Αγγελίες    Επικοινωνία

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Η Ολυμπία Οδός πρόσφατα ολοκλήρωσε την εγκατάσταση καινοτόμου συστήματος παρακολούθησης του εξοπλισμού των σηράγγων πιλοτικά στην πρώτη σήραγγα του αυτοκινητόδρομου.

Το προηγμένο σύστημα, που χαρακτηριστικά ονομάστηκε “Smart Tunnel”, παρέχει μόνιμη παρακολούθηση του εξοπλισμού των σηράγγων μέσω αισθητήρων, διαβίβαση όλων των δεδομένων ασύρματα στο cloud μέσω «έξυπνων» κόμβων συλλογής δεδομένων και εισαγωγή στο σύστημα αναλυτικών στοιχείων συντήρησης.

Οι ενσωματωμένοι στον εξοπλισμό αισθητήρες συγκεντρώνουν στοιχεία από τις γεννήτριες, τις αντλίες, τους ανεμιστήρες, τα ηλεκτρικά συστήματα (μπαταρίες, UPS) και τους μετασχηματιστές που υπάρχουν μέσα σε κάθε σήραγγα.

Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη λύση παρακολούθησης του εξοπλισμού, μέσω της χρήσης αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης, η οποία σταδιακά θα επεκταθεί σε όλες τις σήραγγες του αυτοκινητόδρομου.

Στόχος του “Smart Tunnel” είναι ο καλύτερος σχεδιασμός και εφαρμογή των προγραμμάτων συντήρησης της υποδομής χρησιμοποιώντας τα νέα εργαλεία του Internet of Things (Διαδίκτυο Πραγμάτων). Το σύστημα θα βοηθήσει επίσης στην αύξηση της διάρκειας ζωής του εξοπλισμού, τη βελτίωση της ασφάλειας και του επιπέδου εξυπηρέτησης, καθώς και τη σημαντική εξοικονόμηση του κόστους συντήρησης των σηράγγων.

Η Ολυμπία Οδός επενδύει σταθερά σε ένα σύγχρονο μοντέλο λειτουργίας και στη βελτίωση των μεθόδων συντήρησης της υποδομής, όπως αυτή του προγράμματος “Smart Tunnel” που αποτελεί πρότυπο καινοτομίας σε παγκόσμια κλίμακα.

Το σύστημα “SMART TUNNEL” σχεδιάστηκε από την Ολυμπία Οδό και υλοποίησαν οι εταιρίες: ES SYSTEMS, EX MACHINA και DELPHIS.

Σχετικά με την Ολυμπία Οδός Α.Ε.

Η Ολυμπία Οδός Α.Ε. είναι η εταιρία παραχώρησης που έχει αναλάβει τη διαχείριση (σχεδιασμό-χρηματοδότηση-κατασκευή-λειτουργία-συντήρηση) του σύγχρονου, ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα, μήκους 202 χλμ. που ενώνει την Αττική με την Πελοπόννησο, την Δυτική Ελλάδα και την Ευρώπη. Αποστολή της Ολυμπίας Οδού είναι η άνετη και ασφαλής μετακίνηση όλων των ταξιδιωτών, και η παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες το χρόνο.

Σχετικά με την ES SYSTEMS

H ES SYSTEMS εξειδικεύεται στη σχεδίαση, ανάπτυξη, ολοκλήρωση και παραγωγή ολοκληρωμένων συστημάτων αισθητήρων για ιατρικές, βιομηχανικές, hvac & αεροδιαστημικές εφαρμογές. Αποτελεί μοναδική εταιρία στην Ελλάδα που αναπτύσσει και κατασκευάζει μικροηλεκτρομηχανικούς αισθητήρες (ΜΕΜS) υψηλής ποιότητας με βάση την τεχνολογία της μικροηλεκτρονικής, ενώ έχει εισέλθει και στο χώρο του Internet of Things (IoT), αναπτύσσοντας συνολικές λύσεις που περιλαμβάνουν αισθητήρες, κόμβους συλλογής δεδομένων και ασύρματη μετάδοση δεδομένων στο cloud. Περισσότερα στο: www.esenssys.com.

Σχετικά με την EX MACHINA

Η EX Machina (ΕΧΜ ΙΚΕ) παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις Internet of Things (IoT) αξιοποιώντας την μεγαλη εμπειρία της σε ασύρματους αισθητήρες, ανάλυση δεδομένων (Big Data) και Μηχανική Μάθηση (Machine Learning). Πληροφορίες για την Ex Machina θα βρείτε στο http://exm.gr

Σχετικά με την DELPHIS

Η DELPHIS δραστηριοποιείται στον χώρο του κλιματισμού, της ψύξης και των εξειδικευμένων υπηρεσιών για Facility Management. Δίνοντας έμφαση στην τεχνολογία, στην καινοτομία και στην ποιότητα των υπηρεσιών, έχει ως βασική της προτεραιότητα να σχεδιάζει και να προσφέρει τη βέλτιστη λύση για κάθε πελάτη. Περισσότερες πληροφορίες για την DELPHIS θα βρείτε στο www.delphisgroup.gr

Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη διασφαλίστηκε η ελεύθερη διέλευση χωρίς καταβολή διοδίων των πολιτών σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, στη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου και στην Αττική Οδό, προκειμένου να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις τους στις επερχόμενες Ευρωεκλογές και Αυτοδιοικητικές εκλογές.

Οι ελεύθερες διελεύσεις από όλους τους σταθμούς διοδίων της χώρας θα ισχύσουν την Κυριακή 26 Μαϊου 00:00 ως τις 24:00, όπως επίσης και την Κυριακή 2 Ιουνίου 00:00 ως τις 24:00 μ.μ.

Όσον αφορά τους δικαστικούς αντιπροσώπους που θα μεταβούν για την εκτέλεση των καθηκόντων τους, θα είναι ελεύθερη η διέλευση τους από τους σταθμούς διοδίων από την Παρασκευή 24 Μαΐου στις 6:00 π.μ. έως και την Δευτέρα 27 Μαΐου στις 24:00 μ.μ., καθώς και από την Παρασκευή 31 Μαΐου στις 6:00 π.μ. έως και την Δευτέρα 3 Ιουνίου 2019 στις 24:00 μ.μ.. Σημειώνεται, ότι η διέλευση χωρίς την επιβολή διοδίων θα γίνεται με την επίδειξη του εγγράφου τοποθέτησης του Δικαστικού Αντιπροσώπου και του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας τους.

Ειδικότερα, χωρίς διόδια θα πραγματοποιηθούν οι διελεύσεις επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης και δικύκλων οχημάτων (κατηγορίες 1 και 2) στους εξής οδικούς άξονες:

Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Παράκαμψη Πάτρας (Ολυμπία Οδός)

Γέφυρα Ρίου -Αντιρίου

Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη (Μορέας)

Αυτοκινητόδρομος Ιόνια οδός και τμήμα ΠΑΘΕ Μεταμόρφωση - Σκάρφεια

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος και τμήμα ΠΑΘΕ Σκάρφεια – Ράχες

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ( Ράχες– Κλειδί)

Εγνατία Οδός

Αττική Οδός

Η μετατροπή του οδικού άξονα από το Άκτιο μέχρι την λίμνη Αμβρακία, ήταν ένα σχέδιο που ξεκίνησε να συζητείται από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας.

Αλλαγές επί αλλαγών και σχέδια επί σχεδίων, έφεραν τελικά ως αποτέλεσμα την "σαλαμοποίηση" του δρόμου σε 4 εργολαβίες και η δημοπράτηση τους πραγματοποιήθηκε το 2009. Τελικά στις 16 Μαρτίου 2010 οι 4 εργολαβίες υπογράφονται. Αρχικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου σύμφωνα με τη σύμβαση ήταν 36 μήνες, δηλαδή πλήρης παράδοση του έργου το 2013.

Τα παρατράγουδα με την κατασκευή άρχισαν από νωρίς. Το έργο αντιμετώπισε προβλήματα με τη γεωμορφολογία του εδάφους (υπήρξαν σημαντικές κατολισθήσεις), τις απαλλοτριώσεις και προβλήματα βιωσιμότητας των αναδόχων που κοινό σημείο είχαν την "πατρότητα" καθώς ήταν κάτω από την ομπρέλα της ΑΕΓΕΚ.

Το 2013 το έργο παρέμενε ανώριμο κατασκευαστικά, με τα παραπάνω προβλήματα να το "πνίγουν". Στα επόμενα χρόνια η πρόοδος του έργου παρέμεινε αναιμική και είναι χαρακτηριστικο ότι το 2016 η συνολική πρόοδος δεν ξεπερνούσε το 50% με τις εργολαβίες να καθηλώνουν το έργο. Σε εκείνη τη χρονική στιγμή και με δεδομένη την αδυναμία της ΑΕΓΕΚ να ολοκληρώσει, σε 3 από τις 4 εργολαβίες προστέθηκε η ΑΚΤΩΡ ή η ΤΟΜΗ προκειμένου να διασωθεί το έργο και να μπορέσει να ολοκληρωθεί.

Στο μέτωπο των απαλλοτριώσεων το σκηνικό παρέμεινε το ίδιο, ειδικά στο δυτικό τμήμα του έργου και από το 2017 άρχισε να καλλιεργείται η ιδέα μίας εργολαβίας-σκούπας η οποία θα αναλάμβανε να ολοκληρώσει το έργο. Οι αντίμαχοι αυτής της ιδέας, κυρίως φορείς της περιοχής υποστήριζαν ότι θα έπρεπε τουλάχιστον να δοθεί το δυτικό άκρο προς Άκτιο και το ανατολικό προς την Αμβρακία (με σύνδεση με την Ιόνια) από τις υφιστάμενες εταιρείες.

Τελικά αποφασίζεται οριστικά να γίνει μία συνολική εργολαβία-σκούπα και να δοθούν περίπου 15χλμ από το Άκτιο μέχρι την Βόνιτσα που ήταν σχεδόν ολοκληρωμένα. Τον Μάιο του 2018 το νέο έργο προκηρύσσεται με κόστος 150εκατ.ευρώ και προγραμματίζεται η διάλυση των τριών από τις 4 εργολαβίες. Στον νέο διαγωνισμό προβλέπεται επιπρόσθετα και η σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού, ένας συνδετήριος άξονας 400 μέτρων ο οποίος δεν είχε προβλεφθεί στην αρχική κατασκευή.

Στις 26 Ιουνίου 2018, ο διαγωνισμός πραγματοποιείται και μειοδότης αναδεικνύεται η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ με ποσοστό σχεδόν 50%. Η συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή. Το νέο έργο μπλοκάρεται δικαστικά από την δεύτερη μειοδότρια GD Infrastrutture μέχρι και σήμερα, με το ΣτΕ να κρίνει την τύχη του στις 4 Ιουνίου.

Τελικά μετά από 9 ολόκληρα χρόνια από την έναρξη των έργων, στις 24 Απριλίου 2019, δίδονται στην κυκλοφορία τα πρώτα 15χλμ του άξονα από το Άκτιο μέχρι την Βόνιτσα. Σήμερα το Άκτιο-Αμβρακία αναδεικνύεται ως το νέο αιώνιο έργο καθώς παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι η ολοκλήρωση του φαίνεται θολή.

Η απόφαση του ΣτΕ θα κρίνει ποιος τελικά θα είναι ο ανάδοχος του έργου, όμως σε κάθε περίπτωση δεν περιμένουμε το έργο να ξεκινήσει ακόμα και με τις καλύτερες προϋποθέσεις πριν τις αρχές του 2020. Τώρα, αν προσθέσουμε και το γεγονός ότι η διάρκεια του έργου είναι 36 μήνες, δηλαδή 3 χρόνια, τότε χωρίς να συνυπολογίσουμε ούτε μία μέρα καθυστέρησης (πράγμα απίθανο για δημόσιο έργο) τότε η ολοκλήρωση του θα γίνει το 2023.

Το δυσάρεστο σενάριο είναι η δικαστικές προσφυγές να συνεχίσουν και το έργο να μπλοκαριστεί ακόμα περισσότερο χρονικά. Παρόμοια περίπτωση έχουμε στο σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο με το έργο να υπογράφεται 2 χρόνια μετά την δημοπράτηση του. Σε αυτό το σενάριο η ολοκλήρωση του έργου θα πάει ακόμα πιο πίσω χρονικά.

Η πορεία αυτού του νέου ...αιώνιου έργου, μέχρι σήμερα παραμένει περιπετειώδης και δυστυχώς για το ίδιο το έργο και την περιοχή, η προοπτική να το δούμε σύντομα να ολοκληρώνεται είναι ελάχιστη.

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δύο χρόνια πέρασαν από την ολοκλήρωση της κατασκευής των νέων μεγάλων αυτοκινητόδρομων της χώρας. Σήμερα μας απασχολούν επίσης με την κατασκευή και τον διαγωνισμό τους, το Λαμία-Ξυνιάδα του Ε65, το Πάτρα-Πύργος και ο ΒΟΑΚ.

Στο επίπεδο των εξαγγελιών, έχουμε πολλούς άξονες που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας και τις περισσότερες φορές, χάθηκαν στα συρτάρια Υπουργείων, φορέων και Βρυξελλών.

Αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι προφανώς ότι υπάρχουν μαζί με αυτούς τους δρόμους και κάποιοι άλλοι αυτοκινητόδρομοι, συνήθως φυσική συνέχεια των παραπάνω που για κάποιους λόγους, σοβαρούς ή μή δεν έχουν καταφέρει να βγουν κερδισμένοι στο παιχνίδι της χρηματοδότησης και ενώ τράβηξαν πάνω τους τα φώτα τη δημοσιότητας θα χρειαστεί να περιμένουμε (αρκετά;) μέχρι να τα δούμε να υλοποιούνται.

Σίγουρα τους έχετε ακούσει, τους έχετε διαβάσει αλλά ίσως κάποιους ή όλους τους έχετε ξεχάσει.

Tο ypodomes.com ξαναβγάζει από τη "ναφθαλίνη" τους 5 ξεχασμένους αυτοκινητόδρομους και που ξέρεις, μπορεί αργά ή γρήγορα να βρεθούν και πάλι στο δρόμο μας. Ανάμεσά τους και τρεις της Δυτικής Ελλάδας.

1.ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΚΑΚΑΒΙΑ
Η περίπτωση αυτού του αυτοκινητόδρομου, φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα στο πως αντιμετωπίζουμε στρατηγικά τις επενδύσεις σε μεγάλα έργα υποδομής. Ο συγκεκριμένος δρόμος βελτιώνει και αναβαθμίζει την κεντρική οδική αρτηρία μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας με χιλιάδες διελεύσεις καθημερινά. Ενώ το έργο είναι ώριμο μελετητικά, βρέθηκε εκτός ΕΣΠΑ 2014-2020 και οι πιθανότητες να το δούμε να υλοποιείται είναι περιορισμένες ενώ σύμφωνα με αρκετά δημοσιεύματα περιλαμβάνεται στις περίφημες προτάσεις της Νέας Οδού για την επέκταση της Ιόνιας Οδού. Μέχρι σήμερα πάντως αυτό το έργο, ίσως το πιο σημαντικό σε όλη τη λίστα φαίνεται να βρίσκεται σε ημιθανή κατάσταση.

2.ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΘΗΒΑ-ΥΛΙΚΗ
Ο αυτοκινητόδρομος αυτός είναι η λεγόμενη Μεγάλη Παράκαμψη Αττικής. Ο στόχος ήταν να λειτουργήσει συμπληρωματικά με την Εθνική Οδό Αθήνα-Θήβα-Υλίκη ενώ θα μείωνε την απόσταση προς το Θριάσιο Πεδίο, το Λιμάνι του Πειραιά και την Πελοπόννησο κατά 50χλμ περίπου. Το έργο ξεκίνησε την προσπάθεια να δημοπρατηθεί ως έργο παραχώρησης αλλά το 2015 ακυρώθηκε καθώς υπήρχε η βεβαιότητα ότι θα υπήρχαν σοβαρά αιτήματα αποζημίωσης σε τουλάχιστον 2 "ανταγωνιστικούς" αυτοκινητόδρομους.

Η Ν.Δ. στην πρόσφατη παρουσίαση των υποδομών της το είχε ως την κορωνίδα των νέων έργων ενώ και το Υπουργείο Υποδομών δείχνει να το υπολογίζει σοβαρά. Προς το παρόν ξεκουράζεται ως μακέτα στα συρτάρια του Υπουργείου παρά την αναγκαιότητα κατασκευής του.

3.ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΖΕΥΞΗ ΛΕΥΚΑΔΑΣ-ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Ίδια περίπτωση με παραπάνω. Ξεκίνησε διαγωνισμός το 2013, ακυρώθηκε το 2015. Για 3 χρόνια έμεινε στα σκοτάδια και το 2018 άρχισε να διεκδικείται και πάλι η πατρότητα του. Ποιανού είναι αυτό το έργο;;; Διάφορες προτάσεις έχουν ήδη κατατεθεί, προταθεί. Με μαρίνα ή χωρίς μαρίνα, κοντά στην πόλη της Λευκάδας ή νοτιότερ, με σύμβαση παραχώρησης ή ως δημόσιο έργο. Πολλά από αυτά τα φιλοσοφικά ερωτήματα έχουν μείνει αναπάντητα, η πρόχειρη γέφυρα που ενώνει το νησί με την υπόλοιπη χώρα αναστενάζει τα καλοκαίρια και οι νέοι δρόμοι στέλνουν όλο και περισσότερα οχήματα στο νησί. Καμιά βιασυνη, η μακέτα αυτή θα μας απασχολεί για τα επόμενα χρόνια..

4.ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ-ΤΣΑΚΩΝΑ
Εδώ ότι και να πούμε είναι λίγο. Με μία αρχική χάραξη που περνούσε μέσα από το οικοσύστημα του Καϊάφα, απέσπασε το ωραιότατο κόκκινο φως από την ΕΕ. Η επόμενη πράξη του δράματος ήταν λίγο-πολύ αναμενόμενη. "Αποβλήθηκε" από την παραχώρηση για την Ολυμπία Οδό το 2013 και τώρα αντιμετωπίζει το μέλλον με ...απορία.

Κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνει, αν θα γίνει και κυρίως έχοντας καλύψει τα πρώτα 2 κριτήρια, πότε θα γίνει. Η βόρεια συνέχεια της Ολυμπίας Οδού (Πάτρα-Πύργος) είναι σε φάση δημοπράτησης-υλοποίησης ενώ η νότια συνέχεια Καλό Νερό-Τσακώνα είναι σε μελέτες και αναζητά χρηματοδότηση. Από τα έργα που παρουσιάζουμε είναι το φαβορί για την μακέτα της δεκαετίας....

5.ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ
Έχουμε δει τα πάντα. Να επεκτείνεται βόρεια του Υμηττού, νότια του Υμηττού, διαμέσω του Υμηττού, να φτάνει στη Ραφήνα, στη Λ.Κύμης, να κατεβαίνει και να ανεβαίνει στο Νομό Αττικής. Τελικά από όλες τις εκδοχές επέκτασης της Αττικής Οδού, αναζητούνται κεφάλαια για επέκταση μέχρι το Λαύριο και μία σήραγγα μέχρι τη Λ.Βουλιαγμένης. Τα υπόλοιπα έμειναν μακέτες που μας έκαναν να χαρούμε όταν παρουσιάστηκαν, όταν εξαγγέλθηκαν και μετά τις ξεχάσαμε.

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Ήταν δύο χρόνια πριν όταν μέσα σε διάστημα 5 ημερών 3 αυτοκινητόδρομοι μπήκαν σε λειτουργία, απελευθερώνοντας χιλιόμετρα εργοταξίων και δίνοντας μία μεγάλη ώθηση στις οδικές μεταφορές. Η αρχή έγινε στις 6 Απριλίου 2017, όταν έξω από τη Μεγάλη Σήραγγα Τεμπών, που με μήκος 6χλμ είναι η μεγαλύτερη στα Βαλκάνια, εγκαινιάστηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία από τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, παρουσία της Επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου το τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα που βρισκόταν υπό κατασκευή για 9 χρόνια.

Συνολικά 11χλμ σηράγγων και 14χλμ ανοικτού δρόμου άλλαξαν τις μετακινήσεις μεταξύ Πιερίας-Λάρισας, Θεσσαλίας-Μακεδονίας και μείωσαν την χρονοαπόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης σε κάτι περισσότερο από 4 ώρες και 15 λεπτά. Το έργο κόστισε συνολικά 1,3δισ.ευρώ.

Λίγες μέρες αργότερα, στις 11 Απριλίου 2017 έρχεται η σειρά της Ολυμπίας Οδού. Το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα που ξεκίνησε επίσης το 2008, δόθηκε ολόκληρο στην κυκλοφορία ενώ είχαν προηγηθεί τους προηγούμενους μήνες τμηματικές παραδόσεις. Η συνολική απόδοση 120χλμ, ήταν ένα μεγάλο βήμα σε ένα έργο που αντιμετώπιζε την συνεχή πρόκληση να πρέπει να διατηρηθεί στην κυκλοφορία καθώς στο μεγαλύτερο μέρος που επρόκειτο για διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού.

Η διαφορά στην οδήγηση τις πρώτες μέρες ενθουσίασε τους οδηγούς που είδαν τους χρόνους να μειώνονται εντυπωσιακά και η απόσταση Αθήνας-Πάτρας να πέφτει κάτω από 2 ώρες. Ομολογουμένως το πρώτο διάστημα είχαμε τη λειτουργική απόδοση του άξονα και χρειάστηκαν αρκετοί μήνες μέχρι να τελειοποιηθεί ενώ τελευταίος στην κυκλοφορία δόθηκε ο Υπερ-Κόμβος Ρίου που χαρακτηρίστηκε μαζί με το σύμπλεγμα σηραγγών της Παναγοπούλας ως ένα μεγάλο τεχνικό επίτευγμα. Τα εγκαίνια του δρόμου έγιναν έξω από τη Σήραγγα Παναγοπούλας στο ρεύμα προς Αθήνα από τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.

Μία ημέρα αργότερα, δίδεται στην κυκλοφορία η Σήραγγα Κλόκοβας και μαζί όλο το τμήμα μέχρι το Κεφαλόβρυσο, δημιουργώντας ένα λειτουργικό τμήμα 97χλμ μέχρι την Αμφιλοχία. Εδώ δεν δόθηκε συνολικά ο αυτοκινητόδρομος, καθώς αυτό πρακτικά έγινε στις αρχές Αυγούστου και επίσημα στις αρχές Σεπτεμβρίου, όμως λειτούργησε το δυσκολότερο τμήμα του έργου και το μεγαλύτερο τεχνικό επίτευγμα του. Η Σήραγγα Κλόκοβας που αρχικά δεν περιλαμβανόταν στο φυσικό αντικείμενο του αυτοκινητόδρομου Αντίρριο-Ιωάννινα, με μήκος 3χλμ έγινε το "καμάρι" των έργων. Διανοίχθηκε στο χρόνο ρεκόρ των 13 μηνών όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα και λειτούργησε σε 24 μήνες από τις πρώτες εργασίες διάνοιξης της. Τα εγκαίνια του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού με έγιναν στις 4 Σεπτεμβρίου 2017 από τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.

Οι δρόμοι αυτοί άλλαξαν την χώρα, χωρίς αυτό να γίνει αντιληπτό από τη μία μέρα στην άλλη. Έφεραν την Ήπειρο και τα Ιωάννινα πολύ πιο κοντά στην Αθήνα, έκαναν πιο σύντομο το ταξίδι από το βορρά στο νότο και αντίστροφα στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και παραπέρα και ξαναέβαλαν στο χάρτη την κατά κάποιο τρόπο "σβησμένη" λόγω των έργων Πάτρα. Στη συνέχεια η διασύνδεση τους προκάλεσε τη λειτουργία ενός αλληλοτροφοδοτούμενου δικτύου που ήταν ένα τεράστιο άλμα για τις οδικές μεταφορές και άνοιξε νέους ορίζοντες για τον τουρισμό, την αγροτική παραγωγή και τη βιομηχανία.

Πάνω σε αυτούς τους δρόμους που μπήκαν πριν από δύο χρόνια στη ζωή μας, σχεδιάζεται η επέκταση τους ούτως ώστε ακόμα περισσότερες περιοχές να συνδεθούν με αυτό το δίκτυο που τελικά μας ενώνει μέσω των Διευρωπαϊκών αξόνων με την υπόλοιπη Ευρώπη.

 

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

 

Γράφει ο: ΝΩΝΤΑΣ ΝΙΚΑΚΗΣ
τ. Λυκειάρχης-Βόνιτσα

8,5 και περισσότερα χρόνια περίμενε η Βόνιτσα –και ειδικότερα η Δυτική Ελλάδα- να ολοκληρωθούν τα πρώτα 15χλμ, του αυτοκινητόδρομου στο Άκτιο-Αμβρακία, που θα κάνουν συντομότερο και –κυρίως- ασφαλέστερο τοδρόμο στην περιοχή της Βόνιτσας. Ένα πολύ σημαντικό έργο εκσυγχρονισμού στο τόπο μας, το οποίο μπορεί να έγινε καθυστερημένα, κι όμως οι αρμόδιοι αν και είναι απολύτως όλα έτοιμα, επιλέγουν να καθυστερήσουν την παράδοσή του.

Όπως διαβεβαιώνουν οι αρμόδιοι το τμήμα που ξεκινά περίπου 1,5χλμ μετά την Υποθαλάσσια Αρτηρία Ακτίου-Πρέβεζας και καταλήγει στη Βόνιτσα, στο ύψος του κόμβου με την Πάλαιρο, είναι απολύτως έτοιμο καθώς ολοκληρώθηκε ησύνδεση με τη ΔΕΗ και επιπλέον ανακοινώθηκαν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις απο την Διεύθυνση Αστυνομίας Ακαρνανίας.

ΚΙ ΟΜΩΣ: Το τμήμα ΑΚΤΙΟ-ΒΟΝΙΤΣΑ ενώ είναι έτοιμο εδώ και μέρες, όμως δεν δίνετε ακόμα στην κυκλοφορία. Άραγε γιατί, ενώ είναι έτοιμο;

-Αλήθεια γιατί ένας έτοιμος δρόμος δεν μπορεί να δοθεί στην κυκλοφορία πριν από τα επίσημα εγκαίνια;

-Ακούγεται ότι παραμένει κλειστός λογω της νοοτροπίας της κορδέλας. Μήπως οι εντυπώσεις επικρατούν της ουσίας και σε βάρος της ασφάλειας των πολιτών;

-Γιατί όσοι κινούνται στο συγκεκριμένο σημείο να μην μπορούν να απολαύσουν την ασφάλεια και την άνεση λίγες ημέρες νωρίτερα;............

Ήδη αυτή η ακατανόητη λογική -με την «ομηρία» ενός έτοιμου δρόμου- έχει στοιχίσει την ταλαιπωρία σε δεκάδες αυτοκίνητα, αφού αναγκάζονται να μετακινούνται στον υφιστάμενο δρόμο καρμανιόλα, όπου σχεδόν καθημερινά γίνονται τροχαία ατυχήματα.

 Να τονίσω ότι σε 30-40 ημέρες καταφθάνουν τα πρώτα τσάρτερ στο Αεροδρόμιο Ακτίου και θα ήταν μία σημαντική ευκαιρία οι επισκέπτες να γνωρίσουν το νέο δρόμο, κάτι που φυσικά μόνο θετικά θα μπορούσε να λειτουργήσει για την ευρύτερη περιοχή.

ΥΓ: Ας ελπίσουμε πάντως έστω και την τελευταία στιγμή οι αρμόδιοι να δώσουν το δρόμο σε κυκλοφορία το συντομότερο, με ή χωρίς εγκαίνια.

Όπως δείχνουν οι φωτογραφίες που τράβηξε σήμερα ο Μίλτος Πάτσης και το τελευταίο στρώμα ασφάλτου έχει πέσει στο δρόμο, οι ταμπέλες και οι πινακίδες έχουν μπει και πλέον αναμένεται να δοθεί στη Κυκλοφορία....

Σελίδα 1 από 11

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία