Αγγελίες    Επικοινωνία

Betelgeuse Resort: Το νέο πεντάστερο ξενοδοχειακό συγκρότημα στον Μύτικα

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Το Betelgeuse Resort, σχεδιασμένο από το γραφείο Kyranis Architects είναι ένα νέο πεντάστερο ξενοδοχειακό συγκρότημα 63 δωματίων δίπλα στη θάλασσα.

Βρίσκεται στο Μύτικα Αιτωλοακαρνανίας, σε έκταση 35 στρεμμάτων, και εντάσσει στο σχεδιασμό του τα ερείπια ενός ελαιοτριβείου του 19ου αιώνα και μιας βυζαντινής εκκλησίας του 9ου αιώνα.

Το όνομα του συγκροτήματος Betelgeuse προέρχεται από το ομώνυμο άστρο του αστερισμού του Ωρίωνα και είναι επιλογή του ιδιοκτήτη του, ο οποίος υπήρξε καπετάνιος. Ο Ωρίωνας, ολοφώτεινο σημάδι στον σκοτεινό ουρανό, καθοδηγούσε τους ναυτικούς στη δύσκολη νυκτερινή τους πλοήγηση.

Το Betelgeuse σχεδιάστηκε σαν σύγχρονος μικρός οικισμός με ισχυρές αναφορές στην ανώνυμη αρχιτεκτονική.

Πρόκειται για ένα εγχείρημα ολιστικής σχεδιαστικής και κατασκευαστικής πρακτικής που εδράζεται σε με μια παράδοση που “επιμένει” ζωντανή. Η επιλογή αυτή οδηγεί σε μια συνθετική αρχή “πολυπρόσωπης υπόστασης” αντί μιας “μονοπρόσωπης” ομογενοποίησης.

Στους ελληνικούς παραδοσιακούς οικισμούς συμφιλιώνονται ένα πλήθος από διαφορετικές και συχνά αντιφατικές οντότητες. Πρόκειται για ένα τρόπο κοινωνικής, πολιτειακής και παραγωγικής συγκρότησης που στηρίζεται στην αυτεξούσια μικρή κλίμακα και σημαδεύει τον ελληνικό πολιτισμό σε ολόκληρη την διαχρονία του.

Ένα κτιριακό έργο λαχταρά να μας φιλοξενήσει στους δικούς του κόσμους, δηλαδή τον τόπο που το φιλοξενεί και τον χρόνο που το γεννά. Εδώ σε ένα αγροτικό περιβάλλον εγκαθίσταται μια σύγχρονη “αστική” κατασκευή “φιλοξενίας” ετερόκλητων ανθρώπων.

Το “αγαθό” της “φιλοξενίας” εκπορεύεται από μια εστία ‐ ταυτότητα, χάρη σε αυτήν, και μόνο επί τη βάσει αυτής. Η ίδια η υπόσταση της κατασκευής, ο “τρόπος” της, το “πώς” συνιστούν την ψυχή αυτής της ταυτότητας, τον αδιάψευστο μάρτυρα της αληθινής παρουσίας ή απουσίας της.

Σε μια τέτοιου τρόπου κατασκευαστική διαδικασία πρωταγωνιστεί η σύνθεση της επιστημονικής με τη λαϊκή τεχνική γνώση μέσα από μια ομότιμη σχέση αρχιτέκτονα και μάστορα. Αυτή η ζωτική και αναγκαία ομοτιμία διαθέτει βαθιές ιστορικές ρίζες και προσδιορίζει έναν απολύτως σύγχρονο τρόπο μεταποίησης, τρόπο που καθιστά εφικτή την αντιμετώπιση δύστροπων έργων, εκεί όπου το τυπικό μαζικό προϊόν αδυνατεί να ανταποκριθεί.

Η επίλυση της κατασκευής στην παραμικρή της λεπτομέρεια, «bottom up», εδράζεται στην απτή 1 προς 1 κλίμακα σχεδίασης στο χέρι, υποστηρίζεται στη συνέχεια με ψηφιακά μέσα και ανοίγει το δρόμο στην ουσιαστικά συνθετική «top down» εργασία.

Μπορείς να συλλογάσαι καλά το όλον μόνο αφού απελευθερωθείς από τα δεσμά του μέρους, δηλαδή τα βιομηχανικά εξαρτήματα.

Η απ αρχής σχεδίαση πλήθους επί μέρους συστημάτων προϊόντων επιτρέπει την αρμονική συναρμογή μερών χειροποίητων, προ βιομηχανικών, βιομηχανικών και μεταβιομηχανικών.

Τόσο η συνολική κατασκευή, όσο και τα δεκάδες επιμέρους ειδικά προϊόντα (έπιπλα, φωτιστικά, ειδικά προφίλ και εξαρτήματα κ.ά.) αξιολογήθηκαν βασανιστικά από μια μεγάλη δημιουργική ομάδα, με στόχο την παραγωγή ενός κατά παραγγελία προϊόντος υψηλής ποιότητας, απαλλαγμένου από τη τυπική βιομηχανική λογική, προϊόντος που απαντά σε απολύτως συγκεκριμένες ανάγκες. Με αυτό τον ολιστικό τρόπο σχεδιασμού και κατασκευής, τρόπο που απευθύνεται άμεσα στον τελικό αποδέκτη, χωρίς παρεμβολή “ενδιάμεσων”, η σχέση κόστους‐ αποτελέσματος είναι απολύτως ελεγχόμενη.

Το εσωτερικό των δωματίων είναι ένα υπόλευκο ήσυχο “κτιριακό δέρμα” που ενσωματώνει την σταθερή επίπλωση, και “αποσιωπά” τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό (φωτισμό, κλιματισμό κτλ). Το πλούσιο φυσικό τοπίο καδράρεται μέσα από ένα περιβάλλον αντιληπτικά ενιαίο.

Οι καμπύλες συναρμογές όλων των επιφανειών μεταξύ τους, σαφής αναφορά σε ένα προ‐βιομηχανικό παρελθόν, επιτείνουν την κατάργηση των ορίων ανάμεσα στα μέρη και συνεισφέρουν στη μορφοποίηση μιας οντότητας αδιαίρετης.

Η ζωγραφική συνιστά χειρονομία πρωταρχική για το έργο. Διαχέεται στο χώρο και συγκροτεί, ενσωματωμένη στο ίδιο του το κορμί εκτός “κάδρου”, την αισθητική του. Η χρωματική παλέτα των υλικών εδράζεται σε αυτό το βασικό ζωγραφικό αφήγημα.

Τέλος ο ήπιος χαμηλός και κρυφός έμμεσος εξωτερικός φωτισμός επιτρέπει στον υπέροχο έναστρο ουρανό να κάνει αισθητή την παρουσία του στο τοπίο.

Πηγή: archisearch.gr

 

Κουφός Βασίλης

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία