Αγγελίες    Επικοινωνία

×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 917
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Περισσότερες από 4.000 θέσεις εργασίας εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν μέχρι τις αρχές του φθινοπώρου στην κατασκευή των τεσσάρων παραχωρημένων αυτοκινητοδρόμων.

Το υπουργείο Υποδομών παρακολουθεί στενά την πρόοδο των εργασιών, καθώς το χρονοδιάγραμμα δεν αφήνει περιθώρια για καθυστερήσεις. Η προσοχή των υπηρεσιών εστιάζεται στις λιγοστές μεν αλλά επείγουσες απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές ανασκαφές και περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις.

Ας δούμε πού βρίσκονται τα πράγματα στους τέσσερις άξονες, μετά την καταβολή των πρώτων 866 εκατομμυρίων ευρώ από την πρόσφατη συμφωνία Δημοσίου, τραπεζών και κατασκευαστών.

• Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα
Η κοινοπραξία Απιον Κλέος εργάζεται σήμερα σε τέσσερα εργοτάξια (στο Ζευγολατιό, το Ξυλόκαστρο, την Αιγείρα και το Αίγιο) απασχολώντας περί τα 950 άτομα. Μέχρι τον Σεπτέμβριο εκτιμάται ότι ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων στο έργο θα έχει φθάσει τα 2.300 άτομα.

Οσον αφορά την πρόοδο του έργου, οι χωματουργικές εργασίες βρίσκονται στο 60,7%, η κατασκευή τοίχων αντιστήριξης στο 27%, οδοστρωμάτων στο 22% και ασφαλτικών στο 15%. Οι δέκα διπλές σήραγγες του έργου βρίσκονται συνολικά στο 70%, με τις πιο προχωρημένες κατασκευαστικά να είναι οι σήραγγες Δερβενίου (98%) και Ακράτας (94%). Αρχαιολογικές ανασκαφές πραγματοποιούνται μόνο σε τρία σημεία και θεωρείται ότι βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Να σημειωθεί ότι η δημοπράτηση του τμήματος Πάτρας- Πύργου (που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο) τοποθετείται πλέον τον Μάιο.

• Αντίρριο - Ιωάννινα
Οι ρυθμοί στο έργο είναι ακόμα χαμηλοί (η συνολική πρόοδος του έργου ανέρχεται στο 32,5%), αλλά ανεβαίνουν συνεχώς. Σήμερα απασχολούνται 650 άτομα σε πέντε εργοτάξια (Εύηνος, Αμβρακία, Σύκουλα, Γυμνότοπος, Πέρδικα), τα οποία εκτιμάται ότι τα φθάσουν τα 3.000 μετά το καλοκαίρι. Το χρονοδιάγραμμα του έργου, πάντως, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο, καθώς μεγάλα τεχνικά έργα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει, ιδίως στο βόρειο κομμάτι του. Για παράδειγμα, το έργο έχει 23 μεγάλες γέφυρες, εκ των οποίων οι 8 δεν έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται (οι πιο προχωρημένες είναι οι γέφυρες Ευήνου, στο 90% και Μακύνειας, στο 70%). Επίσης εκκρεμούν ορισμένες απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές ανασκαφές. Η σημαντικότερη των εκκρεμοτήτων πάντως είναι η σήραγγα της Κλόκοβας, που μόλις πρόσφατα αποφασίστηκε ότι θα κατασκευαστεί. Ο εργολάβος πρέπει να καταθέσει το ταχύτερο δυνατόν τις μελέτες για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου (τόσο για την Κλόκοβα, όσο και κάποια άλλα σημεία όπου αποφασίστηκε να γίνουν βελτιώσεις στη χάραξη). Μόλις το ΥΠΕΚΑ δώσει το «πράσινο φως» θα μπορέσει να ξεκινήσει η διαδικασία των απαλλοτριώσεων. Σε κάθε περίπτωση, η ολοκλήρωση της σήραγγας τοποθετείται χρονικά από τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών το καλοκαίρι του 2016.

• Ε65
Σε ό,τι απέμεινε από το «δίδυμο» της Ιονίας Οδού έργο, οι εργασίες ουσιαστικά δεν έχουν ξεκινήσει. Σε τέσσερα εργοτάξια (Τρίκαλα, Καρδίτσα, Ανάβρα, Λιανοκλάδι) απασχολούνται σήμερα περί τα 200 άτομα. Το κομμάτι Ξυνιάδας- Τρικάλων, πάντως, είναι πεδινό, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και συνεπώς δεν επείγει. Οσον αφορά το κομμάτι της εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης που βρίσκεται υπό κατασκευή στον Μαλιακό κόλπο ως δημόσιο έργο (και θα «ενταχθεί» στον Ε65), το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι κινείται και πάλι ικανοποιητικά, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Αύγουστο του 2015.

• Μαλιακός - Κλειδί
Τέλος, ο πιο προχωρημένος από τους τέσσερις άξονες εκτιμάται ότι θα δοθεί στην κυκλοφορία τον Αύγουστο του 2015. Σήμερα στο έργο απασχολούνται περίπου 400 άτομα σε 6 εργοτάξια μέσα και γύρω από τις 3 μεγάλες σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Ο αριθμός των απασχολούμενων εκτιμάται ότι θα φθάσει τους 1.000 μέχρι τον Σεπτέμβριο. Οσον αφορά την πρόοδο των εργασιών, στις δύο σήραγγες των Τεμπών έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού. Ενώ στη σήραγγα Πλαταμώνα η διάνοιξη του πρώτου κλάδου θα ολοκληρωθεί μέσα στον μήνα και του δεύτερου τον Μάιο. Το έργο περιλαμβάνει και 27 γέφυρες, που βρίσκονται στο 54%  (οι 13 από τις 27 είναι έτοιμες σε ποσοστό άνω του 80%). Η μόνη γέφυρα που δεν έχει ξεκινήσει είναι εκείνη της νότιας εισόδου των σηράγγων, λόγω ζητήματος που έπρεπε να λυθεί με την ΕΡΓΟΣΕ.

Γιώργος Λιάλιος

kathimerini.gr

Κατά μήκος των εθνικών οδών, προσλαμβάνοντας προσωπικό, αναπτύσσουν τα εργοτάξια τους οι κοινοπραξίες “Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ”, που ελέγχουν τα μεγάλα οδικά έργα παραχώρησης, στους άξονες Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα και Αντίρριο – Γιάννενα.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, τις μεγαλύτερες ανάγκες σε έμψυχο δυναμικό εμφανίζουν οι αυτοκινητόδρομοι της Νέας Οδού, του αυτοκινητοδρόμου Ε-65 και της Ολυμπίας Οδού, τρία έργα των οποίων το ποσοστό αποπεράτωσης διαμορφώνεται σε επίπεδα χαμηλότερα του 35%.

Συγκεκριμένα, τα έργα έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό της τάξης του 35% στον άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), το τμήμα Αντίρριο έως Ιωάννινα έχει αποπερατωθεί σε ποσοστό περίπου 17%, ενώ στο τμήμα ΠΑΘΕ από την Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν, ως επί το πλείστον, ολοκληρωθεί.

Μηχανικοί όλων των ειδικοτήτων, όπως αναφέρει το patrisnews, εργοδηγοί, οδηγοί, χειριστές, τεχνίτες ηλεκτρολόγοι, εργάτες, υπεργολάβοι, βοηθοί τοπογράφοι, γιατροί, αλλά και διοικητικό προσωπικό αποτελούν τις ειδικότητες με τον μεγαλύτερο βαθμό «απορρόφησης» στα οδικά έργα.

Όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έως το 2015 θα δημιουργηθούν 20.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας και από το 2016, οπότε τα έργα εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί, θα απασχολούνται περίπου 1.700 άτομα.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η Ολυμπία Οδός, η Νέα Οδός και ο άξονας Κεντρικής Ελλάδας θα δημιουργήσουν συνολικά περισσότερες από 6.000 θέσεις εργασίας, με την πλειονότητα αυτών (70%) να αφορούν στα δύο τελευταία έργα.

Ενδεικτικά, αυτή τη στιγμή, στα εργοτάξια του άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα (Ολυμπία Οδός) απασχολούνται 750 άτομα, ενώ έως το τέλος του 2014 θα προσληφθούν, επιπλέον, 1.700 άτομα. Ακόμη, στην εταιρεία λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού προστέθηκαν 75 νέοι υπάλληλοι, με το υφιστάμενο προσωπικό να αριθμεί 355 άτομα.

ΠΗΓΗ: patrasevents.gr

Έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες τείνουν να αποτελέσουν οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ που ελέγχουν τα μεγάλα οδικά έργα παραχώρησης, δηλαδή τους άξονες Ελευσίνα – Κόρινθος - Πάτρα, Μαλιακός - Κλειδί, Λαμία – Καρδίτσα – Τρίκαλα - Γιάννενα και Αντίρριο - Γιάννενα.

Τις τελευταίες εβδομάδες, οι κοινοπραξίες κατασκευής αναπτύσσουν τα εργοτάξια κατά μήκος των εθνικών οδών, προσλαμβάνοντας προσωπικό.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, τις μεγαλύτερες ανάγκες σε έμψυχο δυναμικό εμφανίζουν οι αυτοκινητόδρομοι της Νέας Οδού, του αυτοκινητοδρόμου Ε-65 και της Ολυμπίας Οδού, τρία έργα των οποίων το ποσοστό αποπεράτωσης διαμορφώνεται σε επίπεδα χαμηλότερα του 35%.

Συγκεκριμένα, τα έργα έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό της τάξης του 35% στον άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), το τμήμα Αντίρριο έως Ιωάννινα έχει αποπερατωθεί σε ποσοστό περίπου 17%, ενώ στο τμήμα ΠΑΘΕ από την Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν, ως επί το πλείστον, ολοκληρωθεί.

Αντίστοιχα, ο άξονας Μαλιακός – Κλειδί βρίσκεται, κατασκευαστικά, στο πιο προχωρημένο στάδιο, με τα έργα να έχουν αποπερατωθεί σε ποσοστό που αγγίζει το 85%.

Ειδικότητες

Μηχανικοί όλων των ειδικοτήτων, εργοδηγοί, οδηγοί, χειριστές, τεχνίτες ηλεκτρολόγοι, εργάτες, υπεργολάβοι, βοηθοί τοπογράφοι, γιατροί, αλλά και διοικητικό προσωπικό αποτελούν τις ειδικότητες με τον μεγαλύτερο βαθμό «απορρόφησης» στα οδικά έργα.

Όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έως το 2015 θα δημιουργηθούν 20.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας και από το 2016, οπότε τα έργα εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί, θα απασχολούνται περίπου 1.700 άτομα.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η Ολυμπία Οδός, η Νέα Οδός και ο άξονας Κεντρικής Ελλάδας θα δημιουργήσουν συνολικά περισσότερες από 6.000 θέσεις εργασίας, με την πλειονότητα αυτών (70%) να αφορούν στα δύο τελευταία έργα.

Ενδεικτικά, αυτή τη στιγμή, στα εργοτάξια του άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα (Ολυμπία Οδός) απασχολούνται 750 άτομα, ενώ έως το τέλος του 2014 θα προσληφθούν, επιπλέον, 1.700 άτομα. Ακόμη, στην εταιρεία λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού προστέθηκαν 75 νέοι υπάλληλοι, με το υφιστάμενο προσωπικό να αριθμεί 355 άτομα.

Νέα έργα

Πέραν των οδικών αξόνων, τα νέα έργα που έχουν αναλάβει οι όμιλοι Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ αυξάνουν περαιτέρω τις ανάγκες για προσωπικό. Έτσι, τα σιδηροδρομικά έργα, όπως το Ψαθόπυργος – Παναγούλα και το Τιθορέα-Δομοκός υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας. Αλλά και στο έργο της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά, που υλοποιεί η J&P Άβαξ εκτιμάται ότι, όταν βρεθεί σε πλήρη ανάπτυξη, θα απασχολούνται περίπου 2.000 άτομα.

Τέλος, νέες θέσεις εργασίας αναμένεται να δημιουργήσει η επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά-έχει αναλάβει η Ελλάκτωρ - αλλά και η υλοποίηση του ΤΡΑΜ προς Πειραιά που υλοποιεί η τεχνική εταιρεία Θεμέλη.

ΠΗΓΗ: ypodomes.com

Πυκνώνουν τα εργοτάξια για την κατασκευή της Ιόνιας Οδού. Το μεγαλύτερο οδικό έργο σε Δυτική Ελλάδα και Ήπειρο (ο οδικός άξονας ξεκινά από το Αντίρριο και φτάνει μέχρι την είσοδο της πόλης των Ιωαννίνων) όσο πάει γίνεται και πιο εμφανές ότι έχει πάρει μπρος.

Μεγάλο μέρος των εργασιών έχει ξεκινήσει στο νότιο τμήμα του ενώ στο βόρειο τμήμα γίνεται αναδιοργάνωση των εργοταξίων. Εν τω μεταξύ στο φουλ είναι πλέον οι μελέτες και οι γεωτεχνικές έρευνες για την σήραγγα στην Κλόκοβα. Μηχανήματα και μετρήσεις γίνονται προκειμένου να διαπιστωθεί το υπέδαφος που θα συναντήσουν τα μηχανήματα εκσκαφής.

Το έργο της διάνοιξης αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2014 και να ολοκληρωθεί 2 χρόνια μετά προκειμένου να ολοκληρωθεί όλος ο οδικός άξονας της Ιόνιας Οδού. Υπάρχει πάντως διάχυτη η αισιοδοξία πως όλο το υπόλοιπο έργο θα μπορέσει να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2015 ή το αργότερο τους πρώτους μήνες του 2016.

Στο νότιο τμήμα του έργου έχει παραδοθεί ήδη (κατασκευασμένο ως δημόσιο έργο) το κομμάτι Κουβαράς-Αγγελόκαστρο και οι εργασίες είναι σαφώς πιο προχωρημένες με τις σήραγγες και τις γέφυρες να είναι σε αρκετά ώριμο στάδιο κατασκευής.

Στο βόρειο τμήμα της Ιόνιας Οδού και συγκεκριμένα μετά την παράκαμψη Φιλιππιάδας έχουμε το πιο δύσκολο κομμάτι των κατασκευών με τα εδάφη να είναι πιο ορεινά και τις εργασίες να επηρεάζονται πολύ από τις καιρικές συνθήκες.

Η κατασκευή της Ιόνιας Οδού αναμένεται να λύσει μεγάλα προβλήματα μετακίνησης που σήμερα υπάρχουν.

ΠΗΓΗ: ypodomes.com

Πάει... σφαίρα η Ιόνια Οδός

Μέχρι τέλος Μαρτίου σε πλήρη ανάπτυξη όλα τα εργοτάξια
180 άτομα εργάζονται σήμερα από Αντίρριο έως Κεφαλόβρυσο και σύντομα θα διπλασιαστούν

 

Μάχη με το χρόνο πρέπει να δώσει η κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΡΝΑ, για να καταφέρει να ολοκληρώσει το έργο της Ιόνιας Οδού μέχρι το τέλος του 2015, σε όλο του το μήκος.

Ήδη τα εργοτάξια είναι σχεδόν έτοιμα και έχουν ξεκινήσει με όσο το δυνατόν γρηγορότερους ρυθμούς να δουλεύουν σε όλο το μήκος του δρόμου, παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες. Οι συχνές βροχοπτώσεις εμποδίζουν την πλήρη ανάπτυξη όλων των εργοταξίων και τις χωματουργικές εργασίες, γι’ αυτό προς το παρόν οι εργασίες που γίνονται αφορούν κυρίως σε τεχνικά έργα, που μπορούν να γίνουν μέσα στο χειμώνα. Στο τμήμα από Αντίρριο μέχρι Κεφαλόβρυσο υπάρχει πολύ μεγάλη κινητικότητα, η οποία βέβαια δεν αποδίδει τα αναμενόμενα εξαιτίας των καιρικών συνθηκών όπως προαναφέρθηκε, αλλά οι υπεύθυνοι του έργου ευελπιστούν ότι μέχρι το τέλος του Μάρτη, το έργο θα έχει πάρει μπρος για τα καλά.

Όσο επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, γίνονται και χωματουργικές εργασίες, αλλά σε περιορισμένη κλίμακα. Αυτή τη στιγμή χωματουργικά γίνονται στον κόμβο του Αντιρρίου, ενώ στην περιοχή της Κλόκοβας γίνονται εκτεταμένες γεωλογικές μετρήσεις, προκειμένου να ολοκληρωθεί η μελέτη για τη σήραγγα.

Στην περιοχή της Καλαβρούζας, στο ύψος περίπου της επιχειρήσεων Ζέλιου, γίνονται καθαρισμοί από τη βλάστηση για να προχωρήσουν στα δοκιμαστικά επιχώματα και προφόρτιση, για να γίνουν στη συνέχεια τα μόνιμα επιχώματα. Το καινούργιο σημείο που έχει ξεκινήσει μια διαδικασία χωματουργικών εργασιών, βρίσκεται στα...

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 20/02 σε όλα τα περίπτερα του νομού ή εναλλακτικά μπορείτε να γραφτείτε συνδρομητές στην έντυπη ή ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας. Πληροφορίες στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή στο τηλ. 26310 22793

 

 

Χρονιά ουσιαστικής επανεκκίνησης των μεγάλων έργων θα είναι το 2014. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργού Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοίδη το επόμενο εξάμηνο αναμένεται  η παράδοση αρκετών  μεγάλων και σημαντικών έργων.
Συγκεκριμένα:
-Στα οδικά έργα αναμένεται η ολοκλήρωση του τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης- ΒΟΑΚ Άγιος Νικόλαος- Καλό Χωριό.

-Μετά το καλοκαίρι αναμένεται η ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Μορέα Λεύκτρο- Σπάρτη, καθώς ο Περιμετρικός Καλαμάτας, το οδικό τμήμα Μεσορράχη-Αμφίπολη, το τμήμα του Κάθετου της Εγνατίας Οδού Φλώρινα-Νίκη και το τμήμα Μάνδρα- Ψαθάδες του Κάθετου Άξονα Αρδάνιο- Ορμένιο.
-Επίσης αναμένονται: το τελευταίο τμήμα του Κάθετου Άξονα της Εγνατίας Θεσσαλονίκη- Σέρρες- Προμαχώνας καθώς και τα οδικά τμήματα Θίσβη - Κανάβαρι, η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ, το έργο της Ανατολικής Αττικής Ιππικό Κέντρο-Λαγονήσι-Ανάβυσσος, το κεντρικό και ανατολικό τμήμα του Άκτιο-Αμβρακία,  η  σύνδεση των Παραγλαύκιων Αρτηριών με το Νέο Λιμάνι της Πάτρας και το οδικό τμήμα Γόριτσα-Αγριά του Περιφερειακού Βόλου.
-Στα Σιδηροδρομικά έργα αναμένεται η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης και των έργων ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα-Αχαρνές-Τιθορέα.
-Επίσης αναμένεται η λειτουργία των Προαστιακών Σταθμών ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ, ΚΑΤΩ ΑΧΑΡΝΕΣ.
-Στα έργα ύδρευσης θα έχουμε την ολοκλήρωση στο Φράγμα Αχυρών στην Αιτωλοακαρνανία, το Φράγμα Πείρου
- Παραπείρου, το Φράγμα Ασωπού Κορινθίας, το Φράγμα Νεστορίου Καστοριάς, το Φράγμα Γαδουρά στη Ρόδο και το Φράγμα Ιλαρίωνα στην Κοζάνη.
-Σε ό,τι αφορά τα Λιμάνια-Αεροδρόμια θα έχουμε την ολοκλήρωση στα έργα του Αεροδρομίου Πάρου, τα έργα της Β` φάσης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και  τα έργα στο λιμάνι της Καβάλας.
-Αστικά Έργα: Σύντομα αναμένεται η ολοκλήρωση για το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα στο κτίριο του Φιξ στη Συγγρού, όπως και η ολοκλήρωση του Νέου Μουσείου στη Μεσσαρά Ηρακλείου.
-Από τα έργα που θα  λειτουργήσουν ξεχωρίζει το έργο κατασκευής του Φράγματος Ιλαρίωνα - με κόστος άνω των 300 εκ. ευρώ (το πιο "ακριβό" έργο για όλο το έτος).  

Επίσης πληθώρα μεγάλων και σημαντικών έργων βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη σε όλη τη χώρα, επουλώνοντας πολλές από τις πληγές που δημιούργησε η κρίση.


ΕΡΓΑ ΜΕΤΡΟ - ΤΡΑΜ
-Έργα ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ:  Το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο εδώ και χρόνια στην Ελλάδα είναι η κατασκευή της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Το κόστος θα κυμανθεί από 1,1-1,3 δις ευρώ. Ολοκλήρωση το 2017.

Ακολουθεί το δεύτερο έργο Μετρό στη Θεσσαλονίκη -επέκταση από τον σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ προς Καλαμαριά. Κατασκευάζονται οι σταθμοί ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ. Ολοκλήρωση το 2018.

-Έργα ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ: Επέκταση της γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.  Κατασκευάζονται οι σταθμοί ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ . Ολοκλήρωση το 2017.

-Σε κατασκευή είναι και τα έργα επέκτασης του Τραμ της Αθήνας από το Φάληρο μέχρι το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά με 5,4 χλμ. Ολοκλήρωση το 2016. Εντός του τριμήνου, η δημοπράτηση του έργου επέκτασης του ΤΡΑΜ στην Πλ. Αιγύπτου (Λεωφ.Αλεξάνδρας) στο πλαίσιο του προγράμματος ανάπλασης του κέντρου της Αθήνας (Πεζοδρόμηση Οδού Πανεπιστημίου κα)

 

Οι αυτοκινητόδρομοι
-Έργα κατασκευής του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου:  Περιλαμβάνεται το εντυπωσιακό έργο στο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα (κατασκευάζονται οι 3 σήραγγες σε Τέμπη και Πλαταμώνα). Θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2015.

-Κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ολυμπία Οδός. Αφορά την αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα. Ολοκλήρωση 2015 ( αρχές 2016).

-Ιόνια Οδός: Αφορά στην αναβάθμιση του οδικού τμήματος Αντίρριο-Ιωάννινα. Ολοκλήρωση το 2016 ( με τη σήραγγα της Κλόκοβας).

- Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Οδού  -Ε65. Αφορά, σε πρώτη φάση, την κατασκευή του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Ολοκλήρωση το 2016.

- Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Σημαντικό έργο για την ανάδειξη της Νότιο-Ανατολικής Πελοποννήσου, το έργο για τον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο-Σπάρτη (τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Μορέα). Η ολοκλήρωση του αναμένεται στα τέλη του χρόνου.

-Τα οδικά έργα ολοκλήρωσης του Μαλιακού Κόλπου οδεύουν προς ολοκλήρωση μέχρι τα μέσα του 2015.

-Μετατροπή του τμήματος Άκτιο-Αμβρακία σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Ο δρόμος μήκους 48 χλμ κατασκευάζεται από το 2010.  Ένα μικρό τμήμα στο μέσον του άξονα θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2014 ενώ στις αρχές του 2015 προβλέπεται παράδοση της παράκαμψης Αμφιλοχίας. Το καλοκαίρι του 2015 θα παραδοθούν και τα υπόλοιπα δύο τμήματα στο δυτικό μέρος του αυτοκινητόδρομου που θα ενώνουν το Άκτιο με  την Ιόνια Οδό σε περίπου 25 λεπτά. Ο δρόμος θα έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων ανά κατεύθυνση  και ΛΕΑ.

 

Αλλα οδικά έργα

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Εντυπωσιακό και σύνθετο έργο η μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του Δυτικού τμήματος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης από την Λαχαναγορά μέχρι τον κόμβο του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου.

Σημαντικότατα είναι τα έργα ολοκλήρωσης των κάθετων οδικών αξόνων της Εγνατίας Οδού: Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, Θεσσαλονίκη-Κασσάνδρα, Αρδάνιο-Ορμένιο. Σε εξέλιξη είναι επίσης το έργο αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Φλώρινα-Νίκη του κάθετου Κοζάνη-Νίκη. Η ολοκλήρωση των έργων αναμένεται από τα τέλη του 2014 μέχρι τις αρχές του 2016.

ΚΡΗΤΗ: Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι εργολαβίες για την αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του ΒΟΑΚ. Τρέχει η εργολαβία Γούρνες-Χερσόνησος, ενώ ακολουθεί και το τμήμα Πάνορμος-Εξάντης στο Ρέθυμνο. Ολοκλήρωση το 2016-2017.

 

Σιδηροδρομικά έργα

ΟΣΕ- ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:  Εντυπωσιακό είναι το σιδηροδρομικό έργο-σκούπα στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός. Όταν ολοκληρωθεί η απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιείται σε 3,30 ώρες με ηλεκτροκίνητα τρένα. Ολοκλήρωση  τέλος 2016- αρχές 2017.

ΟΣΕ: ΠΑΤΡΑ: Προχωρούν τα σιδηροδρομικά έργα στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος με 2 εργολαβίες σε εξέλιξη και άλλη μία σε στάδιο υπογραφής της σύμβασης. Ολοκλήρωση των εργολαβιών από το 2015 έως το τέλος του 2016.


Εργα αεροδρομίων - λιμενικά - υδροηλεκτρικά

-Προχωρά η επέκταση του διαδρόμου 10-28 του Αεροδρομίου Μακεδονία προς τη θάλασσα και η αναβάθμιση του χερσαίου του τμήματος. Είναι το μεγαλύτερο έργο σε αεροδρόμιο στην χώρα.

-Σημαντικά είναι τα έργα στο Αεροδρόμιο Χανίων, τα λιμενικά έργα στην Πάτρα και την Ηγουμενίτσα, τα έργα αποχέτευσης σε Κορωπι-Μαρκόπουλο και η κατασκευή των Φραγμάτων Πείρου-Παραπείρου, Αποσελέμη, Γαδουρά.

-Έργο-μαμούθ ύψους 1,4 δις ευρώ είναι επίσης η κατασκευή της μονάδας ηλεκτρικής ενέργειας ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ-5 στην περιοχή της  Κοζάνης. Ολοκλήρωση το 2017.

Σελίδα 89 από 90

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία