Αγγελίες    Επικοινωνία

×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 917
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Για πρώτη φορά, ύστερα από τρία χρόνια, θα συναντήσουν οι εκδρομείς του Πάσχα εργοτάξια στις τέσσερις υπό κατασκευή εθνικές οδούς.

Αυτό που προέχει, πλέον, είναι να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2015 τα συγκεκριμένα έργα τα οποία λειτουργούν ως καθοριστικό τεστ για τις επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας «αντίστοιχο αυτού της εξόδου στις αγορές» όπως ανέφερε, χθες, ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Αναλυτικά, σήμερα υπάρχουν τέσσερα εργοτάξια στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα), πέντε εργοτάξια στην Ιόνια Οδό (Αθήνα-Μαλιακός & Σχηματάρι-Χαλκίδα), τρία στον άξονα Κεντρικής Ελλάδας και τέσσερα στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί).
Σε αυτά απασχολούνται 4.142 εργαζόμενοι, αριθμός που υπολογίζεται ότι θα έχει διπλασιαστεί μέχρι το καλοκαίρι.

Όσον αφορά στην πρόοδο αποπεράτωσης των οδικών αξόνων, διαμορφώνεται σε 76,80% για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, 48,12% για την Ολυμπία Οδό, 30,25% για την Ιόνια Οδό / ΠΑΘΕ και 26,27% για τον άξονα της Κεντρικής Ελλάδας.
Στον αυτοκινητόδρομο Μορέας (Αθήνα-Καλαμάταα), που έχει ολοκληρωθεί κατά 94%, εκκρεμεί η κατάθεση προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης, κάτι που προέκυψε κατ’ απαίτηση της ΕΤΕπ που ζητά συμπληρωματικές εγγυήσεις από πλευράς του ελληνικού Δημοσίου.
Σχετικά με τον αριθμό των διελεύσεων από το σύνολο των μετωπικών σταθμών κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014, διαμορφώθηκε για τους τέσσερις άξονες σε περίπου εννέα εκατομμύρια από περισσότερες από 13 εκατ. μετακινήσεις το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Ωστόσο, τα μεγέθη τείνουν να εμφανίσουν σταθεροποίηση για το μήνα Μάρτιο, οπότε ο αριθμός των διελεύσεων ήταν ελαφρώς περισσότερες από 4 εκατομμύρια.
Επίσης, για το σύνολο των μετωπικών σταθμών των τεσσάρων έργων παραχώρησης, το συνολικό ύψος των εσόδων από διόδια διαμορφώθηκε, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014, σε περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ, μέγεθος που έχει μικρή διαφορά από το αντίστοιχο του 2009, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών. Κατά το σύνολο της περιόδου 2009-2014, «βουτιά» στα έσοδα από διόδια υπήρξε το 2010, οπότε διαμορφώθηκαν (για τα τέσσερα έργα παραχώρησης) σε περίπου 5 εκατ. ευρώ.

Τι πλήρωσε το Δημόσιο
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών, το Δημόσιο κατέβαλε, από τον Δεκέμβριο του 2013, με τη μορφή της πρόσθετης χρηματοδοτικής συμβολής:
-205 εκατ. ευρώ στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου
-140 εκατ. στην Ολυμπία Οδό
-114 εκατ. στην Ιόνια Οδό και
-181 εκατ. στον Ε-65

Πλήρωσε επίσης, αποζημιώσεις ύψους:
-58,5 εκατ. στην Ιόνια Οδό
-46 εκατ. στον Ε-65
-42 εκατ. στην κοινοπραξία παραχώρησης και κατασκευής του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου και
-102 εκατ. σε παραχωρησιούχο και κατασκευαστή της Ολυμπίας Οδού

Το Δημόσιο, δηλαδή, κατέβαλε συνολικά 888,5 εκατ. ευρώ από τον Δεκέμβριο του 2013 έως και τον Απρίλιο.

Νέα έργα-αναλογικές χρεώσεις
Σχετικά με τα διόδια, όπως ανακοίνωσε, χθες, ο κ. Χρυσοχοΐδης, υπεγράφη η ΚΥΑ βάσει της οποίας θα τοποθετηθεί, έως το τέλος του 2016, αναλογικό σύστημα χρέωσης διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους αυτής άξονες.
Η αναλογική χρέωση είναι δικαιότερη και θα διευρυνθεί για το σύνολο των οδικών αξόνων.
Παράλληλα, δύο νέα δημόσια έργα αναμένεται να δημοπρατηθούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Πρόκειται για τον άξονα Πάτρα-Πύργος μήκους 75 χλμ, με πλήρες παράπλευρο δίκτυο και με προϋπολογισμό 340 εκατ. ευρώ, ποσό που θα προέλθει από ευρωπαϊκά και κοινοτικά κονδύλια.
Το δεύτερο έργο αφορά στον οδικό άξονα από τον κόμβο του Καλού Νερού έως τον ανισόπεδο κόμβο Κυπαρισσίας μήκους 30χλμ και προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι το έργο να αποπερατωθεί έως το τέλος του 2016.
Τέλος, ως έργο παραχώρησης θα κατασκευαστεί το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα, αφότου ληφθούν οι απαιτούμενες εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σημειώνεται ότι η κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος, όπως και αυτού από Εγνατία έως Τρίκαλα είχαν μετατεθεί χρονικά στο πλαίσιο της λύσης που είχε προωθηθεί για την επανεκκίνηση των οδικών αξόνων.

Πηγή: www.capital.gr

 

Φτάσαμε αισίως στην Μεγάλη Εβδομάδα και πάμε ολοταχώς για την Ανάσταση.

Τα γεγονότα στα έργα υποδομών είναι όμως εδώ και κυριαρχούν οι ειδήσεις για το Ελληνικό και τους αυτοκινητόδρομους. Ας δούμε αναλυτικά:

Τμηματικά θα παραδίδονται στην κυκλοφορία όσα «κομμάτια» αυτοκινητόδρομων θα είναι έτοιμα. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε μακρά πορεία σε «κορδέλες» μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να παραδοθεί ολόκληρος ο αυτοκινητόδρομος. Άγνωστο παραμένει αν μέσα στο 2014 θα έχουμε κάποιες έστω μικρές παραδόσεις τμημάτων.

4,6 δις ευρώ σε 15 χρόνια θα επενδύσει η Lamda Development για την αξιοποίηση του Ελληνικού. Μιλάμε για την πιο ελπιδοφόρα και πιο προσδοκώμενη επένδυση εδώ και πολλά χρόνια στην Ελλάδα. Οι πρώτες εργασίες αναμένονται το 2015.

Ισχυρό αναμένεται το ενδιαφέρον για την επαναδημοπράτηση της κατασκευής του Νέου Αεροδρομίου Καστελίου στο Ηράκλειο Κρήτης. Παγκόσμιο το ενδιαφέρον και πλέον περιμένουμε να δούμε την ημερομηνία για την πρόσκληση ενδιαφέροντος αλλά και το ίδιο το ενδιαφέρον που θα προκαλέσει αυτή τη φορά.

Ενώ τα έργα στο Τραμ για την επέκταση στον Πειραιά φουλάρουν και η δημοπράτηση για την επέκταση από το Σύνταγμα μέχρι την Πλατεία Αιγύπτου είναι προ των πυλών, είχαμε μία ακόμα σπουδαία είδηση. Το Ίδρυμα Ωνάση θα χορηγήσει τις μελέτες για την περαιτέρω επέκταση του Τραμ μέχρι τα Άνω Πατήσια. Το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από το ΣΕΣ (το νέο ΕΣΠΑ).

ΜΙΚΡΑ ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ
Υπογράφηκε και ξεκινά το μεγάλο έργο αποχέτευσης στις Σπέτσες αλλά και η διάνοιξη της Λ.Θηβών στο βόρειο τμήμα της, μέχρι το Καματερό. Στο Ηράκλειο έχουμε την δημοπράτηση για την ολοκλήρωση του πολιτιστικού κέντρου της πόλης ενώ στην Ικαρία έχουμε δημοπράτηση για την Περιφερειακή Ευδήλου. Τέλη Νοεμβρίου θα έχουμε την ολοκλήρωση του οδικού έργου Ιππικό Κέντρο-Ανάβυσσος. Στη Θεσσαλονίκη δρομολογείται ο Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος.

Το καλοκαίρι θα λειτουργήσει ο Περιφερειακός του Βόλου. Ξεκίνησε η ηλεκτροκίνητης στο τμήμα Άγιος Στέφανος-Τανάγρα-Θήβα. Στην Εγνατία Οδό ΑΕ πέρασε ο άξονας Ηγουμενίτσα-Σαγιάδα. Παραδίδεται το επόμενο διάστημα το οδικό έργο στην ΕΟ Ρόδος-Λίνδος. Ναι με διαφοροποιήσεις λέει ο Δήμος Λευκάδας για την Ζεύξη του νησιού με την Αιτωλοακαρνανία. Προχωρούν οι μελέτες για την αναβάθμιση του σιδηρόδρομου στο τμήμα Πάτρα-Καλαμάτα.

ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Στη Ρουμανία ξεκίνησε η κατασκευή αιολικού πάρκου 70MW. Στη Βουλγαρία δόθηκε το πράσινο φως για την υλοποίηση του τμήματος του South Stream που θα περνά από την χώρα. Σε τροχιά τέθηκε ο πρώτος Ευρωπαϊκός δορυφόρος Copernicus.

ΠΗΓΗ: ypodomes.com

Το έργο της κατασκευής της Ιόνιας Οδού έχει αρχίσει να «ζωντανεύει» ξανά. Τα εργοτάξια που υπάρχουν στην Αιτωλοακαρνανία, στον Εύηνο και στην Αμβρακία, λειτουργούν ξανά και πολύ σύντομα θα δουλεύουν στο 100% καθώς σε εξέλιξη βρίσκονται συμφωνίες με τοπικούς υπεργολάβους.

Μετά την πρόσφατη επίσκεψη του Υπ. Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στην Αιτωλοακαρνανία στα τέλη Ιανουαρίου, έχουμε πλέον μικρές τροποποιήσεις στους κόμβους της Ιόνιας Οδού, έτσι ώστε ο αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται να εξυπηρετεί καλύτερα τις τοπικές κοινωνίες.

Η πρώτη τροποποίηση αφορά την σύνδεση της Ιονίας Οδού με τον άξονα Άκτιο-Αμβρακία ενώ υπάρχουν μικρές τροποποιήσεις την περιοχή του Μενιδίου και της Αμφαιλοχίας. Συγκεκριμένα η χάραξη του αρχικού σχεδιασμού προβλέπει τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον υπό κατασκευή οδικό άξονα «Αμβρακία – Άκτιο» μέσω της υφιστάμενης Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων. Τελικά το Υπ. Υποδομών αποφάσισε την απ’ ευθείας σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον Άξονα «Αμβρακία –Άκτιο» και την τοπική παραλλαγή της Ε.Ο Αντιρρίου –Ιωαννίνων.

Ο σχεδιασμός αυτός υπαγορεύθηκε από τη μελέτη του Άξονα «Αμβρακία – Άκτιο» και εγκρίθηκε περιβαλλοντικά, οπότε η προσαρμογή της Ιόνιας Οδού είναι πλέον υποχρεωτική για λειτουργικούς, κυκλοφοριακούς και περιβαλλοντικούς λόγους. Επίσης το γεγονός ότι συνδέονται απευθείας μεταξύ τους δύο οδικοί άξονες παρόμοιων χαρακτηριστικών χάραξης, ενώ η Ε.Ο. παραμένει ως εναλλακτική διαδρομή, βελτιώνει την ασφάλεια της κυκλοφορίας.

Στην περιοχή του Μενιδίου η τροποποίηση έχει να κάνει με την προσθήκη ημικόμβου για είσοδο-έξοδο, διαφορετικά με τον αρχικό σχεδιασμό για να πάει κάποιος στο Μενίδι θα έπρεπε, είτε να βγει στον Α/Κ Αμφιλοχίας (κάπου πριν το Λουτρό) και να διασχίσει το Μακρυνόρος, είτε να φθάσει στην Άρτα και να γυρίσει… πίσω… Ακόμη μεταξύ Μενιδίου και του οικισμού Ελαιοχωρίου αντί για μικρή σήραγγα που αρχικά προβλέπονταν, αποφασίστηκε παραλλαγή της χάραξης ανατολικά με γεφύρωση της κοιλάδας πλησίον του οικισμού Ελαιοχωρίου μέσω κοιλαδογέφυρας μήκους 500 μ.

Τέλος στην περιοχή του Κρίκελλου παρότι αρχικά προβλέπονταν η διέλευση του αυτοκινητόδρομου στις παρυφές του οικισμού Κρίκελλο με γέφυρα μήκους 520μ. αποφασίστηκε εναλλακτική χάραξη, η οποία απομακρύνεται από τον οικισμό, αφήνοντας ελεύθερη τη ζώνη για την μελλοντική επέκτασή του κατά μήκος της επαρχιακής οδού Κρίκελλο – Λουτρό.

agrinioculture.gr

Το έργο της κατασκευής της Ιόνιας Οδού είναι ένα όνειρο για τους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου εδώ και δεκαετίες.

Ξεκινά από το Αντίρριο, μετά τη μεγάλη γέφυρα και περνά από το Μεσολόγγι, το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία, την Άρτα για να καταλήξει στα Ιωάννινα σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό.

Πρόκειται για ένα έργο που έρχεται να δώσει νέα ώθηση σε όλους τους νομούς της ευρύτερης περιοχής εξυπηρετώντας/ συνδέοντας επαρκέστερα 3 λιμάνια (Πάτρα - Αστακός – Ηγουμενίτσα), 3 Αεροδρόμια (Άραξος, Άκτιο, Γιάννενα) και βελτιώνοντας σε άνεση και ταχύτητα την πρόσβαση γνωστών Τουριστικών και Αρχαιολογικών περιοχών μεγάλης σημασίας κατά μήκος της διαδρομής.

Έχει συνολικό μήκος 196 χλμ. και χρηματοδοτήθηκε με τη μέθοδο της παραχώρησης και προβλέπει εκμετάλλευση από ιδιωτικές εταιρείες για χρονική περίοδο 30 ετών και μερική χρηματοδότηση από το Κράτος και από την παραχωρησιούχο εταιρεία.

Ανάδοχο σχήμα είναι η κοινοπραξία των εταιριών ACS Group, FERROVIAL και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την επωνυμία ΝΕΑ ΟΔΟΣ ενώ το ο συνολικός προϋπολογισμός (που περιλαμβάνει και την κατασκευή της Νέας Οδού) φτάνει στο ποσό των 1,18 δις ευρώ. Από τα 196 χιλιόμετρα δρόμου έχει ολοκληρωθεί η παράκαμψη Αγρινίου μήκους 34 χιλιομέτρων και η παράκαμψη Άρτας μήκους 7 χιλιομέτρων. Και τα δύο έργα κατασκευάστηκαν ως δημόσια έργα.

Το έργο από τα τέλη του 2010 παρέμεινε σταματημένο και η κατασκευή του συμφωνήθηκε και υπεγράφη με νέα σύμβαση τον Νοέμβριο του 2013. Η ολοκλήρωση των έργων οριοθετήθηκε για τα τέλη του 2015 ή τις αρχές του 2016. Με απόφαση για κατασκευή σήραγγας ολοκληρώθηκε και το σήριαλ για την διέλευση το ορεινού όγκου της Κλόκοβας. Αυτή η εκκρεμότητα οριστικοποιεί και την πλήρη κατασκευή του άξονα με την σήραγγα να ολοκληρώνεται κάποιους μήνες αργότερα από το υπόλοιπο αντικείμενο του έργου.

Τα τμήματα που θα κατασκευαστούν είναι τα Αντίρριο-Κουβαράς, Κομπότι-Άρτα και Φιλιππιάδα-Ιωάννινα.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Στα 196 km του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού, περιλαμβάνονται ανάμεσα σε άλλα:

• 24 γέφυρες συνολικού μήκους μονού κλάδου περίπου 7.0 χλμ.,

• 4 σήραγγες συνολικού μήκους ανά κλάδο περίπου 5,600 μ. και την σήραγγα Κλόκοβας μήκους 2,5χλμ ανά κλάδο

• Πάνω από 77 κάτω διαβάσεις συνολικού μήκους περίπου 2,5 χλμ. και

• 24 άνω διαβάσεις συνολικού μήκους 1,4 χλμ. και

• 392 οχετοί διαφόρων τύπων και διατομών συνολικού μήκους πάνω από 17,0 χλμ.

Το έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και η κατασκευή του έργου είναι σε εξέλιξη. Η χρονολογία συνολικής ολοκλήρωσης του είναι το 2016

**Το έργο ανήκει διοικητικά στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Ηπείρου. Διαβάστε αύριο την συνέχεια του Αφιερώματος στα Μεγάλα Έργα Υπό Κατασκευή Στην Ελλάδα.

Πηγή:ypodomes.com

Στην ολοκλήρωση του βασικού οδικού δικτύου της χώρας, με έργα σε Κρήτη, Ανατολική Μακεδονία και Δυτική Ελλάδα προχωρά το υπουργείο Υποδομών. Όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ κ. Νίκου Μωραΐτη, μέσα στο 2014 δημοπρατείται η σύνδεση της Λευκάδας με τον άξονα Άκτιο - Αμβρακία, ένας δρόμος 28 περίπου χλμ., που θα έρθει να προστεθεί στις άλλες ανοιχτές εργολαβίες στους άξονες της Δυτικής Ελλάδας.

Ορισμένες εξ αυτών, είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης, «θα τελειώσουν μέχρι το 2014 - και ήδη κάποιες έχουν τελειώσει - και άλλες μέχρι το 2015», δημιουργώντας έναν «σύγχρονο και ασφαλή δρόμο στον δυτικό άξονα από την Πρέβεζα μέχρι την Ηγουμενίτσα».

 

Όλα τα εργοτάξια στην Ιονία Οδό

Ο υπουργός Υποδομών τόνισε παράλληλα ότι στην Ιόνια Οδό (Αντίρριο - Ιωάννινα) «έχουν στηθεί όλα τα εργοτάξια» και τους «επόμενους δύο με τρεις μήνες θα υπάρχει πλήρης εξέλιξη των έργων». «Ήδη αυτή τη στιγμή όλα τα εργοτάξια δουλεύουν με πάρα πολύ μεγάλη ένταση. Αυξάνεται συνεχώς η απασχόληση στην κατασκευή του δρόμου» είπε και συμπλήρωσε ότι ο αυτοκινητόδρομος θα είναι πραγματικότητα στο τέλος του 2015. Μάλιστα, σημείωσε ότι οι προθεσμίες κατασκευής «θα τηρηθούν με αυστηρότητα, διότι οι νόμοι που ψηφίστηκαν στη Βουλή προβλέπουν πάρα πολύ ασφυκτικές προθεσμίες και πάρα πολύ αυστηρές ποινικές ρήτρες σε περίπτωση μη εφαρμογής των συμβάσεων».

Ο κ. Χρυσοχοΐδης παραδέχθηκε ότι «μεταξύ Αμφιλοχίας και Ακτίου είναι ένας δρόμος με τεράστιες παγίδες και πολλά προβλήματα, που δημιουργούν θέματα ασφάλειας για τους οδηγούς και τα οχήματα», όμως τόνισε ότι στην υπό κατασκευή Αμβρακία Οδό «το επόμενο διάστημα πολύ γρήγορα θα τελειώσει το κομμάτι Βόνιτσα-Άκτιο, όπως επίσης και η παράκαμψη της Αμφιλοχίας».

 

Τι θα γίνει με το παλαιό δίκτυο

Αναφορικά με την τύχη του παλιού οδικού δικτύου, ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι γίνεται προσπάθεια για την ένταξη στο νέο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης 2014-2020 ενός ποσού για την εκπόνηση μελετών οδικής ασφάλειας. «Δεν μπορούμε να εγκαταλείψουμε τον δρόμο. Ο δρόμος αυτός θα υπάρχει και μετά την κατασκευή της Ιόνιας Οδού και είναι προφανές ότι οι άνθρωποι για τις τοπικές μετακινήσεις θα χρησιμοποιούν αυτό τον δρόμο. Άρα δεν πρέπει να είναι αυτός ένας κατεστραμμένος δρόμος πάνω στον οποίο θα σκοτώνονται οι άνθρωποι» τόνισε.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης επισήμανε ότι «βρίσκεται σε εξέλιξη ένα εκτεταμένο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας και σε λίγους μήνες, μέχρι τον Ιούνιο, θα μας παραδοθεί, έτσι ώστε να αρχίσουμε τη συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων σε όλη τη χώρα».

Στην ερώτησή του, ο κ. Μωραΐτης χαρακτήρισε το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της Δυτικής Ελλάδας ως παγίδα και καρμανιόλα, που δεν παρέχει την παραμικρή ασφάλεια στους οδηγούς, ενώ υπογράμμισε τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στην παράδοση των οδικών έργων και ζήτησε συντήρηση του υφιστάμενου οδικού δικτύου.

πηγή: Το Βήμα

Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία είναι το μεγαλύτερο εν ενεργεία δημόσιο οδικό έργο σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Περιλαμβάνει την μετατροπή του δρόμου από την Αμφιλοχία μέχρι το Άκτιο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με συνολικό μήκος 48,5 χλμ και προϋπολογισμό που φτάνει τα 291εκ.ευρώ. Στην πραγματικότητα μιλάμε για την κατασκευή του πρώτου κάθετου άξονα της Ιόνιας Οδού.

Η δημοπράτηση του έργου έγινε το 2009 χωρίζοντας το σε 4 εργολαβίες και η υπογραφή των συμβάσεων έγινε τον Μάρτιο του 2010 με ορίζονται ολοκλήρωσης τους 36 μήνες (3 χρόνια). Όλες οι συμβάσεις κατασκευάζονται από εταιρείες του ομίλου Μαρούλη (ΑΕΓΕΚ, Ιόνιος κλπ). Η έκπτωση που δόθηκε και στα τέσσερα τμήματα πλησιάζει ή ξεπερνά το 50%. Τα έργα παρουσίασαν κατά την εξέλιξη τους σημαντικές καθυστερήσεις που οφείλονται στα μεγάλα οικονομικά προβλήματα των εταιρειών που ανέλαβαν την κατασκευή.

Μάλιστα φτάσαμε στο σημείο να έχουν ξεπεραστεί όλα τα επιμέρους προβλήματα και με μεγάλες προσπάθειες τα έργα ξεκίνησαν και πάλι όμως με νέα χρονοδιαγράμματα που φτάνουν μέχρι το καλοκαίρι του 2015 έχοντας συνολική καθυστέρηση περίπου 2,5 χρόνια από το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Πρόσφατες πληροφορίες μιλούν για συνολική ολοκλήρωση στο τέλος του 2015. Όπως όλα δείχνουν το έργο δεν πρόκειται να συναντήσει άλλες μεγάλες καθυστερήσεις καθώς δεν έχουμε άλλα θέματα με απαλλοτριώσεις ή οικονομικά προβλήματα.

ΟΙ 4 ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ

Οι 4 εργολαβίες του έργου δόθηκαν σε 4 τεχνικές εταιρείες του ομίλου Μαρούλη:

1η εργολαβία από ΧΘ 0-22,5 ΑΕΓΕΚ προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ με έκπτωση 50,4% και παράδοση στις 30 Ιουνίου 2015.

2η εργολαβία από ΧΘ 22,5-26,9 Ιόνιος Τ.Ε συμφερόντων του κ. Μαρούλη προϋπολογισμού 33εκ€ με έκπτωση 50,23%. και παράδοση στις 17 Ιουλίου 2014.

3η εργολαβία από ΧΘ 26,9-35 με προϋπολογισμό 39,4 εκατ. ευρώ, δόθηκε στη «Ιόνιος ΑΤΕ» που αντικατάστησε την αρχική μειοδότρια Μηχανική που είχε δώσει έκπτωση 52,1%. με παράδοση 8 Μαρτίου 2015.

4η εργολαβία από ΧΘ 35-48,435 η Κ/Ξ ConsortiaStabile - Intallipreze, συμφερόντων του κ. Μαρούλη, προϋπολογισμού 52,3 εκατ. ευρώ, με έκπτωση 51,85% και παράδοση 31 Δεκεμβρίου 2014.

Ο Αυτοκινητόδρομος Άκτιο - Αμβρακία θα μειώσει τις αποστάσεις από την Αθήνα για τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας και σε συνδυασμό με την Ιόνια Οδό θα αποκτήσουν ένα σοβαρό και ασφαλές οδικό δίκτυο. Επίσης πέρα από την Υποθαλάσσια σήραγγα θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση και στο Αεροδρόμιο του Ακτίου που μέχρι σήμερα είναι σχετικά ανενεργό. Έμμεσα θα ωφεληθούν και τα νησιά της Κέρκυρας, Παξών και Κεφαλονιάς αφού ο χρόνος προσέγγισης στα Δυτικά Παράλια θα μειωθεί αισθητά.

Συγκεκριμένα η απόσταση Άκτιο - Αμβρακία-  Αντίρριο μήκους περίπου 155 χιλιομέτρων θα διανύεται σε μόλις 70-75 λεπτά από 120 λεπτά που είναι σήμερα (μείωση κατά 50 λεπτά της ώρας). Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Έχει μήκος 48,5 χλμ κα θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές κλειστού αυτοκινηρόδρομου. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο NewJersey. Για το έργο υπάρχουν 4 ταυτόχρονες εργολαβίες και τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι επτά ανισόπεδοι κόμβοι, είκοσι έξι κάτω διαβάσεις, τέσσερις άνω διαβάσεις, τρεις κοιλαδογέφυρες και επτά γέφυρες ρεμάτων.

*Τα έργα περιλαμβάνονται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και η κατασκευή τους είναι σε εξέλιξη έχοντας αφήσει πίσω τα προβλήματα. Η χρονολογία ολοκλήρωσης των 4 εργολαβιών ξεκινά από τον Ιούλιο του 2014 και φτάνει μέχρι το 2015. [/I]

**Το έργο ανήκει διοικητικά στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Διαβάστε αύριο την συνέχεια του Αφιερώματος στα Μεγάλα Έργα Υπό Κατασκευή Στην Ελλάδα:

Πηγή:ypodomes.com

Σελίδα 89 από 91

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία