Αγγελίες    Επικοινωνία

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Με τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Καραμανλή συναντήθηκε χτες 14/10/2019 ο βουλευτής της ΝΔ Κωνσταντίνος Καραγκούνης. Ως αντικείμενο συζήτησης τέθηκαν βασικά ζητήματα της αρμοδιότητας του Υπουργού που αποτελούν εκκρεμότητες για  το νομό Αιτωλοακαρνανίας.

Αναλυτικότερα ο κ. Καραγκούνης κατέθεσε το πάγιο αίτημα της  κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, ένα έργο που θα δώσει ανάσα πνοής στην πόλη του Αγρινίου.

Επίσης τόνισε ότι έργο μείζονος σημασίας είναι και η κατασκευή κόμβου εισόδου και εξόδου της Νέας Οδού στην θέση «Κόμβος Χαλαζιά» για την περιοχή του Μεσολογγίου.

 Ακόμη επεσήμανε ιδιαιτέρως το ζήτημα της ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Ακτίου - Αμβρακίας, όπου ενημερώθηκε από τον Υπουργό ότι βρίσκεται σε αναμονή η καθαρογραφή της απόφασης από το ΣτΕ ώστε να ξεκινήσουν ξανά και με πιο σύντομους ρυθμούς τα έργα για την υλοποίηση του εν λόγου άξονα. Μιλώντας για την ίδια περιοχή ο κ. Καραγκούνης τόνισε και την αναγκαιότητα της άμεσης υλοποίησης  του έργου που αφορά την κατασκευή  κάθετων αξόνων Ακτίου-Αγίου Νικολάου και Λευκάδας-Βόνιτσας, όπου έχει ήδη ενταχθεί στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας και έχει δημοπρατηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Επίσης ο βουλευτής συζήτησε με τον Υπουργό την δυνατότητα χρηματοδότησης του Δήμου Ακτίου - Βόνιτσας με κονδύλι ύψους 2εκ. ευρώ για την βελτίωση του οδικού άξονα Παλαίρου-Πλαγιάς, όπου έλαβε διαβεβαίωση από τον κ. Καραμανλή ότι αν υπάρχει υπόλοιπο από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων θα ενταχθεί άμεσα σε αυτό, διαφορετικά θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να ενταχθεί στον επόμενο προϋπολογισμό του 2020.

Τέλος ο κ. Καραγκούνης αναφέρθηκε και στην ολοκλήρωση του Κόμβου Μενιδίου ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής και απόλυτα εύλογο και δίκαιο, με τον Υπουργό να συμφωνεί ότι το έργο μπορεί να προχωρήσει στην υλοποίηση του από  παραχωρησιούχο εταιρεία.

Σε συνέχεια των συναντήσεων του με υπουργούς της Ελληνικής Κυβέρνησης, ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας κ. Σπήλιος Λιβανός, πραγματοποίησε την Τετάρτη, 25/09/2019, συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή προκειμένου να αναδείξει την άμεση ανάγκη για επενδύσεις στις υποδομές και να παρουσιάσει τις σημαντικές καθυστερήσεις σε μεγάλα έργα υποδομών στον νομό.

Παρόντες στη συνάντηση ήταν και ο κ. Στυλιανός Μπλέτσας, πρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας, καθώς και ο κ. Χρήστος Ράδος, μηχανικός-μελετητής και δωρητής της (προ)μελέτης του έργου σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με το Αγρίνιο.

 Ο κ. Λιβανός ευχήθηκε στον κ. Καραμανλή καλή επιτυχία στο έργο του, σε ένα Υπουργείο με καθοριστικό ρόλο για την οικονομία, αφού μέσω των δημόσιων επενδύσεων στα έργα υποδομής μπορούν να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας αλλά και να ενισχυθούν οι παραγωγικές δυνατότητες της χώρας.
 Συγκεκριμένα, ο κ. Λιβανός ανέπτυξε στον κ. Καραμανλή τα ακόλουθα φλέγοντα για τον νομό μας ζητήματα:

  1. Τα αντιπλημμυρικά έργα πέριξ της Ιόνιας Οδού: Είχαν κεντρική θέση στη συζήτηση, καθώς ο βουλευτής τόνισε την κατεπείγουσα ανάγκη εκτέλεσης των αντιπλημμυρικών έργων που θα έπρεπε να συνοδεύουν την κατασκευή της Ιόνιας Οδού, αναφερόμενος και στην πρόσφατη εμπειρία καταστροφών που είχαμε στην Αιτωλοακαρνανία και συγκεκριμένα στο Αντίρριο. Ο Υπουργός ενημέρωσε τον κ. Λιβανό για τη χτεσινή υπογραφή της δανειακής σύμβασης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για έργα αντιπλημμυρικής προστασίας στην Ελλάδα, και κατ΄ επέκταση για τη διάθεση σημαντικού μέρους του ποσού από το πρόγραμμα αυτό στις ανάδοχες εταιρείες των εθνικών οδικών αξόνων μεταξύ των οποίων και η Νέα Οδός για την άμεση υλοποίηση των σχετικών έργων στην Αιτωλοακαρνανία.
  2. Το επείγον ζήτημα της στατικής θωράκισης των γεφυρών στον δρόμο Μεσολόγγι-Τουρλίδα: Μετά τη σχετική εισήγηση του κ. Λιβανού, ο κ. Καραμανλής από την πλευρά του δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει άμεσα η χρηματοδότηση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας προκειμένου να υλοποιηθεί το σημαντικό αυτό έργο για το Μεσολόγγι.
  3. Τη δημιουργία εξόδου από την Ιόνια Οδό προς την πόλη και το λιμάνι του Μεσολογγίου στη θέση Χαλαζιά: Για το πάγιο αυτό αίτημα των φορέων της πόλης παρουσιάστηκαν συγκεκριμένες ιδέες και προτάσεις από τον κ. Λιβανό, που κατανοήθηκαν και έγιναν καταρχήν αποδεκτές από την πλευρά του κ. Καραμανλή, ο οποίος και επιφυλάχτηκε να τις συζητήσει με τους αρμόδιους συνεργάτες του Υπουργείου και να επανέλθει άμεσα για την υλοποίηση της συγκεκριμένης πρότασης.
  4. Το ζήτημα της κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό: Υπήρξε πλήρης ταύτιση απόψεων του κ. Λιβανού με τον κ. Καραμανλή για την αναγκαιότητα άμεσης υλοποίησης του έργου της κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, κάτι το οποίο άλλωστε αποτελεί και δέσμευση της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.
  5. Τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τη ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου και τον Αστακό: Έγινε εκτενής παρουσίαση προς τον Υπουργό των έργων που έχουν γίνει μέχρι τώρα καθώς και των εκκρεμοτήτων που χρειάζεται να διευθετηθούν προκειμένου να ολοκληρωθεί ο συγκεκριμένος άξονας.
  6. Την Αμβρακία Οδό: Όσον αφορά στην πολύπαθη Αμβρακία Οδό ο κ. Καραμανλής είχε απόλυτη γνώση αλλά και αίσθηση της αναγκαιότητας ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου.
  7. Το ορεινό οδικό δίκτυο του νομού, κυρίως οι δρόμοι Αγρίνιο-Άγιος Βλάσης-Καρπενήσι, Αγρίνιο-Ναύπακτος, Αγρίνιο-Θέρμο και Καστράκι-Εμπεσός: Ο κ. Λιβανός ανέδειξε την ανάγκη ενίσχυσης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος με κονδύλια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), ώστε να επισκευαστεί και συντηρηθεί το ορεινό οδικό δίκτυο του νομού. Ο βουλευτής τόνισε στον Υπουργό πώς η συντήρηση του οδικού δικτύου θα βελτιώσει άμεσα τη ζωή των κατοίκων της περιοχής, καθώς θα καταστήσει ασφαλέστερη την μετακίνηση τους προς τα αστικά κέντρα του νομού και τις υποδομές υγείας αυτών αλλά θα ενισχύσει και το τουρισμό της περιοχής. Η ανταπόκριση του κ. Καραμανλή ήταν καταρχήν θετική.

Τη δημιουργία του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα καθώς και τη διασύνδεση του λιμένα του Πλατυγυαλίου με το Θριάσιο Πεδίο: Ο κ. Υπουργός συμφώνησε στη μεγάλη αξία των ως άνω έργων και τόνισε ότι θα εξεταστεί η πιθανότητα έργα τέτοιας σημαντικότητας και βεληνεκούς να ενταχθούν σε ένα γενικότερο αναπτυξιακό πλάνο για τη Δυτική Ελλάδα με προϋπόθεση ασφαλώς την εκπόνηση σχετικών μελετών βιωσιμότητας.

Πράσινο φως άναψε το Υπουργείο Υποδομών για τη συνέχεια του διαγωνισμού για την εργολαβία - σκούπα στο Άκτιο - Αμβρακία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, η ηγεσία του Υπουργείου αποφάσισε να προχωρήσει το διαγωνισμό καθώς υπάρχουν ασφυκτικές χρονικές πιέσεις για την ολοκλήρωση του έργου από το ΕΣΠΑ. Επίσης θεωρείται πως η ολοκλήρωση του θα βοηθήσει στην γεωμετρική βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας μια και στον σημερινό δρόμο έχουμε θρηνήσει αρκετά θύματα.

Η εργολαβία-σκούπα είναι έργο-γέφυρα (χρηματοδοτείται δηλαδή από δύο συνεχόμενα προγράμματα ΕΣΠΑ) και θα πρέπει να έχει αποπερατωθεί μέχρι το τέλος του 2023, που είναι και η καταληκτική προθεσμία για τα έργα της περιόδου 2014-2020.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Η απόφαση να προχωρήσει ο διαγωνισμός δίνει ελπίδες ότι τελικά θα ολοκληρωθεί η διαδικασία και κάποια στιγμή μέσα στους επόμενους 8-10 μήνες θα πέσουν οι πολυπόθητες υπογραφές. Να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός είχε διεξαχθεί στις 26 Ιουνίου 2018 και από τη διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών είχε προκύψει μειοδότρια η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ με ποσοστό έκπτωσης 49,85% το οποίο εγκρίθηκε στις 15 Οκτωβρίου.

Στις 24 Οκτωβρίου υποβλήθηκε προδικαστική προσφυγή η οποία εξετάστηκε στις 31 Οκτωβρίου και έγινε δεκτό το σχετικό αίτημα αναστολής-προσωρινώ μετρών. Στις 11 Δεκεμβρίου έχουμε νέα απόφαση της ΑΕΠΠ με την οποία απορρίφθηκε η προηγούμενη προσφυγή.

Το οριστικό πάγωμα στο έργο έφερε η απόφαση 40/2019 της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία έγινε εν μέρει αποδεκτή η αίτηση αναστολής εκτέλεσης της απόφασης της από 11.1.018 απόφασης της ΑΕΠΠ. Στις 4 Μαρτίου ακολούθησε και αίτηση ακύρωσης της απόφασης για την αναδοχή του έργου από την GD Infrastrutture.

Τελικά το Υπουργείο Υποδομών με απόφαση του στις αρχές Ιουνίου ανακάλεσε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού και έτσι κατά κάποιο τρόπο ξαναγύρισε πίσω ο χρόνος, στην στιγμή που κατατέθηκαν οι προσφορές.

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ

Τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές κοντά στο διαγωνισμό, όπως αναφέρουν στο ypodomes.com, η επιτροπή του διαγωνισμού θα πρέπει να ζητήσει από τα σχήματα που συμμετέχουν, όλα τα απαραίτητα στοιχεία που θα διασφαλίσουν την ακεραιότητα της συμμετοχής τους και στη συνέχεια να προχωρήσει εκ νέου στην ανάδειξη του ανάδοχου σχήματος.

Το έργο έχει διάρκεια 36 μήνες οπότε αν τελικά καταφέρει να ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020 θα καταφέρει οριακά να ολοκληρωθεί μέσα στο 2023, εξασφαλίζοντας την ομαλή ροή των χρημάτων του ΕΣΠΑ. Το έργο έχει κόστος 150 εκατ. ευρώ (και προαίρεση επιπλέον 10 εκατ. ευρώ) και είναι ενταγμένο στο ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.

Νωρίτερα θα παραδοθεί η λεγόμενη Παράκαμψη Αμφιλοχίας, το ανατολικό άκρο του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού. Σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις εκεί θα χρειαστούν έργα περίπου 6-10 μηνών για να μπορέσει να παραδοθεί σε λειτουργία.

Με αυτό τον τρόπο το Υπουργείο Υποδομών θεωρεί ότι θα μπορέσει να παραδώσει σε λειτουργία και αυτόν τον αυτοκινητόδρομο όσο το δυνατόν ταχύτερα, χωρίς να κινδυνεύσουν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ.

Η ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΟΔΟΣ

Πρόκειται για ένα από τα ταλαιπωρημένα έργα της χώρας. Ξεκίνησε σαλαμοποιημένο (βλέπε Πάτρα-Πύργος) σε 4 τμήματα το Μάρτιο το 2010. Η προθεσμία ολοκλήρωσης ήταν για τον Μάρτιο του 2013 (!!). Η κρίση και τα προβλήματα των αναδόχων, ενέπλεξαν το έργο σε συνεχόμενες παρατάσσει. Τελικά 6 χρόνια και 2 μήνες από την οριακή προθεσμία, παραδόθηκαν τα πρώτα 15 χλμ.

Η Αμβρακία Οδός είναι ένας νέος κλειστός αυτοκινητόδρομος με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση που ενώνει την Ιόνια Οδό (στο νότιο άκρο της λίμνης Αμβρακίας) με την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας και την Λευκάδα. Θα έχει μήκος 48,5 χιλιόμετρα και θα διανύεται σε περίπου 25 λεπτά.

Η απόσταση Αντίρριο - Άκτιο και Αντίρριο-Λευκάδα θα μειωθεί σε περίπου 60-70 λεπτά και συνολικά η απόσταση από την Αθήνα θα μειωθεί αισθητά σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά από 4 ώρες που είναι σήμερα.

Ο αυτοκινητόδρομος της Αμβρακίας Οδού μήκους 48,5 χλμ. θα είναι ο πρώτος ολοκληρωμένος κάθετος άξονας της Ιόνιας Οδού. Έπονται εκείνες προς Αγρίνιο, Αστακό, Τζουμέρκα και Πρέβεζα από το Υπουργείο Υποδομών που θα ολοκληρώσουν το αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής.

Πηγή: ypodomes.com

Ξεκίνησαν καλά

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 08/08/2019

 

Λιβανός και Κωνσταντόπουλος έκαναν δύο καίριες παρεµβάσεις τις τελευταίες µέρες σε Κυβέρνηση και Κοινοβούλιο.

Ο πρώτος υιοθέτησε αµέσως τις εισηγήσεις Μεσολογγιτών και ζήτησε από κυβερνητικά στελέχη να εκπαιδευτούν στο 2/39 Σ.Ε. οι Ειδικοί Φρουροί που πρόκειται να προσληφθούν άµεσα.

Ο δεύτερος πιέζει...

Μπορείτε να προμηθευτείτε την εφημερίδα στα περίπτερα του νομού

Τη λήψη απόφασης σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, σχετικά με την εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί μετά την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το καρτέλ στα δημόσια έργα, θα επιδιώξει η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.

Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα ο διαγωνισμός «σκούπα» Ακτίου – Αμβρακίας, που πιθανότατα θα ακυρωθεί λόγω καταδικαστικής απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο κ. Κώστας Καραμανλής θα προτείνει στο υπουργικό συμβούλιο την επίλυση του ζητήματος μέσω νομοθετικής ρύθμισης, το περιεχόμενο της οποίας δεν είναι γνωστό.....

Η απόφαση σε ανώτατο επίπεδο είναι αναγκαία προκειμένου να μην κατηγορηθεί ο νέος υπουργός ότι παίρνει μια απόφαση που ευνοεί ή «καταστρέφει» τις κατασκευαστικές εταιρείες. Σε κάθε περίπτωση, η λήψη απόφασης κρίνεται αναγκαία, καθώς έχει εκ των πραγμάτων δημιουργηθεί μια μόνιμη πηγή εμπλοκής στο σύστημα παραγωγής δημοσίων έργων στη χώρα μας.

Υπενθυμίζεται ότι, πέραν των προστίμων που επέβαλε στις εταιρείες που συμμετείχαν στο καρτέλ, η Επιτροπή Ανταγωνισμού ζήτησε να ληφθούν ουσιώδη μέτρα «αυτοκάθαρσης». Ως αποτέλεσμα, σε κάθε διαγωνισμό που συμμετέχουν οι εταιρείες αυτές, προσφεύγουν οι «αντίπαλοί» τους υποστηρίζοντας ότι δεν έχουν ληφθεί επαρκή μέτρα και, επομένως, δεν θα έπρεπε να γίνει δεκτή η συμμετοχή τους.

Έτσι έχουν ασκηθεί προσφυγές στους διαγωνισμούς της γραμμής 4 του μετρό, αλλά και στην εργολαβία «σκούπα» για την ολοκλήρωση του άξονα Ακτίου – Αμβρακίας. Η δεύτερη περίπτωση είναι και η δυσκολότερη, καθώς όλα δείχνουν ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας θα κάνει δεκτή την προσφυγή κατά του αποτελέσματος του διαγωνισμού (προκρίθηκε η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ, η σύμβαση όμως δεν έχει υπογραφεί λόγω της εμπλοκής).

Προ μηνός, το υπουργείο Υποδομών, διαβλέποντας την εξέλιξη αυτή, ακύρωσε την απόφαση κατακύρωσης του αποτελέσματος, προκειμένου οι συμμετέχοντες να υποβάλουν στοιχεία σχετικά με τα μέτρα αυτοκάθαρσης που έχουν λάβει. Στο υπουργείο Υποδομών σήμερα εκτιμούν πως με μια καταδικαστική απόφαση η μόνη λύση που απομένει θα είναι η ακύρωση και επαναδημοπράτηση του έργου, που επίσης έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ως «γέφυρα».

Αντίθετα, στην περίπτωση του μετρό (γραμμή 4), λόγω του μεγάλου μεγέθους και της τεράστιας σημασίας του έργου, θα εξαντληθεί κάθε περιθώριο προκειμένου να μην ακυρωθεί ο διαγωνισμός, που βρίσκεται σε εξέλιξη.

«Να διεκδικήσουμε με αποφασιστικότητα την ολοκλήρωση σημαντικών έργων υποδομής στην Αιτωλοακαρνανία αλλά και τον σχεδιασμό νέων. Το Άκτιο -Αμβρακία είναι έργο που θα δώσει πνοή στην περιοχή και θα πρέπει να τεθεί προτεραιότητα. Εμείς θα πιέσουμε μέχρι την τελική παράδοσή του», ανέφερε σε συζητήσεις του με κατοίκους των περιοχών του δήμου Ακτίου Βόνιτσας ο υποψήφιος βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας με το ΚΙΝΑΛ, Βασίλης Αντωνόπουλος.

Ο Β. Αντωνόπουλος , το πρωί της  Παρασκευής 21 Ιουνίου , βρέθηκε στην πόλη της Βόνιτσας, ενώ το απόγευμα περιόδευσε στα χωριά Άγιος Νικόλαος ,Πλαγιά, Μοναστηράκι, Πογωνιά και Πάλαιρο. Ο υποψήφιος βουλευτής τόνισε την ανάγκη τουριστικής ανάδειξης των περιοχών αυτών καθώς και στήριξης του πρωτογενούς τομέα, που θα δώσει ώθηση στην  τοπική οικονομία: «Ειδικά η Πάλαιρος και η Πογωνιά είναι μέρη που αδικούνται στον τουριστικό χάρτη της χώρας. Δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από άλλες κοντινές τουριστικές περιοχές και όμως, δεν έχουμε κάνει τίποτα για την προβολή τους», επεσήμανε ο Β. Αντωνόπουλος.

Το πρωί του Σαββάτου, 22 Ιουνίου, η περιοδεία συνεχίστηκε με επίσκεψη στα Παλιάμπελα, το Θύρρειο και τον Δρυμό.

Σελίδα 1 από 19

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία