Αγγελίες    Επικοινωνία

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Το Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ (ΙΝΕ/ΓΣΕΕ) σε συνεργασία με το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ναυπακτίας & Δωρίδας στο πλαίσιο λειτουργίας του Δικτύου Υπηρεσιών Πληροφόρησης & Συμβουλευτικής Εργαζομένων & Ανέργων, θα υλοποιήσει δύο εργαστήρια πληροφόρησης ανέργων με θέμα «Ορθή συμπλήρωση αιτήσεων εργασίας σε δημόσιους φορείς. Αιτήσεις ΚΟΧ», στη Ναύπακτο στο χώρο του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ναυπακτίας & Δωρίδας (Αποκαύκου 16, ΤΚ 30300).

Τα εργαστήρια αφορούν τη δημόσια πρόσκληση του ΟΑΕΔ Νο 3/2019 που απευθύνεται σε εγγεγραμμένους ανέργους στα μητρώα του ΟΑΕΔ για την κατάρτιση πινάκων κατάταξης για την προώθηση της απασχόλησης μέσω Προγραμμάτων Κοινωφελούς Χαρακτήρα, συμπεριλαμβανομένης της κατάρτισης.

Το εργαστήρια θα υλοποιηθούν την Πέμπτη 14 Μαρτίου 2019 τις εξής ώρες:

1ο εργαστήριο: 9.30 – 11:30

2ο εργαστήριο: 11:30 – 13:30

Τα ομαδικά εργαστήρια παρέχονται δωρεάν και υλοποιούνται μέσω του Εξειδικευμένου Κέντρου Προώθησης στην Απασχόληση (ΕΚΠΑ Πάτρας) και της Δομής Εργαζομένων με στόχο την πληρέστερη υποστήριξη για την ένταξη ή την επανένταξη ανέργων στην αγορά εργασίας και την ενδυνάμωση και υποστήριξη των εργαζομένων.

Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων είναι 20 άτομα ανά εργαστήριο και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή με τους ακόλουθους τρόπους:

Να συμπληρώσετε ηλεκτρονικά την αίτησή σας στην διεύθυνση: https://goo.gl/aodQJd

Να επικοινωνήσετε είτε με τη γραμματεία του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ναυπακτίας & Δωρίδας στο 2634029614, είτε με τους συμβούλους απασχόλησης στα τηλέφωνα 2610624755 και 2610226347 καθημερινά από 9:00 έως 14:00, είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. .

Δύο είναι οι κατηγορίες των ανέργων που θα λάβουν και το 2018 κοινωνικό μέρισμα που θα φτάσει μέχρι και τα 400 ευρώ.

Ειδικότερα σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ, που δημοσιεύτηκε, κοινωνικό μέρισμα θα πάρουν:

— 55.000 άνεργοι ηλικίας από 18 μέχρι 24 ετών. Το ποσό που θα πιστωθεί στους λογαριασμού τους θα ανέρχεται στα 400 ευρώ

— Χιλιάδες μακροχρόνια άνεργοι, οι βρίσκονται πάνω από 2 έτη εκτός εργασίας, οι οποίοι θα λάβουν ποσά ανάλογα με τα εισοδηματικά και περιουσιακά στοιχεία που θα καταθέσουν.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Eurostat: Μειώθηκε η ανεργία στο 19,1%

Στο 19,1% μειώθηκε το επίπεδο της ανεργίας τον Ιούνιο του 2018 στην Ελλάδα, από 19,3% το Μάιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.

Toν Αύγουστο (δεν υπάρχουν στοιχεία για την Ελλάδα), η ανεργία στην ευρωζώνη μειώθηκε στο 8,1% σε σχέση, από 8,2% τον Ιούλιο, καταγράφοντας το χαμηλότερο επίπεδο από το Νοέμβριο του 2008. Στην ΕΕ η ανεργία παρέμεινε σταθερή στο 6,8%, καταγράφοντας το χαμηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2008. Ένα χρόνο πριν, τον Αύγουστο του 2017 η ανεργία στην ευρωζώνη και στην «ΕΕ των 28» ήταν 9% και 7,5% αντιστοίχως.

Συνολικά τον Αύγουστο καταγράφονται 16,657 εκατομμύρια άνεργοι στην ΕΕ και 13,22 εκατομμύρια άνεργοι στην ευρωζώνη. Τα υψηλότερα επίπεδα ανεργίας στην ΕΕ καταγράφονται στην Ελλάδα (19,1% τον Ιούνιο) και στην Ισπανία (15,2%). Τα χαμηλότερα ποσοστά ανεργίας σημειώθηκαν στην Τσεχία (2,5%), στη Γερμανία και στην Πολωνία(3,4%).

Μετά την Κύπρο και την Κροατία, η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση της ανεργίας στην ΕΕ, μέσα σε ένα χρόνο, από 21,3% τον Ιούνιο του 2017 σε 19,1% τον Ιούνιο του 2018. Ειδικότερα στην Ελλάδα, ο αριθμός των ανέργων τον Ιούνιο διαμορφώθηκε στους 909 χιλιάδες. Το ποσοστό ανεργίας στους άνδρες διαμορφώθηκε στο 15,3% και στις γυναίκες στο 23,8%.

Το ποσοστό ανεργίας των νέων (κάτω των 25 ετών) στην Ελλάδα μειώθηκε στο 39,1%, έναντι 39,3% το Μάιο. Τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας των νέων στην ΕΕ καταγράφονται στην Ελλάδα (39,1%), στην Ισπανία (33,6%) και στην Ιταλία (31%). Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στη Γερμανία (6,2%), στην Τσεχία (6,3%) και στην Ολλανδία (7,7%). Τον Αύγουστο η ανεργία των νέων στην ευρωζώνη μειώθηκε στο 16,6% και στην ΕΕ στο 14,8%

Πηγή: aftodioikisi.gr

 

Στο 20,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Απρίλιο, μειωμένο κατά 1,5 μονάδα από το 21,7% τον Απρίλιο του 2017, αλλά οριακά αυξημένο από το 20,1% τον Μάρτιο 2018.

Σύμφωνα με την έρευνα εργατικού δυναμικού της ΕΛΣΤΑΤ, οι άνεργοι ανήλθαν σε 949.726 άτομα και ο αριθμός τους μειώθηκε κατά 93.632 άτομα σε σχέση με τον Απρίλιο 2017 (μείωση 9,0%) και κατά 7.698 άτομα σε σχέση με τον Μάρτιο 2018 (μείωση 0,8%).

Το σύνολο των απασχολουμένων εκτιμάται ότι ανήλθε σε 3.763.377 άτομα. Οι απασχολούμενοι μειώθηκαν κατά 1.242 άτομα σε σχέση με τον Απρίλιο 2017 (μη σημαντική μεταβολή) και κατά 40.758 άτομα σε σχέση με τον Μάρτιο εφέτος (μείωση 1,1%).

Οι οικονομικά μη ενεργοί (τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία) ανήλθαν σε 3.270.298 άτομα και αυξήθηκαν κατά 59.215 άτομα σε σχέση με τον Απρίλιο πέρυσι (αύξηση 1,8%) και κατά 45.134 άτομα σε σχέση με τον Μάρτιο 2018 (αύξηση 1,4%).

Η ανεργία παραμένει κατά πολύ υψηλότερη στις γυναίκες (24,7% τον Απρίλιο 2018 από 26,1% τον Απρίλιο 2017) σε σχέση με τους άνδρες (16,5% από 18,2%).

Ηλικιακά, η υψηλότερη ανεργία συνεχίζει να καταγράφεται στις ομάδες 15- 24 ετών (42,3% τον Απρίλιο 2018 από 44,2% τον Απρίλιο 2017) και 25- 34 ετών (25,4% από 27,5%). Ακολουθούν οι ηλικίες 35- 44 ετών (18,4% από 19,2%), 45- 54 ετών (16,7% από 17,1%), 55- 64 ετών (15,6% από 18,6%) και 65- 74 ετών (11% από 11,7%).

Σε επίπεδο αποκεντρωμένων διοικήσεων της χώρας, στις τρεις πρώτες θέσεις βρίσκονται η Ήπειρος- Δυτική Μακεδονία (25,5% τον Απρίλιο 2018 από 27,4% τον Απρίλιο 2017), η Αττική (21,1% από 21,7%) και η Πελοπόννησος- Δυτική Ελλάδα- Ιόνιοι Νήσοι (20,3% από 21,5%). Ακολουθούν η Μακεδονία- Θράκη (20% από 22,4%), το Αιγαίο (19,5% από 18,3%), η Θεσσαλία- Στερεά Ελλάδα (18,6% από 21,3%) και η Κρήτη (11,6% από 16,1%).

Πηγή: patrastimes.gr

Στο 27,5% «‘βλέπει» το πραγματικό ποσοστό της ανεργίας το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ και όχι στο 22,6% , όπως εκτιμά η ΕΛΣΤΑΤ. Επίσης, το ΙΝΕ -ΓΣΕΕ επισημαίνει πως με βάση τον τρέχοντα ρυθμό μεταβολής της προστιθέμενης αξίας στη μεταποίηση, δεν θα υπάρξει ουσιαστική ανάκαμψη πριν το 2023.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το ΙΝΕ-ΓΣΕΕ η ελληνική οικονομία μέχρι και το γ΄ τρίμηνο του 2017 εμφανίζει ενδείξεις εύθραυ­στης σταθεροποίησης σε χαμηλούς ρυθμούς οικονομικής μεγέθυνσης χωρίς ενδο­γενή δυναμική.

Το γεγονός αυτό θέτει την Ελλάδα σε μια δυναμική απόκλισης από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της Ευρωζώνης τα οποία –για πρώτη φορά μετά την κρίση του 2007-2008– καταγράφουν ικανοποιητικούς ρυθμούς οικονομικής μεγέθυνσης.

 

Δημοσιονομικά

Η ελληνική οικονομία έχει πλέον εξέλθει από το καθεστώς υψηλών δημοσιονομικών ανισορροπιών, αλλά με μη βιώσιμο και μη διατηρήσιμο τρόπο. Τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι από το 2014 καταγράφεται μια αλλαγή του μείγματος της δημοσιονομικής προσαρμογής με το μεγαλύτερο μέρος αυτής να προέρχεται πλέον από το σκέλος των εσόδων.

Αξιοσημείωτο είναι ότι την περίοδο 2014-2016 η βελτίωση των δημόσιων εσόδων στηρίχτηκε κατά κύριο λόγο στην αύξηση των έμμεσων φόρων.

Σημειώνεται ότι το διάστημα Ιανουάριος-Δεκέμβριος 2017 οι έμμεσοι φόροι αντιστοιχούσαν στο 56,6% των φορολογικών εσόδων του κράτους έναντι 54% το 2016.

Η εκτίμησή μας είναι ότι η χώρα εξακολουθεί να βρίσκεται σε καθεστώς μη διατηρήσιμης δημοσιονομικής προσαρμογής, δεδομένης της αβέβαιης δυναμικής της μεγέθυνσης και της πτώσης του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών.

Η πρόοδος που έχει συντελεστεί όσον αφορά την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων της Γενικής Κυβέρνησης είναι ανεπαρκής σε σχέση με το μέγεθος της κρίσης ρευστότητας του ιδιωτικού τομέα, γεγονός που φαίνεται από την εξέλιξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο.

Στο πλαίσιο αυτό, οι δημοσιονομικές δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα για την περίοδο 2018-2022, σε συνδυασμό με την εκκρεμότητα για το μελλοντικό χρηματοδοτικό σχήμα της ελληνικής οικονομίας (ειδικά εάν αυτό συνοδευτεί με πρόσθετα δημοσιονομικά μέτρα) είναι πολύ πιθανό να συντηρήσουν το κλίμα αβεβαιότητας όσον αφορά τη μεσομακροπρόθεσμη αναπτυξιακή δυναμική της χώρας, τη βιωσιμότητα των πρωτογενών πλεονασμάτων, καθώς και τη φερεγγυότητα και την πιστοληπτική αξιοπιστία του Δημοσίου.

 

ΑΕΠ

Το γ΄ τρίμηνο του 2017 η πραγματική ακαθάριστη προστιθέμενη αξία υστερούσε σημαντικά σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα, παραμένοντας καθηλωμένη σε επίπεδο αντίστοιχο με αυτό του 2014. Ο μόνος κλάδος ο οποίος παρουσιάζει μια ήπια τάση ανάκαμψης, πέραν της γεωργίας, είναι της μεταποίησης.

Ωστόσο, με βάση τον τρέχοντα ρυθμό μεταβολής της προστιθέμενης αξίας στη μεταποίηση, δεν θα υπάρξει ουσιαστική ανάκαμψη πριν το 2023.

Η κατανάλωση εξακολουθεί να αποτελεί τον βασικό προσδιοριστικό παράγοντα της εγχώριας οικονομικής δραστηριότητας. Το γ΄ τρίμηνο του 2017 η κατανάλωση 16 παρέμεινε στάσιμη, κυμαινόμενη όμως σε επίπεδο υψηλότερο του διαθέσιμου εισοδήματος.

Η αρνητική διαφορά μεταξύ διαθέσιμου εισοδήματος και κατανάλωσης, η οποία διατηρείται από το 2012 και ύστερα, οφείλεται τόσο στην εκτεταμένη φοροδιαφυγή όσο και στη χρήση συσσωρευμένων πόρων για τη χρηματοδότηση της κατανάλωσης.

Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την επίτευξη υψηλών δημοσιονομικών στόχων, υποδαυλίζει τη δυναμική της κατανάλωσης και τη χρηματοοικονομική ευστάθεια των νοικοκυριών αλλά και του τραπεζικού συστήματος.

Οι επενδύσεις εξακολουθούν να παραμένουν καθηλωμένες σε ένα ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο παρουσιάζοντας οριακές μεταβολές. Το γ΄ τρίμηνο του 2017 οι επενδύσεις ήταν υψηλότερες από αυτές του γ΄ τριμήνου του 2014 μόλις κατά 60,5 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, το γ΄ τρίμηνο του 2017 οι επενδύσεις των μη χρηματοοικονομικών επιχειρήσεων σημείωσαν πτώση κατά 169 εκατ. ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Στην περίοδο 2009-2017 το απόθεμα παραγωγικού κεφαλαίου μειώθηκε αθροιστικά κατά περίπου 38 δισ. ευρώ.

Αναφορικά με τη σύνθεση των επενδύσεων, οι επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό είναι σχετικά στάσιμες, κυμαινόμενες σε επίπεδο αντίστοιχο του 2015. Ταυτόχρονα, οι επενδύσεις των επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα σε Έρευνα και Ανάπτυξη είναι από τις χαμηλότερες σε επίπεδο Ευρωζώ­νης.

Συγκεκριμένα, οι δαπάνες των εγχώριων επιχειρήσεων σε Έρευνα και Ανάπτυξη αντιστοιχούν στο 0,42% του ελληνικού ΑΕΠ, όταν στον μέσο όρο της Ευρωζώνης το αντίστοιχο ποσοστό είναι ίσο με 1,37% σε όρους ΑΕΠ Ευρωζώνης.

Οι εξαγωγές αγαθών έχουν ανακάμψει σε σχέση με το 2008. Ωστόσο, η μεγάλη εξάρτηση της εγχώριας παραγωγής από τις εισαγωγές έχει οδηγήσει σε μια εξίσου σημαντική αύξηση των εισαγωγών αγαθών.

Παράλληλα, οι εξαγωγές υπηρεσιών υστερούν σημαντικά σε σχέση με το επίπεδο του 2008, ενώ οι εξαγωγές προϊόντων υψηλού τεχνολογικού περιεχομένου αντιστοιχούν μόλις στο 4% του συνόλου των εξαγωγών.

 

Απασχόληση

Με βάση τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι άνεργοι κατά το γ΄ τρίμηνο του 2017 ανήλθαν σε 970 χιλιάδες άτομα (20,2% του εργατικού δυναμικού), έναντι 1.092.589 ανέργων (22,6% του εργατικού δυναμικού) το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν μια τάση αποκλιμάκωσης της ανεργίας.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι χρησιμοποιώντας εναλλακτικούς δείκτες για την ανεργία, οι οποίοι λαμβάνουν υπόψη τους την ύπαρξη της υποαπασχόλησης, των αποθαρρημένων ανέργων και του εν δυνάμει πρόσθετου εργατικού δυναμικού, το ποσοστό ανεργίας εμφανίζεται υψηλότερο κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες (27,5%) από το επίσημο ποσοστό ανεργίας.

Το ποσοστό ανεργίας εμφανίζεται σημαντικά υψηλότερο στις γυναίκες και στους νέους ‒ακόμα και σ’ αυτούς με υψηλή ειδίκευση, καθώς και στις Περιφέρειες της Βόρειας και της Δυτικής Ελλάδας, ενώ οι μακροχρόνια άνεργοι ξεπερνούν το 70% του συνόλου των ανέργων.

Εξετάζοντας τις μεταβολές στην απασχόληση παρατηρούμε ότι το ποσοστό των απασχολουμένων στο σύνολο του πληθυσμού εργάσιμης ηλικίας κατά το γ΄ τρίμηνο 17 του 2017 ανήλθε σε 54,6%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με τις χειρότερες στιγμές του πρόσφατου παρελθόντος, αλλά σημαντικά χαμηλότερο από τα προ κρίσης επίπεδα. Κατ’ αναλογία με τα στοιχεία για την ανεργία παρατηρούμε ότι οι κατηγορίες του πληθυσμού με τα σημαντικότερα προβλήματα είναι οι νέοι και οι γυναίκες.

 

Μισθοί

Η εξέλιξη των μισθών κατά το 2017 εμφανίζει σταθεροποίηση στα χαμηλά επίπεδα τα οποία έχουν διαμορφωθεί.

* Στον ιδιωτικό τομέα έχει αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό των χαμηλόμισθων εργαζομένων με καθαρές μηνιαίες αποδοχές κάτω των 700 ευρώ, το οποίο ανέρχεται σε 37,4% το 2017 (από 13,1% το 2009), ενώ μειώνεται κατά 4 περίπου ποσοστιαίες μονάδες το ποσοστό για αποδοχές μεταξύ 700-899 ευρώ (23,5% το 2017 από 27,3% το 2009).

Παράλληλα, έχει μειωθεί δραστικά κατά το ήμισυ περίπου, το ποσοστό των εργαζομένων με καθαρές μηνιαίες αποδοχές μεταξύ 900-1.300 ευρώ, το οποίο ανέρχεται σε 16,8% το 2017 (από 35,7% το 2009).

* Στον ευρύτερο δημόσιο τομέα έχει αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό των εργαζομένων με καθαρές μηνιαίες αποδοχές κάτω των 1.000 ευρώ, το οποίο ανέρχεται σε 29,8% το 2017 (από 18,9% το 2009), και έχει αυξηθεί λίγο το ποσοστό για αποδοχές 1.000-1.100 ευρώ (16,2% το 2017 από 13% το 2009).

Αντίθετα, έχει μειωθεί σημαντικά το ποσοστό των εργαζομένων που δηλώνει καθαρές μηνιαίες αποδοχές 1.100-1.599 ευρώ, το οποίο ανέρχεται σε 34,3% το 2107 (από 46,5% το 2009), όπως και το ποσοστό των εργαζομένων με αποδοχές άνω των 1.600 ευρώ (4,7% το 2017 από 10,9% το 2009).

 

Συλλογικές συμβάσεις

Όσον αφορά τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ), το 2017 οι εθνικές ή τοπικές κλαδικές ΣΣΕ εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά ολιγάριθμες, ενώ για όγδοη χρονιά οι επιχειρησιακές ΣΣΕ υπερτερούν συντριπτικά. Με βάση τα στοιχεία του Υπουργείου Εργασίας το 2017 υπογράφτηκαν μόνο 15 κλαδικές/ομοιοεπαγ­γελματικές συλλογικές συμβάσεις, δηλαδή στα ίδια περίπου επίπεδα με τα προ­ηγούμενα έτη. Αντίθετα, ο αριθμός των επιχειρησιακών ΣΣΕ ανέρχεται σε 244, αντιπροσωπεύοντας το 92% του συνόλου των ΣΣΕ.

Την ίδια στιγμή οι προσλήψεις με πλήρη απασχόληση υποχωρούν σταθερά, αφού μειώνεται η ποσοστιαία αναλογία τους από 79% το 2009 σε 45% το 2017, ενώ η ποσοστιαία αναλογία των νέων προσλήψεων με ευέλικτες μορφές απασχόλησης υπερδιπλασιάζεται.

Ενώ το 2009 οι προσλήψεις με ευέλικτες μορφές εργασίας αντιστοιχούσαν στο 21% του συνόλου των προσλήψεων, το 2017 αντιστοιχούν στο 54,9%.

Η περίοδος 2009-2016 συνοδεύτηκε από ιδιαίτερα αρνητικές κοινωνικές επιπτώσεις, όπως εκφράζονται από τους σχετικούς δείκτες φτώχειας και ανισότητας.

Η εξέλιξη των εν λόγω δεικτών εμφανίζεται να ακολουθεί την υφεσιακή δυναμική που προέκυψε στην ελληνική οικονομία κατά την περίοδο εφαρμογής των πολιτικών λιτότητας, καθώς οι αρνητικές τους επιδόσεις προσεγγίζουν το μέγιστο επί­πεδο κατά την περίοδο 2013-2014, για να σταθεροποιηθούν τα επόμενα χρόνια.

 

Δείκτης φτώχειας

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο δείκτης φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού αυξάνεται από 27,6% το 2009 σε 36% το 2014 για να μειωθεί ελαφρώς στο 35,6% το 2016 (διαθέσιμο εισόδημα 2015).

Καθοριστικός παράγοντας για τη συγκρά­τηση του ποσοστού φτώχειας στην Ελλάδα συνιστούν οι μεταβιβαστικές πληρω­μές, και ειδικά εκείνη των συντάξεων, καθώς κατά την κρίση διευρύνεται σταθερά η σημασία που έχουν για την αντιμετώπιση της φτώχειας.

Από την άλλη πλευρά, ανησυχητικό κρίνεται το γεγονός ότι οι κοινωνικές ομάδες που επαγγελματικά βρίσκονται στο περιθώριο, όπως οι άνεργοι και ο μη ενεργός πληθυσμός, εμφα­νίζουν ισχυρή αύξηση του ποσοστού φτώχειας την περίοδο 2015-2016. Επίσης, δυσχερέστερη γίνεται η θέση των μη μισθωτών εργαζόμενων (αυτοαπασχολού­μενοι) σε αντίθεση με τους μισθωτούς, όπου το ποσοστό φτώχειας παρουσιάζει μικρή υποχώρηση.

Ως προς το επίπεδο διαβίωσης των μισθωτών εργαζομένων, εμφανίζεται σταθερή επιδείνωση του ποσοστού φτώχειας των γυναικών σε αντίθεση με τους άνδρες, όπου το αντίστοιχο ποσοστό βαίνει μειούμενο.

Επιπλέον, τα εμπειρικά ευρήματα επιβεβαιώνουν ακόμα περισσότερο την ανησυχία του ΙΝΕ ΓΣΕΕ ότι η εξάπλωση της μερικής απασχόλησης και η γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας έχουν καταδικάσει μεγάλο τμήμα του εργαζόμενου πληθυσμού να διαβιώνει σε συνθήκες φτώχειας.

Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το ποσοστό φτώχειας σε εργαζομένους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου κυμαίνεται περίπου σε τριπλά­σια επίπεδα σε σχέση με τους εργαζομένους με συμβάσεις αορίστου χρόνου, καθι­στά προφανές πως οι σταθερές και πλήρεις σχέσεις απασχόλησης εξασφαλίζουν σαφώς καλύτερη προστασία από τη φτωχοποίηση.

Παρόλο που το ποσοστό φτώχειας εμφανίζει τάσεις σταθεροποίησης στην ανο­δική πορεία των προηγούμενων χρόνων, η οικονομική στενότητα των νοικοκυριών συνεχίζει να αυξάνεται το 2016 για όλες σχεδόν τις κατηγορίες καταναλωτικών αναγκών, ενώ η απόκλιση ως προς το επίπεδο διαβίωσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) φτάνει στο υψηλότερο επίπεδο της περιόδου 2009-2016.

Από τις εκτιμήσεις της φτώχειας σε περιφερειακό επίπεδο για το 2016, τα υψη­λότερα ποσοστά εντοπίζονται στις Περιφέρειες της Δυτικής Ελλάδας, της Ανατο­λικής Μακεδονίας-Θράκης και της Θεσσαλίας.

Αντιθέτως, τις καλύτερες επιδόσεις εμφανίζουν οι νησιωτικές Περιφέρειες του Βορείου Αιγαίου, του Νοτίου Αιγαίου και των Ιονίων Νήσων. Τέλος, κατά τη διάρκεια της κρίσης προκύπτει όξυνση της οικονομικής ανισότητας με τάσεις αποκλιμάκωσης τα τελευταία χρόνια.

Όσον αφορά τις περιφερειακές ανισότητες, οι υψηλότερες εντοπίζονται στη Θεσσαλία, στην Αττική και στη Δυτική Ελλάδα, ενώ οι χαμηλότερες εντοπίζονται στη Δυτική Μακεδονία, στα Ιόνια Νησιά και στο Νότιο Αιγαίο.

Πηγή: zougla.gr

Στον ΟΑΕΔ βρέθηκαν την Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018 στελέχη της Περιφέρειας  Δυτικής Ελλάδας, υλοποιώντας την απόφαση που λήφθηκε προ ημερών κατά τη διάρκεια σύσκεψη που συγκάλεσε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, προκειμένου να συνεργαστούν οι δύο πλευρές αξιοποιώντας τα δεδομένα  που διαθέτει ο ΟΑΕΔ για την ανεργία στη Περιφέρειά μας.

Στόχος της επίσκεψης είναι να υπάρξει σχεδιασμός και έγκαιρη προετοιμασία για το Πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας,  που αναμένεται να ανακοινωθεί για τις Περιφέρειες το επόμενο διάστημα.

Από τη συνάντηση διαπιστώθηκε η δυνατότητα συνεργασίας, αφού ο ΟΕΑΔ, ως αρμόδιος φορέας, διαθέτει τα πληροφοριακά στοιχεία που θα επιτρέψουν στην Περιφέρεια να πραγματοποιήσει ένα ρεαλιστικό σχεδιασμό για την Κοινωφελή Εργασία, που θα περιέχει ειδικότητες και κατηγορίες ένταξης νέων στην αγορά εργασίας, μακροπρόθεσμα ανέργων, ευπαθών ομάδων και μονογονεϊκών οικογενειών.

Η Περιφερειακή Διευθύντρια του ΟΑΕΔ Ειρήνη Μαρίνου δήλωσε πρόθυμη να συνδράμει στη προσπάθεια της Περιφέρειας, και με την ουσιαστική συμβολή των συνεργατών της, προσέφερε πολύτιμη βοήθεια, ενώ θα αποστείλει και περαιτέρω στοιχεία, την επόμενη εβδομάδα, τα οποία είναι χρήσιμα για την υποβολή των προτάσεων.

Το νέο Πρόγραμμα Κοινωφελούς θα έχει 8μηνη διάρκεια, πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, ενώ θα περιλαμβάνει κατάρτιση και συμβουλευτική που θα επιτρέπει βελτίωση των δεξιοτήτων των συμμετεχόντων, προσαρμοσμένων στις σύγχρονες απαιτήσεις των αναγκών της αγοράς εργασίας.

Οι Περιφέρειες θα πρέπει να ετοιμάσουν ολοκληρωμένα προγράμματα, με συγκεκριμένες ειδικότητες, συγκεκριμένο σχέδιο και στόχους, προσδοκόμενα αποτελέσματα. Και όλα αυτά να έχουν κοινωνικό αντίκτυπο. Οι προτάσεις των Περιφερειών θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά στην σελίδα του Υπουργείου.

 «Σχεδιάζουμε την υλοποίηση ενός προγράμματος που πρόκειται να υλοποιηθεί στην περιφέρειά μας έγκαιρα και επιθυμούμε να έχει μετρήσιμα αποτελέσματα. Εμείς επεξεργαζόμαστε ένα σχέδιο που πρέπει να ενώνει πολλά διαφορετικά σημεία. Αρχικά πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες των ανέργων. Ξέρουμε ότι δεν έχουμε την αρμοδιότητα για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ανεργίας που μαστίζει την περιοχή μας. Θέλουμε, όμως, να συμβάλλουμε στην αντιμετώπισή του και μάλιστα αποτελεσματικά», έχει σημειώσει χαρακτηριστικά ο Απόστολος Κατσιφάρας.

Στη συνάντηση συμμετείχαν από την πλευρά της Περιφέρειας o Αντιπεριφερειαρχης Περιφερειακού Συντονισμού και Διοίκησης Δημήτρης Δριβίλας και η Εκτελεστική Γραμματέας Διονυσία Μαράτου,   ενώ από την πλευρά του ΟΑΕΔ η Περιφερειακή Διευθύντρια Πελοποννήσου Ειρήνη Μαρίνου, η Προϊσταμένη Τμήματος Απασχόλησης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πελοποννήσου Αναστασία Σιταρα και ο Άγγελος Βώρρος βραβευμένο στέλεχος του ΟΑΕΔ. 

Νέο πρόγραμμα για ανέργους 55 έως 67 ετών

Ένα επιπλέον πρόγραμμα αναμένεται να συμπεριλάβει και τις Περιφέρειες. Πρόκειται για πρόγραμμα που αφορά μακροχρόνια ανέργους ηλικίας  55 έως 67 ετών, δηλαδή συμπολίτες μας που βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση και αδυνατούν να εργαστούν.

Οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας εξέφρασαν τη βούληση να ενημερωθούν και να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, προκειμένου και η Περιφέρεια να συμβάλλει, με τις δυνάμεις που διαθέτει, στην καταπολέμηση της μάστιγας της ανεργίας, σε ομάδες που δύσκολα επανέρχονται στη αγορά εργασίας.

Το πρόγραμμα είναι διάρκειας ενός έτους, με δυνατότητα επέκτασης και δεύτερου έτους. Για το πρόγραμμα αυτό, η Περιφέρεια θα συμβάλλει με το 50% των δαπανών. Ο ΟΑΕΔ θα αποστείλει στην Περιφέρεια τα στοιχεία που αφορούν ανέργους και ειδικότητές τους, προκειμένου να υποβληθεί πρόταση. Πρόθεση της Περιφέρειας είναι να ενεργοποιήσει τις διαδικασίες και γι’ αυτό το πρόγραμμα.

Σελίδα 1 από 21

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία