Αγγελίες    Επικοινωνία

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τίτλοι τέλους για την έκθεση Nostos…

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 28/06/2018

Της Βάσως Βήττα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Αδυνατεί πλέον να πραγµατοποιήσει την τουριστική έκθεση Nostos ο δήµος Ναυπακτίας µετά την παραίτηση του υπεύθυνου αντιδηµάρχου, Γιάννη Σύψα (φωτό).

 Η έκθεση ξεκίνησε πριν από δυο χρόνια µε την προοπτική να γίνει θεσµός. Τα λάθη ήταν αναπόφευκτα, αλλά υπήρχε όρεξη να συνεχιστεί. Βέβαια δαπανήθηκαν αρκετά χρήµατα τα οποία ουσιαστικά δεν γύρισαν στον τόπο, όµως η Ναύπακτος έτυχε κάποιας προβολής. Η αντιπολίτευση ζήτησε πολλές φορές οικονοµικό απολογισµό, εκφράζοντας εµµέσως πλην σαφώς υπόνοιες ότι έγινε µια σπάταλη διαχείριση.

Και ενώ φέτος θα ήταν η τρίτη χρονιά της διοργάνωσης παραιτήθηκε από την ευθύνη της ο κ. Σύψας, πράγμα που έδεσε τα χέρια της δημοτικής αρχής. Μετά από αλλεπάλληλες ερωτήσεις δημοτικών συμβούλων στις συνεδριάσεις, για το μέλλον της έκθεσης, ήρθε η απάντηση από τον δήμαρχο Τάκη Λουκόπουλο και την πλειοψηφία γενικότερα, ότι δεν πρόκειται να ξαναγίνει. Κάποιοι μίλησαν για αδυναμία, άλλοι για αλλαγή επιπέδου, ενώ ο δήμαρχος είπε ότι θα διατηρηθεί μόνο το συνεδριακό κομμάτι. Όπως και να ‘χει πάντως, ο δήμος γίνεται αναξιόπιστος όταν χαμηλώνει τον πήχη σε μια προσπάθεια που ξεκίνησε με διαφορετικό όραμα.  

Μπορείτε να προμηθευτείτε την εφημερίδα στα περίπτερα του νομού

 

Την πορεία προς την καθιέρωσή της ως έναν θεσμό για τον ελληνικό τουρισμό συνέχισε και φέτος η NOSTOS 2017, η μοναδική εκθεσιακή – συνεδριακή εκδήλωση για τον εναλλακτικό τουρισμό στην Ελλάδα, η οποία έκλεισε τις πύλες της την περασμένη Δευτέρα (16 Οκτωβρίου) στον ειδικό εκθεσιακό χώρο που είχε δημιουργηθεί στην πόλη της Ναυπάκτου.

Η NOSTOS, η οποία αποτελεί μία πρωτοβουλία του Δήμου Ναυπακτίας, πραγματοποιήθηκε για 2η συνεχόμενη χρονιά και χαρακτηρίζεται ως απόλυτα επιτυχημένη, δεδομένου ότι συμμετείχαν περισσότεροι από 170 εκθέτες καθώς και 45 hosted buyers που εκπροσωπούν μεγάλες αγορές της Ευρώπης, της Αμερικής και της Ασίας.

«Είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι από τη φετινή διοργάνωση καθώς υπήρξε σημαντική αύξηση στον αριθμό των εκθετών, όπως και στις συναντήσεις που έγιναν με τους hosted buyers. Η NOSTOS αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τη Ναυπακτία και εκτιμώ ότι ανταποκριθήκαμε πλήρως στη φετινή πρόκληση» σημείωσε ο Δήμαρχος Ναυπακτίας, Παναγιώτης Λουκόπουλος.

Στο πλαίσιο της Έκθεσης, πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 3000 συναντήσεις μεταξύ των 45 hosted buyers και φορέων και επιχειρήσεων που κινούνται στο χώρο του εναλλακτικού τουρισμού. «Οι Β2Β συναντήσεις είναι ένας τομέας που δώσαμε και θα συνεχίσουμε να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι ότι όλοι οι συμμετέχοντες έφυγαν από τη NOSTOS ευχαριστημένοι από τα αποτελέσματα των συναντήσεων που είχαν» τόνισε ο Αντιδήμαρχος Ναυπακτίας και επικεφαλής της Οργανωτικής Επιτροπής της NOSTOS 2017  Γιάννης Σύψας. «Από τις επόμενες ημέρες πρόκειται να ξεκινήσουμε την προετοιμασία για τη NOSTOS 2018, καθώς ο πήχης έχει ανέβει πλέον αρκετά ψηλά».

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη NOSTOS 2017 στις παράλληλες εκδηλώσεις, όπως ήταν τα NOSTOS CONFERENCES, τα οποία φιλοξένησαν εξειδικευμένα στελέχη και εκπροσώπους φορέων και επικεντρώθηκαν σε θέματα όπως είναι η νεοφυής επιχειρηματικότητα, η αξιοποίηση των ευκαιριών του αγροτουρισμού και το θέμα της επιμήκυνσης της σεζόν ώστε να μπορέσουμε να φθάσουμε στο επίπεδο να κάνουμε λόγο για τουρισμό 12 μηνών. Αξιοπρόσεκτη ήταν η συζήτηση που έγινε με τη συμμετοχή startup επιχειρήσεων από το χώρο του τουρισμού (Mentor, Bike me Up, Sammy και Hopwave), οι εκπρόσωποι των οποίων επεσήμαναν τις δυνατότητες που υπάρχουν στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και στην ανάγκη για δημιουργία περισσότερων συνεργειών.

NOSTOS FORUM

Στη φετινή εκδήλωση πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το εξειδικευμένο NOSTOS FORUM, μία ημερίδα με τίτλο “How to Buy / How to Sell” που προσέλκυσε σημαντικό αριθμό επαγγελματιών του κλάδου. Η ημερίδα εξελίχθηκε σε ένα πραγματικό βήμα επιμόρφωσης, ενημέρωσης και ανταλλαγής απόψεων για θέματα εναλλακτικού τουρισμού, απόλυτα εστιασμένο στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προορισμών, των φορέων και των επιχειρήσεων σύμφωνα με τις νέες τάσεις και, κυρίως, τις απαιτήσεις των ξένων αγοραστών.

Οι εργασίες άνοιξαν με την ενότητα «Ο τομέας του εναλλακτικού τουρισμού σήμερα» και πρώτο εισηγητή τον Δήμαρχο Μήλου Γ. Δαμουλάκη, ο οποίος παρουσίασε το παράδειγμα του νησιού του σαν βέλτιστη πρακτική και μετρήσιμη απόδειξη της έννοιας «Tουρισμός 365» δείχνοντας πώς οι Δήμοι μπορούν να συμβάλλουν σε αυτή την κατεύθυνση.

Σειρά είχε το πάνελ όπου συμμετείχαν οι καθηγητές κκ. Μ. Καβαρατζής (Πανεπιστήμιο Λέστερ, Ηνωμένο Βασίλειο) και Θ. Μεταξάς (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), και ο κ. Δ. Σερίφης (Nelios.com) που αναφέρθηκαν στις ευκαιρίες αλλά και τις δυσκολίες της διεθνούς αγοράς προτείνοντας λύσεις, ο καθένας από την ειδικότητά του.

Aκολούθησε η 2η ενότητα «Σύνθεση Τουριστικού προϊόντος / Νέες τάσεις», την οποία ξεκίνησε ο κ. Γ. Πίττας («Eλληνικό Πρωϊνό») φωτίζοντας με βιωματικό τρόπο τη σημασία της προσθήκης τοπικών προϊόντων και ελληνικών γεύσεων στα ξενοδοχεία μας και με το πόσο αυτό συμβάλει στη δημιουργία θετικής εμπειρίας, καταλήγοντας χαρακτηριστικά:
«Για να φτιάξουμε την ταυτότητά μας, πρέπει πρώτα να βρούμε τον εαυτό μας».

Στον ίδιο γενικότερο τομέα, αυτόν της δυναμικής σύγχρονης τάσης του Τουρισμού Γεύσης κινήθηκε και η εισήγηση του κ. Δ. Μπρούσαλη (DASC Branding) με θέμα «Τουρισμός Γεύσης, η κρυμμένη ελληνική δύναμη». H άμεση σύνδεση της παγκόσμια δημοφιλούς ελληνικής κουζίνας, του τουρισμού, των τοπικών ποιοτικών προϊόντων και των εξαγωγικών ευκαιριών που προκύπτουν από τις προφανείς συνέργειές τους, δίνει σίγουρες λύσεις και πρέπει να αποτελέσει στρατηγική επιλογή της χώρας μας. Και «Nαι, μπορούμε!», όπως κατέληξε.

Ο επόμενος εισηγητής κ. Γ. Μπράς (5 Senses Consulting) αναφέρθηκε στον κομβικό τομέα της κρουαζιέρας, ζωτικής σημασίας για μια χώρα με αρχιπέλαγος και τόσο εκτεταμένη ακτογραμμή. Έδειξε πώς μπορούν οι προορισμοί να δημιουργήσουν το προϊόν τους και να το φορτίσουν με δράσεις που το κάνουν γοητευτικότερο, και στις εταιρείες κρουαζιέρας αλλά και στους επισκέπτες, οι οποίοι «στη μεγάλη πλειοψηφία τους επανέρχονται σαν …κανονικοί τουρίστες μετά την κρουαζιέρα» όπως τόνισε.

Την 3η ενότητα με θέμα «Σύγχρονοι τρόποι προώθησης τουριστικού προϊόντος» ξεκίνησε με ξεχωριστό τρόπο ο κ. Avi Kaptzan (Kay Νew Century Tours, Iσραήλ) δίνοντας άμεση πληροφόρηση για το τι περιμένουν οι αγορές και τι αναζητούν οι buyers εναλλακτικού τουρισμού. Γνωρίζοντας καλά τις δυνατότητες της χώρα μας, προέτρεψε επιχειρήσεις και προορισμούς να εντοπίσουν τι τους κάνει ξεχωριστούς και να το κεφαλαιοποιήσουν οργανωμένα «χωρίς να φοβούνται», όπως χαρακτηριστικά είπε.

Ο κ. Τ. Γούσιος (Αlpha Marketing) μίλησε για τη σύγχρονη τάση «Η δικτύωση ως εργαλείο Marketing» και απέδειξε πως η δύναμη των προορισμών βρίσκεται στη συνέργεια και στην ομαδική προσπάθεια, θέμα συχνά δύσκολο στην Ελλάδα. Έδειξε βέλτιστες πρακτικές και υπέδειξε με άμεσο τρόπο τις βάσεις του διαλόγου και της αναγκαίας διεργασίας που οδηγεί στην πολύτιμη δικτύωση. Κατέληξε στο πώς αυτό μεταφράζεται σε ανταγωνιστικό marketing, υπογραμμίζοντας ότι «χτίζοντας δίκτυα μπορούμε περισσότερα».

O κ. Άρης Θεοδωρόπουλος (Αναρριχητικός Τουρισμός), μάς ξενάγησε στον απίστευτο κόσμο της αναρρίχησης με μοναδικές εικόνες, αναλύοντας πώς συνέβαλε στο να κάνει η Κάλυμνος το «μειονέκτημα» του βραχώδους εδάφους της, τεράστιο πλεονέκτημα παγκόσμιας εμβέλειας καθώς πλέον θεωρείται ο σημαντικότερος προορισμός για αναρρίχηση στον κόσμο! Αλλά και πως άλλοι τόποι στην πατρίδα μας μπορούν να κάνουν ανάλογες πετυχημένες προσπάθειες.

Την ενότητα έκλεισε ο κ. Δ. Σερίφης (Nelios.com) που έδειξε στους παριστάμενους «Πώς να χρησιμοποιείτε τα Social Media και το e-marketing» αποτελεσματικά. Τα παραδείγματά του και η, σε πραγματικό χρόνο, «ξενάγηση» στον Παγκόσμιο ιστό απέδειξαν πέρα από κάθε αμφιβολία ότι ο πλανήτης και οι αποστάσεις μίκρυναν, και πως το να βρει κανείς ακριβώς τον πιθανό πελάτη του, είναι εύκολο και οικονομικά προσιτό. Αρκεί να «υπάρχει σωστά δομημένη πρόταση που να δείχνει ότι η επιχείρηση το πιστεύει», όπως είπε.

Το Forum ολοκληρώθηκε με τις κεντρικές ομιλίες που ξεκίνησαν με την κ. Jordan Liane (European Ramblers Association, Γερμανία) που τόνισε τη σημασία της πιστοποίησης και τις σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης που δημιουργεί ο οργανωμένος περιπατητικός τουρισμός που αφορά πολλούς αφοσιωμένους τουρίστες στην Ευρώπη αλλά και στον κόσμο. Η χώρα μας έχει αξιοσημείωτη επίδοση σε αυτή τη μορφή εναλλακτικού τουρισμού και υπάρχουν ακόμη πολλά περιθώρια ανάπτυξης.

Ο καθηγητής κ. Θ. Μεταξάς (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) απευθύνθηκε στο Forum με τρόπο πρωτότυπο για μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας. Αφού έθεσε σύντομα το πλαίσιο του θέματος, έδειξε την πρακτική πλευρά και απέδειξε με πολλά, επιλεγμένα παραδείγματα ότι καινοτόμες προσεγγίσεις στο θεματικό τουρισμό συμβαίνουν σε όλο το κόσμο. Προτρέποντας προορισμούς και επιχειρήσεις να εντοπίσουν όσα τους κάνουν μοναδικούς, να δημιουργήσουν με στρατηγική την ταυτότητά τους και να την προβάλουν μεθοδικά σε επιλεγμένα ακροατήρια.

Τέλος, ο κ. Μ. Καβαρατζής (Πανεπιστήμιο Λέστερ, Ηνωμένο Βασίλειο) ανέλυσε με απλό, κατανοητό τρόπο τις έννοιες “brand” και “branding” και την εξειδίκευσή τους σε θέματα τουρισμού. Έδειξε τα απαραίτητα βήματα δημιουργίας και διαχείρισης ανταγωνιστικής τεαυτότητας, με καταλύτες τις συνέργειες και την ομαδική προσπάθεια. Τα παραδείγματά του, θετικά και αρνητικά, έπεισαν ότι και στη χώρα μας έχουμε μόνο να κερδίσουμε από τη σωστά δομημένη εφαρμογή της διεθνούς μεθοδολογίας, όπως συμβαίνει παγκόσμια.

 

NOSTOS FOOD

Μία άλλη ενότητα που συγκέντρωσε πλήθος κόσμου ήταν αυτή του NOSTOS Food Tourism, η οποία έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον γαστρονομικό τουρισμό και την Ελληνική Κουζίνα. Η ενότητα είχε διττό στόχο: αφενός να αναδείξει τις γευστικές διαφορές και την γαστρονομική μοναδικότητα των τριών τιμώμενων περιοχών, Αγρινίου, Σάμου και Κεντρικής Μακεδονίας προβάλλοντας όμως τη δύναμη της ελληνικής κουζίνας ως συνολικής πρότασης. Και αφετέρου να δείξει έμπρακτα και βιωματικά, ενεργοποιώντας και τις πέντε αισθήσεις, τη σημασία της κληρονομιάς σε συνταγές και παραγωγή στην διαμόρφωση φιλόδοξης τουριστικής πρότασης κάθε ελληνικού προορισμού.

Την ενότητα άνοιξε η ομιλία του κ. Γ. Πίττα («Ελληνικό πρωινό») που εκτός από την αξία της ενσωμάτωσης της τοπικής κουζίνας κάθε τόπου στα ξενοδοχεία και το πως αυτό επηρεάζει δραστικά τις επιλογές και την ικανοποίηση του επισκέπτη, εστίασε στη σημασία δημιουργίας γαστρονομικών κοινοτήτων σε κάθε περιοχή, που θα απαρτίζονται από όλους τους εμπλεκόμενους με την παραγωγή προϊόντων και την εστίαση με στόχο την ανάδειξη και τουριστική αξιοποίηση της τοπικής γαστρονομίας.

Τα μαγειρέματα άνοιξε το Αγρίνιο με τον σεφ Σ. Μπαλασκάκης (Πιθάρι) να αποδεικνύει πόσο δημιουργική είναι η αγρινιώτικη κουζίνα, χρησιμοποιώντας τοπικά προϊόντα ως πρώτες ύλες για να μαγειρέψει παϊδάκια αρνιού με μέλι, μουστάρδα σε κρούστα από αρωματικά φυτά, αγρινιώτικες χυλοπίτες με τυρί τσαλαφούτι, τοματίνια, και ελιές και μια παραδοσιακή σαλάτα με μαυρομάτικα φασόλια, καθώς και καπνιστό χοιρινό σβησμένο και λιαστή ντομάτα.

Σειρά είχε η Σάμος με τον σεφ Ασλάνη Παντερλή που είχε δύο παρουσιάσεις. Στην πρώτη έδειξε πως μαγειρεύουν θαλασσινά διαλέγοντας από την πλούσια γευστική παράδοση του νησιού του δύο συνταγές που δείχνουν την μακραίωνη σύνδεση Σάμου και θάλασσας: γαρίδες με μαραθόριζα, και την εντελώς πρωτότυπη σαμιώτικη εκδοχή του ντάκου. Στη δεύτερη παρουσίασε το κυριακάτικο, γιορτινό παραδοσιακό σαμιώτικο γεύμα: αργοψημένη κατσικίσια πλάτη γεμιστή με ρύζι και κομμάτια του ζώου, σε μια πανδαισία αρωμάτων, εικόνας και κυρίως γεύσης. Τις παρουσιάσεις συνόδευσαν, ενισχύοντας την απόλαυση, τα διεθνώς  πολυβραβευμένα κρασιά του Ε.Ο.Σ. Σάμου.

Στις δύο σαμιώτικες προσπάθειες, παρεμβλήθηκε η παρουσίαση από την Κεντρική Μακεδονία με τον σεφ Π. Πέππα να παρουσιάζει 2 συνταγές: βουβαλίσια λουκάνικα Τζουμαγιάς με πιπεριές και παραδοσιακό ρύζι με χόρτα. Η πρόταση συμπληρώθηκε με μπουγάτσα κρέμα Θεσσαλονίκης, τρείς πίττες απο τις Σέρρες μαζί με τον φημισμένο ακανέ που παράγεται μόνο εκεί, γιαούρτι με κομπόστα Νάουσας και άλλα πολλά

Το συμπέρασμα από το NOSTOS Food ήταν πως η χώρα μας μπορεί και πρέπει να εστιάσει στρατηγικά και να οργανωθεί το συντομότερο στην κατεύθυνση της ανάδειξης της ελληνικής κουζίνας ως συνολικής πρότασης προς την διεθνή τουριστική αγορά και να αξιοποιήσει στο έπακρο το αναντίρρητο, προφανές πλεονέκτημα που έχει στον τομέα του τουρισμού γεύσης.

Η NOSTOS 2017 τελούσε υπό την αιγίδα των υπουργείων Τουρισμού, Εσωτερικών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, του Visitgreece.gr, της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, της ΕΕΤΑΑ, της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Τουρισμού και Τουριστικών Πρακτορείων (fedHATTA), της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού και της Συνομοσπονδίας Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος (ΣΕΤΚΕ).

Χορηγοί της NOSTOS 2017 ήταν οι εταιρείες: Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), Τράπεζα Πειραιώς, Cosmote, Kotronis Plastics, Νέα Οδός, Λουξ, ΑΝΕΚ Lines και Superfast Ferries.

Χορηγοί επικοινωνίας ήταν η ΕΡΤ3, το ΑΠΕ-ΜΠΕ,  το STAR Κεντρικής Ελλάδας, το GTP, το tvstar.gr, το Travel Daily News, το Tornos News, το epixeiro.gr και το «Όμορφα Ταξίδια».

Θετικός είναι ο απολογισμός από τη συμμετοχή του Δήμου Θέρμου στη 2η Διεθνή Έκθεση Εναλλακτικού Τουρισμού «Nostos 2017» που πραγματοποιήθηκε στη Ναύπακτο από τις 13 έως τις 16 Οκτωβρίου. Η συμμετοχή στην Έκθεση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της στρατηγικής εξωστρέφειας που έχει χαράξει ο Δήμος, με βασικό στόχο να αποκτήσει η περιοχή την θέση που της αξίζει στον τουριστικό χάρτη.

Ο Δήμος Θέρμου συμμετείχε στη φετινή Έκθεση, όπως είχε κάνει και στην περσινή αντίστοιχη πρώτη διοργάνωση, με δικό του εκθεσιακό περίπτερο, την επιμέλεια του περιπτέρου είχε η δημοτική σύμβουλος Ιωάννα Καλημέρη που είχε αναλάβει και το στήσιμό του, μέσω του οποίου προβλήθηκε ποικιλοτρόπως το σπάνιο φυσικό κάλλος και τα μνημεία του πολιτισμού που διαθέτει η περιοχή αναφοράς του, ενώ διανεμήθηκε στους επισκέπτες φυλλάδιο τουριστικής προβολής του Δήμου.

Στο περίπτερο του Δήμου συμμετείχαν με υλικό προβολής της δραστηριότητάς τους τόσο οι ξενοδόχοι που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του Δήμου Θέρμου, όσο και σύλλογοι όπως ο σύλλογος ΛΕΜΑΘ που το αντικείμενο του ενδιαφέροντός του σχετίζεται με το αντικείμενο της έκθεσης, καθώς και αυτοί που δραστηριοποιούνται στο κανόε καγιάκ και την ορειβασία. Το περίπτερο του Δήμου Θέρμου απέσπασε θετικές κριτικές και εκατοντάδες επισκέπτες ενημερώθηκαν για τις φυσικές ομορφιές της περιοχής, τα μνημεία και τα αξιοθέατα, που από κοινού μπορούν να ικανοποιήσουν τον καταναλωτή.

Στην έκθεση συμμετείχε ο Δήμαρχος Θέρμου Σπύρος Κωνσταντάρας, ο οποίος ήρθε σε επαφή με διάφορα στελέχη, όπως τον Γενικό Γραμματέα Τουρισμού Γεώργιο Τζάλλα, τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Ευάγγελο Αποστόλου, τον πρόεδρο του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ» Σταύρο Μπένο, τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολο Κατσιφάρα και άλλους.

Η παρουσία και αυτή τη χρονιά του Δήμου Θέρμου κρίνεται σημαντική, δεδομένου ότι η εν λόγω Έκθεση έχει στόχο την ανάδειξη, προβολή και προώθηση περιοχών και επιχειρήσεων, τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά και φιλοδοξεί να αποτελέσει διεθνές σημείο αναφοράς όλων των μορφών εναλλακτικού τουρισμού για όλους τους προορισμούς και για τους επαγγελματίες του κλάδου που δραστηριοποιούνται στη Μεσόγειο και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Φέτος συμμετείχαν 170 εκθέτες (από 90 την πρώτη χρονιά) και 45 ταξιδιωτικοί πράκτορες και εκπρόσωποι εξειδικευμένων ταξιδιωτικών γραφείων του εξωτερικού που αποδεδειγμένα ασχολούνται με αυτό το είδος του τουρισμού και επιθυμούν να εντάξουν στα προγράμματά τους, αλλά και να προσφέρουν στο πελατολόγιό τους, νέες και άγνωστες για τις αγορές στις οποίες απευθύνονται, περιοχές. Μεγάλης σημασίας για την Έκθεση ήταν οι συνεδριακές και παράλληλες εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν με ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις και ομιλίες από στελέχη με μεγάλη εμπειρία στις ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

 ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Επιτυχημένα έδωσε το «παρών» το τοπικό τμήμα Ναυπάκτου «AHEPA Lepanto 1571» στη διεθνή έκθεση εναλλακτικού τουρισμού «NOSTOS EXPO 2017» από 13-16 Οκτωβρίου στη Ναύπακτο.

Το τμήμα με τη συμμετοχή του είχε την ευκαιρία να προβάλλει τη θερινή δραστηριότητά του με το καθιερωμένο «AHEPA CUP Beach Volleyball tournament» και ταυτόχρονα να προβάλει το όνομα της AHEPA.

Ενώ στην οθόνη του περιπτέρου προβάλλονταν στιγμές από περασμένες διοργανώσεις, οι παριστάμενοι εκφράστηκαν με κολακευτικά λόγια για αυτές ενώ έδειξαν ενδιαφέρον να ενημερωθούν γενικότερα για την AHEPA και το έργο της.

Το παρών στο περίπτερο του τμήματος “AHEPA Lepanto 1571” έδωσαν ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Λουκόπουλος, ο περιφερειάρχης Δυτ. Ελλάδος κ. Κατσιφάρας, η αντιπεριφερειάρχης κα Σταρακά, ο Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης κ. Τζιάλλας, ο δήμαρχος Αγρινιου κ. Παπαναστασίου, οι αντιδήμαρχοι Ναυπακτίας κ. Σύψας και κ. Σαλαμούρας, ο πολιτευτής και μέλος AHEPA κ. Παπαγεωργίου καθώς και πλήθος κόσμου.

Το τμήμα AHEPA Ναυπάκτου ευχαριστεί το Δήμο Ναυπακτίας για την επιτυχημένη διοργάνωση και τον κ. Κακούρα (integral electronics) για την τεχνική υποστήριξη στο στήσιμο του περιπτέρου.

Σημειώνεται ότι η έκθεση “NOSTOS EXPO 2017” διοργανώθηκε από το Δήμο Ναυπακτίας, ως η σημαντικότερη εκδήλωση στο χώρο του εναλλακτικού τουρισμού στην Ελλάδα. Η ετήσια αυτή συνάντηση αποσκοπεί στη συνεργασία και τη δικτύωση όλων όσων φιλοδοξούν να αξιοποιήσουν τις δυναμικές νέες τάσεις στον τουρισμό και δίνει έμφαση στην πραγματοποίηση Β2Β συναντήσεων μεταξύ εξειδικευμένων hosted buyers από την Ελλάδα και το εξωτερικό και ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων.

Η φετινή εκδήλωση μάλιστα ήταν σημαντικά ενισχυμένη καθώς περισσότεροι από 150 εκθέτες και 45 hosted buyers που εκπροσωπούν μεγάλες αγορές της Ευρώπης, της Αμερικής και της Ασίας δήλωσαν παρών στον ειδικό εκθεσιακό χώρο που δημιουργήθηκε στην πόλη της Ναυπάκτου.

Ο Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου στο πλαίσιο της έκθεσης Nostos 2017 μετείχε σε συζήτηση με θέμα: «Οι πολιτικές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την ανάπτυξη του Εναλλακτικού Τουρισμού».

Στην ημερίδα, στην οποία πήραν ακόμη μέρος ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτ. Ελλάδος Κ. Καρπέτας, ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλίας Ι. Μπουτίνας και ο Γ. Γούλας Δημοτικός Σύμβουλος Ναυπακτίας, αναπτύχθηκαν οι θέσεις των εκπροσώπων της Τ.Α. ως προς τις αναπτυξιακές δυνατότητες του εναλλακτικού τουρισμού.

Ο Γιώργος Παπαναστασίου επισήμανε μεταξύ άλλων: «Είναι κοινή πεποίθηση πλέον ότι η Χώρα μας με την αξιοποίηση συγκεκριμένων τομέων μπορεί να διευρύνει την τουριστική περίοδο και να κυριαρχήσει στην αγορά με ελκυστικά πακέτα για όλη την χρονιά. Και αυτό μπορούμε να το επιτύχουμε μόνο με επαναπροσδιορισμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Πρωταγωνιστής σε αυτήν την κατεύθυνση θα πρέπει να είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Εμείς είμαστε αυτοί που γνωρίζουμε καλύτερα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Τόπου μας. Θα πρέπει να προβάλλουμε τα τοπόσημα, αυτές τις περιοχές που χαρακτηρίζουν κάθε τόπο και αποτελούν σημείο αναφοράς. Στον Δήμο Αγρινίου ξεκινάμε από το μηδέν, αφού δεν υπήρχαν οι υποδομές να στηρίξουν αυτό το νέο μοντέλο ανάπτυξης.

Συνολικά, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας χάρτης όπου θα καταγράφονται οι εναλλακτικές δυνατότητες κάθε περιοχής καθώς και οι προτάσεις για την στρατηγική αξιοποίησης τους. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να γίνουμε ανταγωνιστικοί. Με την ανάδειξη του φυσικού και πολιτισμικού αποθέματος του Τόπου μας. Είναι απαραίτητο γι αυτό το λόγο να επιχειρηθεί αλλαγή στο μοντέλο λειτουργίας με την αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων στην τοπική διοίκηση και την ανάληψη πρωτοβουλιών από τις τοπικές κοινωνίες. Για το σκοπό αυτό κρίνεται αναγκαίο να προωθούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα νομοθετικές και υπηρεσιακές πράξεις. Η Πολιτεία θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα προκειμένου να ενισχυθούν οι δυνατότητες ανάπτυξης της νέας αγοράς.

Με αυτές τις προϋποθέσεις θα μπορέσει να ενεργοποιηθεί ο ιδιωτικός τομέας, να αναδειχθούν οι συνέργειες εκείνες που θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη του νέου μοντέλου που θα δώσει ζωή σε κομμάτια της χώρας που έμεναν αναξιοποίητα.

Είναι επιτακτική ανάγκη να χαράξουμε τώρα το όραμα για την τουριστική ανάπτυξη με σχεδιασμό δεκαετίας. Η Δυτική Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει σε αυτό το μοντέλο τουρισμού, να δημιουργήσει ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις και τους παραγωγούς και να εξελιχθεί σε έναν σύγχρονο και ελκυστικό προορισμό».

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μια σημαντική ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης Nostos 2017 στη Ναύπακτο με θέμα «Ενδογενής Τουριστική Ανάπτυξη της Υπαίθρου» στην οποία ένας από τους  βασικούς ομιλητές ήταν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Ευ. Αποστόλου.

Ο κ. Αποστόλου επισκέφθηκε αρχικά την ορεινή Ναυπακτία και την γιορτή του Κάστανου και στη συνέχεια βρέθηκε στην έκθεση, όπου ξεναγήθηκε από τον δήμαρχο Π. Λουκόπουλο, εκφράζοντας την ικανοποίησή του που μια τόσο σημαντική διοργάνωση γίνεται από το δήμο Ναυπακτίας, ο οποίος διαθέτει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα για την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού και κυρίως του αγροτουρισμού.

Ο κ. Αποστόλου ανέπτυξε το θέμα «Ο πρωτογενής τομέας μοχλός ανάπτυξης και συνοχής της υπαίθρου», τονίζοντας ότι ο μόνος δρόμος εξόδου από τα μνημόνια είναι η ανάπτυξη, που αποτελεί τον μοναδικό τρόπο σταθεροποίησης της  χώρας. Στην ανάκαμψη της χώρας,  κατά τον υπουργό, πρέπει να πρωταγωνιστήσει ο αγροτικός τομέας, αφού η παραγωγική δραστηριότητα θα σηκώσει το μεγάλο βάρος της. «Πρέπει να εστιάσουμε την προσπάθειά μας στην αγροτοδιατροφική παραγωγή και να επιμείνουμε σε προτάσεις εναλλακτικού τουρισμού της υπαίθρου», τόνισε χαρακτηριστικά.

Το υπουργείο για να στηρίξει αυτή την προσπάθεια εφαρμόζει ένα πρόγραμμα κοινοτικής συμμετοχής 4,7 δις ευρώ, το οποίο, στην εξέλιξή του, θα κινητοποιήσει πόρους πάνω από 6 δις και μαζί με το επιχειρησιακό πρόγραμμα αλιείας θα ξεπεράσουν τα 6,5 δις ευρώ. Αν προστεθούν και τα 14 δις των ενισχύσεων που θα υπάρξουν την επόμενη τετραετία, ο πρωτογενής τομέας θα έχει κοινοτικούς πόρους περίπου 20 δις.

Στο πάνελ ήταν και ο Πρόεδρος του Δικτύου Αναπτυξιακών Εταιριών και Γενικός Διευθυντής της ΑΝΚΟ, Γιώργος Αμανατίδης, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Ολοκληρωμένος σχεδιασμός της τουριστικής ανάπτυξης στην ύπαιθρο και μηχανισμοί στήριξης για την υλοποίησή του». Επίσης ο Συντονιστής του Δικτύου Πολυλειτουργικών Αγροκτημάτων,  Κώστας Μώρος, μίλησε για τα «Πολυλειτουργικά αγροκτήματα: το μέλλον του αγροτουρισμού» και η Γεωπόνος – επιστήμων τροφίμων, Σύμβουλος καινοτομίας και ποιότητας,  Γιολάντα Τότσιου, ανέλυσε το θέμα «Οι Ρίζες και οι καρποί της Αιτωλικής Γης: Καινοτόμος Προσέγγιση»

Για έναν άλλο τομέα του τουρισμού στην Αιτωλοακαρνανία, μίλησαν  πρώην υπουργός και Πρόεδρος του Σωματείου «Διάζωμα», Σταύρος Μπένος και ο Συντονιστής του Φορέα Διαχείρισης Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου Αιτωλικού, Περιβαλλοντολόγος,  Γιάννης Σελιμάς.  Ο τίτλος ήταν «Διαδρομή φύσης και πολιτισμού στο νομό Αιτωλοακαρνανίας», όπου παρουσιάστηκαν όλα τα σημεία πολιτιστικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, καθώς και τα μνημεία της φύσης, όπως είναι τα πέντε αρχαία θέατρα, η Κλεισούρα, ο Αχελώος ποταμός, τα φυσικά ιχθυοτροφεία του Μεσολογγίου, και άλλα.

Πριν ξεκινήσει η ημερίδα, τον κ. Αποστόλου περίμεναν αγρότες από την πεδιάδα του Μόρνου, προκειμένου να του εκθέσουν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν από το ημιτελές έργου του αναδασμού. Ο κ. Αποστόλου υποσχέθηκε ότι το έργο θα ξεκινήσει και πάλι εντός του 2018.

Παράλληλα σε άλλο χώρο της έκθεσης παρουσιάστηκαν γαστρονομικές δράσεις από διάσημους σεφ, οι οποίοι  μαγείρεψαν με ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα, προκειμένου να αναδείξουν την ελληνική κουζίνα και τις τοπικές γεύσεις.

Επιπλέον στον εξωτερικό χώρο έγιναν διάφορες δράσεις με άλογα και άμαξες, καθώς  και διάφορα αθλήματα και δραστηριότητες. 

ΒΑΣΩ ΒΗΤΤΑ

Σελίδα 1 από 8

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία