Αγγελίες    Επικοινωνία

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

«Τραγουδώντας με ουρανό και θάλασσα» θα μας ταξιδέψει φέτος η Παπαχαραλάμπειος Φιλαρμονική του Δήμου Ναυπακτίας, υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Δημητρίου Αμπατζή, τη Δευτέρα 29 Ιουλίου και ώρα 9:00μ.μ. στο λιμάνι Ναυπάκτου.

Μαζί της συμπράττουν σημαντικοί ερμηνευτές: Πόλυ Τριανταφύλλου και  Δημήτρης Δημόπουλος (τραγούδι), Ορνέλα Μαρία Μοσχέτα (πιάνο),  Γιάννης Κριδεράς (μπουζούκι) και Γιάννης Κοτρώτσος (κιθάρα).

Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ Δ.Κ.Α.Κ.Κ.Υ
ΓΙΩΡΓΟΣ  ΣΙΑΜΑΝΤΑΣ

Μία βάρκα βυθίστηκε το βράδυ της Πέμπτης στο λιμάνι της Ναυπάκτου, κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες.

Η βάρκα ανελκύστηκε το μεσημέρι της Παρασκευής, με τη βοήθεια γερανού αλλά και ενός δύτη από την ομάδα lepanto dive.

Πηγή: nafpaktianews

Ο Δήμος Ναυπακτίας, στα πλαίσια της 447ης Επετείου της Ναυμαχίας Ναυπάκτου φιλοξενεί την μουσικοθεατρική παράσταση «Ερωτόκριτος» του Βιτσέντζου Κορνάρου στο Λιμάνι, την Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018 με ώρα έναρξης 8 μ.μ.

Το σχήμα «Άτροπον» με 6 μουσικούς, 2 ηθοποιοί και ένας σκηνογράφος, ξετυλίγουν το κουβάρι μιας από τις ωραιότερες ιστορίες της κρητικής λογοτεχνίας της Αναγέννησης, με σκηνοθεσία, διασκευή κειμένων και στίχους σε ορισμένα τραγούδια από την Ευσταθία Γρέντζελου, μουσική επιμέλεια, σύνθεση πρωτότυπης μουσικής και διασκευές από τον Γιώργο Αθανασόπουλο.

Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα του Ομίλου για την UNESCO Πειραιώς και Νήσων.

Η ιδιαίτερη προσέγγιση του έργου συνδέει τρεις τέχνες επί σκηνής, τη μουσική, την υποκριτική και τα εικαστικά. Τα στοιχεία αυτά «συνδιαλέγονται» άψογα με τη διατήρηση του ιδιώματος και της φόρμας του ποιητικού κειμένου, η οποία αποδίδεται με ευαισθησία από τους ηθοποιούς, ενώ στα τραγούδια διατηρείται ο έμμετρος λόγος του Β. Κορνάρου, παράλληλα με τη στιχουργική δημιουργία της Ευσταθίας Γρέντζελου. Ο διάλογος ανάμεσα στο λόγο και τη μουσική μαζί με τις εικαστικές συνθέσεις τόσο επί σκηνής, όσο και σε προβολή, συνθέτουν ένα ατμοσφαιρικό σκηνικό.

Ο Ερωτόκριτος και η Αρετούσα αγαπιούνται με πάθος και αποφασίζουν να παραμείνουν ενωμένοι, κόντρα στην απαγόρευση του βασιλιά πατέρα της, λόγω της διαφορετικής κοινωνικής τους τάξης. Οι δυο τους αψηφούν την εξορία και τη φυλακή και όσα ακόμη φέρουν στο δρόμο τους του κύκλου τα γυρίσματα, μένοντας πιστοί στον όρκο για αιώνια αγάπη…
Το έμμετρο μυθιστόρημα του Β. Κορνάρου, φεγγοβολεί το πάθος του έρωτα και της παλικαριάς, της φιλίας και της αφοσίωσης… συνταιριάζοντας την ορμή του μεσαιωνικού καιρού με το μεθύσι των καιρών της Αναγέννησης…

Συντελεστές :

Σκηνοθεσία, διασκευή κειμένου : Ευσταθία Γρέντζελου

Σύνθεση πρωτότυπης μουσικής, διασκευές : Γιώργος Αθανασόπουλος

Εικαστική παρέμβαση-κατασκευές : Βασίλης Ραμμόπουλος

Φωτισμοί :Κώστας Σύρος

Παίζουν οι ηθοποιοί : Πάνος Νάκος & Πηνελόπη Σέρβου

Το μουσικό σχήμα «Άτροπον» αποτελούν :
Ευσταθία Γρέντζελου : φωνή
Γιώργος Αθανασόπουλος : λύρα, λαούτο, φωνή
Φιφή Αλεξοπούλου : τσέλο

Παναγιώτης Κατσικλής : κανονάκι
Παναγιώτης Καραγεώργος : ούτι
Μάκης Φεγγούλης : κρουστά

Σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών, η παράσταση θα πραγματοποιηθεί στην Παπαχαραλάμπειο Αίθουσα Ναυπάκτου, με ελεύθερη είσοδο.

O ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ Δ.Κ.Α Κ.Κ.Υ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ   ΣΙΑΜΑΝΤΑΣ

 

Πετρέλαιο στο λιμάνι της Ναυπάκτου…

Μικρές πετρελαιοκηλίδες εντοπίστηκαν σήμερα στο λιμάνι της Ναυπάκτου που προήλθαν προφανώς από διαρροή καυσίμου από κάποιο σκάφος.

Το πρωί υπήρχε μια οσμή πετρελαίου στο λιμάνι και έτσι ειδοποιήθηκε το Λιμενικό που διενεργεί και την προανάκριση για να διαπιστώσει αν προήλθε από σκάφος που αποχώρησε βιαστικά χθες το βράδυ από το λιμάνι ή αν υπάρχει άλλη αιτία.

 Άμεσα έγινε κινητοποίηση για την περισυλλογή του καυσίμου, με ειδικές απορροφητικές πετσέτες και τον καθαρισμό του λιμανιού, με ειδικά χημικά.

ΒΑΣΩ ΒΗΤΤΑ

Πολλά ερωτήματα έχουν δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα σχετικά με την τοποθέτηση της πλωτής εξέδρας έξω από το Λιμάνι της Ναυπάκτου. Τώρα πλέον που όλες οι διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί προς μεγάλη απογοήτευση κάποιων, πρέπει κάποια πράγματα να ειπωθούν για να γίνει κατανοητό το μέγεθος του εγχειρήματος αλλά και οι λόγοι – παρεμβάσεις που οδήγησαν σε όλες αυτές τις καθυστερήσεις.

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την Διοίκηση του ΔΛΤΝ ασχοληθήκαμε με το ζήτημα της επέκτασης του ήδη υπάρχοντος τσιμεντένιου προβλήτα με σκοπό αφενός μεν τον ελλιμενισμό σκαφών, αφετέρου δε την αντιμετώπιση του φαινομένου της προσάμμωσης του Λιμανιού. Αν και πολλές ήταν οι «κασσάνδρες» που διακήρυσσαν ότι αυτό το έργο δεν πρόκειται ποτέ να προχωρήσει εμείς το τολμήσαμε.

Η αρχική πρόταση του ΔΛΤΝ η οποία προτάθηκε στην Εφορεία Αιτ/νίας και Λευκάδος (ΕΦΑΑΙΤΛ) προέβλεπε την κατασκευή μόνιμης εξέδρας επί πασσάλων με υποθαλλάσιους κυματοθραύστες μπροστά από τον τσιμεντένιο προβλήτα σε σχήμα Γ, μήκους 28μ. και με βραχίονα 77μ, προτάσσοντας πρωτίστως την προστασία του λιμένα με τον υποθαλάσσιο κυματοθραύστη και δευτερευόντως τον ελλιμενισμό σκαφών.

 1η Πρόταση ΔΛΤΝ

Στις αλλεπάλληλες  συσκέψεις  με την  ΕΦΑΑΙΤΛ,  το   Δήμο Ναυπακτίας, και την Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων, προέκυψαν ζητήματα σχετικά με την μονιμότητα του έργου, καθώς εκφράστηκαν σοβαροί προβληματισμοί και επιφυλάξεις, αφού θεωρήθηκε ότι λόγω της κλίμακας και της μονιμότητας του έργου, οι επεμβάσεις ήταν μεγάλες. Επιπλέον θεωρήθηκε ότι  αλλοιωνόταν ο χαρακτήρας του κλειστού λιμένα της Ναυπάκτου, τον οποίο διατηρεί από την αρχαιότητα έως και σήμερα.

Ως εκ τούτου η ΕΦΑΑΙΤΛ ζήτησε πλήρη μελέτη, τεκμηριωμένη ως προς τις επεμβάσεις και τους προβληματισμούς που εξέθεσε, ενώ κατ’ επανάληψη υπογράμμισε ότι θα διαβιβάσει το θέμα για την κατά νόμο γνωμοδότηση στο αρμόδιο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, καθώς το Λιμάνι της Ναυπάκτου είναι χαρακτηρισμένο ως «μείζονος σημασίας μνημείο».

Το ζήτημα αυτό συζητήθηκε με την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων και την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, η οποία πραγματοποίησε και αυτοψία στο λιμάνι. Σημειώνεται δε ότι διενεργήθηκε και υποθαλάσσια αυτοψία προκειμένου να αποφανθεί.

Μετέπειτα το ΔΛΤΝ κατόπιν συστάσεων πρότεινε την κατασκευή μικρότερης εξέδρας σε σχήμα Τ, όπως αποτυπώνεται στη κάτωθι φωτογραφία:

2η Πρόταση ΔΛΤΝ

Η νέα πρόταση συζητήθηκε με την ΕΦΑΑΙΤΛ, η οποία προφορικώς μας επεσήμανε ότι δεν συμφωνεί με οποιαδήποτε μόνιμη κατασκευή έξωθεν του Λιμένα Ναυπάκτου εκφράζοντας δε την άποψη ότι και το ΚΑΣ δεν θα συμφωνήσει.

Υπό τα δεδομένα αυτά  καταθέσαμε εξαρχής νέα πρόταση για τοποθέτηση προσωρινής πλωτής εξέδρας (6μηνης χρήσης) μήκους 36μ και πλάτους 2,40 έξωθεν του Λιμένα και σε συνέχεια του υπάρχοντος προβλήτα. Σημειώνεται ότι το νομικό πλαίσιο για εποχικές πλωτές εξέδρες θεσπίσθηκε το 2016. Για την πρόταση αυτή υπήρξε συστράτευση όλων των παρατάξεων, ομόφωνη απόφαση του ΔΣ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου αλλά και του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο ομόφωνα ενέκρινε την χρηματοδότηση του έργου.

Ενώ λοιπόν η εξέδρα αυτή είναι εποχικής χρήσης και ο νόμος προβλέπει συνοπτικές διαδικασίες για την τοποθέτηση της (όπως γνωμοδότηση εντός 20 ημερών από το Υπουργείο Τουρισμού), λάβαμε για την τοποθέτηση της τις εξής αδειοδοτήσεις – γνωμοδοτήσεις, αφορά πολλές φορές παρασταθήκαμε στα αρμόδια Υπουργεία και Συμβούλια των σχετικών οργάνων:

Θετική γνωμοδότηση από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων

Θετική γνωμοδότηση από την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Δυτικής Ελλάδος

Έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ)

Έγκριση από τον Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ)

Έγκριση από το Υπουργείο Πολιτισμού, την οποία υπογράφει η Υπουργός Πολιτισμού κ. Κονιόρδου

Σύμφωνη γνώμη από το Λιμεναρχείο

Έγκριση από το Τμήμα Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου Ναυτιλίας

Έγκριση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Τουρισμού κ. Τζιάλλα

Έγκριση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας κ. Λαμπρίδη

Για την ολοκλήρωση των δυο τελευταίων σταδίων της αδειοδότησης, ήτοι την έγκριση από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Τουρισμού σημαντική ήταν η βοήθεια από τους Βουλευτές του νομού μας κ. Γεώργιο Βαρεμένο και κ. Δημήτριο Κωνσταντόπουλο, όπως και του πολιτευτή Σταύρου Καραγκούνη τους οποίους και ευχαριστούμε.

Επίσης ιδιαίτερα θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Υπουργό Τουρισμού κα. Έλενα Κουντουρά, η οποία ασχολήθηκε προσωπικά με το θέμα.

Βέβαια στο σημείο αυτό δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και όλους αυτούς οι οποίοι επωνύμως, αλλά και ανωνύμως έκαναν ότι μπορούσαν προκειμένου η πλωτή εξέδρα να μην τοποθετηθεί. Δεκάδες καταγγελίες τηλεφωνικές αλλά και έγγραφες (ενδεικτικά αναφέρων 15 τηλεφωνικές καταγγελίες σε μια ημέρα!!!) κατέκλυσαν τις Υπηρεσίες το τελευταίο διάστημα (Υπουργείο Ναυτιλίας, Υπουργείο Τουρισμού, Υπουργείο Πολιτισμού, Λιμεναρχείο κ.α.) προκειμένου να μην λειτουργήσει η εξέδρα. Πιο πρόσφατη είναι η καταγγελία σχετικά με την νομιμότητα της τσιμεντένιας εξέδρας έξω από το Λιμάνι, η οποία υφίσταται εδώ και δεκαετίες!!!

Όλοι εσείς, οι οποίοι «κόπτεσθαι» για το μέλλον αυτού του τόπου, εξυπηρετώντας μικροπολιτικές και μικροσυμφέροντα το μόνο που πετύχατε ήταν να καθυστερήσετε το αυτονόητο, το οποίο αποτελούσε πάγιο αίτημα της κοινωνίας τις τελευταίες δεκαετίες.

Κύριοι λυπάμαι αλλά αποτύχατε. Η εξέδρα θα παραμείνει μέχρι τον Δεκέμβριο 2018 στο Λιμάνι και θα επανατοποθετηθεί για χρονικό διάστημα από τον Απρίλιο εως τον Σεπτέμβριο 2019. Το τολμήσαμε, το σχεδιάσαμε και το πετύχαμε.

 

Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου

Αντώνιος Φράγκος

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αποκατάστασης του λειτουργικού βάθους στην δυτική πλευρά του λιμένα της Ναυπάκτου με την απομάκρυνση των φερτών υλικών.

Επισημαίνουμε ότι η απομάκρυνση των φερτών υλικών μέχρι και το 2016 πραγματοποιείτο με χρήση εκσκαφικού μηχανήματος βαρέως τύπου. Σε αυτοψία που διενεργήθηκε το 2017 στη θαλάσσια περιοχή του λιμένα Ναυπάκτου από εκπροσώπους της ΕΕΑ της Δ/νσης Αναστήλωσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων, της ΥΝΕΜΤΕΔΕΠΝΙ και της ΕΦΑ Αιτωλ/νίας και Λευκάδας, διαπιστώθηκε το πρόβλημα της έντονης προσάμμωσης στην είσοδο και στη δυτική πλευρά του λιμένα. Παράλληλα, παρατηρήθηκε παρουσία μεγάλης επιμήκους ρωγμής επί του πλακόστρωτου της δυτικής πλευράς του λιμένα, καθώς και κλίση του εξωτερικού τμήματος, που υποδεικνύει καθιζήσεις.

Για το λόγο αυτό και προς αποφυγή περαιτέρω επιδείνωσης της κατάστασης, η λύση που επιλέχθηκε για την απομάκρυνση των φερτών υλικών ήταν η χρήση αναρροφητικής αντλίας-τζιφάρια, η οποία, όμως, αποδείχθηκε μη λειτουργική. Όλες οι εργασίες έγιναν δε με την συνδρομή των αρμοδίων Υπηρεσιών και την παρουσία Αρχαιολόγων της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων και της Εφορείας Αιτ/νιας και Λευκάδος.

Στις 26/6/2018 η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων με νέα απόφαση της ενέκρινε ως ενδεδειγμένη λύση για την απομάκρυνση των φερτών υλικών τη διενέργεια των εργασιών με χρήση λαστιχοφόρου εκσκαφικού μηχανήματος, ελαφρού τύπου (JCB) και για αποτελεσματικότερη ολοκλήρωση των εργασιών, προτάθηκε από την Υπηρεσία χρήση πιεστικής (jet) υδραντλίας από δύτη, έτσι ώστε το υλικό που βρίσκεται βαθύτερα (και μακρύτερα) να μεταφερθεί εντός της ακτίνας εκσκαφικής λειτουργίας του μηχανήματος.

Οι εργασίες με το JCB εκτελούνταν καθημερινά τις πρώτες πρωϊνές ώρες προκειμένου να μην υπάρχει όχληση στον Λιμένα, ενώ παρίστατο και αρχαιολόγος από την Αρχαιολογία Εναλίων.

Εφεξής παρόμοιες εργασίες καθαρισμού και εκβάθυνσης του λιμένα θα πρέπει να εκτελούνται με την χρήση πλωτού μέσου.

Σελίδα 1 από 5

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία