Αγγελίες    Επικοινωνία

Συνάντηση με τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνη Γεωργιάδη είχε την Τρίτη ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας κ. Θανάσης Καββαδάς, σχετικά με την Μαρίνα στο Βλυχό και την Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας.

Σε συνέχεια της προχθεσινής συνάντησης με τον Υπουργό Εξωτερικών, κ. Ν.Δένδια, πολιτικό προϊστάμενο της Enterprise Greece, η οποία έχει αναλάβει την προώθηση της επένδυσης, ο Βουλευτής ενημέρωσε και τον κ. Άδωνη Γεωργιάδη, ως καθ’ ύλην αρμόδιο για τις στρατηγικές επενδύσεις, για την πορεία της επενδυτικής πρότασης, καθώς και για τις επόμενες απαραίτητες ενέργειες. Αφού παρουσίασε τα οφέλη από την κατασκευή της Μαρίνας, ζήτησε την έμπρακτη υποστήριξη του Υπουργού για την άμεση έγκρισή της από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων.

Από την πλευρά του, ο κ. Γεωργιάδης επαναβεβαίωσε την πολιτική βούληση των συναρμόδιων υπουργείων να τεθεί η επένδυση για την κατασκευή της Μαρίνας στο Βλυχό άμεσα προς συζήτηση στη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων, για την οποία μάλιστα εκτιμά ότι θα συσταθεί και θα ξεκινήσει τις εργασίες της μέσα στις προσεχείς εβδομάδες.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Βουλευτής στην Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας, ως ξεχωριστού έργου, επισημαίνοντας την κρισιμότητά της, τόσο για τους οδηγούς, όσο και για τα διερχόμενα σκάφη. Επεσήμανε ότι το έργο θα επιτρέψει την ελεύθερη διέλευση σκαφών και αυτοκινήτων και θα αρθεί η ταλαιπωρία κατοίκων και επισκεπτών του νησιού, που υπάρχει κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Επιπλέον τόνισε ότι το έργο θα αποσυμφορήσει και το κέντρο της Λευκάδας, καθώς η γέφυρα θα καταλήγει σε περιφερειακό σημείο της πόλης. Ο Υπουργός εξέφρασε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την υλοποίηση της Ζεύξης, χαρακτηρίζοντάς την ως το κορυφαίο έργο του Νομού, και συμφώνησε με τον Βουλευτή να επανέλθουν στο θέμα προκειμένου να αναζητηθούν από κοινού τρόποι υλοποίησης και μέσα χρηματοδότησης.

Ανακοίνωση εξέδωσε ο βουλευτής Λευκάδας με τη Νέα Δημοκρατία Θανάσης Καββαδάς σχετικά με τις καθυστερήσεις στον υπό κατασκευή άξονα της Αμβρακίας Οδού. Όπως ο ίδιος λέει «Δεν έχει τελειωμό το σήριαλ της κατασκευής της Αμβρακίας οδού. Από το 2010, όταν πρωτοξεκίνησε το έργο που θα συνέδεε το Άκτιο με την Ιονία οδό, παρακάμπτοντας την Αμφιλοχία και αποδίδοντας σε χρήση έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο 48 χιλιομέτρων τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις δεν λένε να τελειώσουν.

Το τελευταίο παράδειγμα, εκεί που όλοι πίστεψαν τις διαβεβαιώσεις του αρμόδιου Υπουργού ότι το έργο είχε μπει στις ράγες της ολοκλήρωσης, πριν λίγες μέρες όταν το ΣΤΕ έκανε δεκτή την αίτηση αναστολής έναρξης των εργασιών από τη δεύτερη μειοδότρια εταιρία.

Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει νέα πολύμηνη καθυστέρηση και αν η προσφεύγουσα εταιρεία δικαιωθεί σημαίνει ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν το λιγότερο σε ένα χρόνο.
Δυστυχώς αγκυλώσεις, εμμονές και τουλάχιστον περίεργη ανάπτυξη επιχειρηματολογίας από την πλευρά του υπουργείου μας οδήγησαν στη νέα αναβολή.

Είχα επισημάνει εξαρχής ότι η επανέναρξη των εργασιών θα έπρεπε να επιδιωχθεί από την πλευρά του Υπουργείου έπειτα από συνεννόηση με τις τότε αναδόχους εταιρίες και μάλιστα να εφαρμοστεί η πρόβλεψη του νόμου για «υποκαταστάτη» στην 4η εργολαβία που σχετίζεται με την παράκαμψη Αμφιλοχίας. Έτσι δεν θα πηγαίναμε σε νέο διαγωνισμό και δεν θα είχαμε νέες καθυστερήσεις. Οι φόβοι μας βγήκαν αληθινοί. Τώρα άρχισε νέος κύκλος δικαστικών διενέξεων και το μέλλον του έργου είναι και πάλι ασαφές.

Μάλιστα το Υπουργείο παραδέχτηκε σε απάντηση ερώτησής μου, που είχα καταθέσει στις 20/12/2017 ότι δεν υπάρχει κάποια μελέτη ανάλυσης κόστους-οφέλους για την εργολαβία «σκούπα» συγκριτικά με τη λύση που είχα προτείνει, ή όποια άλλη λύση θα μπορούσε να βρεθεί. Στην ίδια απάντηση το υπουργείο ανέφερε χαρακτηριστικά πως «..έχει βάλλει ως στόχο την ολοκλήρωσή του σε προτεραιότητα και σε περίπτωση που επιλεγεί η λύση της εργολαβίας «σκούπας», έχει θέσει ως χρόνο ολοκλήρωσής του με αποκλειστική ημερομηνία περαίωσης το 1ο εξάμηνο του 2019». Κάτι τέτοιο είναι φυσικά αδύνατο να συμβεί μετά τις τελευταίες εξελίξεις.

Επίσης δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό το ποσό που πρέπει να επιστραφεί στο ελληνικό Δημόσιο από τις εταιρείες που διέλυσαν τις προηγούμενες εργολαβίες. Σημειώνεται ότι έως τη διάλυση αυτών των εργολαβιών το έργο της 4ης εργολαβίας (παράκαμψη Αμφιλοχίας) είχε ολοκληρωθεί, στο σύνολό του κατά περίπου 60%.

Με όλα αυτά οι κάτοικοι της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Αιτωλοακαρνανίας και όλων των γύρω περιοχών αλλά και οι διερχόμενοι επισκέπτες θα εξακολουθήσουν για πολύ καιρό ακόμα να χρησιμοποιούν ένα παλαιό και επικίνδυνο δρόμο στον οποίο συχνά συμβαίνουν ατυχήματα και θανατηφόρα δυστυχήματα.

Παράλληλα, υπάρχει ο κίνδυνος, αν ο χρόνος που θα χρειαστεί για να απεμπλακεί ο διαγωνισμός από τις δικαστικές περιπέτειες είναι μεγάλος, να στενέψουν και τα περιθώρια για τη χρηματοδότηση από τρέχον ΕΣΠΑ, το οποίο καλύπτει το έργο μέχρι τα τέλη του 2022. Τότε θα πρόκειται πραγματικά για καταστροφή!

Δεν θέλω με όσα προανέφερα να γίνω «μάντης» κακών, αλλά η μέχρι τώρα διαχείριση από τη μεριά του Υπουργείου και του Υπουργού δεν προοιωνίζεται καλή. Γιατί ακόμη και τα 15 χιλιόμετρα που είναι έτοιμα να παραδοθούν (από το Άκτιο μέχρι τη Βόνιτσα) αναμένουν να βρεθεί «ελεύθερος χρόνος» για τον κύριο Υπουργό, για να κάνει τα εγκαίνια! Εγκαίνια που θα γίνουν σε ένα «μισό» έργο μόνο για προεκλογικούς σκοπούς. Έως τότε θα συνεχίσουμε να θρηνούμε θύματα….»

Πηγή: ypodomes.com

Σε συνέχεια συγκεκριμένων κοινοβουλευτικών του παρεμβάσεων για το οδικό έργο σύνδεσης «Βόνιτσα-Λευκάδα και Άκτιο-Αγ. Νικόλαος» και στο πλαίσιοστενής παρακολούθησης του θέματος, ο βουλευτής Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς, ζήτησε και είχε συνάντηση την Τετάρτη, 17 Οκτωβρίου 2018, με τον αρμόδιο Διευθυντή της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών, κ. Δημ. Τασιόπουλο, από τον οποίο είχε επίσημη ενημέρωση για το θέμα. 

 Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε διατυπώσει στα τέλη του 2017 συγκεκριμένες αντιρρήσεις για τη σκοπιμότητα χρηματοδότησης καιυλοποίησης του οδικού τμήματος Ακτίου-Αγίου Νικολάου, που αποτελεί τμήμα του διπλού οδικού έργου σύνδεσης «Βόνιτσα-Αγ. Νικολάου-Λευκάδας και Ακτίου-Αγ. Νικολάου», ενώ ο βουλευτής είχε καταθέσει στις 23 Νοεμβρίου 2017 σχετική ερώτηση στη Βουλή..........

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έλαβε ο κ. Καββαδάς από τον κ. Τασιόπουλο, η αρμόδια Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, DG REGIO,προχώρησε στην έγκριση της χρηματοδότησης του έργου της διπλής σύνδεσης της Λευκάδας ως ενιαίο έργο, δηλαδή πρόκειται να κατασκευαστεί κανονικά και το πρώτο τμήμα από τη Βόνιτσα έως τη Λευκάδα, μήκους 16 χιλιομέτρων περίπου και το δεύτερο από το Άκτιο έως τον Άγιο Νικόλαο, μήκους 5 χιλιομέτρων περίπου. Προβλέπεται επίσης και η κατασκευή του νέου αγωγού ύδρευσης μήκους 7,5χλμ στα εμπλεκόμενα τμήματα. Το έργο θα υλοποιηθεί κανονικά βάσει του υπάρχοντος σχεδιασμού και της χρηματοδότησης από το Ε.Π. «Δυτικής Ελλάδας 2014-2020».

 Στο σχετικό έγγραφό της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπογραμμίζει ότι το έργο είναι αναγκαίο για την ευρύτερη περιοχή και διατυπώνει επίσης συγκεκριμένες μη δεσμευτικές προτάσεις για την κατασκευή του έργου προκειμένου να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια και προκειμένου το έργο να συμβάλλει καλύτερα στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, σηματοδοτώντας ένα νέο τρόπο σχεδιασμού των οδικών έργων περισσότερο συμβατά με το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει:

-Μετατροπή των περισσότερων ισόπεδων κόμβων σε κυκλικών (roundabouts)

-Αναθεώρηση προς τα κάτω των ορίων ταχύτητας (προβλέπονται 90χμλ./ώρα στο τμήμα Βόνιτσα-Λευκάδα και 80χλμ. στο τμήμα Άκτιο-Άγιος Νικόλαος) 

-Κατασκευή ποδηλατόδρομου στο τμήμα Βόνιτσα-Λευκάδα 

-Για το τμήμα Άκτιο – Άγιος Νικόλαος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν κρίνει αναγκαία την κατασκευή κατά τμήματα δύο πρόσθετων λωρίδων κυκλοφορίας για βραδυπορούντα οχήματα.

Τέλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή, ο κ. Τασιόπουλος σημείωσε ότι μέχρι το τέλος του έτος θα προκηρυχθεί το έργο και ότι τον Ιανουάριο του 2019 θα «τρέξει» ο σχετικός διαγωνισμός για την κατάθεση προσφορών. Υπολογίζει μάλιστα ότι η σύμβαση για το έργο θα υπογραφεί στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2019.

Με νέα ερώτηση επανέρχεται ο βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη για τον τρόπο που σκέφτεται να χειριστεί την ολοκλήρωση της 4ης εργολαβίας (παράκαμψη Αμφιλοχίας) στα έργα της Αμβρακίας οδού.

Ειδικότερα, στην ερώτησή του ο βουλευτής ζητά από τον υπουργό να απαντήσει εάν αληθεύουν πληροφορίες που φέρουν το σημερινό ανάδοχο του έργου της Αμβρακίας οδού να εισηγείται υποκαταστάτη για τη 4η εργολαβία -η οποία αφορά την παράκαμψη της Αμφιλοχίας- ο οποίος θα αναλάβει τα έργα της συγκεκριμένης εργολαβίας.

Μια τέτοια εξέλιξη, όπως σημειώνει ο κ. Καββαδάς, θα σήμαινε:
- την άμεση έναρξη των εργασιών
- την παράδοση του έργου σε σύντομο χρόνο, που εξυπηρετεί τους κατοίκους της Λευκάδας, της Πρέβεζας και της βορειοδυτικής Αιτωλοακαρνανίας, δεδομένου ότι σήμερα η συγκεκριμένη εργολαβία είναι ολοκληρωμένη κατά περίπου 60% και
-εξοικονομήσεις χρημάτων για το ελληνικό Δημόσιο.

Ωστόσο, όπως τονίζει ο βουλευτής στον υπουργό την ίδια ώρα υπάρχουν έντονες πληροφορίες ότι το υπουργείο προσανατολίζεται στη λύση της μεγάλης εργολαβίας-σκούπας, ύψους περίπου 165 εκατ.ευρώ, η οποία εάν τελικά επιλεγεί:
- θα πρέπει να διαλυθούν οι σημερινές εργολαβίες και να επιστραφούν χρήματα στο ελληνικό Δημόσιο από τις προκαταβολές που ήδη έχουν καταβληθεί στους αναδόχους
και
- η δαπάνη για το ελληνικό Δημόσιο θα αυξηθεί, καθώς το έργο θα εκτελεστεί με τις αναθεωρημένες τιμές του υπουργείου και όχι με αυτές του 2010 και με δεδομένο ότι έχουν δοθεί εκπτώσεις περίπου 50%.
Στο πλαίσιο αυτό ο βουλευτής ερωτά τον υπουργό:
- Εάν αληθεύει ότι ο σημερινός ανάδοχος έχει υποδείξει υποκαταστάτη άλλη τεχνική εταιρεία, ώστε να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί η τέταρτη εργολαβία σύντομα.

- Εάν έχουν δοθεί προκαταβολές στο σημερινό ανάδοχο, οι οποίες θα πρέπει να επιστραφούν, σε περίπτωση που επιλεχθεί η λύση της εργολαβίας «σκούπας» και διαλυθούν οι υπάρχουσες εργολαβίες και ποιο είναι το ποσό που πρέπει να επιστραφεί στην περίπτωση αυτή στο ελληνικό Δημόσιο;
- Εάν έχει γίνει ανάλυση-μελέτη κόστους-οφέλους για το ποια επιλογή είναι η πλέον συμφέρουσα για το ελληνικό Δημόσιο. Η επιλογή της υποκατάστασης για την υλοποίηση της τέταρτης εργολαβίας ή η επιλογή της «σκούπας»; Εάν υπάρχει τέτοιου είδους ανάλυση, να μας πείτε τα συμπεράσματα αυτής.

Τέλος, ο κ. Καββαδάς ερωτά ποιοί θα είναι οι χρόνοι παράδοσης του έργου παράδοσης της παράκαμψης Αμφιλοχίας (σημερινή 4η εργολαβία) για κάθε μια από τις επιλογές υλοποίησης.

Πηγή: ypodomes.com

Πάλι καλά που’ ναι και ο Καββαδάς

 Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 19/01/2017 

 

Ο νεοεκλεγείς βουλευτής Λευκάδας Θ. Καββαδάς είναι αυτός που έχει πάρει πάνω του όλη την διεκδίκηση για να τελειώσει επιτέλους ο δρόµος Αµβρακία - Άκτιο.

Αν και η Αιτωλ/νία έχει 7 βουλευτές και ο δρόµος διασχίζει τον δικό µας νοµό, εντούτοις το ενδιαφέρον εξαντλείται σε επίπεδο ερωτήσεων και οι ουσιαστικές παρεµβάσεις γίνονται από το γείτονα βουλευτή...

 Μπορείτε να προμηθευτείτε την εφημερίδα στα περίπτερα ή να κατεβάσετε και ηλεκτρονικά την έκδοση ή τις εκδόσεις της εφημερίδας που θέλετε εδώ

Συνάντηση με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, κ. Γιώργο Δέδε, τον διευθυντή της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών και στελέχη του υπουργείου πραγματοποίησε ο βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς, με θέμα τον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία.

Τη συνάντηση προκάλεσε ο βουλευτής ο οποίος ζήτησε να ενημερωθεί αναλυτικά για την πορεία του έργου και τις ενέργειες που γίνονται από το υπουργείο για την επανέναρξη των εργασιών κατασκευής που έχουν παγώσει.
Από τη συνάντηση προέκυψε ότι στην παρούσα φάση, υπάρχουν θετικά μηνύματα για την 1η και 2η εργολαβία ενώ για τις υπόλοιπες εργολαβίες 3η και 4η και τα μέρη που δεν μπορούν να κατασκευαστούν από την 1η και τη 2η μαζί με το τμήμα που θα συνδέσει την Αμβρακία με την Ιονία Οδό, θα υλοποιηθούν από μια εργολαβία «σκούπα».


Ειδικότερα από την ενημέρωση του βουλευτή προκύπτει ότι:
Για την 1η εργολαβία, από 0χλμ έως 22,5χλ. που αφορά την αρχή του έργου από τα Διόδια του Ακτίου, προκειμένου να ξεκινήσει το έργο πρέπει να εγκριθεί η Συμπληρωματική Σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Ο φάκελος της Συμπληρωματικής Σύμβασης εστάλη το Νοέμβριο του 2016 στο Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο σε απάντησή του στις 9/1/2017 διατυπώνει ότι δεν μπορεί να λάβει απόφαση, καθώς δεν ήταν υπογεγραμμένη η απόφαση για έγκριση ΑΠΕ που κατατέθηκαν.
Η απόφαση τελικώς υπεγράφη και την επόμενη εβδομάδα η Συμπληρωματική Σύμβαση θα κατατεθεί εκ νέου στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Εφόσον το Ελεγκτικό Συνέδριο εισηγηθεί θετικά, τότε το έργο θα ξεκινήσει άμεσα και θα κατασκευαστεί το τμήμα από το 1,3χλμ έως το 17,6χλμ., αλλά θα δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι το 15χλμ, δηλαδή έως τον κόμβο Παλαίρου.
Για τη 2η εργολαβία από το 22,5χλμ. έως το 26,9χλμ. δεν προβλέπεται Συμπληρωματική Σύμβαση και δεν χρειάζεται η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αλλά μόνο Ανακεφαλαιωτικός Πίνακας Εργασιών (ΑΠΕ).
-Στο τμήμα 22,5χλμ. έως 24, 8χλμ. που είναι το ορεινό τμήμα της εργολαβίας (Παλιάμπελα) θα γίνουν σχεδόν όλες οι εργασίες πλην της κοιλαδογέφυρας Τ19 μήκους 200μ περίπου.
-Το τμήμα 24,8χλμ. έως 26,9χλμ. (τέλος 2ης εργολαβίας – Δρυμός) θα κατασκευαστεί το μεγαλύτερο τμήμα ώστε να δοθεί στην κυκλοφορία λειτουργικό τμήμα.
Όλες οι υπολειπόμενες εργασίες του ορεινού τμήματος και όποιες πιθανόν δεν ολοκληρωθούν από το πεδινό τμήμα θα ολοκληρωθούν στην εργολαβία «σκούπα».
Για την 3η και η 4η εργολαβία από το 26,9χλμ μέχρι 48,5χλμ (από το Δρυμό έως την Αμβρακία) τα έργα θα προχωρήσουν με εργολαβία «σκούπα».
Σε αυτήν θα ενταχθούν και τα τμήματα της 1ης και 2ης εργολαβίας, που δεν θα υλοποιηθούν σε πρώτη φάση, δηλαδή το τμήμα από τα διόδια του Ακτίου μέχρι την αρχή του Λιμενικού Τμήματος (0χλμ. έως 1,3χλμ.) το ορεινό τμήμα της 1η εργολαβίας μέχρι το τέλος της (από το 17,6χλμ. έως το 22,5χλμ.) οι υπολειπόμενες εργασίες του ορεινού τμήματος της 2ης εργολαβίας (από 22,5χλμ έως 24,8χλμ) και οι υπολειπόμενες εργασίες του πεδινού τμήματος της 2ης εργολαβίας (από 24,8χλμ. έως 26,9χλμ).
Επίσης εφόσον προηγηθεί μελέτη, στην εργολαβία «σκούπα» θα ενταχθεί και το τμήμα των 400 μέτρων που θα ενώσει την Αμβρακία με την Ιονία Οδό.
Ο βουλευτής κατά την συνάντηση με τον γενικό γραμματέα Υποδομών, κ. Δέδε, εισηγήθηκε εκ νέου η 3η και 4η εργολαβία να προχωρήσουν με Συμπληρωματικές Συμβάσεις και όχι με εργολαβία «σκούπα», προκειμένου να μην υπάρξουν νέες καθυστερήσεις, από τη στιγμή που έχει ολοκληρωθεί πάνω από το 60% των εν λόγω εργολαβιών και ως εκ τούτου υπάρχει η δυνατότητα να δοθούν πιο γρήγορα στην κυκλοφορία».

Σελίδα 1 από 2

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία