Αγγελίες    Επικοινωνία

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Εκτροπή νταλίκας σημειώθηκε στο 223 χλμ Ιωαννίνων – Αντιρρίου λίγο πριν τα διόδια Μενιδίου. Στο σημείο επιχειρεί δύναμη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Άρτας.

Από την εκτροπή της νταλίκας σώος απεγκλωβίστηκε ο οδηγός.

Πηγή: e-maistros.gr 

Μαζί με την ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, ο οποίος πρέπει να «κολλήσει» στην Εγνατία, η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά αποτελεί για τα Γιάννενα και ολόκληρο το Νομό το σημαντικότερο έργο υποδομής, η υλοποίηση του οποίου αποτελεί αίτημα τόσο των τοπικών φορέων όσο και της κοινωνίας.
Τα οφέλη από την ολοκλήρωση του άξονα είναι αυτονόητα, με κυριότερο το γεγονός ότι θα ενισχυθεί ο ρόλος των Ιωαννίνων ως συγκοινωνιακού κόμβου προς γειτονικές χώρες. Αυτός εξάλλου είναι ο λόγος που το συγκεκριμένο έργο αποτελεί προτεραιότητα για την Περιφέρεια Ηπείρου.
Oι πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη ότι το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας περιλαμβάνεται στη νέα γενιά μεγάλων οδικών έργων που θα έρθουν μέσα από τις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων δημιουργούν αισιοδοξία. Ωστόσο, η καλή… πρόθεση από μόνη της δεν αρκεί για να γίνει ένα τέτοιο έργο, όπως επισημαίνει σε χθεσινή του ανακοίνωση και ο Δήμαρχος Πωγωνίου Κώστας Καψάλης!
Στη νέα γενιά έργων
Η παραχώρηση των οδικών αξόνων της χώρας θα φέρει μία νέα γενιά μεγάλων οδικών έργων, στα οποία πρόθεση του υπουργείου Υποδομών είναι να συμπεριλάβει και το τμήμα Γιάννενα – Κακαβιά. Αυτό είναι και το σημαντικότερο έργο (ενδεικτικά, στο ίδιο «πακέτο» περιλαμβάνονται τμήματα όπως το Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα, η σύνδεση της Ιόνιας με Αγρίνιο και Πρέβεζα κ.α.), καθώς όχι μόνο θα ολοκληρώσει τον άξονα της Ιόνιας Οδού, αλλά θα συνδέσει την Ελλάδα με διάφορες κοντινές χώρες. Φτάνοντας ως το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς προς Αλβανία, η Ιόνια θα ενωθεί με το δίκτυο της γειτονικής χώρας και θα γίνει η νότια απόληξη της Αδριατικής Οδού που ξεκινά από τα ανατολικά σύνορα της Ιταλίας και μέσω Σλοβενίας, Κροατίας, Βοσνίας, Μαυροβουνίου και Αλβανίας καταλήγει στην Ελλάδα.
Φυσικά, το συγκεκριμένο τμήμα έχει περάσει μέχρι στιγμής από πολλά ...κύματα και ακόμα να βρει το δρόμο της υλοποίησης. Όπως αναφέρει το «ypodomes.com», αρχικά είχε επιλεγεί ως ένα από τα μεγάλα έργα υποδομής του ΕΣΠΑ 2014 - 20 αλλά τελικά αποσύρθηκε, ενώ στη συνέχεια είχαν γίνει συζητήσεις για την υλοποίησή του μέσω χρηματοδότησης από την ΕΤΕπ, κάτι που επίσης δεν ευδοκίμησε.
Ο Δήμαρχος Πωγωνίου
Με θετικό μάτι βλέπει την πρόσφατη διαβεβαίωση του Υπουργού για επέκταση της Ιόνιας Οδού έως την Κακαβιά, ο Δήμαρχος Πωγωνίου Κώστας Καψάλης, για την ακριτική περιοχή του οποίου η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου είναι θέμα ζωτικής σημασίας. Ωστόσο, εμφανίζεται επιφυλακτικός όσον αφορά στο ότι πρόκειται, προς το παρόν, για μία απλή έκφραση πρόθεσης.
Σε γραπτή δήλωσή του ο κ. Καψάλης επισημαίνει καταρχήν ότι «το οδικό τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά έχει περάσει από «σαράντα κύματα» χωρίς να πάρει μέχρι σήμερα το δρόμο της υλοποίησης. Στο παρελθόν είχαμε γίνει αποδέκτες διαβεβαιώσεων ότι η επέκταση της Ιόνιας Οδού θα φτάσει έως την Κακαβιά, χωρίς ωστόσο να υπάρξει καμία θετική εξέλιξη. Θυμίζουμε ότι θα αποτελούσε ένα από τα μεγάλα έργα υποδομής του ΕΣΠΑ 2014-2020 για να αποσυρθεί στη συνέχεια ενώ έγιναν συζητήσεις για την υλοποίησή του μέσω χρηματοδότησης από την ΕΤΕπ».
«Επιτέλους, να ξεκινήσει»!
Σχολιάζοντας το γεγονός ότι ο Υπουργός, τοποθέτησε την ολοκλήρωση της Ιόνιας στη νέα γενιά μεγάλων οδικών έργων που θα έρθουν μέσα από τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων της χώρας, ο Δήμαρχος Πωγωνίου τονίζει με έμφαση: «Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που θα προσφέρει ποικιλοτρόπως τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο ενώ είναι μεγίστης σημασίας η διακρατική του υπόσταση. Αξίζει δε να σημειωθεί, για μία ακόμη φορά, ότι είναι μελετητικά ώριμο. Ελπίζουμε να μην πρόκειται για μία ακόμη διαβεβαίωση χωρίς υπόσταση και να δούμε επιτέλους να ξεκινάει ένα μεγάλο έργο που θα ολοκληρώσει την Ιόνια Οδό, συνδέοντάς τη με τη γείτονα Αλβανία, βγάζοντας συγχρόνως από την απομόνωση τον παραμεθόριο Δήμο Πωγωνίου».
Μεγάλο πλεονέκτημα…
Όπως έχει ξαναγράψει ο «Π.Λ.», μεγάλος κερδισμένος από την προώθηση του έργου ολοκλήρωσης της Ιόνιας, με την κατασκευή του τμήματος ως την Κακαβιά θα είναι τα Γιάννενα, τα οποία θα μετατραπούν σε μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο προς Αλβανία και Ιταλία, ενώ θα μπορούσαν να παίξουν και το ρόλο του διαμετακομιστικού κέντρου εκμεταλλευόμενα το συνεχώς αναπτυσσόμενο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Γι’ αυτό και για την Περιφέρεια Ηπείρου το έργο αποτελεί προτεραιότητα. Μάλιστα, έχει δεσμεύσει κονδύλι της τάξης των 30 εκατ. ευρώ για το ξεκίνημά του, ποσό όμως που καλύπτει κάτι λιγότερο από το 10% του συνολικού κόστους του, το οποίο, εκτιμάται σε περίπου 340 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι μελετητικά ώριμο είναι το τμήμα από την Πεδινή μέχρι τις Καρυές μήκους περίπου 34 χλμ. Στο σύνολό του το τμήμα Γιάννενα - Κακαβιά έχει μήκος 64 χλμ..

Πηγή: proinoslogos.gr

Με στόχο τη διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και ενόψει της χειμερινής περιόδου, η Νέα Οδός θα πραγματοποιήσει Ασκήσεις Ετοιμότητας & Αποχιονισμού, την Τρίτη 4 Δεκεμβρίου στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου στον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού.

Ειδικότερα, την Τρίτη 4 Δεκεμβρίου, από τις 11:00 έως τις 14:00, θα σημειωθούν ολιγόλεπτες βραδυπορίες στην κίνηση των οχημάτων, καθώς και κατά τόπους αποκλεισμοί της Λωρίδας Εκτάκτου Ανάγκης (Λ.Ε.Α) και στις δύο κατευθύνσεις, οι οποίες στο ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Λαμία θα ξεκινήσουν από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κάστρου, στο δε ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Αθήνα από το Μετωπικό Σταθμό Διοδίων Τραγάνας.

Αντίστοιχα, την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου, και από τις 09:00 έως τις 12:00, θα σημειωθούν ολιγόλεπτες βραδυπορίες στην κίνηση των οχημάτων, καθώς και κατά τόπους αποκλεισμοί της αριστερής λωρίδας κυκλοφορίας, από το 160ο έως το 166ο χλμ. στο ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Ιωάννινα και από το 178ο έως το 167ο χλμ. στο ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Αντίρριο.

Στις ασκήσεις θα συμμετάσχουν τα κατά τόπους Τμήματα Τροχαίας των δύο αυτοκινητοδρόμων.

Η Νέα Οδός, ευχαριστεί για την κατανόηση και παρακαλεί τους διερχόμενους οδηγούς να ακολουθούν πιστά την ειδική σήμανση, καθώς και τις υποδείξεις της Τροχαίας.

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 29/11/2018

Της Βάσως Βήττα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Προβληματική είναι η μετακίνηση των κατοίκων των Τσαγκρινέικων προς το Αιτωλικό, μετά την κατασκευή της Ιόνιας Οδού που ουσιαστικά έκοψε στη μέση την περιοχή.

Πρόκειται για έναν οικισμό του πρώην δήμου Αιτωλικού, που επικοινωνούσε απευθείας με την πόλη μέσω της περιοχής «Μέσα Πηγάδι». Όταν όμως κατασκευάστηκε η Ιόνια Οδός, αποκόπηκε η σύνδεση και έτσι τώρα οι κάτοικοι, αλλά και οι αγρότες που έχουν κτήματα στις δυο πλευρές, αναγκάζονται να κάνουν μια διαδρομή περίπου 6 χιλιομέτρων για να φθάσουν στον προορισμό τους. Τα δίκυκλα και οι πεζοί χρησιμοποιούν ως διάβαση το υπόγειο πέρασμα που κατασκευάστηκε για την απορροή των ομβρίων υδάτων, που, επί της ουσίας, αποστραγγίζει την ευρύτερη περιοχή. Βέβαια και αυτό...

 

Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 29/11 σε όλα τα περίπτερα του νομού

Στην επέκταση των οδικών αξόνων τοποθέτησε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, το οδικό τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά στην ομιλία του κατά την 3η Σύνοδο «Thessaloniki Summit 2018».

Είναι για μία ακόμα φορά μία επιβεβαίωση των προθέσεων του Υπουργείου να βγάλει στην επιφάνεια μία νέα γενιά μεγάλων οδικών έργων που θα έρθουν μέσα από τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων της χώρας. Αναφορικά με το Ιωάννινα-Κακαβιά, που θεωρείται η φυσική επέκταση της Ιόνιας Οδού και φτάνει μέχρι το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς προς Αλβανία, είναι ίσως από αυτή τη γενιά έργων (που περιλαμβάνει τμήματα όπως το Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα, σύνδεση Ιόνιας με Αγρίνιο και Πρέβεζα, Καλαμάτα-Πύλος-Ριζόμυλος κ.α.) το σημαντικότερο καθώς θα ολοκληρώσει τον άξονα της Ιόνιας Οδού αλλά θα συνδέσει και τη χώρα μέσω του σημαντικότερου περάσματος στην Αλβανία μέσω ενός αυτοκινητόδρομου.

Το Ιωάννινα-Κακαβιά έχει περάσει από πολλά ...κύμματα αλλά μέχρι τώρα δεν έχει βρει τον δρόμο της υλοποίησης. Αρκεί να θυμίσουμε ότι είχε αρχικά επιλεγεί ως ένα από τα μεγάλα έργα υποδομής του ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ αλλά τελικά αποσύρθηκε, ενώ στη συνέχεια είχαν γίνει συζητήσεις για την υλοποίησης του μέσω χρηματοδότησης από την ΕΤΕπ.

To μεγάλο προσόν του Ιωάννινα-Κακαβιά είναι πως στο σύνολο της η Ιόνια Οδός από την Κακαβιά μέχρι την Ηγουμενίτσα αποτελεί το νότιο άκρο του του Mediterranean corridor (Κροατία (Rijeka – Ploce), Μοντενέγκρο (Bar), Αλβανία (Tirana – Durres – Lezhe), Ελλάδα (Σύνορα-Ηγουμενίτσα).

Μελετητικά ώριμο είναι το τμήμα από την Πεδινή (περιοχή Ιωαννίνων) μέχρι τις Καρυές μήκους περίπου 34χλμ που έχει κοστολογηθεί σε περίπου 340εκατ.ευρώ. Στο σύνολο του το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά έχει μήκος 64χλμ.

 

Νίκος Καραγιάννης

ypodomes.com

Αναφέρομαι σε ένα θέμα που αφορά τις συγκοινωνίες και τη πρόσβαση σε αυτές, στην ευρύτερη περιοχή του Μεσολογγίου.

Τα υπεραστικά λεωφορεία, τόσο το ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας όσο και τα λεωφορεία με έδρα την βορειοδυτική Ελλάδα όπως και αυτά που έχουν αφετηρία την Αλβανία, διέρχονται πλέον από την Ιόνια οδό για ευνόητους λόγους.
Διασχίζοντας τον Δήμο Μεσολογγίου, στο μοναδικό σημείο που μπορούν να αποβιβάσουν τους ταξιδιώτες που έχουν προορισμό το Μεσολόγγι και τα άλλα παραευήνια χωριά, είναι ο Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Ευηνοχωρίου. Όμως ενώ ο σχεδιασμός του σταθμού προβλέπει τη στάση των λεωφορείων και προς τις δύο κατευθύνσεις (αυτά που έρχονται από Αθήνα και αυτά που έρχονται από Ιωάννινα), δεν υπάρχει η μέριμνα πώς θα μπορέσει κάποιος να παραλάβει με ευκολία τους επιβάτες από τα λεωφορεία. Θα χρησιμοποιήσω το παράδειγμα κάποιος που θα ξεκινήσει από το κέντρο του Ευηνοχωρίου για να πάει στο ΣΕΑ Ευηνοχωρίου και να επιστρέψει πάλι στο χωριό του. Ενώ θα μπορούσε να πάει με δρόμο απευθείας κάνοντας απόσταση δύο χιλιομέτρων, τώρα θα πρέπει να διανύσει 30 χιλιόμετρα, θα πρέπει δηλαδή να μπει στον κυκλικό κόμβο της Ζεστής, να περάσει από τα ΣΕΑ, να βγει στον κόμβο της Γαυρολίμνης και να επιστρέψει στο Ευηνοχώρι από τη παλιά πλέον εθνική οδό.

Το πρόβλημα είναι έντονο και για τους ανθρώπους που θέλουν να επιβιβαστούν στα λεωφορεία και να ταξιδέψουν προς Αθήνα και προς Ιωάννινα όπως επίσης και για τους εργαζομένους στα καταστήματα του σταθμού της Ιόνιας οδού.
Επειδή λοιπόν δεν υπάρχει απευθείας πρόσβαση από το Ευηνοχώρι προς τα σημεία της Ιόνιας Οδού που κάνουν στάση τα λεωφορεία και αντίστροφα, όλοι αυτοί οι οδηγοί που προανέφερα, στις μετακινήσεις τους, κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα με μεγάλο κόστος σε καύσιμα και διόδια. Το χειρότερο είναι ότι προκειμένου οι οδηγοί να φτάσουν άμεσα στο προορισμό τους κάνουν σοβαρές παραβάσεις του κ.ο.κ, για παράδειγμα οδηγούν ανάποδα σε μονόδρομο.
Επίσης επικίνδυνο είναι όταν άνθρωποι, συνήθως ηλικιωμένοι, ανήμποροι, ασθενείς που επιστρέφουν από νοσοκομεία, προσπαθούν να βρούνε την έξοδο της Ιόνιας οδού περπατώντας με τις αποσκευές τους κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου εφόσον οι οικείοι τους αδυνατούν να τους παραλάβουν στον χώρο στάσης του λεωφορείου. Να σημειώσω πως δεν υπάρχει ούτε πεζοδρόμιο.

Επιβάλλεται λοιπόν η κατασκευάστρια εταιρεία του δρόμου και οι φορείς του δημοσίου που ελέγχουν την λειτουργία του, να δώσουν άμεσα λύση σε αυτό το πρόβλημα. Το Ιόνιο πέλαγος απ' το οποίο δανείστηκε το όνομα η Ιόνια οδός, είναι μια θάλασσα που ενώνει τα παράλια της Δυτικής Ελλάδας μεταξύ τους αλλά και με τα Επτάνησα. Σύμφωνα με την εμπειρία μου ως αυτοκινητιστής, παρόμοιο ρόλο μπορεί να διαδραματίσει και η Ιόνια οδός. Να αποτελέσει δηλαδή την οδική αρτηρία που θα συνδέεται αρμονικά με τους δρόμους που προϋπήρχαν, εξυπηρετώντας και τις τοπικές κοινωνίες. Σήμερα μοιάζει με ένα "κλειστό κανάλι" που το μοναδικό της μέλημα είναι τα έσοδα από τα διόδια.

ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Εκπρόσωπος ένωσης αυτοκινητιστών ταξί Ευηνοχωρίου και Αγίου Γεωργίου

 

Σελίδα 5 από 91

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ, πρώτης σε κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Ειδήσεις, σχόλια, ρεπορτάζ, κοινωνικά, αθλητικά, μικρές αγγελίες

Η Αιτωλοακαρνανία