοίνωσή σας θέσατε θέμα ανακατασκευής της 3ης Καμάρας και διάνοιξη νέας καμάρας στην θέση που παλιά ήταν η τότε 7η Καμάρα. Αναφερθήκατε επίσης στην ανάγκη να συνδυαστούν τα έργα αυτά με την ανάπλαση του δρόμου. Τι ακριβώς εννοείτε;

Τα δύο αυτά έργα δεν είναι του «φαίνεσθε» αλλά  έχουν ζωτική σημασία  όσο δεν γίνεται άλλο. Επιτρέψτε μου να αναρωτηθώ γιατί τα σχετικά θέματα που έθεσα εγώ δεν τέθηκαν στην φάση σχεδιασμού και δεν δέσμευσαν σχετικά τους μελετητές, αφού ο  Φορέας Διαχείρισης πρότεινε και  χρηματοδότησε τις οριστικές μελέτες από το 2012 και η Απόφαση περιβαλλοντικών όρων που τα καλύπτει εγκρίθηκε από το 2015.                                                  Η κατασκευή της παλαιάς 7ης Καμάρας είναι ζωτικό έργο για να «αναπνεύσει» η Κλείσοβα που είχε στραγγαλιστεί την περίοδο της Χούντας όταν την κάνανε προθερμάστρα των αλυκών. Η 3η Καμάρα βρίσκεται σε υψηλό κίνδυνο κατάρρευσης λόγω διάβρωσης του σιδερένιου οπλισμού. Η  Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών  της Περιφέρειας  από το 1999 που ανήκε στην  Νομαρχία είχε διαπιστώσει την επικινδυνότητα της 3ης και 4ης Καμάρας και ζητούσε ανακατασκευή. Τότε, αρχές 2000 σε πρώτη φάση είχε γίνει η ανακατασκευή της 7ης Καμάρας που όπως κάποιος μπορεί να δει είναι καινούργια Στην παρέμβασή μας στο Περιφερικό Συμβούλιο ζητήσαμε να υπάρχει απόφαση προσαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης, ώστε τα δύο έργα να συνδυαστούν και οπωσδήποτε να προηγηθεί το έργο της ανακατασκευής των γεφυριών σε διαφορετική περίπτωση θα πρόκειται για σκάνδαλο μεγάλης κλίμακας  κατασπατάλησης χρημάτων της γνωστής κατηγορίας ράβε ξήλωσε.  

 

Γιατί περιμένατε για να τα θέσετε στο Περιφερειακό Συμβούλιο και κάνατε νωρίτερα παρέμβαση;

Θα σας απαντήσω  ευθέως.  Η μελέτη μας κοινοποιήθηκε μαζί με τα θέματα του περιφερειακού συμβουλίου. Όμως από τις αρχές Ιουλίου που δημοσιοποιήθηκε η απόφαση Πρότυπων Περιβαλλοντικών Δεσμεύσεων  που σχετιζόταν με το έργο υπογραμμένη μάλιστα από τον συντοπίτη μας Αντιπεριφερειάρχη κ. Μπαλαμπάνη σύμφωνα με τις δυνατότητες που μας έδινε ο νόμος προσφύγαμε κατά της απόφασης με την σχετική τεκμηρίωση. Η προσφυγή μας ποτέ δεν απαντήθηκε.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία