Αγγελίες    Επικοινωνία

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος και τα Εκπαιδευτήρια Πάνου συνδιοργανώνουν την εικαστική ατομική έκθεση «ΧΟΥΣ» του Βαγγέλη Ρήνα, στο Φετιχιέ Τζαμί Ναυπάκτου.

Ζωγράφος αλλά και γλύπτης, πετυχημένος και στους δύο αυτούς τρόπους έκφρασης, ο Ρήνας διακρίνεται για την εφευρετικότητα, την εργατικότητα και το ανήσυχο πνεύμα του. Αυτά τα τρία ποιοτικά χαρακτηριστικά αποτελούν το μέσο για την απόδοση έργων μεγάλης αισθητικής αξίας. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, ότι η δουλειά του έχει αναγνωριστεί στη Δύση με την ατομική έκθεση στο Πολιτιστικό Ινστιτούτο Tenri της Νέας Υόρκης, αλλά και στη Ανατολή και συγκεκριμένα στην Κίνα. Μάλιστα ο Ρήνας είναι ο πρώτος σύγχρονος Έλληνας εικαστικός που έκθεσε τη δουλειά του στην Εθνική Πινακοθήκη του Πεκίνου, γεγονός που αποτελεί ορόσημο στην καριέρα του.

Το Φετιχιέ Τζαμί αποτελεί έναν ξεχωριστό χώρο που τα τελευταία χρόνια φιλοξενεί καλλιτέχνες υψηλού διαμετρήματος. Η φετινή παρουσία του Βαγγέλη Ρήνα έρχεται να υπογραμμίσει το διαρκές της προσπάθειας αυτής και φυσικά να προσδώσει τη δική της αυτόφωτη αίγλη.

«XΟΥΣ» είναι ο τίτλος που επελέγη για την περιοδική έκθεση. Το χώμα που εμπεριέχει το παρελθόν και κυοφορεί το μέλλον, αποτυπώνει σαν στρωματογραφία στα έργα του καλλιτέχνη τη διαχρονία, την συμπαντική ενέργεια, αλλά και το αρχέγονο παράλληλα.

Τα έργα του Bαγγέλη Ρήνα, που εκτίθενται στο Φετιχιέ Τζαμί, είναι δομές συμβολικού χαρακτήρα που αντλούν έμπνευση από μια δεξαμενή προ-πολιτισμικών αρχετυπικών συμβόλων για να αποκρυσταλλώσουν τη σχετικότητα του χρόνου. Η ιλύς κατακάθεται στη βάση των έργων. Η πατίνα του χρόνου έχει αφήσει τα ανεξίτηλα σημάδια της στο αβρό υπόλευκο πεδίο των βράχων. Η αρχαία σκωρία τα περιδένει. Η σινική μελάνη περνά από πάνω τους, ακολουθώντας θαρρείς τον ρυθμό των φλεβών της πέτρας, σε μια προσπάθεια να τα διαγράψει όλα και να γυρίσει τον χρόνο πίσω στη μήτρα της Μεγάλης Μητέρας θεάς. Οι φυσιοκρατικοί όγκοι των βράχων διασπούν τα όρια του ζωγραφικού πίνακα και μοιάζουν να εκτείνονται έξω από τον καμβά, εισερχόμενοι ως αυθύπαρκτα τέχνεργα σε μια άχρονη ηρεμία που πλησιάζει την αρχή των μορφών. Μεταμορφώνονται σε στεατοπυγικά νεολιθικά ειδώλια της Θεσσαλίας, την αρχέγονη κληρονομιά μας που γεφυρώνεται με το σήμερα χάρη στα υπαρκτά πρόσωπα που ενσωματώνει στο έργο του ο Ρήνας.

Έκθεση: «ΧΟΥΣ»

Επιμέλεια: Δρ Ολυμπία Βικάτου, Γιώργος Κοτρώνης, Βίβιαν Στάικου

Εγκαίνια: Παρασκευή, 19 Ιουλίου 2019, ώρα 20:00

Διάρκεια έκθεσης: 19 Ιουλίου 2019 - 31 Αυγούστου 2019

Χώρος: Φετιχιέ Τζαμί Ναυπάκτου

Ώρες λειτουργίας: Τετάρτη – Κυριακή, 19:00 - 22:00

Το ενδεχόμενο διαρροής των θεμάτων στα νέα ελληνικά, στα οποία διαγωνίζονται στην πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεων οι υποψήφιοι των γενικών λυκείων, εξετάζει το υπουργείο Παιδείας.

Το θέμα της έκθεσης δημοσιεύθηκε σε ιστοσελίδα, μισή ώρα πριν από την επίσημη ανακοίνωση. Ωστόσο διευκρινίζεται ότι αυτό δεν είναι δυνατό να έχει επηρεάσει την εξεταστική διαδικασία και δεν τίθεται ζήτημα επανάληψής της, καθώς εκείνη την ώρα ήταν σε εξέλιξη η εξέταση.

Πηγή: eleftherostypos.gr

Οι Γιορτές Εξόδου της Ιερής Πόλης μπορεί να τέλειωσαν η έκθεση όμως «Μεσολόγγι/Πολυτεχνείο - Πορεία προς την Ελευθερία» που διοργάνωσε η «Διέξοδος» συνεχίζεται, στις αίθουσες του Ιστορικού της Μουσείου, μέχρι την Κυριακή των Εκλογών, στις 26 Μαΐου 2019.

Πρόκειται για μια εντυπωσιακή έκθεση που αποτελείται από εκατοντάδες μικρά κεραμικά (τερακότες) προσώπων που πραγματοποιούν την Έξοδο του Μεσολογγίου και από δεκάδες ξύλινα γλυπτά τοτεμικών μορφών σε υπερφυσικές διαστάσεις, φτιαγμένα από τα αποκαΐδια του Πολυτεχνείου που δεν αναπαύτηκαν στην τέφρα τους, που αρνήθηκαν να αποσυρθούν και να σιωπήσουν.

Έργα φτιαγμένα με πόνο ψυχής από τα χέρια του μεγάλου γλύπτη και ομότιμου καθηγητή της Σχολής καλών Τεχνών της Αθήνας, Θεόδωρου Παπαγιάννη, που συμπληρώνονται από εξαιρετικούς και ιδιαίτερης τεχνοτροπίας πίνακες της Σύνης Παπαγιάννη.

Η έκθεση λειτουργεί με ελεύθερη είσοδο κάθε μέρα (εκτός Δευτέρας και Τρίτης) από τις 11 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι και από τις 7.30 το απόγευμα έως τις 9.30 το βράδυ.

Για εκπαιδευτικές ξεναγήσεις σε οργανωμένες ομάδες μαθητών ή για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, η έκθεση λειτουργεί όλες τις ημέρες της εβδομάδος, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία, με την υπεύθυνη υποδοχής του Μουσείου (26310 51260).

Παρουσιάστηκε στην αίθουσα της Δημοτικής Πινακοθήκης Αγρινίου το λεύκωμα ‘προσφορά’, το οποίο περιλαμβάνει αναλυτικά το σύνολο των δωρεών έργων τέχνης (ζωγραφικής, γλυπτικής, κεραμικής, χαρακτικής και φωτογραφίας) από δημιουργούς, κληρονόμους και συλλέκτες που πλέον συγκροτούν τη μόνιμη συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης Αγρινίου.

Τη συλλεκτική έκδοση παρουσίασε ο Χρήστος Γαρουφαλής, Καλλιτεχνικός Διευθυντής της ΔΠΑ, ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η συγκέντρωση τόσων έργων αριθμητικά σίγουρα έχει τη δική της σημασία αφού δημιουργεί ένα σημαντικότατο οικονομικό άθροισμα. Το πνευματικό όμως κεφάλαιο είναι πολλαπλάσιας βαρύτητας. Σ’ αυτό το πνευματικό κεφάλαιο έρχεται να προστεθεί η παρούσα έκδοση. Ένα λεύκωμα του οποίου η πραγματική αξία είναι σαφώς πολλαπλάσια της τιμής του. Μια έκδοση που σηματοδοτείται απ’ την αισθητική και το μέτρο, σε μια εποχή που αγνοεί ή μισεί την αισθητική και το μέτρο. Το έργο τέχνης παραμένει ανενεργό – δεν επιτελεί δηλ. τον προορισμό του – αν δεν είναι θεατό, δεν έχει “ζωή”. Σκοπός είναι να ενεργοποιηθεί η αμφίδρομη σχέση που δημιουργούν τα έργα με τον θεατή, τους καλλιτέχνες, τους φιλότεχνους, τα παιδιά. Η έκδοση αυτού του λευκώματος σίγουρα στοχεύει προς αυτή την κατεύθυνση αφού γίνεται μέσον επικοινωνίας μεταξύ της δημιουργίας και των κοινωνών της».

H Ιστορικός Τέχνης κ. Μίρκα Παλιούρα επισήμανε: «Η παρουσίαση του καλαίσθητου λευκώματος σφραγίζει μια πορεία έξι ετών, κατά την οποία η Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίου απέδειξε ότι ο αρχικός στόχος που τέθηκε από τον καλλιτεχνικό διευθυντή της, επετεύχθη. Ως ζωντανός φορέας προβάλλει τη μοντέρνα και σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και ταυτόχρονα θέτει σαφείς εκπαιδευτικούς στόχους για όλες τις ηλικιακές ομάδες των επισκεπτών. Λειτουργεί σήμερα με σημαντική εκθεσιακή δραστηριότητα που περιλαμβάνει σημαντικά ονόματα της καλλιτεχνικής ζωής της χώρας. Αποκτήματα καταξιωμένων καθώς και νεότερων καλλιτεχνών, με κριτήριο τη διαδρομή και την ποιότητα των δημιουργών τους, καλύπτουν χρονικά κυρίως το β’ μισό του 20ού αιώνα, προτείνοντας πολλαπλές αναγνώσεις του κόσμου: της υπαίθρου και του αστικού τοπίου, του χώρου, των ονείρων, της ανθρώπινης μορφής, της μνήμης, του χρόνου… Το Αγρίνιο στο παρελθόν, διακρίθηκε ως τόπος παραγωγής και εμπορίας καπνού. Η σύγχρονη πόλη, στο πλαίσιο μιας νέας περιφερειακότητας, διεκδικεί μια άλλη ταυτότητα του κοινωνικού σώματος στρεφόμενη προς τον πολιτισμό. Πλέον, η Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίου ως κιβωτός της καλλιτεχνικής έκφρασης του τόπου αλλά και ως χώρος διαμόρφωσης αισθητικής παιδείας είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε ένα νέο όραμα και να στοχοθετήσει το επόμενο βήμα της αποτελώντας ένα ισχυρό τοπόσημο στον ιστό της πόλης».

Ο Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου αναφέρθηκε στην έκδοση σημειώνοντας ότι η ΔΠΑ έγινε η φιλόξενη στέγη για τις δημιουργίες σπουδαίων ελλήνων καλλιτεχνών: «Το λεύκωμα για την «προσφορά» καταγράφει ένα πολυσήμαντο ταξίδι στον χώρο της τέχνης. Ταυτόχρονα μας υπενθυμίζει τη διαχρονική αξία της προσφοράς. Έχω την απόλυτη πεποίθηση ότι ο πνευματικός χώρος του Αγρινίου στάθηκε ευνοϊκός υποδοχέας της γενναιόδωρης προσφοράς όλων αυτών των σπουδαίων δημιουργών, των κληρονόμων τους αλλά και των συλλεκτών που προσέφεραν από τις ιδιωτικές συλλογές. Εκ μέρους όλης της κοινωνίας των Αγρινιωτών τους ευχαριστώ θερμά γιατί, χωρίς την συμβολή τους, δεν θα υλοποιούνταν αυτό το εγχείρημα. Είναι πραγματικά σπουδαίο πώς «χτίστηκε» η καλλιτεχνική κληρονομιά της Πινακοθήκης. Με τον κόπο και την αφοσίωση του καλλιτεχνικού διευθυντή Χρήστου Γαρουφαλή, ο οποίος, αψηφώντας ανυπέρβλητα εμπόδια, κατάφερε να αφουγκραστεί τις επιταγές της κοινωνίας και να συμβάλλει στη δημιουργία της πολιτιστικής μας ταυτότητας. Η «προσφορά» στην τέχνη επιστρέφει ως προσφορά στον άνθρωπο και οπλίζεται η ίδια από την διαρκή αναζήτηση και ανατροφοδότηση. Είμαστε υπερήφανοι για την καλλιτεχνική κληρονομιά και την ανεκτίμητη προίκα που κληροδοτούμε στην πόλη επιβεβαιώνοντας την διαχρονική επιδίωξή μας για διακονία της τέχνης μέσα από την πολιτιστική ανταλλαγή».

Την Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίου και την έκθεση ἐλαία επισκέφθηκαν μέλη Επιμελητηρίων, Φορέων  και Ακαδημαϊκοί που φιλοξενούνται  στη χώρα μας στο πλαίσιο του έργου: «Rur@l SMEs: Policies to develop entrepreneurship and innovative SMEs in rural areas - Στρατηγικές για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και των καινοτόμων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜμΕ) σε αγροτικές περιοχές» που χρηματοδοτείται από το Interreg Europe 2014-2020.

Εκπρόσωποι από την Ισπανία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβενία, Ιρλανδία και  Ιταλία με έλληνες συναδέλφους τους ξεναγήθηκαν στη σπουδαία έκθεση με επίκεντρο το έργο και την προσωπικότητα του Εμμανουήλ Βάθη και πλαισιωμένη με έργα σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.

Τους Ευρωπαίους εταίρους υποδέχθηκε ο Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου ο οποίος αναφέρθηκε στη  σημασία του θεσμού ἐλαία τη περιοχή:

“Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την παρουσία σας στην πόλη μας. Η εκδήλωση «ελαία» στοχεύει στην προβολή και την προώθηση των προϊόντων της ελιάς και γενικά την ενίσχυση της τοπικής αγροτικής παραγωγής με ολιστικές δράσεις, τόσο επιστημονικές όσο και πολιτιστικές, ενισχύοντας έμμεσα την τοπική αγροτική οικονομία. Οι εκδηλώσεις εστιάζουν στην καινοτομία, την εκπαίδευση και την εξωστρέφεια. Οι καινοτομίες δεν αφορούν μόνο σε νέες τεχνολογίες αλλά και σε κοινωνικές, οργανωτικές και θεσμικές διευθετήσεις».

Η συγκεκριμένη επίσκεψη εντάσσεται στο πλαίσιο περιφερειακών συναντήσεων οι οποίες διεξάγονται ανά εξάμηνο προκειμένου αφενός να γίνει ενημέρωση για τις καλές πρακτικές που έχουν ως τώρα εντοπισθεί από το πρόγραμμα και αφετέρου να καταγραφούν οι δυνατότητες που αναδεικνύονται σε κάθε περιοχή για την ανάπτυξη παρόμοιων πρωτοβουλιών και δράσεων.

Τους εταίρους συνόδευσε ο διευθυντής του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας κ. Χρήστος Τζομάκας ο οποίος επιβράβευσε τις δράσεις και αναφέρθηκε στη σημασία των ευρωπαϊκών έργων αλλά και των συνεργασιών και στην ανάπτυξη που συντελείται  στο πλαίσιο αυτών των προγραμμάτων σε τοπικό και διεθνές επίπεδο μέσα από τις πρακτικές των διαφορετικών φορέων.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΔΠΑ Χρήστος Γαρουφαλής μεταξύ των άλλων ανέφερε: “Η ἐλαία, αυτός ο ζωντανός ύμνος της δημιουργίας, κλείνει μέσα της την ιστορία των λαών που την αγάπησαν, το φως του καντηλιού από το λάδι στους ναούς και στα ταπεινά ξωκλήσια πέρασε από την καθημερινότητα στον συμβολισμό. Το άναμμά του φανερώνει την πορεία από μια κατάσταση σε μια άλλη. Το “φως ιλαρόν” στο καντήλι των κοιμητηρίων που συνοδεύει ύμνους και ικεσίες είναι αψευδής μάρτυρας ότι έχει κρατηθεί άσβεστη η μνήμη των αγαπημένων μας…”.

Η κ Βασιλική Καραπαπά, Γεωπόνος και Προϊσταμένη του Τμήματος Αγροτικής Παραγωγής του Δήμου Αγρινίου μίλησε στους επισκέπτες για τη φιλοσοφία των δράσεων της εκδήλωσης ‘ελαια΄ μέσα από τα προϊόντα της ελιάς που είναι η προστασία και η προώθηση της "παραγωγής και γεύσης του τόπου" και η σύνδεσή τους με το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον και τις ιδιαιτερότητές του έτσι ώστε να γίνουν τοπικά αναγνωρίσιμα. Επίσης τους ενημέρωσε για τις ολιστικές δράσεις  της ‘ελαια’ τα τελευταία 5 έτη καθώς και τους εκπαιδευτικούς στόχους της έκθεσης ‘ελαία’.

Η κ. Βασιλική Ψηλού, Γεωπόνος με ειδίκευση στην οργανοληπτική αξιολόγηση του ελαιολάδου, μίλησε στους επισκέπτες για τη διαδικασία εξαγωγής του ελαιολάδου και τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του και πραγματοποιήθηκε από τους επισκέπτες οργανοληπτική αξιολόγηση εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου από την περιοχή του Αγρινίου σύμφωνα με τα πρότυπα του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιοκομίας. Οι επισκέπτες γνώρισαν το ποιοτικό εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο με θεωρητικό και πρακτικό τρόπο και ενημερώθηκαν για τους γενικούς κανόνες που πρέπει να ακολουθούν οι δοκιμαστές.

 

 

Την δυνατότητα να δουν τις αρχιτεκτονικές προτάσεις για την αναμόρφωση της βόρειας εισόδου της Πάτρας έχουν οι πολίτες καθώς εδώ και λίγες μέρες λειτουργεί έκθεση στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στο ισόγειο του κτιρίου που βρίσκεται στην συμβολή των οδών Αμερικής και Αιγίου.

Όπως είναι γνωστό η Περιφέρεια έχει ήδη ξεκινήσει δημόσια διαβούλευση για τον χαρακτήρα που θ’ αποκτήσει το Περιαστικό Πάρκο στην βόρεια είσοδο της πόλης αλλά και το Οικοτουριστικό Πάρκο γύρω απ’ το Φράγμα Πείρου-Παραπείρου, στη λίμνη Αστερίου.

Στην έκθεση αρχιτεκτονικών ιδεών και προτάσεων παρουσιάζονται τ’ αποτελέσματα των δύο πανελλήνιων διαγωνισμών που διενεργήθηκαν από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, με στόχο την αξιοποίηση των δυο περιοχών.

Ειδικότερα, στο χώρο εκτίθενται οι βραβευθείσες αρχιτεκτονικές προτάσεις, τις οποίες οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να δουν από κοντά, να αντλήσουν στοιχεία, να ενημερωθούν για το σχεδιασμό, αλλά και να συμμετέχουν με σχόλια και παρατηρήσεις στη δημόσια διαβούλευση, στο πλαίσιο της διαδικασίας διαμόρφωσης των τελικών επιλογών.

«Θέλουμε τον πολίτη συμμέτοχο και συνδιαμορφωτή των σχεδιασμών μας, ακούμε τη φωνή του, δίνουμε βάρος στη γνώμη του. Έχουμε ξεκινήσει μια ανοικτή δημοκρατική διαδικασία, όπου η κάθε άποψη θα ληφθεί υπόψη και θα συνυπολογιστεί στην τελική μορφή των δυο έργων», τόνισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας.

Να σημειωθεί ότι τις επόμενες ημέρες το σύνολο των ιδεών θα αναρτηθεί και στο διαδικτυακό ιστότοπο του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (www.ptapde.gr), ώστε να υπάρχει δυνατότητα και ηλεκτρονικής διαβούλευσης που θα διαρκέσει ένα μήνα. Επίσης, ειδική ομάδα εμπειρογνωμόνων που συγκροτεί η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα κωδικοποιήσει και θα αξιολογήσει τα στοιχεία της Δημόσιας Διαβούλευσης.

Η έκθεση λειτουργεί καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 9 το πρωί μέχρι τη 1 το μεσημέρι (εκτός από τα Σαββατοκύριακα) και θα παραμείνει ανοικτή για το κοινό μέχρι την Παρασκευή 12 Απριλίου 2019. Για οργανωμένες επισκέψεις, τηλέφωνα επικοινωνίας: 2613-620115 και 2613-620100.

Σελίδα 1 από 5

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία