Αγγελίες    Επικοινωνία

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Μετά την κατάθεση του Πολυνομοσχεδίου από τον Υπουργό Παιδείας με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και τη σχετική συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων έχω να επισημάνω τα εξής:


1. Σύμφωνα με το άρθρο 36 του νομοσχεδίου, ιδρύεται Γεωπονική Σχολή στο Πανεπιστήμιο Πατρών με τα εξής Τμήματα στην Αιτωλοακαρνανία:

Με έδρα το Μεσολόγγι:

Τμήμα Ζωικής Παραγωγής Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών.

Τμήμα Επιστήμης Βιοσυστημάτων και Γεωργικής Μηχανικής.

Τμήμα Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής.

Τα παραπάνω τμήματα δέχονται φοιτητές από το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 και για την απόκτηση Πτυχίου και η διάρκεια φοίτησης ορίζεται στα 10 εξάμηνα.
 
Με έδρα το Αγρίνιο:

Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων.

Τμήμα Γεωργικής Βιοτεχνολογίας. 

Τα παραπάνω τμήματα θα δεχτούν φοιτητές από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021.
 
2. Επίσης, ιδρύεται Τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας με έδρα το Αγρίνιο, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.
 
Και ερωτώ τον Υπουργό:

Είναι δυνατόν να μην εντάσσεται στη Γεωπονική Σχολή παραμένοντας στο Αγρίνιο το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων;


Αυτό το τμήμα αποτελεί τον πυλώνα πάνω στον οποίο θα στηριχτεί η λειτουργία της νέας σχολής μαζί με τα νεοσύστατα τμήματα που θα προστεθούν σε Αγρίνιο & Μεσολόγγι. Ας μην ξεχνάμε ότι είναι Τμήμα με θεσμοθετημένα εργαστήρια τεχνολογίας τροφίμων και φυτικής παραγωγής.

3. Σε ό,τι αφορά την Ναύπακτο,σύμφωνα με το Νομοσχέδιο, το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ εντάσσεται στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και λειτουργεί στη Σχολή Μηχανικών με έδρα την Πάτρα.

Καμία μέριμνα, λοιπόν, δεν υπάρχει για τη Ναύπακτο.

Μια πόλη στην οποία θα μπορούσε κάλλιστα να λειτουργήσει Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής για τη Γεωργία ενταγμένο στη Γεωπονική Σχολή, καθώς και να μεταφερθεί το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων από την Πάτρα, δεδομένου ότι η Ναύπακτος αποτελεί πόλο χειμερινού & θερινού τουρισμού.

Είναι σαφές ότι κάθε έννοια διαλόγου και συζήτησης επί του Νομοσχεδίου αποτελεί φενάκη μιας και ψηφίζεται με διαδικασίες εξπρές.

Συγχωνεύσεις χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό και ακαδημαϊκά κριτήρια.

Όπως έχω τονίσει και στη Βουλή πρόσφατα, η ζημιά που έγινε στην Αιτωλοακαρνανία το 2012 με το σχέδιο Αθηνά για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ολοκληρώνεται το 2019 με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή.

Δε λήφθηκαν υπ'όψιν οι προτάσεις των φορέων.

Στηρίζω και χαιρετίζω την πρόταση για επανίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας που αποτελεί απόφαση των φορέων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Αιτωλοακαρνανίας.

Επανέρχομαι στην πρότασή μου για “Πανεπιστημιοποίηση” του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας στο πρότυπα του ΤΕΙ Κρήτης, ως αυτόνομο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Τεχνολογιών με έδρα το Μεσολόγγι. Άλλωστε, οι κτιριακές εγκαταστάσεις και οι υλικοτεχνικές υποδομές του Μεσολογγίου,  πληρούν όλα τα κριτήρια λειτουργίας Πανεπιστημίου.

Δε γίνεται να έχουμε δυο μέτρα και δυο σταθμά. Άλλη απόφαση λαμβάνεται για την Κρήτη και άλλη για τη Δυτική Ελλάδα.

Επισημαίνω ότι για το 2012 οι ευθύνες έχουν αποδοθεί από τους πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας.

Για το 2019 όμως, οι ευθύνες ανήκουν στον Υπουργό και σε όσους σιωπούν συναινώντας!

 

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος
Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας

Ερώτηση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιώργο Σταθάκη και τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Αλέξη Χαρίτση με θέμα "Αδειοδότηση μονάδων παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας από αξιοποίηση βιορευστών στις Φυτείες του Δήμου Ξηρομέρου."

Με τις υπ. αριθμ. 303535/11.2.2019, 30562/11.2.2019 και 30614/11.2.2019 αποφάσεις της, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου-Δυτικής Ελλάδος-Ιονίου (Γενική Διεύθυνση Χωροταξίας και Περιβαλλοντικής Πολιτικής Δ/νση Περιβάλλοντος και Χωρικού σχεδιασμού Δυτικής Ελλάδος) ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους για την κατασκευή τριών μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από βιορευστά σε θέση της τοπικής κοινότητας Φυτειών του Δήμου Ξηρομέρου.  
 
Στο πλαίσιο των αποφάσεων αυτών, ενάμιση χρόνο νωρίτερα και συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2017, η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος (Π.Δ.Ε.) είχε αποστείλει το με αρ, πρωτ. 209643/1180/27-7-2017 έγγραφο στο Δήμο Ξηρόμερου για τις τρεις αιτήσεις εγκατάστασης των ως άνω μονάδων στην περιοχή Φυτειών, με την επισήμανση ότι οι τοπικοί φορείς έπρεπε να γνωμοδοτήσουν έως τις 15-8-2017. Παρά το πιεστικό χρονικό πλαίσιο, έγινε συνεδρίαση του Τοπικού Συμβουλίου Φυτειών στις 4-8-2017, χωρίς όμως το Συμβούλιο να έχει κατάλληλη και ολοκληρωμένη ενημέρωση. Έχοντας όμως καλή πίστη απέναντι στην εμπειρία της Π.Δ.Ε., γνωμοδότησε κατ’ αρχήν θετικά για την εγκατάσταση των μονάδων αυτών. Ζήτησε, ωστόσο, να έχει έγγραφη ενημέρωση και διαβεβαίωση ότι δεν θα υφίστατο καμία ρύπανση του περιβάλλοντος και κατ’ ακολουθία υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος όσο και της ποιότητας ζωής των ανθρώπων των όμορων κοινοτήτων. Κι ενώ δεν υπήρξε απάντηση στο παραπάνω αίτημα του Τοπικού Συμβουλίου, η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων της Π.Δ.Ε. απέστειλε νέο έγγραφο με αριθμό πρωτ. 105053578/2-4-2018, με το οποίο ζητούσε τη γνωμοδότηση για εγκατάσταση νέας μονάδας βιορευστών εντός της χρονικής περιόδου από 4-4-2018 έως 25-5-2018. Καθώς όμως το Τοπικό Συμβούλιο δεν είχε λάβει καμία ενημέρωση στο πλαίσιο της προηγούμενης γνωμοδότησής του, απέστειλε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας το με αριθμό πρωτ. 2398/25-4-2018 έγγραφό του με το οποίο γνωστοποιούσε την ανάκληση της προηγούμενης γνωμοδότησής του και την παράθεση μιας σειράς επιχειρημάτων τα οποία καταδεικνύουν ότι οι μονάδες αυτές θα προκαλέσουν την υποβάθμιση και τον μαρασμό στην ευρύτερη περιοχή κα ζητούσε την απόρριψη της αδειοδότησης για την εγκατάστασή τους.

Η θέση εγκατάστασης των μονάδων αυτών είναι μια περιοχή με μοναδική φυσική ομορφιά, σπάνια περιβαλλοντολογική καθαρότητα, πλούσιο και πεντακάθαρο υδροφόρο ορίζοντα (αποτελεί λεκάνη που απολήγουν υπόγεια ύδατα των Ακαρνανικών Ορέων με τις γνωστές πηγές ΚΟΡΠΗ) και πλούσια βιοποικιλότητα. Αποτελεί οροπέδιο, σε επαφή και απόληξη στη λίμνη Οζερός και περικλείεται από οκτώ (8) συνολικά γειτονικές ακμάζουσες κοινότητες και ειδικότερα τις τοπικές κοινότητες Φυτείες, Παππαδάτου, Μπαμπίνη, Μαχαιρά, Σκουρτού, Αετό, Πρόδρομο και Χρυσοβίτσα, στις οποίες διαμένουν, απασχολούνται και διαβιούν, με τις οικογένειές τους, χιλιάδες κάτοικοι. Οι κάτοικοι των κοινοτήτων αυτών ασχολούνται αποκλειστικά και κατά κύριο επάγγελμα με γεωργικές και αγροτικές εργασίες και έχουν αναπτύξει βιολογικές καλλιέργειες μηδικής (τριφυλλιού), αραβοσίτου, ρεβιθιών, φακών, καθώς  και βιολογικές κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις. 

Στην περιοχή και μάλιστα σε γειτνίαση με τις θέσεις που αφορούν οι αιτήσεις αδειοδότησης, βρίσκεται το γνωστό ιστορικό και ακμάζων μοναστήρι της Παναγίας Λιγοβιτσίου (διαβιούν δεκάδες μοναχές), με το ιστορικό κάστρο της, τα αρχαία και επιβλητικά κάστρα της Πόρτας της Μπαμπίνης και των αρχαίων Φοιτιών (Φυτειών), οι γειτονικές αρχαιότητες Κόροντα Χρυσοβίτσας- χώρος ο οποίος οριοθετήθηκε πρόσφατα κατά τις διατάξεις του  ν. 3028/2002-  πολλά ιστορικά και άριστα συντηρούμενα εξωκλήσια και πλήθος παλαιών πηγαδιών, που αποτελούν κυριολεκτικά αριστοτεχνήματα και σημεία αναφοράς και βιωμάτων των κατοίκων της περιοχής.

Επίσης, στην περιοχή βρίσκεται σε απόσταση  μικρότερη   των 500μ. από  τα όρια  του οικισμού Χρυσοβίτσας, το αυτοφυές Δάσος της Βελανιδιάς, με το γνωστό και προστατευόμενο από την UNESCO είδος βελανιδιάς και η λίμνη Οζερός με την πλούσια βιοποικιλότητα και ιδίως τα σπάνια είδη ψαριών και πουλιών, τμήμα που είναι ενταγμένο στο NATURA 2000 (Βλ. ΣτΕ 910/2008 & 209/2008).
 
Εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι η πιθανή εγκατάσταση και λειτουργία ενός τέτοιου είδους έργου στην περιοχή αυτή, θα έχει αναμφίβολα αρνητικές επιπτώσεις στις επαγγελματικές  δραστηριότητες των κατοίκων, δεδομένου ότι οι βιολογικές καλλιέργειες δεν είναι συμβατές με τη λειτουργία των εν λόγω μονάδων. Επίσης, σύμφωνα με τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τις τρεις μονάδες παραγωγής από βιορευστά, ισχύος 300KW, 1ΜW και 1MW, επισημαίνεται ότι κατά τη λειτουργία τους θα γίνονται εκπομπές αερίων ρύπων στους οποίους περιλαμβάνονται τα καυσαέρια, τα οποία έχουν περίπου την ίδια σύσταση με αυτά της καύσης DIESEL, με αυξημένα τα επίπεδα οξειδίων του αζώτου (NOx). 
 
Τέλος, αξίζει  να σημειωθεί  ότι δεν αναμένεται ωφέλεια για την περιοχή  και  τους κατοίκους της από την υλοποίηση της παραπάνω επένδυσης, ούτε στον τομέα της απασχόλησης εργατικού δυναμικού της περιοχής ως αντιστάθμισμα των επιβλαβών συνεπειών  της  επένδυσης, αφού δεν υπάρχει οποιαδήποτε υπόσχεση και πολύ περισσότερο  δέσμευση για πρόσληψη προσωπικού από την περιοχή. 
 
Κατόπιν των ανωτέρω, η τοπική κοινωνία είναι ανάστατη, οι πολίτες και τοπικοί φορείς τάσσονται κατά της λειτουργίας των εν λόγω μονάδων. Το Τοπικό Συμβούλιο Φυτειών με την υπ’αριθμ. 1/2019 απόφασή του ανακάλεσε την προηγούμενη απόφασή του περί γνωμοδότησης για τις εγκαταστάσεις αυτές και ζήτησε την ανάκληση της αδειοδότησης των μονάδων αυτών. Αντίστοιχα, και το Δημοτικό Συμβούλιο Ξηρομέρου, με την υπ’αριθμ. 15/2019 ομόφωνη απόφασή του, εξέφρασε τη ρητή αντίθεσή του στην προοπτική λειτουργίας των μονάδων αυτών και αποφάσισε την κινητοποίηση των Υπηρεσιών και Οργάνων του Δήμου για την ακύρωση των αποφάσεων αυτών.

Κατόπιν αυτών ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβείτε ώστε να διασφαλίσετε ότι προστατεύονται η υγεία αλλά και τα συμφέροντα των κατοίκων των τοπικών κοινωνιών από την κατασκευή των συγκεκριμένων μονάδων; 

Ποια είναι η θέση της Κυβέρνησης για τέτοιου είδους επενδύσεις που έρχονται σε αντίθεση με τη γνώμη των τοπικών κοινωνιών;

Προτίθεται το Υπουργείο να δώσει την αρμοδιότητα στους αρμόδιους Δήμους να συντάσσουν σχέδιο χωροταξικής οργάνωσης για την εγκατάσταση τέτοιων μονάδων;

 
Ο ερωτών Βουλευτής
 
Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

Ερώτηση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γιώργο Σταθάκη με θέμα "Μεγάλες καθυστερήσεις στην απόδοση του Ανταποδοτικού Τέλους Αιολικών Πάρκων στους οικιακούς καταναλωτές"

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν.4203/2013 (ΦΕΚ Α΄235) και των κατ’εξουσιοδότηση αυτού εκδοθέντων υπουργικών αποφάσεων, οι οικιακοί καταναλωτές σε περιοχές όπου λειτουργούν Σταθμοί ΑΠΕ ανά την επικράτεια, δικαιούνται ανταποδοτικό τέλος που τους αποδίδεται μέσω των λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Με μεγάλη καθυστέρηση και ενώ είχε εκδοθεί η ΚΥΑ με αριθμό ΑΠΕΗΛ/Α/Φ1/οικ.23840/23.12.2014 και είχε παραδοθεί έτοιμη στη σημερινή Κυβέρνηση, καταβλήθηκαν τα ανταποδοτικά τέλη που αντιστοιχούσαν στα έτη μέχρι το 2014 ύψους περίπου 18 εκατομμυρίων ευρώ. Έκτοτε, δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία καταβολή του τέλους αυτού, που είναι ζωτικής σημασίας για τους κατοίκους των ορεινών αυτών χωριών και ταυτόχρονα οι ίδιοι οι δικαιούχοι συνεχίζουν να καταβάλλουν κανονικά τα ποσά που αντιστοιχούν στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας που τους αντιστοιχούν.

Στη σχετική υπ'αριθμ. 1061/30-8-2018 ερώτηση που σας είχα απευθύνει για το ίδιο ζήτημα είχατε  απαντήσει ότι “το ΥΠΕΝ προχωράει στην εξέταση των ενστάσεων για τα έτη 2010-2014, οι οποίες αφορούν στα διοικητικά όρια των τοπικών και δηµοτικών κοινοτήτων στις οποίες είναι εγκατεστηµένοι σταθµοί ΑΠΕ και στον επιµερισµό του Ειδικού Τέλους στους οικιακούς καταναλωτές σε περιοχές όπου λειτουργούν σταθµοί ΑΠΕ για τα έτη από το 2015 έως σήµερα. Το ΥΠΕΝ, µετά το πέρας της διαδικασίας επιµερισµού θα ανακοινώσει τα ποσά που αντιστοιχούν στο ειδικό τέλος ανά τοπική και δηµοτική κοινότητα, τα οποία και θα αποδώσει στη συνέχεια στους δικαιούχους, δηµιουργώντας πλέον µία κανονικότητα στην απόδοσή του”.

Ωστόσο έως και σήμερα, καμία ενημέρωση δεν υπάρχει για την εξέλιξη της διαδικασίας αυτής και οι δικαιούχοι του ανταποδοτικού τέλους δε γνωρίζουν αν και πότε τούτο θα καταβληθεί. Σημειώνεται δε, ότι η καταβολή του ανταποδοτικού τέλους έχει “παγώσει” στο σύνολό της και για τους 50.000 καταναλωτές στα 272 Δημοτικά και Τοπικά Διαμερίσματα της χώρας, σε συνολικά 111 Δήμους, όπου είναι εγκατεστημένα Αιολικά Πάρκα. 

Όπως σας έχω επισημάνει σε προηγούμενη ερώτηση το ανταποδοτικό τέλος είναι απολύτως απαραίτητο για τις οικογένειες των ορεινών χωριών της χώρας και είναι αποτέλεσμα δικής μας νομοθετικής πρωτοβουλίας, την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταψηφίσει. 

Κατόπιν αυτών ερωτάσθε κύριε Υπουργέ:

1. Σε ποιο σημείο βρίσκεται η διαδικασία εξέτασης των ενστάσεων για τα διοικητικά όρια των κοινοτήτων όπου είναι εγκατεστημένοι σταθμοί ΑΠΕ και πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί;

2. Σκοπεύει το Υπουργείο να μεριμνήσει για την άμεση καταβολή του ανταποδοτικού τέλους στους κατοίκους των κοινοτήτων τα όρια των οποίων δεν αμφισβητούνται;
 

Ο Ερωτών Βουλευτής
 
Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

 

 

 

Κυρία Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι βουλευτές,

Το Κίνημα Αλλαγής και η Κοινοβουλευτική μας Ομάδα στη Βουλή έχει καταστήσει σαφές ότι θα καταψηφίσει τη Συμφωνία των Πρεσπών. Κι αυτό γιατί, ενώ υπήρξε το momentumγια να βρεθεί βιώσιμη λύση στο Σκοπιανό, δεν υπήρξε εθνική συνεννόηση, με αποτέλεσμα να παρακαμφθεί η εθνική γραμμή που επί χρόνια υπήρχε.
Συμπέρασμα, το παρόν κείμενο να μη συμμορφώνεται με τις εθνικές κόκκινες γραμμές: Την εθνότητα και τη γλώσσα. Δυο θεμελιώδη ζητήματα που μπορούν να πυροδοτήσουν αλυτρωτικές αναφορές στο μέλλον. Διότι η ιθαγένεια συνθέτει εθνότητα άρα ταυτότητα!
Αναρωτιόμαστε, γιατί δεν συγκλήθηκε το Συμβούλιο των Αρχηγών, υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, όπως είχε συμβεί το 1992;
Γιατί δεν επιδιώχθηκε να δημιουργηθεί μια κοινή εθνική εξωτερική πολιτική γι' αυτό το μείζον εθνικό θέμα;

Τώρα, που η FYROM επείγεται να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ και να δημιουργήσει τους όρους και τις προϋποθέσεις για να ενταχθεί και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. 
Μπορούσε η κυβέρνηση, μέσω του Συμβουλίου των Αρχηγών να διασφαλίσει την εθνική ενότητα με τη συγκρότηση εθνικής διαπραγματευτικής ομάδας!
Έτσι θα διασφαλίζαμε τις κόκκινες γραμμές (εθνότητα και γλώσσα) !!

Τώρα τα Σκόπια, όπως ανέφερε και ο εισηγητής μας, κέρδισαν το μείζον, την ένταξη στο ΝΑΤΟ και έχασαν το έλασσον, ένα γεωγραφικό προσδιορισμό στο όνομα, που στην πορεία θα εξαλειφθεί. 
Η κυβέρνηση με μια συγκυριακή πλειοψηφία, εργαλειοποιεί ένα εθνικό ζήτημα και υποχωρεί σε ζωτικής σημασίας εθνικά θέματα, σε σχέση με την ενδιάμεση συμφωνία που είχαμε εξασφαλίσει το 1995.
Είναι απορίας άξιο:
Γιατί όχι Σλαβομακεδονική γλώσσα;
Γιατί όχι πολίτες της Βόρειας Μακεδονίας, αλλά πολίτες της Μακεδονίας;
Γιατί δεν ήρθε στο σύνολο του το κείμενο του Συντάγματος;
Γιατί επιτρέψατε να αναφέρονται κατά το δοκούν σε τρία σημεία της Ρηματικής Διακοίνωσης οι όροι «μακεδονικός λαός» και «Μακεδονία» επιτρέποντας τον αυτοπροσδιορισμό και την επικράτηση των αλυτρωτικών διαθέσεων των πολιτών του κρατιδίου;
Κρίσιμα ζητήματα εθνικής, ιστορικής, πολιτισμικής ταυτότητας αλλά και γεωπολιτικής. 
Κυρίες και κύριοι βουλευτές, 
Είχαμε καταφέρει σε αυτό το μείζον εθνικό θέμα, να αποκτήσουμε μια ευρέως αποδεκτή εθνική θέση. 
Η κυβέρνηση άρχιζε λοιπόν τις διαπραγματεύσεις με μια ευρύτατη συναίνεση. 
Μια συναίνεση που τορπίλισε με την απόφασή της να μη συγκληθεί Συμβούλιο των Αρχηγών με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Ακόμη και η στάση της στο αίτημά μας να κατατεθεί στη Βουλή το κείμενο του Συντάγματος των Σκοπίων τορπιλίζει τη σημερινή συζήτηση.
Πως μπορούμε να επικυρώσουμε τη συμφωνία, χωρίς να έχουμε διαβάσει μεταφρασμένο το Σύνταγμα των Σκοπίων, χωρίς να έχουμε μαζί και το Πρωτόκολλο Προσχώρησης στο ΝΑΤΟ ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα;
Εμείς έχουμε ξεκαθαρίσει τα τρία αδιαπραγμάτευτα για εμάς σημεία!
Πρώτον
Ο όρος «nationality» που έχει επιλεγεί αντί του όρου «citizenship».
Έχουμε επανειλημμένα τοποθετηθεί ως προς τις δυνατότητες που αυτός παρέχει στους Σκοπιανούς. 
Δυνατότητες που μπορούν να αξιοποιήσουν ακόμη και σε βάρος της χώρας μας μετά την ένταξή τους στο ΝΑΤΟ. 
Με το να επικροτεί η κυβέρνηση τον όρο «nationality» και να μην προσδιορίζει σαφώς την ιθαγένεια, υπονομεύει το ergaomnes.
Αφήνει, επίσης, περιθώρια στους Σκοπιανούς να καλλιεργήσουν κλίμα αλυτρωτισμού. 
Δεύτερον
Γιατί όχι Σλαβομακεδονικη γλώσσα;
Με τη συμπερίληψη της φράσης «μακεδονική γλώσσα» στο άρθρο 1 της συμφωνίας και στην προτελευταία παράγραφο της ρηματικής διακοίνωσης του υπουργείου Εξωτερικών της FYROM στην ουσία αναγνωρίζετε τη «μακεδονική γλώσσα» και τη μετατρέπετε σε διεθνή, διμερή συμβατικό κανόνα. 
Τρίτον
Επιτρέπετε στο Σύνταγμα τον όρο «μακεδονικός λαός». Τους αφήνετε να κάνουν λόγο για «μακεδονικό λαό». 
Μια αναφορά που αύριο θα κοστίσει ακριβά στη χώρα. 
Θα επιτρέψει στους ηγέτες της να μιλήσουν για μακεδονική μειονότητα στην Ελλάδα, ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου. 
Κλείνοντας, θα ήθελα να πω δυο λόγια για τη στάση της Νέας Δημοκρατίας.

Η αντιμετώπιση των εθνικών θεμάτων πέρα από αίσθηση ευθύνης και πλήρη γνώση της ιστορίας απαιτεί και μνήμη.
Αναρωτιέμαι, ύστερα από όσα ακούμε από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας .
Ιστορικά έχει καταγραφεί πότε δημιουργήθηκε το πρόβλημα.

Το περιέγραψε τεκμηριωμένα και με εμπεριστατωμένη πολιτική ανάλυση ο εισηγητής μας ο κ. Σκανδαλίδης.
Αναφέρω μόνο την ένταξη των Σκοπίων στον ΟΗΕ επί διακυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας με τη θετική ψήφο και τη συγκηδεμόνευση της Ελλάδας.
Κυρίως, όμως, να μην ξεχνάμε τα όσα πέτυχε ο Ανδρέας Παπανδρέου!

Την ενδιάμεση συμφωνία του 1995 μετατοπίζοντας χρονικά την οριστική επίλυση του Σκοπιανού, όταν οι συνθήκες θα ήταν πολιτικά ώριμες.
Και τώρα που οι συνθήκες πράγματι ήταν πολιτικά ώριμες, η κυβέρνηση επέλεξε τη σκληρή κομματική γραμμή.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το θέμα της Συμφωνίας των Πρεσπών είναι ένα Εθνικό Θέμα, που δεν προσφέρεται για πατριδοκαπηλία.
Δεν πρέπει επ'ουδενί να διχάσει τους Έλληνες σε Πατριώτες και μη Πατριώτες!
Δεν είναι ώρα για αντιπολίτευση.

Το Σκοπιανό έχει ανάγκη όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου για να λυθεί.
Έχει ανάγκη από ευρύτατη αποδοχή και συναίνεση. 
Έχει ανάγκη από μια συμφωνία που θα σέβεται την ιστορία της πατρίδας μας και ταυτόχρονα θα διασφαλίζει την ειρήνη στην περιοχή των Βαλκανίων.
Δυστυχώς, η κυβέρνηση λειτούργησε μονομερώς και απέτυχε.
Οι συνέπειες θα βαρύνουν την πατρίδα μας και τις μελλοντικές γενιές. 
Γι’ αυτό και εμείς καταψηφίζουμε τη συμφωνία.

Η ΕΣΠΕΑΙΤ χαιρετίζει την Κοινοβουλευτική πρωτοβουλία του Τομεάρχη Άμυνας κ. Ανδρέα Λοβέρδο και του Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας κ. Δημήτριο Κωνσταντόπουλο του ΚΙΝΑΛ, οι οποίοι κατόπιν της συνάντησης μας στην Αθήνα εξέτασαν με ιδιαίτερη προσοχή την συνολική (επιχειρησιακή – κοινωνική) προσφορά του στρατιωτικού Α/Δ Ακτίου και κατέθεσαν σχετική ερώτηση στην Βουλή των Ελλήνων.

Στο κείμενο της ερώτησης επισημαίνεται η συνεισφορά του προσωπικού που υπηρετεί στο Α/Δ ΑΚΤΙΟΥ στην εφαρμογή του σχεδίου «Ξενοκράτης» και αποτελεί την μοναδική άμεση πηγή βοήθειας, προς τις γύρω τοπικές κοινωνίες, σε περίπτωση ακραίων φυσικών φαινομένων. Παράλληλα τίθεται το κρίσιμο ερώτημα, αύξηση ή μείωση του στρατεύματος στην ευρεία περιοχή Αιτωλοακαρνανίας – Ηπείρου; Αναμένουμε επίσημες απαντήσεις.

Το ΔΣ της ΕΣΠΕΑΙΤ, στο πλαίσιο της θεσμικής εκπροσώπησης των εν ενεργεία στρατιωτικών, θα συνεχίσει τις συναντήσεις με φορείς και πρόσωπα εκτός Κοινοβουλίου, με στόχο την ύπαρξη των Μονάδων και την προάσπιση των συμφερόντων όλων των εν’ ενεργεία στρατιωτικών της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο Ε.Σ.Π.Ε.ΑΙΤ.
Ο Πρόεδρος
Λεμονιάς Απόστολος
Ο Γεν. Γραμματέας
Παπασταύρος Κων/νος

Τέσσερις μήνες μετά την αρχική διαπίστωση ότι στον κατάλογο των 10.119 ακινήτων, τα οποία με απόφαση της κυβέρνησης μεταβιβάζονται στην ΕΤ.Α.Δ.-Α.Ε. και μέσω αυτής στο «Υπερταμείο», συμπεριλαμβάνονται 347 ακίνητα της Αιτωλοακαρνανίας, μαθαίνουμε από τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων ότι μεταξύ αυτών είναι εμβληματικά μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι της ευρύτερης περιοχής.

Όπως ο Κήπος των Ηρώων, το Τρικούπειο Πολιτιστικό Κέντρο, οι αρχαιολογικοί χώροι της Πλευρώνας και της αρχαίας Ιθωρίας (στον λόφο Αγίου Ηλία Αιτωλικού) καθώς και τα Βυζαντινά Μνημεία της Ιεράς Μονής Ταξιαρχών στο Νεοχώρι Οινιαδών, της Ιεράς Μονής Αγίου Σώστη και του Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου στη Σταμνά.

Το ξεπούλημα της Δημόσιας Περιουσίας υποθηκεύει την ανάπτυξη και την έξοδο μας από τα μνημόνια. Η εκποίηση όμως της Ιστορίας μας στο «Υπερταμείο», χώρων και μνημείων που έχουν παγκόσμια αναφορά, αφυδατώνουν το παρελθόν μας και την πορεία μας διαχρονικά. Η Ιερά Πόλις του Μεσολογγίου, παγκόσμιο σύμβολο αγώνα και αυτοθυσίας για το υπέρτατο αγαθό της Ελευθερίας, μας ανήκει. Είναι χώμα ποτισμένο με αίμα, είναι ο τόπος έμπνευσης του Εθνικού μας ´Υμνου. Δεν εκχωρείται και δεν παραχωρείται σε κανένα «Υπερταμείο» και με κανένα αντάλαγμα!!!

Να προχωρήσει άμεσα η κυβέρνηση στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης με την οποία θα εξαιρεί το σύνολο των αρχαίων μνημείων και αρχαιολογικών χώρων της χώρας ιστορικής και πολιτιστικής σημασίας, αλλά και στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να υπαρξει θεσμική θωράκιση για τη γενικότερη προστασία τους από τέτοιου είδους δημοσιονομικές διαπραγματεύσεις. Σεβασμός στην ιστορία μας!

Σελίδα 1 από 28

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία