Αγγελίες    Επικοινωνία

×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 65

Γράφει ο Αντώνης Μουντάκης

Ιδιοκτήτης - Εκδότης της εφημερίδας "Νέοι Ορίζοντες" Κρήτης

Πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου

 

Στις εκλογές του 2014 ένας καλός φίλος ήταν υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στα Χανιά και καθώς τον έβλεπα να απουσιάζει (κυριολεκτικά) από παντού, διερωτήθηκα αν έχει αποσύρει την υποψηφιότητα του ή αν έχει παραδώσει τα όπλα και -απογοητευμένος- εγκατέλειψε τον προεκλογικό αγώνα.

Τον πήρα λοιπόν τηλέφωνο και βγήκαμε για καφέ (να τον δει και... θεού πρόσωπο) και, αφού του κατέθεσα τον προβληματισμό μου, έμεινα κυριολεκτικά άφωνος μ' αυτά που μου είπε...

"Εγώ φίλε, όχι μόνο θα εκλεγώ σίγουρα, αλλά θα είμαι κι από αυτούς που θα πάρουν τους περισσότερους σταυρούς. Θα το δεις...!"

Δεν πίστευα στ' αυτιά μου, αλλά δεν μπόρεσα να συγκρατηθώ και αποφάσισα να φρενάρω την υπεραισιοδοξία του φίλου μου.

"Καλά ρε συ, είσαι απών από παντού, δεν κυκλοφορείς σχεδόν καθόλου, στο ραδιόφωνο δεν βγαίνεις όπως πολλοί υποψήφιοι, ούτε σε εφημερίδες δημοσιοποιείς την υποψηφιότητα σου, πως θα εκλεγείς;", του απάντησα με ύφος λίγο επιθετικό, όπως μου επιτρέπει η μακροχρόνια φιλία μας.

"Τι να τα κάνω εγώ αυτά που μου τρώνε τσάμπα τον χρόνο και κοστίζουν κιόλας! Εγώ προβάλλομαι από το Facebook που με βλέπουν χιλιάδες άτομα και είναι και τσάμπα! Ξέρεις πόσα likes μαζεύει κάθε ανάρτηση μου;", ήταν η τσεκουράτη απάντηση του φίλου μου. Τόσο τσεκουράτη ήταν που δεν μου επέτρεψε να συνεχίσω την συζήτηση επί του θέματος κι έτσι περιοριστήκαμε στα "περί ανέμων και υδάτων".

Το μόνο που του είπα, λίγο πριν αποχαιρετιστούμε, ήταν να ξανασκεφτεί τον τρόπο που προβάλλει την υποψηφιότητα του, όχι γιατί δεν θα το βοηθήσει ΚΑΙ το Facebook, αλλά γιατί ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ δεν είναι ικανό να του εξασφαλίσει την εκλογή. Κούνησε το κεφάλι του και μόνο που δεν μου θύμισε την κούνια που με κούναγε...

Πέρασαν οι μέρες και φτάσαμε στη βραδιά των εκλογών. Τον πήρα τηλέφωνο πολλές φορές, αλλά απάντηση δεν πήρα. Κι εκεί που έβλεπα τη σταυροδοσία των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων, μια κρυάδα την ένιωσα. Ο φίλος μου μετά βίας είχε ξεπεράσει τους 100 σταυρούς, όσο για την σειρά κατάταξης, ας μην το συζητάμε. Απογοητευτική...

Τον ξαναείδα μετά από αρκετό καιρό και από τότε δεν συζητήσαμε ποτέ ξανά για εκείνες τις εκλογές.

Δυστυχώς και ο φίλος μου πάτησε την πεπονόφλουδα που λέγεται μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την οποία δυστυχώς πάτησαν πολλοί σ' εκείνες τις εκλογές, όπως -απ' ότι διαπιστώνω- την πατάνε αρκετοί και κατά την τρέχουσα προεκλογική περίοδο.

Κατ' αρχήν οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ένα μεγάλο μέρος -κυρίως των νέων 18-30 ετών- έχουν μετακομίσει σχεδόν αποκλειστικά στο Instagram και δεν θυμούνται ούτε τους κωδικούς του Facebook.

Δεύτερον οι άνθρωποι του Facebook, το τελευταίο δεκάμηνο έχουν "φρενάρει" την ευρεία προβολή των αναρτήσεων κι ενώ εσύ πιστεύεις ότι σε βλέπουν οι πάντες, το κοινό σου έχει περιοριστεί σημαντικά.

Επίσης, όσοι μετράνε τα likes, καλό θα ήταν κατ' αρχήν να διαπιστώσουν αν εκείνοι που τα κάνουν ψηφίζουν στον ίδιο Δήμο, ενώ υπάρχουν και πάρα πολλοί που κάνουν like σε όλους!

Και φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα μεγάλο ποσοστό πολιτών -και μάλιστα αυτών που είναι πολιτικοποιημένοι και πάνε στις κάλπες- είτε δεν διαθέτει προφίλ στο Facebook είτε -αν διαθέτει- μπαίνει ελάχιστα έως καθόλου.

Αναμφισβήτητα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν το νέο πεδίο, πέραν των παραδοσιακών μέσων, όπου η πολιτική βρήκε εδώ και μερικά χρόνια πρόσφορο έδαφος για τη διεξαγωγή του δημόσιου διαλόγου.

Ειδικά την τελευταία δεκαετία έχουν γίνει τεράστια βήματα για τη μετατόπιση του πολιτικού διαλόγου από τους παραδοσιακούς τρόπους, προς τα social media.

Μπορούν όμως τα social media να «εκλέξουν» βουλευτή, δήμαρχο ή δημοτικό σύμβουλο; Στο ερώτημα αυτό απαντούν άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί πολύ με την επικοινωνία.

Όπως η δρ. Χριστιάνα Καραγιάννη, Λέκτορας με ειδικότητα «Μέσα Επικοινωνίας και Πολιτισμικές Μελέτες» στο Τμήμα Δημοσιογραφίας, Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Frederick, η οποία τονίζει: "Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να παίξουν όντως ρόλο σε μια εκλογική αναμέτρηση αλλά ίσως όχι με τον τρόπο που οι περισσότεροι νομίζουν. Αδιαμφισβήτητα μπορούν να αποτελέσουν ένα εργαλείο προώθησης (προβολής) για τους υποψηφίους σε περίοδο εκλογών που μπορεί να τους βοηθήσει να κερδίσουν ψήφους. Θεωρώ πως δεν μπορούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από μόνα τους να παίξουν τόσο καθοριστικό ρόλο σε οποιεσδήποτε εκλογές, τουλάχιστον όχι ακόμη, ώστε να υπερισχύσουν αυτής της κουλτούρας και να καθορίσουν απόλυτα την εκλογή κάποιου υποψηφίου".

 

Ιδανικός ο συνδυασμός

«Tα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα σημαντικό εργαλείο για τον υποψήφιο βουλευτή ή τον δήμαρχο, ακόμη και για κάποιον που είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, που θέλει να απευθυνθεί σε εν δυνάμει ψηφοφόρους», σημειώνει ο βραβευμένος σε θέματα πολιτικής επικοινωνίας και εκλογών Γεράσιμος Ζαγορίτης, προσθέτοντας όμως πως «οποιοσδήποτε σας πει ότι μπορεί κάποιος να εκλεγεί μόνο μέσα από το διαδίκτυο σας λέει ψέματα. Ο υποψήφιος, όμως, που εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες της τεχνολογίας και τις συνδυάζει σωστά με άλλες παραδοσιακές μορφές εκστρατείας (εφημερίδες, ραδιόφωνα, προσωπικές επαφές) είναι σίγουρο ότι έχει σημαντικό πλεονέκτημα». 

Παιδί & Social Media

O προβληματισμός των γονιών σε σχέση με την έκθεση των παιδιών στα social media αποτελεί ουσιαστικά μέρος της γενικότερης ανησυχίας που προκαλεί το άνοιγμα των παιδιών στον κόσμο: τι κινδύνους εγκυμονεί η επιθυμία του παιδιού να γνωρίσει νέους ανθρώπους, να δοκιμάσει νέες εμπειρίες και να προβάλει τον εαυτό του; Πως μπορεί να γνωρίσει τον κόσμο μέσα από ένα δίχτυ ασφάλειας που θα προσφέρουν οι γονείς, μέχρι να αποκτήσει γνώσεις και εμπειρίες και να μπορεί να προστατεύει μόνο του τον εαυτό του;

Από την μια πλευρά, είναι σημαντικό για τους γονείς να μπορέσουν να απαλύνουν την ανησυχία τους με ρεαλισμό, γνώση και ειλικρίνεια απέναντι στα παιδιά, προσαρμόζοντας την εποπτεία τους στην ηλικία του παιδιού και τις ιδιαιτερότητές του. Πως λειτουργεί μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης; Τι επιτρέπουν οι γονείς σε σχέση με την διαδικτυακή δραστηριότητα και τι όχι; Γιατί; Τι είδους εποπτεία θέλουν να διατηρήσουν και για ποιο λόγο;

Η ηλικία στην οποία οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές (Instagram, Snapchat, Facebook, Twitter) επιτρέπουν την απόκτηση προσωπικού λογαριασμού είναι συνήθως τα 13 έτη. Το όριο αυτό χρησιμεύει ως σημείο αναφοράς, οι δυσκολίες όμως και ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν. Οι γονείς είναι σημαντικό να κατανοήσουν πως βλέπει το παιδί όλον αυτό τον καινούργιο κόσμο και τι περιμένει από αυτόν. Πως σχετίζεται ο τρόπος που χρησιμοποιεί μια πλατφόρμα με την ικανότητά του να γνωρίζει ανθρώπους και να διατηρεί σχέσεις στον πραγματικό κόσμο, με την ικανότητα να εκφράζει αυτό που θέλει και με την εικόνα που έχει για τον εαυτό του.

Μόνο μέσα από μια τέτοια συνολική εικόνα θα μπορέσει ο γονιός να διαγνώσει εάν η επαφή του παιδιού με τα social media εγκυμονεί ιδιαίτερους κινδύνους, καθώς και πως θα μπορούσε να προστατεύσει και να στηρίξει το παιδί χωρίς η εμπλοκή του να περιορίζεται στον έλεγχο, αλλά να πηγάζει από ενδιαφέρον, κατανόηση και σεβασμό προς εκείνο.

Από τον Λευτέρη Πετρόπουλο
Ψυχολόγο – Ψυχοθεραπευτή στη Γραμμή 115 25 & το Συμβουλευτικό Κέντρο του Μαζί για το Παιδί
Δρ. Ψυχοπαθολογίας και Ψυχανάλυσης

 

Λίγα λόγια για τη Γραμμή 115 25 του Μαζί για το Παιδί & το Συμβουλευτικό Κέντρο

Η πανελλαδική Γραμμή 115 25 του Μαζί για το Παιδί, είναι μια τηλεφωνική γραμμή βοήθειας που απευθύνεται σε παιδιά, εφήβους, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Έχει συμβουλευτικό και παραπεμπτικό χαρακτήρα και προσφέρει δωρεάν τις ακόλουθες υπηρεσίες:

  • Συμβουλευτική για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζει ένα παιδί ή ένας έφηβος έως 18 ετών
  • Λήψη ανώνυμων & επώνυμων καταγγελιών για περιστατικά κακοποίησης ανηλίκων
  • Παραπομπές & ενημέρωση για υπηρεσίες που προσφέρουν άλλοι φορείς για το παιδί και την οικογένεια σε πανελλαδικό επίπεδο
  • Πληροφορίες για τις υπηρεσίες της Ένωσης και των μελών της

Παράλληλα με την Συμβουλευτική γραμμή λειτουργεί και Συμβουλευτικό Κέντρο για γονείς το οποίο διοργανώνει δωρεάν ομάδες γονέων για τη στήριξη και την καθοδήγηση τους, καθώς και δωρεάν ψυχο-εκπαιδευτικά σεμινάρια με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση τους.

Ταυτόχρονα, πραγματοποιούνται συνεδρίες δια ζώσης, είτε με όλη την οικογένεια, τους γονείς, ή τους εφήβους με στόχο την ψυχολογική στήριξη και καθοδήγηση γονέων, παιδιών & εφήβων για πληθώρα θεμάτων (σχολικά προβλήματα, εφηβεία, διαχείριση σχέσεων, ρόλων και συναισθημάτων κ.α.).

Επίσης, λειτουργούν διαδυκτιακές ομάδες και σεμινάρια στήριξης γονέων.

Ωράριο λειτουργίας και επικοινωνία: Η πανελλαδική Γραμμή 115 25 της Ένωσης Μαζί για το Παιδί λειτουργεί, από Δευτέρα έως Παρασκευή 9:00-21:00.

Οι κλήσεις στη «Γραμμή 115 25» είναι εμπιστευτικές και δεν ηχογραφούνται, ενώ το επιστημονικό της προσωπικό απαρτίζεται αποκλειστικά από ψυχολόγους, συμβούλους ψυχικής υγείας και κοινωνικούς λειτουργούς που δεσμεύονται από κώδικα δεοντολογίας για την τήρηση απορρήτου.

Τηλεοπτικό σποτ Γραμμής: https://youtu.be/6Vurai6rRF8

Ένωση «Μαζί για το Παιδί» | Αγίου Θωμά 14, Αθήνα, 115 27 | T. 210 74 82 690 | F.210 74 82 664

www.mazigiatopaidi.gr |www.supportmazi.gr | www.facebook.com/mazigiatopaidi | Twitter/Instagram: @mazigiatopaidi

Πάνω από το 80% των παιδιών πέμπτης και έκτης δημοτικού στην Ελλάδα έχουν παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, όπως επισημαίνει ο εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου (Ε.Κ.Α.Δ.), Γιώργος Κορμάς, εθνικός εκπρόσωπος στο Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Ασφαλούς Διαδικτύου Insafe (Internet Safety for Europe), μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM».

Με αφορμή την αλλαγή σελίδας για την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ελλάδα από τις 25 Μαΐου, σε ό,τι αφορά την πρόσβαση στα κοινωνικά δίκτυα από παιδιά μέχρι και 16 ετών, και την εφαρμογή και στη χώρα μας του ευρωπαϊκού κανονισμού 679/ 2016, ο κ. Κορμάς επισημαίνει ότι «δεν υπάρχουν περιθώρια καθυστερήσεων από τις κυβερνήσεις». Οι αλλαγές, σημειώνει, είναι ριζικές και αναμένεται να μεταμορφώσουν την επικοινωνία των νεαρότερων μελών της ελληνικής κοινωνίας μέσα από κάθε δίκτυο και εφαρμογή ηλεκτρονικής κοινωνικής δικτύωσης. «Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό 679/ 2016 απαγορεύεται η χρήση των κοινωνικών δικτύων, δηλαδή δικτύων το Facebook, το Instagram και το Snapchat και όλων των δικτύων που εν πάση περιπτώσει έχουν μέσα το κοινωνικό κομμάτι, από παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών. Αυτό ίσχυε ως νόμος στις ΗΠΑ από το 1998, η είσοδος όμως ή μη των παιδιών ήταν ευθύνη των γονέων. Εδώ τώρα αλλάζει το πλαίσιο και πλέον την ευθύνη την έχουν τα ίδια τα κοινωνικά δίκτυα» εξηγεί ο κ.Κορμάς περιγράφοντας μια δομική, θεμελιώδη αλλαγή στη σχέση ατόμων και κοινωνικών δικτύων, για να προσθέσει πως η αυστηρότητα του νόμου θα εξαντλείται. Τα πρόστιμα, σημειώνει, είναι πάρα πολύ μεγάλα φτάνουν και τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν να κάνουν πλέον με το ότι τα κοινωνικά δίκτυα έχουν την ευθύνη ελέγχου, την πιστοποίηση δηλαδή αν ο χρήστης είναι κάτω ή άνω των 13 ετών. «Καταλαβαίνει κάποιος λοιπόν ότι τα παιδιά του δημοτικού δεν θα είναι στα κοινωνικά δίκτυα. Η εικόνα στη χώρα μας είναι ότι παιδιά πέμπτης και έκτης δημοτικού, σε ποσοστό πάνω από το 80%, είναι στα κοινωνικά δίκτυα. Με τη νέα νομοθεσία θα αλλάξουν όλα τα δεδομένα σε σχέση με αυτό» τονίζει ο εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου. Πρόκειται, όπως λέει, για μια πραγματικότητα που «δεν έχει καμία λογική, αντιθέτως δημιουργούσε παιδιά που ζούσαν σε ένα περιβάλλον χυδαιότητας και φαυλότητας, υιοθετούσαν πρότυπα τα οποία ουσιαστικά τους στιγμάτιζαν μια ζωή. Ήταν μία πολύ μεγάλη ανησυχία που είχαμε όλα τα κέντρα στην Ευρώπη, αλλά και όλοι οι γονείς και ευτυχώς εμφανίστηκε πλέον αυτός ο κανονισμός και βάζει τα πράγματα σε μια σειρά» σημειώνει ο κ. Κορμάς, που συστημικά εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο έρχεται η αλλαγή. «Είναι πάρα πολύ σημαντική εξέλιξη και θα εφαρμοστεί από τις 25 Μαΐου σε όλη την Ευρώπη, δεν είναι οδηγία, είναι κανονισμός» καταλήγει.

Μόνο με συγκατάθεση των γονέων η πρόσβαση από τα 13 μέχρι τα 16

Η νομοθεσία όμως έχει και ένα δεύτερο σημαντικό στάδιο: «Ο νόμος δεν μένει μόνο εκεί, συνεχίζει και λέει ότι από την ηλικία των 13 ετών μέχρι και τα 16, θα χρειάζεται η γονική συγκατάθεση. ΄Ενας γονιός δηλαδή, που έχει ένα παιδί στα κοινωνικά δίκτυα, θα πρέπει να δώσει τη συγκατάθεσή του, ώστε το παιδί του να συνεχίσει να είναι εκεί, ενώ πάλι την πιστοποίηση της συγκατάθεσης αυτής θα αναλάβουν τα κοινωνικά δίκτυα, κάτι που θα γίνει και πάλι με δική τους ευθύνη» προσθέτει ο κ. Κορμάς. Απαντώντας δε σχετικά με τις τεχνολογικές εφαρμογές που θα απαιτηθεί να εγκατασταθούν στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και στο κατά πόσο είναι πιθανό τα παιδιά μέχρι και 16 ετών να επινοήσουν τρόπους ώστε να είναι έστω παρανόμως μέλη των social media, ο κ. Κορμάς εξηγεί πως αυτό είναι και το τελικό στάδιο. «Υπάρχει μεγάλη διεργασία στον χώρο αυτό, πώς θα γίνει η πιστοποίηση, τι θα ζητούν τα κοινωνικά δίκτυα, όμως σε κάθε περίπτωση είναι δικό τους θέμα πρέπει να το λύσουν, ώστε να είναι έτοιμα από τις 25 Μαΐου και μετά να κάνουν όλες αυτές τις πιστοποιήσεις» αναφέρει.

Για ποιους λόγους πρέπει να είναι ελεγχόμενη η πρόσβαση στα κοινωνικά δίκτυα

«Τα κοινωνικά δίκτυα και δη το διαδίκτυο έχουν φτιαχτεί για ενήλικες. Τα παιδιά στα κοινωνικά δίκτυα έρχονται σε επαφή με ανθρώπους που δεν πρέπει να έρθουν σε επαφή, είτε αυτοί είναι ενήλικες είτε ακόμα και συνομήλικοι. Πρόκειται για ένα περιβάλλον φαυλότητας, το οποίο ουσιαστικά προάγει αρνητικά πρότυπα, ενώ είναι βέβαια και ένα περιβάλλον το οποίο μπορεί να προκαλέσει συμπεριφορές εξάρτησης, κάτι πάρα πολύ αρνητικό για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού» τονίζει ο εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, ενώ κατηγορηματικός είναι και σε ό,τι αφορά τις αρνητικές επιπτώσεις για τα πιο μικρά παιδιά. «Μέχρι τα 13 η απαγόρευση (σ.σ με τη νέα νομοθεσία) είναι de facto, δεν έχει να κάνει με το αν αν θέλει ένα παιδί (να είναι παρόν στα κοινωνικά δίκτυα) ή αν θέλει ένας γονέας και αυτό το θεωρώ πάρα πολύ σωστό (...) Από την ηλικία των 13 ετών μέχρι και τα 16, που τα παιδιά έχουν διαμορφώσει προσωπικότητα, θα προτρέψω τους γονείς σιγά- σιγά να δουν τι θα κάνουν τα παιδιά τους εκεί (στα κοινωνικά δίκτυα). Βλέπουμε παιδιά μοναχικά, υπάρχουν κοινωνικά δίκτυα όπου παιδιά έχουν live αναμεταδόσεις, εκθέτουν τον εαυτό τους, βγάζουν τον εαυτό τους στην υπερέκθεση, δημιουργούν ένα περιβάλλον φαυλότητας, προβλημάτων που δεν ξέρουμε πού μπορούν να οδηγήσουν. Στη γραμμή βοήθειας, στο 210 6007686, καθημερινά δεχόμαστε δεκάδες κλήσεις για προβλήματα που δημιουργούνται στο σχολείο για θέματα bullying, κυρίως cyberbullying (....) και βέβαια αυτό είναι το παράπονο το δικό μας. Eδώ και δέκα χρόνια λέμε ότι τα παιδιά διαλύονται στα κοινωνικά δίκτυα κι έχουν κακή ποιότητα ύπνου» περιγράφει ο κ. Κορμάς. Κατά τον ίδιο, ειδικά στο δημοτικό η συναναστροφή των παιδιών στα κοινωνικά δίκτυα καταπατά την παιδικότητα και την αθωότητά τους. «Γιατί αν δούμε τι κάνουν τα παιδιά, το μόνο που κάνουν είναι (να συμμετέχουν) σε ένα περιβάλλον βωμολοχίας, αρνητικών προτύπων, ένα περιβάλλον όπου μπορεί να πέσουν θύματα είτε bullying είτε παιδεραστών. Σε ότι αφορά τώρα τα παιδιά 13 έως 16 ετών, εκεί θα πρέπει ο γονιός να αποφασίσει. Για να το αφήσει να συμμετέχει στα κοινωνικά δίκτυα θα πρέπει να ξέρει τι κάνει το παιδί του στα κοινωνικά δίκτυα. Είναι όλα τα παιδιά, όλοι οι έφηβοι ικανοί να είναι στα κοινωνικά δίκτυα; Μπορούν να διαχειριστούν υποθέσεις διακίνησης φωτογραφιών, εκβιασμών, της καθημερινότητας; Αυτό θα το κρίνει ο γονιός και εκεί αρχίζουν τα δύσκολα. Προτρέπω τους γονείς, που έχουν παιδιά ηλικιών 13-16, να ξεκινήσουν από τώρα μια κουβέντα με τα παιδιά τους, να δουν τι κάνουν έτσι ώστε να αποφασίσουν, να μη χρησιμοποιήσουν αυτό τους το δικαίωμα ως ένα διαπραγματευτικό χαρτί για να διαβάζει το παιδί παραπάνω, αλλά να το χρησιμοποιήσουν με βάση το γεγονός του ότι τους δίνει ο νόμος το δικαίωμα να άρουν όποτε θέλουν τη συγκατάθεση» καταλήγει.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα δώσουν μάχη να κρατήσουν το μελλοντικό αγοραστικό κοινό τους

Απαντώντας στο τι αναμένεται να πράξουν οι εταιρείες κοινωνικών δικτύων και ποια μέσα θα χρησιμοποιήσουν στη «μάχη» για τη διασφάλιση του αστρονομικού τζίρου που θα χαθεί, ο κ.Κορμάς αναγνώρισε πως μετά την 25η Μαΐου ενδέχεται πράγματι να εμφανιστεί νέα γκάμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης, στοχευμένων στη νέα αγορά που θα κινδυνεύει να απολεστεί. «Ήδη το Facebook ανακοίνωσε το Messenger for kids για παιδιά ηλικίας 6 -12 χρονών στην Αμερική, όπου ουσιαστικά ο γονιός θα δίνει στο παιδί του τη δυνατότητα να έχει Messenger (σ.σ υπηρεσία επικοινωνίας και ανταλλαγής μηνυμάτων και αρχείων) μέσω του δικού του λογαριασμού, οπότε και θα έχει, π.χ., τον έλεγχο των φίλων του. Ναι, η βιομηχανία θα κινηθεί να κρατήσει αυτό το αγοραστικό κοινό» καταλήγει ο κ. Κορμάς.

 Πηγή: dikaiologitika.gr

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, η χρήση του διαδικτύου, τόσο μέσω υπολογιστών, όσο και μέσω έξυπνων συσκευών (κινητών τηλεφώνων και tablets) αυξάνεται ραγδαία.

Στο πλαίσιο αυτό, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, προκειμένου να προστατεύσει τους γονείς και τα παιδιά κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών αποδράσεων, ελαχιστοποιώντας τα περιστατικά κακόβουλης χρήσης του διαδικτύου, συνιστά τα ακόλουθα:

  • Βάλτε τα απαραίτητα όρια στη χρήση του διαδικτύου. Η αλόγιστη χρήση μπορεί να επιφέρει πολλά προβλήματα, όπως διατροφικές διαταραχές, διαταραχές ύπνου και πονοκεφάλους.
  • Μην παραμελείτε τις δραστηριότητες σας και τον κοινωνικό σας περίγυρο για χάρη του διαδικτύου. Θυμηθείτε ότι ο προτεινόμενος καθημερινός χρόνος στο διαδίκτυο δε θα πρέπει να ξεπερνάει τη μία (1) ώρα και τριάντα (30) λεπτά.
  • Δώστε κίνητρα στα παιδιά να ασχολούνται με νέες δραστηριότητες και χόμπι, που δεν περιλαμβάνουν το διαδίκτυο και ενθαρρύνουν τις κοινωνικές τους αλληλεπιδράσεις. Η συμμετοχή των παιδιών σε καλλιτεχνικές, αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες θα βοηθήσει στην υιοθέτηση ενός ισορροπημένου και δημιουργικού τρόπου ζωής.
  • Μην εμπιστεύεστε τα στοιχεία που δηλώνει κάποιος κατά τη διάρκεια συνομιλίας σε chat room. Το όνομα, η ηλικία, ακόμη και οι φωτογραφίες που ενδεχομένως σας στείλει μπορεί να μην είναι αληθινά.
  • Όταν σας προσεγγίζει κάποιος χρήστης σε ένα chat room, ο οποίος παρουσιάζεται σαν φίλος ή γνωστός σας, επικοινωνήστε τηλεφωνικά μαζί του και ρωτήστε αν είναι όντως ο ίδιος.
  • Μη δέχεστε να στείλετε φωτογραφίες σας ή να ενεργοποιήσετε την κάμερα του υπολογιστή σας κατά τη διάρκεια συνομιλίας με αγνώστους. Μπορεί να χρησιμοποιήσουν το υλικό αυτό εν αγνοία σας.
  • Αν μία συνομιλία σας κάνει να αισθανθείτε άβολα, μπορείτε να τη σταματήσετε με το πάτημα ενός πλήκτρου.
  • Μη χρησιμοποιείτε τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ως ημερολόγιο. Το προφίλ σας δεν είναι απαραίτητο να περιέχει όλες τις πληροφορίες για την καθημερινή σας δραστηριότητα.
  • Ελέγξτε τις ρυθμίσεις ασφαλείας και απορρήτου για το προφίλ σας. Ρυθμίστε τις έτσι ώστε οι πληροφορίες σας να είναι ορατές μόνο στους φίλους σας.
  • Μην επιτρέπετε σε εφαρμογές (applications) που δε γνωρίζετε να δημοσιεύουν σχόλια στο λογαριασμό σας ή να χρησιμοποιούν τα στοιχεία του λογαριασμού σας, πέρα από το ονοματεπώνυμό σας, εάν δεν είναι απολύτως απαραίτητο για την παρεχόμενη υπηρεσία.
  • Πριν δημοσιεύσετε μια πληροφορία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σκεφτείτε ότι δε σβήνεται ποτέ από το διαδίκτυο. Μήπως θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τη μελλοντική σας ζωή;
  • Εάν αντιληφθείς ότι κάποιος προσπαθεί σε εκφοβίσει στο διαδίκτυο, ανέφερε τον εκφοβισμό στους γονείς σου. Μη μείνεις σιωπηλός!
  • Η απάντηση με τον ίδιο τρόπο δεν είναι λύση! Μην απαντάτε σε περίπτωση που κάποιος σας συμπεριφερθεί άσχημα στο Διαδίκτυο. Κάτι τέτοιο μπορεί να κάνει τα πράγματα χειρότερα!
  • Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να καλέστε τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Μη φοβηθείτε - Δεν είστε μόνοι!

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook, Twitter, χρησιμοποιούν οι άνεργοι αλλά και εργοδότες για νέες θέσεις εργασίας, ενώ οι σπουδές και η προϋπηρεσία στο εξωτερικό αποτελούν μεγάλο πλεονέκτημα για την έρευνα εργασιακών θέσεων, σε αυτές τις δύσκολες ημέρες ανεργίας στην Ελλάδα. Εν τω μεταξύ, διοργανώνονται συνεχώς σεμινάρια, ημερίδες και συναντήσεις με στελέχη εταιρειών και εταιρείες εύρεσης εργασίας προκειμένου να κινηθεί η αγορά εργασίας στη χώρα μας, όπου παρ' ότι υπάρχουν πλέον μικρά σημάδια ανάκαμψης και αισιοδοξίας, πολλοί βρίσκονται ακόμη στο ταμείο ανεργίας.

Η εμπιστοσύνη των εργοδοτών στην Ελλάδα ενισχύεται σταδιακά για 9ο συνεχόμενο τρίμηνο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τριμηνιαίας έρευνας της Manpower για τις Προοπτικές Απασχόλησης. Με τον Δείκτη των Προοπτικών Απασχόλησης να διαμορφώνεται στο +8%, σε συνέχεια της εποχικής του προσαρμογής, οι εκτιμήσεις των ελλήνων εργοδοτών είναι οι πιο αισιόδοξες που έχουν καταγραφεί από το 4ο τρίμηνο του 2008, σημειώνοντας για περισσότερο από δύο χρόνια συνεχή βελτίωση.

Παρ' όλα αυτά, οι εποχές αλλάζουν, τα μέσα εξελίσσονται, οπότε και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν πια καθοριστικό ρόλο στην αγορά εργασίας και μάλιστα αναμένεται ο ρόλος τους να γίνεται ολοένα σημαντικότερος τα επόμενα χρόνια, αλλά οι καλύτερες πρακτικές και η επιρροή τους δεν είναι πάντα σαφείς τόσο στα άτομα που αναζητούν εργασία όσο και στους εργοδότες, όπως προκύπτει από σχετική παγκόσμια έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων Adecco. Σύμφωνα με τη μελέτη της Adecco, το 2013, από τη συνολική διαδικασία αναζήτησης και πρόσληψης εργαζομένων περισσότερη από τη μισή πραγματοποιήθηκε με τη χρήση/αξιοποίηση δυνατοτήτων που προσφέρει το Διαδίκτυο (53%), με ιδιαίτερη έμφαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το ποσοστό για το 2014 αναμένεται να είναι ακόμη πιο αυξημένο (61%).

Πιο αναλυτικά, επτά στους δέκα εργοδότες δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μέρος της διαδικασίας επιλογής ανθρώπινου δυναμικού και πέντε στους δέκα υποψηφίους απαντούν ότι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για σκοπούς αναζήτησης εργασίας (στην Ελλάδα το ποσοστό των υποψηφίων που αναζητούν εργασία μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανέρχεται στο 65%). Επιπλέον, 34% των υποψηφίων στην Ελλάδα δηλώνουν πως τουλάχιστον μια φορά κάποιος εργοδότης τους προσέγγισε μέσω ενός από τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης και το 6% αυτών έλαβε μάλιστα και προσφορά εργασίας (τα αντίστοιχα ποσοστά της παγκόσμιας μελέτης είναι 30% και 9%).

Παράλληλα, το «ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΚΑΡΙΕΡΑΣ» πραγματοποιείται για τρίτη φορά, από τις 6 ως τις 10 Οκτωβρίου 2014, δίνοντας τη δυνατότητα στο κοινό να αναζητήσει νέες επαγγελματικές ευκαιρίες και να έλθει σε επαφή με στελέχη της αγοράς. Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας «ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΚΑΡΙΕΡΑΣ», όπου ακαδημαϊκός υποστηρικτής είναι το BCA College, οι επισκέπτες του Athens Metro Mall θα έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιούν σύντομες συνεντεύξεις με εκπροσώπους τμημάτων ανθρώπινου δυναμικού μεγάλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και να δοκιμαστούν σε τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και επαγγελματικής επανατοποθέτησης, ανακαλύπτοντας τις προσωπικές τους δεξιότητες και κλίσεις.

Επιπλέον, μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επεσήμανε ότι οι νέοι άνθρωποι που σπουδάζουν και εκπαιδεύονται στο εξωτερικό κερδίζουν γνώσεις σε συγκεκριμένες επιστήμες, αλλά και ενδυναμώνουν τις βασικές εγκάρσιες δεξιότητές τους που θεωρούνται πολύτιμες από τους εργοδότες. Μια νέα μελέτη σχετικά με τον αντίκτυπο του προγράμματος Erasmus της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την ανταλλαγή φοιτητών αποδεικνύει ότι οι απόφοιτοι με διεθνή πείρα έχουν πολύ καλύτερες προοπτικές στην αγορά εργασίας. Εχουν 50% λιγότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσουν μακροχρόνια ανεργία σε σύγκριση με εκείνους που δεν έχουν σπουδάσει ή δεν έχουν παρακολουθήσει κατάρτιση στο εξωτερικό και, πέντε χρόνια μετά την αποφοίτησή τους, το ποσοστό ανεργίας τους είναι κατά 23% χαμηλότερο.

 

Πηγή: Το Βήμα

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία